Şimdi Ara

rektefiye sonrası kullanım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
30.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım hararet kaynaklı yag cubugundan yag atmaya baslamıştı gectiğimiz persembe gunu rektefiyeye karar verdik ustayla beraber arac 98 model peugeot 306 1.8 motor otomatik vites.bugun yani pazar gunu itibariyle aracımı teslim aldım usta aracı 2 depo sadece benzinde kullan pistonlar alısana kadar daha sonra lpg ye al dedi.bu arada rektefiyede yapılan işlemler piston segman takım değişti gölekler takım değişti kapakta hasar yokmuş silindi tm contalar değişti.ancak aracım dudugu yerde hararet 100 e kadar cıkıyor fan acınca hemen 90 a iniyor.onceden sabit rolantide 90 ı gecmezdi acaba pistonlar su an sıkı ve alışma asamasında oldugundan mı hararet 100 lere kadar cıkyor.bu durum normal midir.birde parcaları kendim istanbulda toplam 500 tl ye aldım.200 tl rektefiyeciye verildi serviste 300 sokup takma işçilik aldı neticede ozel servis işçiliği biraz fazla gibi geldi çunku neticede bu arabaların pistonları falanda ısıtılarak rektefiyeci tarafından geciriliyor.servis sadece sokup taktı 300 tl biraz fazla gibi geldi neticede motor komple inmedi yarım motor yapıldı.yorum ve onerilerinizi rica ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cinarxx -- 20 Şubat 2011; 17:09:36 >







  • yakınlarda aracına motor yaptıran olmadı herhalde.
  • cinarxx arkadaşım aracının motorunda rektefiye için önemli olan piston sekman gömlek takımı değişimiş. Sonuçta orjinal parçalar kullanılmıştır. Aracını yaptırdığın yere götürüp şikayetini izah etmen gerekiyor. Çünkü bu durum bir sebebe bağlı olamayan şikayet durumudur. Sıcaklık müşürü arızaları olabilir veriyi yüksek gönderiyor olabilir, termostat arızalı olabilir farklı sıcaklık değerinde açıyordur. Hararetten ve aracın soğutma suyunun kireçlilik miktarından kaynaklı motordaki su dolaşım kanallarında tıkanmalar söz konusu olabilir. Ustanın detaylı bir inceleme yapması gerekmektedir....
  • bugun servise ugradım aracımda bugun itibariyle arac hareket halindeeyken hararet 80 i gecmiyor sadece rolantide dururken 100 e kadar gelip sonra fan acınca dusuyor dedim ustaya pistonların daha sıkı oldugunu bu nedenle rolantide hararetin biraz arttığını soyledi korkmamam gerekliymiş normal bir durummuş dun aracı ilk servisten aldıgımda hararet daha cabuk 100 dereceye geliyordu bugun biraz daha rahatladı biraz gezince ustaya hak verdim.
  • Ben de yazın rektefiye yaptırmıştım. 2-3 bin km boyunca hararet normalinden hızlı yükseliyor. Sonra normale dönüyor. Bu 2-3 bin km boyunca usta dikketli kullanmamı ve harareti talip etmemi söylemişti zaten.

    Ben de maliyet toplam 2 bin TL olmuştu. Senin duruma ek olarak ana kol, yatak, subaplar ve zincir seti de değişmişti. Araç 2004 model 1.3 cdti Corsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Ben de yazın rektefiye yaptırmıştım. 2-3 bin km boyunca hararet normalinden hızlı yükseliyor. Sonra normale dönüyor. Bu 2-3 bin km boyunca usta dikketli kullanmamı ve harareti talip etmemi söylemişti zaten.

    Ben de maliyet toplam 2 bin TL olmuştu. Senin duruma ek olarak ana kol, yatak, subaplar ve zincir seti de değişmişti. Araç 2004 model 1.3 cdti Corsa.

    motor yapıldığında km kaçtı acaba yazabilirmisiniz?
  • bunlara ek olarak,kartere çapak birikir,yeni veya yeni rektifiyeli motorda.. yağ değişimiyle birlikte mutlaka filtresi değişsin ve peryodunu kısa tutun,mümkünse karteri söktürüp içini temizletin.. yağ da 5w-40 viskotizede uygundur.. yeni motorda sürtünme zaten fazla iken 10w-40 gibi yarı sentetik yağlar bunu daha da arttırır.. ilk binkmden sonra birkez,sonra üçbinkm yapıncada birkez yağ değişirse faydalı oldu.. sonrasında da rodaj bitimindeki gibi motoru yüksek devir-düşük vites ikilisiyle açmaya başlayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atl@s


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Ben de yazın rektefiye yaptırmıştım. 2-3 bin km boyunca hararet normalinden hızlı yükseliyor. Sonra normale dönüyor. Bu 2-3 bin km boyunca usta dikketli kullanmamı ve harareti talip etmemi söylemişti zaten.

    Ben de maliyet toplam 2 bin TL olmuştu. Senin duruma ek olarak ana kol, yatak, subaplar ve zincir seti de değişmişti. Araç 2004 model 1.3 cdti Corsa.

    motor yapıldığında km kaçtı acaba yazabilirmisiniz?


    135 bin ama motor o güne kadar taş gibiydi. Ta ki kendini usta zanneden birisi soğutma hortumunu fana bağlayana, benim de o ustaya güvenip uzun yola çıkıncaya kadar. Sonrası malum uzun yol ve rampada fan açılınca hortum kesilmiş ve motor suyu tamamen boşalmış. Hararet göstergesi de motor suyu sıcaklığını ölçtüğünden 90 gösteriyor (Su kalmayınca içerideki buharın sıcaklığı). Sonra stop etti. Durunca hararet göstergesi fırladı zaten. Tekrar 90 dereceye gelmesi tam 1,5 saat sürdü. Araba çalıştı ama güçten düşmüş ve acayip yağ yakıyordu (bembeyaz duman). Yatak sıyırmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    aracım hararet kaynaklı yag cubugundan yag atmaya baslamıştı gectiğimiz persembe gunu rektefiyeye karar verdik ustayla beraber arac 98 model peugeot 306 1.8 motor otomatik vites.bugun yani pazar gunu itibariyle aracımı teslim aldım usta aracı 2 depo sadece benzinde kullan pistonlar alısana kadar daha sonra lpg ye al dedi.bu arada rektefiyede yapılan işlemler piston segman takım değişti gölekler takım değişti kapakta hasar yokmuş silindi tm contalar değişti.ancak aracım dudugu yerde hararet 100 e kadar cıkıyor fan acınca hemen 90 a iniyor.onceden sabit rolantide 90 ı gecmezdi acaba pistonlar su an sıkı ve alışma asamasında oldugundan mı hararet 100 lere kadar cıkyor.bu durum normal midir.birde parcaları kendim istanbulda toplam 500 tl ye aldım.200 tl rektefiyeciye verildi serviste 300 sokup takma işçilik aldı neticede ozel servis işçiliği biraz fazla gibi geldi çunku neticede bu arabaların pistonları falanda ısıtılarak rektefiyeci tarafından geciriliyor.servis sadece sokup taktı 300 tl biraz fazla gibi geldi neticede motor komple inmedi yarım motor yapıldı.yorum ve onerilerinizi rica ediyorum.

    bu anlatımda bana göre çok eksikler var.motor inmeden rktifiyeciye nasıl gitti.tezgaha bağlanmadan nasıl taşlanıp gömlek çakıldı.ifadede gömlekler çakma deniyor.çakma gömlekler çakıldıktan sonra tezgahta taşlanır ve pistonlar alıştırılıp yataklar bağlanır.
    hararet sorunu;elbette yeni ve çok iyi tezgahlarda toplanmamış motordur alışana kadar hararet normaldir.sıktırmadıysanız kapak saplama-somunlarını sıktırıp sübap ayarı yaptırttırın.sizin menfaatinize olur.




  • Konuyu hortlatıyorum

    Kardeşimle birlikte yaşamaya başlayınca evde araç sıkıntısı başladı ve bu hafta ucuz da bulunca ikinci bir Citroen C3 aldık, araç inanılmaz bakımsız durumdaydı, çok hesaplı oldugu için tramer sorgusu dışında herhangi bir bilirkişiye başvurmadan aracı aldım, aynı gün yağ,yağ filtresi ve hava filtresi alıp işyerinde degiştirdim, çıkan hava filtresi öylesine eski ve kirliydi ki muhtemelen en son 30-40 bin kilometre önce degiştirilmiş. 92 hp dizel model olmasına ragmen 70 hp modellerden bile kötü performansla çalışıyor. Yarın triger degişimi ve motor bakımı için uzun süredir tanıştıgım ustama götürmeyi düşünüyorum.

    Sorum şu olacak, rektefiye gerekiyorsa bu işlem başka bir atölyede yapılacagı için nelere dikkat etmem gerekiyor. Geçmişte çevremde motor yenileyip hem memnun olan hem de bir takım sorunlarla karşılaşan insanlar olmuştu, muhtemelen öncesinde bor katkısı gibi ürünler önerilecek ama bu konuda kanıtlanmış çözümlere rastlamadıgım için rasyonel bir çıkış arıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    Konuyu hortlatıyorum

    Kardeşimle birlikte yaşamaya başlayınca evde araç sıkıntısı başladı ve bu hafta ucuz da bulunca ikinci bir Citroen C3 aldık, araç inanılmaz bakımsız durumdaydı, çok hesaplı oldugu için tramer sorgusu dışında herhangi bir bilirkişiye başvurmadan aracı aldım, aynı gün yağ,yağ filtresi ve hava filtresi alıp işyerinde degiştirdim, çıkan hava filtresi öylesine eski ve kirliydi ki muhtemelen en son 30-40 bin kilometre önce degiştirilmiş. 92 hp dizel model olmasına ragmen 70 hp modellerden bile kötü performansla çalışıyor. Yarın triger degişimi ve motor bakımı için uzun süredir tanıştıgım ustama götürmeyi düşünüyorum.

    Sorum şu olacak, rektefiye gerekiyorsa bu işlem başka bir atölyede yapılacagı için nelere dikkat etmem gerekiyor. Geçmişte çevremde motor yenileyip hem memnun olan hem de bir takım sorunlarla karşılaşan insanlar olmuştu, muhtemelen öncesinde bor katkısı gibi ürünler önerilecek ama bu konuda kanıtlanmış çözümlere rastlamadıgım için rasyonel bir çıkış arıyorum.


    Aynı araç akrabamda var.220 Bin küsürde şu an.Enjektör ve turbo arızası hariç kayda değer bir arıza vermedi.Aracınız bakımsız olabilir fakat bu motor yaptıracağınız anlamına gelmez.Ustanıza güveniyorsanız,danışın isiz yönlendirecektir.Tahminin motor yaptırmanız 5-6 lirayı bulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21
    Aynı araç akrabamda var.220 Bin küsürde şu an.Enjektör ve turbo arızası hariç kayda değer bir arıza vermedi.Aracınız bakımsız olabilir fakat bu motor yaptıracağınız anlamına gelmez.Ustanıza güveniyorsanız,danışın isiz yönlendirecektir.Tahminin motor yaptırmanız 5-6 lirayı bulur.


    Bugün öğleden sonra gidip gereken yardımı aldım dostum. Motorun rektefiye edilmesine gerek yokmuş. Turbo ve intercooler (eşanjör) değişecek.
    mitsubishi marka orjinal turbo türbini 550 tl, eşanjör için de 250 tl fiyat aldım, ilginçtir çıkmacılar daha pahalı fiyat veriyorlardı
    yarın ya da çarşamba günü siparişlerim teslim edilecek, aracın önceki sahibi arka tamponu kestirip 2. bir ekzoz çıkarmış, tampon siparişi de verdim orjinal formuna dönüştürecegim. İnsanları anlamak güç.




  • Hayırlısı olsun.İşleri bitince arabanın tadına doyamayacaksınız.92 hp c3 gerçekden performanslı araba..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    Hayırlısı olsun.İşleri bitince arabanın tadına doyamayacaksınız.92 hp c3 gerçekden performanslı araba..

    bu 2. C3 üm oldu dostum
  • diğeride 90 mıydı bilmem ama 90 lıklar süper.2. kez aynı arabaya binen bir kendim sanıyordum.Tekrar hayırlısı olsun.Kazasız belasız.

    Sakıncası yoksa km,boya vs detay vererek ne kadara aldınız acaba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    diğeride 90 mıydı bilmem ama 90 lıklar süper.2. kez aynı arabaya binen bir kendim sanıyordum.Tekrar hayırlısı olsun.Kazasız belasız.

    Sakıncası yoksa km,boya vs detay vererek ne kadara aldınız acaba...


    söylediğim gibi evde otomobil paylaşım sıkıntısı başlayınca aynı araçtan bir tane daha aldık
    Aracı 11700 liraya aldım, masrafından haberdardım. çamurluk ve tamponlar değiştirilmiş, arka bagaj kapagında işlem var, sanırım switch butonun yan sanayisini bulamayıp servis fiyatı pahalı olunca iptal yöntemine gitmişler, şu an içeriden açılıyor ama orjinale dönecegim, 2. bir ekzoz çıkışı verilmiş bu yüzden tamponu da delmişler onu da eski haline getirecegim. Elektrikli direksiyon pompası arada bir devreden çıkıyor ve turbo+intercooler degiştirilecek. Sanırım son hali ile 16000 civarına patlayacak.
    16-18 bin lira civarına temiz oldugu iddia edilen bulundugum şehirdeki tüm C3'lere bakmıştım ya geçmişten pert kayıtları ya da ufak tefek masrafları vardı, bu aracı bilerek ve içime sinerek aldım, atölye işleri ile ugraşmaktan zaten keyif alıyorum.




  • Hayırlı olsun.Fiyat uygun.Temizleri 18-19 dan aşşağı olmuyor pek.

    Şimdiden kolay gelsin.Hayırlı olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    Hayırlı olsun.Fiyat uygun.Temizleri 18-19 dan aşşağı olmuyor pek.

    Şimdiden kolay gelsin.Hayırlı olsun...

    teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.