Şimdi Ara

2013 (Yeni Kasa) Mazda 6

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
6.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • “KODO – Hareketin Ruhu” tasarım temasının en son hayat bulduğu bu araçlar, kendilerinden önceki konsept otomobiller TAKERI ve SHINARI’nın akıcı güzelliklerini ön plana çıkararak tüm bakışları üzerlerine çekmek üzere tasarlandı. Oldukça etkin SKYACTIV teknolojisi sayesinde araçlar performans ve yakıt tasarrufundan taviz vermiyor.

    Üçüncü nesil yeni Mazda6, aynı zamanda markanın benzersiz i-ELOOP fren enerjisi rejenerasyon sistemine sahip ilk seri üretim modeli olma özelliği taşıyor. Sürdürülebilir Zoom-Zoom felsefesinin en son öğelerinden biri olan i-ELOOP sistemi, markanın etkin ve keyifli otomobiller üretme konusundaki arayışına hizmet ediyor.

    i-ELOOP sistemi yenilikçi i-stop rölantide durdurma sistemi ve SKYACTIV aktarma organları, şasi ve gövde (CX-5’te kullanılan) ile bir arada kullanılarak, Avrupa’nın en önemli CD-segmentinde performanstan herhangi bir taviz vermeden yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu (3.9 l/100km & 104 g/km*) alanlarında yeni standartlar oluşturuyor.

    Altı vitesli düz veya otomatik şanzımanlarla birlikte sunulan beş adet SKYACTIV motordan (iki dizel, üç benzinli) birini seçebilecek olan sürücüleri şaşırtıcı derecede lineer bir tepki performansı bekliyor. SKYACTIV-Şasi’nin akıllı direksiyon ve süspansiyon özellikleri sürücünün komutlarına birebir uyan bir araçta üstün bir yol tutuş performansı elde edilmesini sağlıyor. SKYACTIV-Gövde, oldukça sağlam darbe sönümleyici yapılar ve darbe sonucunda açığa çıkan enerjiyi kabinden uzak tutan yenilikçi yük dağıtım yolları sayesinde aracı sınıfının en güvenli aracı haline getiriyor. Sürücülere kazaların önlenmesi konusunda yardımcı olmak üzere yeni Mazda6’da çok sayıda gelişmiş aktif güvenlik teknolojisine yer veriliyor. Çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda bile, bu teknolojiler yolcu ve yayaların (ve hatta aracın) ciddi bir şekilde zarar görmesinin engellenmesinde yardımcı oluyor.

    Özel olarak KODO tasarımı için geliştirilen yeni Ateş Kırmızısı gövde rengi, Mazda6’nın çarpıcı yapısını ve karakteristik hatlarını vurgulayan renk derinliğine, gölgelendirmelere ve canlılığa sahip. Mazda’nın yeni tasarım yüzü markanın imzası niteliğindeki kanat şeklindeki ızgara ve halojen halka ve kanadın dışına doğru uzanan LED’ler ile göz alan çarpıcı farlar ile başlıyor. Arkaya doğru uzanan kabini destekleyen güçlü omuzlar ve kemerlerle devam edip güçlü ve dengeli arka kısımla son buluyor.

    Yeni Mazda6’nın daha güçlü, çevik ve esnek olmasını sağlayan KODO sadece bir tasarım unsuru değil. Tasarımın oldukça ergonomik bir kokpitte fonksiyonellikle birleştiği kabine bakıldığında tüm unsurların daha keyifli ve rahat bir sürüş sağlamak üzere bir araya getirildiği görülüyor. Her şey tam da olması gereken yerde: Yeniden konumlandırılarak mevcut modele göre biraz daha geriye çekilen A sütunları, sürücünün görüş açısını genişleterek ona stressiz bir sürüş imkanı sunuyor. Yolcuları, sportif konfor özelliklerinin segment lideri boyutlar ve 11 hoparlörlü BOSE® ses sistemi** de dahil olmak üzere en modern bilgi eğlence teknolojileri ile birleştiği kabinde rahatlatıcı bir atmosfer bekliyor.

    Mazda’nın tasarımcıları ve mühendisleri, arkasında yatan teknolojiyi olduğu gibi yansıtan modern görünüme sahip etkileyici bir araç tasarlamayı başardı. Sportif karakterin, doğrusal performansın ve sarsıntısız güç akışının bir araya geldiği yeni Mazda6 piyasaya sürüldüğünde Avrupa’da CD segmentinde büyük ses getirecek.

    * SKYACTIV-D 2.2 standart güç ünitesi ve SKYACTIV-MT altı vitesli düz şanzımanla birlikte edilen elde edilen ortalama, 2013’ten itibaren sunulacak

    İlk Bakışta: Tümüyle yeni Mazda6

    GÖVDE TASARIMI

    •Vahşi doğadaki hayvanların hareketlerinden esinlenilerek geliştirilen ve Mazda’nın sıradışı canlılığını ve çevikliğini sembolize eden “KODO – Hareketin Ruhu” tasarım teması yeni Mazda6′nın sedan veya wagon modellerinde en sade haliyle uygulandı.

    •Mazda’nın yeni tasarım yüzü olan markanın imzası niteliğindeki kanat şeklindeki ızgara, yoğun işlevsellik hissinin yanı sıra markanın gücünü ve derinliğini yansıtıyor.

    •Belirgin çamurluklar ve arkaya doğru alçalan kabin, yeni Mazda6’nın kemer bölümlerinin altındaki gücü ön plana çıkarıyor.

    •Mevcut modele göre 100 mm geriye kaydırılmış A sütunları ile coupe bir otomobili andıran kabin, oldukça çevik bir aracın ayakları yere sağlam basan duruşunu vurguluyor (aynı zamanda sürücüye geniş bir görüş açısı sağlıyor).

    •LED’ler ve yeni bir halojen halkadan oluşan farlar, bir taraftan aracın olgun ve kendinden emin duruşunu ön plana çıkarırken diğer taraftan ön yüzü yan karakter çizgilerine ve Mazda’ya özgü arka lambalara bağlıyor.

    •Ateş Kırmızısı, Refleks Mavisi, Meteor Grisi Mika ve Jet Siyahı Mika olmak üzere dört yeni gövde rengi daha belirgin bir kontrast oluşturmak üzere özel olarak tasarlandı.

    •Model 17 ve 19 inç alüminyum jant seçenekleri ile sunuluyor.

    KABİN TASARIMI

    •Kabin tasarımı, yeni Mazda6’nın sofistike ve uyumlu atmosferini yansıtıyor.

    •Sade, tutarlı bir görünüme sahip sürücü odaklı kokpitte, kontrol düğmelerinin yerleşimi sürücünün sezgisel olarak rahatlıkla kullanabileceği şekilde ve yolcu koltuklarının konumu sürücüyü rahat ettirecek nitelikte olma özelliği taşıyor.

    •Kapı kolları ve vites topuzu gibi parçalarda oldukça yüksek kalitede parlak alüminyum kullanılırken direksiyon simidi gibi sıkça dokunulan parçalarda yumuşak malzemelere yer veriliyor.

    •Biri gösterge paneli boyunca diğeri ise kapıdan döşemelere doğru uzanan iki ana tasarım çizgisi aracın dengeli duruşunu ve güvenilirliğini yansıtıyor.

    •Çekici hafif bir yapıya sahip koltuklar, oturanları sportif bir şekilde kavrayarak uzun yollarda üst seviyede destek ve maksimum konfor sağlıyor.

    •Koltuklarda siyah* dokuma kumaş döşemenin yanı sıra sportif ama sıcak bir görünüme sahip “kırık beyaz” ve “hafif siyah” olmak üzere iki farklı deri döşeme seçeneğine yer veriliyor.

    Ateş Kırmızısı

    Belki de dünyanın duyguları en çok harekete geçiren kırmızısı olan Ateş Kırmızısı, Mazda6′nın KODO tasarımına özgü dinamik gövde unsurlarını ön plana çıkaran vurguları, gölgeleri ve derinliği bir araya getiren katıksız bir enerjiyi yansıtır.

    Mazda, Ateş Kırmızısı rengini elde etmek üzere şeffaf astarın altında iki temel renkte astar kullanıyor. Her bir astarın farklı bir fonksiyonu bulunuyor. Parlak alüminyum parçacıkları olan daha alttaki temel astar yansıtıcı tabaka görevi görürken, yüksek kromajlı (veya çok yoğun) kırmızı pigmente sahip üstteki astar yarı şeffaf yapıda olma özelliği taşıyor. Üstteki temel astardan yansıyan ışık, alttaki kırmızı tonlu astara ulaşır; buradaki alüminyum parçacıklar yüksek kromajlı kırmızı tabaka vasıtasıyla ışığı yansıtır.

    Sonuç olarak Mazda6 gövdesindeki güçlü bir şekilde aydınlanan bölgeler, güneş gibi derin ve yoğun bir kırmızı renkte görünür. Gölgeli bölgeler ise siyahımsı bir renk alır. Bu kontrastlık, gövdeye benzersiz bir canlılık ve derinlik kazandırarak Ateş Kırmızısı rengini oldukça özel kılar.

    KONFOR VE İŞLEVSELLİK

    •Sedan model geniş ve konforlu bir kabin elde etmek üzere segmentinin en uzun dingil mesafelerinden (2,830 mm) birine sahipken, biraz daha kısa dingil mesafesine sahip wagon model bile mevcut Mazda6’dan daha geniş olma özelliği taşıyor.

    •Gerek sedan gerekse de wagon modelleri segmentlerinin en geniş bacak ve diz mesafelerini sunuyor.

    •Ergonomik HMI (insan-makine arayüzü) sayesinde sürücü aracını üst seviyede bir rahatlıkla kullanabiliyor. Sunulan özellikler:

    •8-yönde otomatik ayarlanabilen sürücü koltuğu*

    •geniş eğime ve teleskopik açıya sahip direksiyon simidi

    •daha fazla konfor ve daha hızlı frenleme imkanı sunan pedallar.

    •Yeniden konumlandırılan A sütunları ve yan aynalar sürücünün yatay ve dikey görüş açısını genişletiyor.

    •Zekice tasarlanmış kullanımı kolay özellikler arasında wagon modelin hafif bagaj kapağı ve 60:40 oranında ayrılıp katlanabilen koltukların yatırılmasını sağlayan özel kollar yer alıyor.

    •489 l (sedan) ve 522 l (wagon) veya 1,664 l (wagon, koltuklar yatırılmış konumda) değerleri ile bagaj hacmi konusunda sınıfının lideri olan modelde bagaja daha rahat erişilebiliyor (sedan) ve bagaj oldukça ideal bir tasarımla sunuluyor (wagon).

    •Kabinde ayrıca sürücünün sıkça kullandığı eşyaları saklayabileceği bölmeler başta olmak üzere çok sayıda saklama alanı yer alıyor.

    DONANIM

    •Kokpit, kontrol düğmeleri ve göstergelerin sade ve doğru bir şekilde yerleştirilmesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır:

    oAna gösterge panelindeki 3.5-inç çoklu bilgi ekranı sürücüye yakıt tüketimi gibi çok sayıda önemli bilgi verir

    oBilgi eğlence sisteminde kullanılan 5.8 inçlik dokunmatik ekran kolayca görünebilmesi için ergonomik olarak orta konsolda yüksek bir noktaya yerleştirilmiştir.

    •Yüksek bağlantı imkânına sahip bilgi-eğlence sistemi aşağıdaki özelliklere sahiptir:

    oÖzel olarak yeni Mazda6 için tasarlanan ve Bose® Centerpoint® 2 sanal surround çalma teknolojisine* sahip premium 11-hoparlörlü BOSE® surround ses sistemi

    oTomTom LIVE Servislerini* içeren TomTom® technolojisine sahip Mazda navigasyon sistemi.

    oDireksiyon simidi üzerindeki kontrol düğmelerine ek olarak navigasyon ve bilgi eğlence sistemlerinin kontrolünü sağlamak üzere orta konsola monte edilen HMI kumanda*

    oAUX girişine ek olarak iPod®, USB ve Bluetooth® bağlantıları* (hands-free mobil bağlantı dahil).

    oGelişmiş ses yalıtımı ve ses tanıma özellikleri.

    oBluetooth bağlantısı olan akıllı telefonlara gelen SMS, MMS ve email’lerin 5.8 inçlik dokunmatik ekrandan* görüntülenmesini ve okunmasını sağlayan yeni mail fonksiyonu.

    •Kabinin daha iyi havalandırılmasının yanı sıra mükemmel bir şekilde ısıtılmasını ve soğutulmasını sağlayan kompakt ve enerji tasarruflu klima kontrol sistemi.

    •Araca entegre arka park kamerası, sesli uyarı sinyali ve görüntülü ön ve arka uyarı bölgelerinden oluşan kapsamlı Park Destek Sistemi*.

    GÜÇ AKTARMA ORGANLARI

    Mazda’nın yüksek verimlilik sağlayan SKYACTIV güç aktarma organları, otomatik veya düz şanzıman seçenekleri ile sunulan üç adet benzinli ve iki adet dizel motordan oluşuyor. Çoğu motor seçeneği, gelişmiş rölantide durdurma sisteminin yanı sıra Mazda’nın yeni fren enerjisi rejenerasyon sistemi i-ELOOP ile birlikte sunuluyor.

    2.0 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahip:

    •14:1 sıkıştırma oranı (seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek oranı)

    •özel olarak tasarlanmış 4-2-1 egzoz sistemi ve böylesine yüksek bir sıkıştırma oranından kaynaklanabilecek sorunları gidermek üzere geliştirilmiş yakıt püskürtme özellikleri

    •yeni bir standart motor

    Güç çıkışı:

    •Standart güç: 6.000 devirde 107 kW/145 PS ve 4.000 devirde 210 Nm

    •Yüksek güç: 6.000 devirde 121 kW/165 PS ve 4.000 devirde 210 Nm

    Yakıt tüketimi (ortalama) ve CO2 emisyonu*:

    Standart güç:

    oaltı vitesli düz şanzıman ile: 5,5 l/100 km ve 129 g/km

    oaltı vitesli otomatik şanzıman ile: 5,9 l/100 km ve 136 g/km

    • Emisyon sınıfı: Euro 5

    Yüksek güç:

    oaltı vitesli düz şanzıman ile: 5,9 l/100 km ve 135 g/km

    oaltı vitesli otomatik şanzıman ile: 5,9 l/100 km ve 135 g/km

    • Emisyon sınıfı: Euro 5

    Yeni 2,5 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahip:

    •yüksek sıkıştırma oranını etkili kılmak üzere 2.0-litre SKYACTIV-G’de kullanılan teknolojinin aynısının kullanımı

    •şimdiye kadar üretilen en güçlü SKYACTIV motorunda oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili

    Güç çıkışı:

    5,700 devirde 141 kW/192 PS ve 3,250 devirde 256 Nm

    Yakıt tüketimi (ortalama) ve CO2 emisyonu:

    oaltı vitesli otomatik şanzıman ile: 6,3 l/100 km ve 148 g/km

    • Emisyon sınıfı: Euro 5

    2.2 litre SKYACTIV-D ortak yakıt yollu dizel aşağıdaki özelliklere sahip:

    •14:1 sıkıştırma oranı (dünyanın en düşük oranı)

    •değişken ikiz turbo şarj

    •standart ve yüksek güç motorlar

    Güç çıkışı:

    • Standart güç: 4500 devirde 110 kW/150 PS ve 2,000 devirde 380 Nm

    • Yüksek güç: 4500 devirde 129 kW/175 PS ve 2,000 devirde 420 Nm

    Yakıt tüketimi (ortalama) ve CO2 emisyonu*:

    Standart güç

    oaltı vitesli düz şanzıman ile: 3,9 l/100 km ve 104 g/km

    oaltı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8 l/100 km ve 127 g/km

    • Emisyon sınıfı: Euro 6

    Yüksek Güç

    oaltı vitesli düz şanzıman ile: 4.5 l/100 km ve 119 g/km

    oaltı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8 l/100 km ve 127 g/km

    • Emisyon sınıfı: Euro 6

    SKYACTIV-Drive altı vitesli otomatik şanzıman:

    •Ekstra geniş kilitleme aralıklı debriyaja sahip

    •Hızlı ve direkt vites değişimi sağlar

    SKYACTIV-MT altı vitesli düz şanzıman:

    •Hafif ve kompakt bir yapıya sahip

    •MX-5’in hafif ve canlı vites değiştirme özelliğini sağlar

    Her iki SKYACTIV şanzıman da standart modellerde benzinli motor seçenekleri ile veya daha üst modellerde yüksek tork elde etmek üzere SKYACTIV-D motor seçenekleri ile sunuluyor.

    i-ELOOP: Mazda’nın fren enerjisi rejenerasyon sistemi

    Mazda’nın yeni fren enerjisi rejenerasyon sistemi oldukça benzersiz bir sistem. i-ELOOP [“intelligent Energy Loop” (akıllı enerji döngüsü) ifadesinin kısaltılmışı] adını taşıyan bu sistem, aracın elektrik sistemlerine güç vermek üzere yavaşlama esnasında kazanılan elektrik enerjisini depolamak ve bu şekilde yakıt tasarrufu sağlamak için bir kapasitör kullanan dünyanın ilk binek araç sistemi olma özelliği taşıyor. Yeni Mazda6’dan başlamak üzere tüm SKYACTIV motorlu modeller i-ELOOP sistemi ile birlikte sunulacak.

    Mazda mühendisleri normal bir aracın yavaşlama süresinin yaklaşık 10 sn olduğunu tespit etti. Şimdiye kadar rejeneratif frenlemenin etkinliğinin klasik kurşun-asit marş akülerine ilişkin şarj etme ve depolama sorunları nedeniyle sınırlı kaldığını fark eden mühendisler, bunun yerine birkaç saniye içinde tamamen yeniden şarj gerçekleştiren elektrikli bir çift-katmanlı kapasitör (EDCL) kullandılar. Etkin 12V-25V değişken voltaj alternatörü, elektrik üretir ve EDLC’yi şarj eder; ardından DC/DC konvertörü, klima ve müzik sistemi gibi elektrikle çalışan sistemlere güç sağlamak üzere voltajı düşürür, tüm üretim fazlası marş aküsüne gönderilir.

    Tam dolu kapasitör şarjı, aracın elektrikli sistemlerini aşağı yukarı bir dakika çalıştırmaya yeter. Mazda’nın rölantide durdurma sistemi aracı durdurduğunda akü enerjisinin geri alınması gerekmeyeceğinden bu durum, i-ELOOP teknolojisinin i-stop teknolojisi ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışmasını sağlar. Durdurma ve yeniden çalıştırma esnasında, kapasitör tamamen boşalmadan önce şarj etme durumu genellikle devam eder. Normalde sadece alternatörü tahrik etmek için motor gücünün bir kısmının kullanılması gerekirken i-ELOOP teknolojisi bir aracın tüm elektrik enerjisi ihtiyacını olmasa da büyük bir bölümünü üretebilecektir. Bu motor kapasitesinin sağlanmasıyla, i-ELOOP şehir içi sürüş koşulunda yakıt tasarrufunu artırmaktadır.

    ŞASİ VE GÖVDE

    SKYACTIV güç aktarma organları ile birlikte kullanılan SKYACTIV-Şasi ve SKYACTIV-Gövde sayesinde yeni Mazda6, sürüşü çok daha keyifli, doğrusal yol tutuş performansı yüksek, hafif bir tasarıma sahip bir araç olmanın yanı sıra sınıfının en güvenli aracı olma özelliğini taşıyor.

    SKYACTIV-Şasi

    •Yeni Mazda6’dan daha uzun, daha alçak ve daha hafif versiyonu olarak CX-5 üzerinde uygulanan SUV şasisini optimize eder.

    •Aşağıdaki iyileştirmeler sayesinde özellikle hızlanma, dönme ve durma performansları bakımından sürücü ve araç arasındaki doğrusal bağlantıyı güçlendirir:

    •mevcut modele göre daha etkin bir arka süspansiyon performansı

    •şasi stabilitesine bağlı olarak elde edilen daha kısa fren mesafeleri (daha kısa fren pedalı boşluğu ve artırılmış fren diski soğutması ile birlikte)

    •Düşük hız çevikliği ile yüksek hız dengesi ve tüm hızlarda rahat bir sürüş için daha hafif ancak daha sert ön gergi kolu ve çok bağlantılı arka süspansiyon.

    •Farklı sürüş koşullarına göre hassasiyeti ayarlayan sınıfının lideri dişli oranına sahip elektrik destekli direksiyon.

    SKYACTIV-Gövde

    •Mevcut modele kıyasla daha fazla ultra yüksek gerginlikte çelik kullanımı ve gövde yapılarını desteklemek üzere uygulanan diğer yenilikler.

    •Çoklu yük yolu konseptinin kullanıldığı gövde yapısı sayesinde elde edilen daha etkin sönümleme ve darbe enerjisi dağıtımı ve kıvrımlı kesitlerin yerini alan düz ve kesintisiz yapı kullanımı.

    •Daha etkin stabilite ve yakıt tasarrufu sağlayan sınıfının lideri aerodinamik (0.26* sürtünme katsayısı hedef değeri) özellikler

    •Yenilikçi materyallerin kullanımı sayesinde motor ve yol gürültüsü gibi istenmeyen seslerin yalıtıldığı oldukça sessiz kabin.

    •Piyasadaki en hafif ve en aerodinamik kompakt CD otomobillerden biri.

    GÜVENLİK

    Mazda’nın Etkin Güvenlik felsefesi sürücü odaklı bir yaklaşım izler. Mazda sistemlerin sürüşe müdahale etmesini ve aracı kontrol altına almasını sağlamakla kalmaz aynı zamanda sürücülere çok daha fazla “göz” temin ederek onların etraflarındaki tehlikeleri bizzat görüp buna göre davranmasına ve kazaların önüne geçmesine olanak sağlar. Mazda tarafından i-ACTIVSENSE olarak adlandırılan bu “gözler” sensör tabanlı yenilikçi aktif güvenlik teknolojisinin bir parçasıdır. Yeni Mazda6 aşağıdaki gibi çeşitli i-ACTIVSENSE sistemlerine sahiptir.

    •Mazda Radar Hız Sabitleme Kontrolü (MRCC)* 200km/s’ye varan hızlarda öndeki araçlarla belli bir mesafeyi korur, hızı kontrol eder ve gerektiğinde fren uygular.

    •Akıllı Fren Desteği (SBS)* de 15-145km/s hız aralığında önde giden araçları izler ve yeni Mazda6 öndeki araca çok yaklaştığında sürücüyü uyarır ve olası bir kaza tespit ettiğinde otomatik olarak fren uygular.

    •Akıllı Şehir İçi Fren Desteği (SCBS)* 4-30km/s hız aralığında olası bir kaza tespit ettiğinde otomatik olarak fren uygulayarak, şehir içi kullanımlarda düşük hızlarda Akıllı Fren Desteği sistemini tamamlar.

    •Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi (LDWS)*, kasıtsız şerit değişimlerinde sürücüyü uyarır.

    •Arka Araç İzleme (RVM)* Sistemi bitişik şeritlerden veya kör noktalardan araca doğru arkadan yaklaşan araçları tespit eder ve sürücüyü uyarır.

    •Acil Durum Sinyal Sistemi (ESS), ani frenleme durumunda etraftaki diğer sürücüleri uyarmak üzere dörtlü ikaz lambalarını yakar.

    •Uzun Far Kontrol (HBC)* sistemi etraftaki diğer sürücülerin görüş kalitesini bozmamak için otomatik olarak uzun far ve kısa far arasında geçiş yapar.

    •Ayarlanabilir Ön Aydınlatma Sistemi (AFS)* virajların daha iyi aydınlanmasını sağlamak üzere farların açısını değiştirir.

    •Yokuş Kalkış Desteği (HLA)*, aracın yokuşta kalkış esnasında geriye doğru kaymasını engellemek üzere fren kuvveti uygular.

    •EBD’li (Elektronik Fren Kuvveti Dağıtımı) standart ABS, fren desteği, DSC (Dinamik Stabilite Kontrolü), ve TCS (Çekiş Kontrol Sistemi).

    Araçta aynı zamanda aşağıdaki gibi pasif güvenlik özellikleri de bulunur:

    •Daha hafif yapıda ultra yüksek dayanıklılıkta çelik parçaların daha fazla kullanıldığı oldukça sağlam darbe sönümleyici SKYACTIV gövde.

    •Çarpışma sonrasında kabinin daha az deforme olmasına ve onarım maliyetinin düşmesine katkı sağlamak üzere daha geniş boyutta çökme bölgelerinin yer aldığı gelişmiş ön yüz tasarımı.

    •Güçlendirilmiş arka çerçeve ve tampon yapıları ile bir araya gelerek yandan alınan darbelere karşı daha iyi koruma sağlayan güçlendirilmiş kabin kafesi.

    •Yolcuların yaralanmasını engelleyecek veya daha hafif bir şekilde yaralanmalarını sağlayacak şekilde yeniden tasarlanmış döşeme ve diğer kabin parçaları.

    •Savrulmayı önleme konusunda daha iyi performans gösteren ön koltuklar.

    •Bagajdaki eşyaların kabine girmesinin önlenmesine yardımcı olan arka koltuk tasarımı.

    •Standart ön, yan ve perde hava yastıkları.

    •Yolcuların özellikle baş yaralanmalarına karşı daha iyi korunmalarına yardımcı olan motor kapağı ve ön ızgara tasarımı.

    •Çarpışma durumunda yayaların bacaklarının korunmasını sağlamak üzere geliştirilmiş tampon.















  • Özellikle aracı yan profilden izlemek çok hoş... Keşke 1.6 motorlar da olsaydı... Bu sayede fiyatı 117.000TL nin çok altında olurdu.https://store.donanimhaber.com/38/bf/d4/38bfd4e6a33c4592de37df50ffd18431.jpghttps://store.donanimhaber.com/08/8e/f9/088ef9d0c1c474283a29df817af7ead3.jpghttps://store.donanimhaber.com/dc/a6/c2/dca6c21509a213fd1b6ef34434ab5bd0.jpg
     2013 (Yeni Kasa) Mazda 6 2013 (Yeni Kasa) Mazda 6 2013 (Yeni Kasa) Mazda 6








  • Teknik Özellikler...
    Mazda6
    Motor tipi SKYACTIV-G 2.0L AT
    Motor hacmi (cc) 1998
    Maksimum güç (BG / dd) 165 / 6000
    Maksimum tork (Nm / dd) 210 / 4000
    Performans ve Ekonomi
    Hızlanma (0-100 km/s) 10.1
    Maksimum hız (km/s) 209
    Yakıt tüketimi (l/100 km) Şehir içi 7.5 Şehir dışı 4.9 Ortalama 5.9 CO2 emisyonu (g/km) 135
  • Mazda 6 için güzel bir tanıtım ve test videosu... İzlemelisiniz...
    http://www.youtube.com/watch?v=-0F1ANyOJv4&list=UUeu7d_b-SNawFjSL8X2fiXA
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2014 yeni kasa i20
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Mayıs ayında Mazda 6 16 adet satılırken CX-5 15 adet satılmış.
  • Ortalama vatandaş güzel arabaya binemiyor. Megane'a, Linea'ya kaldık. Güzel arabalar da ikinci elde kaldılar...
  • Çok haklısınız... bunun sebebi yüksek ötv oranları. bir de güzel arabalar genelde 2.0 motor ve üstünde motor hacmine sahip oldukları için ötv de büyük bir artış oluyor. Mazda 6 ya 1.6 motor gelse hiç fena olmaz hatta mercedes e serisine bile 1.6 motor koydu.(E180)
  • Fiyatlar yüksek, ya da bizim alım gücümüz düşük... Kendimizi ötv falan diye kandırmayalım. Geçen yıl chevrolet cruze dizel 2.0 otomatik araçlar 50 küsür bin liraya satıldı bu ülkede... Aynı ötv'yi o da ödüyordu. Eşdeğer hacimde motorlu araçlar 80-90 bin civarından gidiyordu... Premiumlar kapıyı 120 binden falan açıyor zaten... Fiyatın tek nedeni distribütör'ün araca biçtiği değer bu... İşine gelmeyen almasın. Nokta. Tüketici olarak biz de hep daha iyi aracı daha ucuza almak istiyoruz... Olan arada kalan bayiilere oluyor işte :)
  • aracı şuan indirimli olarak kaça veriyolar bilen varmı acaba
  • csimsek kullanıcısına yanıt
    Liste fiyatı 117.000TL ama 110-112 arasında alınır.
  • 2.elini bekliyorum henüz birtane bile rasgelmedim internetten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: csimsek

    2.elini bekliyorum henüz birtane bile rasgelmedim internetten

    hocam zaten toplam 16 tane satılmış ikinci eli zor gelir.
  • csimsek kullanıcısına yanıt
    2.el mazda 6 yerine sıfır mazda 3 de düşünülebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aniil

    2.el mazda 6 yerine sıfır mazda 3 de düşünülebilir.

    yada benim gibi 2000 model 626 ya devam..:))
  • 2011 Mazda 6'lar 50 kusur bin TL,den satılıyor, yani sıfırının yarısından da ucuz (kasa değişmiş olsa bile)
    Şu sıralar fellik fellik araba arıyorum, bu fiyatlarla hiç aklımda yokken birden listeme girdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZZ RAT

    2011 Mazda 6'lar 50 kusur bin TL,den satılıyor, yani sıfırının yarısından da ucuz (kasa değişmiş olsa bile)
    Şu sıralar fellik fellik araba arıyorum, bu fiyatlarla hiç aklımda yokken birden listeme girdi.

    Mazda'nın en büyük avantajı bu zaten, 25-30 bin liraya 2003-2006 model aralığında Mazda6 bulabilirsin... Bu donanımda ve bu fiyata başka hiç bir araç bulamazsın...
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-mazda-zeki-kaya-ototmotiv-den-135359066/detay 2.ele düşen ilk yeni kasa mazda 6 2.ele göre pahalı olsada buda bişey:)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.