Şimdi Ara

140bg TSİ Golf vs Vtec2 110bg (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
1
Favori
8.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Yanağını aynı ölçüde azaltırsan aynı kalır president bu konuda tartışmak yersiz bile...


    Yanak ölçüsünü azaltalım, aracımızın orjinalinde 205/50/15 jant lastik var, şimdi biz buna 205/40/17 taktık. Aynı mı oldu şimdi?

    Reggie8, makine mühendisliği okuyorum, malzeme dersi bende aldım ancak bunlardan ziyade bu olaya etki eden en önemli unsur ağırlık. Benim eski tenekelerim 13' idi (175 70 r13) ve şuan üzerinde bulunanlar 15' (195 50 r15). Kullandığım jant advan rg2 replika, 6.2 kilo tanesi ve eminim ki performansta herhangi bir farklılık oluşmadı. Bu arada üslubun için teşekkür ederim, saçma yazılarımı okumak istemiyorsan çözümü yukarda mevcut
    @president

    Aynı olmaz yukarıdaki dediğim sebepten ötürü. Ayrıca konforu da düşecek. Bu arada aracı yüklüyorum ondan 17' koydum demişsin de, neden böyle birşey yaptın anlayabilmiş değilim. Hafif bir 17' (rpf01 vs.) gibi birşeyse tabi sıkıntı olmaz tabi de, ancak ağır bir jant varsa motoru yüklemek boşuna kategorisine girmeye başlıyor. Bunu atmosferik yükleme olarak söylüyorum turboya girecekseniz, atmosferik kadar etkilemez

    Kullandığım Jantlar 17" orjinal ENKEI JS-M diye belirtmiştim bir üst mesajımda. Ve tanesi 6.8 kg. Sendeki Advan rg2 nin replikasının 6.2 kg. olduğundan emin misin? kaç inc janlar?

    Aracı Turbo yaptığım için jant ebatını büyütüp uzun şanzıman oranları kullanıyorum zaten. Orjinal jant ebatıyla yola tutunmak 4. vitese kadar pek mümkün değil.

    Ayrıca kadran sapması lastik ebatı orjinalinden büyükse gerçek hızdan daha az gösteriyor. Örneğin kadranda 100 görüyorsan gerçek hızın 120 gibi oluyor. Bu yüzden hız sınırı olan yerlerde kadranımda 10km eksik olacak şekilde gidiyorum. Yani hız sınırı 70 ise ben 60 la gidiyorum.

    Yukarıda belirtmiştim, 15' kendileri. Araç turboysa zaten bu tür hesabın çok önemi yok. Peak kaç bar basıyorsunuz bu arada?

    Araç şu anda parça bekliyor, 1 barda yürüyecek nasipse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Araç şu anda parça bekliyor, 1 barda yürüyecek nasipse.

    b16 mı ,k serisi swap mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Araç şu anda parça bekliyor, 1 barda yürüyecek nasipse.

    b16 mı ,k serisi swap mı

    Orjinal motorum b16 zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bugune kadar orjinal lastik ebatli hicbir aracin gercek suratinin kadrandakinden daha yuksek oldugunu gormedim duymadim.

    sanziman oranlar uzarsa olabilir tabii ki.

    Orjinal ile sapma olmaz zaten olsa da çok az olur. Sapma jant ebatında değişiklik olursa oluyor genelde.

    orjinal olmasina ragmen sapmanin %10 a yakin oldugu arabalar sikca var.

    benim arabamda da orjinal lastiklerle %5 gibi bir sapma vardi.

    ekleme: sapma jant ebati ile degil, lastik ebati ile ilgili bif durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 14 Ocak 2012; 18:29:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bugune kadar orjinal lastik ebatli hicbir aracin gercek suratinin kadrandakinden daha yuksek oldugunu gormedim duymadim.

    sanziman oranlar uzarsa olabilir tabii ki.

    Orjinal ile sapma olmaz zaten olsa da çok az olur. Sapma jant ebatında değişiklik olursa oluyor genelde.

    orjinal olmasina ragmen sapmanin %10 a yakin oldugu arabalar sikca var.

    benim arabamda da orjinal lastiklerle %5 gibi bir sapma vardi.

    ekleme: sapma jant ebati ile degil, lastik ebati ile ilgili bif durum.

    ölçüm neyle yapıldı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bugune kadar orjinal lastik ebatli hicbir aracin gercek suratinin kadrandakinden daha yuksek oldugunu gormedim duymadim.

    sanziman oranlar uzarsa olabilir tabii ki.

    Orjinal ile sapma olmaz zaten olsa da çok az olur. Sapma jant ebatında değişiklik olursa oluyor genelde.

    orjinal olmasina ragmen sapmanin %10 a yakin oldugu arabalar sikca var.

    benim arabamda da orjinal lastiklerle %5 gibi bir sapma vardi.

    ekleme: sapma jant ebati ile degil, lastik ebati ile ilgili bif durum.

    ölçüm neyle yapıldı?

    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    Ben de ayni anda 2 gps ile olctum.

    Normal jantlarim 15" kadranda 100 ken gps hizi 92 km idi.

    Su an kis setim 14" su an 100 yazarken gps hizi 88 km.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    Ben de ayni anda 2 gps ile olctum.

    Normal jantlarim 15" kadranda 100 ken gps hizi 92 km idi.

    Su an kis setim 14" su an 100 yazarken gps hizi 88 km.

    aman hocam,Utku'ya gps deme; itimat etmiyor
    bende de 195-55-R15lerde kadran 100iken; gps 92 gösteriyor.. yalnız hız arttıkça bu fark 6kmye kadar düşüyor; misal 196da-190 çıkması gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 14 Ocak 2012; 19:01:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    Ben de ayni anda 2 gps ile olctum.

    Normal jantlarim 15" kadranda 100 ken gps hizi 92 km idi.

    Su an kis setim 14" su an 100 yazarken gps hizi 88 km.

    aman hocam,Utku'ya gps deme; itimat etmiyor
    bende de 195-55-R15lerde kadran 100iken; gps 92 gösteriyor..

    Ben diyince eder :))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    aktarmadaki guc kayiplarinin bununla ne alakasi var. o sadece guc kaybi.

    motor devrine gore lastik devrinin hesaplama yolu budur iste. geriye sadece devir gostegesindeki hata olasiligi kaliyor.

    vezir hocanin da gercek surat hesaplama icin forumda paylastigi yol bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    aktarmadaki guc kayiplarinin bununla ne alakasi var. o sadece guc kaybi.

    motor devrine gore lastik devrinin hesaplama yolu budur iste. geriye sadece devir gostegesindeki hata olasiligi kaliyor.

    vezir hocanin da gercek surat hesaplama icin forumda paylastigi yol bu.



    baskı balata inceden kaçırıyorsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    rpm ÷ (vites orani x diferansiyel orani) = lastik devri (dakikada)

    lastik devri x lastik cevresi x 60 = gercek km/h

    rpm sayacı hatası ve aktarım kayıplarını saymazsak..
    bir bakıma ,rpm sayacına bağlı ve gerekli formül değerleri girilmiş olan ,ikinci bir kadranı yöneten logic devre; 0 hatalı km sayacını temin eder

    aktarmadaki guc kayiplarinin bununla ne alakasi var. o sadece guc kaybi.

    motor devrine gore lastik devrinin hesaplama yolu budur iste. geriye sadece devir gostegesindeki hata olasiligi kaliyor.

    vezir hocanin da gercek surat hesaplama icin forumda paylastigi yol bu.



    baskı balata inceden kaçırıyorsa


    o zaman gps surati ile kadran surati arasindaki fark da artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 14 Ocak 2012; 19:38:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Sevgili vosvos sever kardeşlerim herhangi bir hondanın tsi vw i gecebileceğine inandığımızı söyleyelim mevzuu kapansın , yoksa bak 125 lik olmadı hafif die 110 luk dediler oda yüksek hızlarda kesildi en sonunda chip li 160 lık geldi bence type-r ile polo gti kapışmadan bu işi kabullenelim


    olurmu kardeşim yaaa, porsche avcıları tsi lar olduktan sonra vtec-vti-vtec2-dohc-sohc..vs kim ki tsi ı geçsin...töbe haşaaaa... dinimize göre şirk koşmaktan sonraki en büyük günahtır, yatacak yerleri yoktur bu münafıkların..topraga gömsen toprak kabul etmez bu zındıkları...o derece yani..

    hondacılar size söylüyorum bakın, tövbe kapısı kapanmadan tövbenizi edin, ramazanda da full oruç tutun + 5 vakite 5 vakit daha katın namazınızı kılın + teravih namazınızıda hatimli kılın, belki yırtarsınız...yoksa tsi geçme haa..tövbe tövbeee, agzım kaymaya başladı

    Alıntıları Göster
    olurmu kardeşim yaaa, porsche avcıları tsi lar olduktan sonra vtec-vti-vtec2-dohc-sohc..vs kim ki tsi ı geçsin...töbe haşaaaa... dinimize göre şirk koşmaktan sonraki en büyük günahtır, yatacak yerleri yoktur bu münafıkların..topraga gömsen toprak kabul etmez bu zındıkları...o derece yani..

    hondacılar size söylüyorum bakın, tövbe kapısı kapanmadan tövbenizi edin, ramazanda da full oruç tutun + 5 vakite 5 vakit daha katın namazınızı kılın + teravih namazınızıda hatimli kılın, belki yırtarsınız...yoksa tsi geçme haa..tövbe tövbeee, agzım kaymaya başladı

    Kesinlike katılıyorum bencede arkadaşın dediklerini yapın valla yoksa çok çekersiniz öle yok civic golf'ü geçermiş felan bunlara girmeyin yerinizi bilin ferrari'ye yakın takip yapan vw'le kim kapışa bilir.




  • Bu konularla hiç alakası olmayan dıştan bakan biri olarak şunları düşünüyorum.
    Vtec-Tsi'mış, ben ona buna bakmam aynı performansı bana daha ucuza sunan,
    daha az yakıtla sunan motora bakarım.
    Siz araçların basbas bağırmasını fazla devir çevirme onun adı cahil.. diye yaftalayın durun,
    ben se aynı gücü arabanın içinde fısıltıyla konuşabilecek kalitede bir yalıtımla almak isterim.
    Araba dediğiniz, bir motor, direksiyon ve süspansiyonsa tamam ama, bazıları için daha ötesi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Bu konularla hiç alakası olmayan dıştan bakan biri olarak şunları düşünüyorum.
    Vtec-Tsi'mış, ben ona buna bakmam aynı performansı bana daha ucuza sunan,
    daha az yakıtla sunan motora bakarım.
    Siz araçların basbas bağırmasını fazla devir çevirme onun adı cahil.. diye yaftalayın durun,
    ben se aynı gücü arabanın içinde fısıltıyla konuşabilecek kalitede bir yalıtımla almak isterim.
    Araba dediğiniz, bir motor, direksiyon ve süspansiyonsa tamam ama, bazıları için daha ötesi var.

    haklısın ama diger arkadaslar da 9000 devir senfonisini duymak istiyor kimiside turbo sesi ister. dedigin gibi göreceli bu işler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eray89

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Bu konularla hiç alakası olmayan dıştan bakan biri olarak şunları düşünüyorum.
    Vtec-Tsi'mış, ben ona buna bakmam aynı performansı bana daha ucuza sunan,
    daha az yakıtla sunan motora bakarım.
    Siz araçların basbas bağırmasını fazla devir çevirme onun adı cahil.. diye yaftalayın durun,
    ben se aynı gücü arabanın içinde fısıltıyla konuşabilecek kalitede bir yalıtımla almak isterim.
    Araba dediğiniz, bir motor, direksiyon ve süspansiyonsa tamam ama, bazıları için daha ötesi var.

    haklısın ama diger arkadaslar da 9000 devir senfonisini duymak istiyor kimiside turbo sesi ister. dedigin gibi göreceli bu işler..

    Elmayla armutu karıştırmadıkça Saygılıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Bu konularla hiç alakası olmayan dıştan bakan biri olarak şunları düşünüyorum.
    Vtec-Tsi'mış, ben ona buna bakmam aynı performansı bana daha ucuza sunan,
    daha az yakıtla sunan motora bakarım.
    Siz araçların basbas bağırmasını fazla devir çevirme onun adı cahil.. diye yaftalayın durun,
    ben se aynı gücü arabanın içinde fısıltıyla konuşabilecek kalitede bir yalıtımla almak isterim.
    Araba dediğiniz, bir motor, direksiyon ve süspansiyonsa tamam ama, bazıları için daha ötesi var.

    Bu biraz zevk meselesi, aracın içinde fısıltıyla konuşacak kadar sessiz ve bir o kadarda güçlü pek araç yok. Eğer güç istiyorsan bir noktadan sonra motorun giriş ve çıkışlarını açmak gerekiyor buda gürültü demek. Yüksek devir çevirmenin avantajlarını biliyorsunuzdur. Aşağıdaki video örnektir.

    Megane RS (camcar):
    76 Düz Boru + orta susturucu (custom garage)
    Intercooler
    Basınç 1 bar (14t den 7mm büyük emme pervanesi.)

    Type-R EP3:
    Kpro
    Headers
    egzos
    Filtre
    RBC
    FN2 kısa dişli




    Atmosferik olmasına rağmen devir çevirebilmenin avantajı ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Bu konularla hiç alakası olmayan dıştan bakan biri olarak şunları düşünüyorum.
    Vtec-Tsi'mış, ben ona buna bakmam aynı performansı bana daha ucuza sunan,
    daha az yakıtla sunan motora bakarım.
    Siz araçların basbas bağırmasını fazla devir çevirme onun adı cahil.. diye yaftalayın durun,
    ben se aynı gücü arabanın içinde fısıltıyla konuşabilecek kalitede bir yalıtımla almak isterim.
    Araba dediğiniz, bir motor, direksiyon ve süspansiyonsa tamam ama, bazıları için daha ötesi var.

    Bu biraz zevk meselesi, aracın içinde fısıltıyla konuşacak kadar sessiz ve bir o kadarda güçlü pek araç yok. Eğer güç istiyorsan bir noktadan sonra motorun giriş ve çıkışlarını açmak gerekiyor buda gürültü demek. Yüksek devir çevirmenin avantajlarını biliyorsunuzdur. Aşağıdaki video örnektir.

    Megane RS (camcar):
    76 Düz Boru + orta susturucu (custom garage)
    Intercooler
    Basınç 1 bar (14t den 7mm büyük emme pervanesi.)

    Type-R EP3:
    Kpro
    Headers
    egzos
    Filtre
    RBC
    FN2 kısa dişli




    Atmosferik olmasına rağmen devir çevirebilmenin avantajı ortada.

    Sadece yüksek devir çevirmek derseniz eksik olur.Önemli olan yüksek devirde daha yüksek tork değeridir.

    Mesela 2 araçtan biri 7500 devirde 150 nm tork elde edebilsin.Diğeride 6500 devirde 300 nm tork elde edebilsin.Maximum devir çevirebilme kabiliyeti bunlar olsun:

    2. araç daha az devir çevirmesine rağmen daha büyük bir beygir gücü açığa çıkaracaktır.BUda daha iyi performans ve hızlanma demek.Diğer herşeyi aynı kabul ediyorum tabi.

    (devirxtork)/sabit sayı=beygir gücü.Bu eşitlikte hangisi öndeyse diğer şartlar sabitken onun performansı en iyi olur

    Aslında herşey beygir gücüyle alakalı




  • Tork değeri çok büyük etken değil aslında, önemli olan torkun düzenli bir şekilde yükselip maksimum devirde tavan yapması, belirli bir devirden sonra tork düşüşe geçiyorsa dez avantaj oluyor. Videodaki RS 6500 devir çeviriyor turbo beslemeli fakat durum ortada.

    Spoon Sports'un ilgili videosu bu durumu çok iyi açıklıyor, yüksek devir çevirip tork bandını yükseğe kadar taşıyabilmenin vites geçişlerinde daha yüksek devirden devam etme gibi avantajları var.



    virajlardan çıkarken devir düştüğünden 5500 rpm de vtec açışları da belli oluyor :)
    B16B EK Civic Type-R memlekete getirmemişler şunlardan be :)




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.