Şimdi Ara

sportage gdi lpi sivi lpg hakkinda.. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
37.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    hayırlı olsun takip edeyim.

    çok iyi ama euro'nun şu an 3tlyi gördüğünü düşününce :(

    sistemin biraz daha ucuzlamasını beklemekte fayda var
  • gaz olmuş 3.30....
    gerisi yalan...
    ne tasarrufundan bahsediyoruz anlayamıyorum...
  • son zamlarla lpg tasarrufu bitme noktasına geldi. çıkardığı masraflar cabası.
  • sportage otomatik vitese de lpi uygulanabiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    son zamlarla lpg tasarrufu bitme noktasına geldi. çıkardığı masraflar cabası.

  • pitaya_blk P kullanıcısına yanıt
    LPG'nin %20 ve hatta %40'lara kadar fazla yaktığı doğrudur. Bu yanma verimi ile ilgilidir. Bunun yanı sıra LPG'de benzinde olan ve de motorun performasını artırıcı, koruyucu, soğutucu vb vb katkılar bulunamaz daha doğrusu o kadar katkıyı da eklerseniz fiyatı benzine iyice yaklaşır.
  • slm.arkadaşlar.aylardır ne araba alacağıma karar vermek için burası dahil tüm forumları okumaktaydım.aklıma gelen ilk araç sportage'dı.fakat yakıt olayından dolayı vazgeçmiştim.aralık ayı sonunda bi arkadaşımla i30 almak üzere hyundai satıcısına gittik.o zaman izmirde hiç bu araçtan kalmadığını söylediler.sonra arkadaşa araç bakmak için kia'ya gittik.kısaca orda on dakikada spo almaya karar verip kaporayı verdim.ordan çıkıp bir prins satıcısına gittim(daha önceden araştırdığım yada araştırdığımı zannettiğimden dolayı).6000 tl'ye anlaşıp sıvı sistem lpg'yi aracı daha bayiden çıkarmadan taktırdım.rodaj olayını halletmek için(bazıları yok desede)izmirden eskişehire aracın kullanma kılavuzunda yazdığı şekilde gittim.1000 km.sonunda tüketim;benzin 40krş lpg;33krş.şuan araç 3000 km'yi doldurdu.sarfiyat düşecek diye habire lüzumsuz yere aracı kullanıp duruyorum.şuanki tüketim ş.içi benzin 50krş.lpg(her depoda değişsede)33-42 krş arası değişiyor.yüzde kaç tasarruf yapıyo hesaplamadım ama söylendiği gibi 40-50 falan olmadığı kesin.bu durumu taktırdığım bayiye ilettim "abi kullandıkça düşer dediler"iyide kullandıkça düşecekse benzinde düşecek aradaki fark yine değişmeyecek.sonra hem prins hemde ipragaza ayrı ayrı mail atarak durumu bildirdim.prinsten haber yok,ipragaz sözüm ona birgün sonra dönecekti hala dönecek.bazen görüyorum arkadaşlarım benim değerlere göre çok düşük sarfiyatlar yazmışlar,anlamıyorum.ha bu arada hakkını vereyim prins'in, benzin sarfiyatını yol bilgisayarına göre yazdım,değilse ilk çalıştırma dahil lpg ile.durum bu arkadaşlar.bu konuda fazla deneyimli olan yok,o yüzdende biraz yazma gereği hissettim. sorularınız olursa yanıtlayabilirim.saygılar.




  • fatih2671 F kullanıcısına yanıt
    Sayın fatih2671, yazdıklarınız doğru kesinlikle. İlk olarak şunu belirterek başlayım, sizi eleştirme ve de hata yapmışsınız demek için cevaplamıyorum. LPG kesinlikle TERCİH MESELSİDİR. Ben eski LPG'ci olarak bu hususta LPG'ye (mevcut araçlarımız için söylüyorum), kesinlikle karşıyım. Bu konudaki görüşlerimi geçen yıldan bu yana Honda, IX35 ve Spo sayfasında detaylarıyla anlattım. Bu nedenle o kouları tekrar etmek istemiyorum. Sonradan LPG takılan "yeni teknoloji araçlar" genelde ilk arıza sinyallerini 100bin km'den sonra vermeye başlarlar. Eğer aracınızı yılda 10bin km civarı kullanıyorsanız ki bu da 10 yıl eder ve LPG; kullanana ekonomik görünebilir. Ancak, son günlerde banzin LPG makası daraldı ve de LPG'nin negatif etkileri dikkate alınınca, bence LPG konusunda iyi düşünülmelidir.
  • eleştirilmekten rahatsız olmam elşetirmiş olsanız bile.bende hata yaptığımı malesef kullanmaya başlayınca anladım.ama aylar boyu internetten araştırdım her ne kadar çok kullanıcısı olmasada olan cüzi kullanıcılardan hiçbiri şikayetçi olmayıp yere göğe sığdıramamışlar bu sıvı lpg sistemi.sizin dediğiniz benim şikayetimden biraz farklı.daha öncede belirttiğim gibi nerdeyse benzinle lpg arasında fark yok.kabaca bi hesapla AYDA 5000 km.falan yapsam bi ihtimal 10 yılda kendini amorti edecek sistem.daha arıza,kar zarar hesabına bile giremeden kafadan 6000tl.zarar.
  • arkadaşlar bu sıvı sitemden memnun olan var mı? Ben de taktırmayı düşünüyorum da
  • fatih2671 F kullanıcısına yanıt
    Anlayışınız için teşekkürler. DH formunda lpg firmalarının da ilgilileri olduğu için zaman zaman işi abartarak insanları maalesef yanlış yönlendiriyorlar. LPGye uygun araç üretilmedikçe lpg karlı olamıyor maalesef. Bazı araçların mesela, hyundai ıx35''in lpg+pil tipi aracı, opel'in buna benzer araçları oldu ama hiç bir zaman piyasyada yaygınlaşamadı. Bu konuda benim ağzım yandığı için, elimden geldiğince arkadaşları uyarmaya çalışıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • fatih2671 F kullanıcısına yanıt
    hayırlısı olsun.
    bizler sportage forumunda tüp takılmaması konusunda hep görüş belirttik. hatta nadiren de olsa foruma giren bazı arkadaşlar (sayıları 2-3 geçmez), tüp taktırdıklarını ve ayrıntılı bilgi vereceklerini yazdılar. ve bir daha da foruma girmediler. aracımız fazla yakmıyor. 1,6 benzinli sedanlarla hemen hemen aynı. missal, corolla forumuna bir girin. yakıt değerlerini bir görün. ama corollanın farkı tüpe tam uyumlu.
    adınıza hayırlısı olur inşallah.
    sportage forumuna da bekleriz. tüp taktırmayı düşünen arkadaşlarla tecrübelerinizi paylaşırsınız.
    saygılar...

    sportage forum:

    http://forum.donanimhaber.com/m_42257295/mpage_384/tm.htm




  • 2000 tl lere düşerse taktiririm. 6000 falan uçuk rakamlar. Malzemenin 500 tl maliyeti vardır en fazla.6000 i çikarmak 40 bin yapmak lazım. Bana göre değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    Fiyatı düşebilir belki ama (bu arada kalite de düşebilir belki), daha öncede belirttiğim gibi LPG işinde asıl husus, LPG'nin fiziksel ve kimyasal özellikleri nedeniyle belirli bir vadede mevcut motorlarda yaratması muhtemel sorunlar. İşte bu noktada tercih başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Fiyatı düşebilir belki ama (bu arada kalite de düşebilir belki), daha öncede belirttiğim gibi LPG işinde asıl husus, LPG'nin fiziksel ve kimyasal özellikleri nedeniyle belirli bir vadede mevcut motorlarda yaratması muhtemel sorunlar. İşte bu noktada tercih başlıyor.

    Kim artık 10yıl aynı araca biniyorki.

    Yüksek km yapan da dizel alıyor zaten lpg taktıran lar ortalama 10 20 bin yapanlar.ki bence 10 bin altında lpg dizel gereksiz 20 bin üstünde dizel mantıklı.
  • Esasında bir anlamda doğru bir yaklaşım. Ben dediğiniz gibi yıllık 20bin altına düşmediğim için, LPG'de yaşadıklarımdan sonra son iki aracı dizel olarak seçtim. gerçi fiyatlarda uçtu gitti, dizel almak daha da zorlaşmaya başladı.
  • happycar kullanıcısına yanıt
    Bir faydasını veya zararını gördünüz mü sistemin. Denilen gibi 20 bineden 30 binden sonra motor beynini bozuyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun süre lpgli araca bindim araç passat 2006ydı. evet başlarda iyiydi. ancak. km arttıkça araçtada arızalar başladı. basınç sensörü düzensiz çalışma ve elektronik ve motor sisteminde yüksek maliyetler. bu yıl masrafları hesapladığımda 3500tl para vermişim. toplam 60bin km gittim. servise gittiğimde öcü gibi bakıyorlar arabaya lpgden yapıyor bakamayız diyorlar. dışarda adam gibi usta yok. bu sorunları üst üste koyduğumda aracı sattım. ve 2015 sportage aldım geçen hafta ve forumlardaki yazıları okudum. olumlu olumsuz birçok yazı var. bu araçların lpgye göre dizayn edilmediği bi gerçek. bi kaç yerden fiyat aldım 3500 civarı karma sistem. ufak bir hesap yaptım. ilk 400kmde araç 35-40 kuruş civarı şehir içi tüketimde. tüpdede yüzde 30-yuzde70 oranında yakıt yakmakta. 30kuruşada bu geliyor ortalama. yılda 1000 tl gibi bir kar söz konusu yılda 10.000 km için. yani 4 yılda sıfırlaması. geçmişteki aracımdanda edindiğim tecrübeyle sorunlar zaten bundan sonra başlıyor. sonuçta mantıklı bulmadım. sıvı sistem deniyor. belki daha karlı ama ilk maliyet söz konusu oldugunda oda aynı hesaba geliyor. lafı uzattım belki ama araçlara lpg takılırken ilerde oluşacak sorunlarıda maliyete yazmakta fayda var.




  • herkese selamlar, arkadaşlar şuanki kullandıgım arac yeni kasa 1.6 multijet bravo dinamıc ,aracımdan cok menmunum lakin model yükseltmek istiyorum ve kia sportage 1.6 cok hoşuma gidiyor, bu sıvı sistem lpg hakkında biraz arastırma yaptım ama yinede aklıma takılan sagdan soldan duydugum bişeyler var mesela araba cekmiyo diyenler var bide en önemlisi bu sıvı sistem lpdı yi normal istasyonlardan dolum yapabiliyormuyuz? yani ben depomu doldururken normal sıradan shell opet istasyonundan lpg pompasından doldurabiliyormuyum yoksa bu sıvı sistem lpg nin ayrı özel bir pompasımı var? şimdiden teşekürler...
  • oduncu06 O kullanıcısına yanıt
    Normal LPGli araç nasıl LPG alıyorsa aynı şekil LPG alıcaksınız. Sıvılaştırmayı kitin özel pompası yapıyor. LPG dolumunda başka pompa ıvır zıvır gerekmiyor.

    Araç çekmiyor konusuna gelirsek :) Dizel sonra şok geçireceksiniz baştan söyleyim. Alıştığınız 1500-3000 devir arasında hızlanma tepkisini torkunu bu araçta 4000 devirden sonra bulacaksınız alışık olmadığınız için bu araç bağırıyor diyeceksiniz.

    Başka sorunuz varsa özelden mesaj atın daha iyi yardımcı olurum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.