< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2009 TOYOTA AURİS 1.4D OTOMATİK ALINIR MI ? (MMT ŞANZIMAN) (2. sayfa)
-
-
Herkese merhaba
Konuyu görünce aracı araştıranlara yardımcı olması için 2 yıllık tecrübemi paylaşmak isterim.
Aracmı 2012 Auris 1.4 dizel comfort plus (full paket)
160.000 de aldım. Şu an 180.000 km de
Öncelikle forum da yazılan yanlış bilgiler hakkında bilgi vereyim:
Yanlış bilgi: Vites değiştirince ayağınızı gazdan çekmeniz gerektiği.
2 yıllık tecrübe: "Arkadaşlar kusura bakmayın böyle bir şey olamaz. Serviste ustaya anlattım. Adam kahkahayı bastı"
Söylenenler: Vites geçişleri hissetme.
2 yıllık tecrübe:" Bu araç tek kavrama, yarı otomatik bir araçtır. EDC ve DSG şanzıman gibi konforlu bir şanzıman değil. Ancak tork konvektörlü den de aşağı bir şanzıman değil. Hatta ondan az hissettirir.", "Agresif kullanmadığımız sürece pek tork konvektörlü den iyidir"
Yanlış bilgi: Şanzıman sorunu yalanı.
2 yıllık tecrübe: "Arkadaşlar eğer şanzıman bakımları zamanında yaparsanız MMT en sorunsuz ve en az maliyetli şanzımanlardan birisidir. Bu araçlar da 130000-160000 arası actuator değişimi olur. Eğer bu değişimi yapmazsanız ve sanayiye giderseniz. O zaman hayatınız hatasını yaparsınız"
2 yıllık tecrübe: Otomatik konusunda size uyarım. Kesinlikle sanayi de yok mod atma, yazılım atma, kömür değişimi bunlara girmeyin 5 lira fazla verin serviste yapın bu işlemi kafanız rahat aracınıza binin.
Actuator değişimi: Arkadaşlar bilmeniz gerekenler bu konuda yine en iyisi Toyota diyebilirim. Çünkü EDC ve DSG bakımlarını hesaba kattığınızda MMT devede kulak kalır.
160binde actuator ve baskı balata değişimi yaptım 20bin km oldu hiç bir sorun yaşamadım.
MMT şanzıman da sıkıntı çekilen hususlar:
Rampa çıkarken tork yüksek olduğu için şanzıman kararsız kalıyor. Bu sorunu vitesi M konumuna alarak çözüyorsunuz. Benzer sorun EDC rampa inerken yaşanıyor
İkinci husus uzun yolda 5 ile 6 vites çok sorun yaşatmasa da M daha iyi gibi "araç 6. Vites den inmiyor."
Son diyeceğim bu araç kendine has bir kullanımı var. Alıştığınız da keyifle kullanacağınız bir araç. Sağlıcakla kalın...
Son bir tavsiye aracınızı asla sanayiye emanet etmeyin. Hele MMT şanzıman bakımında asla...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tork konventörlü herhalde 1980 modelden aşağı değildir. EAT6/EAT8, ZF8 gibi bir şanzımana kıyasla çok daha kötü bir şanzıman.
Şanzıman sorun çıkarabilir, 160'da almışsınız zaten, şanzımanın ağır bakımları çoktan yapılmış olması gerek o KM'ye gelmeden.
Yıllarca 2005 Toyota Corolla kullandık. Her türlü sorunu canlı olarak yaşadık.
-
Konuya 5 sene önce yazmışım yine yazayım. Yaklaşık 4 sene 40 bin km bu aracı kullandım. Satalı 3 seneyi geçti.
Eğer vites değişimi esnasında manuel bir araçtaki gibi ayağınızı gazdan çekmezseniz aracı sarsarsınız. Bu kadar basit. Bu özellikle ilk vitesler daha torklu olduğu için 1. Ve 2. Viteste hissedilir.
Zaten araç devrini aldığında siz ayağınızı gazdan kaldırdığınızda vites yükseltir. Gazla vites geçişine hükmedebilirsiniz.
Bu aracı kullanma yöntemi budur.
Suan o araç arkadaşımda. 160 bini devirdi. Ne debriyaj ne aktuator ne ekstra x bir parça değişti. Aracın bu zamana kadarki ömründe sadece 1 kez şanzıman yağı değişti. O kadar.
Ben bu aracı 60 binde aldım. Şuan arkadaşta ve araç 160 küsür binde. Oda benim dediğim gibi kullanıyor ve vitesi sanzimani ben aldığımda ne kondisyonda ise bugünde öyle hissettiriyor.
Bir yanlışı daha düzelteyim. Auris ve corollaların o dönemki full paketleri tıpki eskisi gibi eleganttır. Çok nadir vardır. Benzinlilerde mevcuttur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 6 Ağustos 2024; 18:9:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X