Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
381
Cevap
95
Favori
127.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    Hanımın zoruyla otomatik alabilirim bu konu faideli oldu, arkadaşın emeğine sağlık.

    Hepimiz böyle başladık.

    Rica ederim arkadaşım. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi isteği ile otomatiğe geçen bir tek benim herhalde Evlendim, hanım da otomatikçi, üstüne mazaretim oldu

    Şirket aracı manuel, kendi aracım (yani aslında hanımın araba) otomatik. Şehiriçi trafiğine birebir anti-depresandır otomatik vites
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    Hanımın zoruyla otomatik alabilirim bu konu faideli oldu, arkadaşın emeğine sağlık.

    Hepimiz böyle başladık.

    Rica ederim arkadaşım. :)

    Manuelin tadı ayrı ama kardeşim, vites küçültüp üst model araçları bir gidiş bir gelişli yollarda tokatlamak otomatikle zor
  • ZF 8HP transmission uygulanan araçlar..
    ZF 8HP transmission uygulanan araçlar..
    Audi
    Audi A4 North American version
    Audi A5 North American version
    Audi A6
    Audi A7
    Audi A8
    Audi Q5 North American version
    Bentley Mulsanne (2010)
    Bentley Continental GT V8
    BMW
    BMW 1 Series
    BMW 3 Series
    BMW 5 Series
    BMW 5 GT
    BMW 6 Series
    BMW 7 series
    BMW X1
    BMW X3
    BMW X5
    BMW X6
    BMW Z4
    Chrysler
    Chrysler 300 V6
    Dodge
    Charger V6
    Jaguar
    XF
    Lancia
    Thema V6
    Land Rover
    Range Rover
    Range Rover Sport
    Discovery
    Rolls-Royce
    Rolls-Royce Ghost
    Rolls-Royce Phantom (2013)
    Volkswagen
    Volkswagen Amarok
    Potential future vehicles to use it

    Maserati Quattroporte
    Dodge Durango V6
    Dodge Ram V6
    Dodge Challenger V6
    Jeep Grand Cherokee V6
    2013 Ram



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 27 Temmuz 2012; 20:01:00 >








  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 27 Temmuz 2012; 20:20:24 >




  • full avantaj hocam. trafikte sağ ayağını unutuyorsun. debriyaj pedalına basmaktan uyuşmuyor ayağın. piyasada manuel araçlar elde patlamasın diye yok şanzuman derdi yok fazla yakar. tam tersi az yakıyo bağırtmıyor arabayı. şanzumanıda adam gibi aracı kullanırsan ömürlük gider. bide otomatik araç üretimini iyi yapan markaları seçersen bakımınıda adamakıllı yaptırırsan hiçbişe olmaz
  • Haluk ağabeyim bilgiler için teşekkür ederim.

    Bugün epey işime yaradı.

    Bir galericiye yarı otomatik nedir öğretemedik ama sağlık olsun.
  • Ustam yazılardan bilgi akıyor .Motor dilini kavrama aşamasındayım CVT EDC POWERSHIFT vs..Az çok bilgim var .Öncelikle çok faydalı bilgiler için teşekkür ediyorum .Ve megane EDC için fikriniz merakla bekliyorum Dizel almayı planlıyorum selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _RuLazz_ -- 3 Aralık 2012; 20:33:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Haluk Abi, otomatik şanzımanları, 306'da yaşadığım sorunlardan dolayı hiç sevmedim, bundan dolayı da kaba taslak bilgim vardı.

    Öncelikle bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

    Abi, belki basit ama birkaç soru sormak istiyorum. Sorular komik gelebilir, cahilliğime ver.

    Tam otomatik ile CVT arasındaki farkı tam çözebilmiş değilim. Bunu biraz daha açabilir misin ?

    Tork konvertörü tam olarak nedir? Yokuşta aracın geri kaçmasını sağlayan, ayağı gazdan çekince ileri gitmesini sağlayan sistem midir?

    Eğer bu sistem ise, her tam otomatik şanzıman tork konvertörlü müdür?

    Tek ve çift yarı otomatik şanzımanlarda da tork konvertörü var mıdır?

    Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır?

    Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?

    Abi, kafanı şişirdim kusura bakma, cidden merak ediyorum bulduğum bilgiler çok teknik olduğu için hepsini anlayamıyorum.

    Genel itibariyle, otomatik şanzımanlara her daim uzak kalmışımdır ama anneme Easytronic sanzımanın kötü mazisi olduğundan, Corsa 1.4 tam otomatik araba almayı düşündüğümüzden, artık bilgi sahibi olmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

    Bunlardan dolayı, yardımlarını için bekliyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla, Mustafa :)

    Mustafacım aylar sonra merhaba,

    Bu soruna vakit ayıramadım bir türlü, kusura bakma.

    Süper yardımsever LionTech16 forumdaşımızdan bu konuyla ilgili destek istedim ve sağolsun O da alıntı yaptığım yazıyı göndermiş bana.

    quote:

    CVT şanzıman temel olarak kayış aktarmalı mobilet şanzımanı temelindedir. Birbirine kayış ile bağlı iki adet kasnak, çapları değişerek, aktarma oranını değiştirirler.



    Vidyoda CVT şanzımanın ana parçası olan tork konvertörünün animasyonu görülmektedir. Görülen iki kasnak, ikişer parçadan oluşmaktadır. Bu parçalar, mil ekseni üzerinde birbirlerine doğru hareket ederek, kasnağın içindeki kayışı sıkıştırır ve kayış, merkezden dışarı doğru hareket eder. Bu durumda kasnak çapları oranı değiştiği için çevrim oranı değişir.

    Tork konvertörü, animasyonda görülen parçanın ismidir. Bu parça, CVT nin temelini oluşturur. Eski mobiletlerde mutlaka görmüşsünüzdür. CVT ise, şanzımanın ismidir. Tıpkı bir EDC, DSG, Powershift gibi bu teknolojinin adıdır. CVT nin açılımı ; 'continuously variable transmission' dır. Sürekli değişken şanzıman olarak çevireceğimiz bu şanzımanda teorik ve pratik olarak 'sonsuz vites' vardır. Çünkü kasnak çapları her değiştiğinde çevrim oranı değişir. Şöyle ki, örnek olarak 230 mm çapındaki kasnak, 250 mm çapına gelene kadar ; 1 mm'yi referans alırsak 20 defa vites değişmiş olur. Çünkü vites dediğimiz herbir çevrim oranıdır. (gear ratio)

    Fakat bu şanzımana F1 vites de eklenebilir. F1 vites olduğunda, önceden tanımlamış olan 7-8 adet çevrim oranı sağlanarak manuel şanzımanlıymış gibi kullanılabilir. Örneğin 1. vitesin çevrim oranı 4,5 olarak belilrnmişse, bu çevrim oranını sağlayan kasnak çapları ve buna bağlı olarak kasnak aralıkları belirlenir. F1 vitesten 1'i seçtiğinizde kasnak aralıkları referans değere gelir ve istediğizi çevrim oranını size sağlar. Özetle bir CVT şanzımanın iki limiti vardır. En yüksek çevrim oranı en düşük vitesi verir, en düşük çevrim oranı ise en yüksek vitesi verir. Bu iki limit arasında istediğiniz kadar bölüm ayırarak F1 vites koyabilirsiniz. Örneğin CVT'nin aralığını 7'ye bölerseniz, tam otomatik moddan manuel moda aldığınızda 7 vitesiniz olur. Honda Jazz buna örnektir.

    Tork konvertörünün görevi, CVT'de motor çıkış milinden aldığı tahriği, diferansiyele aktarmaktır. Bildiğimiz gibi, motorun gücü (HP), şanzıman aktarmasında değişmez (aktarma kayıplarını ihmal ediyorum). Fakat otomobilin hızlanabilmesi için devir sayısının değişimine ihtiyaç vardır. Bunu da kasnakların çaplarını değiştirip, şanzıman çıkış milinin devi sayısını arttırıp, torku düşürerek yapar. Çünkü güç sabittir. HP = tork*RPM denkleminde tork konvertörü, çevrim oranı değişimi ile RPM'i arttırır, torku azaltır. Hızlanırken bu durum geçerlidir, yavaşlarken ise tam tersi bir durum geçerlidir.



    Vidyoda tork konvertörünün giriş ve çıkış milinin devir sayılarına özellikle dikkat ediniz.

    CVT şanzımanın çeşitli derivasyonları mevcuttur. Tam otomatik ve manuel şanzımanlar ile karşılaştırıldığında en sarsıntısız vites geçişini bu şanzıman sağlar. Aktarmadaki kayıp güç oranı ise manuel ve tam otomatik şanzımanlara göre fazladır. Yakıt tüketimi konusunda en başarılı şanzımandır ve günümüz teknolojisinde geliştirilmeye en açık şanzıman tipidir. Çünkü manuel ve tam otomatik şanzımanlar limitlerine yaklaşmışlardır. Daha fazla vites koymak, daha fazla parça kullanılması, daha fazla maliyet ve daha ağır bir sistem manasına gelmektedir. Bu nedenle CVT şanzıman önü en açık olan şanzımandır.



    Tork konvertörü yarı otomatik şanzımanlarda bulunmaz, tam otomatiklerde ise motor ile şanzıman arasında yer alır.

    http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/towing-capacity/information/torque-converter.htm

    Yokuşta aracın geri kaçırmasını engelleyen ise tork konvertör değil, 'hill holder' sistemidir. Otomatik şanzımanlar ile kullanılmaya başlanmasına rağmen günümüzde artık manuel şanzımana sahip araçlarda da kullanılmaktadır.


    Bunlar da benim ekleyeceklerim:

    "Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır" diye sormuşsun.

    Tork konvertörlü tam otomatik oluyor kendisi.

    Daha fazla bilgi linkte İngilizce olarak mevcut:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_7G-Tronic_transmission
    http://media.daimler.com/dcmedia/0-921-658961-1-1540032-1-0-0-0-0-0-11702-0-0-1-0-0-0-0-0.html


    Diğer sorun da "Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?" idi.

    Active select şanzımanlar da tıpkı Honda Civic sedan ve Accord modellerinde olduğu gibi tam otomatiktir ama diğer tam otomatiklerden farkı (yine civic ve Accorddaki gibi) ekstra olarak vites arkasındaki kulakçıklar ya da vites kolunun + ve - konumlara iteklenmesiyle vitese manuel olarak da müdahale imkanı vermesidir.

    Umarım yardımcı olur.

    Edirneye selamlar.:)




  • ZF şu an en az tüketen, en az aktarma kaybı sağlayan, en verimli vites kutusu. Bir de PDK var ama o ayrı bir ligde zaten, ZF'nin 2-3 gömlek üstü.
    Bunlar hariç diğer vites kutuları genelde zayıf. Hep bir eksileri var.
  • Ben sadece Hidrodinamik Akışkan Kaplin'e tork konvertör denir sanırdım. CVT'lerdeki Kayış-Kasnak mekanizmasına da tork konvertör denirmiş meğer. Çok bilmiş şekilde itaraz edecektim "Hayır tork konvertör o değil!.." diye. E tabi ikisinin de görevi giriş-çıkış arasında tork dengesini sağlamak.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_Convertor

    Yine de ek bilgi verelim, tam otomatiklerde geri kaydırmayan sistem Hidrodinamik Akışkan Kaplin tork konvertördür.

    Bir bilene yine soralım: DSG, EDC vb. çift kavramalılarda herhangi bir tork konvertör yok. Geri kaydırmamayı nasıl sağlar? Manuel şanzumanlardaki Hill Holder'ın aynısı mı var? Eskiden Panda Duologic vardı bende, çok dik yokuşlarda sol ayak fren, sağ ayak gaz dengesi ile arabayı kaldırırdım.




  • Selamlar Haluk Bey...

    Yazınızın büyük bir ilgi ile okudum gayet güzel ve tatmin edici cevaplar var.

    Şuanda bir araç almayı planlıyorum.

    Honda Civic ilk tercihim sorunsuz otomatik ve 6 yıl garanti çok cazip geliyordu.

    Ancak dün Nissan 1.6 cvt aracı test etme şansı buldum.

    İlk kez CVT bir araç kullandım.

    Aracı eşimle birlikte kullanacağım için otomatik olması şart. Nissan modeli birazda yüksek olduğu için eşimin daha rahat kullanabiliceğini düşünüyorum.

    Nissanın kullandığı 1.6 cvt şanzıman için fikirlerini paylaşırsanız sevinirim.

    Araç NİSSAN Qashqai 1.6 CVT.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat köse -- 22 Aralık 2012; 18:40:22 >
  • haluk hocam benım aracta 2006 model vw cady ıslak kavramalı altı ileri dsg. Km 153 binde. Rolatide gelen lakırtı sesinden başka bir sorun yok.onuda özel servis volant gitmiş diyor. Ama sürüş keyfine hala doyamadım. O kadar keyifli bir şanzıman.
  • Merhaba arkadaşlar ;

    2013 Auris 1.6 132 hp atmosferik + CVT şanzıman ile gelicek bu kombinasyonun ekonomisi ve performansı nasıl olur ? Ayrıca hiç CVT kullanma fırsatım olmadı konforu nasıldır açıkçası Nissan Qashqai 1.6 cvt kullanan bir tanıdığımız gaza bastığı zaman aracın çok zorlandığından ve gitmediğinden şikayetçiydi ayrıca sakin kullanımda devrin düşük olmasına rağmen gelen yüksek tüketimdende şikayetçiydi bence bu 1.6 132 lik motor ile CVT yi aşırı derecede merak ediyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarbilen

    haluk hocam benım aracta 2006 model vw cady ıslak kavramalı altı ileri dsg. Km 153 binde. Rolatide gelen lakırtı sesinden başka bir sorun yok.onuda özel servis volant gitmiş diyor. Ama sürüş keyfine hala doyamadım. O kadar keyifli bir şanzıman.

    Aracını güle güle kullan arkadaşım. :)


    İnşallah bir o kadar kilometreyi de sorunsuz ve keyifle devirirsin.


    Paylaşımından 6 ileri ıslak kavramaların yeni 7 ileri kuru (az yağlı) olanlara göre çok daha uzun ömürlü olduğu anlaşılıyor.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Merhaba arkadaşlar ;

    2013 Auris 1.6 132 hp atmosferik + CVT şanzıman ile gelicek bu kombinasyonun ekonomisi ve performansı nasıl olur ? Ayrıca hiç CVT kullanma fırsatım olmadı konforu nasıldır açıkçası Nissan Qashqai 1.6 cvt kullanan bir tanıdığımız gaza bastığı zaman aracın çok zorlandığından ve gitmediğinden şikayetçiydi ayrıca sakin kullanımda devrin düşük olmasına rağmen gelen yüksek tüketimdende şikayetçiydi bence bu 1.6 132 lik motor ile CVT yi aşırı derecede merak ediyorum..

    Arkadaşım merhaba,

    QQ gibi yerden biraz daha yüksek ve ağır bir araçta 1.6 atmosferik motor kullanılınca performans olarak zaten yeni nesil turbo dizel ve benzinlilerin verdiği ivmelenme ve Honda Civic gibi benzer hacimdeki atmosferik düz vitesli bir aracın son sürat değerlerine yaklaşamıyor bile.


    Ama bu şanzımanın Auris'te benzer sıkıntı yaşatmayacağını ve çok da popüler olacağını düşünüyorum.


    CVT konfor olarak rakipsiz.

    Ancak ani gaz tepkilerinde çift kavramalar kadar başarılı değil.

    Eğer şanzımanda S modu olursa ara hızlanmalar biraz daha seri olur.


    Bu kombinasyonu ben de çok merak ettim şimdi. :)




  • Haluk hocam daha önce sizinle özelden görüşmüştük.

    Bahsettiğim Nissan QQ 1.6 cvt yi aldım çarşamba günü teslim edecekler kısmetse.

    CVT ile ilgili detayları en kısa zamanda paylaşacağım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat köse

    Haluk hocam daha önce sizinle özelden görüşmüştük.

    Bahsettiğim Nissan QQ 1.6 cvt yi aldım çarşamba günü teslim edecekler kısmetse.

    CVT ile ilgili detayları en kısa zamanda paylaşacağım..

    Hayırlı olsun arkadaşım.

    Tecrübelerini paylaşmanı bekliyor olacağız.


    Selamlar.
  • haluk bey merhaba.
    Ben yeni bir araç almayı düşünüyorum. İstanbul da ikamet ettiğim içinde otomatik düşünüyorum.
    hyundai accent blue dizel otomatiğini test ettim ama konuyu sonuna kadar okudum . Aklıma takılan 1-2 konu var.
    accentte tam otomatik 4 ileri vites kullanılıyor. i30 larda ise 6 ileri otomatik vites var. bu ikisi arasında hangisi daha iyidir.
    ve yakıt olarak bizi çok üzer mi sizce?
    teşekkürler
  • bir ek bilgi 2012'nin 3. ayından sonra üretilen c4'lerde de ayağınızı gazdan çektiğinizde araç yavaş yavaş ileri gidiyor. benim hiç sevmediğim bir özellik o ayrı.

    birde mcp sorunsuz kelimesini hakeden bir yarı otomatik.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.