Şimdi Ara

Avrupa'da ilginç liderlik savaşı: Dacia Sandero vs Tesla Model Y

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupa'da ilginç liderlik savaşı: Dacia Sandero vs Tesla Model Y
    Dacia Sandero ve Tesla Model Y aslına bakılırsa birbiriyle alakası olmayan iki otomobil ancak Avrupa'daki satışlarda kıyasıya bir rekaber içerisindeler. İlki sürüş asistanlarından mümkün olduğunda arındırılarak ucuz tutulmaya çalışılan bir model. İkincisi ise elektrikli otomobil denince ilk akla gelen modellerden bir tanesi. Ortak paydaları ile Avrupa'da büyük ilgi görüyor olmaları.



    Dataforce'un AB, EFTA ülkeleri ve Birleşik Krallık'taki satışları dahil ettiği verilere göre 2023'ün ilk 10 aylık döneminde 184.088 adet Dacia Sandero satıldı. Son dönemde satış başarısıyla dikkat çeken Tesla Model Y ise 183.799 adetle ikinci sırada yer alıyor. Ekim ayında ise 21.139 adet ile yine Sandero'nun liderliği söz konusuyken Model Y'nin 9.660 adetle epey geride kaldığını görmekteyiz.



    Bu durum Model Y'ye yönelik ilginin azaldığını akıllara getiriyor olabilir ancak durum pek de öyle değil. Aslında elektrikli crossover'ın satışları oldukça dalgalı. Örneğin; Temmuz ayında 17. sıradayken Ağustos'ta en tepede yer aldığını görebiliyoruz. Bu nedenle, Model Y'nin Kasım ve Aralık aylarında yüksek satış adetlerine ulaşarak Sandero'yu tahtından edebileceği konuşuluyor.



    2023'te Avrupa'da en çok satılan 5 otomobil 🚗
    Sıra Model Adet
    1. Dacia Sandero 184.088
    2. Tesla Model Y 183.799
    3. Volkswagen T-Roc 164.833
    4. Peugeot 208 163.672
    5. Renault Clio 154.493


    Ayrıca Bkz.3 dakikada batarya değişimi yapan Nio, dev ortaklığa imza attı



    Listeye dönecek olursak, ilk beş sıranın Volkswagen T-Roc, Peugeot 208 ve Renault Clio ile tamamlandığını görmekteyiz. Dolayısıyla söz konusu pazarlardaki tüketicilerin kompakt araçlara ilgi gösterdiği söylenebilir. Bu listede kompakt ve içten yanmalı motora sahip olmayan tek otomobil Model Y.



    Bu yıl Avrupa'daki satışları büyük oranda artan Model Y, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 142 büyüme kaydetmiş durumda. Bunun dışında yüzde 100'ün üzerinde büyüme kaydeden tek model MG ZS ancak o da ilk 5'te yer almıyor.




    Kaynak:https://europe.autonews.com/automakers/tesla-model-y-stumbles-race-no-1-against-dacia-sandero







  • Öyle zaten, bize özel olsa yokluktan Dacia alınır, çünkü biliyoruz ki parayı bulunca anında Bmw 520i'ye gömeceğiz, A6'ya, X5'e gömeceğiz.. o arabayla da 855 tane sosyal medya platformuna kaputa otururken profil atılacak ve kapının önünde durmaya devam edecek 25 çift ayakkabı..


    Avrupanın yerlisinin zaten alım gücü özellikle otomobilde çok yüksek.. canı ne isterse onu alır ama öncelikleri farklı. pahalı ve düzenli hobileri var, aşırı kapsamlı sağlık sigortaları var, çocuğunu en iyi okulda okutmak istiyor veya dünyayı ülkeleri gezmeye gidiyor para.. kalanla da istediğini alır ama dacia, 208, corsa alıp geçiyor. yani evet bizle kıyaslanmayacak kadar görgülüler. ironi gibi yazmışsın ama birebir doğru yazmışsın hakikatten tam olarak dediğin gibi.


    amaa iyi araba almak isteyen de petrolhead de kralını alır. adam Dacia duster alır onla gezer ava gider işine gücüne gider ama karısı Cayenne turbo kullanır.. adamın garajda 79 model Alfa GTVsi falan olabilir yani bizdeki gibi otomobiller sosyoekonomik bir mertebe temsil edemediği için tüm otomobiller kardeştir :) mükemmel bir otomobil kültürü ve araç parkı var, özellikle batı Avrupada. biraz oraları görüp yaşayıp gezen insanın tüm bakış açısı kökten değişiyor.. ne ego ne kompleks. tabi tiktok çağında çok şey bozuldu ama bizim zamanımızda öyleydi.

    Bu kadar basit.. otomobil aşağılamak ortadoğu ve doğu balkan milletlerine has bir kusurdur.


    Dacia 20 yıl önceki Dacia değil.. belki eski araçların hidrolik direksiyonu yoktu kadınlar zor kullanırdı, otomatik seçemezdin, klima yoktu, koltuk ayarı yok vs ama o çağlar geçti.. isteyen herkes alır kullanır, mükemmelen de iş görür.. görüyor ki insanlar böyle tercih ediyor.


    Model y'nin iyi satması da çok normal, iki seçimin de böyle başarılı olması doğal.

  • Dacia alır

  • Hadi biz fakiriz ondan dacia alıyoz avrupadakilere ne oluyor ne ölücü adamlar ya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupada maliyet konuşur, imaja bakılmaz. Beni a şehrinden b şehrine götürüyor mu? Satın alma maliyeti ne, yakıt gideri ne, bakım gideri ne? Bunlar önemli. Arabasıyla hava atan adamlar değil.

  • fantomasds kullanıcısına yanıt

    Bu kadar basit.. otomobil aşağılamak ortadoğu ve doğu balkan milletlerine has bir kusurdur.


    Dacia 20 yıl önceki Dacia değil.. belki eski araçların hidrolik direksiyonu yoktu kadınlar zor kullanırdı, otomatik seçemezdin, klima yoktu, koltuk ayarı yok vs ama o çağlar geçti.. isteyen herkes alır kullanır, mükemmelen de iş görür.. görüyor ki insanlar böyle tercih ediyor.


    Model y'nin iyi satması da çok normal, iki seçimin de böyle başarılı olması doğal.

  • fantomasds kullanıcısına yanıt
    Ufak bir kesimi kapsıyor olabilir ama kendi milletinizi bu kadar aşağı görmeyi bırakın asıl gerçek arabalar avrupada kullanılıyor türkiyede 5 tane rs6 varsa avrupada millet alsada koymuyor 1000 tane vardır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dacia alıp kalan para ile Bali'de tatil yapıyorlar ve dünyayı geziyorlar.

  • Dacia'lar gerçekten olması gerektiği gibi ucuza satılıyor Avrupa'da.

    Avrupa insanının hava atma kültürünün olmayışıyla birleşince gayet de herkes tarafından tercih edilebilecek bir model oluyor.

    Adamlar eski arabanın yürütme maliyetine ve artan vergisine katlanmak istemiyor.


    Bizde işçilik ucuz- Eski araba için olumlu

    Bizde yaşlı arabaya vergi ucuz - Eski araba için olumlu

    bizde Dacia gereksiz pahalı - Eski araba için olumlu

    Bizde imaj önemli - Eski araba için olumlu


    Bu yazdıklarım Avrupa'da olsa, son maddenin olmasına gerek yok diğerleri olsa bile Dacia satmaz.

  • Hani la Toyota liderdi. İlk 5 te bile yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Corollanın bu listeye girememesi gerçekten tuhaf


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Demekki Toyota fanlarının osurtması.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Corolla ne zaman girdi ki bu listeye? Golf demek istediniz herhalde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Corolla dünyanın en çok satan modellerinden biri diye biliyorum . Avrupa'da da gayet seviliyor diye biliyorum listenin en azından 4 veya 5. sirasinda görmeyi beklerdim . Ama demek ki Avrupa'da o kadar satmıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu istatistik Türkiye'ye özel olsa "milletin alım gücü düşük o yüzden tenekelere yöneliyor" derlerdi. Avrupa'ya özel olunca "batılılar çok görgülü o yüzden otomobil ile hava atmak gibi bir dertleri yok" demeye getirmişler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota kan kaybediyor sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupalı Golf Octavia giremiyorken japon corollanin ilk 5e girmesi mucize olur. İlk 10a girmesi bile büyük başarı olur. C hb sınıfı gittikçe bitiyor zaten. Yaris cross girebilir ama corolla giremez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farate kullanıcısına yanıt

    Bu sene kan kaybediyor ama yine de fena değil.


    Avrupa'da ilginç liderlik savaşı: Dacia Sandero vs Tesla Model Y

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekeler savaşı...


    ama ezikliğini kanıtlamış teneke dacia'dansa teslayı yeğ eylerim

  • zero fear kullanıcısına yanıt

    Öyle zaten, bize özel olsa yokluktan Dacia alınır, çünkü biliyoruz ki parayı bulunca anında Bmw 520i'ye gömeceğiz, A6'ya, X5'e gömeceğiz.. o arabayla da 855 tane sosyal medya platformuna kaputa otururken profil atılacak ve kapının önünde durmaya devam edecek 25 çift ayakkabı..


    Avrupanın yerlisinin zaten alım gücü özellikle otomobilde çok yüksek.. canı ne isterse onu alır ama öncelikleri farklı. pahalı ve düzenli hobileri var, aşırı kapsamlı sağlık sigortaları var, çocuğunu en iyi okulda okutmak istiyor veya dünyayı ülkeleri gezmeye gidiyor para.. kalanla da istediğini alır ama dacia, 208, corsa alıp geçiyor. yani evet bizle kıyaslanmayacak kadar görgülüler. ironi gibi yazmışsın ama birebir doğru yazmışsın hakikatten tam olarak dediğin gibi.


    amaa iyi araba almak isteyen de petrolhead de kralını alır. adam Dacia duster alır onla gezer ava gider işine gücüne gider ama karısı Cayenne turbo kullanır.. adamın garajda 79 model Alfa GTVsi falan olabilir yani bizdeki gibi otomobiller sosyoekonomik bir mertebe temsil edemediği için tüm otomobiller kardeştir :) mükemmel bir otomobil kültürü ve araç parkı var, özellikle batı Avrupada. biraz oraları görüp yaşayıp gezen insanın tüm bakış açısı kökten değişiyor.. ne ego ne kompleks. tabi tiktok çağında çok şey bozuldu ama bizim zamanımızda öyleydi.





  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Almancıların hep devasa güzel Alman araçları ile Türkiyeye gelmeleri yüzünden Almanlarda öyledir diye düşünüyordum. Birkaç yıldır Almanyadayım ve öyle olmadığını gördüm. Buradaki araçlar genelde 4 kişilik hatta 2 kapılı modeller o derece. Nadir porsche ve lüks bmw falan görüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1BilimAdamı -- 22 Kasım 2023; 22:22:00 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.