Bildirim
Turbo benzinli vs Dizel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: TuzluSoğan
Tabikiide benzinli hem geniş devir bandı hemde yüksek güç elde etmesi ile hem yokuş hemde ara hızlanmalarda önde olucaktır. BMW'yu ele alalım. 2.0 Turbo benzinli 245 hp motoru mu sence yukarda dediğin kriterlerde daha öndedir yok 2.0 Turbo dizeli mi? Karar senin. Dizel ekonomi ve gücü bir arada sunarken benzinli sadece performans olarak dizellerin önüne geçebilir.
güç aynı olacak demiş ama biri 245 biri 184 hp tabiki 245lik önde olur 3.0d 245 veya 258liklere işler değişir yokuşlarda -
benzinli geçer tabiki dizel geçer diyenler sadece alt devirlerde geçebilir benzinli 2000 den itibaren toparlanır rahatlıklaquote:
Orijinalden alıntı: TrüflüEbiTen
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.
Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ymetu -- 2 Eylül 2014; 10:17:04 > -
Şunu bir anlayamadınız dizel=düşük devir ve yüksek çekiş gücü. Aynı güç ve tork değerlerinde bile olsalar dizel çalışma prensibi gereği yokuşta her daim daha rahat olacaktır. Dizel rölantiden itibaren çok kuvvetli şekilde çok yük çeker. Turbo benzinli tork değerini her zaman daha geç verecektir, çünkü turbodan gelecek torku alabilmesi için turboya belli bir hava akışı olması gerekir, dolayısıyla hem turbo gecikmesi vardır hem de belli bir hızla yol almaya başlamış olması lazımdır. Halbuki dizelde böyle bir gereklilik yok. Gaza bastığınız anda torku alırsınız. Düşünün neden bütün ağır yük taşıma makineleri dizel motorlara sahipler. Dizelin olayı yüksek çekiş gücü ve uzun ömürdür. Benzinli motorun olayı performans, her türlü hızlanma ve son hız. Aynı değerlerde benzinli daha performanslı olacak, dizel özellikle rampalarda daha rahat çekecektir. Şu da unutulmasın belirli bir hacim ve üzerindeki dizel performansıyla hiçbir şekilde herhangi bir benzinliyi aratmaz misal 2litre ve üzeri modern dizeller.quote:
Orijinalden alıntı: ymetu
115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.
Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ymetu
115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.
Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.
Yanlış
0-100
0-400
Son hız
Ara hızlanma
Hepsinde TSI önde olur. -
quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
Şunu bir anlayamadınız dizel=düşük devir ve yüksek çekiş gücü. Aynı güç ve tork değerlerinde bile olsalar dizel çalışma prensibi gereği yokuşta her daim daha rahat olacaktır. Dizel rölantiden itibaren çok kuvvetli şekilde çok yük çeker. Turbo benzinli tork değerini her zaman daha geç verecektir, çünkü turbodan gelecek torku alabilmesi için turboya belli bir hava akışı olması gerekir, dolayısıyla hem turbo gecikmesi vardır hem de belli bir hızla yol almaya başlamış olması lazımdır. Halbuki dizelde böyle bir gereklilik yok. Gaza bastığınız anda torku alırsınız. Düşünün neden bütün ağır yük taşıma makineleri dizel motorlara sahipler. Dizelin olayı yüksek çekiş gücü ve uzun ömürdür. Benzinli motorun olayı performans, her türlü hızlanma ve son hız. Aynı değerlerde benzinli daha performanslı olacak, dizel özellikle rampalarda daha rahat çekecektir. Şu da unutulmasın belirli bir hacim ve üzerindeki dizel performansıyla hiçbir şekilde herhangi bir benzinliyi aratmaz misal 2litre ve üzeri modern dizeller.
iş turboluya gelince güzel kıyaslanıyor da turbo olmayan atmosferik dizel binek araçlarla daha düşük hacimli benzinlileri kıyasladığımızda hiç böyle olmuyor, rampa düz yokuş aşağı hiçbir yerde benzinli aracın yakınına bile gelemiyor, dizel tamam yük taşımak için falan da binek araçlarda performans olarak hiçbir şekilde benzinliden üstün değil
-
quote:
Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.
quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
Şunu bir anlayamadınız dizel=düşük devir ve yüksek çekiş gücü. Aynı güç ve tork değerlerinde bile olsalar dizel çalışma prensibi gereği yokuşta her daim daha rahat olacaktır. Dizel rölantiden itibaren çok kuvvetli şekilde çok yük çeker. Turbo benzinli tork değerini her zaman daha geç verecektir, çünkü turbodan gelecek torku alabilmesi için turboya belli bir hava akışı olması gerekir, dolayısıyla hem turbo gecikmesi vardır hem de belli bir hızla yol almaya başlamış olması lazımdır. Halbuki dizelde böyle bir gereklilik yok. Gaza bastığınız anda torku alırsınız. Düşünün neden bütün ağır yük taşıma makineleri dizel motorlara sahipler. Dizelin olayı yüksek çekiş gücü ve uzun ömürdür. Benzinli motorun olayı performans, her türlü hızlanma ve son hız. Aynı değerlerde benzinli daha performanslı olacak, dizel özellikle rampalarda daha rahat çekecektir. Şu da unutulmasın belirli bir hacim ve üzerindeki dizel performansıyla hiçbir şekilde herhangi bir benzinliyi aratmaz misal 2litre ve üzeri modern dizeller.
iş turboluya gelince güzel kıyaslanıyor da turbo olmayan atmosferik dizel binek araçlarla daha düşük hacimli benzinlileri kıyasladığımızda hiç böyle olmuyor, rampa düz yokuş aşağı hiçbir yerde benzinli aracın yakınına bile gelemiyor, dizel tamam yük taşımak için falan da binek araçlarda performans olarak hiçbir şekilde benzinliden üstün değil
Ben zaten dizel performansta benzinliden üstün demedim. Dizel her zaman yük çekmede benzinliden üstündür diyorum. Üstelik bunu yapısı gereği rölantiden itibaren verir diyorum. Dizel turbolu olsun olmasın torkunu kısa bantta, çok erkenden verir. Sıkıştırma oranı çok yüksektir, devir çevirirken boğulmaz. Benzinli motor ise, hele ki düz atmosferikse torkunu çok geç devir bandında verir, 4-5bin ve üzeri gibi. Ayrıca sıkıştırma oranı düşüktür. Bunlardan dolayı düşük devirlerde resmen ölüdür ve devirli kullanılmaya ihtiyaç duyar. Bu da rampalarda dizele göre sağır olması anlamına gelir. Ha düz yolda yine daha performanslıdır hız anlamında o ayrı.
İkinci olarak zaten günümüzde turbo dizel olmayan dizel pek kalmadı gibi. Devir turbo devri hem benzinlide, hem dizelde avantajı bu kadar büyükken artık üreticiler çekinmeden koyuyorlar her modellerine.
-
Ataklik olarak dizel yokusta ve duzde acik ara onde. Benzinli turbo olarak 5bin devir ustu yuksek cevrimlerde ataklasiyor. Devir kaybettiginde benzinli arac bitiyor. -
Hocalar benzinli dün yolda arayı açar. Ancak rampada dizel açar. Ara hızlanmalarda da benzinli öndedir. Denendi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.shadowx -- 2 Eylül 2014; 10:58:07 > -
Rampalarda her turlu dizel akar. Yuk tasiyan araclari neden dizel yapiyorlar saniyorsunuz..
Bana gore en iyisi turbo vtec. Benzinli oldugu halde rampalarda dizeli cok rahat tokatlarsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 2 Eylül 2014; 10:59:59 > -
Turbo dizel ve turbo benzinli aynı hacimdeki 2 motorun mühendislik olarak aynı hp ve tork u üretmesi mümkün değil.quote:
Orijinalden alıntı: Stanislav Petrovquote:
Orijinalden alıntı: ymetu
115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.
Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.
Yanlış
0-100
0-400
Son hız
Ara hızlanma
Hepsinde TSI önde olur.
Alıntıları Göster
Eğer üretiyorsa o benzinli motordan hayır gelmez.
Dizel yanma verimi çok düşük bir yakıttır.
Aklıma gelen 3 örnek var.
Focus 1.6L Duratorq TDCi 115PS --> 0-100 10.9sn / Son hız 193
Focus 1.6L EcoBoost 180PS --> 0-100 8sn / Son hız 224
A4 2.0 TDI 177hp --> 0-100 7.9sn / Son hız 225
A4 2.0 TFSI 225hp --> 0-100 6,4 / Son hız 250
En güzel örnek BMW dedir.
BMW 320d 2000cc 184hp --> 0-100 7.4 / Son hız 230
BMW 328i 2000cc 245hp --> 0-100 5.9 / Son hız 250
BMW 320i 1600cc 170hp --> 0-100 7.6 / Son hız 230
1.6 benzinli turbo motorun verimi ancak 2.0 turbo dizel ile alınabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 2 Eylül 2014; 11:06:21 >
-
turbo benzinli ve turbo dizel iki aracın tork-devir ve hp-devir grafiklerini inceleyin, kararı verin. yok dizel torku daha önce verirmiş, yok benzinli daha geç toparlarmış hikaye. önce grafiklere bir bakın.quote:
Orijinalden alıntı: tturke
Turbo dizel ve turbo benzinli aynı hacimdeki 2 motorun mühendislik olarak aynı hp ve tork u üretmesi mümkün değil.
Eğer üretiyorsa o benzinli motordan hayır gelmez.
Dizel yanma verimi çok düşük bir yakıttır.
Aklıma gelen 3 örnek var.
Focus 1.6L Duratorq TDCi 115PS --> 0-100 10.9sn / Son hız 193
Focus 1.6L EcoBoost 180PS --> 0-100 8sn / Son hız 224
A4 2.0 TDI 177hp --> 0-100 7.9sn / Son hız 225
A4 2.0 TFSI 225hp --> 0-100 6,4 / Son hız 250
En güzel örnek BMW dedir.
BMW 320d 2000cc 184hp --> 0-100 7.4 / Son hız 230
BMW 328i 2000cc 245hp --> 0-100 5.9 / Son hız 250
BMW 320i 1600cc 170hp --> 0-100 7.6 / Son hız 230
1.6 benzinli turbo motorun verimi ancak 2.0 turbo dizel ile alınabiliyor.
Alıntıları Göster
-
Arkadaşlar bırakın dizel yokuşa alırmış çok erken tork veriyormuş hikaye bunlar tork hiç bir şeydir güç herşeydir -
Bir örnek mesela vw tdi ve tsi
Misal burada iki motor da hemen hemen aynı devirlerde torku elde ederlerken, dizel karakteri gereği torku daha kısa muhafaza ediyor. Tsi'da benzinli motor karakterinden dolayı gücünü son devirlere doğru tam veriyor. Dizel aynı gücü yarı devrinde alabiliyor. Yani düşük devirlerde, gücü elinde. Bu ne demek yokuş çıkarken rahatlık demek. Tsi ile aynı rahatlığı ve ivmelenmeyi sağlamak için motoru daha devirli ve/veya daha düşük viteste kullanmak gerekir demek. Bu da dizelin rahatlığını bie gösteriyor. Performanstada tam tersi, tsi daha uzun tork bandı ile yükske devirlere daha rahat ulaşıp gücünü daha uzun süre kullanacaktır. Tsi'ın dezavantajı isehacmi küçük olması ve torkunu turbosundan almasından dolayı, tork bandı, normal bir düz atmosferik motora göre daha kısa sürede bitmektedir. Bundan dolayı yakın hacimlerdeki tsi ve atmosferiklerin sürüş karakteri arasında fark vardır. Tsi 4bin devir sonrası torkunu hızla kaybediyor, bundan dolayı 4bin devirden sonra daha fazla devir çevirmek çok mantıklı değil, çünkü ivmelenme azalıyor. ama turbosuz bir atmosferiğin tork eğrisi daha ziyade güç eğrisi gibi olacaktır yani son devirlere doğru artarak tam torkunu verecektir, bu tip bir motoru da daha üstü devirlere doğru zorlayabilirsiniz, ivmelenme de doğru orantılı olur. Bu sürüş anlamında daha keyifliyken, çekiş anlamında torkun daha geç elde edilmesinden dolayı tsi'dan geride kalmaktır. Misal fsı-tsi kıyaslaması.
Ben tsi'ların torkunu erken bırakmasından dolayı sürüş karakteri olarak yarı dizele benzetiyorum. İyi çekişli, iyi performanslı bir motor ama 4bin devir sonrası keyif anlamında çok bir numarası olmayan bir yapıda.
-
quote:
Orijinalden alıntı: edıfıce
Arkadaşlar bırakın dizel yokuşa alırmış çok erken tork veriyormuş hikaye bunlar tork hiç bir şeydir güç herşeydir
Arabaya 4 kişi bindirip, şehirler arası yolda, yaz sıcağında klima açık şekilde rampa çıkarken, ard arda vites küçülttüğünüz zaman bu sözünüzü bir kez daha hatırlarsınız.
Cümleniz yanlış; tork, güç hikaye, hacim herşeydir olmalıydı doğrusu. Hacimden elde edilen doğrudan tork ve güç, aktarma organları dişlilerinde yapılan oynamalar ve turbodan elde dolaylı kazanımlardan üstündür. -
Aynı hacimdeki motorları kıyaslamak saçma olur. En mantıklı yöntem aynı güçteki motorları karşılaştırmak olur , böyle bir tabloda da ara hızlanma ve yokuş performansında dizel öne çıkar. 0-100 ve 0-400 gibi saf performansta ise benzinli avantajlıdır.
Atıyorum benim dizel araçla 6. Viteste çıkabildiğim bir yokuşu benzinli turbo 6. Viteste çıkamayabilir . Örnekler çoğaltılabilir modeller arasında da farklılıklar olur. -
Tabiki benzinli diyorum.quote:
Orijinalden alıntı: fottili
Aynı hacimdeki motorları kıyaslamak saçma olur. En mantıklı yöntem aynı güçteki motorları karşılaştırmak olur , böyle bir tabloda da ara hızlanma ve yokuş performansında dizel öne çıkar. 0-100 ve 0-400 gibi saf performansta ise benzinli avantajlıdır.
Atıyorum benim dizel araçla 6. Viteste çıkabildiğim bir yokuşu benzinli turbo 6. Viteste çıkamayabilir . Örnekler çoğaltılabilir modeller arasında da farklılıklar olur. -
quote:
Orijinalden alıntı: ymetu
115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.
Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.
O kadar emin olmayın. 115 Tdci ile özellikle hızlı çıkılan rampalarda 122'lik Tsi geçilemiyor. -
Dizel motor mazotun ağır alevlenen yapısından dolayı rahat devir çeviremez ve güç çıkışı olarak benzinli gibi verimli olamaz ancak benzin gibi ateşlenerek alevlenmekten farklı olarak sıkıştırılarak infilak ettirildiğinden dolayı daha yüksek bir bükme gücü verir, bu yüzden bir dizel motor tüm torkunu kısıtlı bir devir aralığında ürettiğinden beygir gücü de bu dar aralıkta meydana çıkar, bu yüzden de dizel araç ş.içi kullanımında ya da yokuşlarda benzinliden daha "çabuk" hızlanma yanıtı - kullanım konforu sunar, burda konfordan kastım sessizlik değil motoru yüksek devire çıkarmaya gerek kalmadan istenilen performansı elde edebilmektir.quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
Bir örnek mesela vw tdi ve tsi
Misal burada iki motor da hemen hemen aynı devirlerde torku elde ederlerken, dizel karakteri gereği torku daha kısa muhafaza ediyor. Tsi'da benzinli motor karakterinden dolayı gücünü son devirlere doğru tam veriyor. Dizel aynı gücü yarı devrinde alabiliyor. Yani düşük devirlerde, gücü elinde. Bu ne demek yokuş çıkarken rahatlık demek. Tsi ile aynı rahatlığı ve ivmelenmeyi sağlamak için motoru daha devirli ve/veya daha düşük viteste kullanmak gerekir demek. Bu da dizelin rahatlığını bie gösteriyor. Performanstada tam tersi, tsi daha uzun tork bandı ile yükske devirlere daha rahat ulaşıp gücünü daha uzun süre kullanacaktır. Tsi'ın dezavantajı isehacmi küçük olması ve torkunu turbosundan almasından dolayı, tork bandı, normal bir düz atmosferik motora göre daha kısa sürede bitmektedir. Bundan dolayı yakın hacimlerdeki tsi ve atmosferiklerin sürüş karakteri arasında fark vardır. Tsi 4bin devir sonrası torkunu hızla kaybediyor, bundan dolayı 4bin devirden sonra daha fazla devir çevirmek çok mantıklı değil, çünkü ivmelenme azalıyor. ama turbosuz bir atmosferiğin tork eğrisi daha ziyade güç eğrisi gibi olacaktır yani son devirlere doğru artarak tam torkunu verecektir, bu tip bir motoru da daha üstü devirlere doğru zorlayabilirsiniz, ivmelenme de doğru orantılı olur. Bu sürüş anlamında daha keyifliyken, çekiş anlamında torkun daha geç elde edilmesinden dolayı tsi'dan geride kalmaktır. Misal fsı-tsi kıyaslaması.
Ben tsi'ların torkunu erken bırakmasından dolayı sürüş karakteri olarak yarı dizele benzetiyorum. İyi çekişli, iyi performanslı bir motor ama 4bin devir sonrası keyif anlamında çok bir numarası olmayan bir yapıda.
Benzinli motor ise daha yüksek devir sayesinde torku az olsa da daha geniş bir devir aralığında daha yüksek güç çıkışı sunabilir, bu da bazı devirlerde - yokuşlarda dizel kadar anında tepki vermese de hemen her devirde az ya da çok bir miktar gücün hep hazır olması demektir ve devir yükseldikçe de yükselen güç dizelin aksine aracın uzun düzlüklerde - yüksek hızlarda daha esnek olmasını sağlar.
Mesela bende benzinli 170Hp Insignia, 122Hp Golf ve dizel 90Hp Stepway var, 3 araç içinde Stepway dizel motorun karakteristik güç üretimi yüzünden spor kullanım-yüksek hız ya da tam performans kalkış dışında Golf ve Insignia kadar rahat hızlanan bir yapıda.
L Lord Sparhawk demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
iş turboluya gelince güzel kıyaslanıyor da turbo olmayan atmosferik dizel binek araçlarla daha düşük hacimli benzinlileri kıyasladığımızda hiç böyle olmuyor, rampa düz yokuş aşağı hiçbir yerde benzinli aracın yakınına bile gelemiyor, dizel tamam yük taşımak için falan da binek araçlarda performans olarak hiçbir şekilde benzinliden üstün değil |
dizel mi benzinli mi tartışması "atmosferik benzinli-turbo dizel" zamanının konusuydu.
yok birinin torku yüksek yok biri daha yüksek devir çeviriyor diye. benzinli arabalar da turbo olunca peformans anlamında tartışılacak bişey kalmadı. 1.4 motordan 1500-4000 arasında 250 nm tork üretiyor benzinli motor. ne düzü ne rampası. |
Dizelin ara yükte volumetrik verimi daha yüksektir. Çünkü gaz kelebeği yoktur.
Dizel yakıt fakir karışımla çalışır. Benzin çok fakir karışımla çalışamaz(0.8 yakıt fazlalık katsayısı minimum) yanma problemleri oluşur. Bu nedenle ara yükte dizel, benzinden daha ekonomiktir. Litresi de daha ucuzdur. Yakıt maliyeti yüksek olan yerlerde tercih edilir. Fakat tam yükte dizel içeriye aldığı havanın tamamıyla yakıt yakamaz. Kara duman ve is atar. O yüzden tam yükte gücü benzinden daha düşüktür. Yüksek sıkıştırma oranı termik verimi arttırır. Bu yüzden dizelin termik verimi daha yüksektir. Amaaaa. Tüm bunlar dizelin sadece ara yükte volumetrik verim kazancı olduğunu ve bir miktar termik verim kazancı olduğunu gösterir. Kısacası dizel çok iyi ekonomi yapar. Ancak benzine oranla güçte daha zayıftır. Çünkü içeri aldığı havanın tamamını kullanamaz. Benzinli araçta bir çevrimde daha fazla yakıt yakılabilir. Dizel motorun sadece ilk yatırım maliyeti ve bakım fiyatları yüksektir. Daha yüksek turbo basıncıyla çalıştığı için daha sağlam olması gerekir. İşletme maliyeti ise ekonomisinden ötürü daha düşüktür. Bu nedenle firmalar büyük dizel motorlar tercih eder. Turboyu da düşük devirde yüksek tork verecek şekilde ayarlarlar. Dizel motorda tork rejimi çok dardır. Yüksek turbo basıncı nedeniyle belli bir aralıkta yüksek tork verir. Ancak devir bandı dardır. Benzinli motorda ise devir bandı çok geniştir. Aynı turbo basınçlarında dizelden daha yüksek tork ve güç elde edilebilir. Ancak benzinli motor ekonomi motoru değildir, güç motorudur. Bu nedenle dizel ekonomi istenen yerlerde, benzin ise güç istenen yerlerde kullanılır. |
Turbo benzinli ile turbo dizelin kıyası söz konusu dahi olamaz. Turbo benzinli rampada, ara hızlanmada, havada karada turbo dizeli sollar. Dizelde tork muhabbeti var lakin turbo benzinlilerin turbo dizellerle yaklaşık aynı torka sahip olduğu unutuluyor. Sanki atmosferik benzinli ile kıyaslarmış gibi konuşuyor bazıları
1.6 DCI 130hp, 1.6MJet 120hp, 1.6CDTI 136 hp'nin 1.6 ecoboost 180hp, 1.6SIDI 170hp, 1.6i 170hp(BMW) ile kapışabilmesi mümkün değil. Tartışmaya son noktayı bu video koymuş zaten. Üstelik turbo benzinli 300cc daha düşük hacimli. |
Benzer içerikler
- citroen c4 1.2 puretech yorum
- engelli aracı ile yurtdışına çıkmak
- bor motor katkısı zararları
- e toggle vites nedir
- akünün kutup başları ters bağlanırsa ne arızalanır
- ford fiyat listesi 2024
- chery hybrid
- chery tiggo 7 pro özellikleri
- lexus gx
- passat 2024
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X