Geçtiğimiz hafta cuma günü doğrudan TURKCELL SUPERONLINE web sayfasından ve ilgilendiğim tarife üzerinden yapmış olduğum online müracaat üzerine cumartesi günü sabahı beni 05XX'li bir numaradan aradılar ve o sıra başka bir görüşme yaptığım için yanıtlamayamadım. görüşmemi sonlandırıp hemen bahsi geçen numarayı aradığımda ise bir hanımefendi aynı gün (yani 18.11.2023) tarihi için öğleden sonra 12:00 ile 14:00 arasına kurulum randevusu belirleyeceğini, evde olup olmayacağımı sordu.
evde olacağımı belirttiğim ve randevu oluşturulduğu, buna dair sms bildirimleri falanı feşmekanı geldiği ve ilerleyen saatlerde de defaatle aradığım halde ne gelen oldu ne giden. akşam 18:00 sonrasında beni 0850'li bir numaradan başka bir hanımefendi aradı ve konu için özür diledi, ekiplerin pazartesi günü (bugün, yani 20.11.2023) kurulum için geleceklerini söyleyerek evde olup olmayacağımın teyidini aldı ve tekrar randevu oluşturdu.
bu sabah öğleğin öncesi arandım ve ekiplerin öğleden sonra 13:00'e değin gelecekleri bilgisi paylaşıldı, yine elbette ki 13:00 aşıldı ve benim defalarca çağrı merkezini aramama müteakip ekipler 14:00-14:30 arası geldiler. velhasılkelam kurulum yapıldı, lakin gelen arkadaş kurulumu yaparken ONT cihazına bağlanan fiber sonlandırmanın ucundaki konnektörü 3-4 defa kabloyu tekrar tekrar kesip sıyırarak farklı konnektör uçlarıyla yenilemek zorunda kaldı. zira her defasında yeni konnektörü yaptıktan sonra elindeki sinyal ölçüm aletinde bir sorun görünmeyişine karşın ONT'ye bağladığında solda yer alan 2. sıradaki ışık kırmızı şekilde yanıp sönüyordu.
nihayet son denemesinde ONT cihazındaki ışıklar normale döndü ve bağlantı kuruldu. arkadaşlar da ekipmanlarını toplayıp başka bir adresteki kurulum için çıkıp gittiler. gel gelelim onların gitmesinden çok değil bir 20-30 dakika sonrasında bağlantım durduk yere kesildi ve ONT cihazındaki soldan ikinci ışık yine kırmızı şekilde yanıp sönmeye başladı. bunun üzerine defalarca çağrı merkezini arayarak arkadaşların geri gelmesi isteğimi belirttim, fakat bana bunun için önce modem ve ONT cihazlarının sıra ile fişlerini çekip taktırmak ve bir değişiklik yaşanmaması ardından "konunun aciliyetini belirtir kayıt açıp sisteme girildiği" bilgisini vermek dışında bir şey yapmadılar. kurulum için gelen ekip 18:00'a kadar çalışıyormuş, ancak sahada nöbetçi ekipleri de oluyormuş ve saat 22:00'ye kadar gelmeleri de mümkünmüş şeklinde son bir bilgi paylaştılar.
velhasılkelam saat 22:50, ne gelen var ne giden. daha ilk gün itibariyle yaşadıklarım bunlar. ben taaa 2002'de ADSL pilot uygulamadan çıkıp da genel hizmet olarak İstanbul 3. Bölge'de (Büyükçekmece) verilmeye başladığından beri ADSL ve sonrasında da VDSL abonesiyim ve hep Türk Telekom ile çalıştım (arada bir dönem yarım yılı aşkın süre yurtdışına çıkış yapıp döndüğümde alt bayinin tekinin yaşlı ebeveynlerimi dalavere ile VDSL portumu bir başkasına verdiği kısa süre boyu kullandığım Superbox hariç). bunun öncesinde de taa 1997'den itibaren Dial-Up abonesiydim. velhasılkelam ben Türk Telekom ile VDSL zamanlarımın özellikle son 10-12 yılında asla ne kurulum ne genel kullanımda böyle abukluklarla karşılaşmadım.
Turkcell Superonline sağolsun, beni daha ilk günden bıktırmayı, yıldırmayı ve almaya çabaladığım hizmetten nefret ettirmeyi başardı!
Corsair H100i RGB Pro XT AM4 Braket Problemi.
Selamlar ahali.
Çok uzun süredir sahip olduğum Corsair H100i GTX birkaç yıl evvel garanti süresinin son yılının son günlerinde pompa arızası verdiğinde Corsair RMA tarafından yerine yollanan Corsair H100i RGB Pro XT ürünüm mevcut ve yine bunu da yıllardır aynı Intel tabanlı sistemimde sorunsuz şekilde kullanmaktayım.
Gel gelelim birkaç gün evvel gayet uygun fiyata ve ilave kampanyalar dahilinde bir Gigabyte anakart ve AMD 5800X3D işlemci aldım, dün akşam nihayet o enerjiyi kendimde hissedip yeni sisteme geçiş yapmaya karar verdiğimde ise hazırlık safhasında hevesim kursağımda kaldı zira benim Corsair H100i RGB Pro XT'nin kutusundaki AM4 için olan ve bir de diğer braket ile tüm montaj destek vidaları vs olduğu gibi sırra kadem basmış. (kimsenin günahını almak istemiyorum ama eve gelen münasebetsizin birinin sormadan etmeden aldığı açık).
Velhasılkelam patlamış vaziyetteyim, zira zaten sorunsuzca çalışan ve gayet yeterli bir sıvı soğutma ünitem varken sırf bu AMD braketin yokluğu nedeniyle iş yeni bir soğutucu alma noktasına doğru ilerlemekte ve bu onca indirim ve kampanya kovalayıp edindiğim yeni parçalar için onca bekleyişimi ve uygun fiyattan yapmış olduğum satın almayı olduğu gibi çöpe atmış olacak.
İlginç bir şekilde ne İtopya, ne Hepsiburada, ne QP ne de adını ilk defa duyduğum ve pek de aklıma yatmayan TeknolojiPazarım (adını hatalı yazmış bile olabilirim) mecralarında bu kit stoklarda mevcut değil, zaten Google aramalarında yurtdışı çözümler dışında bununla ilgili başka bir şey bulabilmiş de değilim.
Demem o ki, Corsair sıvı soğutma çözümü kullanıyor olup sistemi Intel tabanlı olan ve AMD'ye geçiş yapmayı düşünmeyen biri varsa ve bu parçayı bedelsiz ya da makul bir bedelle elden teslim şekilde tarafımla paylaşmak isterse minnettar olurum.
Şimdiden teşekkürler.
sırasıyla "Denetim Masası - Programlar ve Özellikler - Windows Özelliklerini Aç Veya Kapat" yolu ile gerekli panele ulaştıktan sonra ".NET Framework 3.5 (.NET 2.0 ve 3.0 içerir) başlığı altındaki iki boş kutucuğu ("Windows Communication Foundation HTTP Etkinleştirme" ve "Windows Communication Foundation HTTP Olmayan Etkinleştirme") tikleyip tamam diyor, kurulumun tamamlanmasını bekliyor ve kurulum tamamlandıktan sonra sisteminizi yeniden başlatıyorsunuz.
şu ana kadar bu sorundan en çok etkilenenler Intel Rapid Depolama Teknolojisi (RST), Asus AI Suite (kısmen), Corsair iCUE (tamamen ve soğutma kapalı devre sıvı soğutma kullanıyorsanız hayati önemde!) ve EVGA Precision X1 (ekran kartı overclock ve soğutma ayarları) gibi sistem araçları. bahsettiğim çözüm akabinde ilave bir kurulum, kaldırma, düzeltme vs gerekmeksizin sistem yeniden başlatma akabinde sisteminiz Windows 11 Update KB5012643 öncesinde olduğu gibi ilgili araçları sorunsuzca çalıştıracaktır.
arızalı ürün ve yaşanan hoş olmayan süreç ile ilgili mağduriyetim Samsung Türkiye tarafından hakem heyeti başvurumun sonucu beklenmeksizin mevcut C27HG70'im sıfır bir Samsung Odyssey G7 ile değişim yapılarak çözülmüştür.
bu koskoca deryada bir kum tanesi yalnızca, yakalanmayanların/yakalanamayanların yaptıkları bu ve daha nice vahşet ve iğrençlik ise yanlarına kar kalmakta. artık buna yüksek sesle dur demenin ve bu "sığınmacı" denilen bir çoğu terör örgütleri ile iltisaklı vahşilerin tek tek geldikleri yerlere postalanmasının vadesi geldi de geçiyor bile!
Alıntı
metni:ANKARA - Ankara’da geçen hafta polis operasyonuyla bir IŞİD’linin evinden kurtarılan yedi yaşındaki kız çocuğunun derin internetten satışa çıkarıldığı öğrenildi. Derin internetteki satış odasında çocuğun boydan bir fotoğrafıyla birlikte Kürtçe ve Arapça “satılığa çıkarıldığı” ilanı yayınlandı. 'Satılık' ilanı salı günü yayınlandı, polis çocuğun ailesi olduğunu belirterek en yüksek fiyatı vererek alıcı gibi davrandı ve çarşamba günü sabaha karşı Keçiören’de tutulduğu eve baskın gerçekleştirerek çocuğu kurtardı. Çocuk Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı yetkililerine teslim edilirken onu rehin tutan IŞİD şüphelisi ise Ankara TEM ekipleri tarafından gözaltına alındı.
Ankara'da kurtarılan çocuk derin internette satışa çıkarılmış (gazeteduvar.com.tr)
Selamlar.
Yanılmıyorsam bir önceki iCUE sürüm güncellemesi olan 3.31.81 beraberinde gelen 1.01.22 sürüm numaralı Firmware Update bir sonraki, yani en güncel iCUE sürümü olan 3.36.125'e değin bir türlü başarılı şekilde yüklenemiyordu. Halen de en güncel iCUE sürümü olan 3.36.125 altında bu sorun devam etmekte.
Birçok yabancı kaynakta tarif edildiği şekilde pompa ünitesi üzerindeki USB bağlantısını da sökerek sistemin güç kaynağını da kapatıp bir gün boyunca kapalı vaziyette bekletmek de dahil olmak üzere denemediğim neredeyse hiçbir şey kalmadı. Yine hiç tasvip etmediğim, ancak sırf çözüm önerisi olarak sunulmuş (tavsiye eden kişi bu sorunu bu şekilde çözdüğünü söylüyordu) çeşitli üçüncü parti uninstaller yazılımları ile iCUE'yi tamamen ve tekrar silerek sıfırdan kurmak gibi işlemler de bu yaptıklarıma dahiller.
Nihayetinde durumun bir türlü içinden çıkamıyorum. Açıkçası sürüm notlarını da bir yerlerde bulamadığım için bu Firmware Update elzem mi değil mi tam emin değilim, ancak basit bir sürücü güncellemesi değil de doğrudan Firmware Update oluşu nedeniyle içimden bir ses bunun önemli olduğunu ve mutlak çözmem gerektiğini de söylüyor. Bu nedenle "akıl akıldan üstündür" şiarından yola çıkarak bir de sizlere danışmak, fikir almak, daha da iyisi eğer bilen eden varsa çözüm önerisi almak istedim.
Muhtelif bilgi paylaşımı ve yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
|
|
|
|
cahil ve aptal insanlardan had safhada tiksiniyorum. ^_^ |
Son Giriş: 3 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 1.078
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.189
İkinci El Bölümü Mesajları: 19
Konularının görüntülenme sayısı: 21.001 (Bu ay: 121)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3.712 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware