|
1.0 ECOBOOST KULLANIM OMRU ??? (3. sayfa)
-
-
Hocam;
1.0 Ecoboost Focus almayı düşünüyorum, bunların ağır bakım periyodu hakkında bilginiz var mı? Okuduğum kadarıyla bu motorlarda trigger kayışı yokmuş. -
triger var hemde patent li, nasıl mı zincirli triger gibi yağ içinde çalışıyor.. dolayısıyla normal bakıma denk getirmekte fayda var çünkü sadece triger için gidilirse yağda değişmek zorunda kalabilir zamanından önce. yağının pahalı olduğu düşünülürse..
yağı 5w-20.. bazı ford parçası satıcılarında 5 lt 180 tl, total olursa şu aralar 135 tl, serviste garanti kapsamında konulursa 300 tl..
geçenlerde forumda bir arkadaş normal benzinli focus u 6. yıl bakımına götürmüş trigeri değişmemişler. focus bakım tablosu hatalı sanırım.. bir çok arabada triger seti 6 yıl 90.000 de değişir, hangisi önce dolarsa.. focuslarda 4 yıl 135.000 km yazıyor ama imkansız..
ya 6 yıl yada 9 yıl 135.000 km.. avrupada bu 120.000 km..
şundan eminim ama işçilik süresi 6.6 saat yazıyor bu da bugün için 700 tl işçilik demektir. fakat bakımlarınızı sürekli serviste yaptırırsanız, alacağınız indirimlerle triger+periyodik bakım 1250-1500 tl civarı tutabilir..şu anda garantisi biten focusların standart bakımı 260 tl, normal zamanda 400 civarı..
kesin bilgiyi servis verecektir.. servise triger set fiyatı sorun %20-25 düşün+işçilik ve diğer bakımlar-yağ, filtreler vb
-
Sağolun cevaplar için... -
quote:
Orijinalden alıntı: mdmrx
...ortalama hızınız ne kadar yüksek olursa 90-110 arası, araç o kadar az yakar uzun yolda...
bu bilgi doğru değil. eskiden genelde 90km sabit hızdaki değer verilirdi ve ben en düşük 90km sabit hızda yakar sanırdım araçlar. bir gün onno usta'ya bu konuyu sordular ve 50-65 arasında yüksek vitesle sabit hızda en düşük yakar dedi araçlar. denedim, gerçekten de öyle. -
Yeni Corsa da 1.0 105 hp. turbo motor gerçekten başarılı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: beyinsis
quote:
Orijinalden alıntı: mdmrx
...ortalama hızınız ne kadar yüksek olursa 90-110 arası, araç o kadar az yakar uzun yolda...
bu bilgi doğru değil. eskiden genelde 90km sabit hızdaki değer verilirdi ve ben en düşük 90km sabit hızda yakar sanırdım araçlar. bir gün onno usta'ya bu konuyu sordular ve 50-65 arasında yüksek vitesle sabit hızda en düşük yakar dedi araçlar. denedim, gerçekten de öyle.
elbette öyle..
ama 90 verilir çünkü hız sınırı doksan ve nispeten güvenli olduğu için..
yoksa sizin aracınız son viteste, titremeden çevirebildiği en düşük hız en az yaktığı dır, çünkü devirle alakalıdır.. artık gelmişsiniz son vitese.. atıyorum 1700 devir 75 ile 2000 devir 90 hızın aynı yakması beklenemez.. elbette 70 1700 devirinden dolayı az yakar, sebebi rüzgar direnci.. hızlandıkça önünüzdeki hava duvarı kalınlaşır, yaramazsınız..
aerodinamiği iyi araç az yakar.. son yıllarda sedanlarda çıkan compact sedan lafı bundandır.. (spor araba görünümlü) cd değeri 0.26 lara kadar düşmüştür.. eskiden binek araçta bu 0.31-35 arasıydı..
-
yeni asra hb de de var bu motor.. ş.içisi 5.2.. tutarsa süper değer.. ekonomi isteyene..astrada hafifledi 1200 kg a düştü..
focus ta bu değer 5.8 ama araba 125 bg ve 1300 kg
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 13 Aralık 2015; 12:37:22 > -
arkadaslar bazı yabancı sitelerdeki 1.0 focusları incelerken ve testlere bakar iken 200nm tork olduguna rastladım. acaba bu farklı cesit bir motor mu yoksa ülkemizdeki benzin kalitesizliğinden bazı üreticilerin yaptıgı gibi güç düşürme işlemine maruz kalmıs motorlar mı bizdeki ? eger yazılımla lısılmıs ise yurt dısından orjinal yazılım temin edip yükseltme islemine gitsek artıları ve eksileri ne olur ??? -
quote:
Orijinalden alıntı: cermen_555
arkadaslar bazı yabancı sitelerdeki 1.0 focusları incelerken ve testlere bakar iken 200nm tork olduguna rastladım. acaba bu farklı cesit bir motor mu yoksa ülkemizdeki benzin kalitesizliğinden bazı üreticilerin yaptıgı gibi güç düşürme işlemine maruz kalmıs motorlar mı bizdeki ? eger yazılımla lısılmıs ise yurt dısından orjinal yazılım temin edip yükseltme islemine gitsek artıları ve eksileri ne olur ???
overboost ile anlık, yani gaz pedalına birden sonuna kadar basarsanız tork 200 e çıkar.. -
Az yakmadaki mantık basittir aracı zorlamadan en az devir en az yakan durumdur aslında ancak... Uzun mesafe yol gidilecek ise gidebileceğin en yüksek hızda ve en az devirde gideceksin.
1- 60km hız 1.5devir 300km yol 6. vites(atıyorum)
2- 120km hız 3 devir 300km yol 5. vites
3- 120km hız 2 devir 300km yol 6. vites
Bunların içinden 3. seçeneği seçmemiz gerektiği söylenmişti. Nerede dersek dünyada düzenlenen bir az yakıt yakma yarışmasında birinci gelen Türk ekip. NTV de 0-100km programında VW blumotion sponsorluğunda bir programdı ekip de dünyada belli bir parkuru belli ağırlıkta en az yakıt ile giden 1. ekipti. açıkça belirttiği söz "Mesela 60 ile giderken şehirler arası yola çıktınız birden gaza yüklenip 120km hız yada kuralların el verdiği en yüksek hız ne ise ona çıkmalısınız" demişti. Bu adamlar 0.1 litre yakıt ile bir birine yarışta fark atan adamlar idi.
-
focus forumdan bir arkadaşımız 10 yaşındaki arabası ile 240.000 km ye ulaştı.. yanlış bilmiyorsam 160k gibi ağır bakım yaptırıp triger V kayışı vs değişti.. bugüne kadar standart bakımları yapıldı sadece. 0 arıza..
benim arabamda 10 yaşında ve şu an 104.000 de.. bende geçen kasım ayında 6500 tl ye ağır bakım + ilave bazı parçalarla 7800 e yaptırdım.. sanırım bugünkü kurla 1.0 ağır bakım yetkili serviste 13 bini bulur.
standart ağır bakım; 9 yıl yada 135.000 km hangisi önce dolarsa(avrupada 10 yıl 240.000 km)
triger, V kayışı, devir daim pompası, üst kapak contası + normal bakım
ilave ettirdiklerim:
antifiriz konan genleşme tankı, 2 adet su hortumu, yağ pompası kayışı
-
yeni bir focus 1.0 için satılık :)
başlığa bakınca; bu motorun ömrünü tartışmak artık anlamsız oldu.. 400k yı devirip 500 e ulaşanlar var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 29 Ağustos 2023; 13:6:59 > -
bu motor için güncel durum nedir acaba? 1.0 manuel düşünüyorum ama küçük motor yağ yakar diyor herkes.
-
11 sene bindim.. 1 gr yağ eksiltmedi.. asıl yağ yakan motorlar vw grubunda ve fiatta vardır.. opel gm de iken onlarda yakardı..
4.5 lt yağ alıyor, :) 1.6 motora bile konmaz 4.5 lt yağ..
arabayı aldınız; 3000 km 4000 deviri geçmeyin.. yağ falan yakmaz.. yağ yakan motorların çoğu arabayı alır almaz performans denemesi yapan tayfalara aittir. birde fiat 1.4 gibi kronik motorlarda vardır yağ yakma.. onlarda son dönemde giderdiler diye biliyorum.
-
Merhaba Hocam. 2017 Fiesta 1.0 Ecoboost aldık da internette redditte bazı 1.0 Ecoboost sahiplerinin motorları fail olmuş. Adı Ecoboom'a çıkmış ya :D Canı yanan var dışarıda bu motordan. Benim bundan sakınmam için bakımlarını eksiksiz yaptırmam, zorlamadan normal sürmem yeterli olur mu yoksa özellikle üzerine titremem falan gerekiyor mu. 2017'den itibaren yeni kasada sorunlar azaltıldı diyen de var emin olamadım. Triger yağın içinde ya, araç zaten otomatik de yüksek devirlere çıkmayayım mı, trigerde aşınma vs yaratır mı bu. Tedirgin oldum neredeyse 60ı 80i geçmeyeceğim yokuş çıkmayacağım o derece. Yardımınız için çok teşekkür ederim @mdmrx
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dursung_ -- 16 Ocak 2024; 3:58:39 > -
2017 ler sorunsuzdur.. motorları yananlar 2012-2015 arası üretim olanlar.. ve bakımlarını yetkili serviste yaptırmayıp, teknik bültenle değişmesi gereken parçaları değiştirmeyenler..
2016 ve sonrası için bir sorun okumadım bugüne kadar.. (11 yıl bindim yeni sıfır aracımda 1.0)
ama
eğer bakımları sanayide yaptıracaksanız, kendi yağınızı götürün. sanayide bulunmaz bu motorun yağı kolay kolay..
yada sırf ford parçası satan yerlere bakın..
bu motora castrol magnetec yada FMY 5w-20 yağ konur ve 1 yıl yada 15 bin km de hangisi önce dolarsa değiştirilir..
ya ne kadar kirli olursa triger o kadar çabuk yıpranır.. sizden önceki 7 sene nasıl bakılmış acaba..
teknik olarak 9 yıl yada 135k(160k da kabul edilebilir) km hangisi önce dolarsa triger seti değiştirilir. bunu sanayide yaptıracak usta bulamazsınız..
yetkili serviste bugün 30 bine falan yaptırırsınız. sanırım daha süre vardır.
biner de triger değişimi size kalırsa 2-3 yıl sonra, antifiriz konan genleşme tankı ve bu tanktan motora giden hortumu da değiştirtmenizi öneririm. o kadar masrafın yanında küçük bir meblağ olacaktır..
3 maks 4 yılda bir yada 45bin km de 3 bujisi değişir.. bujileri netten alabilirsiniz özel bujilerdir.. iridium japon malı.. ecoboost diye bulunur 3 lü set..
her türlü yokuşu her türlü hızda her türlü yükte tırmanır merak etmeyin..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 17 Ocak 2024; 18:30:42 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X