corolla 1.6 confort exetra benzinli turbo var mıdır?
Hayır atmosferiktir ve Toyota'nın yeni motorları Valvematic 1.6 132 hp'dir
turbo yoktur corolladaki motor valvematic motor değildir , 132 lik valvematic motor auriste kullanılıyor corollada 124 lük motor kullanılıyor Supap mekanizması DOHC Dual VVT-i Motor hacmi 1598 cc Maksimum güç 124/ 6000 PS/dd Maksimum tork 157/5200 Nm/dd
japonların turboyla pek arası yoktur
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
japonların turboyla pek arası yoktur
aksine japonlar turboyu sever özellikle toyota eski modelleri vitz turbo 1.3 130 ps toyota supra çift turbo 330 ps
hondalarda hıc olmadı toyotada yenı nesıl araclarında yok dıye bılıyorum mazda da aynı sekılde
Yok. Bu saçmalığı kim çıkardıysa Auris 1.6 132 ps sıfır araç alan arkadasıma satış danışmanı motorun turbo olduğunu ve motoru stop etmeden 1-2 dk beklemesini söylemiş. Çok şaşırdım bunu bir satış danışmanının söylemesine. Sattığı arabanın kaputunu açmamış.
quote:
Orijinalden alıntı: ByWRX
Yok. Bu saçmalığı kim çıkardıysa Auris 1.6 132 ps sıfır araç alan arkadasıma satış danışmanı motorun turbo olduğunu ve motoru stop etmeden 1-2 dk beklemesini söylemiş. Çok şaşırdım bunu bir satış danışmanının söylemesine. Sattığı arabanın kaputunu açmamış.
O satış danışmanının çakallığı olmuş bence, aksi durumda yohh artık yanii
quote:
Orijinalden alıntı: ByWRX
Yok. Bu saçmalığı kim çıkardıysa Auris 1.6 132 ps sıfır araç alan arkadasıma satış danışmanı motorun turbo olduğunu ve motoru stop etmeden 1-2 dk beklemesini söylemiş. Çok şaşırdım bunu bir satış danışmanının söylemesine. Sattığı arabanın kaputunu açmamış.
yok artık ya rezalete bak bunu da mı bilmiyolar be bide maaş alıyolar bunu öğrendiğimde iyi oldu artık bayilerede güven yok
peki de turbo koysa daha iyi olmaz mı arkadaslar.motor daha raahat olmazamı bu motoru kullanması yeterlimi tabi sizce
ve özelliği nedir su vvti nin
quote:
Orijinalden alıntı: mz2254
peki de turbo koysa daha iyi olmaz mı arkadaslar.motor daha raahat olmazamı bu motoru kullanması yeterlimi tabi sizce
ve özelliği nedir su vvti nin
gerek 132 lik olsun gerek 124 lük taşıdıkları araçlara yetiyor zaten tüketimleride makul turbo eklenirse fazla geleceği aşikar
alıntı Supap zamanlaması konusunda VVT-i motorlarıyla rüştünü ispatlayan Toyota şimdi de Valvematic’le bulunduğu noktayı daha ileriye taşımayı amaçlıyor.
Sürekli supap zamanlayıcısı VVT-i teknolojisini bir üst noktaya taşımayı planlayan Toyota, Valvematic’le supap zamanlamasının yanında gaz kelebeğini de kontrol altına alarak silindirler içerisine giren havayı supap zamanlayıcısıyla birlikte sürekli en uygun oranda tutuyor.
Valvematic’le birlikte Toyota mühendisleri benzer silindir hacmindeki motorlara göre yüzde 5’le 10 arasında yakıt ekonomisi, yüzde 10 güç artışı, daha düşük CO2 emisyonu ve daha hızlı gaz tepkisiyle hızlanma değerleri elde edileceğini açıklıyorlar.
Toyota'ya turbo koyup arabada sorun çıkarsa servisleri yapmıyor diye biliyorum.Turbo'nun olması imkansız Toyota araçlarda
vvt-i la bizim vtec arasındaki fark nedir bilen varmı ben cok benzer motorlar olduklarını duymustum ?
video lar valvematic
dual vvt-i
Benzinli Toyotalarda turbo yerine gizli beygirler vardır.Benzinli Toyotalarda turboya ihtiyaç yoktur.
Acaba neden corollada 124 bg kullanırken auriste 132 bglik motoru kullanmış.
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
hondalarda hıc olmadı toyotada yenı nesıl araclarında yok dıye bılıyorum mazda da aynı sekılde
Honda city turbo'lar vardı zamanında 1.3 hacminde turbo motorlu. Acura RDX'de de i-vtec turbo kullanılmakta şuan.
(Japon kei araçlarını saymıyorum onların bazı modellerinde turbo mevcut)
quote:
Orijinalden alıntı: **osk@r78**
Acaba neden corollada 124 bg kullanırken auriste 132 bglik motoru kullanmış.
auris corolladan daha ağır , biri 124 lük motorla diğeri 132 lik motorla aynı hızlanma değerlerine sahip . 132lik motor corollada olsa corolla daha seri olurdu , toyota böyle bir fark olmasını istememiş demek ki