Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (144. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entropy

    Sayın vedat bey bence burada sizin için arabanın işletim gideri önemli.O zaman zaten otomatik avensis alamazsınız çünkü avensis otomatik zaten 1.6 motor üstü en az 1.8 ve vergi olarak ekstra maliyet getirir.Geriye kalan seçenekler ise jetta civic corolla auris golf.Bence sizin vw den uzak durmanız gerekir en azında dsg şanzıman arızası olmasa bile insan vw servisinin önünden geçemiyor baya pahalı oluyor.Aldığınız 0 veya 1 yaşında araba garanti açısından mecbur servise gidecek.Ayrıca petrol gelirleri ülkemizde devletin en büyük gelir kalemi yani yarın bir gün kriz çıksa benzinin 5lirayı geçeceği kesin; işte bu şartlarda golf ve jetta tsi motor lpg uyumlu olmadığı için işletim giderini düşüremezsiniz.Toyotalar gayet uyumludur lpgye ilerde isterseniz takarsınız.Bence sizin karar vermeniz gereken hatcback mi sedan mı ; otomatik mi düz mü.

    Eğer cevabınız hem düz hem sedan ise D sınıfı araç olması açısından avensistir; hem kofor hem yol tutuş güzel olur.

    Eğer cevabınız hem sedan hem otomatik ise fabrika çıkışlı lpgli civic olabilir.Unutmayın ki honda serviside toyotalar kadar iyi değilidir.Yani bir nebze ya yeni corollayı bekleyebilir yada eski kasa corollayı son zamanlarında ucuza kapatabilirsiniz.Ama honda servis şartları size uyarsa honda öndedir.

    Eğer cevabınız hem düz hem hatcback yada hem otomatik hem hatcback ise auristir.İster yeni kasa ister eski kasa auris alabilirsiniz.

    Ben olsam eski yani şuan ki kasa corolla bakardım bir yaşında falan ; mutlak otomatik alırdım:))) çünkü hesaplı olurdu.Ama ikinci el olacağı için dikkatli olmak gerekir:(((
    düşük kilometre orjinal olması önemli olur.Eğer ikinci ele güvenemezsem fabrika çıkışlı civic otomatik lpg bakardım sıfır olarak.Saygılar seçim sizindir

    Bu kadar içten bu kadar gerçekci ve bu kadar tarafsız bilgilendirmeniz için içtenlikle teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersöz

    Arkadaşlar,
    Ankara'da kışın en soğuk günlerinde yakıt tüketimim 8,8 Lt 'yi geçmedi.Resmen 8,8'e sabit kaldı hatta bir ara yol bilgisayarında sıkıntı vardır diye bile düşündüm.Ama geçen benzin almam esnasında bütün değerleri sıfırladım.Sıfırladıktan sonra nerdeyse 200 km yol yaptım yakıt göstergesi devamlı güncelleniyor.8,1'i bile gördüm şu an kışın o soğuk günlerinde 8,8'den yukarı çıkmayan tüketim 9'u gördü.Havalar sıcak 21-22 derece cıvarında kışın güncellenmeyen tüketim yazın devamlı neden güncelleniyor olabilir ? bir türlü anlayabilmiş değilim.Araç avensis 2012 elegant ekstra

    Yakıt göstergesini sıfırladıktan sonra dğerlerin belli bir km boyunca kullanıma göre değişmesi gayet normaldir. Sabitlenmesi ve ani kullanım değişikliklerinden etkilenmemesi için en az 300km yolu aynı kullanım tarzında yapmanız gerekmektedir. Bu km'den sonra göreceksiniz ki değerler aracı zorlasanızda belli bir müddet değişmeyecektir.

    Toyota'daki ölçüm sistemi (motor devri/yapılan km/kullanım tarzı) değerlendirmeli ortalama verme üzerine programlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler,
    (45000tl nin üzerinde almam, yeni corolla cvt yi beklerim.)
    ortalama 6.5 lt yazıyor ama arkadaşımın verso su 8-9 lt tüketiyordu.
    avensiz günlük kullanımda ortalama 7-7.5 lt civarı mı benzin tüketir, yoksa 8-9 litreleri bulurmu.?

    Verso 1,6 valvematic kullanıcısıyım. Şehiriçi'nde 9 lt.yi görebilmek için viteslerin 3'ten sonrasını kullanmamak gerek.

    %50 durkalk, %50 yüksek viteslerde kullanımda yazın 7-7,5 arası,
    %30 durkalk, %70 yüksek viteslerde kullanımda kışın 7,5-8 arası,
    Gaza asılmadan sakin uzun yol kullanımında 6,5-6,7 lt. yakar.

    Bizzat İstanbul-Eskişehir arası 90-100km hızlarda 5,7 ile gitmiştim.

    Valvematic motorlu aracı olupta çok yaktığını söyleyenler şu sebepleri dikkate almalılar:
    1- Lastik havaları 30'un altında olabilir,
    2- Benzin hileli olabilir,
    3- Kullanım tarzı aşırı gazlayarak olabilir,
    4- Sürekli durkalk şehiriçi kullanımdan olabilir,
    5- Sürekli düşük viteslerde yüksek devirlerde kullanımdan olabilir,
    6- LPG motorda kalıcı tahribat yaptığından olabilir.




  • paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
  • teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.
  • En son yakıt tüketimimi sizinle paylaşmak isterim.Ankara'da kışın en soğuk günlerinde 8,8 ile gezdim.Havaların ısınmasıyla şu an 8,3 gözüküyor.hatta dün 8,2 yi bile gördüm.Alırken LPG'ye uyumlu olduğunu herkes söylemişti.Geçen Toyotayı ziyaret ettiğimde ne yaptınız LPG'ye geçtiniz mi diye de sordular.Bu değerlerle LPG'yi aklıma bile getirmiyorum tabii ilerde ne olur bilemem saygılarımla,
  • 8-9 yıldır kullandığımız fordumuzu satılığa çıkarttık.
    hocadaki 2011 lpg li E.extra yı nakit 45bin tl nin altında almak için;
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.


    1.6 Valvematic motor atmosferik olduğundan (turbo olmadığından) LPG takılabiliyor. Ancak LPG benzine göre daha yüksek ısıda patladığından kısa zamanda motorun üst kapak, sübap, segman v.s. gibi ısıyla muhatap olan kısımları kavruluyor. Kısa zamandan kastım; motor normalde 300bin gidecekse kullanılan yakıta da bağlı olarak LPG ile belki 80-100bin gidiyor.

    İnsanın vücud metabolizmasının belirli bir süre sorun çıkarmamak kaydı ile uyuşturucu, alkol, sigara, tiner, bali gibi kimyasalları kullanabilme uyumluluğunda olması gibi bu motorlara da LPG takılabiliyor ve kısa sürede sorun görünmüyor. Sorun çıkması masraf çıkması demek oluyor. LPG'nin sosyal ve hayati riskleri de cabası.

    Yılda 2bin TL kâr etmek için bu risklere girmeye değermi bilmem. Belki psikolojik olarak insanlar kendilerini iyi hissetmek için takıyorda denilebilir. Üstelik 2bin TL'yi en baştan peşin verip daha sonra telafisini bekliyorlar. 1 yıl sonra herhangi bir sebepten satmaya kalkınca aracın orjinalliği bozulmakla birlikte LPG takmanın tasarruf yapma yönünden bir anlamı da kalmamış oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.


    1.6 Valvematic motor atmosferik olduğundan (turbo olmadığından) LPG takılabiliyor. Ancak LPG benzine göre daha yüksek ısıda patladığından kısa zamanda motorun üst kapak, sübap, segman v.s. gibi ısıyla muhatap olan kısımları kavruluyor. Kısa zamandan kastım; motor normalde 300bin gidecekse kullanılan yakıta da bağlı olarak LPG ile belki 80-100bin gidiyor.

    İnsanın vücud metabolizmasının belirli bir süre sorun çıkarmamak kaydı ile uyuşturucu, alkol, sigara, tiner, bali gibi kimyasalları kullanabilme uyumluluğunda olması gibi bu motorlara da LPG takılabiliyor ve kısa sürede sorun görünmüyor. Sorun çıkması masraf çıkması demek oluyor. LPG'nin sosyal ve hayati riskleri de cabası.

    Yılda 2bin TL kâr etmek için bu risklere girmeye değermi bilmem. Belki psikolojik olarak insanlar kendilerini iyi hissetmek için takıyorda denilebilir. Üstelik 2bin TL'yi en baştan peşin verip daha sonra telafisini bekliyorlar. 1 yıl sonra herhangi bir sebepten satmaya kalkınca aracın orjinalliği bozulmakla birlikte LPG takmanın tasarruf yapma yönünden bir anlamı da kalmamış oluyor.

    Hocam aciklamalar icin tesekkurler.
    Ancak lpg nin bu motorun omrunu kisalttigina dair ispatlanmış ornek var mı? Yoksa varsayım uzerinden motor omrunun 3 de 1 e dusecegini mi düşünüyorsunuz?
    Ayrica valfmatic icin bictiginizy ile 400 bin km yapmis tanidigim var. Motorunda sikinti yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordz -- 5 Mayıs 2013; 2:23:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.


    1.6 Valvematic motor atmosferik olduğundan (turbo olmadığından) LPG takılabiliyor. Ancak LPG benzine göre daha yüksek ısıda patladığından kısa zamanda motorun üst kapak, sübap, segman v.s. gibi ısıyla muhatap olan kısımları kavruluyor. Kısa zamandan kastım; motor normalde 300bin gidecekse kullanılan yakıta da bağlı olarak LPG ile belki 80-100bin gidiyor.

    İnsanın vücud metabolizmasının belirli bir süre sorun çıkarmamak kaydı ile uyuşturucu, alkol, sigara, tiner, bali gibi kimyasalları kullanabilme uyumluluğunda olması gibi bu motorlara da LPG takılabiliyor ve kısa sürede sorun görünmüyor. Sorun çıkması masraf çıkması demek oluyor. LPG'nin sosyal ve hayati riskleri de cabası.

    Yılda 2bin TL kâr etmek için bu risklere girmeye değermi bilmem. Belki psikolojik olarak insanlar kendilerini iyi hissetmek için takıyorda denilebilir. Üstelik 2bin TL'yi en baştan peşin verip daha sonra telafisini bekliyorlar. 1 yıl sonra herhangi bir sebepten satmaya kalkınca aracın orjinalliği bozulmakla birlikte LPG takmanın tasarruf yapma yönünden bir anlamı da kalmamış oluyor.

    tamda bahsettiğim araç için 44bin tl ye pazarlık etmiştik.
    10 gün içinde fusionu mu satıp (2004 fusion lux paket 1.6, lpg, sunroof)
    ayın 15 inde alış-verişimiz tamamlanacak. 2011 e.extra lovato lpg. arka tampon boyalı veya değişik.
    .
    bahsettiğiniz arızalar, bütün atmosferik motorlar için geçerli midir yoksa valvematik için midir.
    sanki bu arızalar fsi - gdi tarzı motorlar içindi.
    .
    1-2 yıl da araç değiştirmem.
    ford fusionu 8 yıldır lpgli sorunsuz kullandım.
    yeni alacağım aracı da 8-10 yıl kullanmalıyım, lpg siz olmaz.
    aslında sıfır yeni leon 1.6 tdi dsg alma niyetindeydik ama hem hanım hem ben beğenemedik.
    zaten dizel ve dsg ler de sütten çıkmış ak kaşık değil.
    dizel aracı olan bir çok arkadaşım benden daha çok masraf ettiler.
    ben 1650 tl ye 8 yıl önce lpg mi taktırdım. 250-300 tl ye de 3 yıl önce enjektör değiştirdim hepsi bu.
    lpg filtreleriyle toplam masrafım 100bin km de 2000 tl dir. yakıttan tasarrufum ise;
    100bin kmde ortalama enaz 7000 litre benzin yakacaktı; litresi ortalama 4 liradan 28000 tl.
    lpg ile üçtebir kar etttiysek; yaklaşık 9000 tl - 2000 tl lpg masrafı = 7000 tl toplam kar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.


    1.6 Valvematic motor atmosferik olduğundan (turbo olmadığından) LPG takılabiliyor. Ancak LPG benzine göre daha yüksek ısıda patladığından kısa zamanda motorun üst kapak, sübap, segman v.s. gibi ısıyla muhatap olan kısımları kavruluyor. Kısa zamandan kastım; motor normalde 300bin gidecekse kullanılan yakıta da bağlı olarak LPG ile belki 80-100bin gidiyor.

    İnsanın vücud metabolizmasının belirli bir süre sorun çıkarmamak kaydı ile uyuşturucu, alkol, sigara, tiner, bali gibi kimyasalları kullanabilme uyumluluğunda olması gibi bu motorlara da LPG takılabiliyor ve kısa sürede sorun görünmüyor. Sorun çıkması masraf çıkması demek oluyor. LPG'nin sosyal ve hayati riskleri de cabası.

    Yılda 2bin TL kâr etmek için bu risklere girmeye değermi bilmem. Belki psikolojik olarak insanlar kendilerini iyi hissetmek için takıyorda denilebilir. Üstelik 2bin TL'yi en baştan peşin verip daha sonra telafisini bekliyorlar. 1 yıl sonra herhangi bir sebepten satmaya kalkınca aracın orjinalliği bozulmakla birlikte LPG takmanın tasarruf yapma yönünden bir anlamı da kalmamış oluyor.

    Hocam aciklamalar icin tesekkurler.
    Ancak lpg nin bu motorun omrunu kisalttigina dair ispatlanmış ornek var mı? Yoksa varsayım uzerinden motor omrunun 3 de 1 e dusecegini mi düşünüyorsunuz?
    Ayrica valfmatic icin bictiginizy ile 400 bin km yapmis tanidigim var. Motorunda sikinti yok


    Ben ve çevrem çeşitli markalardan epeyce LPG'li araç kullandık. Sonuçta LPG silindir içinde patladığında benzine göre daha yüksek ısıyı ortaya çıkarması sebebiyle bu tahribatı oluşturuyor.

    Basit bir örnek; VW'nin eski modellerinde olan hava soğutmalı motorlara takılan LPG'den birtürlü randıman alınamaz. Motoru soğutan unsur su değil hava olduğundan ve hava da su gibi motorun her tarafında gezerek soğutmayı layıkıyla yapamadığından, LPG'de benzine göre daha fazla hararet ortaya çıkardığından, o motorlara LPG takılması ile birlikte kısa sürede piston-segman,sübap arızaları oluşur motoru rektifiye etmek gerekirdi.

    Şimdiki LPG sistemlerinin teknolojik olarak nasıl çalıştığının hiçbir olduğunun önemi yok. Sonuçta yanma derecesi benzinden yüksek ve aşırı ısı zamanla içeride tahribata yol açmaktadır.
    Yeni motorlarda kullanılan metalurşik materyaller belki eskilerine göre daha yüksek ısıya dayanıklı imal ediliyor olabilir. Bu da eskisine göre motorları LPG ile daha uzun kullanabilme imkanı oluşturabilir. Ancak bu benim açımdan bir varsayım. Doğruluğunu motor üreticileri teyid edebilirler.

    Bayilerin LPG'yi teşvik etmesi tümüyle araç satışı arttırmak adınadır. Nasıl olsa garanti süresince herhangi bir sorun yaşanmıyor. Garantiden sonrasıda kendilerini ilgilendirmiyor.

    Söylediklerimin doğruluğunu öğrenmenin en basit yolu oto sanayilerinde motor tamirat ve rektifiye işleri ile uğraşanları gezip konuşmaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler.
    genelde 1500-2000 devirde kullanırım.
    son maddeden, lpg ye tam uyumlu olmadığınımı anlamalıyız.


    1.6 Valvematic motor atmosferik olduğundan (turbo olmadığından) LPG takılabiliyor. Ancak LPG benzine göre daha yüksek ısıda patladığından kısa zamanda motorun üst kapak, sübap, segman v.s. gibi ısıyla muhatap olan kısımları kavruluyor. Kısa zamandan kastım; motor normalde 300bin gidecekse kullanılan yakıta da bağlı olarak LPG ile belki 80-100bin gidiyor.

    İnsanın vücud metabolizmasının belirli bir süre sorun çıkarmamak kaydı ile uyuşturucu, alkol, sigara, tiner, bali gibi kimyasalları kullanabilme uyumluluğunda olması gibi bu motorlara da LPG takılabiliyor ve kısa sürede sorun görünmüyor. Sorun çıkması masraf çıkması demek oluyor. LPG'nin sosyal ve hayati riskleri de cabası.

    Yılda 2bin TL kâr etmek için bu risklere girmeye değermi bilmem. Belki psikolojik olarak insanlar kendilerini iyi hissetmek için takıyorda denilebilir. Üstelik 2bin TL'yi en baştan peşin verip daha sonra telafisini bekliyorlar. 1 yıl sonra herhangi bir sebepten satmaya kalkınca aracın orjinalliği bozulmakla birlikte LPG takmanın tasarruf yapma yönünden bir anlamı da kalmamış oluyor.

    tamda bahsettiğim araç için 44bin tl ye pazarlık etmiştik.
    10 gün içinde fusionu mu satıp (2004 fusion lux paket 1.6, lpg, sunroof)
    ayın 15 inde alış-verişimiz tamamlanacak. 2011 e.extra lovato lpg. arka tampon boyalı veya değişik.
    .
    bahsettiğiniz arızalar, bütün atmosferik motorlar için geçerli midir yoksa valvematik için midir.
    sanki bu arızalar fsi - gdi tarzı motorlar içindi.
    .
    1-2 yıl da araç değiştirmem.
    ford fusionu 8 yıldır lpgli sorunsuz kullandım.
    yeni alacağım aracı da 8-10 yıl kullanmalıyım, lpg siz olmaz.
    aslında sıfır yeni leon 1.6 tdi dsg alma niyetindeydik ama hem hanım hem ben beğenemedik.
    zaten dizel ve dsg ler de sütten çıkmış ak kaşık değil.
    dizel aracı olan bir çok arkadaşım benden daha çok masraf ettiler.
    ben 1650 tl ye 8 yıl önce lpg mi taktırdım. 250-300 tl ye de 3 yıl önce enjektör değiştirdim hepsi bu.
    lpg filtreleriyle toplam masrafım 100bin km de 2000 tl dir. yakıttan tasarrufum ise;
    100bin kmde ortalama enaz 7000 litre benzin yakacaktı; litresi ortalama 4 liradan 28000 tl.
    lpg ile üçtebir kar etttiysek; yaklaşık 9000 tl - 2000 tl lpg masrafı = 7000 tl toplam kar.


    Verdiğim 2000TL kârlılık 1 yılda 50bin km ye kadar yol yapanın edeceği kazancı vurgulamak içindir. Birkaç yıl üstüste kullanıldığında tabiiki kazanç oranıda artacaktır.

    LPG'nin yandığında ortaya çıkardığı yüksek ısı motorda zamanla tahribata sebep olmaktadır. Eğer üretici, motoru tasarlarken metalurjik bileşenleri dirençli metal oluşturacak şekilde yapmışsa o zaman sorun yoktur. ancak üreticiler maliyetleri indirgemek adına benzinli bir motor tasarlarken alıcılar ileride belki LPG takarlar ihtimali ile daha dayanıklı olsun diye daha pahalı bileşenler kullanıp maliyeti artıracaklarını sanmıyorum.

    Turbo araçlarda neden lpg kullanılamıyor? Yüksek ve kontrol edilemez ısının turboya vereceği zarar ve emiş ısısının motorda yaratacağı düzensizlik sebebiyle olabilirmi?




    Bilimsel bir analiz:

    Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 2003
    165
    BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR
    ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Atakan AVCI*

    Özet: Motorlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımının supaplar üzerindeki etkisi kuramsal olarak incelenmiştir.
    Oluşturulan iki boyutlu eksenel simetriye sahip dolu supap modeli sonlu elemanlar metoduyla çözülmüştür. Çevrim
    boyunca silindir içerisindeki sıcaklık ve basıncın belirlenmesi için sıfır boyutlu termodinamik model kullanılmıştır.

    Sonuçta gerek avans değişikliğinin ve gerek benzinde görülen karbon filminin kalkmasının sonucu olarak LPG veya
    doğal gaz kullanımında supapların daha yüksek ısıl zorlamalara maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.


    Yukarıdaki analiz sadece supapları ele almış. Supapların metal olduğunu düşünürsek bağlı olduğu noktalara ileteceği ısıyıda hesaba katmalıyız. Özellikle Valvematic motor değişken supap zamanlaması sistemi ile çalıştığından, tasarımı gereği, normal bir motora göre fazlası ile değişken hareketli parça kullanılmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 5 Mayıs 2013; 12:54:48 >




  • teşekkürler,
    ama antlaşmadan dönemem. sözümü çiğneyemem.
    .
    muhtemel subab arızasının maliyeti hakkında bilginiz varmı.?
  • 2011 e.extraların;
    yeni makyajlı e.extralara göre eksik donanımı nedir.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    teşekkürler,
    ama antlaşmadan dönemem. sözümü çiğneyemem.
    .
    muhtemel subab arızasının maliyeti hakkında bilginiz varmı.?


    Benim anlatımlarım genel bilgi amaçlıdır. Özellikle almayın manasında düşünmeyin. Aracınızı alın ama dikkatli kullanın.

    - 2.el ve LPG'li olduğu için motorunun alttan ve üstten üfleme apıp yapmadığını, motor sesinin normalliğini iyi bir motorcuya kontrol ettirin.
    - Aldıktan sonra silindirleri yağlayıcı LPG kullanmaya çalışın.
    - LPG beyin ayarının fakir veya zengin karışımlı olup olmadığını kontrol ettirin. Doğru olmayan ayar motora kısa sürede zarar verir. Bunu iyi bir LPG servisi bilir ve ayarı bozulmuşsa düzeltebilir.
  • lpg si lovato ve iyi montajlanmışa benziyordu,
    silindirleri yağlayıcı LPG sistemi varmı bilmiyorum,
    yok ise sonradan takılabilirmi?,
    yaklaşık fiyat?
    yağ katkı maddesi ne sıklıkta konuluyor? maliyet?
  • yeni araçların bakımları 15-20 binde iken neden toyotolar 10bindebir.?
    bizim fusion her 15binde bakımında yağı tertemiz çıkıyor,
    avensisi de 15binde bir yaptırsak ne olur.?
    fordlarda yağ+4 filtre .. yıllık servis bakımı 150-200 tl
    toyotalarda ne kadar,
    iller arasında değişkenlik veya yılın belli aylarında indirim varmı?
    .
    triger değişimi varmı yoksa zincir mi?
  • Merhaba 2011 model 1.8 CVT elegant extra multidrive S avensisim var düşünürseniz size satabilirim
    irtibat bilgim
    0 532 633 16 36
    renk galaksi mavi hiç kaza boya değişen yok tüm bakımları yapıldı ve TOYOTA yetkili serviste yapıldı
    21207 km.'de
    İyi günler.
  • Arkadaşlar havalar aşırı dercede ısındı.Cuma gününden itibaren aşırı yağmurlar geliyor.Bunları Ankara'da yaşayan birisi olarak söylüyorum zaten Meteoroloji'de bugün uyarmış.Bu sıcak havalarda özellikle mayıs-haziran aylarında Ankara'da (Ankara'da yaşadığım için özellikle vurguluyorum) şiddetli dolu yağışları oluyor.Aman arabalarınıza dikkat edin.
  • battaniyelerinizi kapıya yakın tutun ve dolu yağar yağmaz aracınızın üstüne atın :)
  • 
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.