Şimdi Ara

100 adet hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, Kopenhag'da taksi hizmeti vermeye başladı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Hidrojen suyun enerji yüklenmiş hali. Enerji yüklenince gaz halinde olan su basunçlı odada tutulur. Su 2 hidrojen + 1 oksijen şeklinde kimyasal bileşik değil, bir element. Su yerine hidro da denir örneğin vücudumuz susuz kaldığında dehidrasyon denir. Yani su hidrojendir. Hidrojen kelimesi hidrodan gelir. Hidrojen adında ayrı bir element yoktur. Su vardır. Su elementtir. H20 şeklinde bileşik bir söylentidir, ispatlanmamıştır. Suyu elektroliz ile elementlerine ayrıştırma deneylerinde suya tuz katılır, saf su elementlerine ayrışamaz cunku zaten elementtir.

    Bu bilgiler, hidrojen tanklarının nasıl doldurulduguna dair açıklık getirecektir. Hidrojen tankları, ticari bir sır olan teknik ile hiç elektrik kullanmadan suya enerji yüklenerek, eneji yüklenmiş ve basınç altında su ile dolduruluyor. O yüzden hidrojen dolum tesisleri rafineri tesisleri gibi deniz göl ya da nehir kıyısına yapılır cunku su kullanmak zorundadır. doğalgazda da aynı durum var. doğalgaz da elektrik olmadan suya enerji yükleneren üretiliyor ancak ona atmosferdeki karbon da katılıyor o yüzden gaz formunda bulunuyor. Kombi bacasından cıkan dumana dikkat edersen o su buharıdır, o buhar doğalgazdaki sudan başka birşey değil. Karadeniz de doğalgaz bulundu deniliyor ya, o deniz kenarına yeni ve büyük bir d.gaz tesisi kurmaktan başkta birşey değil. Petrol mühendisi bir arkadaşım karadenizde doğalgaz bulundu denen yerde önümüzdeki Ocak'ta işe başlayacak. Yapacağı işi sordum, bilmiyorum ne iş verirlerse yapacağım dedi. askerdeki gibi oyalama işleri verecekler, karadenizin derinliklerinden doğalgaz cıkarılıyormuş gibi bi olacak. Yüksek doğalgaz faturaları ile nasıl olsa milyarlarca lira kasaya indiriyorlar, herkese ekmek var bu işte.

    Toyota, Mercedes top CEO'ları hidrojenin nasıl üretildiğini, o yüzden hidrojenli otomobillerin kullanılacağını biliyor. O yüzden hidrojenli otomobil üretiyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    buyuk sirketlerin ne aptalca isler yaptiklarini, ne hatalari oldugu bir bilseniz. kurum buyudukce karar mekanizmalari yavasliyor, karar almak zorlasiyor.


    toyota'nin hidrojen macerasina gelirsek, toyota genel olarak japonya bu alana cok uzun seneler once yatirima basladi, 90larin sonunda gelecegin enerjisinin hidrojen olduguna inaniliyordu ama hidrojen bir turlu istenen yayginlik seviyesine ulasamadi, yakit hucrelerinin performansi ve fiyatlari istenen noktaya inmedi. bu buyuk oranda devrim fosil yakitlarinin ucuz ve yaygin olmasindan ve degisim icin bir istek olmamasindan kaynaklaniyordu. su an degisim istegi var ama elektrik bu ihtiyaci hidrojenden cok daha hizli doldurdu ve hizla yayginlasiyor. lakin toyota o kadar uzun seneler hidrojene yatirim yaptiki bu yoldan bir gecede vazgecemez, ivmeyi dondurmek icin elinden gelen herseyi yapiyor. california'da bedava dolup yapan dolum tesisleri aciyor, youtube'dan geleneksel medyadan her yerden propaganda yayinlari yapip hidrojen araclarinin ne kadar mukemmel oldugunu anlatiyor ama bu saatden sonra basariya ulasabilmesi gercekden cok buyuk mucize olur. keza dolum tesisi acmasi cok pahali, dolum tesisi olmadan insanlari hidrojene ikna etmesi cok zor, kaldiki insanlarin hidrojenden supheleri var, sonucda basincli depolanan cok yanici patlayici bir gaz. hinderburg zeplin faciasi hala hafizalarda. baska bir noktada toyotanin elektrikde geri kalmasi. elektrikli arac uretmek bir gecede ben elektrikli yapacam demeyle olmuyor, batarya altyapisina cok buyuk yatirimlar gerekiyor, toyota gibi senede 10milyonlarca arac ureten bir uretici icin cok zor ve uzun bir donusum. o yuzden elektrigin onunu kesmek icin propaganda yarisina girmis durumda. bir yandan hidrojenle bir yanda hibrit varken elektrige gerek yok, henuz erken propagandasiyla yuruyor. toyotaninki birazda elektrigi yayginlasmasini geciktirme gayreti, zaman kazanma calismasi.





  • Anlatan adamlar da hidrojen yakıtlı araçlarin gereksiz olduğunu anlatıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota ve Hyundai mühendisleri ilk çıktığı zaman Tesla araçları oyuncak olarak nitelendirdiler. Sonradan işin öyle olmadığı anlaşıldı. Hidrojen araçlarının bakım masraflarının fazla oluşu, dolum için uzak yola gitme gerekliliği vs.. bu araçlara olan talebi kıstı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.