Şimdi Ara

2012 CIVIC alındı. Deneyimler, resimler, testler, ölçümler. Siz de katılın (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
976
Cevap
27
Favori
95.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  2012 CIVIC alındı. Deneyimler, resimler, testler, ölçümler. Siz de katılın

    Benim 1.6 Elegance Manuel aracım. Araçla henüz 50 km yaptım. Şu anda yakıt ortalamam 8.8 lt. (Tamamı şehir içi)
    Econ tuşunu oldukça faydalı buldum Ş.İçi sürüşte etkisi fazla
    Aracın gaza bastığın andaki ivmelenmesi çok güzel sollamalarda kesinlikle yolda bırakmaz.
    İç dizayn,göğüs ve yol bilgisayarı-ses kontrolü vb. opsiyonlar kesinlikle çok kullanışlı.
    İç kalitesi daha önce okuduğum yorumlardaki kadar kesinlikle kötü değil.
    Fren mesafesi şu anda biraz uzun gibi geldi (ben pek sonuna kadar hiç köklemedim,ABS devreye iç girmedi)
    Ses kesinlikle çok iyi eski kasa ile mukayese dahi edilemez.
    Bence bu paraya şu anda alınabilecek en güzel araç.
    Kullandıkça daha fazla yorum yapacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    evet Regi firması,
    tanıdık bulursan bana da haber ver,
    ucuza maledelim.


    Not: şaka tabiki, ben singapur/hong kong a sipariş vereceğim. 300usd

    Hangi siteden istiyosun pm atarsan sevinirim
  • Daha öncede yazmıştım,
    Yeni Gümrük Mevzuatına göre,
    bu tip (dvd, gps, tv, kamera vs...) elektronik eşyaların posta ile yurtdışından getirtilmesi yasak,
    ben elden getirteceğim,
    halaoğlu çinde pilot,
    1 adet çantasına koyup getirecek.
    durum bu.

    ancak,
    bilgi olarak;
    alibaba.com
    ebay.com da
    "civic 2012 navigation" yazarakbulabilirsiniz.

    iyi sürüşler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Örümcek35


    Yeni civic donanımlarıyla günümüzü yakalıyor ama uzun yıllar bu donanım seviyesi ile devam edecek ise ileriye yönelik adım atılmamış. AFL, anahtarsız giriş ve çalıştırma (kullanma kılavuzuna göre bazı ülkelerde satılan modellerde var Türkiye’de yok), flexride, şehir içi güvenlik sistemi, otomatik park sistemi gibi bazı C sınıfı rakiplerinde bulunan donanımlar yok. Fiyatı benzer donanımlı rakiplerinin fiyatları ile karşılaştırıldığında hesaplı.




    Malesef Japon araçlarında donanım diğer rakiplerine göre eksik oluyor.
    Eminim makyajlandıktan sonra birkaç özellik daha eklerler.
    Güzel ve detaylı yazmışsınız.
    Hayırlı olsun.
  • arkadaşalr bi şey sormak istiyorum.
    Hondanın japonya sayfasında araçlar arasında civic sedan yok.
    Üretmiyorlar mı artık nedir? ya da ben mi bulamadım anlamadım.
  • Yahu arkadaşlar ne oldu da herkes yazmayı bıraktı.

    Hani merak edilen, araştırılan çok şey vardı,

    hatta araç piyasaya çıkmadan bir sürü olumsuz görüş vardı da,
    bilir bilmez görüş yazılıyordu.

    Deneyimlerini yazan onca arkadaş vardı,
    kimse görünmez oldu.

    Neyse canınız sağolsun,
    dememkki herrkesin hevesi geçiciymiş.

    Son foto;
    Büyük önderin imzasını arka cama yerleştirdim,
    foto aldım ama,
    imza pek görülmüyor,
    malum boya koruma sayesinde tüm parlaklığı ile ayna gibi olmuş,
    apartmanı yansıtmış.

     2012 CIVIC alındı. Deneyimler, resimler, testler, ölçümler. Siz de katılın




  • Yeni civic kullananlara hayırlı olsun

    2005 civicimi bu modelle takaslayabilirim

    Ses ve lpg tecrubelerinizi paylasalım

    Navigasyon da atlas 5 ve 633 mhz islemcili next 525 üstüne hızlısı yok 225 tl kampanya sitelerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 15 Şubat 2012; 20:46:11 >
  • Bu arada şimdiye kadar 170 km yol yaptım.
    Manuel vites aracımla 100 TL yakıt almıştım.
    Şu anda 130 km gider diyor yol bilgisayarı.
    Ortalamam şu anda 7.6
    Yolun yarısı şehir içi, yarısı otoban
    şehir içlerinde hep econ aktif
    yol tutuşu otoban virajlarında baya denedim çok beğendim
    özellik ve donanım bence bu fiyata oldukça yeterli
    ses sistemi yüksek seslerde biraz bozuyor.
    ilerleyen zamanlarda daha verimli yorum yapabilirim.
  • mimleon bey;
    evet yazmayı bıraktım çünkü her gün sizi takip ediyorum.foruma ekliyceniz deneyimlerinizi bekliyorum.merakta kalmayın, forum deneyim konusunda bilgiye aç.ben şahsen o yüzden yazmayı bırakıp sizi dinliyorum.kafama takılmışken sormak istediğim bi soru var.küçük bir ilçede yaşıyorum.genellikle küçük vitesleri kullanabileceğim yol yapısı var.evden işe işten eve kullanabileceğim çoğunlukla.acaba yakıt durumum ne olur sizce.ayda ortalama 150-250 km yapıyorum sadece şehir içi kullanımımda.econ bi işe yararmı.yakıt konusunda tahmini bir rakam verebilirmisiniz.teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Örümcek35

    alarm ? Broşürde güvenlik alarmı (sesli uyarı sistemi) var diyor, kullanma kılavuzunda ise bazı modellerde var diyor. Kullanma kılavuzunda gösterilen yanıp söneceği yazan ışık yok :( Henüz çözemedim.





    aracın içine girin ve kumandayla kapıları kilitleyin sol üst kçşede yanıp sönen kırmızı ışığı görebilirsiniz birde aracın dışına çıkın kapıları kumandayla kilitleyin ve anahtarları kullanarak kapıyı açın civicin alarm sesinin ortalığı ayağa kaldırdığını göreceksiniz :P

    ayrıca i-mid ekrana yüklenen resimleri kitapçıktaki çözünürlüğe göre yüklenince ekranın alt ve üstünde ince boşluklar oluyor yani ekrana tam oturmuyor. bayağı bir uğraş sonucu tek tek deneyerek doğru çözünürlüğü buldum. tam ekran için çözünürlük 480 x 272 yapınca cuk oturuyor arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metedoruk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Örümcek35

    alarm ? Broşürde güvenlik alarmı (sesli uyarı sistemi) var diyor, kullanma kılavuzunda ise bazı modellerde var diyor. Kullanma kılavuzunda gösterilen yanıp söneceği yazan ışık yok :( Henüz çözemedim.





    aracın içine girin ve kumandayla kapıları kilitleyin sol üst kçşede yanıp sönen kırmızı ışığı görebilirsiniz birde aracın dışına çıkın kapıları kumandayla kilitleyin ve anahtarları kullanarak kapıyı açın civicin alarm sesinin ortalığı ayağa kaldırdığını göreceksiniz :P

    ayrıca i-mid ekrana yüklenen resimleri kitapçıktaki çözünürlüğe göre yüklenince ekranın alt ve üstünde ince boşluklar oluyor yani ekrana tam oturmuyor. bayağı bir uğraş sonucu tek tek deneyerek doğru çözünürlüğü buldum. tam ekran için çözünürlük 480 x 272 yapınca cuk oturuyor arkadaşlar.

    Mesajımdan sonra honda mühendisleri gece gece gelip bana fark ettirmeden alarmı kurmuşlar :)

    Şaka bir yana verdiğin bilgi için teşekkür ederim, deneyeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Örümcek35 -- 16 Şubat 2012; 2:01:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekiii43

    mimleon bey;
    evet yazmayı bıraktım çünkü her gün sizi takip ediyorum.foruma ekliyceniz deneyimlerinizi bekliyorum.merakta kalmayın, forum deneyim konusunda bilgiye aç.ben şahsen o yüzden yazmayı bırakıp sizi dinliyorum.kafama takılmışken sormak istediğim bi soru var.küçük bir ilçede yaşıyorum.genellikle küçük vitesleri kullanabileceğim yol yapısı var.evden işe işten eve kullanabileceğim çoğunlukla.acaba yakıt durumum ne olur sizce.ayda ortalama 150-250 km yapıyorum sadece şehir içi kullanımımda.econ bi işe yararmı.yakıt konusunda tahmini bir rakam verebilirmisiniz.teşekkürler

    Dostum,
    Ben izmirde yaşamama rağmen,
    ev ile işyerimin arası 800m,
    üstelik sıkı bir rampa var,
    öyleki hafif yağışta bir çok araç çıkamıyor,
    (jazz ve civic de sorunyok)
    bu nedenle benim de yaptığım km çok az,
    son jazz aracımla 5 yılda 41.000 km yaptım.

    bu kısa ve rampalı yolda haliyle yakıt artıyor.
    şu anda bu yolda 66km yaptım, (B trip)
    ortalama 12lt.

    ancak genelde (A Trip) 86 km deyim ortalama 10lt.
    Econ farkını hissedemedim,
    ancak mutlaka faydası vardır.
    Yoksa Japon aldatmacası olur,
    bunuda hiç zannetmiyorum yapsınlar.

    iyi sürüşler.




  • Selamlar,
    14 şubat itibariyle elegance otomatik (siyah) aracımızı teslim aldım. Şu an 140 km de. Bunun 85 Km.si Eskişehir - Kütahya arası yolda geçti. Geri kalanı şehir içi. ort. yakıt tüketimi 7.7 yi gösteriyor. İlk hondam olduğu için henüz fonksiyonların nasıl çalıştığını çözemedim. araçta vaktim bu foksiyonların nasıl çalıştığını ve kullanım kolaylıklarını keşfetmeyle geçiyor. En basitinden Cruize Control için bir çok deneme yaptım bir türlü aktifleştiremedim. Satış danışmanı anlatmıştı, gördüm ki dinlememişim. :)) Kullanım klavuzuna da bakmaya fırsat bulamadım. Denemeye devam edeceğim er geç çözerim.
    Aracı Eskişehir Ufuk Honda'dan aldım. Satış danışmanı Engin YUNGA beni çok şaşırttı. Demekki asıl satış danışmanı böyle olmalı diye düşünmeye başladım (Opel, Ford ve Fiat araçlarda almıştım ve danışmanları görmüştüm). Buradan da teşekkürlerimi iletiyorum.
    Bu arada söylemeden geçemeyeceğim. Eskişehir - Kütahya arası duble yolun, Kütahya tarafındaki son 35 - 40 km lik kısmı yapan firmanın, o projeye onay veren mühendislerin, o ihaleyi onaylayan karayolları bürokratlarının kulaklarını çınlatıp kızartmayı bir borç biliyorum. Yolda yaklaşık 30 - 40 cm.lik çukurlar ve bu çukurların çapları (abartısız!!!) yaklaşık 1 - 1.5 m. Yol multi çukurlardan oluşmuş gibi. Birinden kaçayım derken diğerine düşme tehlikesi!!!. Allah'tan yol boştu ve önümüzü görebiliyorduk. Sis olsa idi o çukurlardan birinde ya lastiği ya da cantı bırakırdık. 40 km yolda max. 70 km hıza çıkabildim. hadi küçük araçlar korkak kaçıyor. Koca tırlar, otobüslerde yolda zig zaglar yaparak gidiyordu. Artık gerisini düşünün.
    Aracı almadan önce forumun bir çok sayfasını gezdim. Bir çok aracı araştırdım. İyi ki bu tercihi yapmışım. gerek okuduklarım, gerekse kullanım olarak çok çok çok memnunum. 2010 elegance astra, 2008 Ghia Focus araçlarım da olmuştu. Kullanımı, yol tutuşu, rahatlığı, direksiyon kullanım kolaylığı Civic de bambaşka imiş onu gördüm. Keşke daha önceki kasalardan itibaren geçse idim diye düşünüyorum. Bir önceki kasayı 2011 de bayide denemiştim. Performans olarak iyi gelmişti. Fakat içini sevememiştim. Çok yalın gelmişti. Bu kasa ile içindeki yalınlığı hallettiklerini düşünüyorum. Sevmediğim durum panelin sadece sürücüye hitap etmesi ve sürücüye dönük olması. Dış görünüşüyle ilgili olarak eleştirilerden sadece arka görüntüyle ilgili eleştirilere kısmen katılıyordum. Aldıktan sonra fotoğraflardaki gibi olmadığını düşünüyorum.
    Arka koltuk diz mesafesi ve tavan mesafesi ile ilgili eleştirilerin yersiz olduğunu düşünüyorum. Boyum 1.85. Sürücü koltuğunu tam arkaya iterek geçip arkada oturdum. Bir sıkıntı yaşamadım ki koltuğu en arkaya itip araç kullanacak kaç kişi vardır onu bilmiyorum. Sürücü koltuğunun yüksekliğini max.a aldım. Başım tavana filan değmedi. Boşluk da kaldı.
    Araçla ilgili henüz bilmediğim birçok özellik olduğunu düşünüyorum. (alarm ile ilgili kısmı yeni öğrendim.-eğer şaka değil ise-)
    Tüm kullanıcılara kazasız, eğlenceli, tasarruflu sürüşler diliyorum.
    aracın arkadan resmini koymak isterdim. Fakat henüz resim çekmedim. Arkadan görünüm (en çok sevilen kısım) koyduğumu varsayınız. :))




  • Ana konuya yazdığım bilgileri buraya da aktarayım. Orada nasıl olsa yakında kaybolup gidecek

    Kullanma kılavuzunu bitirmeden yazmaya başlamıştım. O yüzden tekrarlar ve yanlış gözlemlerim olabilir. Sonradan düzeltebiliriz. Hatta, gerekirse ayrı başlık haline de getirebiliriz.

    Genel:

    40 kademeli ses düğmesi var. USB, Aux ve Radyo ile yaptığım denemelerde ilk 25 kademede sesleri bozulmadan ve yeterince dolu olarak alabildim. Kabul edilebilir distorsiyon ile 30 seviyesine çıkabiliyorsunuz ama bunun ötesi sadece zayıf kaynaklardan ses alabilmek için makul, yoksa müzik zevki kalmıyor.

    Düşük seslerde ise genelde kademeli ses kontrollerindeki düşük seslerin çok da hassas olmama sorunu bunda giderilmiş. Mesela arabada uyuyan varsa sesi 1 kademesine alsanız da ciddi miktarda ses geliyordu, altına inince sadece 0 kademesinde hiç ses kalmıyordu. Burada 3-5 derecesinde bile rahatsız etmeyen ses alabilirsiniz.

    Ses kademesi her girişte aynı seviyesini koruyor. Sadece Aux girişinin ses seviyesi bağımsız gibi geldi. Radyoda 20ye ayarladığınız ses USBye geçince de 20 oluyor.

    Hoparlör yerleşimleri Avrupa standardı gibi kapılarda değil. Arka kapılardaki hoparlörler daha da büyütülerek arka camın önüne alınmış ve daha güçlü hoparlörler kullanılabilmiş. Ama bunun sakıncası da yüksek sesleri almaya çalışırken arka yolcuların rahatsız olma ihtimali, düşük seslerde ise zayıf kalan genel ses şiddeti olabilir.

    Ana üniteyi çıkarıp arka soket bağlantılarını inceleme fırsatım olmadı. Ancak bunlarda da harici çıkış olacağını sanmıyorum. Etiketten okumadığım için ünite üreticisini ve teknik değerlerini henüz bilemiyorum.

    Ton, denge, hıza duyarlı ses şiddeti vs bilgileri kullandıkça yazarım. Şimdilik gördüklerim, Bass-Tiz-Sağ-Sol denge, Ön-Arka denge ve 0-Low-Middle-High kademeli hıza duyarlı ses seviyesi ayarları var.

    Radyo:

    Arka cama entegre anten ile arabanın görüntüsü bozulmamış oluyor. Alım konusunda fena değil ama gördüğüm en iyi çekim de sayılmaz. RDS iyi çalışıyor. İki FM bandı zaten bildiğimiz bir şey ama bunun yanında MW orta dalga ve LW uzun dalga yayınlarını alması hoş. Gerçi bunlarla yayın yapan pek kalmadı. Direksiyondaki Source tuşu ile geçiş yapılabiliyor.

    Ancak frekans ayarını çıkaramadım. FM1de arama yaparken direksiyondaki sağ-sol tuşları ile ayarlanmış kanallar arasında gezinti yapılırken, tuşlara uzun basılması arama fonksiyonu anlamına geliyor ve bir sonraki frekansı bulana kadar arama yapıyor. FM1 ile FM2 arasında alım yeteneği açısından fark gördüm. FM2de frekansları daha zor buldu. Aramaları konsoldan yaparsanız, sürekli basma durumunda frekans siz bastığınız sürece değişiyor. Orta tuşa basarak çevirmeli düğme ile arama da yapabiliyorsunuz.

    CD:

    Henüz denemedim. Sonra düzenlerim veya deneyimlerinizi ekleyebilirim.

    USB:

    Elimdeki 2 GB noname (promosyon), 4 GB Toshiba ve 16 GB HP disklerimi tanımada zorlanmadı. Bütün disklerim FAT32 formatlı. NTFS olursa ne olur denemedim. Kafamda 500 GB 2,5" Seagate diskimi denemek de var. Hatta daha öteye gidip, telefonumu USB aktarım modunda USB ile bağlarsam ne göreceğimi merak ediyorum.

    Direksiyonda sağ sol tuşu ile parça atlatırken bu tuşlara uzun süre basınca klasör atlıyor. Konsolda ise aynı işlemler ileri-geri sarmak ile parça atlamak şeklinde değişiyorlar.

    mp3 formatlı parçalarda ID Tag bilgilerini okuyup yerine güzelce yazabiliyor. Böylece dosya adlarını çok da düzenlemek zorunda kalmıyoruz. Yalnız ID v1 (ASCII) olarak gördüm, zira Türkçe karakterlere destek yok.

    USB bağlantıda Tag içine gömülü albüm kapağı bilgi ekranında görülemiyor. iPod sülalesinin bunu gösterebildiği söyleniyor ki detay alsak iyi olur.

    Aux:

    Stereo kablo ile jaka giriş yapıldığında Source tuşunda aktive oluyor. Telefonumla yaptığım bağlantıda tatminkar ses aldım. Bu girişin ses yüksekliği ayarı diğer kaynaklardan bağımsız. Radyo sesi 20 iken bunu başka değere ayarlayabiliyorsunuz. Tabi veri aktarımı olmadığı için sadece line girişi yazısı görülebiliyor, sese ait bilgileri sadece kaynakta görebiliyorsunuz.

    Telefonum içindeki Navigasyon programlarını (Ovi maps, Google maps, Garmin ve N-Drive) kullanarak şimdiye kadar harici bir cihaz almaya ihtiyaç duymadım. Harita güncellemeleri ile istediğim her yere gidebildim. Ancak içindeki işlemcinin hazır Navi cihazla mukayesesi doğru olmaz. Telefondaki nispeten zayıf GPS işlemcisi bilgileri aktarırken karışık yollarda ve hızlıca giderken dönemeçleri ve sokakları kaçırabiliyorsunuz. Yine de telefonumu bir seyyar telefon tutucu ile direksiyona yakın olan orta konsol havalandırma ızgarasına geçirdim. Dörtlü flaşör düğmesi kısmen kapansa da hala faal. Aux ve çakmak çıkışları bir 30 cm aşağıda olduğu için 50 cm boyundaki kısa ara kablolarla bağlantı yaptım. Arada ortada kalabalık yapan kablo salatası oluşmadı.

    Her ne kadar cihazda USB olsa da telefonumdaki kulaklık çıkışını Aux girişine bağladım ve Source seçiminde Aux aktive oldu. Bundan sonra telefonumdaki müzikleri açarak dinledim: Ses gayet kaliteli. Navigasyon da açtım ve sesli yönlendirmeleri alabildim. Önceki araçlarımda orta konsol merkeze baktığı için telefon ekranı bazen yansıma yapıp görüşte sıkıntı oluyordu. Bunda tamamen bana yönelik olduğu için görüşte sorun yaşamadım. Navi veya müzikle yolculuk yaparken telefon geldiğinde telefonun sesi hoparlörden geliyor, kendi sesim telefonun mikrofonundan karşıya gidiyor. Böylece kendi çapımda araç içi haberleşme çözümümü elde etmiş oldum.

    Bu arada, konsolun sürücüye yönelimli olmasına eleştiriler var. Ancak kullanımda gerek telefonun asılması, gerek ortaya sonradan eklenecek LCD ekranlı araç içi multimedya çözümünde şimdiye kadar yaşanan yansıma ve renk kaybı sorunları yaşanmaz gibi görünüyor. Tabi ekranı ortak kullanarak ön yolcunun film veya TV izlemesini düşünüyorduysanız başka.




  • teşekkür ederim arkadasım verdiğin bilgi için.senede taş çatlasın 12000 km yapan biri olarak şuan için tüp taktırmayı düşünmüyorum.o yüzden bu kadar yakıt konusunu irdeliyorum. bu arada aracı görmeye bile gidemedim. ben trakyada ücra bi ilçede görev yapıyorum.kar yağışı nedeni ve işim nedeni ile aracı hala göremedim.ancak dedim ya üca bi ilçe diye, bu gün işyerimin önünden süzüle süzüle geçen beyaz bir elegans gördüm...rüyadayım sandım :) sadece geçerken gördüm, inceleme fırsatım olmadı.bunuda neden yazıyorum, forumda arkadaslar binin üzerinde satış gören arabayı biz neden göremiyoruz demişler...ben küçük bi ilçede gördüm.var yani.alan biniyor demek istiyorum..
    sizden birde şu TRİB A TRİB B seçeneklerini açıklamanızı isteyebilirmiyim.hadi bi tanesi şu depoyu fulleyip kaç km gittiğimizi görmek için sıfırladığımız seçenek, ya diğeri ne işe yarıyor. bu arada bende soru çok arkadasım kusura bakma.en yakın çorlu bana.gidemiyorum, o yüzden. anlayışın için teşekkürler...




  • araçta 3 tip sayaç var,
    göstergede yer alan çubuğa her basışta değişiyor.

    genel: sadece aracın fabrika çıkışından itibaren km gösterir, değişmez.

    trip a: değişebilir, sıfırlanabilir, ayrıca ayarlarda "on" yaparsanız, benzin aldığınızda otomatik sıfırlanır.

    trip b: sadece sıfırlanabilir.

    ekranda 2. satır ise bu sayaçlara göre (A-B) 3 farklı sayaç içerir.
    ayarlardan seçeceksiniz
    1.kalan benzinle ne kadar gidebileceğiniz (ort. yakıta göre)
    2.ortalama hızınız
    3.toplam süre

    ben trip A yı hiç sıfırlamayacağım, yakıt ve km devamlı görünecek.
    trip B ise geçici kullanım için.

    sanırım yardımcı olabildim.
  • teşekkürler
  • bir 2006 civic VTEC II LS kullanıcısı olarak tüm yazdıklarınızı okudum,aşırı bir derecede 2012 civic alasım geldi :) Allah kaza bela vermesin ,araba çizmeyi zevk edinen çocuklardan korusun :)
  • Forumunuzu zevkle takip ediyorum...Arabayı öyle bir anlattınız ki Mercedes c180 mi civic mi alsam kararsız kaldım...Biraz daha düşüneyim ben..
  • metedoruk arkadaşın dediği gibi alarm var
    Aklımdaki bir soru işareti giderilmiş oldu.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.