Şimdi Ara

Selespeed alınır mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.

    Uzun zamandır forumun Alfa-Romeo kısmını takip ediyorum. Şu anda bir Alfa'm yok ama bundan sonraki aracım mutlaka Alfa olsun istiyorum.

    Sorunuma gelince, eşim şu anki manuel vites araçtan sonra otomatik bir araç istiyor ve tüm maddi durumu dağıtmadan alabileceğimiz otomatik Alfa'lar 147 ve 156 Selespeed modeller. 159 otomatik model almamız neredeyse imkansız.

    Şu anki arabamızı sıfır aldık, yaklaşık 4,5 yıllık ve inanılmaz sorunsuz bir süre yaşattı bize. Bu kadar sorunsuz bir süreden sonra( ki satacağım zamana kadar da problem çıkaracak gibi gözükmüyor) problemli ve bizi -tabirimi mazur görün- sanayiden çıkartmayacak bir araç ile uğraşmak istemiyorum. Alfalar hakkında, kronik problemleri hakkında az da olsa bilgim var. Tek sorunum ve merak ettiklerim selespeed ile ilgil.

    Selespeed ile ilgili kuşkularıma gelince;

    1. Selespeed gerçekten sorunlu mu?
    2. Yeni selespeedler pek sorun çıkarmıyor gibisinden birşeyler okudum, bu yeni robot hangi modeller/yıllarda var?
    3. Selespeed alırsam mutlaka lpg ile kullanmak zorundayım. Piyasada bildiğimiz sıralı sistem markalarının dışında(BRC-Zavoli vs.) Lorenzo Omegas, Prins vs. gibisinden duymadığım ve çok daha iyi ve pahalı olduğu iddia edilen sistemler var. Bunların farkı ve üstünlüğü var mıdır?

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dpower -- 1 Şubat 2011; 21:09:43 >







  • bnde bu SS konusunda çok düşüncedeyim.Otomatikl alayımmııı,almayayımmı diye düşünüp duruyorum.

    Bir arkadaşımda 156/2002 model SS var,tüplü.

    Yalnız araçtan değil ,sadece SS sisteminden şikayetçi.

    Şikayet sebebi ise aşağıda, bu başlıkta bu soruna cevap arıyorum.


    araba mesela gidiyosn 4. viteste takılıyo
    3e düşmüyo
    2ye düşmüyo
    bazen 2den 4e 4 ten 2ye düşüyo
    3ü geçiyo
    2den 1e düşmüo falan


    AYRICA ALFACILAR NERDEEEEEEE,FORUM RESMEN ÖLÜ BEEE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dökümcübaba -- 1 Şubat 2011; 22:36:43 >
  • Ben de araçtan fazla şikayetçi olacağımı zannetmiyorum. Varyatör, hassas ön düzen gibi problemlerden haberdarım. Bunları seve seve göze alıyorum ama bir kerede 3-4bin TL masraf açıp belimizi bükebilecek bir sorunun sürekli kafamda dolanmasını istemiyorum. Şimdiki aracım ilk aracımız idi ve çok sorunsuz bir süre geçirdik.
  • Yok mudur fikri olan arkadaşlar?
  • Şu sıralar bende selespeed almayı düşünüyorum mevcut bir 2003 mod 147 1.6 araba var yaşadığım sorunlar varyatör ve ön takımdan geldi ve beli bükücek masraflar değilde nede olsa 100.000 de bir araç yaklaşık 800 tlye çözüldü. Hani derlerya kafesinde aslan olan yemine katlanır buda aynı durum. Selespeed konusuna gelince almayı düşündüğüm bir aracı test ettim ve izlenimlerim şudur,

    1-Kesinlikle bir triptonik vitesle aynı değil normal manuel şanzımanı yönlendiren bir robot var ve siz tuşa bastığınızda vitesi kendi atıyor. (2010 golf 1.4 tsı trp' den dha iyi)
    2.Vites atışlarınızda araba birkaç saniyeliğine koltuğa yapıştırıyor yukarıda belirttiğim üzere manuel şanzıman mantığında çalıştığı için.
    3. Bana acaip kullanışlı geldi ve lakin birçok vites paçası manuel şanzımanla aynı olduğu için çıkaracağı masrafta olacak değil.. 2002 öncesi ss' lerin sorunlu olduğu biliniyor zaten..
    4.frene bastığınızda vistes küçültmeleri yerinde vede mandalı çekip arttırmak istediğinizde devri uygun olmadığında vites geçişi yapmıyor hafızasında tutup size devri alınca itaat ediyor ki bu çok iyi bir şey neredeyse hiç güç kaybı yaşanmıyor. Örnek olarak mandalı çekin gaza basın ve yine çekin araba en uygun an gelince vitesi arttırıyor ve sizin vitesden daha çok yola konsantre olmanıza olanak sağlıyor...

    2010 gold tsi dsg kullandım, c2 vts f1 şanzıman kullandım, 2008 opel astra 1.9 cdti triptonik kullandım bu araçların hepsi kondoru düşünmüş ama bende alfanın bıraktığı iz sadece spor kullanım düşünüldüğü.. Bu arada çıkaracağı masraf diğer yarı otomatiklerle karıştırılmamalı kesinlikle farklı sistem ve çoğu parçası manuel ile aynı ve masraf az olacak anlamına gelmektedir.. Zaten bozulacağınıda sanmıyorum ya:))) sen varyatör ve ön takımı düşün. rotil, rot başları, salıncak, fren balatası 550 tlye aldım. varyatörüde 200tlye tamir ettirdim;)




  • alacagın alfa ss i daha once hakkıyla kullanmıslarsa hiç korkma ama ss kapalı kutu .araba kullanmayı bilmeyen biriyse işin cok zor ben sadece 2 vites sekromec problemi yasadım oda 250-300 tl ye cozuluyo.on takım hassas problemde ılk onze z rotlarıda cıkıyo onunda 2 z rotu 60 lıra masrafı ne olursa olsun alfaya deger
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bursa 156 ss

    alacagın alfa ss i daha once hakkıyla kullanmıslarsa hiç korkma ama ss kapalı kutu .araba kullanmayı bilmeyen biriyse işin cok zor ben sadece 2 vites sekromec problemi yasadım oda 250-300 tl ye cozuluyo.on takım hassas problemde ılk onze z rotlarıda cıkıyo onunda 2 z rotu 60 lıra masrafı ne olursa olsun alfaya deger


    Aynen..
    2 defa ss sahibi oldum birkere problem yaşadım onda'da sekromenc dişlileri sıyırmıştı.Ancak bu demek değildir sendede hiç bişi cıkmaz alfa bu olabilirde olmuyabilirde.Daha önce cok sorunsuz benı üzmeyen bir araca sahiptim diyorsan
    alfa'dan daha dogrusu SS den uzak duracaksın ancak 2.0 Ts düz alacaksan hemen al yada 147
    illa otomatik diyorsan 159 alacaksın..
    İlk önce herşeye ragmen ss diyorsan al bin keyfini cıkar ama aklının bir kösesinde daima dursun heran bişi olabilir diye:))




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.