Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (299. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
27.027
Cevap
139
Favori
3.056.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 297298299300301
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5 lt almadı yağı beraber boşalttık..4 litre aldı tam. belki 250 ml daha alır ama çubuk ile kontrol ettik yeterli geldi.
    Birde 10w40 yetkili servisin DCI motorlar için kullandığı yağ. En iyi ve en pahalı yağ da bu sanırım..5 litresine 60 YTL verdim.
    Ek bir bilgi : Bu yağ ile 10.000 km giilebilir. 15.000 km de bakıma giden DCI ların yağları farklı olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: byspayn

    Aklıma takılan birkaç konu var tabi..

    1) Aracın en sevdiğin özelliklerini merak ediyorum mesela Hani "iyi ki almışım" dersin ya öyle özelliklerini öğrenmek istiyorum.
    2) Arkalarda süspansiyonlu di mi? Makaslı değil yani...
    3) Arka frenlerde disk fren mi?
    4) Kronik bir sorunu var mı? Başını ağrıtan bir problemi oldu mu?
    5) Hızlanma oranı nasıl?
    6) Sen dizelini mi kullanıyosun benzinlisini mi? Dizelini kullanıyorsan hiç büyük bi problem yaşattı mı (motor)?
    7) Neden satıyosun

    Bunlara cevap verirsen çok mutlu olurum...


    hemen cevap vereyim.
    1) @meganizm - ilk soru bana özel
    1) kolay sökülebilmesi --- şimdiye kadar hiç üzmedi. en sevdiğim yanı ise kullanırken hiç yorgunluk hissetmiyorum. ve zevk veriyor. belkide ilk arabam olmasından kaynaklanıyor.
    2) arkalar süspansiyonlu....
    3) meganizm
    4) evet 2 ay içerisinde 9 kere lastik patlattım. onun dışında çok şükür bir sorun yok. gerisi her megane de olan kronik sorunlar. en başka kıkırdayan direkyiyon.
    5) sonuçta stationwgon fazla beklentili olmaman gerekiyor. ama şimdiyekadar hiç ters bir duruma düşmedim. öyle sert kullanıcı değilim ama bastımmıda gitmemdemiyor.
    6) dizel kullanıyorum. 2006 80bg. araçı dayımdan aldım oda sakin kllanır temiz. tek sorunu km si onuda takmıyorum hiç belli etmiyor kendini. 120 bin olduda
    7) aldıktan sonra hesaplar karıştı başka borçar çıktı borçları kapatmak içn en sğlıklı çözüm aracı istemesemde elden çıkartmak olacak. ama dersenki sattıktan sonra yine megane alırmısın. hiç düşünmeden alırım .

    takıldığın konularda yardımcı olurum.

    Edit:
    direksiyonu avuç içiyle çok rahat çevirebiliyosun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rizeli -- 24 Ekim 2008; 21:05:03 >




  • @lotus1 in servis fiyatını duyduktan sonra 60000 bakımını bende sanayide yaptırmaya karar verdim..(Sanırım 10 bin km de bir bakıma gidiyordur dizeller..)ben servisten 1000 ytl den asagı cıkmam diyordum,ama bakalım benim usta 550 ytl civarına yaparsa harika olur valla... bu arada aracım 2005 megane DCI 80 BYGR VE YAG DEGİSİMİ GELDİ..NEDİR,KAC NUMARADIR BİZİM YAG,BİLEN VARSA SEVİNİRİM..

    eski aracımda banana marka silecek kullanıyordum,bir takım kalmıstı..megane taktım,süper oldu valla,gayet sessiz...yalnız sanırım 55cm-48 cm olculerinde idi takımım.sanırım megane 60cm-50cm ancak olur?ne dersiniz?
  • BU ARADA 100 LER KLUBÜNE HOS GELDİNİZ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    5 lt almadı yağı beraber boşalttık..4 litre aldı tam. belki 250 ml daha alır ama çubuk ile kontrol ettik yeterli geldi.
    Birde 10w40 yetkili servisin DCI motorlar için kullandığı yağ. En iyi ve en pahalı yağ da bu sanırım..5 litresine 60 YTL verdim.
    Ek bir bilgi : Bu yağ ile 10.000 km giilebilir. 15.000 km de bakıma giden DCI ların yağları farklı olabilir.





    Birader benim serviste arkadaşım 4 lt boşalttı.Sen biraz zaman geçsin 0.5 lt daha ekle dedi.Bende takip ettim 0.5 lt daha ekledim.1 lt Almıştım yarısı diger bakıma kaldı artık sende takip et gerekirse eklersin.Aracı çalıştırınca YAG SEVİYESİ NORMAL yazısı çıkınca km sıfırlama tuşuna bas bir digital scala çıkacak ordan da takip edebilirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rizeli

    hemen cevap vereyim.

    4) evet 2 ay içerisinde 9 kere lastik patlattım. onun dışında çok şükür bir sorun yok. gerisi her megane de olan kronik sorunlar. en başka kıkırdayan direkyiyon.
    5) sonuçta stationwgon fazla beklentili olmaman gerekiyor. ama şimdiyekadar hiç ters bir duruma düşmedim. öyle sert kullanıcı değilim ama bastımmıda gitmemdemiyor.
    6) dizel kullanıyorum. 2006 80bg. araçı dayımdan aldım oda sakin kllanır temiz. tek sorunu km si onuda takmıyorum hiç belli etmiyor kendini. 120 bin olduda
    7) aldıktan sonra hesaplar karıştı başka borçar çıktı borçları kapatmak içn en sğlıklı çözüm aracı istemesemde elden çıkartmak olacak. ama dersenki sattıktan sonra yine megane alırmısın. hiç düşünmeden alırım .

    takıldığın konularda yardımcı olurum.

    Edit:
    direksiyonu avuç içiyle çok rahat çevirebiliyosun



    4) Lastik patlatma derken üzerindeki orjinal lastikleri mi problem yarattı? Yani çok kaliteli lastik mi kullanmıyorlar? Kıkırdayan direksiyon derken???
    5) buna çok sevindim
    6) 80 bg. ama çekişi de çok iyi anladığım kadarıyla...
    7) borçlar borçlar borçlar başımızın belası zaten Ne diyebilirim ki satsanda inşallah ileri de daha iyilerini alırsın. Allah sana bunu nasip etsin.

    Edit'ine cevap:
    Avuç içiyle direksiyon çevirmek için hidrolik direksiyonlu bir araba kullanmayı hep istemişimdir. Ama olmadı

    Bide bu arabalar kartlı sistemli di mi? Eğer öyleyse bana bu kartı detaylı anlatabilcen mi? Çok merak ettiğim bir konudur Özellikle bi kaç foto eklersen çok memnun olurum? Bi de bu kartla araç nasıl çalıştırılır Bu araçta kontak nasıl açılır

    Seni de yoruyorum kusura bakma ama bi de bu sorularıma cevap verirsen çok mutlu olucam...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua

    @lotus1 in servis fiyatını duyduktan sonra 60000 bakımını bende sanayide yaptırmaya karar verdim..(Sanırım 10 bin km de bir bakıma gidiyordur dizeller..)ben servisten 1000 ytl den asagı cıkmam diyordum,ama bakalım benim usta 550 ytl civarına yaparsa harika olur valla... bu arada aracım 2005 megane DCI 80 BYGR VE YAG DEGİSİMİ GELDİ..NEDİR,KAC NUMARADIR BİZİM YAG,BİLEN VARSA SEVİNİRİM..

    eski aracımda banana marka silecek kullanıyordum,bir takım kalmıstı..megane taktım,süper oldu valla,gayet sessiz...yalnız sanırım 55cm-48 cm olculerinde idi takımım.sanırım megane 60cm-50cm ancak olur?ne dersiniz?


    Renault için ELF 10-40 DİZEL yağı alabilirsiniz.Piyasada 50 ytl dir.




  • byspayn


    Megane da hidrolik direksiyon+elektronik servo direksiyon vardır.Şehir içinde kolay manevra yaptırır.Direksiyon daha yumuşak oldugu için yormaz.


    Kartlı sistem ise yuvası var taktıktan sonra debriyaj a basıp bir butona basıp aracı çalıştıryosunuz.Aynı butondan stop ediliyor.Neden debriyaj a basılıyo derseniz emniyet için çocuklar start vermemesi için.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm

    byspayn


    Megane da hidrolik direksiyon+elektronik servo direksiyon vardır.Şehir içinde kolay manevra yaptırır.Direksiyon daha yumuşak oldugu için yormaz.


    Kartlı sistem ise yuvası var taktıktan sonra debriyaj a basıp bir butona basıp aracı çalıştıryosunuz.Aynı butondan stop ediliyor.Neden debriyaj a basılıyo derseniz emniyet için çocuklar start vermemesi için.


    hmm.. güzel sistemmiş teşekkürler




  • byspayn


    Siz nerden katılıyorsunuz aramıza.
  • Dizellerde triger setinin 60000 km de degismesi gerektigi belirtiliyor. Auto show istanbulda motorlarin ciplak halde sergilendigi bir renault standi vardi. Burada 1.5 dci motoru inceledim ve triger setinin de aslinda cok basit bir islemle degistirilebilecegini gordum. Bunun icin otomatik gergili alternator & klima kayisini basitce yerinden cikartmak ve ardindan da mekanik gergili triger kayisini sokmek gerekiyor. Triger kayisini sokmek icin once mekanik gergi makarasini civatasindan gevsetip cikartiyoruz ve ardindan kayisi yerinden cikartiyoruz. Bu kisa anlatimimi motorun cektigim fotograflari uzerinden daha detayli olarak da anlatacagim. Fotograflari makinaya aktardiktan sonra anlatimi da yapacagim. Bu arada, ara bakimlari kendi basima yapmak icin hepsiburada.com dan bir cift sipa siparisi verdim. Arabayi bu sipalarin ustune koyup motor yagini da bundan sonra bosaltabilecegim. Boylece servise gitmeme hic gerek kalmadi. Trigeri de ileride degistirebilirsem tadindan yenmez... :) :)




  • Muhendis06

    Biraz el beceriniz varsa yapabilirsiniz.Yalnız yağ degişimi yaparken araç sogukiken yapmayın şöyle 5 dakika yerinde çalışsın.Yag ısınınca siz tıpa yı sökünce sıcak oldugu için oldugu gibi boşalacaktır.


    Günümüzde işten anlamayan ne insanlar var herif jant satıyor 2 tane genç yanında jantı sordum bunun bijon aralıgı kaç 4*100 mü dedim gençlerden biri abi 4 bijon işte diyor.Adam yanında çalışan işçiye 4*100-4*108 ne demek anlatmamış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm

    Muhendis06

    Biraz el beceriniz varsa yapabilirsiniz.Yalnız yağ degişimi yaparken araç sogukiken yapmayın şöyle 5 dakika yerinde çalışsın.Yag ısınınca siz tıpa yı sökünce sıcak oldugu için oldugu gibi boşalacaktır.


    Günümüzde işten anlamayan ne insanlar var herif jant satıyor 2 tane genç yanında jantı sordum bunun bijon aralıgı kaç 4*100 mü dedim gençlerden biri abi 4 bijon işte diyor.Adam yanında çalışan işçiye 4*100-4*108 ne demek anlatmamış.


    Dostum lutfen kimse yanlis anlamasin, ancak kendi canimizi tasidigimiz araclarimizi servislerde-oto sanayilerinde maalesef cogu isinin ehli olmayan, olsa da ruhsal - maddi - manevi sorunlarla bogusan, ne oldugu belli olmayan insanlarimiza emanet ediyoruz. Bu insanlarin insafina kalmaktansa, elim anahtar tuttugu muddetce kendi isimi kendim gormeyi ve ne yapmis oldugumu bilmeyi tercih ederim. Hic usenmem erinmem, yag da degistiririm filtre de degistiririm, kayis da sokerim takarim. Cesareti olan her surucu arkadasimi da kendi servisini kendisi yapmaya davet ederim. Isciligin cok pahali bir hizmet haline geldigi gelismis ulkelerde suruculerin belki yarisina yakini kendi rutin bakimlarini kendisi yapmakta. Biz o adamlardan eksik veya zengin miyiz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm

    byspayn


    Siz nerden katılıyorsunuz aramıza.


    Eskişehirden
  • RENAULT 1.5 dci dizel triger kayış seti değişimi nasıl yapılır?

    Gelelim 1.5 dci renault motorlarda triger kaysinin nasil sokulecegine ve takilacagina. Ilave bilgisi olan arkadaslarimiz ekleme yaparlarsa konuyu net olarak toparlamaya calisalim.

     MEGANE II BÖLÜMÜ


    A-Motorun triger kayisinin bulundugu bolge aracin sag tekerlegine bakiyor. Buraya erismek icin sokulmesi gereken kapak muhafaza plastigi vb...oncelikle motordan cikartilir. Bu asamanin fotograflari olmadigi icin detayi henuz anlatamiyorum.

    B-Kayis ve kasnaklar meydana ciktiktan sonra, ciplak motor fotosunda gorulen klima-alternator kayis grubuna ait 1 nolu otomatik yayli gerginin uzerindeki erkek altigen gergi basligina iki agizli anahtarla saat yonunde tork uygulayarak kayis gevsetilir ve yerinden cikartilir.

    C-Triger kayis grubunda yer alan, fotodaki 2 nolu gergi makarasinin altigen civatasi iki agizli anahtarla gevsetilerek yerinden alinir. Boylece triger disli kayisi bosa cikar.

    D- 2 nolu gergi makarasinin rulmani gerekiyorsa degistirilebilir. Garanti olsun diyenler direkt bu rulmani degistirebilir.

    E- 3 ve 4 nolu kasnaklari sokmek icin gobeklerindeki altigen somunlar yildiz veya iki agizli anahtarla gevsetilerek kasnaklar yerinden sokulur. Kasnak gobeklerinde veya yataklarindaki rulmanlar degistirilebilir. Rulmanlari yerlerinden sokmek ve tekrar geri takmak icin cektirme diye tabir edilen aparatin kullanilmasi gerekebilir ( bu motoru hic sokmedigim icin pesin hukum vermek istemiyorum]. Ancak rulmanlar asla yerlerine cakilirken / takilirken cekic, balta, keser, tahta, takoz vb gibi bilimum alakasiz alet edevatla monte edilmemelidir. Bu tip girisimler rulmanlara zarar vererek motoru belki eski halinden daha beter duruma sokacaktir.

    F-Rulman degisimleri yapildiktan sonra, 3 ve 4 nolu kasnaklar tekrar yerlerine monte edilmelidir. Burada fotodan goremedigimiz bir detay var ki onemlidir. O da bu 3 ve 4 nolu kasnaklarin birbirine gore konumlarini belirleyen birer isaret veya ok gibi simgenin kasnaklar uzerinde bulunup bulunmadigidir. Ornegin 3 nolu kasnakta bu tip bir yon icin referans alinabilecek tek bir ilave delik goze carpiyor. 4 nolu kasnakta da kollardan bir tanesinde bir cikinti goruluyor. [tam 4 rakamina denk gelen kolda]. Ancak bu resimdeki motorda bu iki ip ucu da birbirinden alakasiz kalmis. Belki sergi amacli , calismayan bir motor oldugu icin rastgele toplanmis da olabilir.

    G-Yeni triger kayisi 3 ve 4 nolu kasnaklardan gecirilerek ayni fotodaki gibi tekrar diger kasnaklara da duzgunce yerlestirilir.

    H-2 nolu gergi makarasi en son yerine oturtulur ve civatasi duzgunce sıkıstırılır.

    I-Yeni klima-alternator kayisi ilgili kasnaklara yerlestirilir. Burada dikkat edilecek bir detay daha, kayisin cok kanalli olmasindan dolayi, sokerken saginda solunda bos kanal var mi yok mu dikkat etmek gerekir. Ornegin alternator kasnagi 10 kanalli ise ve kayis 4 kanalli ise, kac tane kanalin hangi taraftan bos birakildigina sokmeden once bakmak ve tekrar toplarken ayni sekilde toplamak gerekir.

    J-Klima-alternator kayisi kasnaklarina duzgunce oturtturulduktan sonra en son 1 nolu gergi kasnagi altigen erkek basligindan iki agizli anahtarla saat yonunde tork uygulayarak yerinden oynatilir ve araya kayis yerlestirilerek gerilir.

    K-Aracta her adimin eksiksiz yapildigi birkac defa tekrar kontrol edilir. Yanlis birsey yapilmadigina emin olunuyorsa marsa basip calistirilir. Motordan garip sesler gelmiyorsa islem tamam demektir.

    L-Eger garip sesler gelmeye baslarsa hemen stop edip bir soguk su icilir ve yeniden kayislar kontrol edilir.

    M-Kontroller neticesinde bulunan bir hata varsa duzeltilir. Arac tekrar calistirilir.

    N- Genellikle arac bu asamadan itibaren normal calismaya baslar.

    O- Motor tekrar stop edilir. Kayislarin plastik muhafazalari, motorun koruma kapagi vb..parcalar tekrar makinaya takilir.

    P-Motor bolgesinde kalan her turlu alet edevat, bez, cikma parca vb...olmamasi gereken her sey toparlanir temizlenir.

    R-Motor bolgesinde yabanci cisim olmadigina, acik kapak, tapa, gevsek parca birakilmadigina emin olunur.

    S-Motor kaputu kapatilir.

    T-Gecmis olsun, iyi surusler...

    Islemler klavyem dondugu kadariyla bu sirayla yapilmali. Eli anahtar tutamayan arkadaslarimizin bu ise girismesini tavsiye etmem. Ancak itinayla yapildigi zaman zor bir islem de degil. Muglak kalan noktalar hakkinda sorular sorulur ve bilenler de cavaplamaya calisirsa, triger degisimi hadisesini de bilinmezler kervanindan kurtarmis olacagiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 25 Ekim 2008; 12:42:45 >




  • PAYLASIMLARINIZ İÇİN HERKESE TESEKKÜRLER..SERVİSE GİTMEKTEN VAZ GECTİM..EN İYİSİ SANAYİDE FERHAT USTAYA UGRAMAK...SİLECEK ÖLÇÜLERİNİ BİLEN YAZABİLİRSE SEVİNİRİM..
  • @meganizm,TESEKKÜRLER....
  • Merhaba.

    Aracın sağ ön far su alıyor..nasıl engelleriz,bilen varsa yardım lütfen..
  • Buradaki paylaşımlar harika. Sanırım trigeri kendim değiştiremem ama normal bakımları kendim yapabilirim. Yakında direksiyon ile ilgili poblemin çözümünü de yayınlarsanız şaşırmam:)
  • dostum benim de araçtada karama yapıyordu sağ ön far ve yıkadığımda buğlanma yapyordu benim aracın ilk sahibi akıllıymış biraz farın lambasını değişmiş ama kapağı takmamış farın arkasında hava ve su almasın diye bir kapak var o kapağı takmaytı unutmuş. lastiği tam sağ kır sok elini çamurluğun içine bir kapak var kapağı çıkar elini sok farın arkasına ulaşacaksın bak kapak varmı yoksa düşmüşmü?eğer kapak yoksa 10-15ytl max al parçacıdan tak o farın hava ve su girişini engellemek için neden takmışlar lamba falan patlarsa sokuyorsun lambayı değiştiriyorsun sonra kapağı dondurerek yerine takıyorsunxenon farlıların kapağı buyuk duz varlıların kapağı küçük yuvarlak bir bidon kapağı gibi birşey bunu kontorl et sanıyorum sıkıntın bu saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gate35 -- 25 Ekim 2008; 9:58:52 >
  • 
Sayfa: önceki 297298299300301
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.