Şimdi Ara

Motor değişimi hakkında yasal kurallar ?? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
123
Cevap
7
Favori
237.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczek

    ben size biraz daha detaylı bilgi vereyim

    B- TEKNiK HUSUSLAR:




    4.1. Motor değişikliği veya tadilatı:

    4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil iĢlemi yapılmış olan
    araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
    yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.2. Ġmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmış araçlar
    üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
    sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
    4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değişiklikleri, tadilat seti
    kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve
    araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
    Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;
    -Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar
    kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
    dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu
    ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu
    aranmayacaktır.
    -Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından
    (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli
    motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
    için;
    - Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
    - Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
    - Motor gücü: 80/1269/AT,
    - Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
    Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
    Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu,
    Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
    4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil,
    kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
    tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır.
    Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmıĢ olanlar dâhil)
    kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.

    Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,
    tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk
    belgesi, broĢür, katalog, vb.)

    Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma
    veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.

    Bilgi için teşekkürler..

    Paylaşmak bu denli güzel işte..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: deimos

    yasaların şu anki hali açıkçası biraz üzücü.

    kendimi bildim bileli eski mustang'leri çok severim. bunlardan bir tane alıp güzelce elden geçirmek ve binmek istiyorum. biraz da modern bir görüntü kazandırmak için modern araçlarda kullanılan konsolları kullanmak gibi bir planım da var. ancak gürültülü ve masraflı bir motor yerine yeni nesil küçük hacimli ve sessiz bir motor kullanmak daha iyi olurdu ancak ne yazık ki ben buna yeni nesil bir dizel motor takamıyorum, yasalar buna izin vermiyor. keşke böyle bir imkan olsa da istediğimiz gibi yapabilsek bu işi.

    klasik mustang alıp kücük hacimli sessiz motor takmak? ilginç bir fantezi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: deimos

    yasaların şu anki hali açıkçası biraz üzücü.

    kendimi bildim bileli eski mustang'leri çok severim. bunlardan bir tane alıp güzelce elden geçirmek ve binmek istiyorum. biraz da modern bir görüntü kazandırmak için modern araçlarda kullanılan konsolları kullanmak gibi bir planım da var. ancak gürültülü ve masraflı bir motor yerine yeni nesil küçük hacimli ve sessiz bir motor kullanmak daha iyi olurdu ancak ne yazık ki ben buna yeni nesil bir dizel motor takamıyorum, yasalar buna izin vermiyor. keşke böyle bir imkan olsa da istediğimiz gibi yapabilsek bu işi.

    klasik mustang alıp kücük hacimli sessiz motor takmak? ilginç bir fantezi.

    ben onu örnek olarak söyledim.

    ayrıca herkesin zevki kendine, konuyu saptırmayalım lütfen. herkesin araçtan beklentisi farklıdır. bence bunun normal bir araca güçlü motor takmaktan bir farkı yok.




  • Merhaba

    1,5 yıl önce ikinci el bir araç satın aldım, muayenesini yaptırmaya götürdüğümde ruhsattaki motor no ile motorun üzerindekinin farklı olduğu görüldü. Sağolsun memur insaflı çıktı bütün evrakları verdi git bu işi hallet öyle gel yoksa normalde bağlamam lazım aracını dedi. Eski sahipleriyle yapılan görülmelerim sonucunda hiç bir netice alamadı ikisi de suçu birbirine attı istersen dava et dediler. 94 model bir araba için değmez tabi bu zahmete mahkeme vs filan.

    Ne yapmam lazım ruhsata işletmek için, ne kadar ceza öderim bu konuda hiç bir bilgi bulamadım. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diorain

    Merhaba

    1,5 yıl önce ikinci el bir araç satın aldım, muayenesini yaptırmaya götürdüğümde ruhsattaki motor no ile motorun üzerindekinin farklı olduğu görüldü. Sağolsun memur insaflı çıktı bütün evrakları verdi git bu işi hallet öyle gel yoksa normalde bağlamam lazım aracını dedi. Eski sahipleriyle yapılan görülmelerim sonucunda hiç bir netice alamadı ikisi de suçu birbirine attı istersen dava et dediler. 94 model bir araba için değmez tabi bu zahmete mahkeme vs filan.

    Ne yapmam lazım ruhsata işletmek için, ne kadar ceza öderim bu konuda hiç bir bilgi bulamadım. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim

    neden deymesein sen davayı kazanacaksın ardından tüm masrafların faizi ile bereber tarafına iade edilecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diorain

    Merhaba

    1,5 yıl önce ikinci el bir araç satın aldım, muayenesini yaptırmaya götürdüğümde ruhsattaki motor no ile motorun üzerindekinin farklı olduğu görüldü. Sağolsun memur insaflı çıktı bütün evrakları verdi git bu işi hallet öyle gel yoksa normalde bağlamam lazım aracını dedi. Eski sahipleriyle yapılan görülmelerim sonucunda hiç bir netice alamadı ikisi de suçu birbirine attı istersen dava et dediler. 94 model bir araba için değmez tabi bu zahmete mahkeme vs filan.

    Ne yapmam lazım ruhsata işletmek için, ne kadar ceza öderim bu konuda hiç bir bilgi bulamadım. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim

    İlginç bir durum benim araç için yukarıda yazmıştım motor numarası farklı diye hafif kusur yazıp geçirmişler.Bence hiç uğraşma mahkeme felan taşlattır motor numarasını üstünüde yağla bulunamadı yazıp geçirirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    quote:

    Orijinalden alıntı: diorain

    Merhaba

    1,5 yıl önce ikinci el bir araç satın aldım, muayenesini yaptırmaya götürdüğümde ruhsattaki motor no ile motorun üzerindekinin farklı olduğu görüldü. Sağolsun memur insaflı çıktı bütün evrakları verdi git bu işi hallet öyle gel yoksa normalde bağlamam lazım aracını dedi. Eski sahipleriyle yapılan görülmelerim sonucunda hiç bir netice alamadı ikisi de suçu birbirine attı istersen dava et dediler. 94 model bir araba için değmez tabi bu zahmete mahkeme vs filan.

    Ne yapmam lazım ruhsata işletmek için, ne kadar ceza öderim bu konuda hiç bir bilgi bulamadım. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim

    İlginç bir durum benim araç için yukarıda yazmıştım motor numarası farklı diye hafif kusur yazıp geçirmişler.Bence hiç uğraşma mahkeme felan taşlattır motor numarasını üstünüde yağla bulunamadı yazıp geçirirler.

    Artık muhtemelen öyle birşeyler yapıcaz teşekkürler cevaplar için.




  • şimdi benim daha karışık bi sorum var:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferrmass -- 15 Nisan 2013; 15:00:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Otoparktan izin kağıdı ile bırakıyorlar veya onların nezaretinden sanayiye ordan da muayeneye gidiyorsun eğer polis otopark görevlisini yetkilendirmişse o sizin yanınızda geliyor.zaten parktan bir an önce çıkarın,parkta kaldığı hergün para alırlar sizden.

    şimdi benim daha karışık bi sorum var:) ben hurdacıdan motorsiklet motoru buldum modeli ve motor gücü üretim yılı belli degil ayrıca o motorsikletin türkiyede satışı yok, o motor nasıl girmiş türkiyeye bilmiyorum yani türkiyede hiç satılmamış bi motorsikletin cıkma motoru var, işin daha garip tarafı arazi motorsikleti oldugu için plakasız model yani uygunluk belgesi olan bi model degil,şimdi bu motoru plakalı bi motora nasıl baglarız,motorun kimlik bilgileri yok sorumu umarım cevaplarsınız
  • Hurdaya ayrılan araç trafiğe yeniden çıkarılamaz.Diyelim ki alacağınız araç hurdaya çıkarılmadı uygunluk belgesi sorun değil mühendis çizer ama aracın nereden,nasıl ithal ettiği bilgisine kesinlikle ulaşmanız lazım (fatura veya gümrük belgesi).
  • merhaba iki ay önce d sınıfı bir aracı galeriden aldım mesaj ile sorguladıgımda üçbin küsür lira kırılma diye hasar çıktı.iki farı kırılsa zaten bu kadar tutar dedik aracı üzerimize aldık kasko yaptırmaya giitigimizde şase ve plaka sorgulamasında problem yok fakat motor nosu sorgulamada araba pert gözüktü ve kasko yapılmadı tabiki galeriyle haberleşildi galeride bir plazanın ikinci elini yapıyormuş aracı ordan almış beraber plazaya gittik işin aslını ordan ögrendik zaten araç ordan sıfır satılmış.aracın motoru problem çıkartmış pert olmuş aynı marka bir aracın motoru ile degiştirilmiş bütün yasal işlemleri yapılmış ve ruhsata yeni motor nosu işlenmiş ve iki defada üst üste muayeneside yapılmış.benim için en önemli nokta kaskoda problem çıkması pert gözüktügü için kaskoda zorluk çıkartıyorlar bu seferlik firmalara gerekli açıklamalar yapılarak mail atıldı ve kasko yapıldı. fakat bu problem her sene benim karşıma çıkacak bu motor nosundaki pert olayını nasıl kaldırabiliriz ne gibi bir yol izlememiz lazım aracımdanda çok memnunum yardı ederseniz çok müteşekkir kalırım

    Saygılar selemlar




  • Kaldıramazsınız pert kaydını o şekile devam edeceksin.Birseferlik kasko yapan firma buna devam eder yapar.Siz gerekli evrakları plazadan isteyin aracı satarken motor değişimi yapıldığını satacağınız kişiye siz açıklıyacaksınız çünkü.Motor değişimi eğer sıfır ile yapıldı ise aracınıza gönül rahatlığı ile binebilirsiniz.
  • Ankarada olanlar için araştırma yapabilecekleri bi kapı adresi. arayıp,gidip,görüşen olursada motoru dizele çevirirken başka hangi parçalar değişmesi gerekiyomuş ,her parça fiyatı ve ortalama toplam masrafın ne civarda olacağını forumda paylaşırsada herkez adına sevinirim.
    http://www.ustamuhendislik.com/?page_id=17
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Beyler tüm mesajları okudum, bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

    Benim sorum şu şekilde; biraz saçmalama gibi gelecek belki ama neyse.

    İnternette bi kaç tane suzuki hayabusa 1300 gsrx motorları var çıkma, bu motoru alıp fiat 126 bis gibi bi araca taksak nasıl olur ? baştan çok masrafa girersin o paraya daha iyi bi araba alırsın demeyin, 20.000 TL'ye yakın bütçem var, canımı pazardan bulmadım kesinlikle frenleri değiştirip şasiyi güçlendirip aktarma organlarını değiştirmeden bu işin yapılamayacağını biliyorum. Ama ben bu işlemleri yaptıktan sonra trafiğe çıkamazsam hiç bir işe yaramaz malesef :)
  • Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..

    Bak şöyle yap w114e uyar motoru bul aksi halde kes del tak işi verimli değil olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..

    Bak şöyle yap w114e uyar motoru bul aksi halde kes del tak işi verimli değil olmaz.

    Anladım, Mercedes ustalarına danışmak gerekiyor.
    Şöyle bir v8 örneği var nette

    http://www.youtube.com/watch?v=eBKlxa6wJXc




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amonrax

    Arkadaşlar benimde bi projem var. Mercedes w115/114 kasalara merakım var. Bi tane 114 kasa mercedes var. Kasa ve döşemeler çok düzgün. Ama motor bitik. Motor 230.6, 2300 cc 6 silindir.
    Bu aracı alıp, 190(w201) veya e200(w124 enjeksiyonlu m111 yeni tip motor) motoru atmak istiyorum.
    Bu işleri yapan birilerini biliyor musunuz?

    Sen yaptırman gerek önce motoru alacak tescilini yapacaksın motor eski olmasın mümün olduğunca ardından Tüp lpg ile aynı prosedür montajı ve tescil muayene ruhsat..

    Yani çıkmacıdan faturalı motoru alacağız, sonra bu motoru w114 e oturtacak, bu işleri daha önce yapmış, tecrübeli bir usta bulacağız. Sonra muayene ve trafikten tescil işlemleri yapılacak. Çok zor görünmüyor.
    Teşekkür ederim, cevabınız için..

    Bak şöyle yap w114e uyar motoru bul aksi halde kes del tak işi verimli değil olmaz.

    Anladım, Mercedes ustalarına danışmak gerekiyor.
    Şöyle bir v8 örneği var nette

    http://www.youtube.com/watch?v=eBKlxa6wJXc

    Bak sen bütçen müsaitse her türlü motor atılır bu arabaya öncelikle benim tavsiyem ekonomi amaçlıydı sen mercedes ustalarını bulacaksın onlara danışacaksın bu kasaya hangi motoru uygundur diye sonra ki işlem motoru satın alıp escil edeceksin ardından montajını yapıp lpg işletir gibi arabaya proje vs ruhsat




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.