Şimdi Ara

Renault Clio Otomatik Vites Sorunları Delirtiyor !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
2
Favori
121.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 model clio hb otomatik vites bir araç aldık.

    Araç durdugu yerde kendi kendine stop ediyor
    Otomatik vites, ara ara vites değiştirmiyor ne kadar basarsak basalım veya normal gazda sürekli birinci vitesteyiz
    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.
    En önemliside araç gitmiyor yani otomatik vitesin verdiği hantallık değil bu araç yokuslarda dip gaz yapmamıza ragmen cekmiyor.
    Dizel gibi çalışıyor (sesli ve vuruntulu)

    Bu sorunlar düzeliyor düşüncesiyle aracımızı dün bakıma soktuk:

    Bujiler
    Yağ
    Hava Filtresi
    Yağ Filtresi
    Lpg ayarı
    Kelebek boğazı temizlendi

    Lakin sorunlar hala devam etmekte. Aracı hangi ustaya götürsek kafasına göre bir arıza buluyor onu yapalım diyor.

    Nasıl bir yol izlemeliyiz ? Aracın sorunu ne olabilir ?



  • bu araçda 4 ileri tork konvertörlü şanzuman var.yağ basıncı ile çalışır bu nedenle şanzuman yağına ve contalarına baktırın muhtemelen yağ eksilmiş veya özelliğini kaybetmiştir.ayrıca filtreler/conta vb. yerlerde de sıkıntı olabilir.googleden bakın maslak sanayide güzel otomatikçiler var gösterin korktuğunuz kadar masraf açmayabilir sadece yağ vb değişmi ilekurtarabilirsiniz
  • Aynı aracın 2001 modeline sahip bir arkadaşım otomatik şanzımanından çok çekmişti dediğinizi sorunların bir kısmını yaşıyordu tamir ettirse astarı yüzünü geççek gibiydi sattı kurtuldu.

    Sizin sorunlarınızın hepsi şanzımandan dolayı yaşadığınız sorunlar.
  • Arkadasinizin sattigi CLIO'yu alan kisi de konuyu acan arkadas gibi muzdarip sanirim su anda.
    Satip kurtulma olayini eger aliciyi bilgilendirerek yapiyorsaniz ne ala ama allayip pullayip yaptiysaniz bu tarz konulari daha cok goruruz bu forumda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    2000 model clio hb otomatik vites bir araç aldık.

    Araç durdugu yerde kendi kendine stop ediyor
    Otomatik vites, ara ara vites değiştirmiyor ne kadar basarsak basalım veya normal gazda sürekli birinci vitesteyiz
    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.
    En önemliside araç gitmiyor yani otomatik vitesin verdiği hantallık değil bu araç yokuslarda dip gaz yapmamıza ragmen cekmiyor.
    Dizel gibi çalışıyor (sesli ve vuruntulu)

    Bu sorunlar düzeliyor düşüncesiyle aracımızı dün bakıma soktuk:

    Bujiler
    Yağ
    Hava Filtresi
    Yağ Filtresi
    Lpg ayarı
    Kelebek boğazı temizlendi

    Lakin sorunlar hala devam etmekte. Aracı hangi ustaya götürsek kafasına göre bir arıza buluyor onu yapalım diyor.

    Nasıl bir yol izlemeliyiz ? Aracın sorunu ne olabilir ?


    bu araçda 4 ileri tork konvertörlü şanzuman var.yağ basıncı ile çalışır bu nedenle şanzuman yağına ve contalarına baktırın muhtemelen yağ eksilmiş veya özelliğini kaybetmiştir.ayrıca filtreler/conta vb. yerlerde de sıkıntı olabilir.googleden bakın maslak sanayide güzel otomatikçiler var gösterin korktuğunuz kadar masraf açmayabilir sadece yağ vb değişmi ilekurtarabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 18 Temmuz 2012; 10:48:12 >




  • triger ve aracın lastikleri ne alemde?

    6yıldan fazla yaşlı triger çatlar, özelliğini yitirir.
    5yaşından büyük lastikler sertleşir, özelliğini kaybeder.

    Ben aracın 60bin KM bakımını yaptırdım araç şaha kalıyor resmen, tabi fazla bir şey beklememek lazım.

    1.3mpi 4ileri otm. var bende.


    Şanzıman yağı ne zaman değişti?? ülkemizde en büyük aptallık bu. gidiyorsun ustaya abi yağ değişecek, şanzıman yağı da mı değişirmiş...
    benim merso sorun çıkardı o zaman değiştirdik sen de bir arıza olunca getir diyor....

    şanzımanı kontrol etmek için şanzıman yağ cubugunu çekin. çubuk üzerinde hangi konumda kontrol edeceğiniz yazar.

    şanzıman için 6yıldan sonra tehlikeli. özelliğini yitirir. şanzıman yağı kan kırmızısı olur. eğer adam gibi usta bulursanız söktürüp bütün yağı değiştirin.
    şanzıman yağı ve filtresi değişir. şanzıman yağı için de filtre var. iyi bir otom. şanzıman ustası bulursanız sorun yaşamazsınız gibi..

    bu arada araç kaç km'de..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    triger ve aracın lastikleri ne alemde?

    6yıldan fazla yaşlı triger çatlar, özelliğini yitirir.
    5yaşından büyük lastikler sertleşir, özelliğini kaybeder.

    Ben aracın 60bin KM bakımını yaptırdım araç şaha kalıyor resmen, tabi fazla bir şey beklememek lazım.

    1.3mpi 4ileri otm. var bende.


    Şanzıman yağı ne zaman değişti?? ülkemizde en büyük aptallık bu. gidiyorsun ustaya abi yağ değişecek, şanzıman yağı da mı değişirmiş...
    benim merso sorun çıkardı o zaman değiştirdik sen de bir arıza olunca getir diyor....

    şanzımanı kontrol etmek için şanzıman yağ cubugunu çekin. çubuk üzerinde hangi konumda kontrol edeceğiniz yazar.

    şanzıman için 6yıldan sonra tehlikeli. özelliğini yitirir. şanzıman yağı kan kırmızısı olur. eğer adam gibi usta bulursanız söktürüp bütün yağı değiştirin.
    şanzıman yağı ve filtresi değişir. şanzıman yağı için de filtre var. iyi bir otom. şanzıman ustası bulursanız sorun yaşamazsınız gibi..

    bu arada araç kaç km'de..

    araç 110.000 km de. triger değişimi için bekleyin diyorlar

    4 lastik michelin sıfır

    şanzıman yağı hakkında hiç bir bilgimiz yok açıkcası. ustalarda birşey söylemedi. şimdi arkadaşım gitti şanzıman yağınada baktıracak sanırım.

    aracın bakımlarının yapıldıgı yer otomatik şanzıman servisi aslında. aracı almadan önce computes testinde şanzımanda sorun yok geri kaçırma yok yazmışlar

    bazen şanzıman çok güzel işliyor. bazende vites atmıyor. vites atmamasının sebebi araç gitmiyor yani. hızlanmıyor ki şanzıman vites atsın

    dip gaz veriyoruz 20 yle gidiyor dahada gitmiyor. bazende normal gidiyor. ama 80 100 dedin mi kalıyor.

    ustaların hepsi farklı birşey söylüyor anlamadık

    DÜZENLEME

    usta %99 siboplardan demiş şimdi sibop ayarı\ değişimi yapılacak. sonucu buraya yazacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB-CLS -- 18 Temmuz 2012; 14:00:09 >




  • Aracın aynısını kuzenimde var ekranda D harfi yanıp sönme yapıyor mu? ve en önemli sorun otomatik şanzıman yağı olabilir bunu bir öğrenin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    Aracın aynısını kuzenimde var ekranda D harfi yanıp sönme yapıyor mu? ve en önemli sorun otomatik şanzıman yağı olabilir bunu bir öğrenin.

    evet hocam ara ara ekranda d3 gibi birşey yanıp sönüyor.

    otomatik yağına bugün bakılacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS


    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.



    Forumdan biri km sayacında değişik şekiller çıkıyorsa km ile oynanmıştır diye bir bilgi vermişti. Aracın kmsinden emin misiniz?
  • D yanıp sönmesini şanzıman problemi olarak söylediler bize araçta vites atmama gibi değil sadece uğultulu bazende bağırarak ilerliyor ve d yanıp sönerken bir miktar çekiş azalıyordu, stop edip tekrar çalıştırınca geçiyordu ancak sık sık yapınca şanzıman indi 2000 tl gibi bir masraf gitti şu an sorunsuz ancak yapılırken de şanzıman yağı zamanında değişse bu problemin olmayacağından bahsediliyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand

    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS


    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.



    Forumdan biri km sayacında değişik şekiller çıkıyorsa km ile oynanmıştır diye bir bilgi vermişti. Aracın kmsinden emin misiniz?

    ustalara arabayı kaldırıp baktıgında yürür aksamının amartisörlerinin kaportasının herşeyin iyi olduğunu söylediler.

    ama aracın plakası sıfır. yani yeni takılmış büyük bir ihtimal araç başka şehirden gelme. satıcı burdan plaka çıkarttırıp takmış üzerine

    km olayı hakkında pek bilgimiz yok ama eger dediğiniz gibiyse Allah belalarını versin ne diyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    triger ve aracın lastikleri ne alemde?

    6yıldan fazla yaşlı triger çatlar, özelliğini yitirir.
    5yaşından büyük lastikler sertleşir, özelliğini kaybeder.

    Ben aracın 60bin KM bakımını yaptırdım araç şaha kalıyor resmen, tabi fazla bir şey beklememek lazım.

    1.3mpi 4ileri otm. var bende.


    Şanzıman yağı ne zaman değişti?? ülkemizde en büyük aptallık bu. gidiyorsun ustaya abi yağ değişecek, şanzıman yağı da mı değişirmiş...
    benim merso sorun çıkardı o zaman değiştirdik sen de bir arıza olunca getir diyor....

    şanzımanı kontrol etmek için şanzıman yağ cubugunu çekin. çubuk üzerinde hangi konumda kontrol edeceğiniz yazar.

    şanzıman için 6yıldan sonra tehlikeli. özelliğini yitirir. şanzıman yağı kan kırmızısı olur. eğer adam gibi usta bulursanız söktürüp bütün yağı değiştirin.
    şanzıman yağı ve filtresi değişir. şanzıman yağı için de filtre var. iyi bir otom. şanzıman ustası bulursanız sorun yaşamazsınız gibi..

    bu arada araç kaç km'de..

    araç 110.000 km de. triger değişimi için bekleyin diyorlar

    4 lastik michelin sıfır

    şanzıman yağı hakkında hiç bir bilgimiz yok açıkcası. ustalarda birşey söylemedi. şimdi arkadaşım gitti şanzıman yağınada baktıracak sanırım.

    aracın bakımlarının yapıldıgı yer otomatik şanzıman servisi aslında. aracı almadan önce computes testinde şanzımanda sorun yok geri kaçırma yok yazmışlar

    bazen şanzıman çok güzel işliyor. bazende vites atmıyor. vites atmamasının sebebi araç gitmiyor yani. hızlanmıyor ki şanzıman vites atsın

    dip gaz veriyoruz 20 yle gidiyor dahada gitmiyor. bazende normal gidiyor. ama 80 100 dedin mi kalıyor.

    ustaların hepsi farklı birşey söylüyor anlamadık

    DÜZENLEME

    usta %99 siboplardan demiş şimdi sibop ayarı\ değişimi yapılacak. sonucu buraya yazacağım


    Banada şanzumanda sorun var gibi geldi yazdıklarından öyle anladım vitese atmama problemi vuruntulu çalışma çekiş düşüklüğü otomatik şanzuman arazılarında araçlarda oluşan sorunlardan bazıları bence detaylı olarak şanzuman üzerinde durun derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand

    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS


    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.



    Forumdan biri km sayacında değişik şekiller çıkıyorsa km ile oynanmıştır diye bir bilgi vermişti. Aracın kmsinden emin misiniz?

    ustalara arabayı kaldırıp baktıgında yürür aksamının amartisörlerinin kaportasının herşeyin iyi olduğunu söylediler.

    ama aracın plakası sıfır. yani yeni takılmış büyük bir ihtimal araç başka şehirden gelme. satıcı burdan plaka çıkarttırıp takmış üzerine

    km olayı hakkında pek bilgimiz yok ama eger dediğiniz gibiyse Allah belalarını versin ne diyim

    Bence bi yetkili servise aracın en son bakıma giriş kmsini sorun.




  • NAsıl olur? tam otomatik vitesin arıza yapmaması lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    2000 model clio hb otomatik vites bir araç aldık.

    Araç durdugu yerde kendi kendine stop ediyor
    Otomatik vites, ara ara vites değiştirmiyor ne kadar basarsak basalım veya normal gazda sürekli birinci vitesteyiz
    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.
    En önemliside araç gitmiyor yani otomatik vitesin verdiği hantallık değil bu araç yokuslarda dip gaz yapmamıza ragmen cekmiyor.
    Dizel gibi çalışıyor (sesli ve vuruntulu)

    Bu sorunlar düzeliyor düşüncesiyle aracımızı dün bakıma soktuk:

    Bujiler
    Yağ
    Hava Filtresi
    Yağ Filtresi
    Lpg ayarı
    Kelebek boğazı temizlendi

    Lakin sorunlar hala devam etmekte. Aracı hangi ustaya götürsek kafasına göre bir arıza buluyor onu yapalım diyor.

    Nasıl bir yol izlemeliyiz ? Aracın sorunu ne olabilir ?


    2. el şans işi maalesef. Özellikte 12 yaşındaki bir araç için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    NAsıl olur? tam otomatik vitesin arıza yapmaması lazım.

    Niye yapmasın hocam , otomatik vitesten neler çekti millet. Özellikle Renault'un ürettiği tam otomatik şanzımanlar aşırı derecede sorunlu. Türkiye'de o yüzden fransız aracının otomatiği alınmaz deniyor. 2003 model Clio alınmıştı yaşlı bir yakınımıza tam otomatik ve 67bin km'de. Ve temiz de bir araçtı bir sürü yere gösterdik. 10bin km yaptık yapmadık şanzıman hemen nazlanmaya başladı. Götürdüğümüz ustalar hep bu yıllarda üretilen Clio otomatik şanzımanların sürekli aralıklarla sorun çıkardığını , bu Clioların masraf yönüyle düşünüldüğünde BMW yürütmekten zor olduğunu söylemişti.

    Tam otomatik vites değil aslında en sorunsuz ve basit aksama sahip olan yarı-otomatik şanzımandır.




  • Durduk yere stop etmesinin şanzımanla alakalı olma ihtimali zayıf.
    Aracı alırken gösterdiğiniz vatandaşın sadece geri kaçırmaya bakıp şanzımana sorunsuz demesi de ilginçmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    2000 model clio hb otomatik vites bir araç aldık.

    Araç durdugu yerde kendi kendine stop ediyor
    Otomatik vites, ara ara vites değiştirmiyor ne kadar basarsak basalım veya normal gazda sürekli birinci vitesteyiz
    Aracın km sayacı kontagı takınca kare şeklinde cıkıyor çalıştığı zaman düzeliyor.
    En önemliside araç gitmiyor yani otomatik vitesin verdiği hantallık değil bu araç yokuslarda dip gaz yapmamıza ragmen cekmiyor.
    Dizel gibi çalışıyor (sesli ve vuruntulu)

    Bu sorunlar düzeliyor düşüncesiyle aracımızı dün bakıma soktuk:

    Bujiler
    Yağ
    Hava Filtresi
    Yağ Filtresi
    Lpg ayarı
    Kelebek boğazı temizlendi

    Lakin sorunlar hala devam etmekte. Aracı hangi ustaya götürsek kafasına göre bir arıza buluyor onu yapalım diyor.

    Nasıl bir yol izlemeliyiz ? Aracın sorunu ne olabilir ?


    aynı aracı eşim kullanıyor, yanlış anlamayında otomatik vites aracı tam bilmiyorsunuz sanırım,
    öncelikle d3 yazan yer vites topuzundaki ortada olan küçük düğmedir oda arabayı 3. vitese alır, nasıl kolda 1 ve 2 bölümü varsa 3. viteste düğme ile var.Zaten 4 vites
    araba ilk çalıştığında km bölümü kare kare gözüküyor o sorun değil bu arabada öyle,
    arabanın gazına sonuna kadar basarsanız tabiki vites atmaz, o bulunduğu viteste hızlandığı sürate kadar cıkar ve araba bağırır, vites atması için ayağınızı son gaz konumundan alın.
    araç 1.6 8valf ise, biraz sesi fazla gibi 1.4 16 valflere göre
    vites geçişlerinde sarsma ses vs varsa is ,yağ değişimi gerekebilir.

    durduk yere stop etme gaza geçiş esnasındada olabilir onu gözlemleyin , ki otomatik olup olmamasıyla alakası yoktur.
    rolanti çubuğu sallanabilir bunlarda kronik , buda boğaz kelebeğini temizlettiyseniz sorun olmaması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forbidden_man -- 18 Temmuz 2012; 17:06:10 >




  • Arac calismadan once km deki o kareler motor yag seviyesi gostergesidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    NAsıl olur? tam otomatik vitesin arıza yapmaması lazım.

    Niye yapmasın hocam , otomatik vitesten neler çekti millet. Özellikle Renault'un ürettiği tam otomatik şanzımanlar aşırı derecede sorunlu. Türkiye'de o yüzden fransız aracının otomatiği alınmaz deniyor. 2003 model Clio alınmıştı yaşlı bir yakınımıza tam otomatik ve 67bin km'de. Ve temiz de bir araçtı bir sürü yere gösterdik. 10bin km yaptık yapmadık şanzıman hemen nazlanmaya başladı. Götürdüğümüz ustalar hep bu yıllarda üretilen Clio otomatik şanzımanların sürekli aralıklarla sorun çıkardığını , bu Clioların masraf yönüyle düşünüldüğünde BMW yürütmekten zor olduğunu söylemişti.

    Tam otomatik vites değil aslında en sorunsuz ve basit aksama sahip olan yarı-otomatik şanzımandır.

    kafan iyi senin tam otomatikte sorun diyorsan opele bakacaksın...

    12 yaşında ve nasıl kullanıldığı meçhul bir aracı baz alarak genelleme yapılmaz...

    ayrıca otomatik şanzımanlı her marka araç bakımsız oldugu sürece arıza verir...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.