Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (78. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
109
Favori
2.447.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Galiba burada bahsettiğiniz şey akım. Çünkü güç P=V.I 'dır, yani akım çarpı gerilim(voltaj) Sizin verdiğiniz örnekte güç değişmiyor, sadece akımla voltaj değişiyor ama orantılı olarak değiştiği için güç sabit kalıyor. İlk durumda akım 1amper, gerilim 3V olsun, güç=3 x 1 =3Watt olacaktır. Paralel bağladığınızda, akım 2Amper gerilim 1.5V güç=2 x 1.5=3 watt olacaktır. Yani güç sabit kalacaktır.

    Elektrik elektronik mühendisliğinde okuyorum, 3. sınıftayım ama çeiştli sebeplerden dolayı henüz doğru dürüst teknik ders almadığımdan, dediğinizi yanlış anlamış olabilirim.
    SAYGILAR
  • Evet ŞEF34 Hocam toplantıda yaptığın örneği göstermiş idin hakikaten iyi fikir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memduhd

    tabiğiki almayı düşünüyorum,

    fakat bence biraz bekleyelim , bence birkaç kişi daha katılabilir.

    Mıknatısı almak isteyen arkadaşlarla fabrikadan aldığım fiyat ile tekrar teyitleşmek gerek.




    Aslında biraz beklememiz benim için de iyi olur, çünkü Ocak ayının başı gibi istanbulda olacağım. Bu aralar almış olsak bile, mıknatıslar Türkiye'ye dönmemi bekleyecekler :) Angorapardus'un da hemen almak gibi bir acelesi olduğunu sanmıyorum. Eğer abdul beyinde acelesi yoksa benim için hiçbir problem yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.gunay88 -- 16 Kasım 2008; 1:47:21 >
  • SEF34 hocam sen bobinlerini metale sarmayı düşünüyormusun, ve senin yaptığın ilk büyük alternaterün (resimlerde gördüğüm) performanslı çalışmıyor mu ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memduhd

    SEF34 hocam sen bobinlerini metale sarmayı düşünüyormusun, ve senin yaptığın ilk büyük alternaterün (resimlerde gördüğüm) performanslı çalışmıyor mu ?



    Hocam bu konu forumda birkaç kez daha tartışılmıştı galiba ve genelde nüvesiz kullanımın daha iyi olacağı sonucuna varılmıştı. Konuyla ilgili girdiğim başka sitelerde de nüvesiz kullanımı tercih ediyorlar genelde. Bunun nedeni mıknatısların nüveleri çekmesinden dolayı yaşanan yavaşlama. Yani nüveden elde ettiğimiz kazancı, türbinin yavaşlamasından dolayı tekrar kaybediyoruz. Tabi bu arada stator olan çift rotorlu disk şeklindeki alternatörler için söz konusu. Diğerleri için nasıl olur bilmiyorum.
    SAYGILAR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın m.gunay88 arkadaşım !
    Öğrenci olduğunuzu söylemiştiniz de hangi bölümde okuduğunuzu yazdınızmı hatırlamıyorum. Şayet elektrik okuyorsanız daha kolay anlarsınız.

    Elektrik devrelerinde seri ve paralel bağlama sistemleri var. Mesela 2 tane 1.5 volt ve akımıda mesela 1 amper olan pilleri seri bağlarsak 3 v. alırız ve akımı gene 1 amper kalır. Şayet pilleri paralel bağlarsak voltaj 1.5 v. olarak kalır ve bu seferde akımı 2 amper olur.

    Aynı şey elektrik üreten dinamo, alternatör v.s. içinde geçerlidir.

    Yazımda bahsettiğim ise diyelimki tek statordan istediğim 12 v. aldım. O zaman paralel bağlayıp gücü artırabilirim. Veya tam tersi de olabilir. Güç olarak iyide, voltajı 6 v. aldım. O zamanda seri bağlarım ve 12 volta yükseltirim.

    ben bu şekilde yapılan tek rotor üzerinde çift alternatörün birbirine seri bağlanınca voltajının yükseleceğine, yada paralel bağlanınca amperinin artacağına pek olacak gözü ile bakmıyorum,
    bunu öncelikle iki küçük teyp motorları ile bi deneyin,
    sonra hüsrana uğramayın derim,
    piller, aküler, gibi olmuyor alternatör motorlar,
    birinden biri diğerine basıyor ve aldığınız voltaj yada amper diyelim çok büyük kayba uğruyor,
    iki adet 12voltluk trafonun 12 volt çıkış uçlarını paralel bağlayın ısınmaya başlıyorlar
    akülerde pillerde bile biri diğerinin aynı gücünde değilse,
    güçlü olan güçsüz olana çaktırmadan baskı yapıyor,
    bu şekilde bağlantı yapılan grup beslemelerde belli bir zaman sonra hepsi beraber değiştirilir,
    içlerinden ömrünü tüketen seçilerek değiştirilmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rondo1194 -- 16 Kasım 2008; 8:28:54 >




  • her bir alternatörün çıkışı diyotlarla dogrultulup o şekilde seri yada paralel baglanırsa sorun olmaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memduhd

    Yani demek istediğim sen ilk yapptığım alternetör dediğin bobinleri polyerster kaplamasında göstermiş tin yai o polyester kaplama bobinler içinde demir nüve olsa ve o bobinlerin her iki tarafında mıklarıslar dönse diyorum .

    malüm sen bu işi yapmışsın , nelere dikkat etmek gerek


    MEMDUH

    nuvenin amacı manyatik alanın iletimi için. ama sen arasında 1-1,5 cm ara bırakarak iki mıknatısın farklı kutuplarını birbirine yaklaştırdığında zaten çok güçlü bir manyetik bağ oluşacaktır.birbirlerine ne kadar yaklaştırırsan bu bağ o kadar güçlenir. dönme esnasında bu bağ da kopmadan hareket eder. ama nüveli stemlerde kopma ve yeniden bağlanma olur.eğer iyi hesaplamadan yaparsan bırak adım ilerlemesini döndüremezsin bile.filanş alternatörlerde çap büyüdüğü için dahada zor olur.
    bu bağlamda nüve kullanırsan verim artışı olur ama döndüremezsin.yada çok uğraşırsın.

    saygılar




  • http://picasaweb.google.com/motorconversion
    arkadaşlar manyetik geçişi anlatan bilği ilgineceklere
  • arkadaşım bende 4 çıkışlı bir servo motor var seri bağladım çıkışı katlıyorum yalnız aklımdaki soru uzun süre dayanabilirmi? yorumunuz saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: dhan000

    her bir alternatörün çıkışı diyotlarla dogrultulup o şekilde seri yada paralel baglanırsa sorun olmaz...

  • tel ihtiyacı olan arkadaşlerın dikkatine

    Emaye Bobin Teli Fiyat Listesi Diğer ürünler :
    Emaye Bobin Teli 01.10.2007 Fiyatlary
    Çap ( mm ) Fiyat ( ytl / kg ) Çap ( mm ) Fiyat ( ytl / kg )
    0,03 250,62 0,30 - 0,34 60,46
    0,032 232,93 0,35 - 0,39 60,32

    0,036 208,83 0,40 - 0,44 60,11
    0,04 175,13 0,45 - 0,49 60,08
    0,045 139,25 0,50 - 0,54 59,04
    0,05 99,92 0,55 - 0,59 58,69
    0,06 94,96 0,60 - 0,64 58,67
    0,07 92,25 0,65 - 0,69 58,66
    0,08 88,79 0,70 - 0,74 57,83
    0,09 85,72 0,75 - 0,79 57,82
    0,10 80,78 0,80 - 0,84 57,80
    0,106 75,26 0,85 - 0,89 57,77
    0,11 70,82 0,90 - 0,94 57,57
    0,12 70,79 0,95 - 0,99 57,54
    0,125 70,32 1,00 - 1,19 57,21
    0,13 69,60 1,20 - 1,34 57,07
    0,14 68,72 1,35 - 1,79 57,72
    0,15 68,70 1,80 - 2,25 58,55
    0,16 68,68 2,26 - 3,00 59,37
    0,17 68,67 3,05 - 3,50 59,66
    0,18 - 0,19 68,45 3,55 - 4,00 60,38
    0,20 - 0,21 66,49 4,05 - 4,50 62,98
    0,22 - 0,24 64,00 4,55 - 5,00 63,39
    0,25 - 0,29 62,42


    Kavi Elektrik ve Bakır San. Tic. Ltd. Sti.
    tel: (0212) 361 81 81 pbx fax: (0212) 238 20 80
    e-posta: info@kavielektrik.com




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbilek

    arkadaşım bende 4 çıkışlı bir servo motor var seri bağladım çıkışı katlıyorum yalnız aklımdaki soru uzun süre dayanabilirmi? yorumunuz saygılar



    bu tamamen motorun verebilecegi akım ile alakalı bir durum,,, siz eger motorun verebilecegi en yüksek akım degerini aşmadıgınız sürece sorun olmaz...anlık olarak çekilen yüksek akımlardada sorun olmayacaktır ama sürekli motorun taşıyabilecegi degerden yüksek akım çekerseniz sargıların zarar görmesi muhtemeldir...zaten motorun üstünde kaç volt kaç amper ile çalıştıgı yazıyordur..orda yazan akım degerini uzun süre aşmanız sakıncalı olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbilek

    http://picasaweb.google.com/motorconversion
    arkadaşlar manyetik geçişi anlatan bilği ilgineceklere


    burdaki motorlar 36 oyuklu ve 12 kutuplu olarak düşünülmüş bu haliyle 500-600 devir altında pek randıman alınabilirmiş gibi görünmüyor..bizim istedigimiz 100-200 devirlerden uzak..acaba üç faz yapmak yerine tek faz yapılsa ve mıknatıslarda oyuk genişliginde olsa kısaca 36 oyuk 36 kutup olsa nasıl olur düşük devirlerde verim alınabilir mi...




  • Elimde 50 watt, 3.6 amper 975 d/d lık bir DC motor var. Bu motoru 975 in çok üstünde bir devirle (örneğin 2000 devir) döndürerek alternatör olarak kullanırsam sonuç ne olur. Yani yanar mı? Patlar mı? Hiç bir işe yaramaz mı? Ya da tam tersi daha fazla güç mü alırım.
    Sonuç ne olur yani...Bir görüşü olan var mı?....






  • kantlar
  • Arkadaşlar sonradan yaptıgımız naca model kanatın denemesin de cıkan sonuç güçlü ve sürekli dönü var, fakat hız yok (kameranın pili bitti onu dönerken çekemedim) başlangıç açısı uçlara doğru sıfırlandığından, rüzgarı uçlara atmayıp, göbekten hepsini kullanmaya calışıyor bu durumda güç artıyor hız azalıyor yani düşük devirli motorlar için kullanıla bilir
  • kunduz kardeş rüzgarla çevirirsen bağlayacağın yükü karşılaya bildiği kadar üretir karşılayamayacağı sevyede kendini sıkar dömez yani büyük sorun olmaz , bu dinamoyu bir motorla dönderirseniz kendi gücünden fazla bir yükle karşılaştığında arıza yapar (dhan ooo arkadaş servo motorla ilgili bana verdiği cevap bu soru için geçerli kolay gelsin (dönü artınca tabiki güç artar (verdiğiniz degerler motora voltaj verdiğinizdeki dönüş/çekiş değerleridir dinamo olarak farklı degerler alırsınız)
    DHAN 000 servo motorların yapısını tam bilmediğim için sordum durum servo motor için de aynımı ?teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Elimde 50 watt, 3.6 amper 975 d/d lık bir DC motor var. Bu motoru 975 in çok üstünde bir devirle (örneğin 2000 devir) döndürerek alternatör olarak kullanırsam sonuç ne olur. Yani yanar mı? Patlar mı? Hiç bir işe yaramaz mı? Ya da tam tersi daha fazla güç mü alırım.
    Sonuç ne olur yani...Bir görüşü olan var mı?....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbilek -- 16 Kasım 2008; 21:24:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dhan000


    quote:

    Orjinalden alıntı: mbilek

    http://picasaweb.google.com/motorconversion
    arkadaşlar manyetik geçişi anlatan bilği ilgineceklere


    burdaki motorlar 36 oyuklu ve 12 kutuplu olarak düşünülmüş bu haliyle 500-600 devir altında pek randıman alınabilirmiş gibi görünmüyor..bizim istedigimiz 100-200 devirlerden uzak..acaba üç faz yapmak yerine tek faz yapılsa ve mıknatıslarda oyuk genişliginde olsa kısaca 36 oyuk 36 kutup olsa nasıl olur düşük devirlerde verim alınabilir mi...


    aşağıdaki videoda alternetör rotoru örnekteki gibi mıknatıslarla donatıldı fakat kalkış inanılmaz zor.gerçi ilk adımdan sonra % 90hafifliyor ama kalkış için ilk adım çok zorluyor.

    http://video.donanimhaber.com/avc-view.aspx?videoid=384&categoryid=




  • var var,
    kafamı duvarlara vurcamda
    nerde duvar var bulursam sizinle paylaşcam
  • Mehmet turhan bey kanatları karşılaştırırken misk dinamo 8 bobin 8 mıkna. oda zor kalkış yapıyor du plastik yarım daire bir tası kanatların göbeğine oturttum kalkışı etkiledi sıkı tutturmamıştım arada uçyu kalkış ve dönüş için yüzdesini bilmem ama + faktör (göbeğe vuran rüzgarı sıyırıp kanat başlangıç açılarına vuruyor) şef arkadaş ne aşamada bilmiyorum, o tamamlayınca danışacaklarım olacak, benim kafamdakilerden bir tanesi 6 mıknatıs 9 bobin bu kalkış , dönüş kolaylığı ve kayarak 3faz oluşturma kafamda tamamda işe başlayınca ne çıkar bende bilmiyorum herkese kolaygelsin
  • 
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.