Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • noss sana bı soru. gerçi hoca cevabını vermişti ama unuttum. bu kamyonetlerın arka tekerleklerı nıye kucuk ve cift oluyo?.cevaplarsan sevinirim.
  • Merhaba,

    Öncelikle yeni bir üye olarak böyle bir karar almanıza üzüldüm. Eminim insanlar böyle bir topicden faydalanmak isteyecektir. Benim size birkaç sorum olacak.

    Öncelikle ilgi alanınıza giriyormu bilmiyorum ama gösterge tablosunda yağ, el freni uyarı lambaları sürekli göz kırpmakta.

    Arabayı geçenlerde engebeli bir yoldan sonra stop ettim ve marş basmadı civardaki oto elektrilçiyi getirdim marş fişinin çıktığını söyledi ve fişi değiştirdi ancak sorun devam ediyor ne zaman arabayı çalıştırmaya çalışsam 3. ya da 4. kontağı çevirmemde tepki veriyor.

    Diğer sorunum ise voltaj ile ilgili arabanın devri motor soğukken düşük olduğunda far lambasına kadar tüm lambalar da göz kırpmakta.

    Sorun ne olabilir arabayı 1 ay içinde devredicem ama 1 ay daha götürürmü emin değilim..

    Araç bu arada renault 11

    Yardımcı olursanız sevinirim..


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Arkadslar yani ilgi yoksa konuyu devam ettirmenin cok bi anlamı oldugunu dusunmuyorum cunku yazıyıdum soru soruyodum yukarda incelerseniz gorurusunz iyi veya kotu cevap veren kimse yok yani ihtiyac duyulmayan bi topici devam ettirmenin bi anlamı oldugunu sanmıyorum.




  • Arkadaslar madem sorunlarınız var cevaplamaya calısalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 29 Mayıs 2006; 21:54:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    noss sana bı soru. gerçi hoca cevabını vermişti ama unuttum. bu kamyonetlerın arka tekerleklerı nıye kucuk ve cift oluyo?.cevaplarsan sevinirim.



    Çift tekerlek olmasının sebei yük tasıması icin lazım tek teker tasıyamaz o yükü.Arka tekerlerin küçük yapılmasının sebebi torktan kazanmak küçük tekerlek kolay döner buda çekişi kolaylastırı büyük teker son hızı yükseltir ama torktan çalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Arien

    Merhaba,

    Öncelikle yeni bir üye olarak böyle bir karar almanıza üzüldüm. Eminim insanlar böyle bir topicden faydalanmak isteyecektir. Benim size birkaç sorum olacak.

    Öncelikle ilgi alanınıza giriyormu bilmiyorum ama gösterge tablosunda yağ, el freni uyarı lambaları sürekli göz kırpmakta.

    Arabayı geçenlerde engebeli bir yoldan sonra stop ettim ve marş basmadı civardaki oto elektrilçiyi getirdim marş fişinin çıktığını söyledi ve fişi değiştirdi ancak sorun devam ediyor ne zaman arabayı çalıştırmaya çalışsam 3. ya da 4. kontağı çevirmemde tepki veriyor.

    Diğer sorunum ise voltaj ile ilgili arabanın devri motor soğukken düşük olduğunda far lambasına kadar tüm lambalar da göz kırpmakta.

    Sorun ne olabilir arabayı 1 ay içinde devredicem ama 1 ay daha götürürmü emin değilim..

    Araç bu arada renault 11

    Yardımcı olursanız sevinirim..


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Arkadslar yani ilgi yoksa konuyu devam ettirmenin cok bi anlamı oldugunu dusunmuyorum cunku yazıyıdum soru soruyodum yukarda incelerseniz gorurusunz iyi veya kotu cevap veren kimse yok yani ihtiyac duyulmayan bi topici devam ettirmenin bi anlamı oldugunu sanmıyorum.




    Marş fişiyle göz kırpmasının hic bir alakası yoktur.Marş motorunda bir sorun olabilir fırçalara ve kömürlere baktırmanda yarar var bide kacaklık kontrolü yaptır kacakta olabilir.Göz kırpma sorunu yası birazz ilerlemis araclarda cok rastlanan bi sorun hemen hemen her tamirci çözer bunu sarj sisteminin elden gecmesi lazım arızasız günler dilerim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: rasmus16

    noss sana bı soru. gerçi hoca cevabını vermişti ama unuttum. bu kamyonetlerın arka tekerleklerı nıye kucuk ve cift oluyo?.cevaplarsan sevinirim.



    Çift tekerlek olmasının sebei yük tasıması icin lazım tek teker tasıyamaz o yükü.Arka tekerlerin küçük yapılmasının sebebi torktan kazanmak küçük tekerlek kolay döner buda çekişi kolaylastırı büyük teker son hızı yükseltir ama torktan çalar.



    izin verirsen ekleme yapayım..küçük teker yükleme boşaltmayı da kolaylaştırır




    bakmayın siz noss kardeşime kızar gider ama soru geldi mi yine insanlara bilse de bilmese de bir cevap vererek kırmamaya çalışır



    edit : bir kelimesi ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 29 Mayıs 2006; 22:13:28 >




  • Emre. saol ben kurunun yanında yasşta yanmasından yana degilim ondan.Bilmediğim şeye pek cevap vermem gerci bilmiyorum derim yani cevaptan sayılırsa bu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Emre. saol ben kurunun yanında yasşta yanmasından yana degilim ondan.Bilmediğim şeye pek cevap vermem gerci bilmiyorum derim yani cevaptan sayılırsa bu



    atıp tutmaktansa bilmiyorum diyen her zaman için değerlidir benim gözümde...


    dikkatini çektiyse forumda gereksiz topiklerle mücadele etmeye başladık.teknik topikleri kısayollarda topladık.istiyoruz ki ,senin gibi insanların sorularını cevaplayan insanların çoğalması.yeni düzenlemelerde senin topiğine de ilginin artmasını bekliyorum.

    buradan paylaşımlarının devamını dilerim...


    senden sonra inşallah gereksiz topikler yüzünden kaybettiğmiz onur@ da aramıza yeniden katılacak...




  • Gönul ister tabi gereksiz topiclerin azalmasını benim işim teknik konular diye teknik konular konusulsun istemem gerekli olan konulara herzaman desteğimiz var.Lakin artık çok sıkıldım şu mu iyi bu mu iyi olayından gerçekten sonu gelmeyeck bu topiclerin tekrar tekrar acılmasından...
  • Beni 1 ay götürsün sorun olmasın ne ala. :) zaten takas yaptım bayi alıp bakıma sokacaktır. Teşekkürler...


    quote:

    Marş fişiyle göz kırpmasının hic bir alakası yoktur.Marş motorunda bir sorun olabilir fırçalara ve kömürlere baktırmanda yarar var bide kacaklık kontrolü yaptır kacakta olabilir.Göz kırpma sorunu yası birazz ilerlemis araclarda cok rastlanan bi sorun hemen hemen her tamirci çözer bunu sarj sisteminin elden gecmesi lazım arızasız günler dilerim.
  • Lastik Aşınmaları

    Araçlarımızın lastiklerinin aşınmasına bakarak araçlarımızdaki bir çok problemi anlayabiliriz. Şöyle ki eğer aracımızın lastikleri her iki kenarından orta kısmındakinden daha çok aşınmış ise ya aracınızın lastik havaları iniktir yada o şekilde kullanılmıştır yada lastiklerinizle jantınız uyuşmuyordur. Eğer aracınızın lastiklerinin orta kısmı kenarlarına oranla daha fazla aşınmış ise aracınızı ya fazla lastik havası ile kullanmışsınız demektir yada lastiklerinizle jantlarınız uyuşmuyordur. Eğer lastiklerinizin tek tarafı aşınmış ise aracınızı bozuk rot ayarı ile kullanmışsınız demektir.Eger aynı sıradaki lastiklerden birinde duzensiz asınma varsa kenarının yada içinin bu rot rotil baslıklarının,süspansiyonlarınızda sorun var demektir önleminizi önceden alın...
  • sagol noss. sen karabüktenmi yoksa kocaeli denmisin
  • Malesef karabük
  • Su Kaçakları

    Silindir kapağında

    Kapak saplamaları gevşektir.
    Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır.
    Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır.
    Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır.
    Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır.

    Silindir gövdesinde su kaçağı
    Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir.
    Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir.
    Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır.
    L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır.
    Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır.
    Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır.

    Silindir kapak contasındasın kaçağı
    Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır.
    Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir.
    Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.

    Su devridaim pompasında su kaçağı
    Pompa gevşektir.
    Kapak contası bozuktur.
    Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir.
    Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,
    Conta yıpranmıştır.
    Pompa keçesi yanlış takılmıştır.
    Pompa mili eğilmiştir.
    Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır.

    Radyatörde su kaçağı
    Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur.
    Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir.
    Vantilatör radyatöre vurmaktadır.
    Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor.
    Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır.

    Hortumlarda su kaçağı
    Hortum kelepçeleri gevşektir.
    Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir.
    Hortum boydan boya çürümüştür.

    Kaynak: Obitet




  • Sürüş Hakkında Bilgiler

    Kaymanın Kontrolü
    Araçlarda kayma lastiklerin yeri tutmamasından dolayı meydana gelir.

    Kaymanın önlenebilmesi çeşitli faktörlere bağlıdır:
    Aracın önden veya arkadan çekişli olması; kaymaya neden olan yol yüzeyinin kaplı olduğu malzeme veya üzerine yayılmış olan materyalin cinsi (kum, yağ, kar, çiğ, vs.) kaymanın şiddetini ve yönünü etkiler. Bunlar araçta başlayan kaymayı önleme açısından önemlidir.

    Arkadan Çekişlilerde:
    Arkadan çekişli araçlarda kayma aracın arka kısmının sağa veya sola savrulmasıyla meydana gelir. Aracın arka kısmı, ön kısma doğru hareket ederek bazı hallerde tamamen dönmesine ve kontrolün tümüyle kaybolmasına yol açar. Bu gibi durumlar, virajlara, aracın yeri tutma limitlerinin çok üstünde girildiğinde veya viraj içinde kuvvetli fren yapıldığında meydana gelir.

    Araçtaki kaymayı kontrol altına almak için:
    Ayağınızı gaz pedalından çekin. Kesinlikle frene dokunmayın. Kayma anı frenden dolayı meydana gelmiş ise Ayağınızı fren pedalından çekin. Debriyaja basmayın ve direksiyonu çok hafif bir şekilde tutun.

    Direksiyonu aracın arka kısmının kaydığı yöne doğru çevirin. Aracın arkası sağa doğru savrulmuş ise direksiyonu sağa doğru çevirin. Direksiyonu çok fazla turda kaymanın olduğu tarafa doğru çevirmekte iyi değildir. Araç bu kez ters yöne savrulabilir. Bu yüzden direksiyondaki hareketler kontrollü ve yumuşak olmalıdır.Önden Çekişlilerde:Önden çekişli araçlarda kaymaya aracın çok hızlı ve ani gazlamalarla -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat yükseltilmesiyle meydana gelir.

    Bu durumda:
    Debriyaj ve fren pedallarından uzak durun (Dokunmayın).
    Aracın direksiyonunu dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin ve sert hareketlerden sakının.
    Aracı durdurmaya çalışmayın, gaz pedalına yavasça basıp çekerek aracın öne olan ivmesini kontrol altına alın.Dört tekerlek Çekişlilerde:Dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir. Kaygan zemin üzerinde ani fren aracın tekerleklerinin kilitlenmesine ve aracın kilitlenmesine neden olur.

    Kontrol altına alabilmek için:
    Fren pedalından ayağınızı çekin, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın.
    Debriyaj pedalına dokunmayın.
    Direksiyon hakimiyetini tekrar ele aldığınızda, direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin.
    Frenleri yavaş bir biçimde pompalayarak aracın durmasını sağlayın.

    Hareket Halindeki Aracın Ön Camının Kırılması:
    Hareket halindeki araçlarda, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması kazaya neden olabilir: Cam kırıldıktan sonra öne doğru kaybettiğiniz görüs açısını tekrar kazanmaya çalışın. Elinizle camı kırıp görüşü sağlamaya çalışmayın. Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park etmeye çalışın. Sağ tarafa aracı park ettikten sonra, flaşörleri açın ve dikkatlice aracın dışına çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı koyarak cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Gazete kağıdı yoksa bez parçası da kullanabilirsiniz. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içerden dışarı doğru kırın. Bu işlem üst köşelerden ortaya doğru yavaşça yapılmalıdır. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Bu durumda takabileceğiniz bir gözlük varsa ne iyi. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin. Bu arada ihmal edilmemesi gereken bir husus, kalorifer deliklerinin elektrikli bir süpürgeyle temizlenmesidir. Ne kadar dikkat edilirse edilsin, deliklere cam parçacıkları düşmüş olabilir.

    Yüksek Hızla Lastik Patlaması:
    Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkası sağa veya sola doğru kaymaya başlar. Ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışın. Ön lastiklerden biri patladığı zaman araç lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekilir. Bu durumda direksiyonla, aracı düz bir doğrultuda tutmaya çalışın ve yavaş frenleme ile durmasını sağlayın.

    Derin Sudan Geçmek:
    Taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracınızın hızını kesin. Aracın geçtiği kısımdaki suyun derinliği önemlidir. Genel olarak araçlar, radyatör pervanelerinin alt kısmına kadar suya girebilirler. Normal olarak radyatör pervanesinin yerden yüksekliği 25-30 santimetre arasındadır. Bu mesafe aracın tekerleklerinin orta noktası ile lastiklerin yere değdiği nokta kadardır. Bu ölçümlerden de anlaşılacağı gibi mütevazi bir aile otomobili 25-30 santimlik bir su birikintisinden geçebilecek yetenektedir. Bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürtür. Bu su bombardımanı bujilerin ve distribitörün ıslanmasına neden olur ve araç stop eder. Tam su birikintisinin ortasında da kalır. Suya 1 veya 2. vitesle girin. Böyle yapıldığında su lüzumsuz olarak sağa sola sıçramaz. Sürat yavaş fakat aracın devri yüksek olmalı. Sudan geçiş sırasında vites değiştirmeyin. Geçtikten sonrada frenleri kontrol edin. Frenler sık ve kesik basılarak kontrol edilebilir.<

    Araçlarda Yangın:
    Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir trajedi meydana gelebilir. Buharlaşmış benzin tutuşarak deponun alev almasına neden olur. Bir süre sonrada araç infilak edebilir. Araçta duman tespit edildiği an durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmı olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli.Yangın söndürücü varsa kullanılmalı; yoksa, battaniye veya oto kılıfından yaralanılmalı. Bu örtüler alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir. Hava almayan alev söner. Olay kum zemin üzerinde meydana gelmişse, alevin üzerine kum atılarak söndürülebilir.

    Hemzemin geçitlerden Geçerken:
    Tren yollarının kara yoluyla kesiştiği geçitlerde çok dikkatli olmak gerekir. Sağa sola bakıp oyalanmadan karşıya geçin. Büyük bir hızla üzerinize gelen trenin durabilmesi için oldukça uzun bir mesafeye ihtiyaç vardır. Araç geçit içinde stop edip kalmışsa hemen yolcuları indirin ve emin bir noktaya geçmelerini sağlayın. Aracı iterek karşıya geçmek mümkün değilse, birinci vitese takın ve kontağı açıp kapayın. Bu şekilde aracın ileri doğru hareketini sağlarsınız. Bu şekilde de hareket ettirmek mümkün değilse, en yakın aracın halatla sizi çekmesini sağlayın...

    Otomobil Kullanırken
    Genelde sürücüler otomobillerine gereken önemi göstermezler. Bu nedenle uzun vadede araçta meydana gelen tahribat, daha önemli boyutlara ulaştığı için, hem emniyet açısından hem de ekonomik açıdan daha büyük masraflar yaratarak tehlike oluşturur. Bazı konularda dikkat edilmesi gereken hususları saymak gerekirse ;Otomobilin periyodik kontrolü sırasında göstergelerin (benzin, yağ, hararet göstergesi gibi) doğruluk payı saptanmalı ve eksilen sıvılar yenilenmelidir.Otomobili uzun süre kızgın güneşin altında bırakmak son derece tehlikelidir çünkü camların kapalı olması iç sıcaklığı arttırıp ön paneli deforme eder. Aynı zamanda bu sıcaklık kapı ve cam kenarlarındaki lastiklerde deformasyon ve çatlamalar meydana getirerek suyun otomobile sızmasına neden olur. Bunu en aza indirmek için sıcak günlerde camları biraz açık bırakmak, lastikleri vazelinlemek gerekir.Otomobili sıcaktan korumak için bilinenin aksine ağaçlıklı bir yere parketmek son derece sakıncalıdır. Çünkü bitkilerden dökülen polen ve benzeri maddeler otomobilin boyasına zarar verir.

    Ani sis baskını:
    İlk sis tabakasına rastlar rastlamaz alınacak önlem ayağı gazdan çekip mutlaka vitesi küçültmektir. Bunu başka hiçbir alternatifi yoktur, aksi takdirde kendinizi çok büyük bir tehlikenin içine atmış olursunuz. Hızınızı azaltıp görüş mesafesinde yolunuza devam edebilirsiniz.Klimalar ufak bir kompresör yardımı ile işler ve motor gücü kaybına sebep olur. Ani akselerasyon gerektiren durumlarda kapatılırsa, güç kaybı önlenmiş olur.

    Kaza Anında
    Otomobilden çıkmadan önce kendinizin güvende olduğundan emin olun.Kaza yerinden sonra değil önce ve diğer araçların sizi görebileceği bir yerde durulmalıdır.Diğer araçları uyarmak için dörtlü flaşörler yakılmalı ve kaza eğer gece meydana gelmiş ise farlar da yakılarak kaza yeri aydınlatılmalıdır.

    Eğer yaralı varsa ilk önce ambulans daha sonra da polis çağırılmalıdır.Kontak kapatılmalı ve kaza geçiren araç etrafında sigara ve benzeri mamuller içilmemelidir.Eğer bir yangın durumu söz konusu ise müdahaleye önce yolcuların bulunduğu bölgeden başlanmalıdır. Daha sonra yangının başladığı yere ve en son da yakıt deposuna müdahalede bulunulmalıdır.

    Gece Yolculuğu Sırasında
    Takip mesafesi 3 saniyeye çıkarılmalıdır. Kesinlikle uykulu ve alkollü halde yola çıkılmamalı eğer gerekiyorsa araç güvenli bir yer park edilip dinlenilmelidir. Eğer karşıdan uzunlarını yakmış bir araç geliyorsa kesinlikle cevaben uzunlar yakılmamalı, kısa aralıklarla selektör yaparak yavaşlayın ve farlara bakmak yerine yolun orta sağına bakın.

    Yağmurlu Havada
    Silecekleri çalıştırmaktan kaçınılmamalı, eskimesini engellemek için ön cam tamamen kapandıktan sonra çalıştırılmamalıdır çünkü bilinen görüşün aksine sileceklerin lastikleri çalışarak eskimez. Görüşünüzün kapandığı bir, iki saniye bile son derece vahim sonuçlar doğurabilirSilecekler sollama esnasında son hızda çalıştırılmalıdır.Kalorifer sistemi ve arka cam rezistansları çalıştırılmalı gerekirse bir bez ile ön cam silinerek görüş alanı yaratılmalıdır.

    Gündüz dahi olsa kısa farlar yakılmalıdır.Kısa aralıklarla araç güvenli bir yerde durdurularak ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları silinmelidir.Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır.Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir.Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır.Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır.Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm’den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir.

    Kayma Esnasında
    Eğer yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlarsanız ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın.Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın, unutmayın dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama sakin ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir)Unutmayın sizi probleme sokan neyse problemden çıkaracak da odur. Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert bir şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın.

    Yola Çıkmadan Önce
    Lastik havalarının tam ve dış derinliklerinin en az 3mm olup olmadığı kontrol edilmelidir.Ön ve arka emniyet kemerlerinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.Sinyallerin ve farların çalışıp çalışmadıkları kontrol edilmeli eğer aralarında çalışmayan varsa kesinlikle tamir edilmeden yola çıkılmamalıdır.Camlar, sinyaller ve farlar temiz olmalı, görüş tam sağlanmadan yola çıkılmamalıdır.Araçta boşta eşya olmamalıdır. Bunlar ani bir fren esnasında ciddi yaralanmalara sebep olabilir ya da meşguliyet vererek tek başlarına birer kaza sebebi olabilirler.Araçta yangın söndürücü ve ilkyardım çantası bulundurmadan yola çıkılmamalıdır.Kalorifer sisteminin çalıştığından ve hava kanallarının (özellikle ön) açık olduğundan emin olmadan yola çıkılmamalıdır. Özellikle yağmurlu havalarda kalorifer sistemi ve rezistanslar görüşü sağlamada önemli bir etkendir.Silecek suyu, yağ seviyesi, akü su seviyesi kontrol edilmeli eğer eksikse tamamlanmalıdır.




  • 2 sorum var arkadaslar icinizde bilen var mı merak ettim bende yeni yeni mukavemet gordugum icin benim ilgi mi cekti

    1. ici bosaltılmış bir mil mi yoksa dolu olan bir milin mi burulma mukavemeti fazladır?

    2.Krank millerinde niye içi dolu mil kullanılır bilen var mı ?
  • yok mu
  • 1. sorunun cevabı ile alakalı dökümanım vardı onu bulamadım.ama içi dolu milin mukavemeti daha yüksektir.

    2. sorunda ise bu sorunun cevabı da burulma ile ilgili.ama üretim yöntemini gördüysen krank dökülür,sonra sıcak şekil verdirilir bu şekil verdirilirken krank çamaşır gibi sıkılır.sıkıldığında sıkılan yerlerde malzemesine göre daha sert yapılar oluşur.dislokasyonlar artar.resim yok gösteremiyorum ama bu sıkılmış yerler milin ince kısımlarıdır(kulakların olmadığı diyeyim).

    biz mühendislik malzemelerimizde dışı sert fakat içi tok yapı isteriz.çünkü dışı sert olursa aşınma mukavameti yükselir,içi tok olursa sert olmadığından hemen kırılmaz.

    çok sert olursa kırılganlık artacağından bunu da içi boş mille sağlamanın mümkün olmadığından krank millerinin içi dolu üretilir diyebiliriz.

    bunun dışında tabiki burulma gibi parametreler de devreye giriyor.




  • şaft mıllerının içinin boş yapıldını duymustum. sankı yanı içi dolu bir mille bos mılın farkı yok dıye bılıyom.yanlıs olabılır
  • şasi de içi boş miller kullanıldı.çünkü ağırlığın getirdiği dezavantaj burulmanın avantajını yok ediyor.

    yani içi dolu mil demek her zaman da iyi demek değil.kullanıldığı yere,kullanılan yerdeki gereksinime göre değişir.

    şimdi I tipi değişik örnekler görüyoruz.

    edit : ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 1 Haziran 2006; 1:20:10 >
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.