Şimdi Ara

Turbo benzinli vs Dizel (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
4.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevap çok net...ekonomi için dizel,performans için benzin..
  • turbo dizel motor torku yüksek gözükse de 2500rpm'de güçten düşer,4500rpm ise kesilir.oysaki turbo benzinli motor ortalama 2000-5000rpm arası max torkta kalırken 6000rpm'e kadar aynı viteste kesilmeden hızlanır.dolayısıyla benzinli her türlü daha iyi performans sunar.

    bmw 320i ve 320d ikisi de 184bg güç üretirken videolarına bakın benzinli hep önde gider.ya da jetta 1.2TSI ve 1.6TDI ikisi de 105bg ve TSI her türlü geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 2 Eylül 2014; 13:20:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: ymetu

    115 hp 1.6 TDCI 270NM Tork
    122 hp 1.4 TSI 200NM Tork.

    Beygiri düşük olmasına rağmen dizelin torku daha yuksek.yokuslarda, ara hizlanmalarda, şehir içinde daha atik olacaktir.

    O kadar emin olmayın. 115 Tdci ile özellikle hızlı çıkılan rampalarda 122'lik Tsi geçilemiyor.

    Sorunda burda zaten.yuksek hizlarda zatem sorun yok.istanbul gibi her yeri dik yokus ve bol trafik olan bir yerde konforlu kullanim olarak turbo dizel bana daha performasli geliyor.5000 devir cevirip torku bulucam diye beklemeye gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç hangi devirde kullanılıyorsa o devirde ortalama beygir gücü olan her zaman daha iyi hızlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork 150 Nm olsa dizel avantajlıdır derim de, 200 Nm torklu ve bariz bg farkı olan bir benzinli yokuşta, düz yolda, bence her yerde dizel motorlu araçtan daha iyi sürüş keyfi verecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Turbo dizel ve turbo benzinli aynı hacimdeki 2 motorun mühendislik olarak aynı hp ve tork u üretmesi mümkün değil.
    Eğer üretiyorsa o benzinli motordan hayır gelmez.
    Dizel yanma verimi çok düşük bir yakıttır.

    Aklıma gelen 3 örnek var.

    Focus 1.6L Duratorq TDCi 115PS --> 0-100 10.9sn / Son hız 193
    Focus 1.6L EcoBoost 180PS --> 0-100 8sn / Son hız 224

    A4 2.0 TDI 177hp --> 0-100 7.9sn / Son hız 225
    A4 2.0 TFSI 225hp --> 0-100 6,4 / Son hız 250

    En güzel örnek BMW dedir.

    BMW 320d 2000cc 184hp --> 0-100 7.4 / Son hız 230
    BMW 328i 2000cc 245hp --> 0-100 5.9 / Son hız 250
    BMW 320i 1600cc 170hp --> 0-100 7.6 / Son hız 230

    1.6 benzinli turbo motorun verimi ancak 2.0 turbo dizel ile alınabiliyor.








    Hocam şöyle bi yanlışınız var dizel motor daha verimlidir. Dizellerin termodinamik verimleri %40 lara ulaşırken benzinliler %35 te tıkanır. Ancak aynı hacimde dizel ve benzinli motor dediğiniz gibi aynı guçte olmaz ama bunun sebebi verim değildir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: edıfıce

    Arkadaşlar bırakın dizel yokuşa alırmış çok erken tork veriyormuş hikaye bunlar tork hiç bir şeydir güç herşeydir

    Arabaya 4 kişi bindirip, şehirler arası yolda, yaz sıcağında klima açık şekilde rampa çıkarken, ard arda vites küçülttüğünüz zaman bu sözünüzü bir kez daha hatırlarsınız.

    Cümleniz yanlış; tork, güç hikaye, hacim herşeydir olmalıydı doğrusu. Hacimden elde edilen doğrudan tork ve güç, aktarma organları dişlilerinde yapılan oynamalar ve turbodan elde dolaylı kazanımlardan üstündür.

    Devrini alan benzinli motor rampada üzmez. Dizel motor gibi 2 bin devirde kullanılırsa tabi bayılır. 3-4 bin yardırılırsa çatır çatır çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: edıfıce

    Arkadaşlar bırakın dizel yokuşa alırmış çok erken tork veriyormuş hikaye bunlar tork hiç bir şeydir güç herşeydir

    Arabaya 4 kişi bindirip, şehirler arası yolda, yaz sıcağında klima açık şekilde rampa çıkarken, ard arda vites küçülttüğünüz zaman bu sözünüzü bir kez daha hatırlarsınız.

    Cümleniz yanlış; tork, güç hikaye, hacim herşeydir olmalıydı doğrusu. Hacimden elde edilen doğrudan tork ve güç, aktarma organları dişlilerinde yapılan oynamalar ve turbodan elde dolaylı kazanımlardan üstündür.

    Devrini alan benzinli motor rampada üzmez. Dizel motor gibi 2 bin devirde kullanılırsa tabi bayılır. 3-4 bin yardırılırsa çatır çatır çıkar.

    Sorun orda zaten devrini alması için çok yaktırmak gerekir ve vites düşürmek. Aksi taktirde vites çekmeyip motor boğulur. Dizelde o tarz bir sorun yaşamazsınız. Benz,nli motor, turbolu turbosuz fark etmez, yokuş performansı açısından husky bağlanmış kızak gibi, dizel de öküz bağlanmış gibi. Yavaş ama zorlanmadan emin adımlarla çeker. Öbürü de çeker hatta hızlanarak çeker belki ama zorlanarak çeker.




  • Bir kere. Aynı hacimde, aynı turbo basıncında çalışan dizel motorun, benzinliden güçlü olması mümkün değildir.

    Motorin ağır yanar, ayrıca kendiliğinden tutuştuğu için havayı kullanma problemi vardır. yakıt fazlalık katsayısı 0.8 ve üzerine çıkarılamaz. Bu değer civarında da araç müthiş siyah duman atar. O yüzden drag dizelleri egzozdan simsiyah duman atar. 6000 devri de özel tasarımlar hariç geçemez.

    Benzin ise hızlı yanar, yakıt fazlalık katsayısı tam gazda 1.1-1.2 ye kadar çıkar. Kısacası havayı tamamen kullanabilirsiniz. Hızlı yanma karakteristiğinden ötürü yüksek devirde torkunu muhafaza eder.

    Güç= tork x devir sayısı olduğundan , devir yüzünden benzinli öndedir. Şöyle örnek vereyim.

    1.6 TDI 250Nm torku 1500-2750 arasında verir. Ancak maksimum gücü 105 hp @4000 rpm.
    1.6 I-vtec 152 Nm torku 4200 devirde verir. Ancak maksimum gücü 125 hp @ 6500 rpm. Turbo olmamasına rağmen.

    Görüldüğü gibi maksimum güç için tork yüksek devirde verilmeli. Dizelde ise bunun tam tersi var. O yüzden dizel araçlar 1700-2500 devirde gaza basınca sizi geriye doğru iter, ancak 3000 den sonra sanki araç boşa bağırıyor gibi gelir. Nitekim 4000 den sonra nefesi kesilir artık devir çevirmenin anlamı kalmaz.

    Turbo benzinli bu konuda çok iyi. Turbo avantajıyla alt devirleri dizel kadar toparlar. Üst devirlerde de yakıtın avantajını kullanır.



    Bayırlarda turbo dizel , turbo benzinliden daha iyi çeker diyen arkadaşlara bir-iki sorum var. Turbo dizelin çalıştığı turbo basıncı hakkında bilginiz var mı ? O basınç benzinliye uygulanınca ne oluyor biliyor musunuz ?

    Şöyle anlatayım.

    Bende fiesta var. Motor beyninden maksimum 1.1 bar okuyorum. 1.4 motor 70 beygir. 160 Nm @ 2000 rpm
    Bir de tanıdıkta Seat ibiza 1.2 tsi var. Maksimum 0.9 bar. 1.2 motor 105 beygir. 175 Nm @ 1550 rpm .


    Bilmem anlatabildim mi ?



    EDIT: Hatta 2.0 tsi stock olanın turbo basıncı max 8 psi- 0.5 bar civarındadır.

     Turbo benzinli vs Dizel


    EDIT : Yabancı kaynaktan alınan bilgi: Standed Boost for TDCI VNT Turbo is 18>20psi (1.2-1.3 bar eder)

    http://www.talkford.com/topic/152129-boost-pressure-20-tdci/

    Kısacası dizeller çok daha yüksek turbo basınçları yüzünden tork elde ediyorlar. Benzinli araçlar aynı basınçla yüklenince canavar oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 2 Eylül 2014; 15:21:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siklopentan


    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Turbo dizel ve turbo benzinli aynı hacimdeki 2 motorun mühendislik olarak aynı hp ve tork u üretmesi mümkün değil.
    Eğer üretiyorsa o benzinli motordan hayır gelmez.
    Dizel yanma verimi çok düşük bir yakıttır.

    Aklıma gelen 3 örnek var.

    Focus 1.6L Duratorq TDCi 115PS --> 0-100 10.9sn / Son hız 193
    Focus 1.6L EcoBoost 180PS --> 0-100 8sn / Son hız 224

    A4 2.0 TDI 177hp --> 0-100 7.9sn / Son hız 225
    A4 2.0 TFSI 225hp --> 0-100 6,4 / Son hız 250

    En güzel örnek BMW dedir.

    BMW 320d 2000cc 184hp --> 0-100 7.4 / Son hız 230
    BMW 328i 2000cc 245hp --> 0-100 5.9 / Son hız 250
    BMW 320i 1600cc 170hp --> 0-100 7.6 / Son hız 230

    1.6 benzinli turbo motorun verimi ancak 2.0 turbo dizel ile alınabiliyor.








    Hocam şöyle bi yanlışınız var dizel motor daha verimlidir. Dizellerin termodinamik verimleri %40 lara ulaşırken benzinliler %35 te tıkanır. Ancak aynı hacimde dizel ve benzinli motor dediğiniz gibi aynı guçte olmaz ama bunun sebebi verim değildir.

    Dizelin termik verimi daha yüksektir, sıkıştırma oranı yüksektir, ayrıca dizel motorda yük azaldıkça verim artar. Benzinlide ise termik verim sadece sıkıştırma oranına bağlıdır.

    Fakat bir çevrimde sağlıklı yakabileceğiniz motorin miktarı(ve ondan gelen ısı) , yakabileceğiniz benzin miktarı(ve ondan gelen ısı) dan daha azdır.

    Ayrıca dizellerde gaz kelebeği olmadığı için ara yükte volumetrik verimi daha fazladır.

    Dizeller sürekli fakir karışımda çalışırlar ( max yakıt fazlalık katsayısı 0.8) , benzinliler ise 0.8 in altına inerse motor tekler.

    Bu nedenlerden ötürü dizel ara yükte, düşük devirde daha ekonomiktir. Fakir karışımla rahat çalışırlar. Benzinliler ise yanma problemleri yüzünden çok fakir karışımda çalışamaz, ara yükte de volumetrik verimleri düşer.

    Ancaaaaak, tam yükte benzinli araç daha güçlüdür. Çünkü bu sefer dizelde yanma problemleri başlar. Fazla yakıt verince is yapar, kara duman atar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir kere. Aynı hacimde, aynı turbo basıncında çalışan dizel motorun, benzinliden güçlü olması mümkün değildir.

    Motorin ağır yanar, ayrıca kendiliğinden tutuştuğu için havayı kullanma problemi vardır. yakıt fazlalık katsayısı 0.8 ve üzerine çıkarılamaz. Bu değer civarında da araç müthiş siyah duman atar. O yüzden drag dizelleri egzozdan simsiyah duman atar. 6000 devri de özel tasarımlar hariç geçemez.

    Benzin ise hızlı yanar, yakıt fazlalık katsayısı tam gazda 1.1-1.2 ye kadar çıkar. Kısacası havayı tamamen kullanabilirsiniz. Hızlı yanma karakteristiğinden ötürü yüksek devirde torkunu muhafaza eder.

    Güç= tork x devir sayısı olduğundan , devir yüzünden benzinli öndedir. Şöyle örnek vereyim.

    1.6 TDI 250Nm torku 1500-2750 arasında verir. Ancak maksimum gücü 105 hp @4000 rpm.
    1.6 I-vtec 152 Nm torku 4200 devirde verir. Ancak maksimum gücü 125 hp @ 6500 rpm. Turbo olmamasına rağmen.

    Görüldüğü gibi maksimum güç için tork yüksek devirde verilmeli. Dizelde ise bunun tam tersi var. O yüzden dizel araçlar 1700-2500 devirde gaza basınca sizi geriye doğru iter, ancak 3000 den sonra sanki araç boşa bağırıyor gibi gelir. Nitekim 4000 den sonra nefesi kesilir artık devir çevirmenin anlamı kalmaz.

    Turbo benzinli bu konuda çok iyi. Turbo avantajıyla alt devirleri dizel kadar toparlar. Üst devirlerde de yakıtın avantajını kullanır.



    Bayırlarda turbo dizel , turbo benzinliden daha iyi çeker diyen arkadaşlara bir-iki sorum var. Turbo dizelin çalıştığı turbo basıncı hakkında bilginiz var mı ? O basınç benzinliye uygulanınca ne oluyor biliyor musunuz ?

    Şöyle anlatayım.

    Bende fiesta var. Motor beyninden maksimum 1.1 bar okuyorum. 1.4 motor 70 beygir. 160 Nm @ 2000 rpm
    Bir de tanıdıkta Seat ibiza 1.2 tsi var. Maksimum 0.9 bar. 1.2 motor 105 beygir. 175 Nm @ 1550 rpm .


    Bilmem anlatabildim mi ?


    O zaman açıklayabilir misiniz neden tüm ağır yük çekme işi yapılan makinelerde gemisinden, kamyonuna, tankından, otobüsüne dizel motor kullanılıyor. İkinci olarak dizel motordaki yüksek sıkıştırma oranının, benzinlideki düşük sıkıştırma oranına göre getiri/götürü kıyasını yapar mısınız? Neden daha düşük güçteki dizellerin taşıma ve çekme kapasitesi daha yüksek ve bu rampada nasıl dizelin işine yaramıyor bunu da açıklayın lütfen.

    Siz sadece iki motor tipi arasındaki sentetik güç ve tork değerlerine bakıp bunların devirlerine bakıyorsunuz ama dizelin yüksek sıkıştırmalı çalışma prensibi benzinliden farklı. Buna neden değinmiyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir kere. Aynı hacimde, aynı turbo basıncında çalışan dizel motorun, benzinliden güçlü olması mümkün değildir.

    Motorin ağır yanar, ayrıca kendiliğinden tutuştuğu için havayı kullanma problemi vardır. yakıt fazlalık katsayısı 0.8 ve üzerine çıkarılamaz. Bu değer civarında da araç müthiş siyah duman atar. O yüzden drag dizelleri egzozdan simsiyah duman atar. 6000 devri de özel tasarımlar hariç geçemez.

    Benzin ise hızlı yanar, yakıt fazlalık katsayısı tam gazda 1.1-1.2 ye kadar çıkar. Kısacası havayı tamamen kullanabilirsiniz. Hızlı yanma karakteristiğinden ötürü yüksek devirde torkunu muhafaza eder.

    Güç= tork x devir sayısı olduğundan , devir yüzünden benzinli öndedir. Şöyle örnek vereyim.

    1.6 TDI 250Nm torku 1500-2750 arasında verir. Ancak maksimum gücü 105 hp @4000 rpm.
    1.6 I-vtec 152 Nm torku 4200 devirde verir. Ancak maksimum gücü 125 hp @ 6500 rpm. Turbo olmamasına rağmen.

    Görüldüğü gibi maksimum güç için tork yüksek devirde verilmeli. Dizelde ise bunun tam tersi var. O yüzden dizel araçlar 1700-2500 devirde gaza basınca sizi geriye doğru iter, ancak 3000 den sonra sanki araç boşa bağırıyor gibi gelir. Nitekim 4000 den sonra nefesi kesilir artık devir çevirmenin anlamı kalmaz.

    Turbo benzinli bu konuda çok iyi. Turbo avantajıyla alt devirleri dizel kadar toparlar. Üst devirlerde de yakıtın avantajını kullanır.



    Bayırlarda turbo dizel , turbo benzinliden daha iyi çeker diyen arkadaşlara bir-iki sorum var. Turbo dizelin çalıştığı turbo basıncı hakkında bilginiz var mı ? O basınç benzinliye uygulanınca ne oluyor biliyor musunuz ?

    Şöyle anlatayım.

    Bende fiesta var. Motor beyninden maksimum 1.1 bar okuyorum. 1.4 motor 70 beygir. 160 Nm @ 2000 rpm
    Bir de tanıdıkta Seat ibiza 1.2 tsi var. Maksimum 0.9 bar. 1.2 motor 105 beygir. 175 Nm @ 1550 rpm .


    Bilmem anlatabildim mi ?


    O zaman açıklayabilir misiniz neden tüm ağır yük çekme işi yapılan makinelerde gemisinden, kamyonuna, tankından, otobüsüne dizel motor kullanılıyor. İkinci olarak dizel motordaki yüksek sıkıştırma oranının, benzinlideki düşük sıkıştırma oranına göre getiri/götürü kıyasını yapar mısınız? Neden daha düşük güçteki dizellerin taşıma ve çekme kapasitesi daha yüksek ve bu rampada nasıl dizelin işine yaramıyor bunu da açıklayın lütfen.

    Siz sadece iki motor tipi arasındaki sentetik güç ve tork değerlerine bakıp bunların devirlerine bakıyorsunuz ama dizelin yüksek sıkıştırmalı çalışma prensibi benzinliden farklı. Buna neden değinmiyorsunuz?

    Dizelin ara yükte volumetrik verimi daha yüksektir. Çünkü gaz kelebeği yoktur.
    Dizel yakıt fakir karışımla çalışır. Benzin çok fakir karışımla çalışamaz(0.8 yakıt fazlalık katsayısı minimum) yanma problemleri oluşur.

    Bu nedenle ara yükte dizel, benzinden daha ekonomiktir. Litresi de daha ucuzdur. Yakıt maliyeti yüksek olan yerlerde tercih edilir. Fakat tam yükte dizel içeriye aldığı havanın tamamıyla yakıt yakamaz. Kara duman ve is atar. O yüzden tam yükte gücü benzinden daha düşüktür.

    Yüksek sıkıştırma oranı termik verimi arttırır. Bu yüzden dizelin termik verimi daha yüksektir.

    Amaaaa. Tüm bunlar dizelin sadece ara yükte volumetrik verim kazancı olduğunu ve bir miktar termik verim kazancı olduğunu gösterir. Kısacası dizel çok iyi ekonomi yapar. Ancak benzine oranla güçte daha zayıftır. Çünkü içeri aldığı havanın tamamını kullanamaz. Benzinli araçta bir çevrimde daha fazla yakıt yakılabilir.

    Dizel motorun sadece ilk yatırım maliyeti ve bakım fiyatları yüksektir. Daha yüksek turbo basıncıyla çalıştığı için daha sağlam olması gerekir. İşletme maliyeti ise ekonomisinden ötürü daha düşüktür. Bu nedenle firmalar büyük dizel motorlar tercih eder. Turboyu da düşük devirde yüksek tork verecek şekilde ayarlarlar. Dizel motorda tork rejimi çok dardır. Yüksek turbo basıncı nedeniyle belli bir aralıkta yüksek tork verir. Ancak devir bandı dardır.

    Benzinli motorda ise devir bandı çok geniştir. Aynı turbo basınçlarında dizelden daha yüksek tork ve güç elde edilebilir. Ancak benzinli motor ekonomi motoru değildir, güç motorudur. Bu nedenle dizel ekonomi istenen yerlerde, benzin ise güç istenen yerlerde kullanılır.




  • O kadar açıklandı,hala tork,hala hacim deniyor.Beygir gücü bir motorun iş yapma hızıdır.Yüksek beygir gücü olan araç ile çok çok yüksek torku olan,ama beygiri ilkine göre düşük olan aracı karşılaştîrırsak,ilk araçla uygun şanzımanı kullanıp diğeriyle aynı yükü taşıyıp daha hızlı gidebilirsiniz.Agır iş yapan makineler neden dizel denmiş,bir numaralı sebebi ekonomidir.


    Yok rampaymış,yokuşmuş,tork avantajlıymış geçin bunları. Dizel ile alt devirlerde çıkarsınız, benzinli ile biraz daha üst devirlerde. Ortalama beygiri yüksek olan her türlü geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anthony Hopkins -- 2 Eylül 2014; 16:49:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir kere. Aynı hacimde, aynı turbo basıncında çalışan dizel motorun, benzinliden güçlü olması mümkün değildir.

    Motorin ağır yanar, ayrıca kendiliğinden tutuştuğu için havayı kullanma problemi vardır. yakıt fazlalık katsayısı 0.8 ve üzerine çıkarılamaz. Bu değer civarında da araç müthiş siyah duman atar. O yüzden drag dizelleri egzozdan simsiyah duman atar. 6000 devri de özel tasarımlar hariç geçemez.

    Benzin ise hızlı yanar, yakıt fazlalık katsayısı tam gazda 1.1-1.2 ye kadar çıkar. Kısacası havayı tamamen kullanabilirsiniz. Hızlı yanma karakteristiğinden ötürü yüksek devirde torkunu muhafaza eder.

    Güç= tork x devir sayısı olduğundan , devir yüzünden benzinli öndedir. Şöyle örnek vereyim.

    1.6 TDI 250Nm torku 1500-2750 arasında verir. Ancak maksimum gücü 105 hp @4000 rpm.
    1.6 I-vtec 152 Nm torku 4200 devirde verir. Ancak maksimum gücü 125 hp @ 6500 rpm. Turbo olmamasına rağmen.

    Görüldüğü gibi maksimum güç için tork yüksek devirde verilmeli. Dizelde ise bunun tam tersi var. O yüzden dizel araçlar 1700-2500 devirde gaza basınca sizi geriye doğru iter, ancak 3000 den sonra sanki araç boşa bağırıyor gibi gelir. Nitekim 4000 den sonra nefesi kesilir artık devir çevirmenin anlamı kalmaz.

    Turbo benzinli bu konuda çok iyi. Turbo avantajıyla alt devirleri dizel kadar toparlar. Üst devirlerde de yakıtın avantajını kullanır.



    Bayırlarda turbo dizel , turbo benzinliden daha iyi çeker diyen arkadaşlara bir-iki sorum var. Turbo dizelin çalıştığı turbo basıncı hakkında bilginiz var mı ? O basınç benzinliye uygulanınca ne oluyor biliyor musunuz ?

    Şöyle anlatayım.

    Bende fiesta var. Motor beyninden maksimum 1.1 bar okuyorum. 1.4 motor 70 beygir. 160 Nm @ 2000 rpm
    Bir de tanıdıkta Seat ibiza 1.2 tsi var. Maksimum 0.9 bar. 1.2 motor 105 beygir. 175 Nm @ 1550 rpm .


    Bilmem anlatabildim mi ?


    O zaman açıklayabilir misiniz neden tüm ağır yük çekme işi yapılan makinelerde gemisinden, kamyonuna, tankından, otobüsüne dizel motor kullanılıyor. İkinci olarak dizel motordaki yüksek sıkıştırma oranının, benzinlideki düşük sıkıştırma oranına göre getiri/götürü kıyasını yapar mısınız? Neden daha düşük güçteki dizellerin taşıma ve çekme kapasitesi daha yüksek ve bu rampada nasıl dizelin işine yaramıyor bunu da açıklayın lütfen.

    Siz sadece iki motor tipi arasındaki sentetik güç ve tork değerlerine bakıp bunların devirlerine bakıyorsunuz ama dizelin yüksek sıkıştırmalı çalışma prensibi benzinliden farklı. Buna neden değinmiyorsunuz?

    Dizelin ara yükte volumetrik verimi daha yüksektir. Çünkü gaz kelebeği yoktur.
    Dizel yakıt fakir karışımla çalışır. Benzin çok fakir karışımla çalışamaz(0.8 yakıt fazlalık katsayısı minimum) yanma problemleri oluşur.

    Bu nedenle ara yükte dizel, benzinden daha ekonomiktir. Litresi de daha ucuzdur. Yakıt maliyeti yüksek olan yerlerde tercih edilir. Fakat tam yükte dizel içeriye aldığı havanın tamamıyla yakıt yakamaz. Kara duman ve is atar. O yüzden tam yükte gücü benzinden daha düşüktür.

    Yüksek sıkıştırma oranı termik verimi arttırır. Bu yüzden dizelin termik verimi daha yüksektir.

    Amaaaa. Tüm bunlar dizelin sadece ara yükte volumetrik verim kazancı olduğunu ve bir miktar termik verim kazancı olduğunu gösterir. Kısacası dizel çok iyi ekonomi yapar. Ancak benzine oranla güçte daha zayıftır. Çünkü içeri aldığı havanın tamamını kullanamaz. Benzinli araçta bir çevrimde daha fazla yakıt yakılabilir.

    Dizel motorun sadece ilk yatırım maliyeti ve bakım fiyatları yüksektir. Daha yüksek turbo basıncıyla çalıştığı için daha sağlam olması gerekir. İşletme maliyeti ise ekonomisinden ötürü daha düşüktür. Bu nedenle firmalar büyük dizel motorlar tercih eder. Turboyu da düşük devirde yüksek tork verecek şekilde ayarlarlar. Dizel motorda tork rejimi çok dardır. Yüksek turbo basıncı nedeniyle belli bir aralıkta yüksek tork verir. Ancak devir bandı dardır.

    Benzinli motorda ise devir bandı çok geniştir. Aynı turbo basınçlarında dizelden daha yüksek tork ve güç elde edilebilir. Ancak benzinli motor ekonomi motoru değildir, güç motorudur. Bu nedenle dizel ekonomi istenen yerlerde, benzin ise güç istenen yerlerde kullanılır.

    Tamamda bakın aynı şeye çıkıyoruz. Teknik terimlerle anlatıyorsunuz ama şu soruma yanıt alamıyorum. Dizel yük çekmede daha rahat mıdır değil midir? Dolayısıyla rampada benzinli motordan daha rahat mıdır değil midir? Sizin dediğinizle dizel vasat bir motor, benzinli güçlü rahat bir motor, dizelin tek avantajı ekonomidir gibi anlaşılıyor. Üstelik dizelin iyi olması için çok turbo basıncıyla desteklenmesi gerektiği, atmosferikte buna yapısından dolayı gerek bile olmadığı algılanıyor.

    Üstelik ekliyorsunuz turbonun basıncından dolayı turbo benzinli düşük devirlerde dizel kadar rahattır. Ben size şunu sorayım turbonun çalışma prensibi nedir? Havayı sıkıştırarak basınçlı olarak silindirlere vermek değil mi? Dolayısıyla turbonun tam verimli çalışabilmesi için, yani o yüksek torku için önce aracın devrini alması, ve hava akışı oluyor olması lazım. Üstelik araç devirlenmediği sürece çekişi de düşük sıkıştırma oranından dolayı zayıf olacaktır. Aracı devirlendirip, gücün çoğunun elde edildiği yerlere ulaşmadan rampa gibi düşük hızlı, ağır yüklü koşullarda dizele göre dezavantajlı duruma geliyor. Çekebilmek için devirlenmesi ve çok yakıt yakması gerekiyor. Siz bu yüzden dizel ekonomik olduğunu diyorsunuz tamam da ben ekonomiden bahsetmiyorum. Dizelin tek avantajı ekonomi midir?

    Dizel sıkıştırma oranı yüksekliğinin getirdiği yüksek mekanik enerjiden dolayı turbosu olsun olmasın düşük hızlarda, düşük devirlerde, fazla devirlenmeye ihtiyaç duymadan aynı yükü aynı koşulda benzinliden daha rahat taşır diyorum. Bu da daha az yakıt demek. Bu da verimlilik demek. Siz benzinliye turboda verseniz, 500 beygir de yapsanız, o motor devirlenmeden dizel rahatlığında taşıyamaz o yükü. Aynı şeyi yineliyoruz, turbolu olsun olmasın, benzinli motorlar güç ya da performans motoru olabilir, ama gücünü verebilmesi için motoru tepe değerlerinde devirli olarak kullanılmak durumunda. Ayrıca hiç turbo olmadığı daha evvelki zamanlarda da aynı hacimlerdeki dizeller yine daha fazla tork üretiyorlardı, yanlış mıyım? Ynai sadece turbo getirisi değil. Dizeldkei bu yüksek tork nereden geliyor? Motorun çalışma prensibinden. Yani doğrudan elden edilen bir tork. Halbuki turbo benzinlide elde edilen tork turbodan elde ediliyor ve dolaylı. Hızın düşük olduğu, hava akışının yeterince sağlanmadığı, rakımın fazla olduğu yerlerde turbonun dolaylı tork getirisi de azalıyor. Halbuki dizelin çalışma yapısından kaynaklı doğrudan tork her daim hazır. Üstüne turbo eklenirse daha da etkili oluyor. Yanlış mıyım?

    Benzinlinin gücü çevirme hızını arttırmakta verimli, dizelin gücü ise çevirebilme kuvvetinde etkili.

    Ha çok büyük hacimli olup, turbo desteğiyle hem çok güçlü, hem çok torklu çekişi çok kuvvetli benzinli motor da yaratılabiliyor ama aynı şekilde yapılan dizel motorlarda benzinli performansı verebiliyor. Misal m550d. Fakat ben dizelin çalışma prensibi gereği turbosu olsun olmasın mekanik çevirme kuvveti daha kuvvetli diyorum. Üstelik bunu devirlenmeye ihtiyaç duymadan verebilmesi de verimlilik adına en büyük avantajı. Zayıf güçteki dizellerin, kendilerinden güçlü benzinlilerden daha çok taşıma ve römork kapasitesine sahip olmaları da bunun bir göstergesi değil mi?





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinlide devrini almak demişsiniz ama arkadaş atmosferik demiyor.turbo benzinlide 1500rpm'de %80 tork alınır ve 5000rpm'e kadar max tork devam eder.son 5 yılda benzinli motorlara uygulanan turbolar turbo boşluğu olmaması ve yakıt ekonomisi sunması için düşük devirde devreye sokulur oldu.bu nedenle dizel gibi düşük devirde güçlüyken üst devirlere kadar homojen ve yüksek tork üretiyor.dolayısıyla esnek sürüş sağlıyor.

    hızlanma/sollama anında malum üst devirler kullanılır ve dizel motor o devirlerde baygınken benzinli yüksek güç üretmeye devam eder.dizelde yüksek tork bandı yakalamak için vitesle daha sık oynamak gerekir ama benzinli geniş tork ve devir bandı sayesinde daha konforlu ve seri bir sürüş sağlar.

    dizel motorun torku nedeniyle rakım,eğim ve yük etkenlerinden daha az etkilendiği doğrudur.ama yüksek devir kullanılan yol koşullarında (sollama,spor kullanım) bu avantajını kaybeder.sonuçta 3500rpm'i geçtikten sonra torkun ancak yarısını yola aktarabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 2 Eylül 2014; 17:32:51 >




  • Opel astra h 1.3 cdti İstanbul-altinoluk gidiş donus (körfezi dolaşarak) araçta tek kisi dönüşte bagaj ve arka koltuklarda yük vardı 110 km nin uzerine çıkmadan cc ile tüketim
     Turbo benzinli vs Dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Allah aşkına şöyle youtube videoları paylaşıp bir yargı getirmeye çalışmayın. Bende size 2 ton ağırlığındaki m550d'in kendinden iki katı hacimdeki benzinli araçlarla karşılaştırmasını koyarım o zaman dizel, benzinliden daha hızlıdır mantığı çıkar.

    O testteki ecoboost f150 diğer iki araçtan 700 pound daha hafif. Biz konuda dizel veya benzinli arasındaki hız performansından bahsetmiyoruz. Çekme gücünden bahsediyoruz, Testte 7000 poundluk trailer çekiyorlar. Ama f150nin o testteki yakıt tüketim değerini diğer motorlu araçlarla karşılaştırmalı vermiyorlar. Ayrıca 2.7 ecoboost motorlu ford'un çekme kapasitesi 8500 pound iken, 3lt dizel motorlu ram'in çekme kapasitesi 9200 pound, 5,3 silveradonun ise 11000.

    http://blog.caranddriver.com/2015-ford-f-150-2-7-liter-ecoboost-v-6-output-towing-announced-3-5l-v-6-too/

    Ha derseniz al işte sonuçta hepsinden rahat çekiyor, istisnalar kaideyi bozmuyor diyorum dediğim gibi m550d de karşı istisna olur bu videoya. Çeyrel mil hızlanması maserati quattroporte'den bile hızlı misal. Bu tip istisna motorların sayısı ne benzinlide ne dizelde bir elin parmağını geçmiyor.




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Neden bu gerginlik?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.