Şimdi Ara

Renault Zoe alınır mı? (Aldım, 5 aydır kullanıyorum)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
3
Favori
12.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,


    Halihazırda 2015 Mini Cooper dizel ve 2017 5.20i kullanıcısıyım. İzmir'de ikamet ediyorum ve günlük yaklaşık 120 km araç kullanıyorum işe git-gel yapmak için. Mini yakıt olarak çok üzmüyor olsa da yanına bir tane denemelik elektrikli araç koymak istiyorum. Günlük kullanımda Zoe kullanıp, daha uzun yola çıktığımda diğer araçları kullanabilirim.


    İş yerinde sanayi elektriğim var, şarj etme konusunda sıkıntı yaşamam tüm gün araç yatıyor zaten. Ayrıca maliyet olarak aracın yaktığını fark etmem mümkün değil.  


    Ne dersiniz, denemeye değer mi?



    Edit: 19.07 tarihinde aracı 12.000 km'de ikinci el olarak satın aldım, sadece Bodrum'dan İzmir'e getirdim ve şehir içinde biraz kullandım. Şarj istasyonu siparişimi de dün verdim.


    Şarj aletini ZES tercih ettim ve altyapısıyla birlikte 26 bin liraları bulacak gibi gözüküyor. Vestel kendi sitesinde ve çağrı merkezinde cihazı taksitli olarak daha pahalıya satıyor. ZES bayisi olan başka firmalardan teklif almanızda fayda var.


    Cihazı satın aldıktan sonra size bir şartname atıyorlar, ona uygun tesisatı hazırlayıp Vestel servisini bekliyorsunuz. Benim altyapı hazıra yakınmış zaten (panomda kullanmadığım sigorta vs vardı) yalnızca kablo çekmesi kaldı.


    Aracı yaklaşık 400-450 km kullanmışımdır, bence konforu ve yalıtımı gayet yerinde. Clio ile arasında çok fark yok. Multimedyası fena değil, dijital kadran oldukça yeterli. ECO modunda araç hiç çekilmiyor, ECO harici oldukça seri bence. Kullanmayı öğrenmek için biraz zaman lazım diye düşünüyorum, özellikle gazdan çektiğinizde geri doldurmak gerekiyor şarjını. Daha ileri tarihlerde tekrar eklemeler yaparım. Haftaya her gün Torbalı-Çeşme yapmayı düşünüyorum.


    Sorularınız olursa seve seve cevaplamak isterim. Büyük ihtimalle 1-2 tane daha alacağım araçtan, şirket kullanımına uygun oldukça.


    Edit (07.12.2023) : Araçla yaklaşık 15.000 km yaptım, bendeki kullanım ömrünün dolmasına yaklaşık 10 ay kaldı  Cidden aldığım fiyata göre harika bir araç, İzmir'de rezil bir trafik var zaten her gün. O yüzden sadece dur-kalk yapıyoruz ve sessizliği çok rahat oluyor. Aldığım günden beri yalnızca 2-3 kere dışarıda şarj ettim, onun dışında hep işyerimde kullanmaya devam ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ksk_kaan -- 7 Aralık 2023; 22:2:47 >







  • batarya maliyeti çok yüksek olduğunuz birçok forum başlığında cevap olarak yazdım

    80-110km menzil sunan ilk versiyonu 2014 modeli halen kullanılıyor güvenlik arkadaşlar tarafından...

    pili geberik... 6 ay önce 300.000₺ bataryanın değişmesi gerekir dönüşü yapmıştı mais...


    aracı o zamanlar 55bin tl gibi bir rakama almıştık... batarya maliyeti araç parası kadar olur diye konuşuyorduk...

    şuan bu araçlar 600bin ile 1milyon bandında... iyi durumda bir zoe bulursanız bakın derim ancak batarya mevzusu en büyük soru işareti...

    Herkese merhaba. Ben de 6 temmuzda seat leon aracımı 750000tl ye satıp 758000 tl ye 2020 model 2021 nisan trafiğe çıkışlı 16800km de hatasız boyasız zoe aldım. 27 agustos itibariyle 7000km yol yaptım. :)

    Başlığı burada gördüm ve tecrübe paylaşımının trk yerde olması mantıklı geldi. Ankara da yaşıyorum. Seyyar şarj istasyonu aldım. İsmail hocamızın şarj aletini aldjm. Gri dikdörtgen kutu. 500 dolar karşılığı tl talep etti 13000tl ye aldım. Kullananın çok olması ve zoe nin şarj olurkenki güvenlik özelliklerinden dolayı şüphe etmeden aldım.

    Evimiz zaten trifaz mış. Sayaçtan kapalı garaja 5x6 kablo çektirdim. Evin sigortası 63ampere yükseldi. Pano içine sadece kaçak akım rölesini koydurdum. Bu şekilde rahatça kullanıyorum. Şarj cihazı yanında 220v dçnüştürücüyü hediye ediyor ismail hoca. Başkaları 40 dolardan satmaya kalkmıştı. Evde olmazsam da 220 v kalın uzatma ile dönüştürücü ile şarj ediyorum.

    Peki 7000km de neler oldu?
    Öğretmenim yazın boşluğumda bana inanılmaz hareket özgürlüğü verdi. Bol bol geziyorum. İstanbula highway Outlet te 40dk şarj molası vererek rahatça ulaşabiliyorum.

    Ankara konya arası 280km(benim rotam) eco mod açık 110km ye sabitleyince (düz yolda max 105 e çıkıyor rampada 90 lara bile düşüyor eco modda) %70 şarj ile ulaşıyorum. Güzel, uzun bir kahvaltı yapıpzes 22kw ile şarj edince araba için durma ihtiyacı hissetmeden tğm rotamı tamamlıyorum.

    Aracı eco modda kullanmazsanız ne olur? Şimdiye kadarki tecrübem %15 civarı daha fazla yakacağını söylüyor. Eco kapalı iken araç çok iyi gidiyor. Akaryakıtlı araç kullanan tğm tanıdıklarım hızlanmasını çok beğendi. Tabiki togg tela gibi 3-4 sn ler değil ama trafikte zaten o hızlar gereksiz. Ortalama içten yanmalı motorların teknik verilerine yakın değerler veriyor. Ama elektrik motoru hep tam tork verir. Avantajını hissettiriyor.

    Agustos 2023 itibariyle sıfırı 1350000tl civarı bence bu paraya değmez. Mg skywell bakılabilir az daha zorlanıp. 2.el de 2 ayda çok arttı. Ben leonu satma sürecinde 720k bandındaydı satana kadar 758 e zar zor aldım. Şimdi hatasızlar milyon bandında. Bence 200 daha kasıp mg4 alınabilir.

    Sonuçta 22kw ev şarjı 400tl 6 aylık vergi bakım v. B. Çok bir şey olmaması ve malum yakıt fiyatları itibariyle bence elektrikli araçlar makul tercih oldu.

    Şehir içi ankarada klima hep açık %100 den 320 km gidip %17 şarja geldim. Şehir dışı eco mod %70 ilr 280km gidebiliyorum. Bilginize.
    :)

    Son olarak Hacim konusu. Hacim olarak clio 4 e çok benzer. 187 boyundayım. Eşim ve kızımla sığıyoruz. Dikkat sığıyoruz dedim rahatız demedim :) ama km 30kr olunca gayet çekilir oluyor.

    Allah herkesin gönlüne göre versin...
  • Saçma !
  • Bende dün akşam sizin gibi Zoe'ye baktım. Sarı sitede 850-1200 fiyat aralığından bulunabiliyor. Ama sanırım Renault Zoe'den sonra başka bir isimle başka bir platforma geçecekmiş. Bu da son sahibi olur muyum korkusu getirdi. O yüzden takip

  • D-Assault kullanıcısına yanıt

    Burda benim ayrı bir düşüncem daha var, belki size de mantıklı gelebilir.


    Araçlarda ÖTV zammı olacağını düşünüyorum fakat ilk öncelikle elektrikliye yaparlar diye düşünüyorum. O nedenle araç değişse bile fiyatları yükselir ve daha karlı olabilir düz clio almak yerine.

  • D-Assault kullanıcısına yanıt
    Satı siteden bakmanıza gerek yok.

    Hali hazırda online satışta Stok mevcut.

    https://satinal.renault.com.tr/renault-zoe-modelleri
  • benim de boy 186cm kilo 97. Belki eşim işe gidip gelişte kullanır ve işyeri izin verirse orada şarj eder diye düşündüm. Boydan dolayı sıkıntı yaşatır mı? Fiesta kullandım daha önce. Arkamdaki kişi epey sıkışır diye düşünüyorum.

  • greenflash kullanıcısına yanıt

    Arkada birinin oturması çok zor maalesef. Kullanım konusunda çok sorun yaşayacağımızı sanmıyorum ama. Bende bir tane de clio var, çok rahat ediyorum 190 cm 80 kg ebatlarımla  

  • up

  • Opel Corsa-e daha mantıklı olabilir, 50.000 TL fark gözüküyor liste fiyatlarında.

  • ozan_26 kullanıcısına yanıt

    Sıfır düşünmüyorum ilk etapta hocam

  • 1 senedir kullanıyorum 20.000 Km oldu;


    Benzinli bir aracım daha var ancak %90 Zoe kullanıyoruz, evimde prizden sarj ediyorum.


    Yakıt fiyatları bu seviyelerdeyken ve muhtemelen daha da fiyatlar artacağından dolayı şarj etme imkanınız, 2. bir benzinli araç imkanınız varsa düşünmeden alın derim.


    Benim hiç bir pişmanlığım yok zoe ile ilgili, kullanmayanların sallamasyon yorumlarına aldanmayın.

  • batarya maliyeti çok yüksek olduğunuz birçok forum başlığında cevap olarak yazdım

    80-110km menzil sunan ilk versiyonu 2014 modeli halen kullanılıyor güvenlik arkadaşlar tarafından...

    pili geberik... 6 ay önce 300.000₺ bataryanın değişmesi gerekir dönüşü yapmıştı mais...


    aracı o zamanlar 55bin tl gibi bir rakama almıştık... batarya maliyeti araç parası kadar olur diye konuşuyorduk...

    şuan bu araçlar 600bin ile 1milyon bandında... iyi durumda bir zoe bulursanız bakın derim ancak batarya mevzusu en büyük soru işareti...

  • Şirketi aracı olarak kullanıyoruz zoeleri. Aracın içi düşündüğüüzden daha geniş :) 4 kişi uzun yolculuk yorar tabiki ama günlük kullanım için gaye yeterli ve mantıklı bir araç. Hem ac hem dc şarj destekliyor üstelik ac üzerinden 22kw destekliyor gerçekten birçok elektrikli araçta olmayan bir özellik. Tek şarj ile şehirler arası 250-280 km uzun yol yapabiliyoruz. Şehir içi içinse özellikle yaz aylarında 380-400km'lere çıkıyor.

  • rasaygili R kullanıcısına yanıt

    Peki şunu sorayım, prizden ne kadar sürede şarj oluyor araç?


    Bir de fabrikaya şarj istasyonu alabilirim, Vestel'in 22 kw olanları 25.000 tl'ye kuruluyor. Bir de ben Zoe'yi beğenirsem zaten 1-2 tane daha kesin alırım çalışanlar için. Bu durumda aslında denemeye değer gibi, en kötü aldığım fiyata satabilirim araçla istasyonu.

  • cahitdikici kullanıcısına yanıt

    Benim günlük rotamın 50 km kısmı otoyol, geri kalan da dur-kalk şeklinde giden otoyol ve şehiriçi hep. Aslında tek şarjla 2 günü çok rahat kurtarabiliyorum. Haftasonu da çeşme-urla gibi seyahatleri kaldırır, ucuz ucuz gider 1000 liraya yemek yer döneriz  

  • ksk_kaan kullanıcısına yanıt

    Eğer şirket için alacaksanız sarj istasyonu gerekecektir.


    Benim genel kullanımım şu şekilde; hafta içi rutininde 18.30 işten eve geliş şarja takıyorum, 08.00 evden çıkana kadar şarj oluyor, bu süreçte yaklaşık %30 şarj / 120 km menzil. Uzun yol yapmadığım sürece haftada 2 kez bu şekilde şarj yapmam yeterli oluyor.


    Batarya sağlığını korumak için %80 şarj üzerine çıkmamaya çalışıyorum.


    Tekirdağda oturduğum için İstanbula, Edirneye ve benzer menzildeki yerlere dışarıdan şarj etmeden git gel hiç sorun yaşamadım. Bu tarz yerlere gideceğimde şarjı %100 yapıyorum tabiki.


    Elektrikli araç işinde planlı hareket ettiğin sürece asla sorun yaşamazsın, evin 2. bir benzinli arabası olduğu sürece de acil durumlarda yine hiç bir sorun olmaz.


    Aylık ortalama 1700 km yol yapıyorum, Elektrik faturam 700 TL geliyor, ki buna evin elektrik harcaması dahil. Bedavadan biraz pahalı :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rasaygili -- 18 Temmuz 2023; 11:44:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasaygili

    Eğer şirket için alacaksanız sarj istasyonu gerekecektir.


    Benim genel kullanımım şu şekilde; hafta içi rutininde 18.30 işten eve geliş şarja takıyorum, 08.00 evden çıkana kadar şarj oluyor, bu süreçte yaklaşık %30 şarj / 120 km menzil. Uzun yol yapmadığım sürece haftada 2 kez bu şekilde şarj yapmam yeterli oluyor.


    Batarya sağlığını korumak için %80 şarj üzerine çıkmamaya çalışıyorum.


    Tekirdağda oturduğum için İstanbula, Edirneye ve benzer menzildeki yerlere dışarıdan şarj etmeden git gel hiç sorun yaşamadım. Bu tarz yerlere gideceğimde şarjı %100 yapıyorum tabiki.


    Elektrikli araç işinde planlı hareket ettiğin sürece asla sorun yaşamazsın, evin 2. bir benzinli arabası olduğu sürece de acil durumlarda yine hiç bir sorun olmaz.


    Aylık ortalama 1700 km yol yapıyorum, Elektrik faturam 700 TL geliyor, ki buna evin elektrik harcaması dahil. Bedavadan biraz pahalı :)

    Şarj istasyonsuz çok mümkün değil bizim kullanımda o zaman. Yakın bölge seyahatlerime bile çıkarım şarjı hallettiğim sürece. Çok teşekkürler detaylı cevap için, birkaç araç için görüşüyorum alayım bir tanesini.





  • zoe kesinlikle mantıklı bir araç. şehir içi o kadar yakıt masrafından kurtarıyor ki sizi inanamazsınız.

    : bu mesaj yazıldığı tarihte motorin 33₺
  • ksk_kaan kullanıcısına yanıt

    Benim için gereksiz olacağından dolayı şarj istasyonu kurdurtmadım, istasyon konforunuzu bariz arttıracaktık çünkü şarj süreniz çok kısalacak.


    Benim akşamdan sabaha yaptığım şarjı siz 2 saat civarında halletmiş olacaksınız.


    Rica ederim, hayırlısı olsun. başka sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım

  • rasaygili R kullanıcısına yanıt

    Akşamdan sabaha sadece yüzde 30 mu doluyor hocam?

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.