Şimdi Ara

0 araç aldım yapmam gerekenler nelerdir yardım (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
17.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Ayrıca; "adamın birisi araba almış, getirmiş tavuk ya da horozu aracın bütün tekerleklerine hayvanı sürtmüş" gibi bir şey vardı yukarıda. Çok aptalca hareketler bunlar, çok cahilce ve komik.

    Kes bir hayvan, bağışla bir ihtiyaç sahibine, ya da bunun yerine sadaka ver. İçinden şükret ve kaza bela olmasın diye dua et Allah'a. Ne gerek var öbür türlü cahilce ve komik davranışlara?!


    aynen bende öyle düşündüm cahillikten başka bişey değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor. Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.




    ilk 1000 km den sonra yağ değişimi falan yok yani ölemi




  • kardeşim ilk önce araban hayırlı olsun... burda birçok uzman arkadaşım birçok farklı şey söylemişler eminim vardır bir bildikleri... ben sana şunu söyleyeceğim... bundan 14 yıl önce 0 km araba aldım o zaman da 1000km sonra gelin ücretsiz 1000 km bakımını yapalım dediler geçen sene de farklı markada 0 araba aldı kuzenim aynı şeyi söylediler... aracını teslim alacağın zaman merak etme sana herşeyi söyleyeceklerdir... yağ değiştirme olayına sakın takılma o çapaklar falan temizlenmesi olayı eskilerde kaldı şimdiki piston silindir işleme teknolojilerinde böyle sıkıntılara yer yok ha arada olmaz mı olur tabi... gelelim yağ ile ilgili kısa bilgiye... artık endüstride ve otomotivde mineral yağ devri kapandı sentetik yağ devri açıldı... eskiden 20w/50 kullanırdık ve dizellerde 3000km benzinlilerde 4000-5000km değiştirirdik. şimdi yarı sentetik tam sentetik 10w/40, 5w/30, 0w/20 yağların devri bunların de en az 10000km ömrü var ki 20000 km gider hiçbirşey de olmaz... garantisi bitene kadar servise yolunacaksın ama daha sonra eşinden dostundan sağlam bir yer öğren ve orda istediğin bir yağla değiştir yağını... kazasız belasız uzun yıllar kullanman dileğiyle...
    quote:

    Orijinalden alıntı: efecan06


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor. Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.




    ilk 1000 km den sonra yağ değişimi falan yok yani ölemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurefe09

    kardeşim ilk önce araban hayırlı olsun... burda birçok uzman arkadaşım birçok farklı şey söylemişler eminim vardır bir bildikleri... ben sana şunu söyleyeceğim... bundan 14 yıl önce 0 km araba aldım o zaman da 1000km sonra gelin ücretsiz 1000 km bakımını yapalım dediler geçen sene de farklı markada 0 araba aldı kuzenim aynı şeyi söylediler... aracını teslim alacağın zaman merak etme sana herşeyi söyleyeceklerdir... yağ değiştirme olayına sakın takılma o çapaklar falan temizlenmesi olayı eskilerde kaldı şimdiki piston silindir işleme teknolojilerinde böyle sıkıntılara yer yok ha arada olmaz mı olur tabi... gelelim yağ ile ilgili kısa bilgiye... artık endüstride ve otomotivde mineral yağ devri kapandı sentetik yağ devri açıldı... eskiden 20w/50 kullanırdık ve dizellerde 3000km benzinlilerde 4000-5000km değiştirirdik. şimdi yarı sentetik tam sentetik 10w/40, 5w/30, 0w/20 yağların devri bunların de en az 10000km ömrü var ki 20000 km gider hiçbirşey de olmaz... garantisi bitene kadar servise yolunacaksın ama daha sonra eşinden dostundan sağlam bir yer öğren ve orda istediğin bir yağla değiştir yağını... kazasız belasız uzun yıllar kullanman dileğiyle...
    quote:

    Orijinalden alıntı: efecan06


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor. Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.




    ilk 1000 km den sonra yağ değişimi falan yok yani ölemi



    peki kardeşim çok teşekkür ederim herşey için




  • dediğim gibi kazasız belasız yeni arabanı keyifle kullanman dileğiyle...
  • inşallah kardeş amin
  • KAÇA ALDIN ARABAYI BU ARADA? biz bu arabayı almadan nce eşimle opele de gidip yeni astraya da baktık çok beğendik ama fiyat bizi aştığı için döndük. yalnız geçenlerde baktım yeni kasa çıktığı için eski kasalarda inanılmaz bir indirim vardı umarım sen de ondan faydalanmışsındır...
  • 35.800 + kartel koruma hediye

    biraz dost işi oldu ama bizimki.indirim falan yok hatta tam tersi 300 tl zam yapmışlar sadece konfor paketlilere en son durum öyleydi
  • öncelikle hayırlı uğurlu olsun.Renk konusunda eğer titiz isen tarihi bir hata yapmışsın nerden biliyorum bende gecen sene özenerek siyah focus TDCİ aldım ama sinir hastası olacaktım sattım kurtuldum hemen toz en ufak bi olayda hemen çizilme dayanamadım.
    İlk 5000 km aracı kasma yani devir saati kırmızı yerlere gelmesin.nacizane tavsiyem muhakak kaput koruma ve tampon koruma filmi yaptır ve asla aracını fırca ile yıkatma.yakıtını düzenli olarak aynı yerden al.
    keyifli sürüşler
  • çok saolun daha iyisi sizin olur inş.
    rengi isteyerek siyah aldım astraya çok yakışıyo diye ama zahmeti büyük olacağı belli kaput filmi yaptırcam kesin zaten
    yakıtı opetten almayı düşünüyorum opetin yakıtı nasıl iyimi?
  • www.dizelim.com da sizin gibi yeni araç alan dizel kullanıcılarına özel bir makalem var.. mutlaka ilginizi çekecektir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    www.dizelim.com da sizin gibi yeni araç alan dizel kullanıcılarına özel bir makalem var.. mutlaka ilginizi çekecektir..

    çok yararlı bilgiler vermişsiniz teşekkürler mehmet usta
  • rica ederim.
  • efe kardeşim kendim aydınlı olduğum için ismini çok severim belirtmek isterim :)
    şimdi sen yazınca tekrar baktım netten fiyatlara...

    Astra HB Classic III
    Model Motor Tip Anahtar Teslim Perakende (TL) Kampanyalı Anahtar Teslim (TL)
    Astra HB Classic III 1.4i 16V - 90 HP HB Essentia 36.300 31.050
    Astra HB Classic III 1.4i 16V - 90 HP HB Essentia (Konfor paketli) 37.700 32.750
    Astra HB Classic III 1.4i 16V - 90 HP Easytronic HB Essentia 38.800 33.550
    Astra HB Classic III 1.4i 16V - 90 HP Easytronic HB Essentia (Konfor paketli) 40.200 35.250
    Astra HB Classic III 1.6i 16V - 115 HP HB Essentia 38.500 33.250
    Astra HB Classic III 1.6i 16V - 115 HP HB Essentia (Konfor paketli) 39.900 34.950
    Astra HB Classic III 1.6i 16V - 115 HP Easytronic HB Essentia 41.000 35.750
    Astra HB Classic III 1.6i 16V - 115 HP Easytronic HB Essentia (Konfor paketli) 42.279 37.329
    Astra HB Classic III 1.3 CDTi Dizel - 90 HP HB Essentia 41.200 35.950
    Astra HB Classic III 1.3 CDTi Dizel - 90 HP HB Essentia (Konfor paketli) 42.600 37.650
    Astra HB Classic III 1.3 CDTi Dizel - 90 HP Easytronic HB Essentia 43.700 38.450
    Astra HB Classic III 1.3 CDTi Dizel - 90 HP Easytronic HB Essentia (Konfor paketli) 45.100 40.150

    bu liste fiyatıysa sanki sana hiç indirim yapmamışlar gibi... ha konfor paket veya otomatikse güzel almışsın... ben sadece şu en alt model benzinliyi görünce şaşırmıştım... baksana 31000 e düşmüş 0 km araba...

    neyse tekrarlayalım allah tekerleğini düz bastırsın :))




  • teşekkür ederim bende çok beğeniyorum zaten
    hayır normal değil konfor paket benimki.o araba pazarlıkla 30'a alınır gibi zaten cidden çok ucuz!
    tekrar teşekkür ederim
  • Rodaj ve yağ süreleri hakkında ben de birşeyler eklemek istiyorum.

    Geçen yaz şirkete İstanbul'dan 3 adet 0 km. megan alınmıştı. ankara'ya getirirken şöforler allah ne verdi ise basıp, 150-160 km. ile getirmişler. bende araçların canını çıkarmışsınız diyince, yok abi artık arabalarda rodaj diye bir şey yok. bayiden al gaz pedelını döşemeye dayat bir şey olmaz cevabı aldım. motorlar araçlara takılmadan rodajları yapılıyormuş, daha doğrusu elektrik ile(nasıl ve ne olduğunu bilmiyorum) açılıyormuş, bu uygulama sonrasında eski teknolojide olduğu gibi çapak mak durumu yaşanmıyormuş. bu nedenlede yağın 300 de 500 de 1000 km de gibi değişmesine hiç gerek yokmuş.

    Sonrasında:

    Araçların kullanım klavuzlarında yer alan ilk şu kadar km.de şu kadar devri geçmeyin türü açıklamaların ise, sürücünün yeni araca uyum sağlaması süresi için olduğu, bu süre de sürücünün araca adapte olması, henüz tam olarak alışık olmadığı bu araçta hızlı kullanımdan dolayı oluşabilecek kazları önlemeye ve aracın motorda dahil her türlü aksamında olabilecek fabrikasyon hatalarına karşı bir önlem olarak getirildiği ve şu an tam olarak anımsayamadığımı tse, iso gibi otomobil üreticilerinini koyduğu bir stadandartın gereği olduğunu öğrenmiştim.

    Söz konusu bu standardın bir gereği olarak da, araçların kilometre göstergesinin özellikle % 3-4 kadar fazla göstermek üzere imal edildiği imiş.

    Her üç araç da motor yönünden şu an canavar gibi.

    Ayrıca servis de sormuştum, yağ için 15.000 km çok değilmi diye. yok abi bu yağ en az 25.000 gider ama biz tedbir olsun diye 15.000 öneriyoruz cevabı almıştım. (tam sentetik yağ için)




  • barak kardeşim eline sağlık güzel yazmışsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barak hp

    Rodaj ve yağ süreleri hakkında ben de birşeyler eklemek istiyorum.

    Geçen yaz şirkete İstanbul'dan 3 adet 0 km. megan alınmıştı. ankara'ya getirirken şöforler allah ne verdi ise basıp, 150-160 km. ile getirmişler. bende araçların canını çıkarmışsınız diyince, yok abi artık arabalarda rodaj diye bir şey yok. bayiden al gaz pedelını döşemeye dayat bir şey olmaz cevabı aldım. motorlar araçlara takılmadan rodajları yapılıyormuş, daha doğrusu elektrik ile(nasıl ve ne olduğunu bilmiyorum) açılıyormuş, bu uygulama sonrasında eski teknolojide olduğu gibi çapak mak durumu yaşanmıyormuş. bu nedenlede yağın 300 de 500 de 1000 km de gibi değişmesine hiç gerek yokmuş.

    Sonrasında:

    Araçların kullanım klavuzlarında yer alan ilk şu kadar km.de şu kadar devri geçmeyin türü açıklamaların ise, sürücünün yeni araca uyum sağlaması süresi için olduğu, bu süre de sürücünün araca adapte olması, henüz tam olarak alışık olmadığı bu araçta hızlı kullanımdan dolayı oluşabilecek kazları önlemeye ve aracın motorda dahil her türlü aksamında olabilecek fabrikasyon hatalarına karşı bir önlem olarak getirildiği ve şu an tam olarak anımsayamadığımı tse, iso gibi otomobil üreticilerinini koyduğu bir stadandartın gereği olduğunu öğrenmiştim.

    Söz konusu bu standardın bir gereği olarak da, araçların kilometre göstergesinin özellikle % 3-4 kadar fazla göstermek üzere imal edildiği imiş.

    Her üç araç da motor yönünden şu an canavar gibi.

    Ayrıca servis de sormuştum, yağ için 15.000 km çok değilmi diye. yok abi bu yağ en az 25.000 gider ama biz tedbir olsun diye 15.000 öneriyoruz cevabı almıştım. (tam sentetik yağ için)





  • efe kardeşim naptın teslim aldın mı aracını? nasıl ilk izlenimlerin, anlat bakalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurefe09

    efe kardeşim naptın teslim aldın mı aracını? nasıl ilk izlenimlerin, anlat bakalım...

    evet aldım özgür kardeşimdün öğleden sonra nihayet kavuştum ve iyikide siyah almışım dedim çok güzel duruyor birde aracın yol tutuşu beni çok tatmin etti,kontağı çalıştırıp yola çıktım aracın çekişi mükemmeldi helede turbo devreye girince sanki altından kayıyordepoyu fulledim bakalım ne kadar yakacak..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.