Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (135. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 133134135136137
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meteg usta gecmiş olsun geldinmi?
  • Meteg Usta daha önce km sayacındaki işaretlerden bahsetmiştim aşağıdaki alıntı onunla ilgili .Resmi ekledim bu konudaki fikriniz nedir.
    İyi günler



    Arkadaşlar ilginize ve verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
    size bir şey daha sormak istiyorum. Aracı lullandığımda biraz acemilikte var tabi ,oldukça iyi diyebileceğimiz bir yokuşa geliyorum ve bu yokkuştadad iki büyük kasis var dolayısı ile yavaşlamam gerekiyor yavaşladığımdada yokuştan dolayı zorluyorum bu durum şanzımanda sıkıntı çıkarırmı acaba .Ve arac hız göstergesinde 40 ve 60 lık gız göstergesi üzerlerinde sarıküp şeklinde işaret ler var. bunu anlamı ne olabilir ve bu durumda nasıl sürüş yapmalıyız. bu sarı bölgeler (40 ve 60 ) düşük devir için güvenlimidir yoksa riskmi taşır.yokuşu çıkmaya çalışırken aracı biraz zorluyoruz ve yaklaşık 30- 40 ile çıkıp kasislerde tekraradan 40 vs hızlanmak zorundayız nasıl bir sürüş önerirsiniz. iyi günler.

    ayrıca forumun birinde F hatası zaman zaman ECu dan gelebilecek küçük ve yersiz sorunlardanda olabilir deniyor.




     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar




  • SELAMLAR,
    SANIRIM METEG USTA GELMEMİŞ HALA İNŞALLAH SAĞLIĞI İLE İLGİLİ HERHANGİ BİR SORUN YAŞAMIYORDUR. KENDİSİNİ BİR AN ÖNCE YANIMIZDA GÖRMEK İSTİYORUM.
    BU ARADA BELKİ OKUYODUR DİYE VE DE BİLEN ARKADAŞLAR TARAFINDAN CEVAP VERİLİR DİYE SORUMU SORMAK İSTİYORUM.

    BENİM ARACIM 2003 HDI OTM 406 ST,
    ARACIMIN BAZEN DÜŞÜK VİTES ATIŞLARINDA SANKİ YERİ TIRMALIYORMUŞ GİBİ VURUNTULAR YAPARAK SÜRATLENİYOR VE 1 DEN İKİYE ATMADAN ÖNCE SANKİ 1 İLE 2 ARASINDA BİR YARIM VİTES ATMASI GİBİ Bİ HAREKETİ OLUYO YANLIZ VURUNTU GİBİ SERT OLMUYOR. BU NEDENDİR ACABA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    AYRICA FORMU TAKİP ETTİĞİM KADARI İLE BU SORUN ŞANZIMAN YAĞININ EKSİK OLMASI YADA DEFORME OLMUŞ OLMASINDAN OLABİLİYO EN KÖTÜSÜ İSE SELONEİDLERİN SORUNLU OLMASINDAN KAYNAKLANABİLİYORMUŞ.

    BU BAĞLAMDA ARACIMIN ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRERERK BAŞLAYACAĞIM BU ÇÖZÜME VE USTAMIN BANA TAVSİYESİ ŞANZIMAN YAĞI OLARAK MOBİL ATF LT 711 41 OLDU ACABA BU YAĞ BENİM ARACIM İÇİN UYGUNMUDUR. TERCİHİM METEG USTADIR ANCAK KONUYA HAKİM HERKES CEVAPLAYABİLİR ,
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER




  • slm.
    meteg ustam 97 audi a4 1.8 otm. var benim aracım biraz ısındığında vites geçişleri 5bin devirden sonra yapıyor düzde dur kalk yaptığımda sorun yok herşey normal ama rampa çıktıktan sonra durup tekrar kalktığımda 5bin devire gelmeden vites değişmiyo düzelmesi için 3 veya 5 dakka düz yolda gitmem gerekiyo. bide rampa çıkarken kaçırıyo yarım debriyaj yapıyormuş gibi mesela 60km hızla rampaya 3.vitesle 5bin devirle çıkmaya başladım rampayı çıkarken km.saati 30lara düşerken devir saati düşmüyor... şimdiden teşekkürler cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum
  • Sayın meteg usta,

    aracım 2000 model scenic 1.6.

    aracımın sorunu zorlandığı zamanlarda bu yokuş çıkarken vs gibi durumlarda vites değişme esnasında çok kuvvetli bir tak sesi çıkarıyor, bu sesten sonra auto lambası yanıyor ilk 2 viteste çekiş inanılmaz düşüyor, metal sürtünmesi gibi bir sesi yine ilk 2 viteste duyuyorum. bazen gerçekten çıkardığı ses korkutuyor ve çok şiddetli arabayı sarsıyor.

    servise gösterdiğim de basınç arızası oolabilir dediler ama bakmadılar bile ve 2000 tl istediler normal olarak yaptırmadım.

    öğrendiğim kadarıyla yağ değişimi yapılmamış daha önceden.

    ayrıca bu arızayı daha çok aracı ilk çalıştırdığım zamanlarda yapıyor. ısındıktan sonra nadiren de olsa yapıyor. uzun yollarda ise neredeyse hiç olmuyor.

    ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın arkadaşlar,


    bir süre sorularınıza cevap veremeyeceğim.. Ege ünv hastanesinde görmem gereken bir tedavi var. bu yüzden lütfen ben dönene kadar kimse soru yazmasın.. çünkü aşırı birikme oluyor...


    yakında görüşürüz umarım..

    Kardeşim geçmiş olsun inşallah önemli birşey değildir
  • Meteg ustaya geçmiş olsun. İnşallah yakın zamanda sağlığına kavuşur ve foruma geri döner. Meteg ustanın burada çeşitli arızalara yaptığı yorumları okudum. Eşime geçen hafta aldığımız 2001 model clio hb 1.4 16 v rxt otomatik vites araç vites kutusu arızası veriyordu. Meteg usta özellikle motor kulaklarına baktırılması konusunda uyarıda bulunmuş birçok yorumunda. Bende dün aracı bakıma soktum, arka motor takozu değişti ve artık vites kutusu arızası vermiyor araç. Tabi sadece motor takozu değil başka birçok bakımda yapıldı. Ancak problemin motor takozu sayesinde düzeldiğini tahmin ediyorum. Benzer araç sahibi olan arkadaşların dikkatine diyorum.
  • SELAMLAR,

    BENİM ARACIM 2003 hdI OTM 406 ST,
    ARACIMIN BAZEN DÜŞÜK VİTES ATIŞLARINDA SANKİ YERİ TIRMALIYORMUŞ GİBİ VURUNTULAR YAPARAK SÜRATLENİYOR VE 1 DEN İKİYE ATMADAN ÖNCE SANKİ 1 İLE 2 ARASINDA BİR YARIM VİTES ATMASI GİBİ Bİ HAREKETİ OLUYO YANLIZ VURUNTU GİBİ SERT OLMUYOR. BU NEDENDİR ACABA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    AYRICA FORMU TAKİP ETTİĞİM KADARI İLE BU SORUN ŞANZIMAN YAĞININ EKSİK OLMASI YADA DEFORME OLMUŞ OLMASINDAN OLABİLİYO EN KÖTÜSÜ İSE SELONEİDLERİN SORUNLU OLMASINDAN KAYNAKLANABİLİYORMUŞ.

    BU BAĞLAMDA ARACIMIN ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRERERK BAŞLAYACAĞIM BU ÇÖZÜME VE USTAMIN BANA TAVSİYESİ ŞANZIMAN YAĞI OLARAK MOBİL ATF LT 711 41 OLDU ACABA BU YAĞ BENİM ARACIM İÇİN UYGUNMUDUR. TERCİHİM METEG USTADIR ANCAK KONUYA HAKİM HERKES CEVAPLAYABİLİR ,
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Police___

    SELAMLAR,

    BENİM ARACIM 2003 hdI OTM 406 ST,
    ARACIMIN BAZEN DÜŞÜK VİTES ATIŞLARINDA SANKİ YERİ TIRMALIYORMUŞ GİBİ VURUNTULAR YAPARAK SÜRATLENİYOR VE 1 DEN İKİYE ATMADAN ÖNCE SANKİ 1 İLE 2 ARASINDA BİR YARIM VİTES ATMASI GİBİ Bİ HAREKETİ OLUYO YANLIZ VURUNTU GİBİ SERT OLMUYOR. BU NEDENDİR ACABA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    AYRICA FORMU TAKİP ETTİĞİM KADARI İLE BU SORUN ŞANZIMAN YAĞININ EKSİK OLMASI YADA DEFORME OLMUŞ OLMASINDAN OLABİLİYO EN KÖTÜSÜ İSE SELONEİDLERİN SORUNLU OLMASINDAN KAYNAKLANABİLİYORMUŞ.

    BU BAĞLAMDA ARACIMIN ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRERERK BAŞLAYACAĞIM BU ÇÖZÜME VE USTAMIN BANA TAVSİYESİ ŞANZIMAN YAĞI OLARAK MOBİL ATF LT 711 41 OLDU ACABA BU YAĞ BENİM ARACIM İÇİN UYGUNMUDUR. TERCİHİM METEG USTADIR ANCAK KONUYA HAKİM HERKES CEVAPLAYABİLİR ,
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER



    Bende de 2003 model 307 var. Sanırım aynı şanzımanı kullanıyoruz. O dediğiniz yarım vites olayı normaldir ama benim aracımda 2 ile 3 arasında yapmaktadır. Benim aracım bir ara yapmıyordu asıl sorun yapmaması. Sorunu çözene kadar akla karayı seçmiştim ve fren müşüründen kaynaklandığını öğrenmemle birlikte bayağı bir dumur olmuştum. Yağ sorunuza gelince bizim araçların orjinalinde esso 71141 kullanılıyor ancak şu anda Türkiye'ye gelmediğinden mobil 71141 bizim araçlara koyuluoyr. Servisin koyduğu yağ aynısıdır bende aracıma aynısını koydum...




  • MİTTO KARDEŞ TEŞEKKÜR EDERİM CEVABIN İÇİN ANCAK,
    AYNI ŞANZIMAN OLAMAZ ÇÜNKÜ 406 LARDA TAM OTOMATİK 2.0 MOTOR ŞANZIMAN VAR 307 LERDE TRİPTONİK YANİ YARI OTOMATİK,
    AMA İÇİME SU SERPTİN O YARIM VİTES OLAYI KONUSUNDA, ANCAK SÜRATLENMELERDE SANKİ PATİNAJ YAPAR GİBİ VURUNTULAR YAPARAK SÜRATLENMESİ VE SÜRATLENDİKTEN SONRA YAPMAMASI NEDENDİR.
    ŞANZIMAN YAĞI DEĞİŞİRSE NORMALE DÖNERMİ
    TEŞEKKÜRLER
  • Merhaba meteg usta ford mondeo 99 otomatik aracımla hareket etmeye başladım, düzenli olarak gaz basıyorum ve hız artıyor. Bu şekilde sorun yok. Sarsmadan 2. vitese, sonra 3'e 4'e geçiyor. trafik sıkışık gaza biraz basıp 1. viteste devir 30'u geçerken ayağımı gazdan çekersem sarsıyor. Normal vitesli arabada da olur ya hani, 1. viteste devir 30'u geçerken ayağınızı gazdan çekince bir anda yavaşlar da sarsar araba. Bu da öyle gibi sanki.
    125000 de 12000 de ağır bakımları yapılmış bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzi_ko -- 24 Kasım 2011; 16:06:29 >
  • Vallahi bo konu hakkında bir sıkıntı daha önce duymamıştım o yüzden yardım edemeyeceğim ama iyi bir ustaya gitmeni tavsiye edereim zira benim fren müşürü problemini 3-4 usta bulamadı. Internetten forumlar sayesinde dolayı çözdüm...
  • efendim iyi günler. verdiğiniz bilgiler üzerine fiat yetkili servisine gidip şanzuman yağını değiştirdim. değişimden hemen sonra araçta müthiş bir rahatlama oldu. ancak yaklaşık 1 hafta sonra şanzuman arıza lambası yanmaya başladı. motoru stop edip 5-6 dakika bekledikten sonra çalıştırınca lamba sönüyor. sıkışık tarfikte, bazen uzun yolda seyir halinde, bazen ilk çalıştırmada arıza lambası yanma sıklığı artmaya başladı. servisle görüştüm "olayın yağ değişiminden sonra başladığını belirttim" ısrarla yağdan olmayacağın şanzumanda problem olabileceğini söylüyorlar. açıp bakmak lazım diyorlar. kitapçıkta yağ marka modeli: TUTELA GI/2, ancak servis şanzumana ne koydu bilemiyorum. bu yağ piyasada yok. muadli var mıdır? servislerde var diyor ama gittiğimizde başka yağlar koyuyorlar. sanırım cvt şanzumanlara koyulanlar var ellerinde. arızam büyük müdür? ne yapmalaıyım. servisin şanzumanı açmasına izin versemmi? öneriniz varsa başka bir yağ değişimi mi yapsam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Police___

    SELAMLAR,

    BENİM ARACIM 2003 hdI OTM 406 ST,
    ARACIMIN BAZEN DÜŞÜK VİTES ATIŞLARINDA SANKİ YERİ TIRMALIYORMUŞ GİBİ VURUNTULAR YAPARAK SÜRATLENİYOR VE 1 DEN İKİYE ATMADAN ÖNCE SANKİ 1 İLE 2 ARASINDA BİR YARIM VİTES ATMASI GİBİ Bİ HAREKETİ OLUYO YANLIZ VURUNTU GİBİ SERT OLMUYOR. BU NEDENDİR ACABA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    AYRICA FORMU TAKİP ETTİĞİM KADARI İLE BU SORUN ŞANZIMAN YAĞININ EKSİK OLMASI YADA DEFORME OLMUŞ OLMASINDAN OLABİLİYO EN KÖTÜSÜ İSE SELONEİDLERİN SORUNLU OLMASINDAN KAYNAKLANABİLİYORMUŞ.

    BU BAĞLAMDA ARACIMIN ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRERERK BAŞLAYACAĞIM BU ÇÖZÜME VE USTAMIN BANA TAVSİYESİ ŞANZIMAN YAĞI OLARAK MOBİL ATF LT 711 41 OLDU ACABA BU YAĞ BENİM ARACIM İÇİN UYGUNMUDUR. TERCİHİM METEG USTADIR ANCAK KONUYA HAKİM HERKES CEVAPLAYABİLİR ,
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER



    selam arkadaşim sizin sorunuz yağ değiştirsenız çözülmez şanzıman hidrolik beyinızı söküp temizlenmesı lazım ve 2ad basınt selenikler değişmesı lazım bunları yapdırmaz takdırde sorun kalmaz not şanzıman sökülmeden anlatdıyım işlem yapılır tutacayı fiyat çok düşük çikacakdır iyi günlerr




  • arkadaslar bilen birileri lutfen yardimci olsun. aracim 2005 megan 2 dinamik bva. sadece birinci vites gecisinde sarsinti var her zamanda olmuyor ama oluncada saglam sarsiyor. aydin ve bagli ilcelrdeki yetkili servisler israrla yag degisimi yapmayip omurluk yag edebiyati yapiyor. denizli veye aydinda otomatik ustasi bilen varmi. tesekkurler.
  • Honda Civic tam otomatik vites 2002 model aracım gecen gün yolda kaldı. 1800 Lira masraf cıkardı. Sanılanın aksine Honda'nın vitesi o kadar uzun ömürlü cıkmadı araba henüz 140 binde. Yağ bakımı fln herşeyi yapilmişti kullanıcı hatası değil. Neyse umarım bir daha böyle bir sorun yasamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Weezer

    Honda Civic tam otomatik vites 2002 model aracım gecen gün yolda kaldı. 1800 Lira masraf cıkardı. Sanılanın aksine Honda'nın vitesi o kadar uzun ömürlü cıkmadı araba henüz 140 binde. Yağ bakımı fln herşeyi yapilmişti kullanıcı hatası değil. Neyse umarım bir daha böyle bir sorun yasamam.

    nasıl bir problemdi?yani arıza nasıl meydana geldi?
  • slm. ustam 97 audi a4 1.8 otm. var benim aracım biraz ısındığında vites geçişleri 5bin devirden sonra yapıyor düzde dur kalk yaptığımda sorun yok herşey normal ama rampa çıktıktan sonra durup tekrar kalktığımda 5bin devire gelmeden vites değişmiyo düzelmesi için 3 veya 5 dakka düz yolda gitmem gerekiyo. bide rampa çıkarken kaçırıyo yarım debriyaj yapıyormuş gibi mesela 60km hızla rampaya 3.vitesle 5bin devirle çıkmaya başladım rampayı çıkarken km.saati 30lara düşerken devir saati düşmüyor... şimdiden teşekkürler cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyleek

    merhaba meteg usta,

    ben bir arkadaşımdan 2005 model vectra 1.9 cdti otomatik satın almayı düşünüyorum. computestte araç normal çıktı fakat vitesi geri boş ileri ve ya ileri boş geri konumuna getirirken "şık" diye bir ses duyulduğunu farkettik. computestteki arkadaş sorunun aks yada motor takozundan olabilceğini ama yinede bi şanzuman ustasına göstermemiz gerektiğini söyledi.

    araç yürürken vites değişmelerinde falan hiç bir problem çıkarmıyor. güç kaybıda görünmüyor herşey normal görünüyor. fakat vitesi ileri boş geri veya geri boş ileri konunumuna getirirken kavrama hareketi ile birlikte böyle bir ses duyuluyor. ileri boş ileri veya geri boş geri denemelerinde böyle bir ses gelmiyor.

    sizce bu şanzımandan olabilir mi? biz yine bi şanzıman ustasına ve ayrıca opel ustasına daha göstermeyi düşünüyoruz.

    birde şanzımanda kullanılması gereken yağ ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

    verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkürler..

    iyi çalışmalar.

    burdan Kamil ustaya selamlar. servisin sadece bakmak için 1200 tl istediği ses problemini arabayı sadece lifte kaldırıp tek bir civatayı sıkarak halletti.

    Kamil usta arabayı aldım. şanzuman gayet iyi dediğin gibi bi sorun yok . ruhsat sigorta işlerini halledeyim yine geleceğim yanına. tekrardan çok teşekkür ederim.

    Ankarada olan arkadaşlara Kamil ustayı tavsiye ederim. yeri batıkente giderken sağ tarafta erciyes işyerlerinin orda. by usta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilcam_

    arkadaslar bilen birileri lutfen yardimci olsun. aracim 2005 megan 2 dinamik bva. sadece birinci vites gecisinde sarsinti var her zamanda olmuyor ama oluncada saglam sarsiyor. aydin ve bagli ilcelrdeki yetkili servisler israrla yag degisimi yapmayip omurluk yag edebiyati yapiyor. denizli veye aydinda otomatik ustasi bilen varmi. tesekkurler.

    Nazilli'de Fırat usta var. Bir reno forumundan tanıdım ve Kocaeli'ndeki bana telefonla bile yardımcı olmuştu

    burda da bir sayfası var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_51942835/tm.htm




  • 
Sayfa: önceki 133134135136137
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.