Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (293. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
983.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    2 gün önce 60 bin bakımı Bursa bayraktar'da yaptırdım.Rutin bakım için 840 TL ödedim,benzinli bir araç için olduça yüksek bir rakam.
    Balatalarımı hiç değiştirmedim,birde aracımı fazlasıyla virajlı yollarda kullanıyorum ve neredeyse hiç fren kullanmıyorum.
    Alışabilirseniz L modu çok kullanışlı ve balataların ömrünü uzatıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkpli -- 5 Mayıs 2016; 11:56:12 >
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    İyi günler,

    Balata ile ilgili olarak internette sensörlü ve sensörsüz balataların olduğunu gördükten sonra biraz daha araştırıp teknik servisi arayarak bilgi aldım. Eski kasa ve yeni kasa XV' lerin balatalarında sensör bulunmamaktaymış. Fakat kılavuzda da bahsedildiği üzere göstergelerde fren ikaz ışığı ile balata seviyesi uyarı verilmekte. Bunu sensör olmadan nasıl veriyor diye servise sorduğumda fren hidroliği seviyesi balata aşınma sonrası belli bir seviyeye gelince bu ikazı veriyormuş.

    Honda Jazz kullanan bir arkadaşıma sizin araçta da böyle mi diye sorduğumda enteresan bir detay çıktı ortaya. Burada dikkat edilmesi gereken husus balata için ayrıca özel sensör bulunmadığından fren hidroliği seviyesinde balata haricinde meydana gelebilecek seviye azalmasında diğer nedenleri(sızıntı, hortumda hasar vb ) de göz önünde bulundurmak gerek.

    Anladığım kadarıyla bazı araç sahipleri fren hidroliği seviyesini sıkça kontrol edip azaldıkça kendileri eklemekte. Böyle durumlarda balata erimesine rağmen fren hidroliği seviyesi normal değerlerde olacağından uyarı ikaz göstergesi yanmayabilir. Bu nedenle balata bitip ses çıkartana kadar fark edilemeyebilir.

    Sohbet sırasında özlü bir sözde duymuş oldum; "Arabasını seven motor yağına Canını seven fren yağına bakar"

    Ön konsol konusunda tespit ettiğiniz dalgalanma için XV sahibi diğer arkadaşlar da bilgi verebilirse memnun olurum.

    Selamlar, sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06_XV_75 -- 5 Mayıs 2016; 12:23:02 >




  • mkpli kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkürler. Aslında 4 çeker otomatik bit araca göre çok yakmıyor hatta az bile yakıyor ama benzin litre fiyatı yüksek işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    İyi günler,

    Yorumunuz ve sabrınız için teşekkür ederim, başımızdan geçenleri samimi ve detaylı olarak yazmaya çalıştım.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=116599197 linkinde bulunan "Yolgezer" kullanıcısının ön konsol da gördüğü dalgalanma sizin araçta var mı? Göz ve elle kontrol ederek bizimle paylaşabilirseniz memnun oluruz.

    Selamlar sevgiler.
  • Arkadaşlar Merhaba ,

    Sonradan taktırdıgınız navigasyon öneriniz varmı acaba.Serviste alpine model bir navigasyon var ama baya pahalı bir cihaz.
    Birde dışarıda yaptıragımız bir sistem aracın garanti kapmasına etki ediyormu acaba. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Arkadaşlar merhaba
    Uzun zamandır abime 4x4 arayışındayız ancak bir türlü karar veremedik. Ben xv çok hoşuma gittiği için önerdim. Nette araştırdığımız kadarıyla da 4 çekeri en iyi marka Subaru. Kendisi sıfır almayı düşündüğü için forestere gücü yetmiyor, xv fiyat olarak bütçesine uygun gidip test edecek. İkinci El derdi yok çünkü Allah nasip ederse en aşağı 5-6 sene biner arabaya. Kendisi bu güne kadar lpg olmadan direk benzinli araca binmediği için biraz çekiniyor. Belki Subaru severleri biraz kızdıracak bu soru ama xv de lpg uyumu var mı? Bir de performansı haricinde eksi gördüğünüz noktaları nelerdir?
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler.

    Not: yılda 30-35 bin km yol yapıyor.

    Merhaba. Ben 2 aya yakındır xv kullanıcısıyım. Brc lpg taktırdım. Şu an 6000 km kadar olmuştur. Çok memnunum. Brc yurtdışında Subaru xvyle anlaşmalı takıyor. Türkiye'de yok bu durum. Aynı motor. Bende bayağı araştırdım, taktırmaya karar verdim. Şehir içi 22 tl, uzun yolda 20 tl yakıyor. Yol bilgisayarı uzun yolda 8,3 civarı hız 125 km ort. Şehir içi 10.5 litre kısa mesafe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Bunu duyduğuma çok sevindim hocam lpgyi uyum problemi yok o zaman. Peki ne kadara taktırdınız öğrenebilir miyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Malesef dizel forestere gücü yetmiyor.
    Sanırım xv de lpg sıkıntılı çünkü kullanıcı yorumlarında net bir şey bulamadım.

    Hiç sıkıntılı değil güzel kit ve doğru montaj ile. Biz BRC MY-11 taktırdık XV'mize saat gibi çalışıyor. Arada bilgisayar bağlayıp lpg enjeksiyon haritasına bakıyorum çalışırken, ip gibi. Montaj da önemli. Manifoldun sökülüp nipel yerlerinin düzgünce delinmesi gerekli. 7 bin km oldu taktirali. Ne arıza lambası var ne çekişten düşüklük. Bu aracta lpgnin görülmemesinin ruhsata işletme konusu sıkıntı olabiliyor. Çoğu bayide bu araç için proje onayı yok/çoğu bayi bu araca montaj tecrübesine sahip değil. O yüzden sahibinden de falan pek lpgli xv göremezsiniz. Ancak olan bayiler de var. Biz daha önce çokça subaru tecrübesi olan, bölgede montaj yaptığı XV olan ve bu araç için proje onayı olan bir BRC yetkili bayisinde taktırdık ve ruhsata işlettik. Çok memnunuz. Çekinilecek hiçbirşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Bunu duyduğuma çok sevindim hocam lpgyi uyum problemi yok o zaman. Peki ne kadara taktırdınız öğrenebilir miyim

    BRC Sequent 24 MY-11 aracımızdaki kit. 1900 TL / 9 taksit şeklinde taktırdık. 40 litrelik simit tank bulunmakta.

    Şu an yerine BRC Sequent 32 MY-11 geldi bu sistemin. Daha gelişmiş bir beyine sahip. Bayiden bayiye fiyat değişiyor; gördüğüm kadarıyla 2100-2300 arası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Bunu duyduğuma çok sevindim hocam lpgyi uyum problemi yok o zaman. Peki ne kadara taktırdınız öğrenebilir miyim

    BRC Sequent 24 MY-11 aracımızdaki kit. 1900 TL / 9 taksit şeklinde taktırdık. 40 litrelik simit tank bulunmakta.

    Şu an yerine BRC Sequent 32 MY-11 geldi bu sistemin. Daha gelişmiş bir beyine sahip. Bayiden bayiye fiyat değişiyor; gördüğüm kadarıyla 2100-2300 arası.

    Çok teşekkürler hocam yardımlarınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Bunu duyduğuma çok sevindim hocam lpgyi uyum problemi yok o zaman. Peki ne kadara taktırdınız öğrenebilir miyim

    BRC Sequent 24 MY-11 aracımızdaki kit. 1900 TL / 9 taksit şeklinde taktırdık. 40 litrelik simit tank bulunmakta.

    Şu an yerine BRC Sequent 32 MY-11 geldi bu sistemin. Daha gelişmiş bir beyine sahip. Bayiden bayiye fiyat değişiyor; gördüğüm kadarıyla 2100-2300 arası.

    Aynen katılıyorum size.Son modeli taktılar. Enjektörler karşılıklı olduğu için fark verdim. 2200_2300 arası söylediler Konya'da. Ben 4.kez aynı yere Brc taktırınca 2100 e 9 taksit taktırdım. Seneye de işletecem inşallah.3500 devir ve üstünde %10 benzinde püskürtmeli açık. Sübaplar daha az zarar görecek inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sukurela


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Bunu duyduğuma çok sevindim hocam lpgyi uyum problemi yok o zaman. Peki ne kadara taktırdınız öğrenebilir miyim

    BRC Sequent 24 MY-11 aracımızdaki kit. 1900 TL / 9 taksit şeklinde taktırdık. 40 litrelik simit tank bulunmakta.

    Şu an yerine BRC Sequent 32 MY-11 geldi bu sistemin. Daha gelişmiş bir beyine sahip. Bayiden bayiye fiyat değişiyor; gördüğüm kadarıyla 2100-2300 arası.

    Aynen katılıyorum size.Son modeli taktılar. Enjektörler karşılıklı olduğu için fark verdim. 2200_2300 arası söylediler Konya'da. Ben 4.kez aynı yere Brc taktırınca 2100 e 9 taksit taktırdım. Seneye de işletecem inşallah.3500 devir ve üstünde %10 benzinde püskürtmeli açık. Sübaplar daha az zarar görecek inşallah.

    Karışım ayarlarınız düzgün olduğu sürece subap konusunda korkularınız olmasın, ben hassas subaplı olduğu söylenen ti-vct motorda kullanıyorum brc my-11 2 seneyi doldurmak üzereyim 40 bin kilometre oldu subaplarımda en ufak hasar yok..

    Tüm boxer motorlarda enjektörler 2-2 şeklinde karşılıklı yapılıyor, böyle yapılması lazım başka türlü enjektörden çıkan hortum çok uzun olur düzgün çalışma olmaz. VSR açılarak yine risk en aza indirilmiş iyi yapılmış. Bir an önce işletin, böyle gezmek sizin açınızdan iyi değil. Allah korusun başınıza birşey gelse araçta kaçak tesisat bulunduğundan suçlu konumuna düşersiniz. XV gerçekten çok güzel bir araç gerek CVT şanzımanının konforu ve tasarrufu, gerek simetrik 4 çekerinin verdiği güven, yakıt sorunu da çözüldüğü zaman tercih edilmemesi için hiçbir sebep kalmıyor. İyi günlerde kullanın




  • Benim bir konuda görüşlerinize ihtiyacım var;
    Araçla seyir halinde giderken frene dokunduğum zaman direksiyonda acaip titreme oluyor , bunu araştırdığım kadarıyla disk değişimi diyorlar !
    Benimde düşüncem öyle çünkü 30 bin küsür bakımında disk taşlama yapılması lazım demişlerdi ve de yapılmıştı(keşke yaptırmasaydım)vede ön balata değişmişti.
    Sanırım şimdi de değişmesi gerekecek,,araç su anda 43 bin küsürde, ön balatalar da zayıfladı..
    Sizce disk ve balata olarak başka alternatif marka kullansam neyi tavsiye edersiniz , bilgisi olan cevaplarsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercann.34

    Benim bir konuda görüşlerinize ihtiyacım var;
    Araçla seyir halinde giderken frene dokunduğum zaman direksiyonda acaip titreme oluyor , bunu araştırdığım kadarıyla disk değişimi diyorlar !
    Benimde düşüncem öyle çünkü 30 bin küsür bakımında disk taşlama yapılması lazım demişlerdi ve de yapılmıştı(keşke yaptırmasaydım)vede ön balata değişmişti.
    Sanırım şimdi de değişmesi gerekecek,,araç su anda 43 bin küsürde, ön balatalar da zayıfladı..
    Sizce disk ve balata olarak başka alternatif marka kullansam neyi tavsiye edersiniz , bilgisi olan cevaplarsa sevinirim.

    Merhabalar.

    Disk taşlama işini keşke yaptırmasaydınız.

    Eğer araba giderken frene bastığınızda direksiyonda titreme oluyorsa disk yamukluğu söz konusudur.Malesef diskleri değiştirmeniz gerekecek.

    Diski bulabilirseniz ATE, sonrasında ise TRW tercih edebilirsiniz. Şu şekil bir fiyat buldum TRW için. Bu araca başka hangi firmalar disk üretmiştir bilemiyorum. Bilinen diğer alternatifler de düşünülebilir maddi açıdan yüklü gelirse.

    Balatada ise Kale tercih edebilirsiniz. Yerli üründür uygun fiyata iyi kaliteye sahiptir. Orjinali büyük ihtimalle 4 katı pahalı olacaktır.

    Disk ve balata konusunda kesinlikle Çin malı ürün tercih etmeyin. Bunu özellikle söylemek istiyorum. Ustanız tak iyidir ben sorun yaşamadım derse de boşverin. Tehlikeli bir durum yaşamasanız bile aynı yamulma ve balataların çabuk bitme gibi sorunları, frene basınca gıcırtı seslerini duyacaksınız. O yüzden bahsettiğim markalardan tercih ederseniz uzun süreli garanti bir çözüme ulaşırsınız. Frenler önemli.

    Saygılar.




  • Exit to DOS kullanıcısına yanıt
    Bende inanın çok pişman oldum yaptırdığıma.
    Diskleri değiştircem evet kaç gündür araştırma içerisindeyim , daha da fazla uzatmadan bitirmek istiyorum açıkcası.
    Ate marka disk üzerinde araştırma pek yapmadım ama,
    Trw ve brembo marka ürünler üzerinde yoğunlaştım ikiside aynı marka olsun istiyorum(balata ve disk) trw daha ağır basıyor, tercihimi ona kullancam sanırım
    Fiyat bulduğunuz yer ile de telefonla daha önce görüşmüştüm ,elimde ferodo marka var dedi,o ürün olduğu için elinde onu övmüştü :))
    Teşekkür ederim görüşleriniz ve ilginiz içinde .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sercann.34 S kullanıcısına yanıt
    XV'miz 82bin KM'de. Böyle bir işlem yapılmadı. Daha eski bir araçtan örnek vereyim. 2008 model Ford Focus aracım var. 108bin KM'de disklerinde en ufak sıkıntı yok çok şükür. Düzgün kullanımda ve belirli şeylere dikkat edildiğinde ( fren balatasını zamanı geldiğinde değiştirmek dibine kadar indirmemek, dandik balata kullanmamak, disklere sıcakken su tutmamak, su birikintisine girmemek) diskler uzun ömürlü parçalardır. Hiç ellenmesine de gerek yoktur. Ancak çok ileri kilometrelerde disk yüzeyi ciddi anlamda bozulduğunda diskin yenisini almak yerine eğer diskin kalınlığı yeterli ise bu işlem yapılarak disk kurtarılmaya çalışılıyor. Ancak taşlama işi düzgün yapılmadığı zaman sorunlar daha da büyüyebiliyor. Bu yüzden yenisinin alınması taraftarıyım her zaman. Neden böyle birşey yapılmış diskinize o yüzden anlayamadım, 30.000km'deki bir araçtan bahsediyorsunuz. Ve o yüzden keşke yaptırmasaydınız dedim çünkü çok büyük ihtimalle tornada taşlama sırasında zarar gördü.

    Manuel arabalarda motor freni sıklıkla kullanan biriyim motorsikletten kalma bir alışkanlık olarak. Motora fazla yığılma yapmadan düzgün şekilde sıra sıra vites düşürerek dururum. Bu yüzden ne balatalar ne diskler bende pek çabuk eskimez. Focus'ta arka balatalarını değiştirmiştim 10-15 bin KM önce, balatalar daha giderdi, kalınlığı vardı. Ancak sertleşmişti, uzun zamandır değişmemiş olduğu belliydi ses yapıyordu. Ne gerek var, hem diski hem kendimi riske atmaya diye düşündüm. Hem ses çıkarıyor konforumu da bozuyordu. Yazın özellikle ben freni ses çıkaran arabalara hep bakarım cam açıkken. Aynı duruma düşmek istemem :) Orjinal Motorcraft olanı takım 190 lira. Kale marka takım 50 lira. Kale'yi internette de okudum herkes memnun, kaliteli bir balata. Taktım şimdi ne ses var ne başka birşey. Frenaj gayet güzel. Kafam da rahat. Eğer bütçeniz el vermiyorsa Kale'ye yönelebilirsiniz diye ondan tavsiye ettim. Ancak bütçeniz yeterli ise planladığınız şekilde hareket etmeniz tabii en güzel seçim olacaktır.

    Saygılar.




  • Exit to DOS kullanıcısına yanıt
    Bende zaten neden disk taşlama yapıldığını hiç anlamış değilim.
    Serviste yapılması gerekiyor diyince bende birşey diyemedim .
    Kale markasını hic arastırmadım , bilmiyorum açıkcası
    Sanırım TRW markasına yönelcem, çok düşük fiyatada yönelmek istemiyorum sonucta fren sistemi en önemli etkenlerden birisi.
    Servise danıştığımda ön disk takım ve balata işcilik hariç yaklaşık 1000 küsür fiyat istiyolar.TRW disk takım ve balata ise ortalama 350-400 tl civarı fiyat istiyorlar.
    Brembo marka da aşağı yukarı aynı TRW ile ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazargünü havanında güzel olmasını fırsat bilip çocukları biraz gezdirme maksatlı ufak bir tur yaptım. Yakın çevredeki mesire alanı ve köyleri dolaştık. Kullandığımız güzergahdaki yollar asfalt ama köy asfaltı. Bolca çukur, yama, dalgalanma vb var. Çok fazla iniş çıkış olmamakla beraber bir hayli virajlı sayılabilir. Gezinti olduğu için sakin bir kullanım oldu.Xv sessizliği, konforu ve tüketimi ile benim beklentilerimi gayet iyi karşıladı. Normal kullanımda benzinli araca göre çok düşük devir çevirdiğinden motor sesi hiç yok. Motoru gaza basınca ancak duyuyorsunuz. Dalgalı asfalttaki yol tutuşunu ve darbe sönümlemesini de başarılı buluyorum. Başladığım noktada sona eren yaklaşık 55 km lik yolculuk boyunca ortalama tüketim 6.0 litre olarak gerçekleşti. Memnuniyetimin ana nedeni asfalttan ayrılmaya karar verdiğimde rahat olmam. Aracın yerden yüksek yapısı sayesinde mesire alanı vb yerlerde çekinmeden yoldan çıkıp dolaşabiliyor, istediğim yerlere yanaşabiliyorum. Normal sedan araçlarda, özellikle Toyota, honda gibi yere yakın araçlarda aman tamponu sürtermiyim, aman karteri vururmuyum diye tedirgin olacağım yerlerde hiç düşünmeden hareket edebiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar Merhaba,
    Fiyatının uygun olması nedeniyle, Cadde'yi tercih ettim. Aracı oraya servise götürücem, yorumu yada kötü tecrübesi olan arkadaşlar var mı?
    Yukarıda bahsedilen fiyatları malesef istanbulda bulamadım ben, periyodik servis fiyatları 650-740TL aralığında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unssal

    Arkadaşlar Merhaba,
    Fiyatının uygun olması nedeniyle, Cadde'yi tercih ettim. Aracı oraya servise götürücem, yorumu yada kötü tecrübesi olan arkadaşlar var mı?
    Yukarıda bahsedilen fiyatları malesef istanbulda bulamadım ben, periyodik servis fiyatları 650-740TL aralığında...

    CADDE MOTOR SUBARU uzmanlığı yüksek ve en başarılı bir-iki servisten biri zaten.
  • 
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.