Şimdi Ara

Yenilenen Seat Leon tanıtıldı: Üç silindirli motor gitti, yeni PHEV geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
2.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yenilenen Seat Leon tanıtıldı: Üç silindirli motor gitti, yeni PHEV geldi
    Seat Leon'un giriş seviyesindeki 1.0 litre üç silindirli motor seçeneği kaldırıldı. Motor gamı artık dört silindirli benzinli TSI, hafif hibrit eTSI, dizel TDI ve şarj edilebilir hibrit eHybrid seçeneklerden oluşuyor. Giriş seviye rolünü devralan 1.5 TSI dört silindirli motor 115 beygir güç ve 220 Nm tork üretirken 6 ileri manuel şanzımanla kombine ediliyor.



    Serinin en üstünde yer alan eHybrid versiyonda ise 1.5 TSI motora küçük bir elektromotor eşlik ediyor. Bu sayede 204 beygir maksimum güce ulaşan otomobilin gücü eski PHEV versiyonla aynı olsa da kullanılan 19.7 kWsa'lik büyük batarya sayesinde saf elektrikli sürüş menzili 100 kilometreye kadar ulaşıyor.



    Yenilenen Seat Leon tanıtıldı: Üç silindirli motor gitti, yeni PHEV geldi
    Seat Leon'un dışındaki tek değişim opsiyonel olarak sunulan matrix LED farların grafiklerinde yaşanmış. İç mekanda ise yeni dijital kokpit göze çarpıyor. Yeni 10.25 inç dijital gösterge paneline ev sahipliği yapan bu alanda 10.4 inç dokunmatik multimedya ekranı standart olarak sunulurken 12.9 inç ekran da opsiyon listesinde yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, şarj edilebilir hibrit pickup modeli Shark'ı Meksika'da tanıttı



    Her iki multimedya ekranında da tıpkı makyajlı Golf'teki gibi dokunmatik klima kontrolleri aydınlatılmış. Buna ek olarak artık orta konsola soğutma özelliğine de sahip olan 15W kablosuz cep telefonu şarj ünitesi eklenmiş.



    Yenilenen Seat Leon'un üretimi bu ay Barselona'daki Martorell fabrikasında başlayacak. Fiyatlar ise henüz açıklanmadı.









  • - 4 silindirli motorlar daha az titreşim üretir ve daha dengeli çalışır.

    - 3 silindirli motorlar ise daha fazla titreşim üretir bu da zamanla motor bileşenlerinin daha hızlı yıpranmasına neden olur.


    - 4 silindirli motorlar gücü dengeli dağıtır ve her bir silindir daha az zorlanır.

    - 3 silindirli motorlarda her bir silindire daha fazla yük düşer bu da motoru daha çabuk yıpratır.


    - 4 silindirli motorlar genellikle daha iyi termal dayanım sağlarlar bu da motorun etkin bir şekilde soğutulmasına ve aşırı ısınmanın önlenmesine yardımcı olur.

    - 3 silindirli motorlar daha kompakt oldukları için daha fazla termal strese maruz kalırlar.


    Aynı gücü üretmek için 3 silindirli motorun her bir silindiri daha fazla tork üretmek zorunda kalacaktır.


    Aynı gücü elde etmek için 4 silindirli motor 5252 RPM'de çalışırken, 3 silindirli motor yaklaşık 7000 RPM'de çalışmak zorunda kalır.


    Sonuçta yüksek devirde kullanılan motor en çabuk yıpranandır. 3 silindirli motorlar uzun vadede dayanıksızdırlar.

    3 silindir makinelerde söylediğiniz tüm durumlar 5 silindir makinelerde de var.


    sizin titreşim mantığınız ile 5 silindirin dayanıksız olması lazım ama üretilmiş en sağlam motorlardan bazıları 5 silindir.


    otomobili, otobüsü geçtim bircok gemi makinesi de tek silindir.


    söyledikleriniz içinde doğruya yakın tek şey 4 silindir motorun simetrik yapısı nedeniyle daha az titreşim yapması.

    En temizi bu şarj edilebilir hibritler. Günlük kullanım için 100km'ye kadar elektrikli kullan ama ihtiyaç anında prize mahkum kalmama modu gayet aklıma yatıyor. En ideali bu sistem bana göre.


    Yalnız UK sitesine göre sadece elektrikle 40 mile kadar kullanılabiliyormuş yani 64 km kadar.


    Yine UK sitesine göre ehybrid motor 1.4 TSI imiş.


    Ev tipi şarjla 5 saatte doluyormuş.


    Haberi düzgün yapsanız daha iyi olurmuş sanki.



    www.seat.co.uk
    SEAT Leon | SEAT Leon e-HYBRID (PHEV) | SEAT UK
    https://www.seat.co.uk/new-cars/leon/e-hybrid
  • 3 silindirli motorun komple piyasadan silinmesi lazım. 4 silindire kıyasla daha yüksek devirde çalışmak zorunda olduğundan çok çabuk motor kendini yiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Alakası yok. 4 silindirle aynı devirlerde çalışıyor. Ezbere konuşmayın. Motorunun ömrünü en çok yiyen şey İstanbul trafiğinde rölantide saatlerce beklemek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 15 Mayıs 2024; 19:40:32 >
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt
    Çok doğru ben Trakya da yaşıyorum 1.5 e tsi motor
    ne yağ yakma ne birşey
    dsg de ne ses ne birşey

    istanbul trafiği olsa çoktan motorla şanzımanı elime almıştım

  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt

    - 4 silindirli motorlar daha az titreşim üretir ve daha dengeli çalışır.

    - 3 silindirli motorlar ise daha fazla titreşim üretir bu da zamanla motor bileşenlerinin daha hızlı yıpranmasına neden olur.


    - 4 silindirli motorlar gücü dengeli dağıtır ve her bir silindir daha az zorlanır.

    - 3 silindirli motorlarda her bir silindire daha fazla yük düşer bu da motoru daha çabuk yıpratır.


    - 4 silindirli motorlar genellikle daha iyi termal dayanım sağlarlar bu da motorun etkin bir şekilde soğutulmasına ve aşırı ısınmanın önlenmesine yardımcı olur.

    - 3 silindirli motorlar daha kompakt oldukları için daha fazla termal strese maruz kalırlar.


    Aynı gücü üretmek için 3 silindirli motorun her bir silindiri daha fazla tork üretmek zorunda kalacaktır.


    Aynı gücü elde etmek için 4 silindirli motor 5252 RPM'de çalışırken, 3 silindirli motor yaklaşık 7000 RPM'de çalışmak zorunda kalır.


    Sonuçta yüksek devirde kullanılan motor en çabuk yıpranandır. 3 silindirli motorlar uzun vadede dayanıksızdırlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • En temizi bu şarj edilebilir hibritler. Günlük kullanım için 100km'ye kadar elektrikli kullan ama ihtiyaç anında prize mahkum kalmama modu gayet aklıma yatıyor. En ideali bu sistem bana göre.


    Yalnız UK sitesine göre sadece elektrikle 40 mile kadar kullanılabiliyormuş yani 64 km kadar.


    Yine UK sitesine göre ehybrid motor 1.4 TSI imiş.


    Ev tipi şarjla 5 saatte doluyormuş.


    Haberi düzgün yapsanız daha iyi olurmuş sanki.



    Yenilenen Seat Leon tanıtıldı: Üç silindirli motor gitti, yeni PHEV geldiwww.seat.co.uk
    SEAT Leon | SEAT Leon e-HYBRID (PHEV) | SEAT UK
    https://www.seat.co.uk/new-cars/leon/e-hybrid



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 15 Mayıs 2024; 20:9:44 >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    😎 iyiydi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu konuda cahil olduğum için soruyorum. Leon artık üretilmeyecekti diye duymuştum. Marka cupra adını alıp oradan yürüyecekti. Karar mı değiştirdiler acaba?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ona97 O kullanıcısına yanıt

    Leon, İbiza, Arona ve Ateca güncellenip bir süre daha devam edecekmiş hocam.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krone K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler 😊👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    3 silindir makinelerde söylediğiniz tüm durumlar 5 silindir makinelerde de var.


    sizin titreşim mantığınız ile 5 silindirin dayanıksız olması lazım ama üretilmiş en sağlam motorlardan bazıları 5 silindir.


    otomobili, otobüsü geçtim bircok gemi makinesi de tek silindir.


    söyledikleriniz içinde doğruya yakın tek şey 4 silindir motorun simetrik yapısı nedeniyle daha az titreşim yapması.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cupra’dan sonra Leon alamazdım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Makyajdan çok model yılı güncellemesi olmuş.


    Şu ekranı konsol dışına çıkartma modasının yok olması dileğiyle, utanmasalar iç aynaya kadar uzatacaklar. Gömülü ekran yapmak bu kadar mı zor :(




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozan_26 -- 15 Mayıs 2024; 23:2:2 >
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt
    bunu 3-4 silindir tartışması olarak değil de, istanbul şartlarında yaşayıp elektrikli araçlara önyargılı olanlara anlatmak lazım. hep söylüyorum, istanbul'da evde-işte şarj imkanı da varsa, elektrikli büyük nimet.

  • ozan_26 kullanıcısına yanıt
    Televizyon niyetine. Bağla apple carplay android auto YouTube Netflix dizi film izle :)) Navigasyon da daha güzel çalışır büyük ekranda. Göze büyük kaba çirkin gelse de 4 kişi için büyük ekran faydalarını da unutmamak lazım. Gerçek hayattaki kullanıma verdiği hissiyata bakmak lazım fotoğraflar yanıltıcı olabiliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok güzel araba. Bağımsız süspansiyon ile gelse tadından yenmez. Bir de malzeme kalitesi VW göre bir tık kalitesiz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Renonun benzinli 0.9 Tce motorunu ve Vw nin eski 1.4 TDI motorunu bı araştırın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 silindirli motor daha erken aşınmaz mantıken. Tabii kullanım ve şanzıman önemli. Çok trafik aşındırır. Yoksa yeni 3 silindir motorlar 120 km/s hızlarda 2.000 devirde falan duruyor genelde. Bu motor zamanında bakımla niye daha erken yıpransın?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Marşa basip 8 kmden az yol gidip motoru durdurmak en çok zarar veren.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aynı paraya alınabilecek daha iyi araçlar olacak muhtemelen. Klasik VAC gurubu fiyat politikası.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.