Şimdi Ara

1.4 ve 150 Beygir Güzel mi?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
22
Cevap
0
Favori
993
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2948 Mesaj

    Kimsenin sazan gibi biseye atladigi yok. İlk mesajinda kendinle celisiyosun sen.

    Hadi 1.4 tsi motoru 1.5 yapti 1.6 tdi motoru niye 1.5 yapti. 1.2 ve 1.4 tdi lari kaldirdi bunu koydu dersen tamam lafim yok.

    Ama sedece 1.4 luk motoru 1.5 yapti diye bi tezi ispatlamis olmuyosun. Al iste ayni grup. 1.4 u 1.2 yapti 1.2 yi 1.0 yapti. Opel ha keza 1.0 motoru da var astra ve corsalarda. Kocaaa bmw 3 silindirli motorlu araclar sunuyor. Bu teknolojjiler yillar oncesinin teknolojjisi degil ki. Daha yeni cikarttiklari seyler.

    Buyuk motor ve sayica silindirlerin coklugu beni memnun eder orasi ayri bi konu.

    Kaldiki 2.0 dizel bi araba 1.6 dizelden sehirdisinda daha az yaktigida malum. Bi cok yerdede rast geldim.

    Ayrica soylediginiz teknik bilgiler dogrudur ona birsey diyemem. O kadar teknik bilgimde yok zaten.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    msansertekin kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Kuzuya rakı içirmişler, kurdun yerini sormuş...
  • Yarbay
    2005 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Downsizing konusunda arkadaşları sinirlendirmek istemem. Ama @msansertekin haklı.

    "Super küçük motorlar"ın emisyon ve yakıt tüketimi konusunda iyi olmadığı gerçeğini çoğu üretici kabul etmiş görünüyor. Mesele 2.0 atmosferik yerine 1.6 turbo kullanmak, 1.4 turbo ile 1.6 ile 2.0 arasında bir yerde performans almak değil. Bu motorlar makul.

    Kocaman arabaya 1.0 turbo motor koymanın saçma olduğu kanısı hızla yayılıyor. Son derece de doğru bir tespittir. Hem daha çok yakıyorlar, hem de maliyetleri düşük değil. 3 silindirli motorlarda da benzer bir tartışma var. Bu tartışmaları kullanıcılar değil, doğrudan üreticiler yapıyor. Üreticiler ile çevre standartlarını belirleyen otoritelerin bir araya geldiği bir panelde bu durum alenen dile getirildi yakın geçmişte.

    Emisyona göre vergi alan ülkelerin sayısında da artış var. Olmasa bile, emisyon normları kocaman arabaya 1.0 turbo motoru koymayı 5-7 yıl içinde imkansız hale getirecek. Silindir eksiği olan motorlar ise ayrı bir mesele. Bu motorlar genelde üreticilerin 6 silindirli motorlarının kalıbı ile oynayarak yapılıyor. Eski 2.4 6 silindir motor kalıbı ile adam seri üretim 3 silindir 1.2 motor bloğu çıkarıyor. Tamamen üretimle alakalı bir maliyet oynaması. Bu motorların emisyondan ziyade ömür konusunda ufak tefek sorunları var. Firmaların maliyet kaleminde döküm tesisi çok büyük yer işgal ediyor. Eldeki teknolojiyi ve ekipmanı mümkün olduğunca uzun kullanma çabalarının örneği 3 silindir 1.2.

    1.0t gibi motorlar da, motor büyüklüğüne göre vergi alan ülkelere penetrasyon yöntemi. Ancak sadece buna bakarak vergi alan ülke sayısı azalıyor. 1.0t motor da üretim maliyeti olarak 1.4 veya 1.6 atmosferikten daha yüksek. ÇÜNKÜ TURBOLU. Atmosferiğe dönecekler demiyorum. Mikro motorlar geçici olarak rafa kalkacak diyorum. Bir yandan bujisiz benzinli motorlar da geliyor. Enteresan teknolojiler var. 1.0 motora da ihtiyaç yok. Üreticiler ortak kullanım imkanı yüksek motorları canlı tutma eğiliminde. Aynı motor bloğu ile oynayarak B,C,D ve varsa E sınıfına takabilirse çok mutlu oluyor üretici. 1.0 motor buna müsait değil.

    Kısaca kızıp bağırmadan önce, biraz dünyadaki gidişatı inceleyin, üreticilerin tartışmalarını takip edin derim. Ancak şuna katılırım: 1.0 motorun emisyonunu, tüketimini sabit bir devir için ayarlayıp, çok güzel bir jeneratör motoru yapabilir, tahriki elektrik motoru ile veren, aküsünü benzin motoru ile şarj eden hibrit araçlarına koyabilirler. O ayrı bir konu.

    o dediginizi deneyen bir firma vardi, neydi o marka.... fisker karma galiba, top gear incelemesinden sonra akmerkezde gormustum..

    fakat herhalde sabit devirde calisan bir motorla elektrik uretmek de ekonomik acidan cok makul olmasa gerek ki fisker batti, hicbir firma da bu yoldan gitmiyor. honda hidrojeni guvenli bir sekilde depolama pesinde, tesla daha uzun omurlu pil yapmakla ugrasiyor.

    1.4 motorlarin aslinda pek tutulmadigini, a4'lerde ve ilk passat cc'lerde cok sık kullanılan 1.8 tfsi motorun cok daha verimli ve cevreci calistigini okumustum zamaninda. zaten yeni gelen polo gti da 1.8lt..

    bu arada konu sahibine bir tavsiye; ciddi misin bilmem ama beetle'i 160hp'lik motorla asla alma. 160'lik beetle'larin arkasinda spoiler vardir -dikkatini cekti mi bilmem- cunku arac 210'dan sonra burnunu kaldiriyor. tasarimi o suratten sonra burnunu yerde tutmaya muktedir degil. allah muhafaza zemini bozuk bir virajda bile ucar gidersin. o aracin motoru 1.2..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
Mobilya Takımları
canlı radyo dinle
192.168.1.1
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,234
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.