Bildirim
1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (14. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
1.0 ve 1.2 TSI dan daha az yakan motor varsa verileri paylaşabilirsin. Yok ise konuyu takip etmeye devam edebilirsinizquote:
Orijinalden alıntı: commandx
Kasıntı verilerle yeni nesil atmosferikle de tutturursun o değerleri. İlk alım fiyatları çok daha uygun.
Corolla 1.6 advanced 102bin, seat leon 1.0style 118bin. Madem dizele çok para vermek istemiyorsun, tsi ye neden daha çok para veresin? Zaten kimsenin verdiği de yok, satış rakamları ortada. Dizel satışlarını çıkarsan leon satışları erir gider.
Lpg taksan da takmasan da her türlü daha uyguna geliyor. Sağlamlık, sorunsuzluk olarak kıyaslanmaz bile.
Peugeot, toyota nın 1.2 turbo motorları tsi den daha ekonomik. Neden o motorlar değil de tsi? Madem benzin savunuyorsun neden o zaman sadece tsi üzerinden gidiyorsun? İnsanların ön yargısını kırmak seni neden ilgilendiriyor?
Kimsenin tsi ye ön yargısı yok. Sizin gibiler yüzünden antipatisi var sadece.
-
Yokuş aşağı boş viteste mi yoksa çok küçük bir zaman aralığında mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
düz yol 220 rahat görüyorum hocam ne 170 i 170 i yokuş yukarı görüyorum -
TSI kullanmayanlar lütfen alışveriş yapmasınquote:
Orijinalden alıntı: pbmax
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
-
Valla arkadaşlar 1.2 tsi dsg golf(2015)(195 lastik) ve 1.6tdi dsg leon(2015)(205 lastik)var. Sorunuz varsa alabilirim.
2 arabayıda zaman zaman şehir içinde benzer güzergahlarda aynı performansta kullanıyorum. 1.2 tsi dsg golf7 klima hep açık olduğu zaman çok rahat 9.3-9.5lt u buluyor. Ortalığı velveleye vermek istemem ama şehir ici dur kalkli ve çok yokuş inmeli çıkmalı yerlerde seyahat ortalaması olarak 12lt dahi gormuslugum var.
Golfte ortalama 9.5lt yaktigim guzergahta leon ile 6.3 - 6.5lt civarını buluyor. Bunda en önemli etken güzergahta sürekli yokuş inip çıkıyorum. Leonda ne kadar seri atik dur kalkli trafikli rotada inişli çıkışlı guzergahta kullanırsam kullanayim yakıt 7lt üzerine çıkmıyor.
Uzun yolda leon ile 450km yol gidip 135km ortalama hız yapmisligim var (acil durum sebebiyle - gece vakti - boş yol - tam gaz), 7.3lt ortalama yaktı.
Uzun yolda 120-130 civari gittiğimde leon 5 lt civarına düşüyor. Eğer leona 3.5lt 4.0lt yaktırmak isterseniz sabit 80 90 la 7. Viteste gittiğiniz zaman anlık değerler 2.8lt ye kadar düşüyor.
Golf de uzun yol 80 90 civarı giderseniz zor ihtimal olmakla beraber 5.5lt görme şansınız var. Ancak genel olarak 6-7lt nin altına inmek zor.
Golfte uzun yolda(400-500km) hızlı seyahat etmedim hiç dolayısıyla kesin bilgi veremiyorum. Ancak kısa mesafe 120km/sa otoban kullanımlarında ortalama 7lt civarında yakıyor.
Şimdi bu anlattıklarımdan yola çıkarak çevre açısından 9.5litre benzin yakmakmi sizce daha çevreci bir tutum olur yoksa 6lt mazot mu bir düşünün derim.
Gelgelelim 1.6tdi in zararlarına.
250nm tork devir bandina dagilmis durumda ve gerçekten fazla fazla yetiyor ve aracın dinamizminden vede klasik dizel motorların kompresyon gerginliğinden, sert ve ani gaz tepkisinden ve dsg ile nitekim daha az uyumlu ve daha az konforlu olmasindan dolayi arabada basdıkça basasınız geliyor. Buda size illaki senede 1 trafik cezası olarak geri dönüyor.
Aynı güzergahlarda leonu kullandığımda oldukça atik ve gergin sürüyorum fakat ne hikmetse 1.2tsi golf e geçince bir anda melekler gibi sakin ve huzurlu kullanmaya başlıyorum.
Daha önce başka bir markanın gene hem dizelini hemde benzinlisini kullandığımda bende gene aynı etkiyi yarattığını farkettim. Dizeli daha atik, gergin ve performanslı kullanırken, benzinli motorlu araçları daha sakin ve huzurlu kullandığımı farkettim. Bunada kendi kendime dizel anksiyetesinin diye isim taktım. element uydurdum. Genel olarak gözlemlerimde dizel araç şoförlerinin istemsizce araçlarını daha seri kullandıklarını farkettim ama tabi bu tamamen benim gözlemim, benim uydurmam.
Aradaki fiyat farkı muhabbetlerine gelince dizeli alırken pahalı alip satarkende pahalı satıyorum dolayısıyla fiyat farkına değmez yorumlarını kaale almıyorum.
Eğer maddi durumunuz benzin masrafına müsaitse turbo benzin motorlu araçları tercih etmek daha konforlu sessiz sakin ve huzurlu bir secim olacaktır.
Eğer kafam rahat olsun heryere düşünmeden arabayla gidebileyim, yeri geldigindede rahat rahat basayım, yokuşları vites küçülmeden rahat rahat çıkayım, ara hızlanmalarım ve sollamalarım fişek gibi olsun diyorsanızda elektrikli araclar cikincaya kadar dizelden vaz geçmeyin.
Eğer optimum yaşamaya kafayı takmış biriyseniz aynı arabayla aynı hızda aynı güzergahta daha fazla yakıt yakmak sizi fazla rahatsız ediyorsa dizel araç mantıklı bir secim olabilir.
Eğer az yakma takıntınız pek yok ise benzinli araç daha makul bir secim olacaktır.
Yakında dizel hibritler piyasaya çıkacaktır, işte o zaman kartlar yeniden dağıtılacak. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 5 Ocak 2019; 20:43:53 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Olay bu kadar net... 👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yakında 125 lik mobilet motoru takarlar, o zaman dizele gerek olmaz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kadranda 30 km sapma var o zaman -
O yolda 175 km hıza ulaştım demediniz ki "Yokuş performansı gayet iyi Antalya Korkuteli yokuşunu 3 kişi 2 çocuk 175 ile rahatça çıkıyor." dediniz.quote:
Orijinalden alıntı: rbcntechnic
o yol sadece virajdan mı oluşuyor hiç mi düzlük yok. Eminmisiniz o yolu çıktığınıza
Alıntıları Göster
Park Orman'dan sonra hafif eğimli bir düzlük var orada mı 175 km hıza ulaştınız?
Siz ilk mesajda 175 km hıza ulaştım demiyorsunuz Korkuteli yokuşunu yüklü halde ve 175 km hızla rahatça çıktığınızı söylüyorsunuz.
Kusura bakmayın ama Antalya Korkuteli arasını bizde biliyoruz. Altınızda bmw m4 olsa virajlardan dolayı o yolu 175 km hızla çıkamazsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tebrikler hocam. Oldukça tarafsız anlatmışsınız.quote:
Orijinalden alıntı: onatba
Valla arkadaşlar 1.2 tsi dsg golf(2015)(195 lastik) ve 1.6tdi dsg leon(2015)(205 lastik)var. Sorunuz varsa alabilirim.
2 arabayıda zaman zaman şehir içinde benzer güzergahlarda aynı performansta kullanıyorum. 1.2 tsi dsg golf7 klima hep açık olduğu zaman çok rahat 9.3-9.5lt u buluyor. Ortalığı velveleye vermek istemem ama şehir ici dur kalkli ve çok yokuş inmeli çıkmalı yerlerde seyahat ortalaması olarak 12lt dahi gormuslugum var.
Golfte ortalama 9.5lt yaktigim guzergahta leon ile 6.3 - 6.5lt civarını buluyor. Bunda en önemli etken güzergahta sürekli yokuş inip çıkıyorum. Leonda ne kadar seri atik dur kalkli trafikli rotada inişli çıkışlı guzergahta kullanırsam kullanayim yakıt 7lt üzerine çıkmıyor.
Uzun yolda leon ile 450km yol gidip 135km ortalama hız yapmisligim var (acil durum sebebiyle - gece vakti - boş yol - tam gaz), 7.3lt ortalama yaktı.
Uzun yolda 120-130 civari gittiğimde leon 5 lt civarına düşüyor. Eğer leona 3.5lt 4.0lt yaktırmak isterseniz sabit 80 90 la 7. Viteste gittiğiniz zaman anlık değerler 2.8lt ye kadar düşüyor.
Golf de uzun yol 80 90 civarı giderseniz zor ihtimal olmakla beraber 5.5lt görme şansınız var. Ancak genel olarak 6-7lt nin altına inmek zor.
Golfte uzun yolda(400-500km) hızlı seyahat etmedim hiç dolayısıyla kesin bilgi veremiyorum. Ancak kısa mesafe 120km/sa otoban kullanımlarında ortalama 7lt civarında yakıyor.
Şimdi bu anlattıklarımdan yola çıkarak çevre açısından 9.5litre benzin yakmakmi sizce daha çevreci bir tutum olur yoksa 6lt mazot mu bir düşünün derim.
Gelgelelim 1.6tdi in zararlarına.
250nm tork devir bandina dagilmis durumda ve gerçekten fazla fazla yetiyor ve aracın dinamizminden vede klasik dizel motorların kompresyon gerginliğinden, sert ve ani gaz tepkisinden ve dsg ile nitekim daha az uyumlu ve daha az konforlu olmasindan dolayi arabada basdıkça basasınız geliyor. Buda size illaki senede 1 trafik cezası olarak geri dönüyor.
Aynı güzergahlarda leonu kullandığımda oldukça atik ve gergin sürüyorum fakat ne hikmetse 1.2tsi golf e geçince bir anda melekler gibi sakin ve huzurlu kullanmaya başlıyorum.
Daha önce başka bir markanın gene hem dizelini hemde benzinlisini kullandığımda bende gene aynı etkiyi yarattığını farkettim. Dizeli daha atik, gergin ve performanslı kullanırken, benzinli motorlu araçları daha sakin ve huzurlu kullandığımı farkettim. Bunada kendi kendime dizel anksiyetesinin diye isim taktım. element uydurdum. Genel olarak gözlemlerimde dizel araç şoförlerinin istemsizce araçlarını daha seri kullandıklarını farkettim ama tabi bu tamamen benim gözlemim, benim uydurmam.
Aradaki fiyat farkı muhabbetlerine gelince dizeli alırken pahalı alip satarkende pahalı satıyorum dolayısıyla fiyat farkına değmez yorumlarını kaale almıyorum.
Eğer maddi durumunuz benzin masrafına müsaitse turbo benzin motorlu araçları tercih etmek daha konforlu sessiz sakin ve huzurlu bir secim olacaktır.
Eğer kafam rahat olsun heryere düşünmeden arabayla gidebileyim, yeri geldigindede rahat rahat basayım, yokuşları vites küçülmeden rahat rahat çıkayım, ara hızlanmalarım ve sollamalarım fişek gibi olsun diyorsanızda elektrikli araclar cikincaya kadar dizelden vaz geçmeyin.
Eğer optimum yaşamaya kafayı takmış biriyseniz aynı arabayla aynı hızda aynı güzergahta daha fazla yakıt yakmak sizi fazla rahatsız ediyorsa dizel araç mantıklı bir secim olabilir.
Eğer az yakma takıntınız pek yok ise benzinli araç daha makul bir secim olacaktır.
Yakında dizel hibritler piyasaya çıkacaktır, işte o zaman kartlar yeniden dağıtılacak. :)
Mevzu Dizelin bile şehir içinde agresif kullanımda 9.5 litreleri gördüğü durumlarda TSI 4 litreyi geçmiyor diyenlerde. 4 litreyle de yapılabilecek "agresif" kullanım belli zaten.
Ölümüne gazlayınca bu, mantıklı gazlayınca bu, tatlı sakin kullanınca bu, emekli mode on kullanınca bu diye yazılsa motorun tüketim değeri kimse birşey demez. Yoksa hepimiz biliyoruz ölümüne gazlanmış benzinli motor 4 litre yakmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X