Şimdi Ara

2. El Araç Alımında Başımıza Gelenler Sizce Güvenmeli miyiz ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
4.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam bu kurumsallaşmış firmalar hangileri acaba bilen varmı?Reklam olacaksa özelime atabilir misiniz?
  • Sanıyorum sizler ulaşmak istediğiniz sonuca ulaşmışsınız, ama bu sonucun doğruluğu tartışmalı…paran varsa sıfır yoksa çevre ye da baht olmamalı sonuç…zira satılan her ikinci el araç pertli ya da kazalı değil, boyalı bile değil…

    Sonuç, her şeyin başında düzgün satıcı bulmaktan geçiyor…insan sarrafı olmaktan geçiyor, biraz araştırma yapmaktan ve iyi ustayı bulmaktan geçiyor…yıllardır dişinizden tırnağınızdan biriktirdiğiniz ve küçük bir servet vermeyi planladığınız aracın geçmişini araştırmak için zaman da vermelisiniz…

    param var alırım mantığı doğru değil, aldığınız sıfır aracın da bir üretim hatası çıkabilir ve size kaza yaptırabilir, (şanzımanı kilitlenen sıfır araba gördüm ben), olan olduktan sonra üretici firmadan tazminat alsanız kaç yazar…

    not: düzgün satıcıdan kastım yukarda dediğim gibi, hem karakter olarak hem de arabaya olan bakış açısı ile düzgünlük, her işlemi yetkili servislerde yaptırmış kişi…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wm1tr -- 25 Nisan 2008; 9:41:34 >




  • Tecrübesiz arkadaşlar için boyalı veya değişen parça nasıl anlaşılır onu yazayım.

    Boyalı parçanın kenarında zımpara izi olur. Mesela kaputu açın, parmağınızı kaputun 3 kenarına yandan boylu boyunca sürün. Şöyle tozunu alır gibi. Boyanmamış parçanın kenarlarının pürüzsüz, kaymak gibi olması gerekir. Şayet pürüzlü bir yüzey hissediyorsanız o parça boyanmıştır.

    Değişeni anlamak için ise parçaların iç kısımlarında, birleşme yerlerinde silikonlar olur. O kısma tırnağınızı batırın. Şayet batırmakta zorlanmıyorsanız, silikonlar pencere camına sürülenler gibi yumuşacıksa o parça değişmiştir.
  • Niye reklam olsunki, bu gibileri teshir edelim buralarda herkes bilgilensin uyarilsin...
    hatda Taksim de sallandiralim desem abest olacak galiba




    quote:

    Orjinalden alıntı: Toygarabi

    Hocam bu kurumsallaşmış firmalar hangileri acaba bilen varmı?Reklam olacaksa özelime atabilir misiniz?
  • DOD herhalde en bilineni
  • 1990 model 316 i bmw mi 4400 ytl verdim değişen yok ufak tefek kaporta masrafı vardı benzin zamlarından sonra tüplü bir araba almaya karar verdim nette gezerken bir focus buldum fiyatı gercekten uygundu almaya karar verdim adamla konuştum söz aldım ve gittim araca bakmaya gittim abs arzalı klima arzalı vaz geçtim 300 ytl gitti daha sonra bmw sattım ertesi gün tanınan 1993 model italyan yapımı klimalı ve tüplü tipoyu 6800 ytl aldım memnun bence cevrenizde etrafınızda olan arbayı almak en güzeli belki fazla verirsin ama en azından hiç bilmediğin bir aracın masrafından kurtulursun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Tecrübesiz arkadaşlar için boyalı veya değişen parça nasıl anlaşılır onu yazayım.

    Boyalı parçanın kenarında zımpara izi olur. Mesela kaputu açın, parmağınızı kaputun 3 kenarına yandan boylu boyunca sürün. Şöyle tozunu alır gibi. Boyanmamış parçanın kenarlarının pürüzsüz, kaymak gibi olması gerekir. Şayet pürüzlü bir yüzey hissediyorsanız o parça boyanmıştır.

    Değişeni anlamak için ise parçaların iç kısımlarında, birleşme yerlerinde silikonlar olur. O kısma tırnağınızı batırın. Şayet batırmakta zorlanmıyorsanız, silikonlar pencere camına sürülenler gibi yumuşacıksa o parça değişmiştir.

    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wm1tr

    Sanıyorum sizler ulaşmak istediğiniz sonuca ulaşmışsınız, ama bu sonucun doğruluğu tartışmalı…paran varsa sıfır yoksa çevre ye da baht olmamalı sonuç…zira satılan her ikinci el araç pertli ya da kazalı değil, boyalı bile değil…

    Sonuç, her şeyin başında düzgün satıcı bulmaktan geçiyor…insan sarrafı olmaktan geçiyor, biraz araştırma yapmaktan ve iyi ustayı bulmaktan geçiyor…yıllardır dişinizden tırnağınızdan biriktirdiğiniz ve küçük bir servet vermeyi planladığınız aracın geçmişini araştırmak için zaman da vermelisiniz…

    param var alırım mantığı doğru değil, aldığınız sıfır aracın da bir üretim hatası çıkabilir ve size kaza yaptırabilir, (şanzımanı kilitlenen sıfır araba gördüm ben), olan olduktan sonra üretici firmadan tazminat alsanız kaç yazar…

    not: düzgün satıcıdan kastım yukarda dediğim gibi, hem karakter olarak hem de arabaya olan bakış açısı ile düzgünlük, her işlemi yetkili servislerde yaptırmış kişi…



    Mutlaka iyi niyetli satıcılar ve 2. el araçlar var.
    Ama onları bulmak ve kazık yememek zor meziyet...
    Araç olması gerekenden ucuzsa prob. var deyip dikkat ediyorsunuz.
    Bu sefer fiyat arttırıp dikkat çekmemek istiyorlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Tecrübesiz arkadaşlar için boyalı veya değişen parça nasıl anlaşılır onu yazayım.

    Boyalı parçanın kenarında zımpara izi olur. Mesela kaputu açın, parmağınızı kaputun 3 kenarına yandan boylu boyunca sürün. Şöyle tozunu alır gibi. Boyanmamış parçanın kenarlarının pürüzsüz, kaymak gibi olması gerekir. Şayet pürüzlü bir yüzey hissediyorsanız o parça boyanmıştır.

    Değişeni anlamak için ise parçaların iç kısımlarında, birleşme yerlerinde silikonlar olur. O kısma tırnağınızı batırın. Şayet batırmakta zorlanmıyorsanız, silikonlar pencere camına sürülenler gibi yumuşacıksa o parça değişmiştir.


    Paylaşım güzel.




  • 2 Ay önce 11 senelik motoru bitik yağ yakan aracımı kimseyi kandırmak istemediğim için elden satmadım ve kusurlarını söyleyerek galericilere gösterdim,en iyi fiyat vereninde daha yüksek model başka bir araç ile takas ettim.Takas bedeli benim için çok uygundu yeni aldığım aracın fiyatı da makuldü.Galerici namazında niyazında (ne zaman gitsem karşıdaki camide namazdaydı!)Allah çocuklarımın boğazından haram lokma geçirmesin diyen bir tipti.Dürüst olduğuna inandım ama en dürüst galericinin bile yaptıklarına bakın:
    -Son ana kadar ısrarla araç ilk sahibinden, satışı o verecek diyordu.Son anda noterde, sahibi bayan gelemiyecek vekalet vermiş dedi karşıma bir aracı çıktı.İlk sahibinden satış yalandı tabii.
    -Aracın tek anahtarı vardı,Yedek anahtar yazlıkta kalmış daha sonra gelecek filan dedi.Ben daha sonra ilk sahibini evraklardan takip edip buldum yazlık filan hikaye,bütün anahtarları aldım ilk sahibinin dul eşinden.Aslında araç bayan ilk sahibinden değilmiş kayınpeder vefat edince gelini kullanmış sonra da yetkili servise vermişler takasa oradan da bizim galerici almış.Olan benim 50 lira anahtar parasına oldu!

    Galerici ile sonra da muhabbetimiz oldu hep abi yaktın beni bu arabanın en az 3binytl masrafı var diyordu benimki için.En sonunda dinine imanına sen bu arabayı motorunu yaptırıp satmayacaksın değil mi dedim kabul etti kalın yağla ve segman attırarak satacağını!

    Aslında kendi sattığı araba için fazla da bir yalan söylememişti.Emsalsiz orijinal diyordu,gerçekten hiç değişeni yok arabanın sadece belden aşağısında boya var ama bunu ben tanıdık serviste kontrol ettirerek bilerek aldım.Motor çok iyi durumda ve orijinal km de idi.Bunu da tanımadığım yetkili servisten(Tofaş) arabanın geçmiş bütün kayıtlarını hiç zorluksuz çıkartarak doğruladım.

    Galerici abi bana dua edeceksin diyordu gerçekten aldığım arabada sürpriz bir sorun yok ve memnunum ama benim eski arabayı alan için ayni şeyi söylemeyeceğim.

    İşte bu da dürüst galericinin küçük üçkağıtları! Bunları gerçekten yalan dolan saymıyor adam,bir de gerçekten üçkağıtçı olanının yapabileceklerini düşünün!




  • @talin
    Aynen katılıyorum.
    Öyle internet sitelerinden vs. nasıl güvenip araç alınıyor, anlamıyorum.
    Özellikle albenisi olan galerilerdeki araçlar parıl parıl parlatıyorlar.
    Takas yapalım süper araç var diyorlar.
    İki yönden kazanalım mantığı.
    Takasta kazançlı çıktığını düşünen var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan1095 -- 26 Nisan 2008; 14:13:27 >
  • Güncel
  • Güvenmeyecez tabi ki.
  • 3 yıl önce göztepede galerinin birinde 2003 corolla 1,6 terra baktım galerici dayı bunu ve diğer 4 corollayı asya finansın ihalesinden aldığını dürüstçe! söyledi kilometre orijinal mi diye sorduğumda(67 880 km) ''dijital göstergelere ayar yapılamıyor ''gibisinden büyük kelam etti. aracı beraber servise gösterelim dedim.önce bi kıvırmaya kalktı arabada problem olmazsa hemen alacağımı söyledim. boş bulunup gidelim dedi. derindere toyota servisine geçmiş seceresini okutunca arabanın 1,5 ay önce asya finans adına 100 000 bakımı yapıldığı ortaya çıktı,onun harici bakımlar muntazam ve zamanında yapılmış;sağ ayna değişmiş, sol arka kapıda kısmi boya vardı... dükkana döndüğümüzde galerici hala pişkin tavırlarla ona da kazık attıklarını iddia ediyordu.neyse biraz muhabbet edince her esnaf gibi nakit döndürmek için kıvrandığını farkettim.20 750 000 kapı açmıştı. iyi bir pazarlıkla arabayı 17 600 000 aldım. ve hemen devrini yapıp kaskolattım. 2 yıl sorunsuz ve masrafsız kulandıktan sonra arabamla kaza yapıp pert etim(17.02.07). kasko 19 500ytl değer biçti. yani kimseye km si oynanmış araba satmak zorunda kalmadım.tamir edilip tekrar satılamayacak konumda makineyi temize çıkardım yani.




  • bende çok aradım 2.el.bu esnada bir araç gördük toyota ta bayrampaşa ya gidiyorduk bakmak için km 80 000 felan yazıyor special model.bayrampaşaya giderken ordaki arkadaşa ugrayalım önce sonra gideriz dedi.otorduk çay içiyoruz işte gelmem sebibimizi anlattım o bana boşuna gitmeyin önce servise soralım dedi aradık sonkarı saolsun ordaki arkadaş bize aracın bakım bilgilerini okumaya başladı araç 2001 model .bize demezmi araç en son 2005 de gelmiş 85,000 de bu esnada km her geldigi kontrolde degişmiş bir 70,000 bir 45,000 ..hiç galeriye ugramadık bile.resimlerini görseniz inanmassınız.ben huylandım vazgettim.

    yine 2001 corolla bulduk internetten test ettik arkadaşla var arızası belli 1 milyar masraf eder adam ederiz dediz biraz piyasa altına anlaşmıştık ..ben dedim serviste eskpertiz yapalım eleman sorun yok dedi onada emanaten verilmiş sadece çizikler sebebiyle komple boyalı oldugunu söyledi bayan kullandıgından sorun olmaz dedim.bu arada araç başka ile kayıtlı.neyse servise gittik eleman ben bekler sonuçları çıkınca haber veririm dedi olur dedim . telefon geldi .servis bu araç işte 20,000-30000 km arası hatırlamıyorum perte çıkarılmış biz ekspertiz yapmayız demiş.artık hakkaten pertmiydi yoksa para karşılıgı pertemi ayrıltılı bilmiyoruz ben ondan da vazgeçtim..

    bir gün yeni ilanlar ile ilgili mail geldi siteden aldıgım aracı gördüm hemen gittim yetkili sevis -bayi den satılıktı.içim rahat servis raporlarını felan söylediler bakımları eksiksiz ..aldım..artık nasip..şu an için bir memnuniyetsizligim yok .biten lastikler hariç

    sıfır araç alanlar bile nelerle karşılaşıyor. bu ülkede sıfır alsanızda 2.el alsanız da küçük bir yüzdeyle tam akıbeti belli degil araçların




  • Komşum Bora almak istiyordu,başka bir binada oturan ve 1-2 yıldır mahalleden selamlaştığımız birinin arabasına talip oldu.Araç çok temiz duruyodu.Bana sordu ,valla sen yine de bi ustaya göster dedim.her neyse,çiziği yok denen araç taklalı ve komple boyalı çıktı.Ama nasıl yapmışlarsa direklerden felan anlaşılmıyo meret.Eee yüzü kızarmadı mı dedim.Klasik ben de kazık yedim ayaklarına girmiş,ama kesin yalan,adam satılık yazmadığı aracına durduk yerde müşteri çıkınca satmak için dönüp duruyodu.Arabası sağlam olsa tok satıcı olması lazımdı.
    İş yerinden arkadaş var,kayınpederi galerici.Bzim arkadaş her hafta başka bir arabayla geliyo,reklamını yapıyo ve birine mutlaka satıyo arabaları.Alanlara akıl sır erdiremiyorum doğrusu.Hem pahalı alıyolar(güya tanıdık)hem de satan arkadaş eşşek gibi kullanıyo aranaları(nası olsa satcam diye).Her neyse,şimdiye kadar hiç 60 bini geçmiş araba görmedim elindenasıl oluyosa artıkSordum ve suratında o hain gülümseme ile susmayı tercih ettiHala da o adamdan yine arkadaş dediklerimiz araç alıyo anlamak mümkün değil.Bazılarına kazık atmak mstehak olmuş




  • Bişey sorucam
    Şimdi benim aracım satılık, alıcı gelse parasını nakit verse ve deseki, parayı al, arac bende kalsın, mesai saatlerinde gideriz aracı üstüme alırım, bu durumda tamamı demeliyim yoksa, aracı tamamen üstümden cıkardıktan sonra,satısını yaptıktan sonra ve parayı aldıktan sonra mı aracı vermeliyim, kücük sehir olsa tedirgin olmam ama buyuksehirlerde adamın başına hersey gelebiliyor.
  • espirtlotus ,
    şöyle bir senaryo canlandıralım ;
    parayı vererek , aracı o akşam için sizden alan kişi ; geceleyin , birisine çarpıp kaçtı.
    Kaçarken ,görgü şahitleri plakayı almayı başardı !
    Kimin , deyim yerinde ise ; okkanın altına gideceğini biliyormusunuz ? Siz !

    Tabi ki bu çook uçuk bir örnek oldu.
    Ama , bunun size ispatlayacağı şey ; aracın devir işlemlerini yapmadan , aracınızı kimseye vermemeniz gerektiğidir.

    Bu bakış açısı tabi ki benim tasarrufumdur ;
    ama size yine de tavsiyem ; aracı üzerine almadan , o kişiye aracı bir geceliğine bile olsa vermemeniz.

    (not : bu kadar aşırı bir problem yaşanmasa bile size sorun çıkartabilecek birden çok örnek verilebilir sanıyorum)

    Herkese iyi forumlar....
  • mkkinay : işte bende senin yazdığın senaronun olmasından korkuyorum, o yüzden sordum zaten. O zaman aracı, alıcı üstüne almadan teslim etmemek en doğrusudur.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.