Şimdi Ara

multijet motor hakkında yorumlarınız.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
119.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    tüm arkadaşlara cevaplarından dolayı teşekkür ederim..inşallah yarın puntomu alacam..bi de debriyajın sıyırmaması için nasıl kullanılması gerekiyor?gözüm korktu walla


    debriyajın sıyırmaz merak etme, neden sıyırsın? benim dediğim araçta üretim hatası vardı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..

    multijet iyi güzel de eski kasa punto yaramaz tutulmuyo satarken sorun yasarsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: donnıedarco

    multijet iyi güzel de eski kasa punto yaramaz tutulmuyo satarken sorun yasarsın


    Yaaa arkadaşlar adam 17.000 ytl ye en az 4-5 yıl bineceğim dediği bir dizel araba bulmuş,haala satarken zorluk çekersin falan boşverin bunu yaaa...

    İnşallah temizse al kardeşim bin gez canavar gibi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: microab


    quote:

    Orjinalden alıntı: donnıedarco

    multijet iyi güzel de eski kasa punto yaramaz tutulmuyo satarken sorun yasarsın


    Yaaa arkadaşlar adam 17.000 ytl ye en az 4-5 yıl bineceğim dediği bir dizel araba bulmuş,haala satarken zorluk çekersin falan boşverin bunu yaaa...

    İnşallah temizse al kardeşim bin gez canavar gibi...



    satarken sorun yasar + 3 yasında commonreal teknolıji cok hasas arac alıyon bu da buyuk bi risk cok gezcam derken elinde patlaması kardes o araba

    hele 60 bin kmde se hic alınmaz bu arabaların ileri kilometre lerde ne buyuk belalar cıkarabilecegi biliniyo duzgun yakıt bakım olmadıgın da vesayre...+3 yaş=orjinel km de mi??? ben sahsen 3 yıl araba kullanarak en az 90 bin yaparım


    ,yeter mi bunlar




  • Bunu yazmak zorundayım. Kardeşimde Punto var. 60binde ve motorda hiç bir şey yok. Bakımı da pahalı filan değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler yazılanları tamamen okudum özellikle onur arkadaşımızzın dedikleri dikkatimi çekti....... .....debriyaj demilen sistem motorun değil aktarma organındır ve bunun sıyırmasının nedenini bi kaç istisna hariç KULLANIMA BAĞLARIM.NEDEN kullanım bende 9.000 de sıyrılmış megane baskı balatası gördüm 23.000 de sıyrılmış toyota corolla gördüm ve bi ton örnek.O zaman bunlarında motoru rezalet........... bunların sebebi ne arabamı motormu? KULLANIM................Yoksa ben 1.3 multijet dobloyla950KG YÜKTE 10.000 lerce km yaptım ve debriyajında sadece sertleşme-ki bu fiat ın karakteristiğidir yağlaman lazım pedalı sorun bi bunu gördüm.motorda sorunum hiç olmadı... şirket arabası sabahtan akşama kadar kontak kapatılmayan ve sürekli şehir içi dışı dur kalk yükle giden araç.......
    taksici arkadaşlarımda diğer kullanıcılarda bi sorun yaşamamış......280.000 kmde ki dobloyla istanbula gidip geldim yine sorun yok...........



    Onur arkadaşım bu fanatizm değil............fiat ın ne olduğunu az buçuk bende biliyorum ve bu motorun sadece burada söylenenlerle karalanmasına inan çok üzülüyorum............. o kadar araştırma yapılmış test yapılmış falan filan.......... zaten KISA SÜRELİ karakteristik sorunlar tecrübe sürüşleri sırasında çıkıyor ve gideriliyor...
    bunlar benim duyduklarım ve gördüklerim............bende sorun yok diyorum.... yada daha hiç sorunlu multijet e rast gelmedim..................



    Bu fanatizm değil........................bence o teknolojideki motorun böyle yıpranması veya ssaadece senin gördüklerinle anlatılması yanlış.........Bugün common-rail teknolojisi kullanıyosa bu fiat ın sayesindedir........ ve sanki fiat dizel işini bilmiyomuş gibi yazman inan beni üzdü............... bende dışarıdaki halkta bunları gördüm ve kendi görüşüm bu....................


    buyur nedenlere bağlayarak yaz tartışalım...... arızalar nereden ve nasıl kullanımlar sonucu çıkmış ve araçların bakımı tammıymış? Asıl motor arızası bu yüzdenmi yoksa üretim hatasımı bulalım......


    fiatcı;
    bence debriyaj ve şanzıman sorunları da bunun içine girer. tmm debriyaj ve şanzıman motorun parçası değil ama bu motor seçildiği takdirde bu debriyaj ve şanzımanıda almak zorunda olduğumuz için multijet motorlu araba da bu sorunlar var anlamında söyledim. kullanım hatasına gelirsek, sen bebek yokuşunda debriyajı yanan albeayı görsen, benim kadar da iyimser yaklaşmaz bir daha multijetin önünden bile geçmezdin. araba sağda boşta olduğu yerde çalışırken dumandan ve kokudan yanına varılmıyodu. arabayı stop ediyosun duman kesiliyo, çalıştırıyosun volanın aradan bi duman geliyo köfteci bacası gibi. bu kullanıcı hatası değil sonuçta.
    bu araçlar ilk çıktığında bende de palio 1.2 16V vardı. klima kasnağı için bikaç kere farklı servislere gitmiştim. her liftte en çok 5-6 aylık bi multijet görmekten bıkmıştım. kiminin turbosunu sökmüşler, kiminin üst kapağını. hadi onları geçtim arızacılıkta yok, problemi tespit edemiyolardı. zaten ben arkadaşa al yada alma demedim. ben böyle düşünüyorum, benim zerre kadar güvenim yok, ben bir lira vermem dedim. hala da öyle. hee ii bi motor olabilir, teoride bunu bende biliyorum. ama dediğim gibi benim hiç güvenim yok. artık bu sorunlar aşılmış olabilir yada gerçekten iyi bi motor olabilir ama ben bu güzellikten mahrum kalmayı tercih ederim. ben o arabaya binsem psikolojik olarak yolda kalma korkusu sarar beni. bu arabaya binenler ya hiç sorunlu multijet görmemiş yada iyi cesaretleri var doğrusu...




    Şahsi görüşüne saygım var alırsın almazsın o beni ilgilendirmez.ama debriyaj konusuna geçmeden ilk bişeyi söyleyim..........Peugeot 206 larında 1.4 hdı ları rezalet.hatta multijettende fazla........bak ben neden bu motoru kötülemiyorum çünkü sadece gördüklerimle yorum yapamam........Artı şöyle düşün.Şu anda kaç tane multijet nasıl koşullarda kullanılıyor............?????? artı bu arabalar garanti kapsamında arızalıları toplu halde SADECE SERVİSTE görebilirsin....buda gayet doğaldır..çünkü toplanma yerleri servisler.........



    neyse gelelim debriyaja.........tamam motorun parçası olarak kabul ettik diyelim.......Birincisi 600 küsürat kg kapasiteli doblo 950 kg yükle benim ve benden başka 3 şöföründe elinde kaç yüz bin km kullanıldı neden sorun çıkarmadı? hadi onu geçtim taksiciler-ki ben ankaradayım ve ankara trafiğide malum bunlar neden bi sorun yaşamadı? Hadi bunlarıda geçtim gelelim BENİM ASIL BRANŞIMA. 1.2 16 v albeam var ve bu makina 3 senedir her hafta en kötü ihtimalde 1-2 gün günde en az 2-3 kalkış olmak üzere yarışa giriyor patinajdı vesayreydi zorlanıyor ve araç 44.800 kmde ve debriyajı hala çok çok iyi.........Hadi buna ben tam ayarında kullanıyorum ve zararım yok diyelim.artı benimki benzinli diyelim............Ankaradaysan bilirsin ivedik organizede kaçak yarışar döner ve orada bi ton multijet palio yarış yapıyo ve çoğu arkadsaşım 80.000 kmdeki aracınki sağlam ve bu İLK Çıkan multijetlerden............Demem oki fabrikasyon hatası olsa-ki zannetmiyorum üretim bandından o hata giderilene kadar çıkan TÜM ARAÇLAR sorunlu olur.........fakat sorun dağılımına bakarsan sürekli ilk çıkanlar değil.............. Karma...Bunuda iki sebebe bağlıyorum..............................ya kullanım hatası yada çekirdek araba diye tabir edilen vardiyanın sonunda üretilen araçlar.................



    Benimde düşüncem bu.......... Ha o bebek yokuşundaki albeayı bilemem....... o bir istisnadır.. servistekilerde öyle.........senin görüşün bu benimde gördüğüm bu..................



    Bi ek daha turbo arızası olayını bende duydum bi kaç kişiden ve araştırdım........... arıza yapanlar belirli bi aralıktaki araçlar değil..... o da fabrikasyon gibi görünmüyor ama onuda araştırıyorum inşallah en kısa zamanda ne olduğunu söylerim...........




  • arkadaşkar fiat konusunda bende bir şey söyliyeceğim. şu an focus tdci1.6 kullanıyorum ama 1993-2000 yılları arasında sıfır aldığım şahini kullandım ve ister inanın ister inamayın 7 yıl boyunca sorun yaşamadım ve 100 000 km de sattığımda debriyaj la ilgili hiç bir sorunum yoktu, alan kişi kontrol ettirdiğinde izmir egemakta 10 numara demişlerdi , yani fiatlar için ne kadar kalitesiz deselerde ben memnundum. yeterki arabayı limitlerini zorlamadan kullanın yani derler ya adam gibi kullanın o size uzun yıllar hizmet eder.
    arkadaşım kartal ı tam 450 000 km de sattı. onuda belirteyim. şimdi bu kadar teknoloji gelişmiş ve rekabet son hızında elbette fiatta eskisine göre çok yol kaydetmiştir. bence albea,palio alınır ancak beni bu arabalarda tek iten konu güvelik olayı, allah korusun kazada zayıf gibi düşünüyorum ,gerçi sağlam geçinen arabalarıda gördük ama , ben olsam alırım.en azından servis kolaylığı ve hesaplı olduğu için.




  • yaw burda yazılanları okuyunca diomki bazen

    benim multijet palioyu müzelik oluncaya kadar kullanayım

    şöle 40 yıl falan

    benim amcada bi anadol var

    yakın bi akrabadada o eski geniş chevrolet lerden

    adamlar mis gibi bakmış arabaya biniolar hala

    bence ii kullanılıp bakıldıktan sora her araba alınır
  • Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HG1972

    Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?


    belki yalıtımında bi farklılık olabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HG1972

    Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?



    Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı...........
  • JTD 1.9 WAR BENDE ŞUANDA TAM 71000 KM DE HEMDE HİÇ EURODİZEL ALMADIM
  • Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
    Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HG1972

    Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
    Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?



    1.3 cdti opel ve 70 hp lik multijet motorları birebir aynı.
    1.3 cdti 90 hp opel ve 90 hp lik multijetler aynı.
    1.9 cdti 120 hp vectra motoruyla, 1.9 jtd 105 hp doblo motorlarının sadece turbo ve yazılımı farklı, yoksa o da aynı.
    1.9cdti 16V opel motoruyla yine 1.9 jtd doblo motorunun üst kapak, turbo ve yazılımı farklı, o da aynı motor aslında.
  • new entry-level model with the 1.3-liter CDTI (Common rail Diesel Turbo Injection) ECOTEC diesel engine co-developed by GM Powertrain and Fiat.
    http://www.greencarcongress.com/2005/12/opel_gm_introdu.html

    yani efendim neymis?

    Corsalardaki 1.3cdti ile Fiat`lardaki 1.3 multiJet aslinda ayni motormus.

    kisisel gorusum, motorun az yipranmasi icin dizellerde buyuk silindir hacimli araclar kullanmak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HG1972

    Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
    Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?




    Valla corsanın motoruyla fiat ın kini tamamen farklı diye biliyodum ama sağolsun onur arkadaşımız açıklamış.


    bu arada türkçe bi link yokmu? cidden bunu bende merak ettim.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    yok yaw
    multijet motorun öyle kronik bir sorunu yoktur..
    tabiki muhtelif arabalarda problemler çıkabilir ama bu mutlijet motorun sorunlu olduğu anlamına gelmez
    multijet sınıfının en iyi motorudur...
    ömrü 100.000 olayına ise inanma...
    dizeller bi kere mantık olarak benzinliden daha dayanıklıdır.. e ödül almış bir dizel motorun 100.000 km ömrü olması akla mantığa uymuyor yani

    +10000000




  • Arkadaşlar araba işi biraz şans işidir bazen sıfır araçlarda dahi hiç beklenmedik arızalar çıkabiliyor,ancak multijet motor bence Türkiye şartlarında rüştünü ipatlamış bi motor yeter ki bakımları düzenli ve titiz yaptırılsın ve temiz yakıt kullanılsın......
  • bu dizellerin hepsi aynı bakımını düzgün yaptıktan sonra bi sey farketmez
  • abi 17 milyara eski punto alıcaksın üzerine 5 milyar koy sıfır grande punto al kredi çek bişey yap bi tanıdık bul koç indirimiyle 21 milyara geliyo 4-5 milyar için eski kasa punto almak ne bilim mantıksız geliyo bana bütçe olayı tabi anlıyorum ama ben olsam sonuna kadar zorlardım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.