Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (210. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.706
Cevap
204
Favori
1.872.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 3.6.2024)
Giriş
Mesaj
  • @ vezir
    shell ıle devam edeyım o zaman. cevap için teşekkürler
  • Değerli üstadlar tekrar merhaba bildiğimiz üzer piyasadaki birçok 5w-40 yağ sentetik teknoloji veya sınıf 3 sentetik fakat shell helix motor yağları diğerlerinden farklı daha dürüst bir izlenim veriyo bildiğim kadarıyla 4 adet benzinli 5w-40 yağları mevcut sadece 1 tanesine tam sentetik demişler helix ultra olanı diğerleri sentetik teknolojili üzerlerinde hx-7 diye bi yazı var asıl sorum bu yağı inceledim fiyatıda castrol ve mobil 5w-40 yağlardan daha pahalı teknik detay :Shell Helix Ultra


    TİPİK FİZİKSEL ÖZELLİKLER
    Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime değişebilir.
    Shell Helix Ultra 5W-40
    Kinematik Viskozite IP 71
    @ 40 °C cSt 74.4
    100 °C cSt 13.1
    Yoğunluk @ 15°C kg/l IP 365 0.840
    Parlama Noktas› (PMCC)°C IP 34 215
    Akma Noktas› °C IP 15 -39 1. sorum : bu yağ da diğer birçok 5w-40 yağ gibi group 3 yağ mıdır ? http://www.mobil.com/Turkey-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx 2.sorum :mobil 1 0w-40 ile karşılaştırdığımızda link : teknik detaylar hemen hemen aynı fakat asıl dikkatımı çeken şey yoğunluk helix ultra da ıp 365 test metodundan bahsederken mobil 1 de astm 4052 demiş yani 5w ile 0w yağ farkı bu yoğunluk farkından mı kaynaklanmaktadır forum da daha önce yoğunluk konusuna değinilmemiş ti sanırım şimdiden saygılar sunarım..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayram Volkan -- 27 Mayıs 2012; 16:24:55 >




  • sayın vezir 2005 model 125.000 deki 1.5 dci kangoma 0-30 yağ olurmu?sizin tavsiyeniz hangi marka yağdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceylan

    sayın vezir 2005 model 125.000 deki 1.5 dci kangoma 0-30 yağ olurmu?sizin tavsiyeniz hangi marka yağdır.

    o km.de çok iddalı bir yağ olur,en uygunu 5/30 dur,sıcak ve nemli bir bölgedeseniz,en temiz iş 5/40 yağ kullanmaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: erceylan

    sayın vezir 2005 model 125.000 deki 1.5 dci kangoma 0-30 yağ olurmu?sizin tavsiyeniz hangi marka yağdır.

    o km.de çok iddalı bir yağ olur,en uygunu 5/30 dur,sıcak ve nemli bir bölgedeseniz,en temiz iş 5/40 yağ kullanmaktır.

    aynen katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Değerli üstadlar tekrar merhaba bildiğimiz üzer piyasadaki birçok 5w-40 yağ sentetik teknoloji veya sınıf 3 sentetik fakat shell helix motor yağları diğerlerinden farklı daha dürüst bir izlenim veriyo bildiğim kadarıyla 4 adet benzinli 5w-40 yağları mevcut sadece 1 tanesine tam sentetik demişler helix ultra olanı diğerleri sentetik teknolojili üzerlerinde hx-7 diye bi yazı var asıl sorum bu yağı inceledim fiyatıda castrol ve mobil 5w-40 yağlardan daha pahalı teknik detay :Shell Helix Ultra


    TİPİK FİZİKSEL ÖZELLİKLER
    Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime değişebilir.
    Shell Helix Ultra 5W-40
    Kinematik Viskozite IP 71
    @ 40 °C cSt 74.4
    100 °C cSt 13.1
    Yoğunluk @ 15°C kg/l IP 365 0.840
    Parlama Noktas› (PMCC)°C IP 34 215
    Akma Noktas› °C IP 15 -39 1. sorum : bu yağ da diğer birçok 5w-40 yağ gibi group 3 yağ mıdır ? http://www.mobil.com/Turkey-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx 2.sorum :mobil 1 0w-40 ile karşılaştırdığımızda link : teknik detaylar hemen hemen aynı fakat asıl dikkatımı çeken şey yoğunluk helix ultra da ıp 365 test metodundan bahsederken mobil 1 de astm 4052 demiş yani 5w ile 0w yağ farkı bu yoğunluk farkından mı kaynaklanmaktadır forum da daha önce yoğunluk konusuna değinilmemiş ti sanırım şimdiden saygılar sunarım..........

    HX7 tam sentetik bu nedenle pahalı olabilir.

    diğer soru POA yani group IV ile ilgili ince detaylar ekteki yazıda net olarak yazılmaya çalışılmış. Ülkemizde satılanlar buna dahil olup olmadığı ancak firmanın bilebileceği iştir.

    http://www.technilube.com/faqs_info/synth_diff.php



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Mayıs 2012; 15:07:41 >




  • @vezir hocam otomatik sanziman yaglari hakkinda bilginiz var mi ?

    60.000 bakiminda sanziman yagi degisecek , ne almaliyim ?
  • arkadaşlar selamlar benim araç opel corsa 1.3 cdti 70kw 95 beygir 2007 d kasa.dizel... aracimı bugün shelle goturdum benzin almak için ve pompacı da arabanın yağı baktı ve yağ çok ama çok az kalmış ... araç 92.000 km de... acaba en iyi ve en uygun motor yağı hangisi... hangisini alayım... shell helix iyi midir yoksa castrol mu tercih edeyim..... size zahmet en iyi motor yağını tavsiye edin.... teşekkür ederim şimdiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Değerli üstadlar tekrar merhaba bildiğimiz üzer piyasadaki birçok 5w-40 yağ sentetik teknoloji veya sınıf 3 sentetik fakat shell helix motor yağları diğerlerinden farklı daha dürüst bir izlenim veriyo bildiğim kadarıyla 4 adet benzinli 5w-40 yağları mevcut sadece 1 tanesine tam sentetik demişler helix ultra olanı diğerleri sentetik teknolojili üzerlerinde hx-7 diye bi yazı var asıl sorum bu yağı inceledim fiyatıda castrol ve mobil 5w-40 yağlardan daha pahalı teknik detay :Shell Helix Ultra


    TİPİK FİZİKSEL ÖZELLİKLER
    Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime değişebilir.
    Shell Helix Ultra 5W-40
    Kinematik Viskozite IP 71
    @ 40 °C cSt 74.4
    100 °C cSt 13.1
    Yoğunluk @ 15°C kg/l IP 365 0.840
    Parlama Noktas� (PMCC)°C IP 34 215
    Akma Noktas� °C IP 15 -39 1. sorum : bu yağ da diğer birçok 5w-40 yağ gibi group 3 yağ mıdır ? http://www.mobil.com/Turkey-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx 2.sorum :mobil 1 0w-40 ile karşılaştırdığımızda link : teknik detaylar hemen hemen aynı fakat asıl dikkatımı çeken şey yoğunluk helix ultra da ıp 365 test metodundan bahsederken mobil 1 de astm 4052 demiş yani 5w ile 0w yağ farkı bu yoğunluk farkından mı kaynaklanmaktadır forum da daha önce yoğunluk konusuna değinilmemiş ti sanırım şimdiden saygılar sunarım..........


    ASTM Amerikan, IP ve ISO standartları ise uluslararası standartlardır. Uluslararası standartların büyük kısmı Amerikan standartlarından alınmıştır. Bu haliyle (bildiğime göre) ASTM D 4052 ile IP 365 tamamen aynı testlerdir. Sadece kodları farklıdır.

    Yoğunluk eskiden, diyebilirim ki 1980'lerden öncesine adar önemli bir fiziksel özellikti. Bu zamanlarda formüller hemen hemen aynı ama rafinsayon ve kuyuların kaliteleri ise ön plandaydı. Vaks miktarı bügünkü gibi sıkıca rafine edilmiyor, kararsız davranışlara neden olan vaksın miktarı daha çok kuyunun kalitesine bakıyormuş. Düşük vaks veren kuyulardan daha kaliteli ürün çıkarmış. Bugün ACEA olsun, API olsun elimizde bu kadar detaylı kalite standartları varken bu değer bize kalite konusunda pratik bir fikir vermez, ancak kütlece karşımlarda viskozite hesabu veya nakliye masrafları gibi işlerde kulllanılabilir.

    - - - - -

    Shell'in güvenlik kağıtlarına baktım. Birisi 10/2011'de güncel. aşağıdaki ifadeler var:

    "Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil."
    "The highly refined mineral oil is only present as additive diluent."
    Bu iki ifade aynı kağıtta gerçekten senteik olabileceği izlenimini veriyor.


    Diğer kağıda göre de Shell Helix Ultra 5W-40 Grup III oluyor:
    "A blend of severely hydrotreated slack wax and additives. Highly refined mineral oil."

    Bunu daha önce de tartışmaya açılmıştı, belki ironik olacak ama bugün en yüksek oranda grup IV isteniyorsa bu ancak 0W-li viskozitelerde mümkün olabiliyor. Bu formül gereği değil, pazarlama böyle kategorize ediyor. Shell'de XHVI (extra high viscosity index) bazyağ teknolojisi Mobil'in Visom bazyağlarına denk gelir. Rakip "know-how"lardır.

    Burada bazyağ kalitesini en yakıdan gösteren veri (yukarda verilmemiş) viskozite indeksidir. 140'ın üzerinde viskozite indeksleri grup III+ olarak adlandırılabilir. Ama terminoloji gereği ancak POA grup IV'dür. Bu yağlarda ancak katkı denilebilecek seviyerde kullnılıyor. Zaten dünya üretimi tüketimi karşılayacalk seviyede değil. Bugün PAO şişelenip dünyadaki bütün otomobil motorlarına doldurulamaz. 0W'li viskoztelerde ihtimal ki %20-30 seviyelerinde olabilir diye düşünüyorum, çünkü bu (anladığım kadarıyla) ancak 0W'nin pompalama tesleri için gerekli oluyor.

    Eh, 185 VI (viscosity indeks) yağlarımız var. Bu yağlar bir on sene öncesine göre gerçekten harika yağlar. PAO değiller ama ben de üzgün değilim. Kalite standartlarına, stabilitelerine odaklanamak, şişe üzerindeki artık argoya dönüşmüş "sentetik"le ilgili yorumları tamamen yoksaymak galiba yolu kaybetmemek için gerekli. Eskiden sentetik, PAO veya gazdan likite sentezlenmiş (GTL) anlamlarına gelirdi. Şimdilerde kesinlikle bu anlamlarda kullanılmıyor.

    Ekiden üretim kodundan üretim partisini araştırıp hangi baz yağ olduğunu öğrenmeye çalışırdım. Şimdi zor da olsa bunu yine yapabiliriz ama 6 ay sonra formül yine değişmiş olacak. Bence kalite standartlarına odaklanmak daha doğru, sentetik istiyorsak da ya 0W'li yağları araştırmak veya Motul, Eneos gibi firmaların yarış yağlarını araştırmak gerekir. Bence değer mi? Hayır... 185 VI yağ beni rafta bekliyorken uğraşmak ancak merak cezbetmektir. Bu durumlar Shell, BP, Mobil, Total, Petro-Canada gibi firmaların kafalarını karıştıracak şeyler değiller. Teknik tabloların yakınlığı bunu doğruluyor. Maliyetin biraz önemi varsa, en ucuz bilindik markanın en kaliteli serisi gayetiyle iyidir diye düşünüyorum.

    İşlerinizde kolaylılar dilerim. Saygı ile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    arkadaşlar selamlar benim araç opel corsa 1.3 cdti 70kw 95 beygir 2007 d kasa.dizel... aracimı bugün shelle goturdum benzin almak için ve pompacı da arabanın yağı baktı ve yağ çok ama çok az kalmış ... araç 92.000 km de... acaba en iyi ve en uygun motor yağı hangisi... hangisini alayım... shell helix iyi midir yoksa castrol mu tercih edeyim..... size zahmet en iyi motor yağını tavsiye edin.... teşekkür ederim şimdiden

  • Cevap içn teşekkür ederim sayın karbon & vezir sayenizde birçok şeyi açığa kavuşturduk anladığım kadarıyla gerçekten tam sentetik koruması istiyorsak 0w-x yağlara yönelicez fakat sayın karbon kafama yatmayan tekhusus şu mobil0w-40 ile shell helix ultra 5w-40 yağlarınınteknik özellikleri birebir aynı 40' DERECE 100 ' DERECE viskoziteleri aynıfarkın yoğunlukları olduğunu düşünmüştüm fakat anlattığınız üzere yoğunlukları da aynı peki öyleyse nasıl birisi 0W-X DİĞERİ İSE 5W-X YAĞ OLUYO sayın karbon daha önce bahsetmişti katolog değerlerine ters düşmemek için bazı 0w yağların5w yağ diye ambalajına yazıldığı acaba öyle bi durum mu yada bizim teknik tablonun dışında bimediğimiz katkılar mı 0W-X yağ olmasını belirliyo yada yukarda örnek verdiğiğm helix ultra yağın muadili olarak mobil 1 0W-40 gösterebilirmiyiz ? cevaplarınız için teşekkur eder saygılar sunarım ........




  • Aracım 2006 model otomatik megane 2. Şu anda 70000 km'de. Daha önce 57000 km'de serviste bakıma girmiş. Daha 2000 km civarı olmasına rağmen yağını değiştireyim diyorum. Araca 3000 km önce LPG sistemi taktırdım. Servis sanırım 5-30 yağ koyuyor. Kitapçıkta normalde 5w40 LPG'li araçlar için 5w-30 önermiş. Gebze'de yaşamaktayım, senelik yaklaşık 18-20000 km yol yapmaktayım. Ev ile iş arası 6 km ve bazen günde 2 kere gidip gelmekteyim. Bunun yanında en az 5000 km civarı uzun yol yaparım ama max hız 110 civarı olur. :)

    Konuyu bir kaç sayfa okudum arama yapmayı denedim ama sormadan edemeyeceğim. Şu anda her hangi bir yağ eksiltme olayı yok ama dediğim gibi LPG takılalı henüz 3000 km oldu. 5-30 ile mi devam edeyim yoksa artık 5-40 yağ mı koydurmam gerekir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Aracım 2006 model otomatik megane 2. Şu anda 70000 km'de. Daha önce 57000 km'de serviste bakıma girmiş. Daha 2000 km civarı olmasına rağmen yağını değiştireyim diyorum. Araca 3000 km önce LPG sistemi taktırdım. Servis sanırım 5-30 yağ koyuyor. Kitapçıkta normalde 5w40 LPG'li araçlar için 5w-30 önermiş. Gebze'de yaşamaktayım, senelik yaklaşık 18-20000 km yol yapmaktayım. Ev ile iş arası 6 km ve bazen günde 2 kere gidip gelmekteyim. Bunun yanında en az 5000 km civarı uzun yol yaparım ama max hız 110 civarı olur. :)

    Konuyu bir kaç sayfa okudum arama yapmayı denedim ama sormadan edemeyeceğim. Şu anda her hangi bir yağ eksiltme olayı yok ama dediğim gibi LPG takılalı henüz 3000 km oldu. 5-30 ile mi devam edeyim yoksa artık 5-40 yağ mı koydurmam gerekir?

    eksiltme yok ise 5w30 ile devam ediniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Aracım 2006 model otomatik megane 2. Şu anda 70000 km'de. Daha önce 57000 km'de serviste bakıma girmiş. Daha 2000 km civarı olmasına rağmen yağını değiştireyim diyorum. Araca 3000 km önce LPG sistemi taktırdım. Servis sanırım 5-30 yağ koyuyor. Kitapçıkta normalde 5w40 LPG'li araçlar için 5w-30 önermiş. Gebze'de yaşamaktayım, senelik yaklaşık 18-20000 km yol yapmaktayım. Ev ile iş arası 6 km ve bazen günde 2 kere gidip gelmekteyim. Bunun yanında en az 5000 km civarı uzun yol yaparım ama max hız 110 civarı olur. :)

    Konuyu bir kaç sayfa okudum arama yapmayı denedim ama sormadan edemeyeceğim. Şu anda her hangi bir yağ eksiltme olayı yok ama dediğim gibi LPG takılalı henüz 3000 km oldu. 5-30 ile mi devam edeyim yoksa artık 5-40 yağ mı koydurmam gerekir?

    eksiltme yok ise 5w30 ile devam ediniz.

    Çok teşekkür ederim cevabınız için. Her hangi bir eksiltme görmedim, 5w-30 ile devam edeceğim...




  • Avrupada en çok satılan yağ firmalarından Fuchs firmasıda yeni ürünleriyle piyasaya girmiş.

    http://www.arabam.com/haber/Sirketlerden-Haberler-Opet-Fuchs-XTL-Teknolojisine-Sahip-Motor-Yaglari-Turkiyede/Detay-295183
  • Merhabalar
    bu sitede yeniyim bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
    2000 model nissan primera 1,6 benzinli ve LPG'li aracım var. şimdiye kadar tam sentetik 5w-30 castrol yağ kullanıyorum. Fakat aracım yağ eksiltiyor. Şu anda aracım 177 binde. Hangi yağ kullanmamı tavsiye edersiniz.
  • Peugeot 306 model aracımın yağını değiştireceğim, Peugeot total markayı kullanyor ve tavsiye ediyor. Bende total kullanmak istiyorum, peki başka bir yağ kullandım diyelim, ne olur? motor randıman sağlamaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Cevap içn teşekkür ederim sayın karbon & vezir sayenizde birçok şeyi açığa kavuşturduk anladığım kadarıyla gerçekten tam sentetik koruması istiyorsak 0w-x yağlara yönelicez fakat sayın karbon kafama yatmayan tekhusus şu mobil0w-40 ile shell helix ultra 5w-40 yağlarınınteknik özellikleri birebir aynı 40' DERECE 100 ' DERECE viskoziteleri aynıfarkın yoğunlukları olduğunu düşünmüştüm fakat anlattığınız üzere yoğunlukları da aynı peki öyleyse nasıl birisi 0W-X DİĞERİ İSE 5W-X YAĞ OLUYO sayın karbon daha önce bahsetmişti katolog değerlerine ters düşmemek için bazı 0w yağların5w yağ diye ambalajına yazıldığı acaba öyle bi durum mu yada bizim teknik tablonun dışında bimediğimiz katkılar mı 0W-X yağ olmasını belirliyo yada yukarda örnek verdiğiğm helix ultra yağın muadili olarak mobil 1 0W-40 gösterebilirmiyiz ? cevaplarınız için teşekkur eder saygılar sunarım ........


    Problem şuradan kaynaklanıyor: oradaki teknik özellikler viskozite sınıflandırmasıi için yeterli değil. Eskiden soğuk viskozite tahmini için 40°C'ye bakılırdı. Zaman içinde pompalama kabiliyetleri de eklendi. Bunlar ilk tablodaki ekte görülebilir. İkinci gri tablo SAE J300 (2002) 2009'da tekrar güncellenmiş. Burada 0W ile 5W'nn farkı anlaşılabilir. Pompalama vikoziteleri birbirine çok yakındır ama biri -30°C'de diğeri -35°C'de test edilir. Bir de burada olmayan ancak kalite sınıflarında bakılan testler de var. Mesela akma noktası. Yanlış hatırlamıyorsam 0W -40°C veya daha altında akışkan kalabilmeliydi. Verilere tekrar bakmadım ama farkları buralarda aramak gerekir.

    Gri tablodaki testlere bakarsak 0W şartlarını karşılayacak bir yağ otomtikman 5W'yi de karşılayacaktır. Bu halde 5W olarak etiketlenmesinde SAE standardı bakımından bir hata yoktur. Bunun gerçekten de 10W-30, 5W-30 için yapıldığını duymuştum. Ancak şu anda kalite standartları daha hızlı şekilde ek taleplerde bulunuyor, bu da formül hazırlayanları sıkıştırıyordur diye tahmin ediyorum. Son zamanlarda yeni motorlara uygun otomotiv yağlarında böyle bir pazarlama yoluna gidileceğini pek sanmıyorum. Piyasadaki değişim hızından dolayı teorik bir alan içinde yazmaya mecbur kalıyorum.

    Sadece akma noktasından dolayı muadil yağlar olmadıklarını söyleyebiliriz. Eğer Shell benzer oranda senetik esaslı ise (bu şartlarda emin olamıyorum) sıcak ekstremde buna karşılık daha stabil davranacaktır.

    />





    Katkı kısmına gelirsek. Akma noktası düşürücü katkılar var. Doğrudur. Ama bu katkılar 150°C'de ölçülen dinamik viskoziteyi de düşürüyor. Eğer gri tabloya tekrar bakılırsa standart her iki yönden de sıkıştırıyor. İşte bu nedenle geniş aralıkta daha kaliteli bazyağlar kullanmaya mecburlar, en azından teorik olarak.

    Viskozite ve akışkanlık konusu karışık bir konu. Diyebilirim ki kinematik viskozite verileri, standartlar 1910'lardan beri kinematik visozite üzerine şekillendiği için hala kullanılıyor olablir. Ancak formül geliştirenleri sıkıştıran asıl konular pompalama kabiliyetleriyle dinamik viskoziteler. Yani 40 ve 100°C'de verilen (klasik) kinematik viskoziteler modern yağları kıyas etmek için yeterli veriyi pek sağlamazlar.

    Neticede şahsi fikrim bazyağlar yerine kalite standartlarına daha çok odaklanmak. Benzinli olmayan, veya viskozite isteği çok dar verilmiş yeni motorlarda uğraşmak yerine modern kaliteli yağlar pekala tercih edilmeli.

    saygılarımla




  • Açıklamalarınız için tekrar teşekkür eder saygılar sunarım.......
  • 
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.