Şimdi Ara

*** MAZDA TAKIMI *** (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.139
Cevap
1
Favori
109.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • quote:

    Orjinalden alıntı: rotary_power


    quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu


    quote:

    Orjinalden alıntı: rotary_power

    abs sonradan takılınca iyi sonuç alınabilecek türde bir şey değildir.....zaten bana göre o kadarda ihtiyaç duyulan bir şey değildir...şu ana kadar hiç işime yaramadı veya kazadan kurtarmadı...yani abs ye güvenipte direksiyon hamlesi yapmanız gereken yerlerde nasıl olsa abs var teker kilitlenmiyor direksiyonu ne tarafa döndürürsem araba o tarafa gider diye düşünerek tam fren yaparsanız dümdüz girersiniz bir yere......onun yerine birazcık drift tecrübesi ednirseniz hayatınız boyunca abs den çok daha fazla işinize yarayacak ve ilerde pek çok kez hayat kurtaracak bir şey yapmış olursunuz....en önemlisi arabanızın sınırlarını öğrenirsiniz....

    yok artık ne drifti driftte kontrol her zaman sende olmaz...abs gerçekten gerekli birşey şahsi konuşiyim abs beni çok şeyden kurtardı...tabi bana abs olmuş olmamış fark etmez önceden abs mi vardı sanki birkaçkere abs li araba sürdük diye illa abs li araban olmasını gerektirmez.

    tabiki drift ustası olmayan sıradan insanlar için konuştuğumuzda arabayı savurttururken kontrol her zaman sende olamaz (tıpkı fast and the furious 3 tokyo drift filminin fragmanında konuşulduğu gibi) ama arabayı kontrolden çıkarmak ta kontrolden çıkmış bir arabayı geri kontrolüne almakta,çalışarak zamanla kontrol edebileceğin şeylerdendir
    şimdi hiç hayatında arabayı savurtturmamış lastik kaydırmamış bir insanla senin benim gibi bir zamanlar yolda düzgün gitmeyi unutmuş insanların ciddi bir kazayı atlatabilme becerisi aynımıdır??değildir tabiki......drift yapmak zamanla araba ile daha rahat iletişim kurabilmeni sağlar...arabanın sınırlarını anlamanı sağlar.....yeteneğini geliştirir....arabayı kontrolden çıkartmayı ve geri kontrolüne almada ustalaşmanı sağlar(yani bir nevi kaza tatbikatı yapma)...tabi tüm bunlar bir kaç saate olabilecek şeyler değildir...çok çalışma gerekir....tüm bunları en az benim kadar sende iyi biliyorsun....sadece farklı bir açıdan bakmayı denemişsin ama bunları tekrar hatırlaman gerekir

    ha abs nin gerekliliği tartışılır...tabiki gerekli bir şey herkes için gerekli....ama ne kadar gerekli???eğer sıradan bir kullanıcı iseniz gayet gerekli eğer iyi bir sürücü iseniz daha az gerekli dir.....yani her açıdan gereklidir ama bana göre daha az gerekli
    (kendim açısından).....belki bir gün beni de kazadan kurtarır ve fikrim değişir ama şimdiye kadar bu olmadı...

    asdasgfdsafasdhasdasdasd




  • ABS muhabbeti almış başını gitmiş ama ben şunu ekliyim.
    Parça sıkıntısından bahsetmiştim. Benim sıkıntım parçanın bulunamaması değil pahalı olması
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    ABS muhabbeti almış başını gitmiş ama ben şunu ekliyim.
    Parça sıkıntısından bahsetmiştim. Benim sıkıntım parçanın bulunamaması değil pahalı olması

    mazdanın parçaları evet pahalı sayılabilir...yani fiattan renodan filan taibki çok daha pahalı...aşağı yukarı vw ayarında fiyatları...ama tabiki kaliteye göre fiyatlar.....sen hiç kaliteli bir araba markasının parçalarının ucuz olduğunu gördünmü??işe iyi tarafından bak..bide imza konusunda israr etmek istiyorum sana...en azından avatarın mazda olsun




  • Bana her hangi bir arkadaş bildiği kadarıyla ABS fren sistemini anlatabilirmi , amacım asla sınamak veya denemek değil sadece tartışarak ve yazışarak ciddi konuların önemini daha iyi kavramak benim gördüğüm kadarıyla abs sistemini tam anlamıyla tanımayan çok arkadaşımız var , konuya katılım gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dündar

    Bana her hangi bir arkadaş bildiği kadarıyla ABS fren sistemini anlatabilirmi , amacım asla sınamak veya denemek değil sadece tartışarak ve yazışarak ciddi konuların önemini daha iyi kavramak benim gördüğüm kadarıyla abs sistemini tam anlamıyla tanımayan çok arkadaşımız var , konuya katılım gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    abs sistemi türkçeye anti blokaj sistemi diye çevirebileceğimiz bir sistemdir....tam doz frenlemelerde klasik frenler gibi otomobilin tekerleklerini tam olarak kilitlemez.....tekerlekleri saniyede 12 kez kilitleyip bırakarak özellikle yüksek hızlarda yapılan panik frenlemelerde araca yön verebilmemizi sağlar....sanıldığının aksine fren mesafesini kısaltmaz uzatır ama fren mesafesi uzun olsada klasik fren sisteminden çok daha güvenlidir....otomobilin her zaman sürücünün kontrolünde kalmasını sağlar kızaklamayı önler bla bla.....esasen sıradan arabalar ve sıradan sürücüler için çok gerekli bir sistemdir...ama spor arabaların bir kısmında yoktur ve drift ustatları pek kaale almazlar bu sistemi




  • bence abs çok gerekli bişiy.
    bu kış karda bi bayırdan aşağı iniyodum. ama yokuş çok kısa ve dik aynı zamanda da sola doğru keskin viraj gibi. normalde yolda fazla kar yoktu ama bu bayır da kalmış işte. ben vitesi 1 e atıp ineyim derken biraz geciktim.sonra da frene bastım ve tekerler kaydığından dolayı yön değiştiremedim. 3 teker üstünde kaldı araba. az daha gitse oyle belki takla atardım... Şimdi düşünüyorum, abs olsa belki de boyle bişe yaşamıyacaktım... Tabi boyle bişey yaşamamak için illa abs olması gerekmez.(bunu şimdi driftçiler damlar diye yazdım )


    Neyse sonuç olarak ABS gerekli bişiy...
  • Arkadaslar bende mazda 323 aldim 99 model 1.5 simdi sorum su: sis fari dugmesi var ancak dugmeye bastigimda sadece sol arka taraftaki kirmizi isik yaniyor onlerde sis fari yok yeri var ama plastik izgarayla kapli birde sag arkadaki yanmiyor bir arkadas orijinalde tek oldugunu soylemisti dogru mu? birde yedek anahtar yaptirmak istiyorum immobliziar veya ole bisi var fiyati nedir yapilabiliyor mu? illa servis mi yapiyor nedir?birde nasil bir paspas kullanmak lazim acaba arabanin dosemeleri cok yeni yipransin istemiyorum nasil bir paspas almaliyim? birde cocuk koltugu saga mi sola mi yoksa orta koltugami baglanmali ideali nedir? cok soru sordum biliyorum ama sormamak ayip degil ogrenmemek ayipmis saygilar...




  • aynı arabadan bizde var.
    öncelikle hayırlı olsun
    sis farına gelince bizimki de aynıs seninki gibi. önde yeri var ama far yok. düğmeye basınca arkada ikiside yanıyor. Yani bence seninkinde bi arıza var...
    Anahtar kopyalamak immobilisier zımbırtısı yüzünden yaklaşık 100 ytl. servis yapıyor. önce bi hamurla kontağından kalıp alıyor. kalıp japonyaya gidiyor, sonra sana anahtar olarak geri dönüyor...
    Diğer sorularını cevaplıyamıyacağım.
    Arabanın diğer özelliklerinden (klima,abs...) ve fiyatından bahsedebilirmisin lütfen...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yoğurt

    Arkadaslar bende mazda 323 aldim 99 model 1.5 simdi sorum su: sis fari dugmesi var ancak dugmeye bastigimda sadece sol arka taraftaki kirmizi isik yaniyor onlerde sis fari yok yeri var ama plastik izgarayla kapli birde sag arkadaki yanmiyor bir arkadas orijinalde tek oldugunu soylemisti dogru mu? birde yedek anahtar yaptirmak istiyorum immobliziar veya ole bisi var fiyati nedir yapilabiliyor mu? illa servis mi yapiyor nedir?birde nasil bir paspas kullanmak lazim acaba arabanin dosemeleri cok yeni yipransin istemiyorum nasil bir paspas almaliyim? birde cocuk koltugu saga mi sola mi yoksa orta koltugami baglanmali ideali nedir? cok soru sordum biliyorum ama sormamak ayip degil ogrenmemek ayipmis saygilar...


    Merhaba , arkadaşın doğru söylemiş arka sis sadece sizin araçta değil genel olarak mazda ve diğer araçlardada tektir ve sol arka stop un üzerindedir , önlerdeki sis farları için tesisatıyla düğmesi orjinal olarak tek bir set içindedir.Yedek anahtarı ham olarak servisten alıp yine servis aracılığı ile diş açtırılır ve bir prosedür izlenerek anahtar kodlanır ( anahtar ın japonyaya gitmesi sözkonusu değil , arkadaşımıza yanlış anlatmış olacaklar).Çocok koltuğunu arka sol tarafa bağlamanız inip binme ve anne nin çocuğuna daha iyi hakim olabilmesi açısından yararlı olacaktır.




  • Arkadaslar cevaplarınız ıcın tesekkurler aldıgım mazda 1999 model 323 famılıa klıma 2 hava yastıgı 4 cam otomatik aynalar elektrikli hidrolik direksiyon otomatik vites yeni kasalardan 85000 km de aldigim fiyat 12.500 YTL aldim uzaktan kumandali merkezi kilitte mevcut cok temiz simdilik bole yalniz su arkadaki sis fari tek mi yoksa ciftmi benim aracta sorunmu var kafam karisti??? saygilar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yoğurt

    Arkadaslar cevaplarınız ıcın tesekkurler aldıgım mazda 1999 model 323 famılıa klıma 2 hava yastıgı 4 cam otomatik aynalar elektrikli hidrolik direksiyon otomatik vites yeni kasalardan 85000 km de aldigim fiyat 12.500 YTL aldim uzaktan kumandali merkezi kilitte mevcut cok temiz simdilik bole yalniz su arkadaki sis fari tek mi yoksa ciftmi benim aracta sorunmu var kafam karisti??? saygilar....


    Arka sis farın tek ve sol tarafta kafan karışmasın , en kötü ihtimal uğra servise veya işi bilen bir elektrikçiye söküp baksın sende sağ tarafta ampul için duy göremeyince rahatlayacaksın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dündar


    quote:

    Orjinalden alıntı: yoğurt

    Arkadaslar bende mazda 323 aldim 99 model 1.5 simdi sorum su: sis fari dugmesi var ancak dugmeye bastigimda sadece sol arka taraftaki kirmizi isik yaniyor onlerde sis fari yok yeri var ama plastik izgarayla kapli birde sag arkadaki yanmiyor bir arkadas orijinalde tek oldugunu soylemisti dogru mu? birde yedek anahtar yaptirmak istiyorum immobliziar veya ole bisi var fiyati nedir yapilabiliyor mu? illa servis mi yapiyor nedir?birde nasil bir paspas kullanmak lazim acaba arabanin dosemeleri cok yeni yipransin istemiyorum nasil bir paspas almaliyim? birde cocuk koltugu saga mi sola mi yoksa orta koltugami baglanmali ideali nedir? cok soru sordum biliyorum ama sormamak ayip degil ogrenmemek ayipmis saygilar...


    Merhaba , arkadaşın doğru söylemiş arka sis sadece sizin araçta değil genel olarak mazda ve diğer araçlardada tektir ve sol arka stop un üzerindedir , önlerdeki sis farları için tesisatıyla düğmesi orjinal olarak tek bir set içindedir.Yedek anahtarı ham olarak servisten alıp yine servis aracılığı ile diş açtırılır ve bir prosedür izlenerek anahtar kodlanır ( anahtar ın japonyaya gitmesi sözkonusu değil , arkadaşımıza yanlış anlatmış olacaklar).Çocok koltuğunu arka sol tarafa bağlamanız inip binme ve anne nin çocuğuna daha iyi hakim olabilmesi açısından yararlı olacaktır.


    Tek sis ve tek geri vites farı çok estetik dışı. Tek sis yüzünden millet spotun biri gitmiş sanıyor. Allahtan kapatılabiliyor, yani sadece ön sisleri yakmak mümkün. Ancak aslında bıu farlar gerçekten siste kullanılmak üzere konmuş. Arkadaki tek sis arkadaki araca yerinizi belli ediyor, o sisin içinde estetik filan kimsenin umrunda olmaz zaten. Ancak tek geri vites ışığı daha saçma zira görüşü etkiliyor.

    Demek servisler anahtarın hamını diş açarak veriyorlar. Hmm çok güzel. Herhalde 15-20 milyon bir şey olur o zaman 200 milyon yerine. Kendimiz kodlarız ne güzel. Bunu kısa zaman içinde yapayım.

    Çocuk koltuğunu arka sola takmak daha mantıklı ama ben hem değişiklik olsun diye hem de arka koltukların katlanma oranı yüzünden sağ arkaya taktım. Arka koltukların sol taraftaki %60 komple yattığından daha büyük bagaj kullanımı sunar diye. Çocuk koltuğu da %40'lık koltuğa oturur diye. Ama anne için göz teması daha zor, (ulaşmak daha kolay ama), bir de ön koltuklardan sadece yolcu koltuğunun arkasında cep var, onun kullanımı zorlaşıyor tabii. Bir de şu benim oğlanın ayakları durmaz, koltuğu batırmamak için galoş kullanabilirsiniz. Tabii efendi arıza çıkarmazsa :)




  • Selşamlar,
    Uzun zamandır foruma giremiyorum , topici yeni farkettim.
    Benim aracım 2006 Model Mazda3 , 2005 Temmuzda aldım 39,500 gibi bir rakama , en son bi kaç ay önce 36,500 gibi bir rakama satıldığını gördüm. Almadan önce Orta sınıf tüm arabaları inceledim ve test sürüşlerini yaptım , hiçbiri beni tatmin etmedi , en son mazda3'ü test ettim ve ertesi gün aldım.
    Kendi sınıfındaki en yakışıklı araba, donanım , yol tutuş , frenler 10 üzerinden 10 , çok defalar zorlamama rağmen bi türlü yoldan çıkaramadım , araba sanki ray üzerinde gidiyor yaf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Def-Tech -- 31 Mayıs 2006; 9:29:07 >
  • Anahtar işini serviste sormuştum. çünkü bizimki de bi tane yedek yaptırmak istedim . Ama yukarda soylediklerimi duyunca , vazgeçtim...
    Ayrıca bizim arabanın arkasındaki sis farı iki taraftada var. Kim yaptıysa artık... Orjinalinin tek olduğunu şimdi öğrendim...


    Eğer anahtar işinden eminseniz ben gidip bi kere daha soracam. çünkü yedek anahtara kesinlikle ihtiyacım var...
  • İki adet chip'li anahtarın varsa nasıl programlanacağı konusunda bilgi mevcut. Hazır anahtarlardan biri kaybolmamışken yedek yapmak iyi bir fikir. Ancak tek anahtarla bile yeni bir tane programlanabiliyor sanırım. İngilizce olan linkleri vereceğim burada birazdan. Olup olmayacağını tam bilmiyorum, bence olur ama. Yeterki chipli boş anahtarı traşlanmış olarak elde edelim.
  • Evet linkler aşağıda biri yedek anahtarla diğeri yedek anahtar olmadan yapılan programlama.

    Yedek anahtarla

    Yedek anahtar olmadan

    Mazda 3'ün diğer araçlardan saymakla bitmeyen üstünlüklerinden bir tanesi de hem türkçe hem de ingilizce fan club siteleri olması ve buralardaki bilgi ve deneyimlerin bıyutu devasa, farın arka bilmem kaçıncı civatasının parça kodundan tutun da servis manuellerine kadar her bir ayrıntıyı bulabilirssiniz.

    Türkiye sitesi olan : mazda3fanclub

    ABD sitesi : mazda3forums




  • peki bu chipli anahtarları nerden bulabiliriz?
  • Eğer bu sözünü ettiğin anahtarı bulabilirsem, kesin yaparım ben bu işi ...
  • Arkadaşlar anahtarımızı servisten alıyoruz daha doğrusu tüm işlemleri servis kendi bünyesinde hallediyor ham anahtar temini,anahtara diş açtırmayı ve kodlama işlemini , fiyatına gelince tahminen anahtar 100,00 ytl civarı 5,00 ytl ye diş açılsa en fazlada 20-30 işçilik alırlar , yani anlayacağınız gibi çok ta ucuz değil malesef
  • sadece chipli anahtar almak istesem ne kadar olur?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.