Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (176. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 174175176177178
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    quote:

    Orijinalden alıntı: samsun
    Sayı çöy, hava akış debimetresi ankaradan gelecek bildiğiniz bir fiyatı varmı.Usta yanımda aradı 115 euro gibi dedi.

    BOSCH 320 TL olmalı.
    BOSCH kodu 0280 218 094


    QG16DE kodlu otomatik sedan Almeraların orj. MAF kodu "0 280 218 005"tir. Yani Türkçesi 094 ile biten MAFtan daha ucuzdur. 115€(260TL) bu MAF için biraz pahalıdır. 220TL'yi geçmemesi gerekir.


    sana dün dedim benim debriyajda hayır bırakmadı hatun. 1.5 98 hb ile karıştırdım. ayrıca emeğin için teşekkür ederim.senin bilgine güveniyorum.fakat valeo bedava olsa emin ol MB,bmw hepsi havada kapar.eğer taktıran arkadaşlar sıkıntı yaşasaydı paylaşırdı mutlaka.gebzede çok ileri derecede teknolojiyle üretiliyor diye biliyorum belkide fransız teknolijisiyle üretilen en iyi yedek parça.benim corolladan biliyorum.ama aisen alacağım artık.madem bu kadar ataklaştı aracın.yaptırdığın yerin adresini yazsaydın ankaradaki arkadaşlara yardımcı olurdu.emeğine bir kez daha teşekkürü borç biliyorum.saygı duymamak mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 6 Temmuz 2011; 22:43:53 >




  • Tabiki araç yapıyor olsam ve Valeo bedava olsa ben de kaparım. Ya da şanzımanı zaten komple değiştirecek olsam, yine alırım. :)

    Ama debriyaj kitinden bağımsız olarak 280TL maliyeti var. Bu durumda Aisin-Valeo farkının getirisi 450TL-280TL farkından çok daha fazla oluyor. Ki zaten Valeo alsam o da 400-420TL'ye mâl olacaktı.

    Eski Corolla'larda da bir dönem Valeo kullanıldı. Fakat değişimde Valeo yerine Aisin taktıranların hepsi çok daha memnun.

    Yukarıda da dediğim gibi Valeo çok çabuk aşınıyor. Bunun da faydası yok değil. Bu sayede volan daha az yıpranıyor. Ama aynı zamanda şanzıman çok daha fazla sök-tak işlemine maruz kalıyor. Ve çok daha fazla işçilik parası ödüyorsunuz.

    İsteyen arkadaşlara parça aldığım ve parçayı taktırdığım yerlerin bilgilerini ö.m. yoluyla iletebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 6 Temmuz 2011; 23:04:44 >




  • Montajdan birkaç fotoraf ekleyeyim:

    Şanzımanımız:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Eski Bilya+sekman:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Yanmış Volan:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Volan tornalanırken:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Tornalanmış Volan üzerinde baskı+balata:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • valeo bahsettiğiniz gibi kötü bir malzeme değil sayın vipmail, zaten kullanmamışsınız. ben geçen hafta valeo aldım. aracınızda bahsettiğiniz değişikliklerin hepsini bende yaşıyorum, gerek kavrama gerek ara hızlanmalar olsun. ucuz malzeme ile kendini kandırıyor şeklinde yorumlanmaması açısından aracımdaki olumlu değişiklikleri buraya yazmak istememiştim.
    amacım lütfen yanlış anlaşılmasın, ekonomik bir biçimde sorununu çözmek isteyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla valeo alabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metin

    valeo bahsettiğiniz gibi kötü bir malzeme değil sayın vipmail, zaten kullanmamışsınız. ben geçen hafta valeo aldım. aracınızda bahsettiğiniz değişikliklerin hepsini bende yaşıyorum, gerek kavrama gerek ara hızlanmalar olsun. ucuz malzeme ile kendini kandırıyor şeklinde yorumlanmaması açısından aracımdaki olumlu değişiklikleri buraya yazmak istememiştim.
    amacım lütfen yanlış anlaşılmasın, ekonomik bir biçimde sorununu çözmek isteyen arkadaşlar gönül rahatlığıyla valeo alabilirler.


    bende kesinlikle katılıyorum arkadaşa.valeo yu 1 yıldır kullanıyorum aynen bahsettiğin herşeyi bende yaşadım.zaten bahsettiğiniz olumlu özellikler baskı balatası değişen her araçta hissedilebilecek türden bir artı netice de yenileniyor bunun kalitesi ilerleyen zamanlarda kullanım ömrüne göre belirlenir...VİPMAİL daha önce valeo kullandın mı bilmiyorum ama çok keskin yargılara varmışsın...hepsinden öte hayırlı uğurlu olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pehlivanbeyi -- 7 Temmuz 2011; 1:57:26 >




  • Saygıdeğer almeracı dostlarım ve sayın vipmail123;
    Volan motordaki en ağır parçalardan biridir. Motor, bu ağır parçayı çevirirken önemli ölçüde güç harcar. Volanı tornalatmak volan üzerine binen enerjiyi,yükü,gücü hafifletme yollarından biridir. Bu işlemde, genelde debriyaj balatası ile temas eden yüzey tornalanır..Parça çok pahalı olunca sıfırını almak yerine daha ucuzu olan tornalatma yöntemine gidilir genelde.
    Volanın hafiflemesiyle birlikte, motor daha kolay devirlenir, hatta daha yüksek devirlere çıkabilir. Daha seri ve atak olur. Bazı yarış arabalarında volan yoktur.
    Aracın kalkışlarda fırlaması,viteslere çok sarsıntısız geçmesi,aracın hızlanması,kavramanın çok iyi olması,vites geçişlerinin hızlı olması, 0-100 en az 2 sn hızlanması AİSEN debriyaj setinden değil volanı tornalatarak hafifletmekten kaynaklanıyor.Yeni debriyaj setinin hiç mi etkisi yok derseniz,elbette çok var.

    Volanı tornalatamanın VALEO’dan çok daha yüksek maliyete sebeb olacağını ve çok tehlikeli olabileceğini söylemem gerek. Volan üzerinde çok yüksek bir yük biner ve volan çok dayanıklı olmalıdır. Şayet üzerinde işlem yaparsanız, volan özellikle ani güç değişimleri gibi durumlarda parçalanabilir. Bu parçalar çoğu zaman aracı delecek enerjiye sahiptir ve aracın içindekilerin yaralanmasına hatta ölümüne neden olabilir. Bu tip kazalar, zaman zaman hafifletilmiş volan bulunan otomobil yarışlarında yaşanmıştır.
    Özellikle yüksek devirlerde sürüş çok sarsıntılı olacaktır, viraj içlerinde tehlike bir kat dahada artacaktır. Bu durumda almeradaki volan’ınız fabrikasyon ölçülerinin çok dışında kalıyor.
    Unutmayın, volan aynı zamanda enerji depolar. Torkun en belirleyici parametrelerinden biridir. Yarışmıyorsanız, performans tipi debriyaj balataları ve baskıları da dahil olmak üzere, volan ve şanzıman üzerinde hiçbir değişiklik yapmamanızı öneririm.
    Nacizane tavsiyem bundan sonra 120 km hızı ve mümkünse 5000 devri geçmemeniz ya da en kısa zamanda volan’ı değiştirmeniz. yok eğer sadece volanın kirini pasını sildirme işlemi yaptırmışsan sorun çıkmaz.ancak sandığım gibi hafifletme tornalamaysa işte o zaman kısa bir süre sonra şikayetlerin başlayacaktır zaten. devirlenmede, yokuşlarda, hızlanmada vs. Fizik bilimini benden iyi bildiğin kesin ancak seni çok sevdiğimizde ondan daha kesin.
    benim tercihim herzaman volan'ı daha az yıpratan debriyaj seti olacaktır.her iyinin bir kötü tarafı olduğu gibi her kötününde bir iyi tarafı olduğunu unutmayalım.
    volanın tornalatma resimlerini koyunca bunları yazma ve paylaşma gereği hissettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 7 Temmuz 2011; 4:39:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu
    eğer sadece volanın kirini pasını sildirme işlemi yaptırmışsan sorun çıkmaz.ancak sandığım gibi hafifletme tornalamaysa işte o zaman kısa bir süre sonra şikayetlerin başlayacaktır zaten.


    Benim Volan tornalatmadaki amacım volanı hafifletme değil; yüzey temizliğini ve pürüzsüzlüğünü sağlamaktı. Zaten fotoğrafta da görüldüğü üzere volanın temizlenmeden kullanılma şansı yoktu.

    Fazla incelmediğinden bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Mukavemeti bu kadar incelmeyle tehlikeli hale gelecek bir parçanın, orjinaline de güven olmayacağı ortada. Zaten beni biliyorsunuz. Ben bilinçsiz modifiyeye ve uyduruk şeylere her zaman karşıyımdır.

    Bu arada şunu da söyleyeyim: Balata seti değişiminden tam verim almak istiyorsanız, volanı tornalatmak bir zorunluluktur. Ama tornalama ince bir katman haline, sadece üzerindeki pası, tortuyu kaldıracak şekilde yapılmalıdır.

    Arkadaşlar ben Valeo kullanılmaz demedim. İsteyen alır kullanır. Fakat bedava bile olsa bana maliyeti 450TL yerine 280TL olacaktı. Fren balatalarını inceleken kazandığım deneyimden de faydalanarak; Aisin'e göre daha yumuşak yapıda olduğunu gözdüm. Elimle zorlayınca bile ufalanma eğilime girdi.

    Dediğim gibi bana göre Aisin tercih ederek elde ettiğim kazanım; 450-280TL farkından daha fazla. Zaten Valeo da alsam 400TL'ye mal olacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 7 Temmuz 2011; 7:53:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakalov


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkanduzgun


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    dağa çok gidiyorum.bir şekil altı yere değmiş.motor arka takoz kulakları şaseye sürtme yapıyormuş.levyeyle sağa sola ganıttırdım sesten eser kalmadı.cuk yerine oturdu.ses sayesinde egzozunda bağlantılarını yeniletmiş oldum.almera sayesinde sonunda fizikci olucam.

    bu arada sayın vipmail bugün hız denemesi yaptım. galiba debriyaj balatası benimde sıyrılmış. zaten bu kadar dayanması mucize bana. benim hatun hergün benim debriyaj balatımı sıyırıyor.artık sen hangisinden alırsan bende aynısından alacağım gibi görünüyor. gelişmeleri paylaşırsan çok sevinirim. arka krank keçeleri yağ kaçırıyordu 1 litre yağ ekledim bugün castrol 10-40w. bari ikisini bir aradan çıkartırım önümüzdeki günlerde.

    debriyaj balatasi kulübüne beni de yazin, hem vipmalil hem çöy debriyaj alatasi ariyor ne sansliyim :))
    ben ozel servisten balata fiyati istediğimde ön sukadar arka su kadar diye fiyat verdiler, sanirm fren balatasiyla karistirdilar değilmi :)

    çöy bu arada fotolari ilk firsatta yollayacağim bir de pasta cila ve boya koruma yaptirdim ki kirmizi arabama sorma :)


    ozkan hayırlı olsun nerde ve kaça yaptırdın?sen fren balatası aramıyormuydun ben ole anlamıştım ve ona göre fiyat aldım?

    sağol dostum, internette bi firsat sitesinden almistim tum paket 69 liraya cidden bedava oldu neredeyse pasta cila boya koruma.

    bende hem fren hem debriyaj balatasinin değismesi gerekiyor, cok acil değil aslinda ama ozellikle arabanin cekisi performansiyla ilgili ciddi sikintim var bunu debriyaj balatasina bağliyorum. Arabaya bakan usta da "evet balatalarin omru azalmis ön ve arka" diyince anladim ki fren balatalari da miadini doldurdu.

    Bu arada arkadaslar moralim bozuldu cunku iki gundur 2011 jettadayim ;) ne diyeyim almeramizdan memnunuz ama allah hepimize daha iyisini nasip etsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123
    170TL-Aisin KN-008 Balata seti(heryerde var.)


    Sadece bu seri no ile aramak ya da almak yeterli mi dostum.hayırlı ugurlu olsun kazasız güzel günlerde kullanman dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123
    Aisin KN-008

    Sadece bu seri no ile aramak ya da almak yeterli mi dostum.hayırlı ugurlu olsun kazasız güzel günlerde kullanman dileğiyle.

    Aramanıza gerek bile yok. Zaten her yerde bu set var. :)

    Teşekkür ederim.
  • Bu arada bir bilgi daha ekliyorum:

    Aracın kalkış vs. durumlarda titremesinden şikayetçi olan arkadaşlar, deb. seti değiştirirken mutlaka volanı uygun şekilde tornalatsın. Aksi takdirde tüm paranız %90 olasılıkla çöpe gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 7 Temmuz 2011; 21:25:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkanduzgun
    Bu arada arkadaslar moralim bozuldu cunku iki gundur 2011 jettadayim ;) ne diyeyim almeramizdan memnunuz ama allah hepimize daha iyisini nasip etsin.


    Evet araca ben de bindim. Seyir halinde iken test etme şansım olmadı. Ama kapı döşemeleri(pardon döşeme yok) hariç çok güzel bir araba. Ama kapıda kumaş bile yok. Sadece uyduruk plastik kullanmışlar. Bu açıkçası böyle bir araç için büyük bir kusur.

    Onun dışında sessizliği, genişliği, tipi ve motor seçenekleri çok güzel olan bir araç. Aynı anda Golf'e de bindim. Bana Golf, Jetta'dan açık ara daha üstün gibi geldi. Ama ÇÖY arkadaşımız bile Golf almasına rağmen Almera'dan vazgeçemiyor.

    Onun dışında DSG şanzımanın büyük sıkıntı çıkarma potansiyeli, fiyat yüksekliği, Japonlar kadar dayanıklı olmaması gibi dezavantajları mevcut.

    Ama herşeye rağmen; yakıtı düşünmezsek, Golf VI 1.4 tsi 122bg(chip ile 160) manuel highline+ESP+rcd510+bi-xenon far+led stop+güzel jant donanımlarıyla alınırsa çok hoş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 7 Temmuz 2011; 21:34:37 >




  • Arkadaşlar 2006 model için büyük karakter ALMERA yazısına ihtiyacım var.Konyada bulamadım,yetkili servise sormadım,servis haricinde temin edebilmem konusunda yardımınızı rica ediyorum.
  • Arkadaşlar debimetre bugün yerine takıldı.Bosch marka bahsedilen kod numaralı.Aracın tüm değerleri yerine geldi.
    Ateşleme bobinim GRETİ marka alman malı fakat araca takınca motor arıza ışığı yanıyor(90 TL'ye almıştım).Usta uyum sağlamadığı zaman arıza ışığı yanar demişti.Tekrar micra'nın bobinini taktım.
    LPG için hangi bujileri önermiştiniz.Teşekkürler.

    2001 Almera 114 bg otom.
  • Golf Alman almera Japon malı. ancak birçok parça ikisindede bosch ya da diğer alman-japon markası. golf dizel almera lpg benzinli. Golf Almeradan 7 hp daha yüksek. Almera 4000 devirde 136 torka ulaşırken golf 2500 devirde 250 torka çok rahat ulaşıyor. Alt devirlerde fazla vites değişme ihtiyacı pek olmuyor. Yakıt konusunda mükemmel diyebilirim.Golf Almeradan 2 mm daha uzun, 31 mm daha yüksek, 80 mm daha geniş. 158 kg daha ağır. golf’un yakıt deposu 55 lt almeranın 60 litre.bagaj hacmi olarak almera 5 litre daha fazla golften.her ikiside önden çekişli ve 5 koltuk sayısına sahip.çarpışma testinde golf 5 yıldız almera 4 yıldız almış.konforlu bir araç ancak frenlemede mutlaka ESP ihtiyacı doğuyor. almerada esp yok. O görevi BAS ile EBD ortaklaşa yapıyor.ancak fren mesafesinin almeraya göre 1-2 metre daha uzun olduğunu düşünüyorum.golf’e 5 kişi bindiği zaman almera gibi dağa taşa pek gidilemiyor. alt kısmı yere çok yapışıyor. golf ve almeranın iç konsol kısmı çok benzerlik gösteriyor. her ikisindede küllük ve çakmaklık kullanımı zor bir yerde. golf’ün hız devir göstergeleri ve diğer gösterge tuşları çok şık ve kullanışlı. golf 7 İleri Otomatik+ Tiptronik (DSG) şanzuman ve bakım masraflarıda buna göre pahalı.donanım olarak 10 airbag 10 hoparlör var ayrıca golf ses kalitesi beklentilerimi karşılamadı. Yol sesini içeri alıyor.virajlarda arkası kayma eğiliminde. bluetooth,navigasyon vs vs tüm donanım var.almera motor rektefiyesi 2500 tl en fazla. golf çok daha fazla olduğunu öğrendim. görüş açısı ve dış aynalar almeraya göre daha dar.
    Hatun hevesini aldıktan sonra Nissan Qashqai+2 Tekna ya da Nissan Murano V6 3.5 LT 4x4 CVT ‘ye dönüş yapacağım.Ölünceye kadar nissandan vazgeçmek yok.




  • Ben de şunu söyleyebilirim:

    Almera tam Türkiye şartlarına göre yapılmış bir araç. Yerden yüksek yapısı her yerde kolaylık sağlıyor. Yol tutuşuna negatif bir etkisi var. Ama bunu da ESP olmamasına rağmen mükemmel ayarlanmış süspansiyonları ile çok iyi tolere ediyor.

    Sınırları zorladığınızda size virajlarda verdiği o yol tutuş hissi paha biçilemez. Abarttıp arkadan kaydırmaya başladığınızda ise aniden küçük viteste gazı kökleyerek direksiyonu ters yöne çevirdiğinizde go-kart hissini çok güzel bir şekilde veriyor.

    Bu hareketler size abartı gelebilir. Ama aşırıya kaçmadan kendinizi ileri sürüş tekniklerine hazırlamanızda fayda var. İstenmedik bir şekilde tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığınızda, hayatınızı kurtarır.

    Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.


    özellikle aracın amortisörleri sert olduğundan ankaranın berbat yolları sizi daha da rahatsız ediyor, ankaranın ara sokaklarında manevra yapmadan cukurlardan kaçmadan ilerlemek imkansız.

    hocam jetta konusunda da çok haklısınız ben de muhtemelen golf bluemotion ı tercih ederdim ama jettanın bu kasası tamamen audi ile aynı gibi dışardan bir audi hayranı olarak mest oldum. sürüş konforu artı otomatik şanzımanla dizelin uyumu konusunda çok ileri bir araç.




  • Aşağıdaki orta sınıf C segmentindeki araçlardan kullanan arkadaşlar almera ile kıyaslarsa(yakıt-donanım-güvenlik-konfor-yol tutuş-ikinci el-yedek parça-bakım maliyetleri vs) çok memnun olurum. ben birçoğunu kullandım ancak ben yorumlamaya kalksam tarafsız kalamıyacağım. objektif olamıyacağım.
    kıyaslama yaparken aynı yıl olmasına dikkat edersek daha iyi olur.yani 2001 almera ile 2004 focus değilde her ikiside aynı yıl için olursa daha objektif olur kanaatindeyim.

    OPEL ASTRA
    SEAT LEON
    MAZDA 3
    PEUGEOT 307
    TOYOTA COROLLA
    FIAT MAREA
    FORD FOCUS
    HONDA CIVIC
    HYUNDAI ELANTRA
    MG ZS
    MITSUBISHI LANCER
    RENAULT MEGANE
    ROVER 45
    SEAT TOLEDO
    SUBARU IMPREZA
    SUZUKI LIANA
    VOLKSWAGEN BORA
    VOLKSWAGEN GOLF
    ALFA ROMEO 147
    AUDI A3
    ROVER 25
    CITROEN XSARA
    ROVER STREEWİSE
    FIAT STILO
    KIA CERATO



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 8 Temmuz 2011; 20:00:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Ben de şunu söyleyebilirim:

    Almera tam Türkiye şartlarına göre yapılmış bir araç. Yerden yüksek yapısı her yerde kolaylık sağlıyor. Yol tutuşuna negatif bir etkisi var. Ama bunu da ESP olmamasına rağmen mükemmel ayarlanmış süspansiyonları ile çok iyi tolere ediyor.

    Sınırları zorladığınızda size virajlarda verdiği o yol tutuş hissi paha biçilemez. Abarttıp arkadan kaydırmaya başladığınızda ise aniden küçük viteste gazı kökleyerek direksiyonu ters yöne çevirdiğinizde go-kart hissini çok güzel bir şekilde veriyor.

    Bu hareketler size abartı gelebilir. Ama aşırıya kaçmadan kendinizi ileri sürüş tekniklerine hazırlamanızda fayda var. İstenmedik bir şekilde tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığınızda, hayatınızı kurtarır.

    Bunun yanı sıra başkentin ana caddelerinde bile bir sürü çukur ve tümsek olduğunu düşünürsek, alçak arabaya binmek imkansız. Kocaman rögar kapaklarını aracın iki tekeri arasına alarak geçebiliyorum. Bu sırada Civic sahibi arkadaşlar gözlerini kapatıyor.


    almeraya yönelik ileri sürüş tekniklerinde biraz bilgilendirme yaparsan çok memnun olurum. en azından bilmediğimizi öğrenmiş oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat ÖZBEK

    Arkadaşlar 2006 model için büyük karakter ALMERA yazısına ihtiyacım var.Konyada bulamadım,yetkili servise sormadım,servis haricinde temin edebilmem konusunda yardımınızı rica ediyorum.


    oto aksesuarcılar ALMERA yazısını çok güzel yerleştirebiliyor. orjinali şimdi 90-100 tl felandır.yinede sormakta fayda var.
  • 
Sayfa: önceki 174175176177178
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.