Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • noss kardeşim. ayrıca soruşturdum bu çift teker olayı güvenlik acısındanmış.hani tek lastik patlarsa ötekisi idare etsin diyeymiş
  • Orjinalden alıntı: dodii123


    Orjinalden alıntı: .C.O.
    ...motor aniden durdu. Frenler iptal konumda...

    Benim sorum da bunun neden olduğu.1 hafta önce 2kez oldu,80 km. ile giderken.


    Baslıgın altında ne bakımdan uyumlu durmuyor anlayamadım ama ilk acarken baslıgı benim dısında da teknik konulara meraklı iyi bilen arkadslarla yuruturuz diye dusunurek actıgım baslıkca acıkcası yanlız kaldım tek basıma idare ediyorum.

    Otomobillimde elektirik problemleri yasıyorum demissin ben,m burda anlatacaklarım meraklı olanlara işine yarayabilir yani benim anlattıklarımda senin gidip arabanın elektrik arızlarını tamir edmezsin bu işler ciddi isler motoru goreceksin onunda olacakki karsındakine tam anlamıyla anlatabilrsin yoksa burdakiler modern gelismeler genel kültür olabilcek düzeyde olabilir ancak.

    Uyumlu durmaması demek yani bu işlerden pek de anlamam demek.Onu kasdediyorum.
    Ön bilgi olmasının yararı olacağı düşüncesindeyim.



    Buna bircok sey sebep olabilir bugunki otomobillerin elektronik aksan cok iyi gelistirilmemis software yazılımları, çakısan yazılımlar,olusan hatalar bunlara sebep olabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 7 Haziran 2006; 0:14:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    noss kardeşim. ayrıca soruşturdum bu çift teker olayı güvenlik acısındanmış.hani tek lastik patlarsa ötekisi idare etsin diyeymiş






    Asıl amacı onun güvenlik degil yük taşıması icin tek tekerlek üzerine o kadar yükü yükleyemezsin.
  • ayrıca kafama takılan bır soruda arabalara buyuk ebatlı jant takmak zararlıymıs.bu cevabından sonra bunun yanıtını cıkardım ama olsun birde senden duyayım cevabı teknik olarak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    ayrıca kafama takılan bır soruda arabalara buyuk ebatlı jant takmak zararlıymıs.bu cevabından sonra bunun yanıtını cıkardım ama olsun birde senden duyayım cevabı teknik olarak


    Arabalar bir cok hesaplamaya göre bir cok mühendisin altına imza atmasıyla olusur.Otomobilin üzerinde olan orjinal jantlar hesaplamalar sonucu konur.En iyi konfor,hızlanma,minimum motor yorulması gibi etmenler göz önünde bulundurularak yapılır. Eger orjinalden buyuk jant takarsanız otobilinizin torku düser boylece motor zorlanır,tekerlerin dönus acısı kücülür,yakıt sarfiyatı artabilir.yol konforu degisir vb. seyler olabilir.
  • sagol kardeşim. bu tekerleklerin dönüş açısından kastettigin ne . baska adı varmı
  • Donus acısı direksiyonu 5 tur cevirebiliyosan buyuk lastikle 4 tur cevirebilirsin gibi.
  • focusların kronik bir arızası var mı???? aynı zamanda nasıl araçlar noss bu soru sana?
  • ya kavrayamadım nasıl yani. düşündügüm zaman tekeri döndürüünce aynı acıyı almazlarmı. yada davlumbaza carpmasın diye sınırlandırılmışlar.
  • Bildigim kadarıyla eski kasalarını diyosan ufak tefek sorunları oluyor egzost un cabuk paslanması gibi arka kapıdan zaman gectikce gelen tıkırtılar gibi cok onemli olmayan sorunları var bildigim kadarıyla bence gusel bir tercih focus
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    ya kavrayamadım nasıl yani. düşündügüm zaman tekeri döndürüünce aynı acıyı almazlarmı. yada davlumbaza carpmasın diye sınırlandırılmışlar.


    alamaya bilirler boydan kurtarmaya bilir boydan kurtarsada genislikten kurtarmaya bilir.
  • tamam noss. oldu .birde biz şehir içinde arabamızın az yakmasını istiyorsak motorun hangi degerlerine(tork. güç vs.) bakmalıyız?? aslında bu olay bizim tamamen gaz pedalıyla dost olmamıza bakmıyo .öyle degilmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    tamam noss. oldu .birde biz şehir içinde arabamızın az yakmasını istiyorsak motorun hangi degerlerine(tork. güç vs.) bakmalıyız?? aslında bu olay bizim tamamen gaz pedalıyla dost olmamıza bakmıyo .öyle degilmi?


    Aslında evet gaz pedalında biten bi sey acıkcası tork ve beygir gücüde etkilidir ama gaz pedalı etmendir ani pedal hareketlerinden kacınırsak ve devrinde kullanılırsak aracı daha verimli olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Bildigim kadarıyla eski kasalarını diyosan ufak tefek sorunları oluyor egzost un cabuk paslanması gibi arka kapıdan zaman gectikce gelen tıkırtılar gibi cok onemli olmayan sorunları var bildigim kadarıyla bence gusel bir tercih focus


    eyvallah noss
  • bi hocadan şöyle duymuştum.' max. torku diğerlerinden daha alt devirde veren motor daha az yakar.'
  • bu şehir içi gecerli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    bi hocadan şöyle duymuştum.' max. torku diğerlerinden daha alt devirde veren motor daha az yakar.'


    Max torkun daha dusuk devirde olması daha az yakar dogrudur...
  • Birazdan oto elektrik dersine baslayacagım su kafamı topliyim dinamik sınavından cıktım özellikle anlatılmasını istedginiz bir oto elekrtik konusu varsa soyliyin.
  • alternatörde akım nasıl dogrultulur?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    alternatörde akım nasıl dogrultulur?



    Alternatörlerde genellikle 6 adet diyot kullanılır 3ü negatif 3 ü pozitiftir.Negatif diyotlar gövde üzerinde bulurlar, positif olanlarda gövdeden yalıtılmıs bir plaka üzerinde yer alırlar. Stataör sargılarının her fazı bir negatif bir positif diyot arasında bulunur.Bundan dolayı sargılarda ne yönde akım olusursa olursun diyotlar bunu tek yonde iletir. ok ?
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.