Şimdi Ara

2008 Honda City (OTM) Rölanti sorunu (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
7.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aynı sorun benim araçta da var. 2007 model city lpg li Kırmızı ışıkta durdugumda rolanti dalgalınıyor. Sanki benzinde daha az yapıyor.

    Lpg ustası honda servisine baktır diyor

    Motor ustası lpg ile alakalı diyor. Ne yapacagımı bipmiyorum. Uzun yolda hiç bir sorun yok. Ancaķ ışıklarda rolanyi dalganıyor. Kalkışlarda ise rolanti düşüyor sarsınlıtılı kalkıyor.


    Servis motor takozunu degıstirdi

    Bogaz kelebegi iki sefer temizlendi

    Sibop ayarı yapıldı. Ancak aynı degıâen bir séy yok. 2000 tl ye yakın param gitti. Araçtan sogudum. Buna bir çözhm bulan var mı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sorunla uzun zamandan beri uğraşıyorum. O kadar işi uzattım ki arabanın sibop ayarına varana kadar artık kendim yapıyorum.
    Aslında bu rutin bir sorun. Çünkü 3 sene önce yabancı sitenin birinde jazz ın servis kitabını buldum. Bizim karşılaştığımız sorun eğer arabada başka ciddi bir sorun yoksa cvt şanzımanın kaliplasyon sorunu.

    Servis kitabında şu sebeplerden dolayı bu kaliplasyonun arabanın beyninden silindiği yazıyor. Hatanın düzelmesi için bunun tekrar yüklenmesi gerekiyor. Ben kitaptaki bu bilginin türkce çevirisini aynen aktarıyorum.

    CVT Start Debriyaj Kalibrasyonu Prosedürleri
    NOT:
    Aşağıdaki öğelerden herhangi biri uygulandığında, PCM'deki debriyaj başlatma kontrolü için geri besleme sinyali belleği temizlenir. PCM, debriyaj başlatma kontrolü için geri besleme sinyalini hafızaya almalıdır.
    1. Akü terminal(ler)inin bağlantısını kesme
    2. Çizgi altı sigorta/röle kutusundaki No. 20 ECU (15A) sigortasını çıkarma
    3. Başlatma debriyajını değiştirdi
    4. Kontrol valfi gövdesini değiştirdi
    5. Şanzıman komplesini elden geçirdi
    6. Şanzıman komplesini değiştirdi
    7. Motor komplesini elden geçirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu kaliprasyonu 2 şekilde yapıyoruz.

    1. Arac Dururken Yapilacak Kaliprayon

    Bunuda yine servis kitabında şu şekilde yapıyor.
    (Arkadaşlar önce aracın beyninde arıza kodu olmaması gerekiyor. Arıza kodlarını kontrol edip  arızanın devam edip etmediğini öğrenmek gerekiyor.
    Bunlar yapıldıktan sonra beyni sıfirlayin yani resetleyin. Sonra araci çalıştırıp farları açin bu şekilde 10 dk çalışsın. Tabii bunun için arıza tesbit cihazınizin olmasi gerekiyor. Yoksa ustaniz yapacak.)

    Bu islemi benzinde yapın
    1.Park frenini çekin ve dört tekerleği de güvenli bir şekilde bloke edin.

    2.Motoru normal çalışma sıcaklığına kadar ısıtın (radyatör fanı yanar).

    3.MIL'in yanmadığından ve [D] göstergesinin yanıp sönmediğinden emin olun.

    4.MIL yanarsa veya [D] göstergesi yanıp sönerse, yakıt ve emisyon sistemini veya A/T kontrol sistemini kontrol edin ve kontrol ettikten sonra tekrar kontrol edin.

    5.Kontak anahtarını KAPALI konuma getirin.

    6. Aracın OBD portunun yanında 2 pin girişli mavi renkli bir port var. Bunu oradaki plastik paneli hafif açarak görebilirsiniz. Bu mavi portu yuvasından çıkarınız. Bunu kisa bir kablo ile kısa devre yapın. İşlem bitene kadar kablo orada kalsın.

    7.Fren pedalına basın ve kalibrasyonu tamamlayan pedal ünitesine basmaya devam edin.

    8.Motoru yüksüz koşullarda çalıştırın, ardından farları açın. Kalibrasyon sırasında farlar açık olmalıdır.

    9.Vites kolunu [N] konumuna alın ve [D], [S], [L] konumuna alın, ardından [S], [D] ve [N] konumuna geri alın. Vites kolu her konumda durmalıdır. Bu kaydırmayı üç kez tekrarlayın.

    10.Vites kolu [N] konumundayken [D] göstergesinin bir dakika boyunca yandığını kontrol edin, ardından gösterge söner.

    ( [D] göstergesi yanmamak için yanıp sönerse veya [D] göstergesi yanar ve yanık kalırsa (bir dakika sonra sönmezse). Kontağı KAPATIN, 6. adımdaki prosedürleri yeniden başlatın.)

    11.[D] konumuna getirin ve [D] göstergesinin 2 dakika boyunca yandığını ve ardından söndüğünü kontrol edin.

    ( [D] göstergesi yanmamak için yanıp sönerse veya [D] göstergesi yanar ve yanık kalırsa (bir dakika sonra sönmezse). Kontağı KAPATIN, 6. adımdaki prosedürleri yeniden başlatın.)

    12.Tamamlanmaya ulaşmak için kontağı KAPALI konuma getirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2. Hareket Halindeki Yapılacak Kaliprasyon

    (Bu işlem için dur kalk zorunda olmayacağınız trafiğin kalabalık olmadıği bir yol seçiniz.)
    1. Motoru normal çalışma sıcaklığına kadar ısıtın (radyatör fanı yanar).

    2.Motoru yüksüz koşullarda çalıştırın, ardından farları açın.

    3.[D] konumunda harekete (2000 - 2500 devirde) başlayın ve araç hızı 85 km / saat Ulaşana kadar aracı sürün, ardından ayağınızı gazdan çekin fren pedalına basmadan araç 30 km sürata düşene kadar D viteste devam edin.

    Süratınız 30 km düşünce işleminiz tamamdır artık normal sürüşe geçebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar özellikle 1. Kaliplasyonu yapamasanız bile mutlaka 2. sini deneyin faydasını göreceksiniz.
    Ayrıca daha geniş uygulamalı bilgi istiyorsanız You tube kalında " Torc Destek " ve " Mag Tech " kanallarında bulabilirsiniz.
    Ayrıca İstanbul da Koç Arslan Honda özel servisi Ferhat ustadan her türlu bilgiyi tamiratı ve orjinal yedek parcayı uygun fiyata alabilirsiniz. Ben artık intrrnette yedek parça aramıyorum. Tel ile durumu anlatım uygun fiyata kargo ile alıyorum.
    Ya da Ankara da Yılmaz Oto Doğan Usta.
    Arkadaşlar bunları yazıyorum çunkü ben bu konuda ve yedek parça konusunda çok sıkıntı çektim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.