Şimdi Ara

15.232 Kilometre izlenimi VW Polo içerir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,
    Epeydir yazmıyordum. O yüzden baştan belirteyim uzun bir yazı olacak.

    Araç: 2013 VW Polo 1.6 TDI Manuel 90 PS Comfortline Refleks Gümüşü

    Bazılarınız belki hatırlayacaktır. 2013'ün Ağustos ayında babamı kaybettim. Ondan kalan 1.2 TSI+DSG'li Jetta'yı Çok fazla yaktığı için (Trafiğin en yoğun olduğu saatlerde sabah-akşam Ataşehir-Levent güzergahını yapıyorduk.) sattık. 2013'ün Aralık ayında Doğuş Oto Maslak'tan aynı satış danışmanından yukarıda belirtmiş olduğum aracı satın aldık. 10 Ay gibi bir zamandır arabayı kullanıyorum. Benden başka kullanan yok. Araba bu zaman içerisinde daha çok şehir içinde kullanıldı. 2 kere uzun yola çıktı. İlk uzun yolu Ramazan bayramında memlekete (Sinop'a) gitti. İkincisi de 1 günlüğüne Edirne'ye gidildi. Araba ile ilgili izlenimlerimi belirteyim.

    Araba yeni olduğu için ilk 3000 kilometrede yağ eksilmesi oldu. Bunu alırken satış danışmanımız belirtmişti. Bende yağı kontrol ediyordum. Eksildiğini görünce Doğuş Oto Maslak Servis bölümüne götürdüm. Ücretsiz bir şekilde yağ tamamlaması yapıldı. İlk bakımına kadar da servise uğramadım. Araba kullanıldığı zaman bir güven hissi veriyor. (Neye göre derseniz yazının alt bölümlerinde karşılaştırma yapacağım. ) Hızlanması, yol tutuşu gayet tatminkar. TDI motorun yakıtı da bence gayet başarılı. Ürettiği güce bakarsak tabi ki. Uzun yolda yakıtından şu şekilde bahsedeyim. İlk uzun yolculuğumuzda İstanbul-Sinop arası 750 kilometre gidiş-dönüş 1500 kilometre. 1 haftada 300-400 kilometre gezildi. Toplamda 330 lira mazot harcadık. Amcamla ben kullandım. Ort. tüketimi hatırlamıyorum ama 5.0lt civarlarındaydı. Otobanda 130-150 km/h arası kullanıldı. Hatta Bolu otobanında radara yakalandık. 151 km/h ile. İkinci uzun yol olan Edirne de gidiş-geliş toplamda 460 kilometre yaptık. 100-120 TL arası mazot harcadık. Polo'nun 1.6 TDI versiyonu uzun yolculuklarda hem yakıt tüketimi açısından hemde hızlanma konusunda sizi yarı yolda bırakmayacaktır.

    Arabanın ilk bakım vakti geldiğinde Doğuş Oto Maslak'ı aradım. Servis randevusu istedim. Daha önce VW'ni olan arkadaşlarla konuşup öğrendim Erel servis için bir haftaya randevu veriyormuş. Doğuş Oto'dan istediğim güne alabildiğim için çok mutlu olmuştum Servis randevusunu aldıktan 2 saat sonra Ataşehir pazar otoparkında ufak bir kaza yaptık. Ben karış tarafdan gelen arabaya yol vermek isterken sağımda ki Dacia Dokker arkasında park sensörü olmasına rağmen geri geri bana çarptı. Sağ ön kapımda göçük oluştu. Hemen bir tutanak tuttuk. Karşı tarafın evraklarını aldım. Arabayı Servise götürdüm. Mekanik bölümüne ilk bakımı için randevu almıştım. Arabayı sabah götürüp bıraktım. Ertesi gün okul çıkışı teslim aldım. (Ertesi gün almayı ben istedim, yoksa götürdüğüm günün akşamında da alabiliyordum.) İlk bakım masrafı 510 TL tuttu. Okula gidip geldiğim için dersin olmadığı günlerde götürebiliyorum. İlk bakımı olduğu ertesi hafta tekrardan Doğuş Oto'ya götürdüm. Sağ kapı tamiri için. Kapı sacı değişecekti. Araya 29 Ekim girdiği için 4 Kasım gibi alabileceğimi söyledi servis danışmanı. Ama 4 Kasım'a kalmadan bugün öğlen aracımı teslim aldım. Sigortadan yedek araç talebi ettim. Gelen araç 2014 Peugeot 208 1.4 Dizel otomatik bir araçtı. Bu arabayı da 1 hafta kullandım. Ufak bir izlenim yazayım ona da. Araç otomatik olmasına rağmen çok az yakıyordu. 50 TL'lik mazotla 1 hafta dolaştım. Haftasonu Rumelifeneri'ne gittim. Aşağı yukarı 200-220 kilometre yol yaptım. Hepsi şehir içindeydi. Arabayla maksimum çıkabildiğim sürat 130 kilometre oldu ve titremeye başladı. Polo'ya göre güven hissiyatı daha az. Şanzıman tam bir felaketti. Active paketliydi. Arabadaki donanım 1 hafta boyunca beni mutlu etti diyebilirim. Arabasız kalmadan bu işlemleri de halledebildim. Kazada karşı taraf eksper tarafından %100 şuçlu bulundu. Onun trafik sigortasından karşılandı. İşçilik dahil sağ ön-arka kapı değişimi Doğuş Oto'da 3.994 lira tuttu.

    Benden bu kadar fazlasıyla kafa ütüledim. Biraz da paslandığımı hissettim. VW Polo 1.6 TDI ile kafanıza takılan veya bu modelden alacaklara merak ettiklerini seve seve cevaplayabilirim.

    Herkese İyi haftasonları.
    Erkan







  • Aracı almak isteyenler için faydalı olacaktır.
    Teşekkürler...
  • İnşallah yardımcı olabilirim.
    Rica ederim.
  • Güzel rehber olmuş, elinize sağlık. 1.4 benzinli için de ben yazabilirim yakın zamanda.

    Nasıl bir kaza oldu ki iki kapının sacı değişti? Ben 2004 polo ile iki tırın arasında sıkıştım, tavan kaput ve bagaj dışında kalan 10 parçada hasar vardı, iki aynam tamamen koptu ve 2500 liraya hallolmuş tramer e göre, değişen parça da olmadı. Düzeltilme şansı yok muydu da sac değiştirme yoluna gidildi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle teşekkür ederim. Sizinde yazınızı merakla bekliyorum.
    Kaza şu şekilde oldu. Ataşehirdeki pazar alanına ait otoparkta oldu. Ben sağ tarafa doğru dönecektim. Karşıdan gelen arabada biraz sakat geliyordu. Onun geçmesi için yeterli bir yer açtım ve beklemeye başladım. O geçene kadar sol tarafımdan Dacia Dokker geri geri gelirken (park sensörü olmasına rağmen) çarptı. Arabayı almaya gittiğimde Doğuş Oto'da ki servis danışmanıyla konuştum . O da söyledi oksijenli vakumlama diye bir sistem varmış. Bununla da halledebilirdik dedi. Ama Doğuş Oto 12 yıl önce yasaklamış. Çünkü aynı yerden tekrar hasar aldığı takdirde daha fazla zarar veriyormuş. Hatta Allah korusun içindeki kişilere bile zarar gelebilir. O yüzden direk sacı değiştiriyorlarmış.
    Saygılar.




  • polo dan çok 208 dikkatimi çekti şu saçma sapan şanzıman olmasa bu yakıt tüketimiyle el üstünde tutulması lazım .

    130 km/h de titremesini 3 yıldır ilk defa duyuyorum kendim 160 yaptım bu araçla en ufak titreme olmadı büyük ihtimal kullandığın araba da sorun vardı.

    polo güzel araba ama makyaj öncesi için aynı yorumu yapamayacağım donanım ve güvenlik konusun da vasat altı 10/3.
  • @applem26
    208'i akşam trafiğinde kullanma şansım olmadı. Genelde kısa mesafelerde kullandım. Pazar günü Ataşehir-Rumelifeneri yaptım.
    Ort. 5.8 lt gösteriyordu ama hiç değişmiyordu o yüzden onu baz alarak yazmak istemedim. Ama otomatik vites olmasına rağmen
    bu şekilde yakıtı etkiledi beni.

    @E-HDI
    Hocam gerçekten o şanzıman olmasa yakıt tüketimiyle gerçekten el üstünde tutulması gerek. Ama şanzıman gerçekten vasat.
    Araç kiralık araçtı. 130 km/h çıkınca beni biraz ürküttü gerçekten. Polonun verdiği güven hissiyatını vermedi.
    Makyajlı Polo gerçekten güzel olmuş özellikle ön konsol. 1.4 TDI motorda eski kasadaki 1.6 TDI motordan daha az yakıyormuş.
    Hem fabrika verisi hemde kullanan arkadaşlarım söylüyor. Makyajsız Polo'nun donanım olarak gerçekten eksikleri var ona katılıyorum.




  • Hocam neredesin ya kaç zamandır yoksun.

    Çok güzel bir yazı olmuş, keşke resimlerle destekleseydiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jettaya gore dahami iyi sizce polo 1.2 tsi araclari ove ove bitiremiyorlarda onu merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmety A kullanıcısına yanıt
    Polo için Jetta'ya göre daha iyi diyemem çünkü arada sınıf farkı var. Ama Jetta üretim yerinden dolayı bir işçilik kalitesizliği olduğunu birazcık belli ediyor.
    Bizde ki Jetta makyajsızdı. 1.2 TSI motor performans olarak bence yeterli ama yakıt olarak fazlaydı. Ş.içi ort. 10-12 litre yakıyordu. Dur kalk trafikte.
    Ama VW'de BlueMotion'lu 1.2 TSI motorlar tercih edilebilir ve bence övgüyü de hak ediyorlar.
  • Faydalı paylaşım,ellerine sağlık.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.