Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
404
Cevap
5
Favori
26.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • F1 2013 SEZONU PİLOTLAR ŞAMPİYONU: Furkan Özcan

    F1 2013 SEZONU MARKALAR ŞAMPİYONU: McLaren



    KENDİNİZİ ADRENALİNİN KOLLARINA BIRAKIN!

    Endurance F1 liginde müthiş bir mücadele sizleri bekliyor. Olağanüstü çekişmelere sahne olacak bu ligde yarış becerilerinizi bilgisayarla değil, sizin gibi gerçek pilotlarla test edin. Yüksek hızda yaşanacak bu heyecana siz de ortak olun!






    KURALLAR


    * Yarışlar Cuma akşamları saat 22:00'da koşulacaktır.

    * Lig 19 yarıştan oluşmaktadır.

    * Puanlama sistemi F1 esaslarına göre yapılacaktır.

    * Pilotların herhangi bir yarıştan puanla ayrılabilmeleri için o yarışı bitirmeleri gerekmektedir. Yarışı bitiremeyen pilotlara puan verilmeyecektir.

    * Herhangi bir yarışa çeşitli sebeplerle katılmayacak veya katılamayacak olan pilotların en kısa sürede lig yöneticilerine(Sorbetto ve Slayer King) mazeretlerini bildirmeleri gerekmektedir. Katılım konusunda sıkıntı yaşayanlar için ligden çıkarılmak kaçınılmaz son olacaktır.

    * Yarışa girdikten sonra yarıştan çıkmak kesinlikle yasaktır.

    * Cuma günleri saat 21:50'den itibaren Steam'de buluşulacaktır.

    * Yarışa bağlanırken veya yarış sırasında bağlantı sorunu yaşayanlar yarıştan puan alamayacaklardır.

    * Yarışlarda araçların performansları eşit olacaktır.

    * Agresif yarışanlar ve rakiplerine kasti temasta bulunanlar cezalandırılacaktır.

    * Yarışlardan önce 15 dakikalık sıralama turları olacaktır. Yarışlar ise %50 uzunlukta olacaktır.

    * Yarışlardan sonra yarışı değerlendirme platformuna herkes yorum bırakabilecek, yarışı kendi açısından değerlendirebilecektir.



    ASİSTLER:

    * BRAKING ASSIST --- BANNED
    * ABS --- ALLOWED
    * TRACTION CONTROL --- ALLOWED
    * DYNAMIC RACING LINE --- ALLOWED
    * GEARBOX --- ALLOWED
    * PIT ASSIST --- BANNED










     TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE



     TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE



     TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE



     TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLaYeR KiNG -- 15 Kasım 2014; 19:13:44 >







  • Yeni lig hayırlı olsun
  • nasıl katılıyoruz
  • F1 2013 Sezonu Basın Toplantısı


    Herkese merhaba,

    Bildiğiniz gibi yeni sezonun başlamasına az bir süre kaldı. 1 ay sonra oyun çıkıyor, oyun çıktıktan kısa bir süre sonra da takım seçimlerini gerçekleştirip lige start vereceğiz.

    Sezonun ilk yarışı yaklaştıkça heyecan seviyesi artıyor. Bu heyecanı şimdiden pilotlarımızla paylaşabilmek adına şampiyonluk adayı 4 pilot ve 2 iddialı çaylak pilotumuza bazı sorular yönelteceğiz. Sezon içerisinde de yarışlardan sonra yayınladığımız değerlendirmeler kapsamında bu tarz basın toplantıları düzenlemeyi planlıyoruz. İşte ligimizin ilk basın toplantısı başlıyor:


    myrath

    *Geçen sezonu şampiyon tamamlamana rağmen özellikle son yarışlarda çoğu zaman DaRK LoRD'un arkasında kaldın. Bu durum seni gelecek için endişelendiriyor mu? Yeni sezonda seni en çok zorlayacak pilot sence kim olacak?

    myrath: Geçen sezona tahmin ettiğim gibi bir başlangıç yapmıştım. TheMythHunter'ın kısa süreli liderliğinin ardından ele geçirdiğim şampiyona liderliğini sezon bitene kadar korumayı başardım. Önemli olan da buydu zaten. Daha sonra ligin kalitesi artmaya başladı ve diğer pilotların benim seviyeme yaklaştığını gördüm. Bu tatmin edici bir gelişmeydi. Sonuçta tamamen domine ettiğim bir ligde insanların yarışlardan zevk alması beklenemezdi. DaRK LoRD konusuna gelince, arkasında kalmamın nedeni şahsi hatalarımın oldukça artmış olmasıydı. Güney Kore ile başlayan, Hindistan'la devam eden, Austin'le zirve yapan hatalarım doğal olarak onun arkasında görünmeme sebep oldu. Benim hata yaptığım yerlerde de o bundan faydalandı. Aslında sadece DaRK LoRD olarak kısıtlamak da yanlış olur. Furkan Özcan ve SLaYeR KiNG de bu değerlendirmeye dahil edilebilir. Tabii bu durum beni gelecek sezon için endişelendirmiyor. Sonuçta benim yarışlar için bir felsefem var. Onu bu sezonda da devam ettirmeyi düşünüyorum. Sadece yarış stili konusunda yeni fikirlerim var, şahsi güncellemelerim diyelim. Yeni sezonda herkesi kendim için potansiyel bir tehdit olarak görüyorum ama en çok göze çarpan ve beni zorlayacak pilotlar SirEmreKirac ile DaRK LoRD olacaktır. Hatta şöyle bir iddiada da bulunabilirim. Bu sezon klavye kullanacak olan arkadaşların sezonu olabilir ve şampiyon onlardan çıkabilir. Örneğin Furkan Özcan ve SirEmreKirac. Lige yeni katılan arkadaşların lige adapte olması birkaç yarış sürebilir. Sonra gerçek potansiyellerini görebiliriz.

    *Geçen sezon Mercedes'i tek başına sırtladın. Takım arkadaşından yeterince destek alamamana rağmen 1 puan farkla sezonu şampiyon tamamladınız. Yeni sezonda Mercedes'te kalmayı düşünüyor musun? Ayrıca yeni sezonda takım arkadaşın olarak görmek isteyeceğin isim kim?

    myrath: Bu sezon Mercedes'te kalmayı pek fazla düşünmüyorum. Aldığım teklifleri değerlendirmeye çalışıyorum. Şaka bir yana Mercedes'ten ayrılmak, değişiklik yapmak iyi olur. Yeni sistemin neler getireceği hakkında bir bilgimiz olmadığı için çıkış tarihinden hemen sonra yapılacak testlerle kendime ve bakış açıma en uygun aracı seçmeye çalışacağım. Araç seçimi bence biraz fark ediyor. Mesela hiç araç kalmasaydı ve Red Bull seçme zorunluluğum olsaydı bütün bir sezonu sevmediğim bir araçla geçirmiş olacaktım. Geçen sezon diğer takımlar dolu olduğu için son anda Lotus ve Mercedes arasında bir seçim yaparak Mercedes'i seçme kararı almıştım. Bu sezon kısıtlama olmadan istediğim takımı seçerek manevi olarak kendimi daha çok tatmin edebileceğim. Yeni sezonda takım seçimlerinin hangi kritere göre yapılacağını bilmiyorum. Fakat bu sezon Sorbetto yanımda görmek istediğim takım arkadaşım olur. Daha çok puan, markalar şampiyonasında daha çok şans demek. Potansiyelinin de beraber yaptığımız birkaç yarışta arttığını görerek ve daha da iyi olacağını düşünerek seçimim Sorbetto olur diyorum.


    DaRK LoRD

    *Geçen sezonun sonlarında ortaya koyduğun performans ve yaz aylarında yapılan yarışlardaki hızın seni bu sezon için en büyük favori haline getirdi. Çoğu kişi sezonu myrath'ın önünde şampiyon bitireceğini düşünüyor. Bu beklentiler üzerinde bir baskı yaratıyor mu?

    DaRK LoRD: Öncelikle gelecek sezon için yorum yapmak gerçekten zor. Kimin hızlı olup olmayacağını öngörmek neredeyse imkansız; aslında kendimi favori gördüğümü de söyleyemem, 2013 sürümünün simülasyon türüne daha yakın bir oyun olarak piyasaya sürüleceğini düşünüyorum ki simülasyona yakın olması halinde direksiyon ile yarışan pilotların bir adım öne çıkması söz konusu olabilir. Tabii bunların hepsinin birer varsayım olduğunu unutmayalım. Her opsiyonda da güçlü olacağımı düşünüyorum, bu da benden çok rakiplerimin üzerindeki baskıyı artıracaktır.

    *Kısa bir süre sonra takım seçimleri yapılacak. Red Bull'da başarılı bir performans ortaya koydun. Yeni sezonda yeni bir maceraya mı atılacaksın yoksa Red Bull'da devam etmeyi mi düşünüyorsun?

    DaRK LoRD: Buna F1 2013 çıktıktan sonra karar vereceğim ama Red Bull ile Lotus arasında olduğumu söylemeliyim.


    Furkan Özcan

    *Tam bir taktik ve strateji uzmanı olduğunu geçen sezon herkese kanıtladın. Bu sezon yeni lastiklerle birlikte yarış içinde stratejilerin önemi oldukça artacak. Bu durumu avantaja çevirebileceğini düşünüyor musun?

    Furkan Özcan: Yeni sezonda oyun fizikleri istediğim gibi olursa, yani F1 2012'de ulaştığım hızlara ulaşabilirsem avantaja çevirebileceğimi düşünüyorum. Edindiğim yeni bilgilere göre lastik ölçeklendirmesi F1 2013'te 2011 oyunundan sonra geri dönüyor. Bu özellik F1 2012'de yoktu. Bu da demek oluyor ki gerçek uzunluktaki yarışta 10 tur dayanan lastikler %50'lik yarışta 5 tur dayanacak. F1 2012'de olmayan bu özellik genellikle tek pit stoplu sıkıcı yarışlara neden oluyordu. Eğer tahmin ettiğim gibi olursa bunun işime geleceğinden eminim. Ayrıca işin strateji kısmı burada da bitmiyor. Bilindiği üzere F1 2012 oyununda 1-1 aero 1-1-11-11 süspansiyon 11-11 balance -3,50 -1,50 0,05 0,20 alignment gibi her piste uyan ayarlar normalde yaratması gereken önemli dezavantajları yaratmıyordu. Bu da hemen hemen herkesin aynı ayarları kullanmasına sebep oluyor ve yaratıcılığı engelliyordu. Yeni oyunda bu durumun değişmesiyle birlikte yaratıcılığımı kullanarak öne çıkacağımı düşünüyorum. Çünkü bana göre doğru ayar bulmak da stratejiyle alakalıdır.

    *Yeni sezonda Sauber'den ayrılacaksın. Kendini hangi takıma daha yakın hissediyorsun ve takım arkadaşı olarak kimle yarışmak isterdin?

    Furkan Özcan: Desteklediğim pilottan ötürü Red Bull'u isterim. Birkaç videodan ve açıklamalardan gördüğüme göre rahatsız edici -her ne kadar beni rahatsız etmese de- kamera sallantısından da kurtulmuş durumda. Takım arkadaşı olarak hem takım içi rekabet hem de uyum açısından SAVAS TEZCI veya alper2963'ü tercih ederim.


    SLaYeR KiNG

    *Yeni sezona şampiyonluk adaylarından biri olarak gireceksin. Kişisel hedefin nedir? Ayrıca bize biraz gelecek sezon ile ilgili öngörülerinden bahseder misin? Favorilerini ve tahminlerini paylaşır mısın?

    SLaYeR KiNG: Kişisel hedefim 1.liği son yarışa bırakmadan garantilemek. Eğer F1 2013 daha fazla simülasyona yönelik bir oyun olup kontrol farkları ortaya çıkarsa bu konuda daha şanslı olacağımı düşünüyorum. Bildiğimiz üzere F1 2012’de dönüş açıları klavyeye göre ayarlanmıştı. Bu da dönmesi zor virajlarda direksiyon sahiplerini çok çok zorlayan bir etmendi. En sevdiğim pist olan Spa’da bile pistte tutunmak için olağanüstü bir çaba göstermem gerekiyordu. Bu bağlamda 2013 beklediğim gibi olursa 1.lik için çok iddialı olacağımı düşünüyorum. Bunun için özel olarak yapacağım birkaç değişikliğin işe yarayacağını düşünüyorum. Her şeyden önemlisi keyifli bir sezon olmasını temenni ediyorum. Ayrıca belirtmeliyim ki yeni sezon birçok sürprizi beraberinde getirecek gibi gözüküyor.

    *Geçen sezon Ferrari için başarılı bir performans ortaya koydun. Ferrari'yle aranda özel bir bağ var. Fakat takım seçiminde 4. sıradasın ve bildiğin gibi geçen sezonu ilk 4 içinde bitiren pilotlar aynı takımda yarışmayacak. Yani Ferrari'den ayrılma olasılığın yüksek. Alternatifini belirledin mi?

    SLaYeR KiNG: Aslında takımı hak ettiği yere taşıyamadım. Bir puan fark ile takımlar şampiyonluğunu kaybettik. Tabii bunda sezonun ilk yarısında sergilemiş olduğum kötü performansın etkisi de büyük oldu. Bunlardan en şanssızı oyun hatası sebebiyle Bahrain’de yarış dışı kalmamdır belki de. Tüm bunlara rağmen artık geçmişe takılıp kalmanın pek bir anlamı olmasa gerek, eğer seneye ilk 3 pilot Ferrari’yi seçmezse yine ilk tercihim Ferrari olacaktır. Tarihine, otomobillerine ve 1. pilotlarına ayrı bir hayranlığım var Ferrari’nin. Özellikle şu an 1. pilot olarak takımda yer alan Alonso’yu kendime örnek alıyorum diyebilirim. Söylemlerini ve basın açıklamalarını bir siyasetçi edasında bulsam da sürüş stilini çok beğeniyorum. F1 2013 Endurance League’de Alonso’yu aratmayacağımı umuyorum. Ferrari olmaz ise alternatif olarak Lotus veya Red Bull’u düşünüyorum.


    AdiGhe

    *Öncelikle ligimize hoşgeldin. Yaz döneminde yapılan küçük organizasyonda lig yöneticilerinin gözüne girmeyi başardın ve müthiş bir performans sergileyerek lige katılmaya hak kazanan ilk pilot oldun. Artık seni daha ciddi bir mücadele bekliyor. Ligdeki büyük baskıyı kaldırabileceğine inanıyor musun?

    AdiGhe: Öncelikle organizasyon için lig adminlerine teşekkür etmek istiyorum. Keyifli ve heyecan dolu yedi hafta geçirdik. Bu sürede gösterdiğim performans beni tatmin etti ama lig için yeterli değil. Yeni oyun ve daha da önemlisi güçlü rakipler beni bekliyor. Baskıyı seven bir karakterim olduğu için ligde bu konuda zorlanmayacağımı düşünüyorum. Baskı altında daha iyi konsantre oluyorum. Yaz dönemindeki organizasyonda da derecelerim test sürüşlerimden hep daha iyi oldu.

    *Senin de söylediğin gibi Endurance League F1 2013 sezonunda çok daha güçlü rakiplerle mücadele edeceksin. Bunu da dikkate alarak hedeflerinden bahseder misin?

    AdiGhe: İstikrarın olduğu yerde mutlak başarı da beraberinde gelir. Bu nedenle öncelikli hedefim her yarışta istikrarlı bir performans sergileyebilmek. Benim için önemli bir başka hedef ise katıldığım her yarışta dereceme bakmaksızın bitiş çizgisini görmek.


    SirEmreKirac

    *Ligimize hoşgeldin Emre. Tryouts'a katılmadan önce herkes tarafından agresif bir pilot olarak biliniyordun. Fakat organizasyon boyunca temiz bir performans ortaya koymayı başardın. Ligde de bu çizgini sürdürebileceğini düşünüyor musun?

    SirEmreKirac: Lige katılmayı kafaya koyduğumdan beri kendimi geliştirmeye özen gösterdim. İlk başlarda agresif olmamın sebeplerinden biri bu oyuna alışma sorunu yaşamamdı. Fakat zamanla bu sorunu aşarak adaptasyon sürecimi tamamladım. Gelecekte de bu çizgimi koruyacağımı söyleyebilirim.

    *Ligde yarışacak olmanın yarattığı baskıyı düşündüğümüzde, adil bir sürüş anlamında meydana gelebilecek zorlukları aşabilecek misin ve yeni sezonda hangi kontrol aracını kullanmayı planlıyorsun?

    SirEmreKirac: Ligde yarım düzine hızlı pilot var, bu ligde hem hızlı hem de dikkatli sürüş sizi öne çıkarır, bunun için elimden gelen gayreti ve dikkati göstereceğim. Yarışlarda klavye veya Xbox 360 Controller kullanmayı düşünüyorum.


    Sorularımızı yanıtlayan tüm pilotlara teşekkür ediyor, ligde başarılar diliyoruz.




  • Yeni lig şimdiden hayırlı olsun. F1 2012'den gördüğüm tahminlerime göre DaRK LoRD, myrath ve SirEmreKirac ön grubu oluşturacak. SLaYeR KiNG de bazı yarışlarda ayrı bir ligde yarıştığından onu da bu gruba dahil edebilirim. Sıralama hızı olarak fazla tatmin edici olmasa da yarışta robot gibi istikrarlı ve sıralama hızına kıyasla şaşırtıcı bir şekilde hızlı turlar atabiliyor. Ben DaRK LoRD'dan sıralamalarda direk 0.7 saniye, yarışta ise en az 1-1,5 saniye yavaş olduğum için kendimi bu gruba koyamıyorum. alper2963, ben, Sorbetto, SAVAS TEZCI, Gabriel TR, alperenkara111 ise takip grubunda olacağız. Lig iyice kaliteli bir hal aldı, olağanüstü bir çekişme bizi bekliyor olacak.

    Ek olarak F1 2013 ile ilgili birkaç bilgi paylaşmak istiyorum. Ceza sistemini geliştirdiklerini söylüyor yapımcılar. "Corner cutting" sistemini geliştirmiş durumdalar. Ayrıca online yarışlara sadece "Corner Cutting" ile ilgili ceza sistemi koymayı da düşünüyorlar opsiyonel olarak. Bunu koymalarının sebebi ise açık: haksız yere ceza alan ya da hak ettiği halde ceza almayan pilotların yaptırımlarını lig yöneticilerine bırakmak. Yarışları takip ve verilecek cezaları belirleme konusunda kafalarda soru işaretleri oluşacaktır; oyunun yapımcılarından Steve Hood Twitter'da kendisine yarışları başkasının gözünden izleme olasılığını sorduğumda online oyunlara replay modu koymayı yüksek öncelikler arasına aldığını söylemişti. Böylece yarıştan sonra olaylar birçok pilot gözünden izlenebilecek ve cezalar adil bir şekilde verilecektir.

    ~ Yazıda da bahsettiğim gibi Red Bull'un sallanan kamerası düzeltildi.

    ~ Yine yazıda bahsettiğim gibi karakteristik ayarlar düzeltildi ve lastik ölçeklendirmesi geri döndü, bu da demek oluyor ki 3-4 pit stoplu gerçekçi lig yarışları görebileceğiz.

    ~ Gerçek dışı maksimum hızlar makul seviyeye çekildi.

    ~ Mekanik tutunma biraz artırıldı, arka taraftaki tutunma biraz azaltıldı; bunlar oyun fiziklerinin F1 2011'e benzediği, daha simülasyonvari olduğu ve SLaYeR KiNG'in beklentilerine cevap bulabileceği noktalar.

    ~ Yakıt yükünü ayarladıktan sonra araç ayarları ekranına dönüldüğünde yakıt yükünün varsayılana dönmesi hatası düzeltildi.

    ~ Daha az nazlı güvenlik aracı olacak. Daha sık görebileceğiz kendilerini.

    ~ Ligdeki pilotların takım seçimlerindeki en büyük etken olan ve araçtan araca değişen aracı hissetme olayı her aracın aynı hissi vermesini sağlamak yönünde düzeltildi.




  • keşke yarışları izleme şansımız olsa
  • Mclaren ile atılmış F1 2013 Singapur "Hot Lap"i geldi. 1:43 civarında dönmüş araç. Sadece tanıtım videosu olduğundan dolayı ileride en az 5-6 saniye gelişeceğini düşünüyorum. Bordürlerin aşırı tümsekli halleri düzeltilmiş gerçeğe uygun olarak. 10. virajdaki düzenleme yapılmış. Ayrıca 14. viraj çıkışındaki bordürler gerçekte olduğu gibi dışarı alınmış. Bu değişiklikler F1 2013 oyununda sürücülerin daha rahat etmesini sağlayacaktır. Darısı Kore'deki gerçek dışı ama nedense yapımcıların 3 senedir düzeltmediği 90'lardan kalma gibi gözüken aşırı yüksek bordürlerin başına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 20 Eylül 2013; 17:55:58 >




  • Merhaba Arkadaşlar,
    Uzuuunca bir aradan sonra yazma fırsatı buluyorum. Bu yaz benim için çok yoğun ve yorucu geçti.
    Devamı da aynı şekilde yoğun olacak gibi görünüyor.
    Geçen sezon Sorbetto'ya bahsetmiştim bu yılla ilgili özel bir gündemim olduğunu.
    Öyle görünüyor ki bu yıl kendime ayırabileceğim pek zamanım olmayacak.
    Yarışlar düzenli bir hazırlık istiyor ve bu hazırlık yapılmadığında hem iddianızı kaybediyorsunuz, hem de yarış güvenliğini tehlikeye atabiliyorsunuz.
    Bu nedenle ben çok sevdiğim Lotus koltuğumu henüz sezon başlamadan bu işe ciddiyetle yaklaşabilecek birine bırakmak istiyorum.
    Adminlerimiz eminim yaz döneminde bu koltuğun hakkını verebilecek arkadaşları denemişlerdir.
    Her ne kadar yarışamayacak olsam da sık sık başlığa gelip videoları ve yarış kritiklerini takip edeceğim.
    F1 2014 sezonunda artık yeniden seçmelere gireriz nasipse

    Bu harika organizasyona 1 yıl ara verecek olduğum için çok üzgünüm.




  • bjkalp B kullanıcısına yanıt
    Sezonun başlamasına az bir süre kala lig adına üzücü bir haber oldu bu. Kesin kararın buysa ligimiz hem istekli hem de potansiyelli bir pilotu kaybetti diyebiliriz.

    Şimdiye kadar her zaman adil yarıştığın ve kurallara uyduğun için lig yönetimi adına sana teşekkür ediyorum.

    Kapımız sen ve senin gibi pilotlara her zaman açık olacak. Kararını değiştirmen durumunda seni tekrar aramızda görmekten mutluluk duyarız.

    En azından antrenman yarışlarında görüşmek üzere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkan Özcan

    Yeni lig şimdiden hayırlı olsun. F1 2012'den gördüğüm tahminlerime göre DaRK LoRD, myrath ve SirEmreKirac ön grubu oluşturacak. SLaYeR KiNG de bazı yarışlarda ayrı bir ligde yarıştığından onu da bu gruba dahil edebilirim. Sıralama hızı olarak fazla tatmin edici olmasa da yarışta robot gibi istikrarlı ve sıralama hızına kıyasla şaşırtıcı bir şekilde hızlı turlar atabiliyor. Ben DaRK LoRD'dan sıralamalarda direk 0.7 saniye, yarışta ise en az 1-1,5 saniye yavaş olduğum için kendimi bu gruba koyamıyorum. alper2963, ben, Sorbetto, SAVAS TEZCI, Gabriel TR, alperenkara111 ise takip grubunda olacağız. Lig iyice kaliteli bir hal aldı, olağanüstü bir çekişme bizi bekliyor olacak.

    Ek olarak F1 2013 ile ilgili birkaç bilgi paylaşmak istiyorum. Ceza sistemini geliştirdiklerini söylüyor yapımcılar. "Corner cutting" sistemini geliştirmiş durumdalar. Ayrıca online yarışlara sadece "Corner Cutting" ile ilgili ceza sistemi koymayı da düşünüyorlar opsiyonel olarak. Bunu koymalarının sebebi ise açık: haksız yere ceza alan ya da hak ettiği halde ceza almayan pilotların yaptırımlarını lig yöneticilerine bırakmak. Yarışları takip ve verilecek cezaları belirleme konusunda kafalarda soru işaretleri oluşacaktır; oyunun yapımcılarından Steve Hood Twitter'da kendisine yarışları başkasının gözünden izleme olasılığını sorduğumda online oyunlara replay modu koymayı yüksek öncelikler arasına aldığını söylemişti. Böylece yarıştan sonra olaylar birçok pilot gözünden izlenebilecek ve cezalar adil bir şekilde verilecektir.

    ~ Yazıda da bahsettiğim gibi Red Bull'un sallanan kamerası düzeltildi.

    ~ Yine yazıda bahsettiğim gibi karakteristik ayarlar düzeltildi ve lastik ölçeklendirmesi geri döndü, bu da demek oluyor ki 3-4 pit stoplu gerçekçi lig yarışları görebileceğiz.

    ~ Gerçek dışı maksimum hızlar makul seviyeye çekildi.

    ~ Mekanik tutunma biraz artırıldı, arka taraftaki tutunma biraz azaltıldı; bunlar oyun fiziklerinin F1 2011'e benzediği, daha simülasyonvari olduğu ve SLaYeR KiNG'in beklentilerine cevap bulabileceği noktalar.

    ~ Yakıt yükünü ayarladıktan sonra araç ayarları ekranına dönüldüğünde yakıt yükünün varsayılana dönmesi hatası düzeltildi.

    ~ Daha az nazlı güvenlik aracı olacak. Daha sık görebileceğiz kendilerini.

    ~ Ligdeki pilotların takım seçimlerindeki en büyük etken olan ve araçtan araca değişen aracı hissetme olayı her aracın aynı hissi vermesini sağlamak yönünde düzeltildi.

    Basın Toplantısı ve alıntıladığım yazımda bazı yerleri üzülerek düzeltmek istiyorum. Steve Hood salağının söylediklerine inanmayın. Basın toplantısında araç ayarlarının pisten piste değişiklikler göstereceğini ve bu sayede doğru ayarı bulmanın hem saf hız hem de lastik kullanımı açısından farklar yaratacağını söylemiştim. Hiç de öyle değilmiş, aero yine neredeyse her pistte(iyimser yaklaşıyorum her şeye rağmen, monako'da bu sene işe yaramayabilir küçük bir ihtimal de olsa) aynı; 1-1'e alın düzlükte maksimum hızınızı artırırken virajları da monza aero paketiyle de olsa uçarak dönün. buradan da yalancıyı görebilirsiniz. Karakteristik ayarların her pistte işe yaraması ve yaratması gereken dezavantajları yaratmaması oyuncuları yine çok büyük bir tembelliğe düşürecek. Bu çok çok büyük bir hayal kırıklığına sebep oldu bende. Bu yüzden her ne kadar sesimi duyuramasam da Codemaster'ın oyuncularla dalga geçercesine sanki gerçekten etki ediyormuş gibi ayarların altına koyduğu açıklamaları burada açıklayacağım bir sonraki yazımda.

    Yiğidi öldürüp hakkını yiyemem. Birkaç güzel özellik de geldi. Bunlardan bazılarına değinmiştim önceki yazılarımda. Lastikler pistten çıkıldığında daha çabuk ısınıyor. Bunda geçen seneye göre fazla olan oversteer'in arka lastiklere ve lastik ölçeklendirmesiyle daha fazla aşınma olmasının ön lastiklere daha fazla yük bindirmesiyle oluşan etkinin büyük rolü var. Buna rağmen bu oversteer olayı biraz can sıkıcı olabilir. Çünkü araçlar virajlara gerçeğinden çok daha hızlı girebiliyorken özellikle yavaş virajların çıkışında çok dengesiz olabiliyorlar. Bir de startlarda çok fazla patinaja kalıyor araçlar. Aslında bu güzel bir şey. Pedal kullananları ön plana çıkaracaktır bu ve bunu bir klavye kullanıcısı olarak söylüyorum. Öte yandan artık daha geç frenlemelerle yarışmak güzel olacak, oyuna gerçekçilik katmış. Çünkü F1 2012'de fren mesafesi binek araba sürüyor gibi hissetmeye neden olacak kadar uzundu. Küçük bir özellik daha, artık starttan hemen önce yakıt karışımını Mix 3'e getirebiliyoruz. Bildiğiniz gibi F1 2012'de araçlar kalktıktan sonra bunu yapabiliyorduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 3 Ekim 2013; 22:49:01 >





  • Moralimin çok bozulduğunu söylemiştim yine "arcade" bir setup yaklaşımı sergilediklerini gördüğümde. Ben de bu geri zekalıların oyuncularla dalga geçercesine sanki pratikte işe yarıyormuş gibi koydukları ayar açıklamalarını elimden geldiğince çevirmeye ve açıklamaya çalışacağım. Umarım bu size yardımcı olur, en azından başka oyunlarda araca bakış açınız hakkında. Açıklamalarda ARLNoble adlı kullanıcının yukarıda bulunan videosundan da yararlandığımı belirtmek istiyorum yazıma başlamadan önce.

    AERODYNAMICS

    FRONT WING ANGLE

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A high front wing value aids cornering speed and general front-end grip but needs to be balanced rear wing to avoid an unstable rear-end." Yüksek değer viraj hızını ve ön tarafın tutunmasını artırır, buna rağmen arka tarafın dengesinin bozulmaması için arka kanatla dengelenmesi gerekir.

    Beklenen: Tutunmanın önem arz ettiği ve yüksek yere basma kuvveti gerektiren pistlerde yüksek değerler kullanmak gerekir.

    2012 için: Hangi pist olduğu fark etmez, çok sıkı birkaç virajda çok çok az fedakarlık yapıp düzlükte mükemmel hızı yakalamak için uygun değer her zaman 1.

    2013 için: Düşük değerlerin verdiği maksimum hız avantajı bazı pistlerde virajlardaki kaybın önüne geçemiyor. Sürücülerin denemelerle dengeyi bulmaları gerekecek.

    REAR WING ANGLE

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher downforce generates understeer but enables greater speeds through fast corners at the cost of increased drag with lower top speed." Yüksek değer daha fazla yere basma kuvveti üretirken ve önden kaymaya neden olurken hızlı virajlarda yüksek hızla dönülme imkanı sağlar. Buna rağmen düzlüklerde artan sürtünmeyle birlikte maksimum hızda azalma görülür.

    Beklenen: Hızlı virajların bol olduğu ve dengeli bir araç gerektiren virajların bulunduğu bir pistte yüksek ayar avantajlı olur. Önden kaymayı artırmasının sebebi ise artırılan arka kanat ayarıyla birlikte aracın dengesinin oversteer'den understeer'e kaymasıdır. Uzun düzlüklü pistlerde bazı virajlardan fedakarlıkta bulunularak düşük açılı ayar seçmek avantajlı olacaktır.

    2012 için: Aracın oversteer'den understeer'e kaydığı yok, hatta oversteer ters etki yaparak viraj girişlerinde yüksek hıza imkan tanıyor. Çok düşük açılarda bile sonra değineceğim birkaç süspansiyon ayarı ile rahatlıkla en hızlı virajlar alınabiliyor. Düzlük hızı avantajı da cabası.

    2013 için: Yüksek olan oversteer yüzünden arkayı dengelemek ve aracı aşırı oversteer'den understeer'e kaydırıp sürüşü kolaylaştırmak için yüksek kanat açıları denenebilir.

    BRAKING

    BALANCE

    Aralık: 60%F; 40%R-40%F; 60%R

    Açıklama: "Front bias leads to more understeer under braking. Rear bias leads to more oversteer under braking. Braking distance is longer in both instances." Araç denge öne alındığında frenleme esnasında önden kayma yaşarken arkaya alındığında arkadan kayma yaşar. Fren mesafesi eşitlikten uzaklaşıldıkça artar.

    Beklenen: Arka tarafın stabilite sorunları çektiği yerlerde öne doğru kaydırmak çözüm olabilecekken arkaya doğru kaydırmak ters etki yapacaktır. Buna rağmen denge bozulduğunda frenleme mesafesi artacaktır.

    2012 için: Açıkçası oyun frenler konusunda diğer rezalet ayarlara göre iyi bir iş çıkarmış. Araç aynı açıklamalardaki gibi tepki veriyor. Buna rağmen oyun karakteristiğinin pisten piste değişen dinamik bir yapıya sahip olacak kadar gelişmiş olmaması genel olarak dar ve her pist için aşağı yukarı aynı aralıkta optimum performans sağlamasına neden oluyor. İdeal ayar F1 2013'ün daha az understeer'ini de eklersek 52%F; 48%R ile 47%F; 53%R arasında olacak gibi.

    2013 için: Yukarıda yazdığım beklentilerim gerçekleşmişe benziyor. Bazı pistlerde arkanın dengesini bozmamak için öne doğru kaydırılabilir. Tamamen sürücünün nasıl hissettiğine bağlı.

    PRESSURE

    Aralık: Low-Medium-High

    Açıklama: "A higher value makes the application of brakes more sensitive but potentially more likely to result in lock-up." Baskı arttıkça fren hassasiyeti artar, bu da olası lastik blokelerine sebep olabilir.

    Beklenen: Kuru ve sert frenleme gerektiren pistlerde basınç artırılarak daha kısa sürede yavaşlama sağlanabilir. Buna rağmen viraj esnasında frenleme yapılan ya da aracın bariz bir şekilde önden veya arkadan kayma yaşadığı yerlerde fren dengesinin de etkisiyle kilitlenmeler yaşanabilir. Islak pistlerde de dengesizlik oluşabilir.

    2012 için: Özellikle direksiyon, dolayısıyla pedal kullanan oyuncular asistleri kapatsalar bile uzmanlaştıkları zaman en yüksek basınç ve ıslak zeminde bile yarış içinde kilitlenme yaşamadan yüksek performansla frenleme şansı yakalayabiliyorlar.

    2013 için: Fazla bir değişiklik yok, yüksek basınç hala ideal duruyor.

    BRAKE SIZE

    Aralık: Small-Standard-Large

    Açıklama: "Larger brakes will give increased stopping power but with the penalty of additional weight." Büyük diskler daha fazla güç uygulanmasını sağlarken aracın ağırlığını artırır.

    Beklenen: Geniş çaplı diskler kullanıldığında frenleme gücü artacağından daha kısa bir sürede yavaşlama sağlanacaktır fakat ağırlığın artmasının ters etki yapacağı ve küçük disklere göre daha hızlı soğuyacağı göz önüne alındığında pisten piste avatajları dezavantajlarından fazla olacak şekilde ayarlanmalıdır.

    2012 için: Büyük diskler de bu oyunun OP(Overpowered) diye adlandırdığımız yani her yerde her zaman en etkili olan özelliklerden biri. Ağırlık artışının oluşturacağı etki inanılmaz az, frenlerin soğumasının da bu oyunda ilginç bir avantajı var. Şöyle ki; az frenleme gerektiren yerlerde küçük fren dokunuşları aradaki sıcaklık farkından fazla etkilenmiyor ve hızlı soğuyup geç ısınan frenler çok yüksek hızlardan çok düşük hızlara inilen kritik frenleme noktalarında rahatlıkla ısınıp ideal aralıkta kalabiliyor. Bahreyn'deki ilk düzlük, Çin'deki arka düzlük, Almanya'daki DRS düzlüğü, Belçika'daki Bus Stop, İtalya'daki ilk düzlük, Kore'deki ikinci ve üçüncü düzlük hemen aklıma gelen örnek yerler. Buralara standart ya da küçük disklerle girmeye kalkarsanız son 10-15 metrede frenlerin neredeyse devre dışı kaldığını fark edebilirsiniz.

    2013 için: myrath'ın görüşlerine katılıyorum diyebilirim. Küçük çaplı frenler daha hızlı olabilir.

    BALANCE

    FRONT ANTI-ROLL BAR

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value generates turn in, creating a more responsive car at the cost of actual cornering grip. This will also affect tyre wear." Büyük değer aracın direksiyon hamlelerine daha fazla tepki vermesini sağlarken viraj tutunmasını azaltır. Ayrıca lastik aşınmasını da etkiler.

    Beklenen: Kısa ve yavaş virajlı, tümsekli, daha çok denge ve sürüş kabiliyeti gerektiren pistlerde büyük değerler işe yarar. Yüksek değerlerin lastik aşınmasını artıracağı varsayılabilir.

    2012 için: Gerçekten de büyük değerler aracın daha çabuk tepki vermesini ve sürücünün aracı daha fazla hissetmesini sağlıyor. Buna rağmen genel olarak dönüşlerde aracın tutunmasından çok fazla bir şey eksilmiyor. Buna rağmen bazı sürücüler Malezya, Büyük Britanya, Japonya gibi pistlerde tutunmayı daha da yüksek tutmak için düşük değerler seçebiliyorlar. Ayrıca çok karanlık bırakılan "This will also affect tyre wear." kısmı da çok ilginç. Lastik aşınmasını etkileyecek ama hangi yönde kaydırırsak daha çok etkileyecek ve olumlu mu olumsuz mu etkileyecek bu belli değil. Sadece varsayımlarla ve kesin olmayan pist üstü uzun süreli deneylerle belirlenebilir. Her şeyi bir kenera bırakırsak denge ayarlarının lastik aşınmasını etkilediği de yok. Tamamen oyuncunun frenlerdeki, virajlardaki kontrolüyle alakalı lastik aşınması.

    2013 için: 2012 için ne dediysem bu oyunda yanılmışım. Lastikler etkileniyor, tutunmada çok büyük farklar var ve her pist için farklılaşabilme olasılığı var. Ayrıca çözemediğim bir şekilde ön lastikler şu ana kadar denediğim her pistte arkalardan fazla aşınıyor. Oyunun en önemli ayar kısmı olabilir aşınma açısından.

    REAR ANTI-ROLL BAR

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value results in less understeer, but increases oversteer, making the car less stable at the rear. This will also affect tyre wear." Yüksek değer önden kaymayı azaltırken arkadan kaymayı artırır, bu da aracın arkasının daha dengesiz olmasına sebep olur. Ayrıca bu lastik aşınmasını da etkiler.

    Beklenen: Önden kaymanın yaşandığı ve ön lastiklere fazladan yük bindiği pistlerde büyük değerler hem hız anlamında hem de lastik aşınması anlamında avantaj sağlayacaktır. Buna rağmen aşırı yüksek değerler bazı pistlerde lastik aşınmasının artmasına ve kontrol edilemez bir oversteer'e yol açabilir.

    2012 için: Aynı ön tarafta olduğu gibi, lastik aşınmasının nasıl etkilendiği sadece varsayımlara ve tecrübelere dayanıyor. Arkadan kaymanın artış miktarı çok fazla değil. Arkadan kaymanın yüksek olduğu F1 2013'te bile çoğu sürücü aşırı oversteer ile uğraşmaya razı olacak hızlı gitmek için. Çünkü en yüksek değerin dezavantajı bu ayara alışıldığı ve uzmanlaşıldığı zaman o kadar azalıyor ki çoğu pilot bu hız kazanımını elde etmek için bu ayarı tercih ediyor lastiklerin aşınmasına-aslında bu da sadece yazıda kalıyor, öyle bir fazladan aşınma yok diğer ayarlara göre- aldırmadan.

    2013 için: Uzmanlaşamamamın da etkisi var ama bana göre 11 mutlak seçenek değil. Bazı pistlerde lastik aşınmasından dolayı farklı seçenekler denenebilir.

    SUSPENSION

    FRONT RIDE HEIGHT

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value yields more understeer in fast corners, and allows for softer springs and a more aggressive use of kerbs, but lowers overall downforce." Büyük değer hızlı virajlarda önden kaymaya neden olur, daha yumuşak süspansiyonların ve bordürlerin kullanılmasına imkan sağlar. Bununla birlikte toplam yere basma kuvvetini azaltır.

    Beklenen: Yüksek yere basma gerektiren pistlerde bunu sağlamak için düşük değerler kullanmak gerektiği, aynı zamanda bordürleri ve yumuşak süspansiyonları verimli kullanmak için yüksek değerler kullanmak gerektiği için yüksekliğin dengeli ve en verimli bir şekilde ayarlanması gerekmektedir.

    2012 için: Yumuşak süspansiyonlar her yükseklikte verimli bir şekilde kullanılabiliyor. Bordürlerden dolayı spin atıp piste alışamayan sürücüler için bile 3'ten yukarısı gereksiz azalan yere basma kuvvetine bakılınca. Arka kanat ayarlarında değindiğim birkaç süspansiyon ayarlarından biri bu.

    2013 için: Beklediğim oldu açıkçası. Sürüş stilimin de etkisi olabilir ama uç koşullar hariç yüksek ayarların etkisinin olduğunu düşünmüyorum.

    REAR RIDE HEIGHT

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value yields more oversteer in fast corners, and allows for softer springs and a more aggressive use of kerbs, but lowers overall downforce." Büyük değer hızlı virajlarda arkadan kaymaya neden olur, daha yumuşak süspansiyonların ve bordürlerin kullanılmasına imkan sağlar. Bununla birlikte toplam yere basma kuvvetini azaltır.

    Beklenen: Yüksek yere basma gerektiren pistlerde bunu sağlamak için düşük değerler kullanmak gerektiği, aynı zamanda bordürleri ve yumuşak süspansiyonları verimli kullanmak için yüksek değerler kullanmak gerektiği için yüksekliğin dengeli ve en verimli bir şekilde ayarlanması gerekmektedir.

    2012 için: Sadece oversteer'i artırması için biraz yükseltmek denenebilir. Yoksa 1 her koşulda en iyi ayar.

    2013 için: 1 her zaman iyi ayar olmayabiliyor. Hem önden kaymayı azaltmak için hem de daha agresif bordür kullanımı için birkaç birim yükseltilebilir.

    FRONT SPRING STIFFNESS

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value generates more understeer, more responsive handling and higher traction, but reduces cornering grip. Tyre wear will also be affected." Büyük değer daha fazla understeer'e neden olur, daha hassas bir denge ve yüksek çekiş sağlar. Bununla birlikte virajlardaki tutunmayı düşürür. Ayrıca lastik aşınmasını da etkiler.

    Beklenen: Hızlı virajların olduğu, akıcı pistlerde daha sert süspansiyonlar tercih edilir. Daha kısa ve yavaş virajların olduğu, bordürlerin çok kullanıldığı, dur-kalk olayının çok olduğu pistlerde daha yumuşak süspansiyonlar tercih edilir.

    2012 için: Pist karakteristiğine bakılmaksızın her zaman yumuşak süspansiyon daha iyi. Mekanik tutunmayı çok artırır, bordürlerin darbelerini daha iyi emer, düşük aero ayarından oluşan aerodinamik tutunma eksikliğini mekanik tutunmayla(evet, hızlı virajlarda bile) dengelemeye yardımcı olur. Bazen bazı sürücüler aracı daha fazla hissetmek için süspansiyonu 8-9 civarlarına çekebilirler. Yumuşak süspansiyonlardan beklenen lastik aşınması ise Codemasters'ın simülasyon deneyimi(!) sayesinde sorun olmaktan çıkıyor.

    2013 için: Lastik aşınmasına tam olarak etkisini çözemedim. Etkisi olmayabilir. Oluyorsa da hangi faktöre göre nasıl değiştiği belli değil bana göre. Yine de geçen seneye göre biraz sert süspansiyonlar iş görecektir.

    REAR SPRING STIFFNESS

    Aralık: 1-11

    Açıklama: "A higher value generates more oversteer and more responsive handling, but reduces traction and cornering grip. Tyre wear will also be affected." Büyük değer daha fazla oversteer'e neden olur ve daha hassas bir denge sağlar. Bununla birlikte çekişi ve virajlardaki tutunmayı azaltır. Ayrıca lastik aşınmasını da etkiler.

    Beklenen: Yüksek değerler bordürlerin, hızlanıp yavaşlanılan yerlerin, kısa ve yavaş virajların fazla olduğu yerlerde aracın tepkilerini artırması açısından avantaj sağlarken, çekişi düşürmesi açısından dezavantaj sağlar. Doğru dengeyi bulmak için böyle pistlerde 6-8 verimli olacaktır. Hızlı virajların olduğu akıcı ve ortalama hızı yüksek pistlerde ise 4-7 ideal bir sonuç verecektir.

    2012 için: Virajlardaki gerçek tutunmanın azlığı süspansiyonların yumuşaklığından dolayı üretilen ve aynı zamanda aerodinamik açığı kapatan mekanik tutunma tarafından o kadar iyi dengeleniyor ki sürücü bırakın viraj tutunmasının azlığını, çekiş eksikliğini bile hissetmiyor. 9-11 en ideal aralık her pist için.

    2013 için: Oyun F1 2011'e benzediğinden, yani mekanik tutunma daha fazla olduğundan, çok daha agresif ve sert süspansiyon seçimleri yapılabilir.

    GEARBOX

    Bence oyunun en gerçekçi olduğu ayar kısmı burası. Viteslere tek tek değineceğim bu kısımda.

    1. vites

    Genelde u virajları ve uzun düzlükler sonundaki 90. derecelik keskin virajlar haricinde fazla kullanılmayan ve kullanılmaması gereken bir vites. Belirttiğim virajlarda bu vitese düşüldüğünde araç 2. vitese oranla çok daha etkili bir şekilde viraja tutunuyor motor freninin yarattığı mekanik tutunma sayesinde. Bu vitesin etkili yavaşlamadan sonra yüksek çekişle üst vitese geçmesi için 2. vitesin oranı biraz kısa tutulabilir. Ben şahsen 2. vitesi 1. vitesten 4 birim sola kaydırıyorum. Buralarda 1. vitese motoru boğmadan ne kadar erken inilirse o kadar iyi dönüyor araç.

    2013 sonrası düzenleme: F1 2013'te daha fazla olan kalkışlardaki patinaj etkisini bu vitesi uzatarak çözebilirsiniz.

    2. vites

    Genelde 1. vitese inildikten hemen sonra gaza basıldığında motorun limitöre takılma olasılığının yüksek olduğu ve çekişin biraz az olmasının aracın daha kontrollü bir şekilde dönmesini sağlayan yerlerde; 3. vitesle rahatlıkla dönülebilen ama 2. vitese biraz zorlamayla(manuel vites düşürmek, virajın ortasında motorun devrini birden düşürmek için anlık fren hamleleleri yapmak gibi) yüksek benzin yükünde daha iyi bir tutunmayla geçilen virajlar için uygundur.

    3. vites

    Viraj çıkışındaki hızlanmada en önemli görevi üstlenen ve KERS'in en verimli kullanılabildiği vites. 2. vitesten sonra bir süre hızlanmak ve KERS'i verimli bir şekilde burada harcamak için 2. vitese göre 5 birim sağa kaydırıyorum. Ayrıca bu sayede 4. vitese de hızı taşıması için fazla yük bindirmemiş oluyorum. Çok ender de olsa 4. viteste, özellikle yarışın başlarındaki ağır yakıtla, aracın önden kaydığı yerlerde imdada yetişiyor.

    4. vites

    3. vitesin taşıdığı hızı devralıp 5. vitese aktarıyor ve 5. viteste araç zaten yüksek hızlara çıkmaya başlıyor. KERS'in en verimli çalıştığı viteslerden biri. Genelde 3. vitesin 1 birim soluna konumlandırıyorum. Bazen de hızlı girişli ve kademeli bir şekilde yavaşlayan yüksek tempolu virajlarda bu vitese düşerek hem tutunmayı hem de çıkış ivmesini artırmış oluyorum.

    5. vites

    Genelde yüksek hızların başladığı vites olması haricinde bir amaç için fazla kullanmadığım vites. Genelde 4. vitesle aynı hizada kullanıyorum. Çok uç hızlı virajlarda ve ağır yakıt yüküyle 6. vites yerine bu vitesi kullanmak verimli olabilir. Örneğin; Malezya 6. viraj, İspanya 9. viraj, Büyük Britanya Copse virajı, Abu Dabi 3. viraj gibi.

    6. vites

    Araç gücünü uzun soluklu kullansın ve 7. vitese daha yüksek bir maksimum hız imkanı tanısın diye uzun tuttuğum vites. Genelde 5. vitesin 2 birim sağında kullanıyorum.

    7. vites

    DRS ve sıralama aracıyla limitörde 1-3 saniye arası kalacak şekilde ayarladığım vites. Çünkü hem yarış içinde özellikle başlardaki ağır araçla çok uzun kalmasını istemiyorum hem de yarış içinde DRS açıldığında limitöre hemen vurup geçişimi zorlaştırmasını istemiyorum. Genelde 6. vitesin 1 birim sağında kullanıyorum.

    2013 sonrası düzenleme: Daha kısa oranlı vitesler iş görecek gibi duruyor F1 2013'te. Çünkü bu sene maksimum hızların azaltılmasıyla araç son viteste limitörü bulmakta zorlanabiliyor.

    ALIGNMENT

    CAMBER FRONT

    Aralık: {(-3.50) IN-OUT (-2.50)} [11 birim]

    Açıklama: "Decreasing the camber value improves front stability when turning but will lower straight line acceleration and increase front tyre wear." Kamber değerini düşürmek(IN) aracın ön taraftaki dengesini artırırken hızlanmayı ve ön lastik aşınmasını olumsuz yönde etkiler.

    Beklenen: Yüksek tutunma gerektiren yerlerde düşük kamber ayarı yardımcı olurken pistin karakteristik lastik aşınma miktarını ve çekişteki düşüşte kaybedilen zamanın artan tutunmayla telafi edilecek şekilde ayarlanması gerekir.

    2012 için: Normalde en sona çekildiğinde 2011 Belçika yarışında Red Bull pit duvarının ecel terleri dökmesine neden olan ayar oyunda maalesef beklenildiği kadar büyük bir lastik aşınma farkına sebep olmuyor. Çekişi de pek düşürdüğü söylenemez bilhassa en düşük aero paketiyle yarışılırken.

    2013 için: Lastik aşınmasından çok muzdarip olanlar sağa kaydırabilirler ama hız kaybedecekler. Bundan dolayı tur başına kaybın lastik korumasıyla kazanılacak zamanın önüne geçmesini engellemeleri mantıklı olur.

    CAMBER REAR

    Aralık: {(-1.50) IN-OUT (-0.50)} [11 birim]

    Açıklama: "Decreasing the camber value improves rear stability when turning but will lower straight line acceleration and increase rear tyre wear." Kamber değerini düşürmek(IN) aracın arka taraftaki dengesini artırırken hızlanmayı ve arka lastik aşınmasını olumsuz yönde etkiler.

    Beklenen: Ön tarafla aynı mantık. Ek olarak arka tarafta çekiş olduğu için sınırlar daha düşük tutulmuş.

    2012 için: Düşük ayarın çekişi arkada ön tarafa göre daha da düşürmesi ve aşınmayı daha da yükseltmesi beklenirken sadece arkanın dengesini artırıyor. Oyuncular da en düşük ayarı kullanmakta bir sakınca görmüyorlar doğal olarak.

    2013 için: Lastik aşınmasından çok muzdarip olanlar sağa kaydırabilirler ama hız kaybedecekler. Bundan dolayı tur başına kaybın lastik korumasıyla kazanılacak zamanın önüne geçmesini engellemeleri mantıklı olur.

    TOE FRONT

    Aralık: {(0.15) IN-OUT (0.05)} [11 birim]

    Açıklama: "A higher value makes the car responsive when turning but less stable on straights. A lower value has the reverse effect." Yüksek değer(OUT) aracın virajdaki hassasiyetini artırırken düzlüklerde stabilitesinin bozulmasına neden olur. Düşük değer(IN) ters etkiye sahiptir.

    Beklenen: Sert frenlemelerin olduğu uzun düzlüklü pistlerde yüksek değer aracın frenleme esnasında kontrolünün zorlaşmasına sebep olur. Bunu engellemek için yüksek değerlerden biraz fedakarlık yapılması gerekir.

    Gerçekte olan: Viraj hassasiyetini maksimuma çıkarmak için oyuncular maksimum değeri seçiyorlar. Düzlükte ise sadece 250-260 km/h'nin üzerine çıkınca biraz titreme oluyor. Onla da oyuncuların çoğu başa çıkabiliyor.

    TOE REAR

    Aralık: {(0.50) IN-OUT (0.20)} [11 birim]

    Açıklama: "A higher value makes the car responsive when turning but less stable on straights. A lower value has the reverse effect." Yüksek değer(OUT) aracın virajdaki hassasiyetini artırırken düzlüklerde stabilitesinin bozulmasına neden olur. Düşük değer(IN) ters etkiye sahiptir.

    Beklenen: Ön taraftakiyle tamamen aynı durum.

    Gerçekte olan: Yine ön taraftakiyle aynı. Ek için nota bakın.




    NOT: Bilgisi olan birisi bana oyundaki "TOE REAR" açıklamasının yanlış olup olmadığını söylesin. Benim bildiğime ve düşününce ulaştığım sonuca göre REAR TOE OUT değil REAR TOE IN dönüşü iyileştirir. Ayrıca REAR TOE OUT ayarının lastikleri aşındırması lazım. Bir yanlışlık var bence verilen bilgilere göre. Rica ediyorum, bilen biri bana bu durumu açıklasın. Ya oyun açıklamayı yanlış vermiş ya da ben yanlış düşünüyor ve biliyorum.

    2. NOT: Yaklaşık 4,5-5 saattir bu yazıyla uğraşıyorum, mutlaka fark etmediğim bir bilgi yanlışlığı, yazım hatası, çeviri hatası, anlatım bozukluğu olmuştur. Böyle bir hata görüp de bana söylerseniz çok memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 22 Ekim 2013; 15:25:01 >




  • Furkan Özcan,

    Yazını nasıl okudum bitirdim anlayamadım. Benim gibi F1 teknik konular hakkında bilgisi az olanlar için harika doküman olmuş.

    Emeğin için teşekkürler.
  • eagle kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim. Dökümanın yardımcı olduğuna çok sevindim. Birkaç şey daha ekledim sen okuduktan sonra. Son not hakkında fikrin varsa buraya yazmandan çok memnun olurum.
  • bjkalp B kullanıcısına yanıt
    Sorumluluk anlayışına ve gelişimine hayranım. Umarım dediğin gibi forumlarda, yarış sonrasında bizimle olursun David Coulthard gibi .

    Daha da önemlisi umarım bu yoğun dönemini en iyi şekilde atlatırsın.
  • F1 2013 çıktı. Steam için:

    Normal versiyon: 45 dolar

    Klasik versiyon: 65 dolar

    90'lar paketi: 10 dolar

    Klasik pistler paketi: 10 dolar
  • Furkan Özcan kullanıcısına yanıt
    Furkan,

    Öncelikle bu muhteşem yazın için sana teşekkür ederim. Kesinlikle herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Bazı arkadaşlar uzun diyerek okumaya üşenebilirler ancak araç ayarlarını anlamak isteyenler için harika bir yazı olmuş.

    Yazıda herhangi bir hata gözüme çarpmadı. Çeviri konusunda da iyi bir iş çıkarmışsın. Tebrik ederim.

    Tabii bu söylediklerinin hepsi F1 2012 için geçerliydi. F1 2013'ü denemeden kesin bir şey söylemek zor.

    Bu arada lig pilotlarımızdan bazıları oyunu şimdiden edindiler. AdiGhe ve DaRK LoRD'un oyunla ilgili ilk yorumları kontrolün önceki oyuna göre daha zor olduğu ve oyunun simulasyona yaklaştığı yönünde. Yani klavyeyle oynayanlar avantajlarını kaybedebilirler. Yeni fizikler en büyük avantajı direksiyonla oynayanlara sağlayacak gibi gözüküyor.

    NOT: Takım seçimleriyle ilgili bir duyuru birazdan yayınlanacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 4 Ekim 2013; 10:44:50 >




  • F1 2013 Sezonu İçin Takım Seçimleri Başlıyor!

    Bildiğiniz gibi oyunumuz bugün raflardaki yerini aldı. Bu da demek oluyor ki 1 ay içinde lige start vereceğiz. Tabii lige start vermeden önce takım seçimlerini yapmamız gerekiyor. Oyun da çıktığına göre önümüzdeki haftadan itibaren pilotlara takım tercihlerini sormaya başlıyoruz.

    Takım seçerken takımların kokpitlerine göre tercih yapacak arkadaşların bir an önce oyunu almalarını tavsiye ediyorum. Takım seçimlerine kadar oyunu edinemeyecek arkadaşlar da videolardan kokpitlere bakabilirler.

    Önümüzdeki hafta boyunca herkesin Steam'e daha sık girmesini rica ediyorum.
  • @Furkan Özcan Allah razı olsun senden. Harika bir iş başarmışsın. Açıklama enfes.
  •  TR ENDURANCE F1 2013 LEAGUE
  • steamdan mesajlara duyurulara bakamıyorum acaba buradan yazabilirmisiniz
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.