Şimdi Ara

Motor değişimi hakkında yasal kurallar ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
7
Favori
237.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Andec


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Türkiye'den başka bir yerde motor numarasının bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    TÜrkiye'den başka bir yerde motor numarasının dolandırıcılıkta bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    motor numarasının bir önemi olmasa emin olunki hiç bir dolandırıcılıkta kullanılmaz.

    Alıntıları Göster
    ben size biraz daha detaylı bilgi vereyim

    B- TEKNiK HUSUSLAR:




    4.1. Motor değişikliği veya tadilatı:

    4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil iĢlemi yapılmış olan
    araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
    yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.2. Ġmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmış araçlar
    üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
    sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değişiklikleri, tadilat seti
    kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve
    araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
    Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;
    -Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar
    kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
    dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu
    ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu
    aranmayacaktır.
    -Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından
    (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli
    motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
    için;
    - Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
    - Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
    - Motor gücü: 80/1269/AT,
    - Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
    Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
    Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu,
    Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
    4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil,
    kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
    tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır.
    Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmıĢ olanlar dâhil)
    kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.

    Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,
    tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk
    belgesi, broĢür, katalog, vb.)

    Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma
    veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?


    Renault ise bakar. Hatta orijinal birebir parçalarını bile takarlar. Motor hariç sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?


    Renault ise bakar. Hatta orijinal birebir parçalarını bile takarlar. Motor hariç sanırım.

    Alıntıları Göster
    Bence motoru değiştirseniz kimsenin ruhu duymaz.
    Motor numarasını okuyamazlarsa hafif kusur veriyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    @Xmiralay,

    Bu kadar iddialı isen Tüvturk veya e-devlet üzerinden sorunu sorar buraya kopyala yapıştır yaparsın,uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak senden bu vakitten sonra araç muayenesi hakkında eleştiri alacak değilim.

    Ya da ben kopyala yapıştır yapayım ne de olsa sorunun cevabı TÜVTURK ün websitesinde var;

    Motor numarası tespiti için servis raporu neden istenir ?

    Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının bulunamaması “Hafif Kusur” olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu nedenle araç sahipleri için motor numarasının bulunamaması, periyodik muayene için problem teşkil etmemektedir..

    Motor numarasının mutlaka okunması ve Ek-1 belgesine (Trafik Tescil Müracaat ve İşlem Formu) tespit işleminin yapılması gereken durumlarda, motor numarasının görülerek tespit edilmesi gerekmektedir. Motor numarası silinmiş, bulunamıyorsa veya okunamıyorsa ya da araç muayene uzmanı motor numarasından emin olamıyorsa, tespit işlemini gerçekleştirmez .

    TÜVTURK olarak, sadece gözle görülebilen noktalar için muayene yapmaktayız ve herhangi bir açma- sökme işlemi yapma yetkimiz bulunmamaktadır. Bu nedenle tespit gereken durumlarda motor numarası görülemeyen araçlar için yetkili servislere yönlendirilmek durumundadır.


    KAYNAK, TÜVTURK ün websitesi;

    http://www.tuvturk.com.tr/content/default.aspx?cid=4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 27 Nisan 2011; 23:26:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    @Xmiralay,

    Bu kadar iddialı isen Tüvturk veya e-devlet üzerinden sorunu sorar buraya kopyala yapıştır yaparsın,uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak senden bu vakitten sonra araç muayenesi hakkında eleştiri alacak değilim.

    Ya da ben kopyala yapıştır yapayım ne de olsa sorunun cevabı TÜVTURK ün websitesinde var;

    Motor numarası tespiti için servis raporu neden istenir ?

    Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının bulunamaması “Hafif Kusur” olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu nedenle araç sahipleri için motor numarasının bulunamaması, periyodik muayene için problem teşkil etmemektedir..

    Motor numarasının mutlaka okunması ve Ek-1 belgesine (Trafik Tescil Müracaat ve İşlem Formu) tespit işleminin yapılması gereken durumlarda, motor numarasının görülerek tespit edilmesi gerekmektedir. Motor numarası silinmiş, bulunamıyorsa veya okunamıyorsa ya da araç muayene uzmanı motor numarasından emin olamıyorsa, tespit işlemini gerçekleştirmez .

    TÜVTURK olarak, sadece gözle görülebilen noktalar için muayene yapmaktayız ve herhangi bir açma- sökme işlemi yapma yetkimiz bulunmamaktadır. Bu nedenle tespit gereken durumlarda motor numarası görülemeyen araçlar için yetkili servislere yönlendirilmek durumundadır.


    KAYNAK, TÜVTURK ün websitesi;

    http://www.tuvturk.com.tr/content/default.aspx?cid=4

    Alıntıları Göster
    @Eczek arkadaşımız yazmış,orada yazılan TSE nin yayınladığı tamimlerdir.Gerek projeyi çizen mühendis gerekse bunu onaylayan TSE mühendisi bu tamime göre hareket eder,tamim numarası ve sayısı aşağıdaki gibidir;

    TSE nin son yayınladığı TAMİM(2011/1) de motor ile alakalı kısım aşağıdaki gibidir.Şu andaki uygulama bu şekilde;

    4.1. Motor değişikliği veya tadilatı:
    4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil işlemi yapılmış olan araçlar üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
    yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.

    4.1.2. İmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmış araçlar üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
    sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değiĢiklikleri, tadilat seti kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
    Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;
    -Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
    dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranmayacaktır.
    -Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
    için;
    - Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
    - Araç dış gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
    - Motor gücü: 80/1269/AT,
    - Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
    Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
    Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu, ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
    4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil, kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
    tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır.
    Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmış olanlar dâhil) kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.
    Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunlukbelgesi, broşür, katalog, vb.)
    Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 27 Nisan 2011; 23:15:56 >




  • aradan bit yılı geçmiş o zamanki mevzuat cevabına güncel mevzuatla muhalefet ediyorsun(uz) maalesef yeterince uzun vakit bu işle ilgilenmemişsin(iz) veya yaptığınız işi özümseyemedin(iz) benden eleştiri alacaksın(ız) bende bir muayene tecrübesi yaşadığımdan söylüyorum hani gidip yerinde gördüğümüzden yaşadığımızdan hatta sana cevap verdiğim sıra far ağır kusur idi benden birkaç ay sonra girenleri hafif yazıp geçirmişler diye duydum şuanda geçiyormuş 1 yıl geçti cevap üzerinden o zaman öyleydi dahada idda edersen benden daha uzun vakit uğraşmışsın(ız)ya daha kolay erişirsin(iz) o zamanki prosedürü açıp bakacaksın(ız) gözümüz ile gördük insanları servise gönderip 50tl bedelle onaylı kağıt almaya yolladıklarını bazılarının üzerinde muhafaza vardı Tüv; söktür getir, motor nosu bulamadı Tüv; bayiye git buldur veya onaylat diyerek insanlara vize vermiyorlardı tekrar ediyorlardı hatta çıkışta beni yaynıa çagirdı kontrolü yapan arkadaş ben tesadüfen elimdeki mendil ile silmese idim beni de servise yollayacağını gülerek söyledi uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak bunları unuttun(uz)mu yoksa tecrüben(iz) yeterince uzun değil mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    @Xmiralay,

    Bu kadar iddialı isen Tüvturk veya e-devlet üzerinden sorunu sorar buraya kopyala yapıştır yaparsın,uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak senden bu vakitten sonra araç muayenesi hakkında eleştiri alacak değilim.

    Ya da ben kopyala yapıştır yapayım ne de olsa sorunun cevabı TÜVTURK ün websitesinde var;

    Motor numarası tespiti için servis raporu neden istenir ?

    Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının bulunamaması “Hafif Kusur” olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu nedenle araç sahipleri için motor numarasının bulunamaması, periyodik muayene için problem teşkil etmemektedir..

    Motor numarasının mutlaka okunması ve Ek-1 belgesine (Trafik Tescil Müracaat ve İşlem Formu) tespit işleminin yapılması gereken durumlarda, motor numarasının görülerek tespit edilmesi gerekmektedir. Motor numarası silinmiş, bulunamıyorsa veya okunamıyorsa ya da araç muayene uzmanı motor numarasından emin olamıyorsa, tespit işlemini gerçekleştirmez .

    TÜVTURK olarak, sadece gözle görülebilen noktalar için muayene yapmaktayız ve herhangi bir açma- sökme işlemi yapma yetkimiz bulunmamaktadır. Bu nedenle tespit gereken durumlarda motor numarası görülemeyen araçlar için yetkili servislere yönlendirilmek durumundadır.


    KAYNAK, TÜVTURK ün websitesi;

    http://www.tuvturk.com.tr/content/default.aspx?cid=4








  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    aradan bit yılı geçmiş o zamanki mevzuat cevabına güncel mevzuatla muhalefet ediyorsun(uz) maalesef yeterince uzun vakit bu işle ilgilenmemişsin(iz) veya yaptığınız işi özümseyemedin(iz) benden eleştiri alacaksın(ız) bende bir muayene tecrübesi yaşadığımdan söylüyorum hani gidip yerinde gördüğümüzden yaşadığımızdan hatta sana cevap verdiğim sıra far ağır kusur idi benden birkaç ay sonra girenleri hafif yazıp geçirmişler diye duydum şuanda geçiyormuş 1 yıl geçti cevap üzerinden o zaman öyleydi dahada idda edersen benden daha uzun vakit uğraşmışsın(ız)ya daha kolay erişirsin(iz) o zamanki prosedürü açıp bakacaksın(ız) gözümüz ile gördük insanları servise gönderip 50tl bedelle onaylı kağıt almaya yolladıklarını bazılarının üzerinde muhafaza vardı Tüv; söktür getir, motor nosu bulamadı Tüv; bayiye git buldur veya onaylat diyerek insanlara vize vermiyorlardı tekrar ediyorlardı hatta çıkışta beni yaynıa çagirdı kontrolü yapan arkadaş ben tesadüfen elimdeki mendil ile silmese idim beni de servise yollayacağını gülerek söyledi uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak bunları unuttun(uz)mu yoksa tecrüben(iz) yeterince uzun değil mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    @Xmiralay,

    Bu kadar iddialı isen Tüvturk veya e-devlet üzerinden sorunu sorar buraya kopyala yapıştır yaparsın,uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak senden bu vakitten sonra araç muayenesi hakkında eleştiri alacak değilim.

    Ya da ben kopyala yapıştır yapayım ne de olsa sorunun cevabı TÜVTURK ün websitesinde var;

    Motor numarası tespiti için servis raporu neden istenir ?

    Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının bulunamaması “Hafif Kusur” olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu nedenle araç sahipleri için motor numarasının bulunamaması, periyodik muayene için problem teşkil etmemektedir..

    Motor numarasının mutlaka okunması ve Ek-1 belgesine (Trafik Tescil Müracaat ve İşlem Formu) tespit işleminin yapılması gereken durumlarda, motor numarasının görülerek tespit edilmesi gerekmektedir. Motor numarası silinmiş, bulunamıyorsa veya okunamıyorsa ya da araç muayene uzmanı motor numarasından emin olamıyorsa, tespit işlemini gerçekleştirmez .

    TÜVTURK olarak, sadece gözle görülebilen noktalar için muayene yapmaktayız ve herhangi bir açma- sökme işlemi yapma yetkimiz bulunmamaktadır. Bu nedenle tespit gereken durumlarda motor numarası görülemeyen araçlar için yetkili servislere yönlendirilmek durumundadır.


    KAYNAK, TÜVTURK ün websitesi;

    http://www.tuvturk.com.tr/content/default.aspx?cid=4






    Alıntıları Göster
    uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak diyorsunki ; 6 Nisan 2009; 18:50:57
    quote:

    Muayeneye gelirsek zaten motor numarası ile alakalı herşey hafif kusur

    benim cevabım ; 24 Mayıs 2010; 2:22:35
    quote:

    yanlış bılgı motor numaran yag vs kırlenmıs olsa dahı bırı elıne bez alıp sılmıyor dırek servısten motor nosunun tesbıtını ıstıyor yanı motor nosu gorulemeyen araba muayeneden gecemezzz


    itirazınız ;24 Mayıs 2010; 3:19:17
    quote:

    Neyi yanlış bilgi.Bir okuyun ilk önce.

    quote:

    Motorla alakalı ilgili herşey H.K. Ek-1 kağıdı ile muayeneye gidiyorsan ki satış ve evrak değişiminde bu kağıtla gidersin, motor numaran görülmezse bu kağıt onaylanmaz yani motor numarasının tespiti yapılmaz.Bunun için ya motor numarası görülecek ya da servisten kağıt getirilecek.


    çok enterasan değil mi hem demişsiniz motor nosuyla alakalı herşey hafif kusur demişsiniz, hemde motor numaran görünmezse kağıt onaylanmaz tesbit yapılmaz servisten kağıt getirilecek geçemez bu tezat kariyerinize kara bir lekedir demek ki neymiş bin bilsen de bir bilene sor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    uzun süredir bu işlerle ilgilenen biri olarak diyorsunki ; 6 Nisan 2009; 18:50:57
    quote:

    Muayeneye gelirsek zaten motor numarası ile alakalı herşey hafif kusur

    benim cevabım ; 24 Mayıs 2010; 2:22:35
    quote:

    yanlış bılgı motor numaran yag vs kırlenmıs olsa dahı bırı elıne bez alıp sılmıyor dırek servısten motor nosunun tesbıtını ıstıyor yanı motor nosu gorulemeyen araba muayeneden gecemezzz


    itirazınız ;24 Mayıs 2010; 3:19:17
    quote:

    Neyi yanlış bilgi.Bir okuyun ilk önce.

    quote:

    Motorla alakalı ilgili herşey H.K. Ek-1 kağıdı ile muayeneye gidiyorsan ki satış ve evrak değişiminde bu kağıtla gidersin, motor numaran görülmezse bu kağıt onaylanmaz yani motor numarasının tespiti yapılmaz.Bunun için ya motor numarası görülecek ya da servisten kağıt getirilecek.


    çok enterasan değil mi hem demişsiniz motor nosuyla alakalı herşey hafif kusur demişsiniz, hemde motor numaran görünmezse kağıt onaylanmaz tesbit yapılmaz servisten kağıt getirilecek geçemez bu tezat kariyerinize kara bir lekedir demek ki neymiş bin bilsen de bir bilene sor

    Alıntıları Göster
    Abicim tezat mezat yok.Ben o alıntıladığın mesajların hepsinin arkasındayım.Motor numarasının kusur karşılığı ve TÜVTURK ün bu konuda uygulama şekli açıldığından beri aynı, mevzuatta değişmedi(değişti dersen mevzuatı yaz o zaman buraya).Sen daha benim ne dediklerimi anlayacak durumda değilsin,daha mendille silmeni engelleyen görevliye itiraz edecek bilgin bile yok hala yorum yapacağım diye uğraşıyorsun.
    Ben yukarıda da dedim istediğin yere sor,kırk yılın başı gittiğin istasyonda böyle yaptılar diye doğrusu o olacak değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 29 Nisan 2011; 12:52:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    bizim arkadaşta şahin var da acaba ona şöyle 1.3 multijet 90 hp motor nasıl olur
  • Tartışma üslubundaki seviyeden gözlerim kamaştı.

    Edit: Bahsi geçen mesajlar silinmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nashquil -- 3 Mayıs 2011; 11:15:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil

    Tartışma üslubundaki seviyeden gözlerim kamaştı.

    Edit: Bahsi geçen mesajlar silinmiş.

    hocam en baştaki kendi mesajları ile aradaki mesajları tenekekutu kullanıcısı kıvıramayınca rezillik pahasına şikayet ediyor editörlerde haklı olarak siliyorlar üslup sorununu kabul ediyorm fakat mevzuyu ateşleyen kişi olarak kendi mesajlarını sildirdiği için konu bütünlüğünü kaybetti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil

    Tartışma üslubundaki seviyeden gözlerim kamaştı.

    Edit: Bahsi geçen mesajlar silinmiş.

    hocam en baştaki kendi mesajları ile aradaki mesajları tenekekutu kullanıcısı kıvıramayınca rezillik pahasına şikayet ediyor editörlerde haklı olarak siliyorlar üslup sorununu kabul ediyorm fakat mevzuyu ateşleyen kişi olarak kendi mesajlarını sildirdiği için konu bütünlüğünü kaybetti

    Alıntıları Göster
    Adam gibi yazarsan silmiyorlar.Herşeye muhalefet.Yok kıvırma falan,bu mesajında silinecek büyük ihtimal.Sen ilk önce tartışma adabını öğren,gel burada sonra yaz.

    Konuya dönersek;

    Hala yok bütünlük bozuldu,yok şu oldu diyorsun.Benim konuya ilk yazdığım ve senin alıntı yaparak tartışma başlattığın İLK MESAJ duruyor.Ben diyorum sana bu işin eskisi de yenisi de ortası da aynı,ben bütün mesajların arkasındayım,git istediğin yere sor. Yok ben bu işlerden çok iyi anlarım dersen yeni bir konu aç orada enine boyuna anlat dinleyelim seni.Niye uzatıp uzatıp duruyorsun ki?

    Forum burası ister inanırsın ister inanmazsın,itirazını yapar delilleri koyar çekilirsin.Okuyan kişiler değerlendirir ona göre karar verirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Adam gibi yazarsan silmiyorlar.Herşeye muhalefet.Yok kıvırma falan,bu mesajında silinecek büyük ihtimal.Sen ilk önce tartışma adabını öğren,gel burada sonra yaz.

    Konuya dönersek;

    Hala yok bütünlük bozuldu,yok şu oldu diyorsun.Benim konuya ilk yazdığım ve senin alıntı yaparak tartışma başlattığın İLK MESAJ duruyor.Ben diyorum sana bu işin eskisi de yenisi de ortası da aynı,ben bütün mesajların arkasındayım,git istediğin yere sor. Yok ben bu işlerden çok iyi anlarım dersen yeni bir konu aç orada enine boyuna anlat dinleyelim seni.Niye uzatıp uzatıp duruyorsun ki?

    Forum burası ister inanırsın ister inanmazsın,itirazını yapar delilleri koyar çekilirsin.Okuyan kişiler değerlendirir ona göre karar verirler.



    farkına varamadığın üslup sorunu olan kişi sensin farkında bile değilsin kendi şikayetin üzerine yine kendine ait mesajlarında silindiğini sana aynı kıvamda cevap verince şikayet ediyosun aslında sende biliyorsun işin içinden çıkamayınca ayak oyunları yapıyorsun

    konuya dönecek olursan alıntı yaptığım mesaj nerede hani ilk muayenede herşey hafif kusur dediğin benim itirasıma cevaben görmezlerse tesbiti istenir dediğin mesaj nerede?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Adam gibi yazarsan silmiyorlar.Herşeye muhalefet.Yok kıvırma falan,bu mesajında silinecek büyük ihtimal.Sen ilk önce tartışma adabını öğren,gel burada sonra yaz.

    Konuya dönersek;

    Hala yok bütünlük bozuldu,yok şu oldu diyorsun.Benim konuya ilk yazdığım ve senin alıntı yaparak tartışma başlattığın İLK MESAJ duruyor.Ben diyorum sana bu işin eskisi de yenisi de ortası da aynı,ben bütün mesajların arkasındayım,git istediğin yere sor. Yok ben bu işlerden çok iyi anlarım dersen yeni bir konu aç orada enine boyuna anlat dinleyelim seni.Niye uzatıp uzatıp duruyorsun ki?

    Forum burası ister inanırsın ister inanmazsın,itirazını yapar delilleri koyar çekilirsin.Okuyan kişiler değerlendirir ona göre karar verirler.



    farkına varamadığın üslup sorunu olan kişi sensin farkında bile değilsin kendi şikayetin üzerine yine kendine ait mesajlarında silindiğini sana aynı kıvamda cevap verince şikayet ediyosun aslında sende biliyorsun işin içinden çıkamayınca ayak oyunları yapıyorsun

    konuya dönecek olursan alıntı yaptığım mesaj nerede hani ilk muayenede herşey hafif kusur dediğin benim itirasıma cevaben görmezlerse tesbiti istenir dediğin mesaj nerede?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar şu soruma net bir cevap bulamıyorum varmıdır bilen ?? araç 1.6 benzinli ise ben buna 2.4 litrelik benzinli motor koyabiliyormuyum.. eger max %30 buyultebilirsin diyorsanız tamam 2.0 litre koyduk diyelim bunun "ruhsata" işletme ücreti ne oluyor.. proje cizimi dahil.. tahmini kac lira tutar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: électronic

    arkadaşlar şu soruma net bir cevap bulamıyorum varmıdır bilen ?? araç 1.6 benzinli ise ben buna 2.4 litrelik benzinli motor koyabiliyormuyum.. eger max %30 buyultebilirsin diyorsanız tamam 2.0 litre koyduk diyelim bunun "ruhsata" işletme ücreti ne oluyor.. proje cizimi dahil.. tahmini kac lira tutar..


    aynı hacimde kullanabilirsiniz.
    %30 motor gücü diyor yani beygir veya kw değeri hangisi esas alıyorsalar
    motor hacmi ile alakalı bir durum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: électronic

    arkadaşlar şu soruma net bir cevap bulamıyorum varmıdır bilen ?? araç 1.6 benzinli ise ben buna 2.4 litrelik benzinli motor koyabiliyormuyum.. eger max %30 buyultebilirsin diyorsanız tamam 2.0 litre koyduk diyelim bunun "ruhsata" işletme ücreti ne oluyor.. proje cizimi dahil.. tahmini kac lira tutar..


    Tam tersi olabiliyorsa bence olabilir 2.0 motor araca reno 12 motoru atıp kullanan sanayi de gördüm 1974 vw e porche motoru takan da var yaniolur olmaz diye bir olay yok ruhsata işletme için lpgdekikadar prosedür olucağını sanmam ama vergi artacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    quote:

    Orijinalden alıntı: électronic

    arkadaşlar şu soruma net bir cevap bulamıyorum varmıdır bilen ?? araç 1.6 benzinli ise ben buna 2.4 litrelik benzinli motor koyabiliyormuyum.. eger max %30 buyultebilirsin diyorsanız tamam 2.0 litre koyduk diyelim bunun "ruhsata" işletme ücreti ne oluyor.. proje cizimi dahil.. tahmini kac lira tutar..


    Tam tersi olabiliyorsa bence olabilir 2.0 motor araca reno 12 motoru atıp kullanan sanayi de gördüm 1974 vw e porche motoru takan da var yaniolur olmaz diye bir olay yok ruhsata işletme için lpgdekikadar prosedür olucağını sanmam ama vergi artacak

    Alıntıları Göster
    vergi felan önemli degil arkadaşlar sadece ruhsata işletirkenki masraflar nelerdir .. 1.6 araca 2.0 motor işleten var piyasada .. ulasamıyorm yoksa direk onlara soracagm ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Varminaard

    vergi felan önemli degil arkadaşlar sadece ruhsata işletirkenki masraflar nelerdir .. 1.6 araca 2.0 motor işleten var piyasada .. ulasamıyorm yoksa direk onlara soracagm ..

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar acil....
    benim arabanın bloğu gitmiş.çıkma motor bloğu taktırdım.faturası var ama muameleciler satış sözleşmesi istiyor.yahu çıkma motor satan parçacıdan aldım ruhsata işlenmesi için acil yardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eğitimşehitleri

    slm arkadaşlar acil....
    benim arabanın bloğu gitmiş.çıkma motor bloğu taktırdım.faturası var ama muameleciler satış sözleşmesi istiyor.yahu çıkma motor satan parçacıdan aldım ruhsata işlenmesi için acil yardım.

    Alıntıları Göster
    s.a ben ford mustang 4.0 bir araca 2.0 herhangi bir marka veya fordun kendi markasındaki 2.0 bir motor taktırmak istesem ne gibi işlemler yapmam gerekir bu işlemleri yapmam mümkünmüdür veya yurtdışından ford mustang araca 2.0 motor takılı bir sekilde ruhsata işli bir şekilde getirtsem burda sıkıntı olurmu vergi ve yakıt derdinden böle bir yapılandırma yapma gereği duyuyorum. Bu konularda gercek bilgiye sahip arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum .teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslanplaza

    s.a ben ford mustang 4.0 bir araca 2.0 herhangi bir marka veya fordun kendi markasındaki 2.0 bir motor taktırmak istesem ne gibi işlemler yapmam gerekir bu işlemleri yapmam mümkünmüdür veya yurtdışından ford mustang araca 2.0 motor takılı bir sekilde ruhsata işli bir şekilde getirtsem burda sıkıntı olurmu vergi ve yakıt derdinden böle bir yapılandırma yapma gereği duyuyorum. Bu konularda gercek bilgiye sahip arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum .teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Selam Tenekekutu,

    Takip ettiğim kadarıyla konuya hakim birisiniz. Motor değişimiyle ilgili öğrenmek istediğim birkaç bilgi var. Zamanınız varsa cep telefonundan ulaşabilir miyim size?
    Teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.