Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (209. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.686
Cevap
202
Favori
1.870.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.5.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzozi

    Sayın vezir,
    Arabamın km'sinden dolayı mı 5w40 önerdiniz yoksa bu yaz sicak yerlerde kullanacağım için mi?
    Yağ siteleri 5w30 diyor, ama danıştığım kişiler ise 5w40 diyor. Daha kalın yağ kullanmamdaki sebep ne tam olarak anlayamadım.
    5bin km kadar yol yaptım. Yağ eksiltme vb. bir sorunu yok.
    Saygılarımla...

    dizel turbo yağlaması önemli olduğu için +km si 175000 km .

    yani araç sıfır değil.
  • Arkadaşlar gaziantep ilinde yaşıyorum aracım peugeot 207 1.4 16v 90 hp 5w40 kitapçıkta yazan yağın kodu. Servis total koydu fakat bu sefer castrol yada güzel bir marka kullanmak istiyorum 2008 model ne tavsiye edersiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deathßlue

    Arkadaşlar gaziantep ilinde yaşıyorum aracım peugeot 207 1.4 16v 90 hp 5w40 kitapçıkta yazan yağın kodu. Servis total koydu fakat bu sefer castrol yada güzel bir marka kullanmak istiyorum 2008 model ne tavsiye edersiniz ?

    A markası B markasına göre çok büyük bir fark yaratmaz .Katkılar fark edebilir.

    yeni nesil benzinli araçlar için 5w30 araç sıfır veya yeni ise 0w30
    Yeni nesil LPG li araçlar için 5w30 veya 5w40 araç eskiyince 10w40 ve sonrasında 15w40
    yeni nesil dizel araçlar için 5w40 veya 0w40 , araç sıfıra yakın ise 5w30 veya 0w30 olabilir

    çok kabaca durum budur. Ancak bölgesel ısı farkları veya araç kullanma biçimi de bunlara ek ufak oynamalar yapabiliyor.

    mesela şehir içi kısa mesafe kullanım aracı zorladığı için dizellerde 0w40 , benzinlide 0w30 önerilebilir.

    Tam sentetik ek bir koruma sağlayacaktır. Ama sık değiştirme alışkanlığı olarak 5w30 veya 5w40 öneriyorum. Kurallar aşağı yukarı aslında nettir. yazılarımı sürekli okuyanlar mantık silsilesini anlamakta güçlük çekmeyeceklerdir.




  • yağı zorlayan koşulların tekrar altını çizmek ki önceki sayfalarda kaldığı için yeni forum üyeleri kaçırmış olabilirler.

    Şehir içi kullanım
    Şehir içi kullanım+ kısa mesafe
    Şehir içi kullanım +kısa mesafe + sıcak iklim (nemli ve sıcak Antalya ,Mersin vb)

    Aşınmış motor , hararet yapan veya soğutma sistemi arızalı radyatörler,
    burada yağ soğutma işlevi azaldığı için şartlar zorlayıcı olmasa bile motor ısındıktan sonra soğutmadan kaynaklanan sorunlar yağa ek zorlayıcı etmenler getirir. Bu nedenle ikinci hane öncelikli olarak yükseltilme eğilimine girer. Bundan dolayı 40 numara min olarak alınmalı ve konulacak yağa göre eğer eksiltme çok ise 20w50 kadar kalınlık artırılabilir. Bu özel koşulu sıfır araçlar için önermememin temel nedeni budur. Kategori olarak aşınmış araçlar ile sıfır araçları aynı kefeye koyamayız.

    performanslı kullanım ralli kullanışı veya dip gaz kalkma durumu ,

    bu stil kullanımda motordaki aşırı ısı yükselmesini yağın dengelemesi için soğutma isteminin randımanlı çalışması esastır. Ek olarak fan devir hızı ve fan çağının büyüklüğü önemlidir. Çünkü gazlama sonrası fan devreye girerek yağın sıcaklığını düşürmeye çalışır .Eğer sürat yüksek ise dış hava fan üzerine destek yapar ve yüksek hızda seyir mümkün olabilir. ,ancak hız azaldığında veya mesela gazlayıp da trafiğe takılandığında ,fan yetersiz kalabilir ve sıcaklık yağ üzerinde baskı yapar . Bu gibi durumlar için tam sentetikler ek destek çıkar bu amaçla üretilmiş 10w60 yağlarının temel özelliği anlık yükselen sıcaklıklara karşı aracı korumaktır.

    Chip tuniğin veya performans artırılmış araçlar. Bunları da ayrı kefeye koymak lazımdır. Motor üzerinde beygir güç artırıcı eylemeler ek ısı yükü oluşturur. Gaza basılmadığında hiçbir problem olmaz iken aracının performansını artırmış kişiler ,illaki bunu sık sık deneyecektir. Bu nedenle yağın fabrika değerlerini modifiye etmek gerekebilir. Tam sentetik ve ikinci hanenin yüksek seçilmesi bir bakım adımı olarak uyulabilir. Hatta aracına düşkün kişiler yazın farklı yağ kışın farklı yağ aralığını da seçebilirler. Araca olan düşkünlükle alakalı işler. Normalde buna gerek yoktur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Mayıs 2012; 10:57:35 >




  • bor katkısı kullanmanın yağa zararı yada arabaya katkısı olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deathßlue

    Arkadaşlar gaziantep ilinde yaşıyorum aracım peugeot 207 1.4 16v 90 hp 5w40 kitapçıkta yazan yağın kodu. Servis total koydu fakat bu sefer castrol yada güzel bir marka kullanmak istiyorum 2008 model ne tavsiye edersiniz ?

    A markası B markasına göre çok büyük bir fark yaratmaz .Katkılar fark edebilir.


    Merhabalar.

    Aracım Corsa B 1.4 16v - 130.000 bakımını yaptıracağım.

    Daha önce opet 10w40 kullanılmış.

    Şimdi ben castrol kullanmak istiyorum.

    Hangisini önerirsiniz.Aracım lpgli.

    Sivasta yaşıyorum.Ayda en az 500-600 k.m yapıyorum.(Uzun Yol hariç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deathßlue

    bor katkısı kullanmanın yağa zararı yada arabaya katkısı olur mu ?

    Bor konusu sıkça dile getirilmektedir. Zararı olmayacağı ifade edilse de uzun vadede hiçbir kalıcı yarar sağlamadığında birçok kullanıcı hemfikir. Katkılar ancak gerekli ve başka yol kalmadıysa düşünülebilir. Yağ viskositeleri ne yapasanız yağ yakmasını kesmezse rektifiye öncesi idare etsin diye kullanılabilir. Yani zaten motor inecek ise son çare olarak yapılabilirama sıfır araç için bile kullananı duydukça , abartı ve reklam faktörü diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deathßlue

    Arkadaşlar gaziantep ilinde yaşıyorum aracım peugeot 207 1.4 16v 90 hp 5w40 kitapçıkta yazan yağın kodu. Servis total koydu fakat bu sefer castrol yada güzel bir marka kullanmak istiyorum 2008 model ne tavsiye edersiniz ?

    A markası B markasına göre çok büyük bir fark yaratmaz .Katkılar fark edebilir.


    Merhabalar.

    Aracım Corsa B 1.4 16v - 130.000 bakımını yaptıracağım.

    Daha önce opet 10w40 kullanılmış.

    Şimdi ben castrol kullanmak istiyorum.

    Hangisini önerirsiniz.Aracım lpgli.

    Sivasta yaşıyorum.Ayda en az 500-600 k.m yapıyorum.(Uzun Yol hariç)



    bahsedilen yağ yazın sivasta bir problem çıkarmaz ancak aşırı soğukların hüküm sürdüğü sivas kışları için 5w40 önerirrim. Hatta aracınız yeni olsa idi 0w40 da olabilir idi.




  • vezir bey,
    98 mod aracımın fren hidroliği ilk defa değişti. kullanma kitabında dot 3 yağ diyor, ama servisteki kalfa bir şey olmaz dot 4 te konulabilir dedi. hazır bulunan dot 4 yağı 500 cc koydular. konulan yağın fren sistemine bir zararı olurmu. ayrıca şanzıman yağı değişti 200 cc eksik koyduk tamamı 2,2 lt. 0,2 lt. lik eksiklik şanzımana zarar verirmi. koyduğumuz şan. yağı tam sentetik mobil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yeni nesil benzinli araçlar için 5w30 araç sıfır veya yeni ise 0w30
    Yeni nesil LPG li araçlar için 5w30 veya 5w40 araç eskiyince 10w40 ve sonrasında 15w40
    yeni nesil dizel araçlar için 5w40 veya 0w40 , araç sıfıra yakın ise 5w30 veya 0w30 olabilir


    formül niteliğindeki sadece şu 3 satır yazınızı ezberlesek
    bir çok soru sorulmadan cevabını bulacak aslında
  • sn vezir

    aracmın 20 bın bakımı yapılacak

    arac 2011 1,4 cıvıc hb

    10 bın bakımında opet 10 40 kulanmıslar

    yarımı tam sentteıkmı bılmem anlamıyoumda farkları ne hıcde bılgım yok

    ıspartada yasıyorum ayda 1000 km yapıyorum 800 850 km sehır ici

    sızın tavsıye edebılecegınız marka ve numara varmı

    tsk ler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deathßlue

    bor katkısı kullanmanın yağa zararı yada arabaya katkısı olur mu ?

    Vezir Beyin söylediklerine katılıyorum. Ben 20.000'deki arabamda kullanmıştım. Problemli arabalarda bir işe yarayabilir belki fakat şahsen ben ne bir faydasını gördüm ne de zararını. Tavsiyem Bor'a ödeyeceğiniz ücreti normal yağ parasının üstüne ekleyerek daha üst seviye bir yağ almanızdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustozt

    vezir bey,
    98 mod aracımın fren hidroliği ilk defa değişti. kullanma kitabında dot 3 yağ diyor, ama servisteki kalfa bir şey olmaz dot 4 te konulabilir dedi. hazır bulunan dot 4 yağı 500 cc koydular. konulan yağın fren sistemine bir zararı olurmu. ayrıca şanzıman yağı değişti 200 cc eksik koyduk tamamı 2,2 lt. 0,2 lt. lik eksiklik şanzımana zarar verirmi. koyduğumuz şan. yağı tam sentetik mobil.

    fren hidroliği sıvısında aklınızda kalması gereken temel nokta büyük sayı yani 4 önerilmiş ise 3 kullnılmaz. Tersi olabilir ama daha fazla para ödenir. gerek de yok.Bu konuda hemen hemen aynı şeyleri yazacağım için bir siteden alıntı yapıyorum

    quote:

    Fren uyarı ışığı, fren merkez silindirindeki yağ seviyesinin düşü olduğunu ve DOT 3 veya DOT 4 özelliklerine uygun fren hidroliği ilave edilmesi gerektiğini gösterir. Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT 3 için 12 ay veya 20.000 km, DOT 4 için ise 18 ay veya 30.000 km gibi bir ömür kabul edilebilir. DOT 3 ve DOT 4, higroskopik (havadan nem emme)niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT 3 ve DOT 4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT 3 140°C'de, DOT 4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT 4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.
    Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında kısmen sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
    Konuyla ilgili kavramlar:
    DOT 3 Fren Hidroliği: DOT 3 fren hidroliği (DOT 3 brake fluid), glikol esaslıdır. Bu hidroliğin kuru kaynama sıcaklığı 205°C’dir. %3.5 su absorpsiyonlu fren hidroliğin kaynama sıcaklığı ise 140°C’ye düşer.
    DOT 4 Fren Hidroliği: DOT 4 fren hidroliği (DOT 4 brake fluid), borate ester esaslıdır.
    Higroskopik: Glikol esaslı hidrolik fren yağları higroskopikdir ve kullanım süresince nemi absorbe eder. Emniyet olarak hidrolik fren yağları iki senede bir değiştirilmelidir
    .
    ref: aracbilgisi.com

    şanzıman yağında eksiklik ancak araç rampada veya şanzıman eğimli yüzeylerde kendini belli eder. yağ bir tarafta toplanır ve dişli yağa temas etmezse bir olasılk söz konusudur Ancak motor yağı kadar eksiklik önemli değildir. Tabii ki limitler dahilinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elixirzm

    sn vezir

    aracmın 20 bın bakımı yapılacak

    arac 2011 1,4 cıvıc hb

    10 bın bakımında opet 10 40 kulanmıslar

    yarımı tam sentteıkmı bılmem anlamıyoumda farkları ne hıcde bılgım yok

    ıspartada yasıyorum ayda 1000 km yapıyorum 800 850 km sehır ici

    sızın tavsıye edebılecegınız marka ve numara varmı

    tsk ler

    2011 model araç için 10w40 yağ kalın gelebilir.

    Ben 5w30 yağı öneririm. LPG varsa 5w40 da oalbilir ama araç yeni olduğu için 5w30 veya 0w30 en mükemmel yağlamayı sağlar .
  • vezir hocam aracım 96 astra f (1.6 16v) bu araca ben hep shelın 50 tl ye satılan 10/40 yağını kullanıyorum, doğrumu yapıyorum? bu araçta kullanmam gereken viskosıte ve marka nedir? 10 gune kadar aracın yagını degıstırecegım, bır tavsıyede bulunursanız memnun olurum. (aracta yag yakma yok)

    ekleme: araç tamamen istanbul şehir içinde kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Harun -- 22 Mayıs 2012; 10:31:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    vezir hocam aracım 96 astra f (1.6 16v) bu araca ben hep shelın 50 tl ye satılan 10/40 yağını kullanıyorum, doğrumu yapıyorum? bu araçta kullanmam gereken viskosıte ve marka nedir? 10 gune kadar aracın yagını degıstırecegım, bır tavsıyede bulunursanız memnun olurum. (aracta yag yakma yok)

    ekleme: araç tamamen istanbul şehir içinde kullanılıyor.

    eğer yağ yakma problemi yoksa 16 yıllık araç için 10w40 iyi bir yağdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: elixirzm

    sn vezir

    aracmın 20 bın bakımı yapılacak

    arac 2011 1,4 cıvıc hb

    10 bın bakımında opet 10 40 kulanmıslar

    yarımı tam sentteıkmı bılmem anlamıyoumda farkları ne hıcde bılgım yok

    ıspartada yasıyorum ayda 1000 km yapıyorum 800 850 km sehır ici

    sızın tavsıye edebılecegınız marka ve numara varmı

    tsk ler

    2011 model araç için 10w40 yağ kalın gelebilir.

    Ben 5w30 yağı öneririm. LPG varsa 5w40 da oalbilir ama araç yeni olduğu için 5w30 veya 0w30 en mükemmel yağlamayı sağlar .

    lpg yok hocam

    yarı sentteıkmı tam sentetıkmı kulanalım

    onerdıgınız marka varmı


    tsk ler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    vezir hocam aracım 96 astra f (1.6 16v) bu araca ben hep shelın 50 tl ye satılan 10/40 yağını kullanıyorum, doğrumu yapıyorum? bu araçta kullanmam gereken viskosıte ve marka nedir? 10 gune kadar aracın yagını degıstırecegım, bır tavsıyede bulunursanız memnun olurum. (aracta yag yakma yok)

    ekleme: araç tamamen istanbul şehir içinde kullanılıyor.

    eğer yağ yakma problemi yoksa 16 yıllık araç için 10w40 iyi bir yağdır

    cevabınız için teşekkürler. önereceğiniz marka varmı yoksa shell ıle devam edeyımmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elixirzm

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: elixirzm

    sn vezir

    aracmın 20 bın bakımı yapılacak

    arac 2011 1,4 cıvıc hb

    10 bın bakımında opet 10 40 kulanmıslar

    yarımı tam sentteıkmı bılmem anlamıyoumda farkları ne hıcde bılgım yok

    ıspartada yasıyorum ayda 1000 km yapıyorum 800 850 km sehır ici

    sızın tavsıye edebılecegınız marka ve numara varmı

    tsk ler

    2011 model araç için 10w40 yağ kalın gelebilir.

    Ben 5w30 yağı öneririm. LPG varsa 5w40 da oalbilir ama araç yeni olduğu için 5w30 veya 0w30 en mükemmel yağlamayı sağlar .

    lpg yok hocam

    yarı sentteıkmı tam sentetıkmı kulanalım

    onerdıgınız marka varmı


    tsk ler

    yeni araç için her zaman tam seentetik ile başlanması iyi bir adım olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    vezir hocam aracım 96 astra f (1.6 16v) bu araca ben hep shelın 50 tl ye satılan 10/40 yağını kullanıyorum, doğrumu yapıyorum? bu araçta kullanmam gereken viskosıte ve marka nedir? 10 gune kadar aracın yagını degıstırecegım, bır tavsıyede bulunursanız memnun olurum. (aracta yag yakma yok)

    ekleme: araç tamamen istanbul şehir içinde kullanılıyor.

    eğer yağ yakma problemi yoksa 16 yıllık araç için 10w40 iyi bir yağdır

    cevabınız için teşekkürler. önereceğiniz marka varmı yoksa shell ıle devam edeyımmı?

    shell , mobil , BP, castrol magnetec serisi , total vb tanınmış markaların 10w40 hemen hemen aynıdır . Farkı fiyatı ve belki katkıları olabilir .




  • 
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.