Şimdi Ara

Tesla'dan ilginç teklif: bir haftalığına aracınızı Model S ile değiştirin! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.o.T.u.S

    quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy


    Bunları çok da yapmasına gerek yok. Zaten medya Musk abimizle ilgili tüketicilere yeterince gazı veriyor.

    Elon Musk'ı mühendis sanan var, Tesla'nın motorlarını geliştirdiğini sanan var. Edison ve Nikola Tesla ile karşılaştıran var.

    Edison iyi bir girişimciydi dahiydi bu doğru ama aynı zamanda dünyanın en ünlü deneyselcilerinden biridir.

    Musk abimiz çok iyi bir girişimci ve deha olmasına rağmen şirketlerinin geliştirdiği teknolojilerin altında kendi icatları buluşları yok.

    Ama maşallah öyle bir gazla gidiyor ki, yapılmamış şleyler öyle bir yapılmış gibi aktarılıyor ki;

    Sadece teknik veri olarak ileri düzeyde arabalar üreten (daha iyi elektirikli motor, daha iyi batarya, daha iyi malzemeler, beta aşamasında olan autopilot olmayan autopilot) bir firma şimdiden büyük devrimlere imza atmış gibi lanse ediliyor.

    Bir kaç yıl içinde aynı apple gibi Tesla fanatikleri ortaya çıkacak inanılmaz şeylere devrimsel buluş diyecekler.

    Ben neye itiraz ediyorum? Şuna itiraz ediyorum. Adamlar inanılmaz bir şekilde agresif reklam kampanyası yürütüyorlar ve aynı apple da olduğu gibi bilinçsiz tüketiciler şimdiden olmayan şeyleri abartmaya başladı.

    Elon Musk'ın girişimciliğine vizyonuna dehasına bilgisine laf yok. Benim sorum şu?

    Elon Musk, şirketlerindeki teknolojilerden hangisini kendisi geliştirdi ?


    Ne fark eder.Şirket ticari bir kuruluş.Adam da pazarlayan kişi.dolayısıyla mühendisten aşağı asla değil. Hatta ticari ve şirketin geleceği anlamında bakarsan mühendisten daha önemli yer işgal ediyor. Dünyanın en iyi aracını yap satamadıktan sonra ne işe yarar.


    İşte onu diyorum. Şu zamana kadar Musk'ın en öne çıkan özelliği pazarlamacılığı sanırım. Bunu aşağılamak için söylemiyorum.

    Ama şurada konu dışında anket yapsak kendisine biyolog diyen bile çıkabilir. Sağolsun tonla mars yolculuğu ile ilgili akademik makaleler, teknolojiler hatta belgeseller bile varken, Musk yeniden mars yolculuğunu henüz gerçekleştirmediği halde keşfetti. (Bu arada Musk marsa yolculuğa yönelik projelere destek veren ilk yatırımcı mı? İlk 1000 içinde mi? İlk 1000 içinden bildiğiniz bir yatırımcı var mı? tabiki yok. Çünkü Musk fizik bilgisini, olmayan mühendislik bilgisini, mekatronik, astrofizik, jeoloji bilgisini birleştirerek ilk marsa yolculuk projesini gerçekleştirdi. mi?)


    Ben şimdilik agresif propagandalarıyla kendisini "deha bir pazarlamacı" olarak görüyorum. Tonla projesi var ama parıldadığı nokta pazarlamacılık.

    Güzel propaganda yapıldı, medya da bolcana olmamış tamamlanmamış projelerle pohpohluyor. Geriye bilinçsiz tüketicinin tesla arabalarına olmayan anlamlar, abartılar yüklemesi kaldı. Ve şundan da adım gibi eminim ki Tesla fanatikleri Apple fanatiklerinden çok daha militan, taşkafa ve at gözlüğü takıyor olacak.

    Dediğim gibi aynı apple gibi şimdiden tesla fanatikleri oluşturuluyor. Yarın öbür gün almanlar yırtınsa dahi, çok daha iyi batarya teknolojileri geliştirse dahi bunlar görmezden gelincecek.


    Bunun benzeri bir abartı geçtiğimiz 10 yılda Nikola Tesla'ya yapıldı mesela. Tesla ile ilgili o kadar çok uydurma abartı hikayeler var ki... İnternet ilk Türkiye'ye geldiğinde Haarp projesiyle başladı gaz, hala devam ediyor. Tesla'nın zihin okuduğunu söyleyen bile var.

    Şuna eminim Tesla mezarından kalksa isyan ederdi heralde, "bu bahsettiklerinizin çoğunu ben yapmadım" diye.

    Aynı şeyi an be an 2000-2010 arası Apple'da yaşadık.


    Amerikanlar otomobil sektörüne göz koymuş durumda ve bunun için her türlü etik dışı, pislik propagandayı da yapacaklardır. Şu anda da yapıyorlar zaten. Elon Musk, projeleri, bir dolu temiz enerji anlaşmasına imza atmayan Amerika'nın küresel ısınma üzerine hassasiyeti :) Hepsi buram buram pislik kokuyor zaten. Açın Marsa yolculuk projesine bakın, o pislik kokusunu projenin her yerinden anlarsınız.

    Ben Nvidia Ceo'sunun maket kartla sahneye çıktığı anı hatırlarım. Bence Mars projesinin de maket karttan farkı yoktu. Tek fark neredeyse 0 bilgi vererek bunu vadettikleri sürede yapacaklarına inandırmak oldu (yapamayacakları kesin). Zaten yapılıp yapılmaması projenin gerçekçiliği umurlarında değil bence, önemli olan o esnada insanlarda uyandırdığı etkisi. İşte bu iğrenç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Kasım 2016; 2:20:54 >




  • Yazıldım bakalım çıkacak mı? (Finlandiya)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy


    Bunları çok da yapmasına gerek yok. Zaten medya Musk abimizle ilgili tüketicilere yeterince gazı veriyor.

    Elon Musk'ı mühendis sanan var, Tesla'nın motorlarını geliştirdiğini sanan var. Edison ve Nikola Tesla ile karşılaştıran var.

    Edison iyi bir girişimciydi dahiydi bu doğru ama aynı zamanda dünyanın en ünlü deneyselcilerinden biridir.

    Musk abimiz çok iyi bir girişimci ve deha olmasına rağmen şirketlerinin geliştirdiği teknolojilerin altında kendi icatları buluşları yok.

    Ama maşallah öyle bir gazla gidiyor ki, yapılmamış şleyler öyle bir yapılmış gibi aktarılıyor ki;

    Sadece teknik veri olarak ileri düzeyde arabalar üreten (daha iyi elektirikli motor, daha iyi batarya, daha iyi malzemeler, beta aşamasında olan autopilot olmayan autopilot) bir firma şimdiden büyük devrimlere imza atmış gibi lanse ediliyor.

    Bir kaç yıl içinde aynı apple gibi Tesla fanatikleri ortaya çıkacak inanılmaz şeylere devrimsel buluş diyecekler.

    Ben neye itiraz ediyorum? Şuna itiraz ediyorum. Adamlar inanılmaz bir şekilde agresif reklam kampanyası yürütüyorlar ve aynı apple da olduğu gibi bilinçsiz tüketiciler şimdiden olmayan şeyleri abartmaya başladı.

    Elon Musk'ın girişimciliğine vizyonuna dehasına bilgisine laf yok. Benim sorum şu?

    Elon Musk, şirketlerindeki teknolojilerden hangisini kendisi geliştirdi ?


    Elon Musk
    -12 yaşında yani 1983'te Blastar adlı oyunu 500 dolara sattı.
    -1995'te gazetelerdeki Sarı sayfaları internete taşıdı, 28 bin dolar harcadığı siteyi 1999'da 307 milyon dolara sattı.
    -1999'da 10 milyon dolara Zip2 sitesini kurdu, PayPal ile birleşti 2001'de 1.5milyar dolara sattı.
    -2001'de SpaceX 100 milyon dolar yatırımla kuruldu şu an 4 milyar dolar değerinde.
    -Tesla'yı o kurmadı ama onun yatırımları sayesinde bugünkü haline geldi 5 milyar dolar değerinde.
    -Ayrıca hyperloop adında 1000 kmye kadar hızlanan kendi bulduğu bir tren projesi var, makalesini yayınladı.
    -Son olarak bu adam günde 12-14 saat arası çalışıyor, Tesla ve Spacex için yığınla kitap okumuş bitirmiş. Onunla çalışan mühendisler çok bilgili olduğundan ve çok çabuk anladığından bahsetmiş. Çevremde birçok mühendis var ve hepsi en iyi okullardan ama daha Elon Musk'un 24 yaşında milyon dolarlar kazandığı bir site gibi projesi olan yok. Bu adam mühendis değil bir deha diyorsun ama kurduğu siteler, el attığı şirketlerde ne yapması gerektiğini bilmesi bunlar hep mühendislik gerektiren şeyler.Şöyle düşün bir şirket kurdun hadi gençler bana en hızlı en konforlu arabayı yapın diyebilir misin? Diyemezsin, mühendislik bilgin olacak ki gelecek planını çizebilesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MasterElodin -- 24 Kasım 2016; 2:22:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MasterElodin

    quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy


    Bunları çok da yapmasına gerek yok. Zaten medya Musk abimizle ilgili tüketicilere yeterince gazı veriyor.

    Elon Musk'ı mühendis sanan var, Tesla'nın motorlarını geliştirdiğini sanan var. Edison ve Nikola Tesla ile karşılaştıran var.

    Edison iyi bir girişimciydi dahiydi bu doğru ama aynı zamanda dünyanın en ünlü deneyselcilerinden biridir.

    Musk abimiz çok iyi bir girişimci ve deha olmasına rağmen şirketlerinin geliştirdiği teknolojilerin altında kendi icatları buluşları yok.

    Ama maşallah öyle bir gazla gidiyor ki, yapılmamış şleyler öyle bir yapılmış gibi aktarılıyor ki;

    Sadece teknik veri olarak ileri düzeyde arabalar üreten (daha iyi elektirikli motor, daha iyi batarya, daha iyi malzemeler, beta aşamasında olan autopilot olmayan autopilot) bir firma şimdiden büyük devrimlere imza atmış gibi lanse ediliyor.

    Bir kaç yıl içinde aynı apple gibi Tesla fanatikleri ortaya çıkacak inanılmaz şeylere devrimsel buluş diyecekler.

    Ben neye itiraz ediyorum? Şuna itiraz ediyorum. Adamlar inanılmaz bir şekilde agresif reklam kampanyası yürütüyorlar ve aynı apple da olduğu gibi bilinçsiz tüketiciler şimdiden olmayan şeyleri abartmaya başladı.

    Elon Musk'ın girişimciliğine vizyonuna dehasına bilgisine laf yok. Benim sorum şu?

    Elon Musk, şirketlerindeki teknolojilerden hangisini kendisi geliştirdi ?


    Elon Musk
    -12 yaşında yani 1983'te Blastar adlı oyunu 500 dolara sattı.
    -1995'te gazetelerdeki Sarı sayfaları internete taşıdı, 28 bin dolar harcadığı siteyi 1999'da 307 milyon dolara sattı.
    -1999'da 10 milyon dolara Zip2 sitesini kurdu, PayPal ile birleşti 2001'de 1.5milyar dolara sattı.
    -2001'de SpaceX 100 milyon dolar yatırımla kuruldu şu an 4 milyar dolar değerinde.
    -Tesla'yı o kurmadı ama onun yatırımları sayesinde bugünkü haline geldi 5 milyar dolar değerinde.
    -Ayrıca hyperloop adında 1000 kmye kadar hızlanan kendi bulduğu bir tren projesi var, makalesini yayınladı.
    -Son olarak bu adam günde 12-14 saat arası çalışıyor, Tesla ve Spacex için yığınla kitap okumuş bitirmiş. Onunla çalışan mühendisler çok bilgili olduğundan ve çok çabuk anladığından bahsetmiş. Çevremde birçok mühendis var ve hepsi en iyi okullardan ama daha Elon Musk'un 24 yaşında milyon dolarlar kazandığı bir site gibi projesi olan yok. Bu adam mühendis değil bir deha diyorsun ama kurduğu siteler, el attığı şirketlerde ne yapması gerektiğini bilmesi bunlar hep mühendislik gerektiren şeyler.Şöyle düşün bir şirket kurdun hadi gençler bana en hızlı en konforlu arabayı yapın diyebilir misin? Diyemezsin, mühendislik bilgin olacak ki gelecek planını çizebilesin.



    Hyperloop projesinin makalesini okudunuz mu? Teknik bir bilgi var mı? Teknolojiye yönelik bir bilgi var mı?

    Hyperloop projesinin fizik ve mühendislik fikrini Musk'mı geliştirdi?

    Hyperloop projesine yönelik deney var mı?


    İşte yukarıda alıntıda yazdıklarınızdan da açık olduğu üzere adam dahi bir girişimci pazarlamacı dahi derecesinde vizyon sahibi.

    Ama bir mucit değil.

    Benim rahatsız olduğum noktayı ise tamamen ısrarla es geçiyorsunuz. Benim derdim Musk'ı kötülemek değil. Şu 2 yılda ki tiksindirici pazarlama politikaları.

    Bunun tüketicideki yansımasını basitçe çözümleyebilirsin. Etrafta Tesla marka otomobilleri (fanatiklik derecesinde) seven bir arkadaşını bul. Tesla arabasındaki teknolojileri sor. Yanlış bilgiden seni orada kanser edecektir. İstersen dene bir kere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Kasım 2016; 2:31:32 >




  • Ben kayıt yaptım gönderdim ama sonra gelen sayfada peşin peşin satın alacakmışım gibi arabamla ilgili bilgiler istendi, hani bir hafta değiştirip denemeydi? Adamlar aracıma fiyat biçip alacaklar, üstünü, yani geri kalanını ödiyecem.😂Benimkine 25 bin verseler 100 bin euro borçlu olacam yani😂😂😂Bir el atıp destek olursanız olabilir bu iş 😆😆

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Hocam suanki piyasada gordugumuz her zengin kendi isini kendi yapmafi ki fikir buldu basit yollarla kendi yapti en sonunda yanina insanlar alarak gelistirdi ve yeni projeler ortaya cikti demek istediginizi anliyorum elon musk mucit degil ama hayati boyuncada basarili isler yapmis biri suanki kurucu ortakligi yaptigi tesla sirketinin ilerlemesinin nedeni yaptigi yatirimlar ve gayet iyi olan pazarlama yetenegi ayrica teslanin gelismesi beni bu konuda cok sevindiriyor faraday future fisker inc lucid motors nextev gibi piyasayi canlandiracak yeni renk getirecek markalar cikmaya basladi avrupali ve asyali ureticiler elektrikli araca yoneldi tabi bunlarin olmasinda vw in emisyon olayi ve diger firmalarinda hileli olmasi daha buyuk yer kapladi konumuza geri donecek olursak tesla bence gelecegi parlak olan bir firma adamlar gecen gun level 5 otopilotu tanittilar hangi rakibinde var? Iste bunun gibi guzellikler ve pazarlama cezbediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • böbrek ile takas etsek?

  • turkler konuşur
    gevur yapar

    dubule yol.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalavere34

    Bu araclar kalem pille calisiyormus bataryalari binlerce kalem pilin bir araya gelmesiymis. Onu gordukten sonra sogudum.

    Tesla'dan ilginç teklif: bir haftalığına aracınızı Model S ile değiştirin!

    koca koca aküler olsa daha mı iyi olacaktı?





  • mbs02 kullanıcısına yanıt
    Tesla'dan ilginç teklif: bir haftalığına aracınızı Model S ile değiştirin!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dalavere34 D kullanıcısına yanıt
    ee ne olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    quote:

    Orijinalden alıntı: MasterElodin

    quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy


    Bunları çok da yapmasına gerek yok. Zaten medya Musk abimizle ilgili tüketicilere yeterince gazı veriyor.

    Elon Musk'ı mühendis sanan var, Tesla'nın motorlarını geliştirdiğini sanan var. Edison ve Nikola Tesla ile karşılaştıran var.

    Edison iyi bir girişimciydi dahiydi bu doğru ama aynı zamanda dünyanın en ünlü deneyselcilerinden biridir.

    Musk abimiz çok iyi bir girişimci ve deha olmasına rağmen şirketlerinin geliştirdiği teknolojilerin altında kendi icatları buluşları yok.

    Ama maşallah öyle bir gazla gidiyor ki, yapılmamış şleyler öyle bir yapılmış gibi aktarılıyor ki;

    Sadece teknik veri olarak ileri düzeyde arabalar üreten (daha iyi elektirikli motor, daha iyi batarya, daha iyi malzemeler, beta aşamasında olan autopilot olmayan autopilot) bir firma şimdiden büyük devrimlere imza atmış gibi lanse ediliyor.

    Bir kaç yıl içinde aynı apple gibi Tesla fanatikleri ortaya çıkacak inanılmaz şeylere devrimsel buluş diyecekler.

    Ben neye itiraz ediyorum? Şuna itiraz ediyorum. Adamlar inanılmaz bir şekilde agresif reklam kampanyası yürütüyorlar ve aynı apple da olduğu gibi bilinçsiz tüketiciler şimdiden olmayan şeyleri abartmaya başladı.

    Elon Musk'ın girişimciliğine vizyonuna dehasına bilgisine laf yok. Benim sorum şu?

    Elon Musk, şirketlerindeki teknolojilerden hangisini kendisi geliştirdi ?


    Elon Musk
    -12 yaşında yani 1983'te Blastar adlı oyunu 500 dolara sattı.
    -1995'te gazetelerdeki Sarı sayfaları internete taşıdı, 28 bin dolar harcadığı siteyi 1999'da 307 milyon dolara sattı.
    -1999'da 10 milyon dolara Zip2 sitesini kurdu, PayPal ile birleşti 2001'de 1.5milyar dolara sattı.
    -2001'de SpaceX 100 milyon dolar yatırımla kuruldu şu an 4 milyar dolar değerinde.
    -Tesla'yı o kurmadı ama onun yatırımları sayesinde bugünkü haline geldi 5 milyar dolar değerinde.
    -Ayrıca hyperloop adında 1000 kmye kadar hızlanan kendi bulduğu bir tren projesi var, makalesini yayınladı.
    -Son olarak bu adam günde 12-14 saat arası çalışıyor, Tesla ve Spacex için yığınla kitap okumuş bitirmiş. Onunla çalışan mühendisler çok bilgili olduğundan ve çok çabuk anladığından bahsetmiş. Çevremde birçok mühendis var ve hepsi en iyi okullardan ama daha Elon Musk'un 24 yaşında milyon dolarlar kazandığı bir site gibi projesi olan yok. Bu adam mühendis değil bir deha diyorsun ama kurduğu siteler, el attığı şirketlerde ne yapması gerektiğini bilmesi bunlar hep mühendislik gerektiren şeyler.Şöyle düşün bir şirket kurdun hadi gençler bana en hızlı en konforlu arabayı yapın diyebilir misin? Diyemezsin, mühendislik bilgin olacak ki gelecek planını çizebilesin.



    Hyperloop projesinin makalesini okudunuz mu? Teknik bir bilgi var mı? Teknolojiye yönelik bir bilgi var mı?

    Hyperloop projesinin fizik ve mühendislik fikrini Musk'mı geliştirdi?

    Hyperloop projesine yönelik deney var mı?


    İşte yukarıda alıntıda yazdıklarınızdan da açık olduğu üzere adam dahi bir girişimci pazarlamacı dahi derecesinde vizyon sahibi.

    Ama bir mucit değil.

    Benim rahatsız olduğum noktayı ise tamamen ısrarla es geçiyorsunuz. Benim derdim Musk'ı kötülemek değil. Şu 2 yılda ki tiksindirici pazarlama politikaları.

    Bunun tüketicideki yansımasını basitçe çözümleyebilirsin. Etrafta Tesla marka otomobilleri (fanatiklik derecesinde) seven bir arkadaşını bul. Tesla arabasındaki teknolojileri sor. Yanlış bilgiden seni orada kanser edecektir. İstersen dene bir kere.



    Az köşede kıskan yer işgal etme




  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Hocam siz adama takmışsınız bir kere :)

    Birde adamın olmayan fizik bilgisi diye aşağılamanız biraz abes değil mi? Adam zamanında lisans düzeyinde fizik eğitimi almış.( School of Arts and Sciences)

    Ayrıca mücitlik ve mühendislik bağıntısını yanlış kuruyorsunuz.Konudan bağımsız olarak mucitlerin mühendis olmasına gerek yok.Böyle bir mecburiyet daha doğmadı.Marian çukuruna son inen aracı yapan (içinde James Cameron'un olduğu) yapan arkadaşa bir bakın isterseniz.

    Musk'un durumuna gelince adam girişimci zaten eğitimide bu yönde.Dünyanın en iyi iş okulu olduğu söylenen Warton School mezunu.Bu adamı farklı kılan birilerinin aklından geçen, benim diyen mühendisin beceremediği şeyleri uygulamaya sokabilmek.Yoksa mühendisin biri elektrikli motoru bulmuş diğeri pili bulmuş bunu halkın hizmetine uygun şartlarda sunmadıktan sonra ne faydası var?

    Otomotiv sektörünü az buçuk bilen biri olarak şunu söyleyebilirim ki eğer Musk olmasaydı kimse elektrikli araç işini bu kadar ciddiye almayacaktı.Hala içten yanmalıların verimini yükseltme peşinde koşan klasik üreticilerin kafasında gidiyordu sektör.Ne zaman Model 3 500 bin civarında ön siparişe uzandı ve piyasa eğilimi olumlu yönde bu tür araçlara kaymaya başladı çarşı karıştı.

    Eğer son bir yıla bakarsanız Volskwagen'ininde Mercedes'ine oradan GM'sinden Toyota'sına kadar sektörün başını çekenler elektrikli araç ve pil yatırımlarını açıklamaya başladılar ve bunların hepsi 2016 yılında oldu.Sizce niye ?

    Bill Gates'in bir sözü var diyor ki"okulumuzda çok çok iyi bilgisayar mühendisleri vardı...Şimdi benim firmamda çalışıyorlar" diye.Mühendislik bitirmek bir şey değil.Dünyanın her yerinde senede binlerce kişi mühendislik kollarından mezun oluyor.Peki kaç kişi Musk'un başarabildiğini başarıyor? zaten Mühendislik ile iş bitseydi binlerce mühendisin Musk'un yanında çalışması değil Musk'un bir mühendisin altında çalışıyor olması lazımdı.

    Unutmamak lazım ki fikir olmazsa uygulamayı bilmek hiç bir şeye yaramıyor.Musk fikir adamı hemde uygulanabilir fikir adamı o bu yolu açıyor (fikir-sermaye v.s) işin teknik tarafını ise Mühendisler çözüyor.Yani Mühendisler olmasa Musk yine işi götürür ama Musk gibi fikir adamları olmazsa mühendisler yapacak hiç bir şey bulamazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Hocam siz adama takmışsınız bir kere :)

    Birde adamın olmayan fizik bilgisi diye aşağılamanız biraz abes değil mi? Adam zamanında lisans düzeyinde fizik eğitimi almış.( School of Arts and Sciences)

    Ayrıca mücitlik ve mühendislik bağıntısını yanlış kuruyorsunuz.Konudan bağımsız olarak mucitlerin mühendis olmasına gerek yok.Böyle bir mecburiyet daha doğmadı.Marian çukuruna son inen aracı yapan (içinde James Cameron'un olduğu) yapan arkadaşa bir bakın isterseniz.

    Musk'un durumuna gelince adam girişimci zaten eğitimide bu yönde.Dünyanın en iyi iş okulu olduğu söylenen Warton School mezunu.Bu adamı farklı kılan birilerinin aklından geçen, benim diyen mühendisin beceremediği şeyleri uygulamaya sokabilmek.Yoksa mühendisin biri elektrikli motoru bulmuş diğeri pili bulmuş bunu halkın hizmetine uygun şartlarda sunmadıktan sonra ne faydası var?

    Otomotiv sektörünü az buçuk bilen biri olarak şunu söyleyebilirim ki eğer Musk olmasaydı kimse elektrikli araç işini bu kadar ciddiye almayacaktı.Hala içten yanmalıların verimini yükseltme peşinde koşan klasik üreticilerin kafasında gidiyordu sektör.Ne zaman Model 3 500 bin civarında ön siparişe uzandı ve piyasa eğilimi olumlu yönde bu tür araçlara kaymaya başladı çarşı karıştı.

    Eğer son bir yıla bakarsanız Volskwagen'ininde Mercedes'ine oradan GM'sinden Toyota'sına kadar sektörün başını çekenler elektrikli araç ve pil yatırımlarını açıklamaya başladılar ve bunların hepsi 2016 yılında oldu.Sizce niye ?

    Bill Gates'in bir sözü var diyor ki"okulumuzda çok çok iyi bilgisayar mühendisleri vardı...Şimdi benim firmamda çalışıyorlar" diye.Mühendislik bitirmek bir şey değil.Dünyanın her yerinde senede binlerce kişi mühendislik kollarından mezun oluyor.Peki kaç kişi Musk'un başarabildiğini başarıyor? zaten Mühendislik ile iş bitseydi binlerce mühendisin Musk'un yanında çalışması değil Musk'un bir mühendisin altında çalışıyor olması lazımdı.

    Unutmamak lazım ki fikir olmazsa uygulamayı bilmek hiç bir şeye yaramıyor.Musk fikir adamı hemde uygulanabilir fikir adamı o bu yolu açıyor (fikir-sermaye v.s) işin teknik tarafını ise Mühendisler çözüyor.Yani Mühendisler olmasa Musk yine işi götürür ama Musk gibi fikir adamları olmazsa mühendisler yapacak hiç bir şey bulamazlar.


    Hocam bence yazdıklarımı doğru okuyun.

    Ben olmayan fizik bilgisi diye bir şey yazmadım. Olmayan mühendislik bilgisi yazdım.

    Ben mucitler mühendis olmak zorunda da demedim.

    Elon Musk'a Iron Man yakıştırması yapılıyor ama ... ? Peki Iron Man filde iyi bir girişimci miydi? Yoksa adam bir mucit miydi?

    Ben bu forumdan yola çıkarak oldukça rahatsız olduğum bir konuyu dile getirdim.

    Benim fikrim şu:

    Bu Tesla araçları kafada kurulduğu imaj kadar ileri bir teknolojiye sahip değil. Ama şimdiden güzel reklamı yapıldı. Marsa gidildi, 1000 km/saat hızlara çıkıldı. Hesapta daha ucuza elektrik üreten çatı imal edildi.

    Ben Musk'a ait şirketlerin diğerlerinden fark yaratacak bir noktada olduğunu da düşünmüyorum. Ama maşallah güzel kampanya başlatıldı. Bunun gazıyla da gidiliyor. Bundan da şaşılacak derece de en çok donanımhaber memnun.

    Örneğin isterseniz sağlıklı bir ortamda yani başka bir başlıkta Spacex teknolojilerini ve diğer şirketlerin (devletlerin) teknolojilerini karşılaştırabiliriz. Örneğin Tesla autopilot (aslında autopilot ta değil) örneğin volvo autopilot teknolojilerini karşılaştıralım.

    Tesla şirketinin reklamlarına, ürettikleri teknolojilerin tanıtımlarına bakarsanız adamların "biz diğerlerinden daha iyi bir elektrikli araç yaptık" gibi bir vurguları yok. "Biz diğerlerinden farklı, devrimsel bir araç yaptık vurguları var"

    İşte bu koca bir yalan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Kasım 2016; 17:26:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Hocam siz adama takmışsınız bir kere :)

    Birde adamın olmayan fizik bilgisi diye aşağılamanız biraz abes değil mi? Adam zamanında lisans düzeyinde fizik eğitimi almış.( School of Arts and Sciences)

    Ayrıca mücitlik ve mühendislik bağıntısını yanlış kuruyorsunuz.Konudan bağımsız olarak mucitlerin mühendis olmasına gerek yok.Böyle bir mecburiyet daha doğmadı.Marian çukuruna son inen aracı yapan (içinde James Cameron'un olduğu) yapan arkadaşa bir bakın isterseniz.

    Musk'un durumuna gelince adam girişimci zaten eğitimide bu yönde.Dünyanın en iyi iş okulu olduğu söylenen Warton School mezunu.Bu adamı farklı kılan birilerinin aklından geçen, benim diyen mühendisin beceremediği şeyleri uygulamaya sokabilmek.Yoksa mühendisin biri elektrikli motoru bulmuş diğeri pili bulmuş bunu halkın hizmetine uygun şartlarda sunmadıktan sonra ne faydası var?

    Otomotiv sektörünü az buçuk bilen biri olarak şunu söyleyebilirim ki eğer Musk olmasaydı kimse elektrikli araç işini bu kadar ciddiye almayacaktı.Hala içten yanmalıların verimini yükseltme peşinde koşan klasik üreticilerin kafasında gidiyordu sektör.Ne zaman Model 3 500 bin civarında ön siparişe uzandı ve piyasa eğilimi olumlu yönde bu tür araçlara kaymaya başladı çarşı karıştı.

    Eğer son bir yıla bakarsanız Volskwagen'ininde Mercedes'ine oradan GM'sinden Toyota'sına kadar sektörün başını çekenler elektrikli araç ve pil yatırımlarını açıklamaya başladılar ve bunların hepsi 2016 yılında oldu.Sizce niye ?

    Bill Gates'in bir sözü var diyor ki"okulumuzda çok çok iyi bilgisayar mühendisleri vardı...Şimdi benim firmamda çalışıyorlar" diye.Mühendislik bitirmek bir şey değil.Dünyanın her yerinde senede binlerce kişi mühendislik kollarından mezun oluyor.Peki kaç kişi Musk'un başarabildiğini başarıyor? zaten Mühendislik ile iş bitseydi binlerce mühendisin Musk'un yanında çalışması değil Musk'un bir mühendisin altında çalışıyor olması lazımdı.

    Unutmamak lazım ki fikir olmazsa uygulamayı bilmek hiç bir şeye yaramıyor.Musk fikir adamı hemde uygulanabilir fikir adamı o bu yolu açıyor (fikir-sermaye v.s) işin teknik tarafını ise Mühendisler çözüyor.Yani Mühendisler olmasa Musk yine işi götürür ama Musk gibi fikir adamları olmazsa mühendisler yapacak hiç bir şey bulamazlar.


    Hocam bence yazdıklarımı doğru okuyun.

    Ben olmayan fizik bilgisi diye bir şey yazmadım. Olmayan mühendislik bilgisi yazdım.

    Ben mucitler mühendis olmak zorunda da demedim.

    Elon Musk'a Iron Man yakıştırması yapılıyor ama ... ? Peki Iron Man filde iyi bir girişimci miydi? Yoksa adam bir mucit miydi?

    Ben bu forumdan yola çıkarak oldukça rahatsız olduğum bir konuyu dile getirdim.

    Benim fikrim şu:

    Bu Tesla araçları kafada kurulduğu imaj kadar ileri bir teknolojiye sahip değil. Ama şimdiden güzel reklamı yapıldı. Marsa gidildi, 1000 km/saat hızlara çıkıldı. Hesapta daha ucuza elektrik üreten çatı imal edildi.

    Ben Musk'a ait şirketlerin diğerlerinden fark yaratacak bir noktada olduğunu da düşünmüyorum. Ama maşallah güzel kampanya başlatıldı. Bunun gazıyla da gidiliyor. Bundan da şaşılacak derece de en çok donanımhaber memnun.

    Örneğin isterseniz sağlıklı bir ortamda yani başka bir başlıkta Spacex teknolojilerini ve diğer şirketlerin (devletlerin) teknolojilerini karşılaştırabiliriz. Örneğin Tesla autopilot (aslında autopilot ta değil) örneğin volvo autopilot teknolojilerini karşılaştıralım.

    Tesla şirketinin reklamlarına, ürettikleri teknolojilerin tanıtımlarına bakarsanız adamların "biz diğerlerinden daha iyi bir elektrikli araç yaptık" gibi bir vurguları yok. "Biz diğerlerinden farklı, devrimsel bir araç yaptık vurguları var"

    İşte bu koca bir yalan.





    Katılıyorum. En basit örnek elektrik motorlu forkliftler yıllardır var. Diğer taraftan ülkemizde dahi içten yanmalı motorları elektrik motorları ile değiştiren kişiler ve firmalar var.
    Evet Musk firmasındaki mühendisler ile sistemi modernize etmiş olabilir ama mucitmiş gibi anlatılması yanlış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profurio


    quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Hocam siz adama takmışsınız bir kere :)

    Birde adamın olmayan fizik bilgisi diye aşağılamanız biraz abes değil mi? Adam zamanında lisans düzeyinde fizik eğitimi almış.( School of Arts and Sciences)

    Ayrıca mücitlik ve mühendislik bağıntısını yanlış kuruyorsunuz.Konudan bağımsız olarak mucitlerin mühendis olmasına gerek yok.Böyle bir mecburiyet daha doğmadı.Marian çukuruna son inen aracı yapan (içinde James Cameron'un olduğu) yapan arkadaşa bir bakın isterseniz.

    Musk'un durumuna gelince adam girişimci zaten eğitimide bu yönde.Dünyanın en iyi iş okulu olduğu söylenen Warton School mezunu.Bu adamı farklı kılan birilerinin aklından geçen, benim diyen mühendisin beceremediği şeyleri uygulamaya sokabilmek.Yoksa mühendisin biri elektrikli motoru bulmuş diğeri pili bulmuş bunu halkın hizmetine uygun şartlarda sunmadıktan sonra ne faydası var?

    Otomotiv sektörünü az buçuk bilen biri olarak şunu söyleyebilirim ki eğer Musk olmasaydı kimse elektrikli araç işini bu kadar ciddiye almayacaktı.Hala içten yanmalıların verimini yükseltme peşinde koşan klasik üreticilerin kafasında gidiyordu sektör.Ne zaman Model 3 500 bin civarında ön siparişe uzandı ve piyasa eğilimi olumlu yönde bu tür araçlara kaymaya başladı çarşı karıştı.

    Eğer son bir yıla bakarsanız Volskwagen'ininde Mercedes'ine oradan GM'sinden Toyota'sına kadar sektörün başını çekenler elektrikli araç ve pil yatırımlarını açıklamaya başladılar ve bunların hepsi 2016 yılında oldu.Sizce niye ?

    Bill Gates'in bir sözü var diyor ki"okulumuzda çok çok iyi bilgisayar mühendisleri vardı...Şimdi benim firmamda çalışıyorlar" diye.Mühendislik bitirmek bir şey değil.Dünyanın her yerinde senede binlerce kişi mühendislik kollarından mezun oluyor.Peki kaç kişi Musk'un başarabildiğini başarıyor? zaten Mühendislik ile iş bitseydi binlerce mühendisin Musk'un yanında çalışması değil Musk'un bir mühendisin altında çalışıyor olması lazımdı.

    Unutmamak lazım ki fikir olmazsa uygulamayı bilmek hiç bir şeye yaramıyor.Musk fikir adamı hemde uygulanabilir fikir adamı o bu yolu açıyor (fikir-sermaye v.s) işin teknik tarafını ise Mühendisler çözüyor.Yani Mühendisler olmasa Musk yine işi götürür ama Musk gibi fikir adamları olmazsa mühendisler yapacak hiç bir şey bulamazlar.


    Hocam bence yazdıklarımı doğru okuyun.

    Ben olmayan fizik bilgisi diye bir şey yazmadım. Olmayan mühendislik bilgisi yazdım.

    Ben mucitler mühendis olmak zorunda da demedim.

    Elon Musk'a Iron Man yakıştırması yapılıyor ama ... ? Peki Iron Man filde iyi bir girişimci miydi? Yoksa adam bir mucit miydi?

    Ben bu forumdan yola çıkarak oldukça rahatsız olduğum bir konuyu dile getirdim.

    Benim fikrim şu:

    Bu Tesla araçları kafada kurulduğu imaj kadar ileri bir teknolojiye sahip değil. Ama şimdiden güzel reklamı yapıldı. Marsa gidildi, 1000 km/saat hızlara çıkıldı. Hesapta daha ucuza elektrik üreten çatı imal edildi.

    Ben Musk'a ait şirketlerin diğerlerinden fark yaratacak bir noktada olduğunu da düşünmüyorum. Ama maşallah güzel kampanya başlatıldı. Bunun gazıyla da gidiliyor. Bundan da şaşılacak derece de en çok donanımhaber memnun.

    Örneğin isterseniz sağlıklı bir ortamda yani başka bir başlıkta Spacex teknolojilerini ve diğer şirketlerin (devletlerin) teknolojilerini karşılaştırabiliriz. Örneğin Tesla autopilot (aslında autopilot ta değil) örneğin volvo autopilot teknolojilerini karşılaştıralım.

    Tesla şirketinin reklamlarına, ürettikleri teknolojilerin tanıtımlarına bakarsanız adamların "biz diğerlerinden daha iyi bir elektrikli araç yaptık" gibi bir vurguları yok. "Biz diğerlerinden farklı, devrimsel bir araç yaptık vurguları var"

    İşte bu koca bir yalan.





    Katılıyorum. En basit örnek elektrik motorlu forkliftler yıllardır var. Diğer taraftan ülkemizde dahi içten yanmalı motorları elektrik motorları ile değiştiren kişiler ve firmalar var.
    Evet Musk firmasındaki mühendisler ile sistemi modernize etmiş olabilir ama mucitmiş gibi anlatılması yanlış.

    Ben bir kaç şey daha müsadenizle ekleyeyim. Yeniden kullanılabilir roketler 1980'lere ait bir fikir. Hatta 90'lara ait bir belgeselde 30 yıl içinde bu teknolojiye varılacağı söyleniyordu. Mars yolculuğu ise 1960 larda başlayan ve 1990'larda üzerinde ciddi anlamda düşünülen fikirler. Süper iletkenlerin nimetlerinin kullanıldığı (yaşam birimi) kullanıldığı bir mars projesi belgeseli bile var.

    Evet manyetik alanların sürtünme avantajını ortadan kaldırması ile manyetik hızlandırıcılara dair sürüsüyle teknoloji zaten var. Elektrik enerjisi üreten çatı, karadenizde dalgaların ürettiği enerjiyle çalışan ufak çaplı tek evin elektrik ihtiyacını karşılayacak tonla temiz enerji projesi var.

    Sanırım burada ki hile şu ;

    Bu teknolojiler hayata geçirilmeye uygun hale geldiği bir ilerlemede bunları hayata geçirmeyi düşünen girişimci, o konu üzerindeki bütün icatları, gelişimleri üstleniyor ve kendisi icat etmiş gibi sunabiliyor.

    En azından donanımhaber forumda gördüğüm kadarıyla türk tüketiciler bunu böyle anlıyor.

    Örneğin Steve Jobs ilk ipod ürünü ile bir deha olduğunu hepimiz tekrardan konuştuk ama hiçbirimiz ses teknolojilerinin, batarya teknolojilerinin bu kadar taşınabilir hale gelecek kadar geliştirildiğini Steve Job's abimize atfetmedik.

    Kimse Steve Jobs batarya geliştirdi demedi. Vizyon dedi, Deha dedi, ama mucit demedi.


    Biz Elon Musk'tan bahsederken bilgili, vizyon sahibi, ışığı gören bir yatırımcıdan bahsediyoruz. Bu da yeterli derecede gurur verici bir şey zaten. Biz Elon Musk'tan bahsederken şirketlerinin hepsinde kendi çalışan teknolojiyi kendi üreten bir mucitten bahsetmiyoruz. Kaldı ki Musk'a ait şirketlerin çoğu teknolojiyi kendisi geliştirmiyor. Satın alımlar yapıyor. Mesela Tesla'daki batarya teknolojileri, motor teknolojileri gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Kasım 2016; 18:43:12 >




  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Tesla araçların imajını ben bilemem.zira kişiden kişiye değişen bir faktör bu.Yalnız nacizane bu işlerden biraz anlayan (otomotiv) biri olarak bir kaç şey söyleyebilirim,

    1.Menzil bakımından şu anda en iyi düzeyde.Piyasaya sürülmesi beklenen diğer araçların değerleri daha kağıt üzerinde bir çıksınlar EPA değerlerini bir görelim sınıf olarak kıyaslayalım (Bolt ile Model S kıyaslama saçmalığına girmeyelim yani) işte o zaman muadillerinden iyi veya kötü deme şansımız olabilir.Bu kıyaslamayı yapacak araçlar çıkıncaya kadar şu anda piyasanın en iyisi Tesla modelleri.

    2:İleri teknoloji üretimi bir araç olduğunu kim söyledi bilmiyorum ama böyle bir şeyi söylemek için ileri teknolojiyi adam gibi tanımlamak lazım.Yoksa kullanılan teknoloji bildiğimiz elektrik motoru (İnduksiyon motoru) ve icadı Nicola Teslaya dayanıyor pil keza icat edileli 100 yılı geçmiş (lityum) Sensör teknolojisi keza öyle.Burdaki mesele teknolojinin ne derece ileri taşındığı.Tesla'nın yaptığı bu işte var olan teknolojiyi ileri taşımak.

    Otopilot mevzusuna gelince bir kere bilinmeli ki otopilot sürüş kategorileri 5 basamaktır.Sizin dediğiniz "aslında autopilotta değil yani" gibi bir şey yok ortada.Bildiğimiz otopilot var ama 3. derecede.Siz tam otonom (seviye 5) dan aşağısını otonom saymasanızda iş teknik açıdan öyle değil.zan ederim Tesla araçlarına 4. seviye için donanım yerleştirmeye başladı.Yazılım ve yasal düzenleme işlemleri bitince yükleme yapılacak.

    Diğer araçlarla kıyaslamaya gelince bu konuda Tesla bariz üstün.Buna Volvo'da dahil Mercedes'te BMW'de.Tabi bu Tesla'yı yakalayamayacakları anlamına gelmiyor ama şu anda diğer şirketlerin odak noktası bu değil.Onlar klasik şekilde odaklanmış vaziyetteler (motor verimliliği-var olan piyasada satış v.s)Mercedes 2015 gibi liderliği Tesla'dan alacağım dedi ki alacak gücü ve altyapısı da var.Hatta ileride sadece buna odaklanırsa Mercedes'i kolay kolay kimse yakalayamaz.Ama şu anda Yazılım ve donanım bazında (pratiğe dökmekte dahil) Tesla bariz şekilde önce.Yalnış bilmiyorsam 1.3 milyar km lik bir veri tabanları var ellerinde bunu yapay zeka ile değerlendirip otopilot seviyesini dahada ileri taşımak istiyorlar.

    Devrimsellik işte buradan geliyor.Siz daha önce piyasada olmayan (yada EV1 gibi katledilen) menzil-Güç-Maliyet meselesinde var olan zinciri kırarsanız kendinizi devrimsel diye tanımlamanız normal.Yoksa diğer firmalarında elektrikli araçları vardı.ama onlar dar bir çerçeveye sıkışmış durumdaydılar ve biraz teknoloji gösterimi gibi sunuyorlardı.İşte Tesla burada devrim yaptı fütüristik dizaynı olmayan sınıfının işlevini konforunu veren ulaşılabilir kullanımı kolay v.s araçlar piyasaya sürdü.Bunu tuşlu telefonlardan akıllı telefonlara geçiş gibi düşünmek lazım.Nasıl symbian telefonlar varken akıllı telefonlar piyasada devrim yaptıysa 500 km menzilli d sınıfı bir araçta 120-150 bin dolar arası bir fiyatla yukarıda bahsedilen özelliklerle piyasaya sürülünce devrim oldu.Dahada ötesi sektörü yönlendirdi.Yine söyleyeyim Tesla olmasaydı daha 10-15 yıl Elektrikli araçların sözünü eden olmazdı.

    Gelelim reklama.Aslında tam tersi değerlendirmelerde mevcut.Özellikle Model 3 için alınan 500 bin civarında sipariş için seri üretime geçip teslim etme zorluğundan dolayı siparişlerin artmasını istemediği için Tesla'nın reklamdan uzak durduğu söyleniyor.Burada sizin tepki gösterdiğiniz husus daha ziyade Tesla'nın dışında haber teknoloji siteleri gibi sitelerin Teslanın tekeri dönse haber yapmalarından kaynaklanıyor.Bu forumda bile onlarca haber vardır bu konuda.Niye böyle oluyor deyip aşırı göze sokmanın antipati uyandıracağını Tesla bilmiyor mu diye sorarsanız benim gördüğüm Musk'a duyulan hayranlık/sevgi/sempati/fanatizm... artık ne derseniz ondan kaynaklanıyor.Hani şeyh uçmazmış müridi uçururmuş derler ya tam o hesap.Bunda Tesla yada Musk'un yapabileceği bir şey var mı tartışılır.(tahminim durumdan memnunlardır.Var olan yapıyı bozmak istemezler)

    Space X ise başlı başına ayrı konu.Bu konuyu tartışmak için Nasa ve ABD'nin son durumunu biraz bilmek gerekiyor (bende çok vakıf değilim) Bildiğim Nasa uydu fırlatmak İSS ye personel taşımak için Ruslara muhtaç kaldı.Ellerinde roket kalmamıştı (yeni bir iki proje başladı galiba) Tam bu sırada Musk çıktı ve dedi ki ben ucuz maliyetle bu işi yaparım.Nasıl ucuza mâl edeceksin deyincede roketleri yeniden kullanılabilir tasarlayıp maliyetten tasarruf edeceğim ve bu sayede NASA ile baya yekün tutan bir sözleşme imzaladılar.Space X işte bu şirket.

    Mars'a yolculuk ise ikinci basamak bir mesele Space x için.Şirket ortaya Mars'a insan göndereceğim diye çıkmadığı için "show" yapıyorlar demek acımasızlık olur ki insan taşıyacak araç daha dizayn aşamasında (Dragon) Neticede adamlar uzay taşımacılık şirketi alçak yada yüksek irtifa uydu yerleşimi dışında Mars'a insan göndermek istemeleri normal.Eğer bu iş Nasa tarafından özel şirketlere verilirse bunun üzerinden para kazanmak istemeleri de doğal oluyor.Bu konudaki iddialı çıkışlarını ben buna yoruyorum.Teknoloji konusunda ise ellerinde diğer şirket yada kurumlardan farklı olarak sadece yeniden kullanılabilir roket sistemleri var bu yeterli mi yoksa Mars yolculuğu için başka defterler mi açmak gerekir buna benim bilgim yetmez.şimdilik bildiğim adamlar Falcon serisi ile taşımacılık yapıp gayet iyi para kazanıyorlar ve bir sonraki hedefleri Mars.

    Son olarak kırıcı olduysam kusuruma bakmayın.Çoğu zaman yazarak dert anlatmak mümkün olmuyor.




  • Geçen Ankara Anıtkabir tarafında bir Tesla model S gördüm o kadar burada mı? Çekiliş biraz zor bir tur bindirir misin?

    Tesla'dan ilginç teklif: bir haftalığına aracınızı Model S ile değiştirin!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Tesla araçların imajını ben bilemem.zira kişiden kişiye değişen bir faktör bu.Yalnız nacizane bu işlerden biraz anlayan (otomotiv) biri olarak bir kaç şey söyleyebilirim,

    1.Menzil bakımından şu anda en iyi düzeyde.Piyasaya sürülmesi beklenen diğer araçların değerleri daha kağıt üzerinde bir çıksınlar EPA değerlerini bir görelim sınıf olarak kıyaslayalım (Bolt ile Model S kıyaslama saçmalığına girmeyelim yani) işte o zaman muadillerinden iyi veya kötü deme şansımız olabilir.Bu kıyaslamayı yapacak araçlar çıkıncaya kadar şu anda piyasanın en iyisi Tesla modelleri.

    2:İleri teknoloji üretimi bir araç olduğunu kim söyledi bilmiyorum ama böyle bir şeyi söylemek için ileri teknolojiyi adam gibi tanımlamak lazım.Yoksa kullanılan teknoloji bildiğimiz elektrik motoru (İnduksiyon motoru) ve icadı Nicola Teslaya dayanıyor pil keza icat edileli 100 yılı geçmiş (lityum) Sensör teknolojisi keza öyle.Burdaki mesele teknolojinin ne derece ileri taşındığı.Tesla'nın yaptığı bu işte var olan teknolojiyi ileri taşımak.

    Otopilot mevzusuna gelince bir kere bilinmeli ki otopilot sürüş kategorileri 5 basamaktır.Sizin dediğiniz "aslında autopilotta değil yani" gibi bir şey yok ortada.Bildiğimiz otopilot var ama 3. derecede.Siz tam otonom (seviye 5) dan aşağısını otonom saymasanızda iş teknik açıdan öyle değil.zan ederim Tesla araçlarına 4. seviye için donanım yerleştirmeye başladı.Yazılım ve yasal düzenleme işlemleri bitince yükleme yapılacak.

    Diğer araçlarla kıyaslamaya gelince bu konuda Tesla bariz üstün.Buna Volvo'da dahil Mercedes'te BMW'de.Tabi bu Tesla'yı yakalayamayacakları anlamına gelmiyor ama şu anda diğer şirketlerin odak noktası bu değil.Onlar klasik şekilde odaklanmış vaziyetteler (motor verimliliği-var olan piyasada satış v.s)Mercedes 2015 gibi liderliği Tesla'dan alacağım dedi ki alacak gücü ve altyapısı da var.Hatta ileride sadece buna odaklanırsa Mercedes'i kolay kolay kimse yakalayamaz.Ama şu anda Yazılım ve donanım bazında (pratiğe dökmekte dahil) Tesla bariz şekilde önce.Yalnış bilmiyorsam 1.3 milyar km lik bir veri tabanları var ellerinde bunu yapay zeka ile değerlendirip otopilot seviyesini dahada ileri taşımak istiyorlar.

    Devrimsellik işte buradan geliyor.Siz daha önce piyasada olmayan (yada EV1 gibi katledilen) menzil-Güç-Maliyet meselesinde var olan zinciri kırarsanız kendinizi devrimsel diye tanımlamanız normal.Yoksa diğer firmalarında elektrikli araçları vardı.ama onlar dar bir çerçeveye sıkışmış durumdaydılar ve biraz teknoloji gösterimi gibi sunuyorlardı.İşte Tesla burada devrim yaptı fütüristik dizaynı olmayan sınıfının işlevini konforunu veren ulaşılabilir kullanımı kolay v.s araçlar piyasaya sürdü.Bunu tuşlu telefonlardan akıllı telefonlara geçiş gibi düşünmek lazım.Nasıl symbian telefonlar varken akıllı telefonlar piyasada devrim yaptıysa 500 km menzilli d sınıfı bir araçta 120-150 bin dolar arası bir fiyatla yukarıda bahsedilen özelliklerle piyasaya sürülünce devrim oldu.Dahada ötesi sektörü yönlendirdi.Yine söyleyeyim Tesla olmasaydı daha 10-15 yıl Elektrikli araçların sözünü eden olmazdı.

    Gelelim reklama.Aslında tam tersi değerlendirmelerde mevcut.Özellikle Model 3 için alınan 500 bin civarında sipariş için seri üretime geçip teslim etme zorluğundan dolayı siparişlerin artmasını istemediği için Tesla'nın reklamdan uzak durduğu söyleniyor.Burada sizin tepki gösterdiğiniz husus daha ziyade Tesla'nın dışında haber teknoloji siteleri gibi sitelerin Teslanın tekeri dönse haber yapmalarından kaynaklanıyor.Bu forumda bile onlarca haber vardır bu konuda.Niye böyle oluyor deyip aşırı göze sokmanın antipati uyandıracağını Tesla bilmiyor mu diye sorarsanız benim gördüğüm Musk'a duyulan hayranlık/sevgi/sempati/fanatizm... artık ne derseniz ondan kaynaklanıyor.Hani şeyh uçmazmış müridi uçururmuş derler ya tam o hesap.Bunda Tesla yada Musk'un yapabileceği bir şey var mı tartışılır.(tahminim durumdan memnunlardır.Var olan yapıyı bozmak istemezler)

    Space X ise başlı başına ayrı konu.Bu konuyu tartışmak için Nasa ve ABD'nin son durumunu biraz bilmek gerekiyor (bende çok vakıf değilim) Bildiğim Nasa uydu fırlatmak İSS ye personel taşımak için Ruslara muhtaç kaldı.Ellerinde roket kalmamıştı (yeni bir iki proje başladı galiba) Tam bu sırada Musk çıktı ve dedi ki ben ucuz maliyetle bu işi yaparım.Nasıl ucuza mâl edeceksin deyincede roketleri yeniden kullanılabilir tasarlayıp maliyetten tasarruf edeceğim ve bu sayede NASA ile baya yekün tutan bir sözleşme imzaladılar.Space X işte bu şirket.

    Mars'a yolculuk ise ikinci basamak bir mesele Space x için.Şirket ortaya Mars'a insan göndereceğim diye çıkmadığı için "show" yapıyorlar demek acımasızlık olur ki insan taşıyacak araç daha dizayn aşamasında (Dragon) Neticede adamlar uzay taşımacılık şirketi alçak yada yüksek irtifa uydu yerleşimi dışında Mars'a insan göndermek istemeleri normal.Eğer bu iş Nasa tarafından özel şirketlere verilirse bunun üzerinden para kazanmak istemeleri de doğal oluyor.Bu konudaki iddialı çıkışlarını ben buna yoruyorum.Teknoloji konusunda ise ellerinde diğer şirket yada kurumlardan farklı olarak sadece yeniden kullanılabilir roket sistemleri var bu yeterli mi yoksa Mars yolculuğu için başka defterler mi açmak gerekir buna benim bilgim yetmez.şimdilik bildiğim adamlar Falcon serisi ile taşımacılık yapıp gayet iyi para kazanıyorlar ve bir sonraki hedefleri Mars.

    Son olarak kırıcı olduysam kusuruma bakmayın.Çoğu zaman yazarak dert anlatmak mümkün olmuyor.




    Hocam bence yazınız çok güzel, ortak noktaları yakalıyoruz bence.

    Yazınızla ilgili bir kaç birşeyler belirtmek isterim. Tesla'nın autopilot teknolojileri beta aşamasında. Bunu ben söylemiyorum kendileri söylüyor.

    Bir diğer husus ise benim özellikle reklam ve propaganda hakkındaki fikirlerimi anlıyor oluşunuz. Gerçekten de dediğiniz gibi müridler uçuruyor şu an.

    Ama burada sizden farklı olarak belirtmek istediğim şey şu:

    Sizin aksinize ben bu işin sadece muridlerle yürütüldüğünü düşünmüyorum. ABD bariz bir şekilde şu an kara propaganda yapıyor, Tesla'nın yükselmesi için gerekli koşulların ortamın oluşması için her türlü kara propagandayı yapıyor şu an. Emisyon Skandalları, yeni temiz enerji belgesellerindeki dilin değişmesi (bilimsel dilin yerini sloganlar aldı), İlk defa yapılmış gibi sunulan eski teknolojilerin revizyonu... Musk'ın şirketleri henüz gerçekleştirmediği tonla proje ile insanların algılarıyla oynuyor.

    Adamlara helali hoş olsun, kendi şirketleri, kendi ülkeleri, kendi ahlak anlayışları.

    Ama bizim ülkemiz, bizim teknoloji sitelerimiz neden uçmaya müsait mürid havasında... ? Donanımhaber neden bir amerikan teknoloji sitesi ile aynı karakterde yazıyor, aynı karakterde haber yapıyor ?

    Neden donanımhaber BMW değil de Tesla tarafında mesela? Mesela mevzu bahis dehaysa neden Ferdinand Porsche, Renault değilde Musk hayranıyız?

    Acaba yıllardır değişik değişik sensörler ile aracını güncelleyen Mercedes'in haberi bir kere yapıldı mı? Donanımhaber 15 yıldır var.

    Medya amerikan medyası kendi etik anlayışları doğrultusunda kendi şirketlerini yıllardır kayırıyorlar ve Donanımhaber'de hatta belki de onlardan daha hevesle onları taklit ediyor.

    Hatta hatta rusların, almanları çinlilerin %100 haklı olduğu yazılımla ilgili haberlerde bile (verilerin toplanması) editöründen yorumlara kadar çoğu kişi Bu ülkeleri kıskançlıkla yada kötülükle suçluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Kasım 2016; 19:7:52 >




  • elektrikli sevmiim

    bana 3.6 atmosferik porsche 911 verin
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.