Şimdi Ara

VW AMAROK TRT ZOR YOLLARA DAYANAMADI (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
654
Cevap
16
Favori
64.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    "Konforuna gelince bana 2011 model GOLF ten daha rahat geliyor. Biz ailece Amaroku çok seviyoruz."

    Bu sözü ben söylemedim. Bu mesajın devamını okuyun falan şeklinde cevap yazmayın. Bu cümleden başka anlam çıkmaz.

    Sizin kelimenizle "...puhahahahahha "

    Bireysel tartışma olmaması adına size kamyonetinizle mutluluklar.

    Amarok golf'den dahami rahat



    Tabiki golften rahat,amaroklarla konforlu yolculuk yapılsın diye arka bölümde helezonik yaylar yerine makas diye tabir ettiğimiz yaprak yay kullanılmış.Ondan araba yolda pamuk gibi gidiyor.Ancak ufak bir problem var arkaya bir 200 kg yük atmak lazım.Yoksa at arabasıyla gitmiş gibi oluyorsun.Bu bahsettiğimiz şey tabiki bu araçların suçu değil.Bu araçlarki buna bütün marka pickuplar dahil yaradılışları gereği isteselerde binek araçlardan rahat olamazlar.Bunu bizzat kullanıcısı olarak söylüyorum.Marka fanlığı yaparak insanları yanlış yönlendirmenin anlamı yok.Para kolay kazanılmıyor.60-85000 lira arası yüksek fiyatlara satılan bu araçlarla binek araç golf rahatlığı veyahutta toureg,x5,tiguan,q5 gibi jeep rahatlığı yaşarım zanneden arkadaşlar gerçekten hayal kırıklığına uğrarlar.Ondan bu araçları belli bir amaç doğrultusunda alsınlar.Binek araçlardan artıları,arkaya istediğiniz kadar valiz ve eşya atabilirsiniz,yüksek yapısı sebebiyle engebeli yollarda kolayca girip çıkarsınız,heybetinden dolayı insan ister istemez kendini daha bir güvenli hissediyor.Bu araçlar binek araçlardan daha uzun ömürlülerdir ve sağlamdırlar.Hep en zor şartlar için dizayn edildikleri için kolay kolay arıza yapmazlar.Eksileri,binek araç gibi kesinlikle konforlu olamazlar,Yük taşıma amaçlı dizayn edildikleri için yoldaki en ufak çukur ve tümseği kabin içinde sert bir şekilde hissettirirler,Aracın arka kasası boş olduğu için ve yürüyen aksamında makas kullanıldığı için binek araç gibi viraj alamazlar,savrulma tehlikesi yüksektir.Özellikle yağışlı havalarda 4*2 versiyonları güçlü motorları yere aktarmada zorlanırlar.Yük taşıma kasaları uzun olsun diye kabin içinden feragat ederler.Bu nedenle arka oturma bölümleri dik ve rahatsızdır.Uzun yolculuklar eziyete dönüşür.10 litrenin altında mazot yakmazlar.Her sene muayneye girmek gerekir.Kamyonet statüsünde oldukları için sol şeridi işgal edemezler,bir bakmışsın bir gün polisin biri beni çevirdiği gibi çevirir cezayı keser,kabin içine binek araçtan fazla ses alırlar,şehir içinde dar sokaklara girip çıkması,park etmesi işkencedir,direksiyon turu zayıf olduğu için manevra zordur.Pickup almak isteyen arkadaşlar bu yazımı dikkate alsınlar ve artılarını eksilerini iyi değerlendirip karar versinler.Saygılar.

    Ben kullandim butun kemiklerim agridi sonra hamama gittim bir suru para verdim yumusamak icin kas gevsetici aldim ancak duzeldim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    "Konforuna gelince bana 2011 model GOLF ten daha rahat geliyor. Biz ailece Amaroku çok seviyoruz."

    Bu sözü ben söylemedim. Bu mesajın devamını okuyun falan şeklinde cevap yazmayın. Bu cümleden başka anlam çıkmaz.

    Sizin kelimenizle "...puhahahahahha "

    Bireysel tartışma olmaması adına size kamyonetinizle mutluluklar.

    Amarok golf'den dahami rahat



    Tabiki golften rahat,amaroklarla konforlu yolculuk yapılsın diye arka bölümde helezonik yaylar yerine makas diye tabir ettiğimiz yaprak yay kullanılmış.Ondan araba yolda pamuk gibi gidiyor.Ancak ufak bir problem var arkaya bir 200 kg yük atmak lazım.Yoksa at arabasıyla gitmiş gibi oluyorsun.Bu bahsettiğimiz şey tabiki bu araçların suçu değil.Bu araçlarki buna bütün marka pickuplar dahil yaradılışları gereği isteselerde binek araçlardan rahat olamazlar.Bunu bizzat kullanıcısı olarak söylüyorum.Marka fanlığı yaparak insanları yanlış yönlendirmenin anlamı yok.Para kolay kazanılmıyor.60-85000 lira arası yüksek fiyatlara satılan bu araçlarla binek araç golf rahatlığı veyahutta toureg,x5,tiguan,q5 gibi jeep rahatlığı yaşarım zanneden arkadaşlar gerçekten hayal kırıklığına uğrarlar.Ondan bu araçları belli bir amaç doğrultusunda alsınlar.Binek araçlardan artıları,arkaya istediğiniz kadar valiz ve eşya atabilirsiniz,yüksek yapısı sebebiyle engebeli yollarda kolayca girip çıkarsınız,heybetinden dolayı insan ister istemez kendini daha bir güvenli hissediyor.Bu araçlar binek araçlardan daha uzun ömürlülerdir ve sağlamdırlar.Hep en zor şartlar için dizayn edildikleri için kolay kolay arıza yapmazlar.Eksileri,binek araç gibi kesinlikle konforlu olamazlar,Yük taşıma amaçlı dizayn edildikleri için yoldaki en ufak çukur ve tümseği kabin içinde sert bir şekilde hissettirirler,Aracın arka kasası boş olduğu için ve yürüyen aksamında makas kullanıldığı için binek araç gibi viraj alamazlar,savrulma tehlikesi yüksektir.Özellikle yağışlı havalarda 4*2 versiyonları güçlü motorları yere aktarmada zorlanırlar.Yük taşıma kasaları uzun olsun diye kabin içinden feragat ederler.Bu nedenle arka oturma bölümleri dik ve rahatsızdır.Uzun yolculuklar eziyete dönüşür.10 litrenin altında mazot yakmazlar.Her sene muayneye girmek gerekir.Kamyonet statüsünde oldukları için sol şeridi işgal edemezler,bir bakmışsın bir gün polisin biri beni çevirdiği gibi çevirir cezayı keser,kabin içine binek araçtan fazla ses alırlar,şehir içinde dar sokaklara girip çıkması,park etmesi işkencedir,direksiyon turu zayıf olduğu için manevra zordur.Pickup almak isteyen arkadaşlar bu yazımı dikkate alsınlar ve artılarını eksilerini iyi değerlendirip karar versinler.Saygılar.

    Ben kullandim butun kemiklerim agridi sonra hamama gittim bir suru para verdim yumusamak icin kas gevsetici aldim ancak duzeldim



    yatağa uzanmışım çocuklar duymasının bu akşam kaçırdığım bölümünü izlerken böyle tatlı bir uyku geldi, foruma bir bakayım dedim,

    bakmaz gomaz olaydım uyku p.. oldu

    not: gomaz bkz. konya şivesi




  • Demek ki bizim tabular yıkıldı..
    Eskiden bi golf değil derdik..
    Artık bi amarok değil yazacağız herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..


    kayarlı diferansiyeli kim açıklayamıyor anlamadım ? niye kimse açıklayamasın birader, yazdığın gibi soruyorsan yanlış soruyorsun da ondan anlamamışlardır.

    sınırlı kaydırmalı diferansiyel yani LSD, tam kilitli diferansiyele alternatif olarak geliştirilen bir sistemdir, açık diferansiyele göre avantajları olsa dahi, tam kilitli diferansiyelin yanında çocuk gibi kalır.

    ben açıklıyım sana LSD yi ,

    açık diferansiyelde, lastiklerden biri boşa dönmeye başladı mı aktarma bütün gücü o lastiğe verir, dolayısıyla tutunan lastik dönmez, boştaki döner, battığın yerden çıkamazsın.

    kilitli diferansiyelde, kilidi çalıştırırsın, her iki lastik de eşit dönmeye başlar, böylelikle tutunan lastiğin dönmesi sağlanıp aracın o engebeden kurtulması sağlanmaya çalışılır.

    limited slip ise, ( yani senin yanlış söyleyip kimse açıklayamıyor dediğin ) boşa dönen lastik, diferansiyel içerisindeki balataya benzer sistemle engellenip, tutunan lastiğe de güç aktarımı yapılması amaçlanır. hafif engebelerden kurtulmayı sağlayabilir, ama çok kaygan çamur veya yumuşak kumda neredeyse hiçbir fayda sağlamaz.

    ayrıca yalan söyleyerek tartışmada haklı çıkmaya çalışma, çünkü yaptığın doğru değil. diferansiyel ya kilitlidir, ya sınırlı kaydırmalıdır ya da açıktır. hem kilitli hem sınırlı kaydırmalı değildir. ( mesajında böyle yazmışsın )

    amarok a şahsi bir düşmanlığım olmamakla birlikte, pickup tartışmasında, fabrikanın hissedarları bile sizin gibi sağa sola saldırarak agresifleşmiyorlardır diye düşünüyorum. yeni çıkan bir malla ilgili olarak piyasanın çekingen davranması pahalı mal ve hizmetlerde neredeyse her zaman görülen bir durumdur.
    bakın ileri bir model demiyorum, yeni çıkan diyorum.
    amarok kendini gösterdikçe, eğer memnuniyet sağlarsa, tercih edilen bir ürün haline gelebilir niye gelmesin?

    ama yalan söyleyerek haklı çıkamazsınız. örneğin lsd, mitsubishi firmasının geniş ürün gamında kullandığı bir sistemken, diğer markalarda açıklaması yok derseniz, yalandır, sizi haklı çıkarmaz. bilen biri gelir, yalanınızı yüzünüze vurur, bozulursunuz.
    gerek yok bunlara.


    eklemek istediğim birşey daha varki;

    arkadaşlar her marka ile ilgili olarak söylemek istediğim birşey daha var, jeep konforu var zannedip gidip onca para veren arkadaşlar var, pickup gerçekten de lazımsa alınacak bir araç bence. iki kaldırıma parkederim, bir de pikniğe gideriz ailecek denilip almayın üzülürsünüz.
    rahatsız arka koltuklar ve zıplaya zıplaya ( boşken ) gidişe, yüksek yakıt tüketimine ve park yeri sorunlarına alışmalısınız. takriben dört yıldır pickup kullanıyorum, birinci o kadar hırpalandı ki, bu ikincisi.
    bir pickup, yani aracıyla yük taşıyıp bozuk yollara da girmek zorunda kalan kullanıcı için önem verdiğim, ve çevremdeki pickup'ı lazım olduğu için kullanan kişilerin de önem verdiği şeyler ise,

    ne kadar az elektronik sistem, o kadar az bozukluk
    mümkün mertebe manuel sistemler
    en az masrafla en fazla araç ömrü
    ne kadar ağır yük taşıyabiliyor ve kadar ağır romork çekebiliyor

    işte genel olarak bakılan şeyler bunlar. yok asr varmı yok elektrikli koltuk varmı yok efendim klima otomatik mi, bunlar iş gereği lazım olan pickuplarda hikayedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 21 Kasım 2013; 11:16:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    mevzu olan amarokun dayanıklılıgı.. Yazdıgımız yazıda onun üstüne.. Başka birşey yok.. İsim kişi hiç birşey hedef alınmamış.. Çıkıyor bir doguş kazıgı yemiş , vw kullanıcısı başlıyor üstüne alınmaya..Arkadaş alırken kazık yediysen banamı sordun. Araban daha kendini isbatlamışsa bana ne. Gerçekleri kaldıramayacaktın alma kardeşim. Biz sana niye aldın kötü ettin şu bumu diyoruz..Biz amarok konuşuyoruz.. 5 yaşında çocuk gibi alınganlık yapıyorsun..sonrada laf sokuyorsun..Laf sokmayı biliyorsan yemeyide bileceksin.. Yok 80 bin ver sende bin şu bu..Saçma salak vw - anti vosvagen forumuna çeviriyorsun forumu. Senin amarok dedigin kazık yedigin bunalıma girdigin alete benim çalıştıgım yerlerde yüzüne bile bakmazlar..Güneydoguda artistik yapacak sisi arabası degil en agır şartlarda dayanacak araba kullanılır.. Çünkü iş şantiyesinde yol olmayan yere yol okul olmayan yere okul. Kaçakçıların insan burada geçemez diye kullandıgı sarp yerlere karakol yaparız.. Afrika da libyada mısırda suudi arabistanda şurada burada bazı şehirler arası yollar vardır..Adı yol bazı yeri kum örtmüş,. 15-20 cm çukurlar(adı asvalt)...Çölde kayaların kumun üstünde seke seke gidersin..Dışarısı 50-60 derece...Ay yüzeyi gibi bir yerdesin....O hızda girdigin çıktıgın çukurların hesabı yok.. An gelir yag degişim zamanı bakım yapamazsın..2-3000 km sonra bakım yaparsın tek yapabildigin filitrelere arada hava tutmak... Rusyada sibiryada şantiyede çalışırsın. Tükürügün havada donar. Hava suratını keser..yol nerde göremezsin buzdan gözükmez..ŞAntiyede şurada burada..buz heryer buz..O şartlarda en son acıyacagın şey arabadır..Rus arabaları ısıtma yönünden çok daha iyidir ama toyotanın dayanıklılıgı... Her durumda çalışması göreve hazır olması..Tek güvencendir..Çünkü marşa bastın çalıştı çalıştı ..Çalışmadı herşey durur.. Kontrat yapmışsın en ufak aksama sana binlerce dolar tazminata patlar yetiştirmek zorundasın...Vb... Kısaca amarok nedir arkadaşım ya..Yada seni takan kim .. Senin o çok övdügün amaroka bindik sürdük .. Ama çok şükür pek o kadar düşmedik..Genelde land cruiser vx100 , land cruiser vx200 ler üstündeydik.



    iyi anladığım hissiyatlar bunlar, hele alet edevat araca yüklenip işçiler de bindi mi, çalıştırıyorsun çalışmıyor, herkes bakıyor ne yapıcaz şimdi diye, yarım kalan işlere mi yanarsın, yüklenen alet edevata mı, inşaata sevkedilemeyen işçilere mi, yoksa arabanın çıkardığı masrafa mı... zır zır geciktiniz diye çalan telefona mı...
    akü bozulduğunda yandaki araçtan akü alıp çalıştırıp geri verdiğimizi biliyor musun? aküsüz bir gün geçirdiğimizi, iki kişi ovanın ortasında parkedecek yokuş da olmadığını, sabahtan akşama kadar motorunu mecburen çalıştırdığımızı? hatta gır gır sesten sinir olup götürüp uzağa bıraktığımızı? iş yarım kalamazdı çünkü.
    o yüzden ne kadar yaktığı da pek önem arzetmez pickup'ın eğer lazımsa. ne kadar az sorun çıkardığı ve ne kadar manuel olduğu önem arzeder.
    koltuk döşemesi şu renk olmuş bu renk olmuş ne farkeder, kaporta rengi gümüşten başka bir renk olsa toz topraktan çamurdan görünürmü sanıyorsun? veya yokuşluk yerde battığında kasaya çıkın talimatı verdiğin işçilerden beşi arkasına çıkıp kurtulsun diye sağa sola sallamaya başladığında, sağını solunu çizmeyin demek komik olmazmı sence?
    yağ değişimlerinde zaman kaybetmemek için 17 numara anahtarla ucuza gelsin diye bir teneke petrol ofisi yağı garajda bekler...
    pickup gerçekten lazımsa, en manueli seçilir. ucuz olduğundan değil, iş yarım kalmasın diye...
    tabi hava atılarak gezilecekse, o başka. o bizim durumumuzda değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 21 Kasım 2013; 11:40:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    sayın 4x4 tutukunu arkadaşım...seni anlıyorum..kamyonete ve aileyle binilecek 4x4 araca ihtiyacın varmış amarok hoşuna gitmiş almışsın...
    allah kaza bela vermesin..hayırlı günlerde kullan...

    ama şu 4x4 pick up konusunda insanlara birşey bilmiyormuş gibi davranmamalısınız...bureda insanlar bilgilerini paylaşıyor..siz insanlara cahil gibi davranıyırsunuz..bı dogru bir tutum değil...
    karşınızdaki insanların senden daha çok bildiğini ve ya bilmediğini onları tanımadan anlayamazsınız...forumların en acı tarafıda bu zaten..kimse kimseyi görmeden yorum yazıyor...karşındaki 18yaşında liseli mi yoksa savcı mı bilemiyorsun...

    sizin yararınıza olacak işleri siz daha iyi bilirsiniz ama burada kimse sizin kötülüğünüz için birşey yazmaz...size kötü birşey söylenmedi...sadece amarokun 10 yıl daha insanlıga hizmet edip sağlamlıgını ispatlaması gerektiğini söyledi...aynı 1980lerde japon pickupların yaşadığı gibi...1970lerde üretime başyalan toyota LN65 1980lerde ancak kendini ispatlayabildi..LN65 dünyanın en sağlam pickup aracı seçildi..bunun için 25 yıl dünyanın her yerinde en ağır şartlarda hizmet etti...

    amaroku öveceğim diye diğer pickupları ezmemelisiniz...çünkü bu araçlar gerçekten namını hakeden güzel araçlar...


    http://www.youtube.com/watch?v=4u9aNq6eeTY




    Siz Amarok alan yüzlerce insana kazıklanmışlar, doğuş otomotiv öpmüşş, akıllarından problemleri var , derken hakaret olmuyor. yazdığınız hayali mesajlara gerçek örneklerini verince hakaret oluyor.
    Bir aracı kullanmıyorsan bu foruma yazmayacaksın kardeş. Birileri gerçekleri yazar Amarok 'u tersten okuyup kardeş sizde tersten okuyun gibi garip garip cümlelerle kendini savunmaya çalışırsın. 40 yıllık teknolojileri varsa 3 yıllık aracın karşısında rezil kepaze olmasalardı.. Balık baştan kokar 3 yılda bu kadar yol aldıysa 40 yıl sonra Allah Kerim



    1-konuşurken saygınızı kaybetmeyiniz...
    2-az önce size"karşınızdaki insanların senden daha çok bildiğini ve ya bilmediğini onları tanımadan anlayamazsınız" dedim...bana "Bir aracı kullanmıyorsan bu foruma yazmayacaksın kardeş" dediniz..
    3-amarok kullandım..halen daha arkadaşımın aracını kullanıyorum...81,000tl aldı..o parayı haketmeyen bir araç...45,000tl değerinde 2000cc ssangyong pickup ile aynı kalitede..hatta ssangyong bozuk yolda daha rahat...
    4-işim ve hobim icabı sürekli doğadayım..dağ bayır gezerim...bigün takılın amarokla peşime bir dağ bayır gezisi yapalım...sonra servise gidelim..bakalım aracınız gerçek doğa ve zorlu şartlarda ne kadar dayanıklı... servis faturasını görünce anlarsınız ne kadar sağlam olduğunu...
    5- 40 yıllık teknolojisi olan firmalar dünyanın en sağlam 4x4 araçlarını üretiyorlar...3 yıllık aracın karşısında kepaze olmak ne demek...pajero,land cruiser,patrol gibi dünyanın en ucra köşelerinde sorunsuz hizmet eden araçlar bilmiyorsanız açıp okuyunuz..bu araçlar arazide amaroku sırtına alıp öyle ilerler...
    6-amarok daha 3 yaşında...2 sene sonra bakacağız kalitesine ,sağlam dediğiniz araçların otomatikleri dsg sorunlarından servisten çıkamıyor,..bu mu kaliteli mühendislik?...
    7-ağır hizmette kullanılan pickup eğer 100,000km olmadan arıza çıkarırsa elden çıkarıyorlar..tıpkı 4-5 yıl önce alınan binlerce tata xenonlar gibi ...ben o kadar GSM-maden-mermer ocağında taşeron şirket gezdim daha amarok kullanan 3-5 kişi hariç kullanıcı görmedim..genel olarak hilux-L200-ranger-ısuzu kullanıyorlar...
    8-sağlamlıktan bahsetmişken... amarok arap yarımadası ve afrikada neden tutulmuyor? araplarda para mı yok? ..neden japon ve amerikana biniyorlar?..
    çölde o sıcaklığa ve kuma ve ağır koşullara dayanabilen tek araçlar bunlar...arazi canavarı denilen range rover-discovery bile çölde randıman vermiyor...
    9-arazi aracı nedir?
    4x4 nedir?
    4wd nedir?
    awd nedir?
    şanzıman nedir?
    diffransiyel nedir?
    difransiyel kilidi nedir?
    kaç çeşittir?
    ağır arazi takviyesi 4L nedir?
    pickup nedir?
    artikülasyon nedir?
    bağımsız süspanisyon nedir?
    sabit aks nedir?
    kaç çeşit difransiyel vardır?
    salıncak kolu açısı nedir ne işe yarar?
    traction control nedir?
    dizel pompası nedir ne iş yapar nasıl çalışır?
    hangi firma hangi çekiş sisteminde uzmandır?...vs...vs...
    önce bunları öğreniniz sonra arazi taşıtları ve mekanik konularda konuşmaya devam edelim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 21 Kasım 2013; 14:39:31 >




  • falken34 kullanıcısına yanıt
  • blackcoupe , falken34 güzel açıklamış.. Tabi kendini pick up sanan bazı alıngan amarokçular gene anlamayacaktır.. Onuda yedikleri kazıga ve kapasitelerine veriyorum.
  • değerli arkadaşlar,

    çok hararetli tartışmalar olmuş. şöyle bir katkıda bulunmak istedim;

    bir maden şirketinin merkezinde çalışıyorum.

    saha araçlarımızın hepsi toyota hilux. 2007-2012 modeller arası ve hiç bir sıkıntımız yok.

    bu araçların girdikleri yollarda yürümek bile çok zor.

    yöneticilerimizde pajero var. gerektiğinde onlar da aynı yerlere girip çıkıyorlar.

    bunlar bir amacı olan araçlar. yukarıda arkadaşların ifade ettiği gibi, iş aracı bunlar. bu nedenle amarok ile değil ancak isuzu ya da nissan ile belki kıyaslanabilir. amarok un dayanıklılık konusunda kendini ispatlaması gerekir.

    saygılar.
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    Gerçeklere karşı kıvıramayınca hakarete devam. Kalın kafalı senin paşa dedendir anladın sen onu...
    Biz ADLILAR Otomotiv olarak 15 senedir Ford Otosan yetkili servisiyiz sen kime neyi anlatıyon internetten okuduklarını bırak
    hayatın boyunca kaç defa motor toplayıp rektefe yaptın ondan haber ver. Yaptığın rekfeye hangi firmanın yetkili mührünü bastın.
    Amarok'un kullanma kılavuzunda dahi arazi sistemlerinin profesyonel off road sistem olmadığı yardımcı öğeler olduğu Arazide sert sürüşler için dikkat edilmesi gerektiği sorun çıkarabileceği yazıyor. Koskoca firma firma aracını senden daha iyi tanıyor. Müşterisini uyarıyor sen neyin çığırtkanlığını yapıyorsun.

    O çok övdüğün araçlardan birini al kullan 100 kmde 15 litre yaka yaka 100.000 km yap
    her sene 10.000 TL vergi ve belge parası öde o zaman görelim.
    Ben hepsiyle uzun test sürüşü yapınca yeterli olmuyor. Sen arkadaşının Amarokunu kullanınca bu yeterli oluyor. Bu ne yaman çelişki anlamadık.


    Arabın YA lellisinden bana ne adamlarda yakıt bedava vergi sıfır. Araplar VW nin çöl canavarı Touareg hastası olarak biliyorum. İzlediğim bir belgeselde arap turizm şirketleri bu araçla çölde geziler düzenliyordu. Adamda zibil gibi para var Amarok gibi orta sınıf arabayı alıp ne yapacak. YAkıt ucuz, vergi yok arapların şartlarında ben olsam Amarok'a yan bile bakmam. 4.0 250 hp bir araç langır langır gezerim.

    Senin yazdıkların çok hayali. Bir Arap ile bir Türkiyeli nasıl aynı aracı tercih etsin. Bir arap neden 2.0 kullansın yada bir Türkiyeli nasıl 3.5 kullansın bana bunu açıkla. Senin darphanen mi var baban holding sahibi falanda uçuk bir dünyada mısın anlamadım kardeş. Yada bazı maddeleri fazla kaçırdın aklına geleni yazıyorsun. Arap neden Amarok tercih etmezmiş. Neden tercih etsin ki salak mı? Yakıt bedeva vergi sıfır en çok yakanını en cabbarını alır kullanır adam.

    Sen gerçek dünyaya dönersen o zaman seninle tartışırız kardeş sen gerçeklerden bu kadar uzak olduğum müddettçe bizim uzlaşmamız zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 21 Kasım 2013; 18:33:14 >




  • falken34 kullanıcısına yanıt
    1. Amarok ta dsg değil zf şanzıman var ve henüz hiçbir amarok ta şanzıman arızası duymadım!!

    2. Amarok u karşılaştırdığınız araçlara çocuklar bile bir tarafıyla güler... pajero, land cruiser,patrol... yok hummer.... daha da ileri gidiyorum yok marauder..

    3. Şantiyelerde üç beş tane amarok görmeniz normal çünkü dediğiniz gibi henüz yeni bir araç ve herkes hemen elindeki diğer pick upları çıkartıp amarok alacak değil..

    4.Arap yarım adasında ben 2000 motor 4x4 tecih eden duymadım, bir çok arap,ırak ve ortadoğulu müşterim var binek otomobillerde bile 3000 motor ve üstü tercih ediyorlar yakıt ve vergi gibi takıntıları yok. ford f ler, dodge ram lar, chevrolet avalance ler varken amarok onlar için çocuk oyuncağı...

    5. çöl, kum ve ağır koşullar içinse Rheinmetall ve Amarok kelimelerini yan yana yazarsanız arama moturunuza bir fikir oluşabilir...


    son olarakta ; yaw heeee heeeee



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fksfks -- 21 Kasım 2013; 18:39:46 >




  • profdr P kullanıcısına yanıt
    prodr adlı arkadaş neyi açıklamış intertten copy paste yapmış sallamış sallamış durmuş.
    Bu övülen 3.0 ve 3.5 araçları TR de kullanan var mı varsa yazsın millet gerçekleri görsün.
    Görürüz kim kazık yemiş yememiş benzin istasyonuna çekince anlaşılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 21 Kasım 2013; 18:59:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fksfks


    1. Amarok ta dsg değil zf şanzıman var ve henüz hiçbir amarok ta şanzıman arızası duymadım!!

    2. Amarok u karşılaştırdığınız araçlara çocuklar bile bir tarafıyla güler... pajero, land cruiser,patrol... yok hummer.... daha da ileri gidiyorum yok marauder..

    3. Şantiyelerde üç beş tane amarok görmeniz normal çünkü dediğiniz gibi henüz yeni bir araç ve herkes hemen elindeki diğer pick upları çıkartıp amarok alacak değil..

    4.Arap yarım adasında ben 2000 motor 4x4 tecih eden duymadım, bir çok arap,ırak ve ortadoğulu müşterim var binek otomobillerde bile 3000 motor ve üstü tercih ediyorlar yakıt ve vergi gibi takıntıları yok. ford f ler, dodge ram lar, chevrolet avalance ler varken amarok onlar için çocuk oyuncağı...

    5. çöl, kum ve ağır koşullar içinse Rheinmetall ve Amarok kelimelerini yan yana yazarsanız arama moturunuza bir fikir oluşabilir...


    son olarakta ; yaw heeee heeeee

    Olay budur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    Gerçeklere karşı kıvıramayınca hakarete devam. Kalın kafalı senin paşa dedendir anladın sen onu...
    Biz ADLILAR Otomotiv olarak 15 senedir Ford Otosan yetkili servisiyiz sen kime neyi anlatıyon internetten okuduklarını bırak
    hayatın boyunca kaç defa motor toplayıp rektefe yaptın ondan haber ver. Yaptığın rekfeye hangi firmanın yetkili mührünü bastın.
    Amarok'un kullanma kılavuzunda dahi arazi sistemlerinin profesyonel off road sistem olmadığı yardımcı öğeler olduğu Arazide sert sürüşler için dikkat edilmesi gerektiği sorun çıkarabileceği yazıyor. Koskoca firma firma aracını senden daha iyi tanıyor. Müşterisini uyarıyor sen neyin çığırtkanlığını yapıyorsun.

    O çok övdüğün araçlardan birini al kullan 100 kmde 15 litre yaka yaka 100.000 km yap
    her sene 10.000 TL vergi ve belge parası öde o zaman görelim.
    Ben hepsiyle uzun test sürüşü yapınca yeterli olmuyor. Sen arkadaşının Amarokunu kullanınca bu yeterli oluyor. Bu ne yaman çelişki anlamadık.


    Arabın YA lellisinden bana ne adamlarda yakıt bedava vergi sıfır. Araplar VW nin çöl canavarı Touareg hastası olarak biliyorum. İzlediğim bir belgeselde arap turizm şirketleri bu araçla çölde geziler düzenliyordu. Adamda zibil gibi para var Amarok gibi orta sınıf arabayı alıp ne yapacak. YAkıt ucuz, vergi yok arapların şartlarında ben olsam Amarok'a yan bile bakmam. 4.0 250 hp bir araç langır langır gezerim.

    Senin yazdıkların çok hayali. Bir Arap ile bir Türkiyeli nasıl aynı aracı tercih etsin. Bir arap neden 2.0 kullansın yada bir Türkiyeli nasıl 3.5 kullansın bana bunu açıkla. Senin darphanen mi var baban holding sahibi falanda uçuk bir dünyada mısın anlamadım kardeş. Yada bazı maddeleri fazla kaçırdın aklına geleni yazıyorsun. Arap neden Amarok tercih etmezmiş. Neden tercih etsin ki salak mı? Yakıt bedeva vergi sıfır en çok yakanını en cabbarını alır kullanır adam.

    Sen gerçek dünyaya dönersen o zaman seninle tartışırız kardeş sen gerçeklerden bu kadar uzak olduğum müddettçe bizim uzlaşmamız zor.







    O'nun kendine ait bindiği bir aracı bile yoktur eminim, böyle bol keseden attığına göre. neyi nasıl açıklasın? a dostlaaaarrrrrr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    prodr adlı arkadaş neyi açıklamış intertten copy paste yapmış sallamış sallamış durmuş.
    Bu övülen 3.0 ve 3.5 araçları TR de kullanan var mı varsa yazsın millet gerçekleri görsün.
    Görürüz kim kazık yemiş yememiş benzin istasyonuna çekince anlaşılır.

    Açıklama kısmını geçtimde aslında birbirinden çok farklı olan araçları bir araya getirip neden amarok'u aşağılamaya çalışıyorlar.
    Alanlara kazık yemiş falan diyorlar. Ben onu anlamadım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 21 Kasım 2013; 19:04:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    Gerçeklere karşı kıvıramayınca hakarete devam. Kalın kafalı senin paşa dedendir anladın sen onu...
    Biz ADLILAR Otomotiv olarak 15 senedir Ford Otosan yetkili servisiyiz sen kime neyi anlatıyon internetten okuduklarını bırak
    hayatın boyunca kaç defa motor toplayıp rektefe yaptın ondan haber ver. Yaptığın rekfeye hangi firmanın yetkili mührünü bastın.
    Amarok'un kullanma kılavuzunda dahi arazi sistemlerinin profesyonel off road sistem olmadığı yardımcı öğeler olduğu Arazide sert sürüşler için dikkat edilmesi gerektiği sorun çıkarabileceği yazıyor. Koskoca firma firma aracını senden daha iyi tanıyor. Müşterisini uyarıyor sen neyin çığırtkanlığını yapıyorsun.

    O çok övdüğün araçlardan birini al kullan 100 kmde 15 litre yaka yaka 100.000 km yap
    her sene 10.000 TL vergi ve belge parası öde o zaman görelim.
    Ben hepsiyle uzun test sürüşü yapınca yeterli olmuyor. Sen arkadaşının Amarokunu kullanınca bu yeterli oluyor. Bu ne yaman çelişki anlamadık.


    Arabın YA lellisinden bana ne adamlarda yakıt bedava vergi sıfır. Araplar VW nin çöl canavarı Touareg hastası olarak biliyorum. İzlediğim bir belgeselde arap turizm şirketleri bu araçla çölde geziler düzenliyordu. Adamda zibil gibi para var Amarok gibi orta sınıf arabayı alıp ne yapacak. YAkıt ucuz, vergi yok arapların şartlarında ben olsam Amarok'a yan bile bakmam. 4.0 250 hp bir araç langır langır gezerim.

    Senin yazdıkların çok hayali. Bir Arap ile bir Türkiyeli nasıl aynı aracı tercih etsin. Bir arap neden 2.0 kullansın yada bir Türkiyeli nasıl 3.5 kullansın bana bunu açıkla. Senin darphanen mi var baban holding sahibi falanda uçuk bir dünyada mısın anlamadım kardeş. Yada bazı maddeleri fazla kaçırdın aklına geleni yazıyorsun. Arap neden Amarok tercih etmezmiş. Neden tercih etsin ki salak mı? Yakıt bedeva vergi sıfır en çok yakanını en cabbarını alır kullanır adam.

    Sen gerçek dünyaya dönersen o zaman seninle tartışırız kardeş sen gerçeklerden bu kadar uzak olduğum müddettçe bizim uzlaşmamız zor.







    'Amarok'un kullanma kılavuzunda dahi arazi sistemlerinin profesyonel off road sistem olmadığı yardımcı öğeler olduğu Arazide sert sürüşler için dikkat edilmesi gerektiği sorun çıkarabileceği yazıyor. Koskoca firma firma aracını senden daha iyi tanıyor.'Şu yazdığınız cümle bile niye diğer pickuplarla daha kıyaslanamayacağının itirafı niteliğinde.Uyanık doğuş kullanma kitapçığına aman sakin kullanın he,sonra aracın bitaraflarını kırıp bana garanti kapsamında getirmeyin nitelğinde.Alan bu araçların turşusunu kurmayacak genelde sert sürüşlerle kullanılacak.İşte benim anlatmak istediğim buydu, arazide profosyonel olmadığını itiraf eden bir firmanın aracını alıp şantiyelerde,çöllerde,arazide,sorun çıkarma riski kabul edilebilir birşey değil ve firmasıda dikkat edin,nazik kullanın diyor.Bir yanda amatör bir offroad sistemi olduğunu,ve sert sürüşlere gelmeyeceğini kabul eden firma ki biz bunu zor yolların hemen aracı değiştirmesinden anladık zaten,diğer yanda dakar rallilerini kazanan pajero altyapısını ve profosyonel offroad sistemlerini kullanan tam kilitli difransiyele sahip kullanma klavuzunda herhangi bir çekince belirtmeyen l200 veyahut top gear programında defalarca çarptıktan,denize atılıp çıkarıldıktan sonra bile tek marşta çalışan toyota hilüxhttp://youtu.be/zaFXsMvvBz0 .Ve amarok şu anda piyasanın en pahalı pickupı.Anlatmak istediğimizi siz en sonunda itiraf etmişsiniz.Video linkine bir göz atın isterseniz bunlar iki farenin kabloları kemirmesiyle çalışmayan araçlar değiller bilmem anlatabildimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 21 Kasım 2013; 19:21:49 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben çiftçi kesimin ağırlıkta yaşadığı küçük bir ilçedeyim... Burada onlarca pick-up var... Henüz 1 tane bile Amarok alan yok... Hilux, L200, DMax, Ranger, Navara kaynıyor ortalık... Çünkü arazinin bu sınıftaki kralı bunlar... (En çok Hilux-Navara)

    Buranın minibüsçüleri ise eski peugeot minibüslerini satıp, model yeniliyorlar... Çoğunluk Crafter alıyor... Bu sınıftaki kral da bu demek ki...

    Neden bu kadar tartışılıyor ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    mevzu olan amarokun dayanıklılıgı.. Yazdıgımız yazıda onun üstüne.. Başka birşey yok.. İsim kişi hiç birşey hedef alınmamış.. Çıkıyor bir doguş kazıgı yemiş , vw kullanıcısı başlıyor üstüne alınmaya..Arkadaş alırken kazık yediysen banamı sordun. Araban daha kendini isbatlamışsa bana ne. Gerçekleri kaldıramayacaktın alma kardeşim. Biz sana niye aldın kötü ettin şu bumu diyoruz..Biz amarok konuşuyoruz.. 5 yaşında çocuk gibi alınganlık yapıyorsun..sonrada laf sokuyorsun..Laf sokmayı biliyorsan yemeyide bileceksin.. Yok 80 bin ver sende bin şu bu..Saçma salak vw - anti vosvagen forumuna çeviriyorsun forumu. Senin amarok dedigin kazık yedigin bunalıma girdigin alete benim çalıştıgım yerlerde yüzüne bile bakmazlar..Güneydoguda artistik yapacak sisi arabası degil en agır şartlarda dayanacak araba kullanılır.. Çünkü iş şantiyesinde yol olmayan yere yol okul olmayan yere okul. Kaçakçıların insan burada geçemez diye kullandıgı sarp yerlere karakol yaparız.. Afrika da libyada mısırda suudi arabistanda şurada burada bazı şehirler arası yollar vardır..Adı yol bazı yeri kum örtmüş,. 15-20 cm çukurlar(adı asvalt)...Çölde kayaların kumun üstünde seke seke gidersin..Dışarısı 50-60 derece...Ay yüzeyi gibi bir yerdesin....O hızda girdigin çıktıgın çukurların hesabı yok.. An gelir yag degişim zamanı bakım yapamazsın..2-3000 km sonra bakım yaparsın tek yapabildigin filitrelere arada hava tutmak... Rusyada sibiryada şantiyede çalışırsın. Tükürügün havada donar. Hava suratını keser..yol nerde göremezsin buzdan gözükmez..ŞAntiyede şurada burada..buz heryer buz..O şartlarda en son acıyacagın şey arabadır..Rus arabaları ısıtma yönünden çok daha iyidir ama toyotanın dayanıklılıgı... Her durumda çalışması göreve hazır olması..Tek güvencendir..Çünkü marşa bastın çalıştı çalıştı ..Çalışmadı herşey durur.. Kontrat yapmışsın en ufak aksama sana binlerce dolar tazminata patlar yetiştirmek zorundasın...Vb... Kısaca amarok nedir arkadaşım ya..Yada seni takan kim .. Senin o çok övdügün amaroka bindik sürdük .. Ama çok şükür pek o kadar düşmedik..Genelde land cruiser vx100 , land cruiser vx200 ler üstündeydik.



    iyi anladığım hissiyatlar bunlar, hele alet edevat araca yüklenip işçiler de bindi mi, çalıştırıyorsun çalışmıyor, herkes bakıyor ne yapıcaz şimdi diye, yarım kalan işlere mi yanarsın, yüklenen alet edevata mı, inşaata sevkedilemeyen işçilere mi, yoksa arabanın çıkardığı masrafa mı... zır zır geciktiniz diye çalan telefona mı...
    akü bozulduğunda yandaki araçtan akü alıp çalıştırıp geri verdiğimizi biliyor musun? aküsüz bir gün geçirdiğimizi, iki kişi ovanın ortasında parkedecek yokuş da olmadığını, sabahtan akşama kadar motorunu mecburen çalıştırdığımızı? hatta gır gır sesten sinir olup götürüp uzağa bıraktığımızı? iş yarım kalamazdı çünkü.
    o yüzden ne kadar yaktığı da pek önem arzetmez pickup'ın eğer lazımsa. ne kadar az sorun çıkardığı ve ne kadar manuel olduğu önem arzeder.
    koltuk döşemesi şu renk olmuş bu renk olmuş ne farkeder, kaporta rengi gümüşten başka bir renk olsa toz topraktan çamurdan görünürmü sanıyorsun? veya yokuşluk yerde battığında kasaya çıkın talimatı verdiğin işçilerden beşi arkasına çıkıp kurtulsun diye sağa sola sallamaya başladığında, sağını solunu çizmeyin demek komik olmazmı sence?
    yağ değişimlerinde zaman kaybetmemek için 17 numara anahtarla ucuza gelsin diye bir teneke petrol ofisi yağı garajda bekler...
    pickup gerçekten lazımsa, en manueli seçilir. ucuz olduğundan değil, iş yarım kalmasın diye...
    tabi hava atılarak gezilecekse, o başka. o bizim durumumuzda değil.






    Bizim anlamadığımız hissiyatlar.
    İlerde bir maden ocağına yada şantiyeye girersek (Türkiyede genelde TATA markaları görüyoruz sahada ama neyysee)
    Şantiye müdürüne söyleriz bak burası şantiye amarok Kullanma deriz.
    Adam müdür ya bilmez tabi arazide ne gider ne gitmez oda şirketine bizim aklımızı iletir.

    Bizde şehirde arabada sorun olunca arıza lambasına bakıyoruz ona göre gerekli tamirciyi çağırıyoruz.
    Uzun yola gideceksek güzel bi bakımdan geçiriyoruz yola çıkıyoruz. Bakım kilometrelerini pek kaçırmamaya çalışıyoruz araba garantiden çıkmasın diye nabıcan işte ama siz bizim durumumuzdan anlamassınız.




  • gh912 G kullanıcısına yanıt
    amarok'un ağır off Road fantaziii araçlarıda var Rheinmetall ve Amarok yaz gör.
    Amarok'un kullanma kılavuzunda uzun süre düşük hızda kullanım, uzun süre kötü arazi şartlarda kullanımı.
    Kirli yakıt kullanımı aracı garantiden çıkarabileceği sisteme zarar verebileceği yazıyor. Adamlar biz dozer yada 4x4 massey fent ürettik demiyorlar ki.
    Off Road yapacaksan tiguan al, toureg al diyor.
    Off Road rallisi yapmak. Özel parkurları açmak ayrı bir fantazi 2.0 180 beygir araçla bu fantazileri gerçekleştirme niyeti neden? Yada 3.0-3.5, 2.8 motora sahip sürücü ve yolcuları pasifize etmiş A noktasından B noktasına gitsin yeter denen araçlarla karşılaştırmak neden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 21 Kasım 2013; 19:28:11 >
  • Şehirden kafasını çıkarmayan çıkarsada bir toprak yolda gidince bu araba bu işi biliyor diyen adama ne anlattabilirsinki.. Zırhlı l200 le(en az 200-300 kg ekstra yük eder) güneydoguda sadece bakımı yapılarak 600 bin km den fazla yol gittik. Girdigi yerleri çamuru karı görseniz.. Hava soguk yol sert şu bu.. Yagını yakıtı koy arkana bakma..Pick up bu tarz işler için kullanıyorsanız.. İşi bilen adam amarok almaz, alıyorsada zaten işi bilmiyordur.. Niye almaz çünkü kendini kanıtlamamış bir alet.. Kim alır..Bu pick upları jeep zanneden.. Şehirde geniş çaplı lastik vb şeyler takıp millete hava atma derdinde olan adam alır..İşten anlamayan adam alır.. Sonrada gelir burada ahkam keser durur..Doguşta bulmuş yaglı kazı...... Kardeş sen kendini araba zannetmeye amrokla mutlu yaşamaya devam et.. Agır işlerle ugraşanlar ne kullanacaklarını biliyorlar.. Çünkü bu aletler (hilux l200 vb)
    kendilerini zor koşullarda isbatladılar..Laf yarıştırarak degil.. Aynası iştir kişinin lafına bakılmaz..Agır işlerde bu alet seçilmiyorsa bu alet daha kendini kanıtlamamıştır...Benim açımdan konu kapanmıştır..Denek olup bu aracı kullandıgı için. Doguşun kazıgını yeyip hazımsızlık yaşayan bunu söyleyecek cesareti olmadıgı için saga sola saldıran ... Onada ne diyelim geçmiş olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profdr -- 21 Kasım 2013; 19:42:46 >




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.