Şimdi Ara

Tesla'dan ilginç teklif: bir haftalığına aracınızı Model S ile değiştirin! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Tesla araçların imajını ben bilemem.zira kişiden kişiye değişen bir faktör bu.Yalnız nacizane bu işlerden biraz anlayan (otomotiv) biri olarak bir kaç şey söyleyebilirim,

    1.Menzil bakımından şu anda en iyi düzeyde.Piyasaya sürülmesi beklenen diğer araçların değerleri daha kağıt üzerinde bir çıksınlar EPA değerlerini bir görelim sınıf olarak kıyaslayalım (Bolt ile Model S kıyaslama saçmalığına girmeyelim yani) işte o zaman muadillerinden iyi veya kötü deme şansımız olabilir.Bu kıyaslamayı yapacak araçlar çıkıncaya kadar şu anda piyasanın en iyisi Tesla modelleri.

    2:İleri teknoloji üretimi bir araç olduğunu kim söyledi bilmiyorum ama böyle bir şeyi söylemek için ileri teknolojiyi adam gibi tanımlamak lazım.Yoksa kullanılan teknoloji bildiğimiz elektrik motoru (İnduksiyon motoru) ve icadı Nicola Teslaya dayanıyor pil keza icat edileli 100 yılı geçmiş (lityum) Sensör teknolojisi keza öyle.Burdaki mesele teknolojinin ne derece ileri taşındığı.Tesla'nın yaptığı bu işte var olan teknolojiyi ileri taşımak.

    Otopilot mevzusuna gelince bir kere bilinmeli ki otopilot sürüş kategorileri 5 basamaktır.Sizin dediğiniz "aslında autopilotta değil yani" gibi bir şey yok ortada.Bildiğimiz otopilot var ama 3. derecede.Siz tam otonom (seviye 5) dan aşağısını otonom saymasanızda iş teknik açıdan öyle değil.zan ederim Tesla araçlarına 4. seviye için donanım yerleştirmeye başladı.Yazılım ve yasal düzenleme işlemleri bitince yükleme yapılacak.

    Diğer araçlarla kıyaslamaya gelince bu konuda Tesla bariz üstün.Buna Volvo'da dahil Mercedes'te BMW'de.Tabi bu Tesla'yı yakalayamayacakları anlamına gelmiyor ama şu anda diğer şirketlerin odak noktası bu değil.Onlar klasik şekilde odaklanmış vaziyetteler (motor verimliliği-var olan piyasada satış v.s)Mercedes 2015 gibi liderliği Tesla'dan alacağım dedi ki alacak gücü ve altyapısı da var.Hatta ileride sadece buna odaklanırsa Mercedes'i kolay kolay kimse yakalayamaz.Ama şu anda Yazılım ve donanım bazında (pratiğe dökmekte dahil) Tesla bariz şekilde önce.Yalnış bilmiyorsam 1.3 milyar km lik bir veri tabanları var ellerinde bunu yapay zeka ile değerlendirip otopilot seviyesini dahada ileri taşımak istiyorlar.

    Devrimsellik işte buradan geliyor.Siz daha önce piyasada olmayan (yada EV1 gibi katledilen) menzil-Güç-Maliyet meselesinde var olan zinciri kırarsanız kendinizi devrimsel diye tanımlamanız normal.Yoksa diğer firmalarında elektrikli araçları vardı.ama onlar dar bir çerçeveye sıkışmış durumdaydılar ve biraz teknoloji gösterimi gibi sunuyorlardı.İşte Tesla burada devrim yaptı fütüristik dizaynı olmayan sınıfının işlevini konforunu veren ulaşılabilir kullanımı kolay v.s araçlar piyasaya sürdü.Bunu tuşlu telefonlardan akıllı telefonlara geçiş gibi düşünmek lazım.Nasıl symbian telefonlar varken akıllı telefonlar piyasada devrim yaptıysa 500 km menzilli d sınıfı bir araçta 120-150 bin dolar arası bir fiyatla yukarıda bahsedilen özelliklerle piyasaya sürülünce devrim oldu.Dahada ötesi sektörü yönlendirdi.Yine söyleyeyim Tesla olmasaydı daha 10-15 yıl Elektrikli araçların sözünü eden olmazdı.

    Gelelim reklama.Aslında tam tersi değerlendirmelerde mevcut.Özellikle Model 3 için alınan 500 bin civarında sipariş için seri üretime geçip teslim etme zorluğundan dolayı siparişlerin artmasını istemediği için Tesla'nın reklamdan uzak durduğu söyleniyor.Burada sizin tepki gösterdiğiniz husus daha ziyade Tesla'nın dışında haber teknoloji siteleri gibi sitelerin Teslanın tekeri dönse haber yapmalarından kaynaklanıyor.Bu forumda bile onlarca haber vardır bu konuda.Niye böyle oluyor deyip aşırı göze sokmanın antipati uyandıracağını Tesla bilmiyor mu diye sorarsanız benim gördüğüm Musk'a duyulan hayranlık/sevgi/sempati/fanatizm... artık ne derseniz ondan kaynaklanıyor.Hani şeyh uçmazmış müridi uçururmuş derler ya tam o hesap.Bunda Tesla yada Musk'un yapabileceği bir şey var mı tartışılır.(tahminim durumdan memnunlardır.Var olan yapıyı bozmak istemezler)

    Space X ise başlı başına ayrı konu.Bu konuyu tartışmak için Nasa ve ABD'nin son durumunu biraz bilmek gerekiyor (bende çok vakıf değilim) Bildiğim Nasa uydu fırlatmak İSS ye personel taşımak için Ruslara muhtaç kaldı.Ellerinde roket kalmamıştı (yeni bir iki proje başladı galiba) Tam bu sırada Musk çıktı ve dedi ki ben ucuz maliyetle bu işi yaparım.Nasıl ucuza mâl edeceksin deyincede roketleri yeniden kullanılabilir tasarlayıp maliyetten tasarruf edeceğim ve bu sayede NASA ile baya yekün tutan bir sözleşme imzaladılar.Space X işte bu şirket.

    Mars'a yolculuk ise ikinci basamak bir mesele Space x için.Şirket ortaya Mars'a insan göndereceğim diye çıkmadığı için "show" yapıyorlar demek acımasızlık olur ki insan taşıyacak araç daha dizayn aşamasında (Dragon) Neticede adamlar uzay taşımacılık şirketi alçak yada yüksek irtifa uydu yerleşimi dışında Mars'a insan göndermek istemeleri normal.Eğer bu iş Nasa tarafından özel şirketlere verilirse bunun üzerinden para kazanmak istemeleri de doğal oluyor.Bu konudaki iddialı çıkışlarını ben buna yoruyorum.Teknoloji konusunda ise ellerinde diğer şirket yada kurumlardan farklı olarak sadece yeniden kullanılabilir roket sistemleri var bu yeterli mi yoksa Mars yolculuğu için başka defterler mi açmak gerekir buna benim bilgim yetmez.şimdilik bildiğim adamlar Falcon serisi ile taşımacılık yapıp gayet iyi para kazanıyorlar ve bir sonraki hedefleri Mars.

    Son olarak kırıcı olduysam kusuruma bakmayın.Çoğu zaman yazarak dert anlatmak mümkün olmuyor.




    Hocam bence yazınız çok güzel, ortak noktaları yakalıyoruz bence.

    Yazınızla ilgili bir kaç birşeyler belirtmek isterim. Tesla'nın autopilot teknolojileri beta aşamasında. Bunu ben söylemiyorum kendileri söylüyor.

    Bir diğer husus ise benim özellikle reklam ve propaganda hakkındaki fikirlerimi anlıyor oluşunuz. Gerçekten de dediğiniz gibi müridler uçuruyor şu an.

    Ama burada sizden farklı olarak belirtmek istediğim şey şu:

    Sizin aksinize ben bu işin sadece muridlerle yürütüldüğünü düşünmüyorum. ABD bariz bir şekilde şu an kara propaganda yapıyor, Tesla'nın yükselmesi için gerekli koşulların ortamın oluşması için her türlü kara propagandayı yapıyor şu an. Emisyon Skandalları, yeni temiz enerji belgesellerindeki dilin değişmesi (bilimsel dilin yerini sloganlar aldı), İlk defa yapılmış gibi sunulan eski teknolojilerin revizyonu... Musk'ın şirketleri henüz gerçekleştirmediği tonla proje ile insanların algılarıyla oynuyor.

    Adamlara helali hoş olsun, kendi şirketleri, kendi ülkeleri, kendi ahlak anlayışları.

    Ama bizim ülkemiz, bizim teknoloji sitelerimiz neden uçmaya müsait mürid havasında... ? Donanımhaber neden bir amerikan teknoloji sitesi ile aynı karakterde yazıyor, aynı karakterde haber yapıyor ?

    Neden donanımhaber BMW değil de Tesla tarafında mesela? Mesela mevzu bahis dehaysa neden Ferdinand Porsche, Renault değilde Musk hayranıyız?

    Acaba yıllardır değişik değişik sensörler ile aracını güncelleyen Mercedes'in haberi bir kere yapıldı mı? Donanımhaber 15 yıldır var.

    Medya amerikan medyası kendi etik anlayışları doğrultusunda kendi şirketlerini yıllardır kayırıyorlar ve Donanımhaber'de hatta belki de onlardan daha hevesle onları taklit ediyor.

    Hatta hatta rusların, almanları çinlilerin %100 haklı olduğu yazılımla ilgili haberlerde bile (verilerin toplanması) editöründen yorumlara kadar çoğu kişi Bu ülkeleri kıskançlıkla yada kötülükle suçluyor.

    Bu ülkede mesele bu zaten ortak paydada buluşabilmek.Yoksa çok iyi şeyler yapabiliriz bunu başarabilsek :)

    Konuya gelince ABD devleti/Hükümetinin konuya bakışı tam dediğiniz gibi olmayabilir.Daha doğrusu bir kısmı tam söylediğiniz saikle hareket ederken bir kısım gri alanda bir kısımda tam tersi yerde bulunabiliyor ve malumunuz ABD bir LOBİ devleti.Kimin Lobisi güçlü ise onun borusu ötüyor ve karşısındakini ezebiliyor.Şu anda Petrol lobisi ile baş etmesi mümkün değil Tesla'nın.zan ederim yakın zamana kadar bu lobi Tesla özelinde Elektrikli araçları çok tehlikeli görmüyorlardı.Ama tehlike büyüyünce iş karışmaya başladı:bu hafta içinde olsa gerek Sağcı grupların Tesla /space X ve Elan Musk hakkında (aleyhte) kampanya başlatmış.Keza bazı eyaletlerde araba satamıyor Tesla.Yasal olarak bayi üzerinden satış yapmak zorunda olduğu için izin vermiyorlar (Tesla bayi kullanmıyor.kendisi satıyor)

    Bunların yanında çevre/emisyon açısından Avrupa daha katı.ABD kyoto sözleşmesini daha imzalamazken iskandinav ülkeleri 2015 gibi içten yanmalıları külliyen yasaklama peşinde.Tabi bu büyük bir pazar doğruyor ve dünyada tüm araç üreticileri ister istemez buna yönlenmiş durumda.Tesla göz önünde olduğu daha doğrusu pazarı şu anda domine ettiği için eleştirilerde övgülerde ona gidiyor.GM piyasaya bolt ile girsin (model 3 baz fiyatına yakın girecek) işte o zaman ABD devlet olarak dediğin pozisyona geçecektir.Bu kadar paranın ,iş gücünün ve teknolojinin döndüğü bir alanda ABD boşluğu kabul etmez çünkü.

    Söz buraya gelmişken asıl ülkemize bakmak lazım.Neticede en büyük ihraç kalemlerimizden biri otomotiv.Eğer trendi ve teknolojiyi yakalayamazsak işte o zaman bizim için yıkım olur.Zira doviz girdisi bir yana milyonlarca kişiyi ilgilendiren bir iş kolu (yan sanayi ile beraber) ABD'nin yapmakta olduğu yada yapacağı bu şirket destekleme ön plana çıkarma işini aslında bizim yapmamız gerekiyor.Gerçi yerli araç konusundaki yorumlara bakınca umudum yok ya :(

    Forumun taraf tutmasını çokta yadırgamamak lazım.İnsanlarda farkında olsunlar yada olmasınlar bazı kişi marka ülke v.s sempati eğilimi vardır.Bunun üzerine bir farkındalık koyan bir şirket olunca bu dahada belirgin oluyor.Tabi bunu kabul etmeyip tarafsısız diye reklam yapıldığı zaman iticilik başlıyor.Galiba olanda bu? Haber ve editör yorumlarına bu şekilde bakmak lazım bence.Sunulanları salt gerçek kabul etmeden yorumsuz okuyup kendi içimizde değerlendirmemiz lazım.Yoksa editörlerde forum sakinleride çok iyi bildiklerinden değil başka saiklerle hareket ediyor malum.Kısaca oku geç kendin yorumla.Başkalarının fikrine göre yaşama demek düşer nacizane bana.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    elektrikli sevmiim

    bana 3.6 atmosferik porsche 911 verin

    Performans istiyorsan :)

    https://www.youtube.com/watch?v=-Ov7OedaUg0

    https://www.youtube.com/watch?v=PuqcqoEn5co

    ama ikisinin aynı sürüş zevki vermeyeceği kesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadrag

    Haberi okurken kendi kendime münazara yaptım resmen :p

    - Benim aracı kabul etmezler..

    - Ohoo.. Çekilişleymiş zaten.

    - Lan Türkiye yokmuş ki?!

    - Oğlum olsa ne olacak. Arabayı nasıl şarj edecen? 3. kattan aşağı üçlü prizmi sarkıtacan!!?

  • Elektrikli minibüs gördüm geçen, arabadan ses çıkmıyor.
    O motor sesi çıkmadan ne zevk alınabilir ki
  • Musk'ı aradım temin. Bende tüplü araç var bizede oluyo mu diye. Şlak diye bi ses geldi. Alkışladı galiba.

  • Bizim tanıdık vardı sitede tesla model s kullanan. Aracı şarj etmek için dairesinden priz sarkıtıyordu. Adam mahallenin üç harfli bebelerinin fişi çekmesinden baya bir mağdur. Uzun lafın kısası konu kilit olay bitmiştir.

  • Arkadaslar

    Elon musk bir dahidir

    Matematik zekasi yuksek bir kisiliktir.

    Bir cok

    Muhendisten daha muhendistir.

    Muhendislik bir yasam tarzidir

    Meslek degil

    Hayati insa etmeye yarar

    Yuzumuzu tekrar 0 emisyona ve yuksek guce

    Dijital soft arayuze

    Yazilimla gelen yuksek niteliklere cevirdigi icin tesekkurler

    Vw nin bir sozu var bu gelismeleri begenmeyenler icin

    Elon daha iyisini yapincaya kadar en iyisi bu

    Yillarca arac gelistiren ureticiler

    Tuketiciyi sadece oyaliyor her sektorde oldugu gibi

    Ama apple tesla gibi markalar

    Bu sacmaliklari elinin tersiyle itiyor

    Araba ureticileri aynen nokia gibi direkt kabuk degistirmekte muhafazakar davranirlarsa Batacaklardir.

    Hic lami cimi yok

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.