Şimdi Ara

1.6 16v K4M Motor bobin arızası bilgi lazım...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Megane 1 coupe alıcam ama K4M motorda en büyük kronik sorunu bobin sorununu araştırmaktayım.(Biraz bilgim var)

    Arkadaşlar ben bu aracı kullanırken bobinlerden biri arızalandı hangi bobin arızalandığını nasıl anlarım.

    Bide bu bobinler 1-4 2-3 şeklinde yani 1. arıza verdimmi 4. de değişmelimi?

    Bu bobin veya bobinler arıza şekilde kullanılırsa ne olur.

    Bide hangi bobini önerirsiniz ben Yeşil başlı Valeo marka bobinin çok çok iyi olduğunu öğrendim sizin tavsiye ettiğiniz başka bobin varmı?(Çünkü günlük 160 km yol gidicem başımı ağrıtmaması lazım)



  • Araçta tekleme düzensizlik gibi sorunlar başladığında anlaşılıyor. İlk bobunler Sagemdi sık sık patlayınca Reno bobinleri Valeoya ürettirdi. Sorunun çoğu çözüldü.
    Valeonun çakmalarının olduğunu okumuştum, orjinal ise iyidir tabi. Benim bildiğim en sağlamları alman beru veya japon denso.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Araçta tekleme düzensizlik gibi sorunlar başladığında anlaşılıyor. İlk bobunler Sagemdi sık sık patlayınca Reno bobinleri Valeoya ürettirdi. Sorunun çoğu çözüldü.
    Valeonun çakmalarının olduğunu okumuştum, orjinal ise iyidir tabi. Benim bildiğim en sağlamları alman beru veya japon denso.

    Hangi bobinin ağrızalandığını nasıl anlarız biliomusunuz?
  • Bazen dış görünüşünden, yanık kokusundan vs anlaşılıyor.
  • Makyajlı kasa mı sizdeki 110 HP olan eğer o ise her buki için bir bobin yani dört bobin vardır. Kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz.

    Motor soğukken;

    Motoru çalıştırıp, kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik koruma kapağını sökün. Kapağı çıkartırken bobinlere giden kabloları koparmamaya dikkat edin. Tüm bobinler için bobini tutan vidayı sökün. Vidaların dördünüde söktükten sonra sırayla bobinleri yukarı kaldırın (buji ile bağlantısı kesilir). Bobini kaldırdığınız anda motorun sesi değişip devri düşecek, stop edecek duruma gelecektir. Dört bobinin üçünde motor böyle tepki verir birinde vermez, tepki vermediği bobin arızalıdır.

    Vücunuzda herhangi bir tıbbi destek cihazı(kalp pili vs) taşıyorsanız bu kontrolü yapmayın, Mümkünse izole saplı anahtar kullanın.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Makyajlı kasa mı sizdeki 110 HP olan eğer o ise her buki için bir bobin yani dört bobin vardır. Kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz.

    Motor soğukken;

    Motoru çalıştırıp, kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik koruma kapağını sökün. Kapağı çıkartırken bobinlere giden kabloları koparmamaya dikkat edin. Tüm bobinler için bobini tutan vidayı sökün. Vidaların dördünüde söktükten sonra sırayla bobinleri yukarı kaldırın (buji ile bağlantısı kesilir). Bobini kaldırdığınız anda motorun sesi değişip devri düşecek, stop edecek duruma gelecektir. Dört bobinin üçünde motor böyle tepki verir birinde vermez, tepki vermediği bobin arızalıdır.

    Vücunuzda herhangi bir tıbbi destek cihazı(kalp pili vs) taşıyorsanız bu kontrolü yapmayın, Mümkünse izole saplı anahtar kullanın.

    Saygılar...

    Çok çok teşekkür ederim ben bu aracı almadım alma arefesindeyim bu konuyu açmamın sebebi haftanın 4 5 günü 80 git 80 gel toplam 160km yol yapıcağım için ve bu bobinlerden birinin arabada yedek tutmayı düşünüyorum olurda üniversitede bozulur eve gelene kadar akla karayı şeçmeyeyim diye videolarınıda izledim değiştirmenin kolay olduğunu gördüm...

    Tekrardan çok çok teşekkürler peki sizin önerdiğiniz uzun ömürlü bobin markası varmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Makyajlı kasa mı sizdeki 110 HP olan eğer o ise her buki için bir bobin yani dört bobin vardır. Kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz.

    Motor soğukken;

    Motoru çalıştırıp, kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik koruma kapağını sökün. Kapağı çıkartırken bobinlere giden kabloları koparmamaya dikkat edin. Tüm bobinler için bobini tutan vidayı sökün. Vidaların dördünüde söktükten sonra sırayla bobinleri yukarı kaldırın (buji ile bağlantısı kesilir). Bobini kaldırdığınız anda motorun sesi değişip devri düşecek, stop edecek duruma gelecektir. Dört bobinin üçünde motor böyle tepki verir birinde vermez, tepki vermediği bobin arızalıdır.

    Vücunuzda herhangi bir tıbbi destek cihazı(kalp pili vs) taşıyorsanız bu kontrolü yapmayın, Mümkünse izole saplı anahtar kullanın.

    Saygılar...

    Çok çok teşekkür ederim ben bu aracı almadım alma arefesindeyim bu konuyu açmamın sebebi haftanın 4 5 günü 80 git 80 gel toplam 160km yol yapıcağım için ve bu bobinlerden birinin arabada yedek tutmayı düşünüyorum olurda üniversitede bozulur eve gelene kadar akla karayı şeçmeyeyim diye videolarınıda izledim değiştirmenin kolay olduğunu gördüm...

    Tekrardan çok çok teşekkürler peki sizin önerdiğiniz uzun ömürlü bobin markası varmı.

    Değiştirmesi zor değil, en son 2 yıl önce aldım. Orijinalinin markası Valeo veya Sagem'di ama emin değilim. Servisten alırsanız sorun çıkmaz.

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Makyajlı kasa mı sizdeki 110 HP olan eğer o ise her buki için bir bobin yani dört bobin vardır. Kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz.

    Motor soğukken;

    Motoru çalıştırıp, kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik koruma kapağını sökün. Kapağı çıkartırken bobinlere giden kabloları koparmamaya dikkat edin. Tüm bobinler için bobini tutan vidayı sökün. Vidaların dördünüde söktükten sonra sırayla bobinleri yukarı kaldırın (buji ile bağlantısı kesilir). Bobini kaldırdığınız anda motorun sesi değişip devri düşecek, stop edecek duruma gelecektir. Dört bobinin üçünde motor böyle tepki verir birinde vermez, tepki vermediği bobin arızalıdır.

    Vücunuzda herhangi bir tıbbi destek cihazı(kalp pili vs) taşıyorsanız bu kontrolü yapmayın, Mümkünse izole saplı anahtar kullanın.

    Saygılar...

    Çok çok teşekkür ederim ben bu aracı almadım alma arefesindeyim bu konuyu açmamın sebebi haftanın 4 5 günü 80 git 80 gel toplam 160km yol yapıcağım için ve bu bobinlerden birinin arabada yedek tutmayı düşünüyorum olurda üniversitede bozulur eve gelene kadar akla karayı şeçmeyeyim diye videolarınıda izledim değiştirmenin kolay olduğunu gördüm...

    Tekrardan çok çok teşekkürler peki sizin önerdiğiniz uzun ömürlü bobin markası varmı.

    Değiştirmesi zor değil, en son 2 yıl önce aldım. Orijinalinin markası Valeo veya Sagem'di ama emin değilim. Servisten alırsanız sorun çıkmaz.

    Saygılar...

    Teşekkürler biraz daha araştırdım orjinal olan Sagem marka onlar baya bir kötü imiş,arabayı alırsam Yeşil başlı Valeo takmayı düşünüyorum.




  • merhabalar burdan nedir nasıldır hepsi yazıyor.

    https://www.aracisaretleri.com/fren-musuru-nedir-ariza-belirtileri-nelerdir/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.