- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
40binde baskı balata biter mi?
68 Cevap29462 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1694 Mesaj
5 Haziran 2006; 13:50:59 

Herkese Merhaba,
Arabamı 40bin bakıma verdim. debriyaj kavraması çok yukarıya kaydı diye de şikayet bildirdim. Arayıp baskı balata bitmiş, değiştirmemiz gerekiyor dediler. masrafı 450 milyon civarında tutarmış.
Anlamadığım bişey var benim bundan önceki arabam olan Reno9'un baskı balatasını 124binde değiştirmiştim ve hala kaçırma yapmıyordu, sadece pedal çok sertleşmeye başlamıştı. ama bu yeni 2004 model elantra'nın baskı balatası 40 binde bitti.
Şimdi her iki arabayı da kullanan ben, üstelik de aynı güzergahta (sürekli evimle işyerim arasında) kullandığım halde aradaki 1'e 3'lük fark (40bin nire 124bin nire?..) nerden kaynaklanıyor anlayabilmiş değilim. şöför aynı, yol aynı bir tek arabalar farklı.

Reno9 - 1400cc - 72hp - 945kg (lpg kitiyle)
Elantra - 1600cc - 105hp - 1278kg - +klima +hidrolik direksiyon

1-Böyle bir fark yukarıdaki teknik özelliklerin farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
2-malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir mi?
3-40bin km baskı ömrü normal mi?
4-servislerde change yapılmış olma ihtimali olabilir mi?

Daha henüz hiçbir fren balatası değişmemişken (yani arabayı o denli nizami kullanıyorken), baskı balata bitirmiş olmayı bir türlü aklım almıyor.

Bu konuda uzman ve tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum.

Teişekkürler


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Haziran 2006; 13:55:45 


herhengi dik bir yokuşta zorladın mı?



1488 Mesaj
5 Haziran 2006; 13:58:16 

aynı insan aynı kullanım tarzı işe bence şüpheci davranmak gerek birde güvenilir bir ustaya gösterseydin


_____________________________




16152 Mesaj
5 Haziran 2006; 14:10:34 

biter tabii

10.000 de bile biter rampalarda felan sürekli sıyırttırırsan vitesle sürekli oynarsan

bizim arkadaşta reno twingo vardı araba 265000 km de idi ama baskı balatası orjinaldi hala çünkü sürekli şehirlerarası kullanıyodu


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


6658 Mesaj
5 Haziran 2006; 14:12:00 

baskı balatanın erken değişmesinin sebepleri

1. sürekli aşırı zorlama ve yük altında çalışma
2. kullanım hataları (dikkatsiz kullanım)
3. baskı balatanın montaj hataları
4. kalitesiz (daha ucuz) baskı balata
5. Fabrikasyon hatalar / imalat hataları
6. Araca, uygun olmayan balatanın kullanılması (kronik sorun)


_____________________________




12366 Mesaj
5 Haziran 2006; 14:31:47 


Allah korusun yaaa, vallaha araba 70 binde hala değişmedi çok şükür debriyaj falanda yumuşacık taş gibi kavrıyo araba bide balata masrafı çıakrsa ben biterim ozaman kayışlar lastikler yaz bakımı falan vallaha araba ne masraflı iş kardeşim.


Alah herkese kolaylık versin bol kazaç versin


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




6006 Mesaj
5 Haziran 2006; 14:52:32 

sol ayağını debriyajın üzerinde tutma


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


1694 Mesaj
5 Haziran 2006; 14:57:41 

yokuşta kalkış yaparken sorun yaşayan tiplerden değilim; strese de girmem. çok dik yokuşlarda gerektiğinde (nadiren bile olsa) el frenini kullanmaktan da çekinmem; utanmam.
yokuşlarda geri kaydırma stresine girmem çünkü en fazla 1-2cm kaçırırım. strese girmediğim için de arabayı geri kaydırma korkusuyla asla yarım debriyajda tutmam; frene basarım. kalkacağım zaman da adam gibi kalkarım. kavrama sürem genellikle yokuşta bile 3sn'yi geçmez. ayağımı hemen ayak dinlenme yerine alırım asla debriyajın üstünde tutmam.
dur kalk trafikte kırmızı ışık yanıyorken veya trafiğin açılmadığı/yürümediği belliyken önümdeki araç 1m ileriye aracını aldı diye ben de 1m'lik boşluk için gereksiz dur-kalk yapmam. dur-kalk ağır ilerleyen trafikte genellikle kısa bir kavramayla kalkış yapar trafiğin ağır akışına göre aracı gerektiğinde rölantide salındırırım; tekrarlı dur-kalk yapmaktan kaçınırım, bu sırada ayağım dinlenme yerinde olur.

sürekli uygun viteste iner-çıkarım. boşa salıp gereksiz fren kullanmam (o nedenle hala fren balataları değişmedi). mümkün olduğunca motor freninden faydalanırım.

genel kullanım stilim budur.

fren ve baskı balatanın kullanımla çok bağlantılı olduğunu çok iyi biliyorum. yukarıdaki lafların hepsini bir kenara bıraksak bile, benim asıl demek istediğim, eğer bu arabayı ne kadar zorladıysam, önceki renoyu da aynı şekilde zorladım demektir. bundan önceki reno'yu istanbul şehiriçi trafiğinde 124bin km baskı balata değiştirmeden kullandım. bu arada 2 defa fren takımı değiştirdim.
Bu arabayı da demekki aynı stilde kullanmışım ki hala frenlerimden bir sıkıntı yaşamıyorum. ama baskı balata birden bitti.
Benim kanaatim burada kullanıcı hatasından kaynaklanan bir durum yok (tabi her ne kadar servis bunu kabul etmeyecek olsa da ben kullanıcı hatası olmadığını biliyorum. neyse günahımız neyse karşılayacağız) benim asıl merak ettiğim konu bunun gerçek sebebinin ne olabileceği.
yani hyundai'lerin orjinal baskı balataları problemli olabilir mi? böyle kronik bir sorun var mı? eğer öyleyse uyumlu başka markalara yöneliriz; atıyorum kafadan uyumlu ingiliz malı lucas marka falan gibi.
ya da aklıma takılmıyor değil başka bakımlarda mesela 30bin bakımda eski bir aracın baskısıyla change yapılmış olabilir mi? ya da 20bin bakımda garantiden 2. vites senkromeç dişlisi değişmişti bu esnada yanlışlıkla (ya da bilerek) eski bir baskı grubu takılmış olabilir mi?

Yani aracımın birinde aynı trafikte baskı balatayı 124bin km kullanabiliyorken diğerinde 40bin km kullanmış olmak bana pek normal gelmiyor. sizce sürücü ve trafik koşulları aynıyken böylesine bir fark normal mi?

sizin fikriniz nedir?


_____________________________



1016 Mesaj
5 Haziran 2006; 15:11:34 


quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

yokuşta kalkış yaparken sorun yaşayan tiplerden değilim; strese de girmem. çok dik yokuşlarda gerektiğinde (nadiren bile olsa) el frenini kullanmaktan da çekinmem; utanmam.
yokuşlarda geri kaydırma stresine girmem çünkü en fazla 1-2cm kaçırırım. strese girmediğim için de arabayı geri kaydırma korkusuyla asla yarım debriyajda tutmam; frene basarım. kalkacağım zaman da adam gibi kalkarım. kavrama sürem genellikle yokuşta bile 3sn'yi geçmez. ayağımı hemen ayak dinlenme yerine alırım asla debriyajın üstünde tutmam.
dur kalk trafikte kırmızı ışık yanıyorken veya trafiğin açılmadığı/yürümediği belliyken önümdeki araç 1m ileriye aracını aldı diye ben de 1m'lik boşluk için gereksiz dur-kalk yapmam. dur-kalk ağır ilerleyen trafikte genellikle kısa bir kavramayla kalkış yapar trafiğin ağır akışına göre aracı gerektiğinde rölantide salındırırım; tekrarlı dur-kalk yapmaktan kaçınırım, bu sırada ayağım dinlenme yerinde olur.

sürekli uygun viteste iner-çıkarım. boşa salıp gereksiz fren kullanmam (o nedenle hala fren balataları değişmedi). mümkün olduğunca motor freninden faydalanırım.

genel kullanım stilim budur.

fren ve baskı balatanın kullanımla çok bağlantılı olduğunu çok iyi biliyorum. yukarıdaki lafların hepsini bir kenara bıraksak bile, benim asıl demek istediğim, eğer bu arabayı ne kadar zorladıysam, önceki renoyu da aynı şekilde zorladım demektir. bundan önceki reno'yu istanbul şehiriçi trafiğinde 124bin km baskı balata değiştirmeden kullandım. bu arada 2 defa fren takımı değiştirdim.
Bu arabayı da demekki aynı stilde kullanmışım ki hala frenlerimden bir sıkıntı yaşamıyorum. ama baskı balata birden bitti.
Benim kanaatim burada kullanıcı hatasından kaynaklanan bir durum yok (tabi her ne kadar servis bunu kabul etmeyecek olsa da ben kullanıcı hatası olmadığını biliyorum. neyse günahımız neyse karşılayacağız) benim asıl merak ettiğim konu bunun gerçek sebebinin ne olabileceği.
yani hyundai'lerin orjinal baskı balataları problemli olabilir mi? böyle kronik bir sorun var mı? eğer öyleyse uyumlu başka markalara yöneliriz; atıyorum kafadan uyumlu ingiliz malı lucas marka falan gibi.
ya da aklıma takılmıyor değil başka bakımlarda mesela 30bin bakımda eski bir aracın baskısıyla change yapılmış olabilir mi? ya da 20bin bakımda garantiden 2. vites senkromeç dişlisi değişmişti bu esnada yanlışlıkla (ya da bilerek) eski bir baskı grubu takılmış olabilir mi?

Yani aracımın birinde aynı trafikte baskı balatayı 124bin km kullanabiliyorken diğerinde 40bin km kullanmış olmak bana pek normal gelmiyor. sizce sürücü ve trafik koşulları aynıyken böylesine bir fark normal mi?

sizin fikriniz nedir?



Üstad ne kadar bilinçli bir sürücü/vatandaş olduğunu biliyorum. Tabii ki normal bir durum değil. Sıraladığın olası sebeplere aynen katılıyorum. Sanırım farklı bir yetkili ya da özel serviste durum değerlendirmesi yaptırmakta fayda var.


_____________________________




 
5 Mesaj
5 Haziran 2006; 15:40:19 

servis yalan söylemiş. anlattığın şekilde bilinçli bir kullanımda 40 bin de deb. balatası bitmez.
hidrolik debriyajlar, hep yukarda kavrar.

quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

Herkese Merhaba,
Arabamı 40bin bakıma verdim. debriyaj kavraması çok yukarıya kaydı diye de şikayet bildirdim. Arayıp baskı balata bitmiş, değiştirmemiz gerekiyor dediler. masrafı 450 milyon civarında tutarmış.
Anlamadığım bişey var benim bundan önceki arabam olan Reno9'un baskı balatasını 124binde değiştirmiştim ve hala kaçırma yapmıyordu, sadece pedal çok sertleşmeye başlamıştı. ama bu yeni 2004 model elantra'nın baskı balatası 40 binde bitti.
Şimdi her iki arabayı da kullanan ben, üstelik de aynı güzergahta (sürekli evimle işyerim arasında) kullandığım halde aradaki 1'e 3'lük fark (40bin nire 124bin nire?..) nerden kaynaklanıyor anlayabilmiş değilim. şöför aynı, yol aynı bir tek arabalar farklı.

Reno9 - 1400cc - 72hp - 945kg (lpg kitiyle)
Elantra - 1600cc - 105hp - 1278kg - +klima +hidrolik direksiyon

1-Böyle bir fark yukarıdaki teknik özelliklerin farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
2-malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir mi?
3-40bin km baskı ömrü normal mi?
4-servislerde change yapılmış olma ihtimali olabilir mi?

Daha henüz hiçbir fren balatası değişmemişken (yani arabayı o denli nizami kullanıyorken), baskı balata bitirmiş olmayı bir türlü aklım almıyor.

Bu konuda uzman ve tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum.

Teişekkürler



_____________________________



6658 Mesaj
5 Haziran 2006; 16:16:44 



_____________________________




6658 Mesaj
5 Haziran 2006; 16:34:14 

bu tamamen, o kişinin fiatcının verdiği ileri sürücülük dersine girmemiş olduğunu gösterir.
quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu



Yani aracımın birinde aynı trafikte baskı balatayı 124bin km kullanabiliyorken diğerinde 40bin km kullanmış olmak bana pek normal gelmiyor. sizce sürücü ve trafik koşulları aynıyken böylesine bir fark normal mi?

sizin fikriniz nedir?




_____________________________




9771 Mesaj
5 Haziran 2006; 16:37:05 

dedikodu ,ne kadar dikkatli olduğun yazım şeklinden anlaşılıyor.Bu işin içine dalman lazım .Gözünle debriyajın bittiğini gör bakalım bir kere.Sonra şu vites sekromenç olayın neden değişti.Belki montaj esnasında bir hata yapılmıştır.Bir kere elletmişin sistemi bundan sonra kullanım hatası olarak ben sende bir hata aramam.Her şeyi düşünmek lazım.Öyle 40.000 km de debriyaj balatasının bitmemesi lazım eğer çok zorlamadıysan aracını.Acaba başkalarına verdin de kontrolünden çıktığı an oldu mu ? bayanlar bilirsin şu debriyajı her zaman yanlış kullanma eğilimindeler (genelleme yapamayız ama maasesef doğru)

1990 öncesinde renault servislerinin üç kuruş kazanmak için yağ değiştiriken 1-2 litre kullanılmışyağdan kattıklarını ve sıfır yağ değiştirmiş gibi bunu uyguladıklarını şehir efsanesi şekliyle çok duymuştum .2 litre yağdan kazanacakları para ne olacak ama araca verdikleri zararı bir düşünün .Aynı zihniyet devam ediyorsa yuh olsun derim .Sonuçta ustalr oradan oraya transfer oluyorlar.


_____________________________




1597 Mesaj
5 Haziran 2006; 16:40:31 

Aracı itinalı kullandığını söylüyorsun, en iyisi bir başka yetkili servise de göster


_____________________________


‘Yâ Hû!’ hitabı
‘Hû’ya aşina olana yapılır, O’nu bilen O’nun edebini bilir




640 Mesaj
5 Haziran 2006; 17:05:41 

Servisten kaynaklanan bir duzenbazligin kokulari duyuluyor sanki. Siz de muhtemelen onceki bakimlardan birindeki senkromeç dislisi degisiminde kurban olmussunuz. Bu servislerin yaptigi sahtekarliklar hiç bitmeyecek. Benim de fiat tipo slx aracimin servislerde ne parçalarini çaldilar bu sekilde. Hem de yetkili servisler bunlar...


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


 
10734 Mesaj
5 Haziran 2006; 17:17:02 

Bi başka servise göster derim...


_____________________________



3442 Mesaj
5 Haziran 2006; 17:25:01 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes

bu tamamen, o kişinin fiatcının verdiği ileri sürücülük dersine girmemiş olduğunu gösterir.






Yapma serkes ya.orda baskı balata kullanımını anlatmadıkki...........


gelelim asıl soruya..

dedikodu arkadaşım debriyajı dediğin gibi kullanıyosan değil 40.000 140.000 gitmesi lazım.... Dediğğin gibi senkromenç probleminden dolayı şanzıman indiğinde bişeyler dönmüş olabilir yada debriyaj sisteminde bi hata vardır...... örneğin benim özellikle hidrolik sistemlerde karşılaştığım bi olay oluyor... özellikle fiat grubu belli bir süre sonra pedalı sertleşiyor.bunun yağlamasını yapmayınca belirli bi süre sonra pedaldan ayağını çekince pedal tam geri gelmiyor ve sanki ayağın üstündeymiş gibi aşınıyor...bu tarz bişey olabilir... ayarı düşmüş desem o zaten otomatik boşluk tamamlar bittikçe ancak bu ayardada bi sorun olma olasılığı var...

bir olasılıkta şanzıman araca takılırken montaj sırasında bi terslik çıkmış olabilir...imalat hatası olacağını pek sanmıyorum ama servise bi sor kaç tane bu tarz araç geldi diye......imalat hatası olsa yol testleri sırasında çıkabilir ancak çoğu kez çıkmayadabiliyor.......


kısacası bu sefer malesef değişeceksin......... ama servisten çıkınca mutlaka iyi bi ustaya git ve kontrol ettir derim.........servislerin yaptığı işçiliğe zerre kadar güvenilmez.....


_____________________________



1694 Mesaj
5 Haziran 2006; 17:48:09 

şu senkromeç değişimine neden olan şey 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor olmasıydı. yani öyle her zaman değil, ara sıra yapıyordu ama sıfır arabada insanın içini cız ettirircesine bir cayırtı kopuyordu. hemen servise götürdüm. yok bişey, yağladık tuzladık, bir daha yapmaz ama siz debriyaja tam basın dediler. peki neden sadece 2. viteste oluyor sorusunun cevabını veremediler.
sorun geçmedi tabi, ben de nasılsa garantili diye kullanmaya devam ettim. seyrek yapıyor ama yapıyor. 10bin bakım gelince tekrar söyledim ama sorun ara sıra meydana geldiği için ustaya gösteremiyorum. 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor diyorum. tamam bakarız dediler ve bakım sırasında birkaç vida gevşemiş onları sıktık, yağını değiştirdik, siz paspasa dikkat edin, debriyaja tam basın yapmaz dediler. tamam deyip paspası gözlerinin önünde çıkarıp bagaja attım ve gittim.
Sorun yine geçmedi ama bu ara kullana kullana sorunun dinamiklerini de keşfetmeye başladım. Öyle ki cartlaması için mutlaka 30-40 arası bir süratte olması gerekiyor ve vites değişiminin mutlaka 3'ten 2'ye doğru olması lazım. Bu iki şart aynı anda sağlandığında cartlama yapıyordu. 5'ten veya 4'ten yavaşlayıp 2'ye atınca yapmıyordu. sürat 30'dan az veya 40'tan fazla olduğunda 3'ten 2'ye alınsa bile yapmıyordu. zaten vites büyütürken kesinlikle yapmıyordu.
neyse, 20bin bakımda bu tarifi verdim, ustalar da cartlamayı kendileri gördüler ve sorun olduğunu nihayet kabul ettiler. bunun üzerine arabam 4 gün serviste yattı ve 2. vites senkromeçini değiştirdiler. (ya da belki hiç değiştirmediler.)

Şimdi senkromeçi gerçekten değiştirip değiştirmediklerini bilmiyorum. Yani bu işin uygulama kısmını bilmiyorum ama aklıma şöyle birşey geliyor; bu mümkün mü bilmiyorum: Belki de hiç senkromeç değiştirmediler onun yerine baskı ayarını gevşetmek suretiyle bu cartlamanın önüne geçtiler. Ama bu sayede ben debriyaja dokunmuyorken bile baskı sıkıca kavramayıp gevşek kalıyordu, ve böylece aracı her zorladığımda aslında gevşeklik nedeniyle balata sıyırıp duruyordum.

böyle bişey mümkün mü? böyle bir üçkağıt ve tembellik yapılmış olabilir mi?

Eğer böyle yaptılarsa baskı-balatanın erken bitmesi normal.

Baskı balatanın bittiğinden şüphem yok; çünkü artık kaçırmaya başladığını hissedebiliyordum. (çok miktarda şirket aracı kullandığımdan bitmiş balata ne demektir yakinen biliyorum. )


_____________________________



3442 Mesaj
5 Haziran 2006; 18:05:29 

Valla anlattığın tamamen senkronemç arızası o devirlerde değişmde yapması oarızanın yeni başaldığını gösterir.... debriyaj ayarını elentraların bilmiyorum ama oynamaları yani en azından o sesi öyle kesmeleri çok zor.......... diğer ihtimallere bak.......


_____________________________



2471 Mesaj
5 Haziran 2006; 18:38:23 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes

baskı balatanın erken değişmesinin sebepleri

1. sürekli aşırı zorlama ve yük altında çalışma
2. kullanım hataları (dikkatsiz kullanım)
3. baskı balatanın montaj hataları
4. kalitesiz (daha ucuz) baskı balata
5. Fabrikasyon hatalar / imalat hataları
6. Araca, uygun olmayan balatanın kullanılması (kronik sorun)





hacam benim de sana bi sorum war izninle

benim araba geçenlerde serilikte bi düşüş hissettirdi... basıyorum araba booooooo bio bağırıyo 1. viteste o dewir ve ses göre uçması lazım ama gitmiyo sanki hantallaştı araba
bende aldım serwise werdim dedim şikayetim bu adamlar baskı balata değişcez dedi... 1 hafta gün werdi yani 1 hafta sonra gel dedi... bende başka bi serwisten ertesi güne randawu aldım.neyse werdim arabayı yarın gel dediler ... ertesi gün gitiim dediler ki baskı balataya baktık bişe yok idare eder bende eee dedim dewam edin dedi... ama sorun aynen dewam ediyo araba hantallaştı basıyorum annnca bağırıyo gitmiyo napacam ya düşündüm mazot filitresinden olmasın yada turbodan yada baskı balata sizin fikriniz nedir SAYGILAR


_____________________________

MİRAZ


 
2423 Mesaj
5 Haziran 2006; 19:56:21 


quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

Herkese Merhaba,
Arabamı 40bin bakıma verdim. debriyaj kavraması çok yukarıya kaydı diye de şikayet bildirdim. Arayıp baskı balata bitmiş, değiştirmemiz gerekiyor dediler. masrafı 450 milyon civarında tutarmış.
Anlamadığım bişey var benim bundan önceki arabam olan Reno9'un baskı balatasını 124binde değiştirmiştim ve hala kaçırma yapmıyordu, sadece pedal çok sertleşmeye başlamıştı. ama bu yeni 2004 model elantra'nın baskı balatası 40 binde bitti.
Şimdi her iki arabayı da kullanan ben, üstelik de aynı güzergahta (sürekli evimle işyerim arasında) kullandığım halde aradaki 1'e 3'lük fark (40bin nire 124bin nire?..) nerden kaynaklanıyor anlayabilmiş değilim. şöför aynı, yol aynı bir tek arabalar farklı.

Reno9 - 1400cc - 72hp - 945kg (lpg kitiyle)
Elantra - 1600cc - 105hp - 1278kg - +klima +hidrolik direksiyon

1-Böyle bir fark yukarıdaki teknik özelliklerin farklı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
2-malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir mi?
3-40bin km baskı ömrü normal mi?
4-servislerde change yapılmış olma ihtimali olabilir mi?

Daha henüz hiçbir fren balatası değişmemişken (yani arabayı o denli nizami kullanıyorken), baskı balata bitirmiş olmayı bir türlü aklım almıyor.

Bu konuda uzman ve tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum.

Teişekkürler


arkadaşım arabanın baskı balatasınınkm filan bir alakası yok.Tamamen kullanıcı hatasından kaynaklanır.Ver bana bi arac 10 dakkada bitireyim debriyajını..Bunu yapmak çok zor değil..Tamin ediyorum aracı yokuşta çok fazla zorladın diye düşünüyorum..Ekseri yokuşta zorlarsan, aracı kaldıramassan o zaman büyük hasar alır...Şöyle bir örnek veriyim sana ben..Ben oto yedek parçacısıyım doğan taksisine debriyaj baskı balata seti sattım adam bir ay sonra geldi yanıma benim baskı balata bitmiş dedi...Adam bana diyo bana arızalı mal verdin dedi bana..Adama tak izah ettik canımız çıktı..Bizimn millet biraz geç anlar biliyosunuz...İşte böyle Kısaca aracını yokuşta zorlama bence eğer yokuşta kalkarken zorlanıyosan el freninle kakmayı dene derim..


_____________________________



 
742 Mesaj
5 Haziran 2006; 20:18:15 

baskı diskini 10,000 km de dahi bitirenler var bu gerek malzeme kalitesi gerekse kullanımdan kaynaklanan sorunlardan olabilir.
ancak diğer renault da baya bi km yapmışşınız ve aynı yolda aynı şekilde kullanıyorsanız bitmemesi gerekiyor.
belki de malzeme kalitesinden kaynaklanan bir durum vardır.


_____________________________

teknoloji olmada asla...


2683 Mesaj
5 Haziran 2006; 21:05:57 

DEDİKODU,
3. VİTESTEN 2 YE ÇEKERKEN BAHSETTİĞİN OLAY SENKROMEÇ SORUNU.
SENKROMEÇ DEĞİŞTİRMEDEN DE KESİLMEZ... DEMEKKİ DEĞİŞMİŞ...
ANCAK, BU İŞLEM ESANASINDA, ŞANZIMANIN TAMAMEN İNDİRİLİP SÖKÜLMESİ GEREKİR. VE BU SIRADA BASKI BALATA DA ÇIKARILMIŞTIR.
KORKARIM Kİ, CHANGE VAR. (AMAÇ, SENİN ARACINDAN ÇIKAN BALATAYI KULLANMAK DEĞİL; SENİ KISA ZAMANDA SERVİSE ALIP, BASKI BALATA BİTTİ DEYİP ÖPMEK).

ÇÜNKÜ NORMAL KULLANIMDA 40 BİNDE DEBRİYAJ BALATASI BİTMEZ...
(ANLATTIKLARINDAN ANLADIĞIM KADARIYLA, ARACI NASIL KULLANMAK GEREKTİĞİNİ BİLEN BİRİSİN. DAHA ÖNCE DE DEĞİŞİK ARAÇLAR KULLANMIŞSIN... BALATAYI BİTİRECEK TARZDA ACEMİCE KULLANMADIĞIN BELLİ OLUYOR.)

YANİ, ANLAYACAĞIN OLAN OLMUŞ. EĞER ARACIN GARANTİSİ DEVAM ETMİYORSA, SANAYİDE İYİ BİR USTAYA YAPTIRABİLİRSİN...
ANCAK ŞANZIMANI İNDİRMEK 150 YTL DEN AŞAĞI DA OLMAZ...


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


3726 Mesaj
5 Haziran 2006; 21:31:15 

DEbriyajı sağ ayakla kullan hiç eskimez


_____________________________




2471 Mesaj
5 Haziran 2006; 22:17:03 

BENİM SORUYA KİMSE CWP WERMEDİ YA WALLA WAR BU İŞTE Bİ İŞ


_____________________________

MİRAZ


640 Mesaj
6 Haziran 2006; 0:29:29 

miraz.miraz, sikayetinizi biraz daha detayli anlatabilirseniz fikir verilebilir kanaatindeyim. Araç nasil gitmiyor? devir yukselmesi normal mi, vites bosta iken gaz verince tikanma mi oluyor, gurultu artisi hangi devir araliklarinda vs vs vs... biraz detaylardan bahsetmelisiniz... yoksa yorum yapmak mumkun olmuyor...


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


1694 Mesaj
6 Haziran 2006; 10:14:03 

Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler, sağolun, varolun.
yokuşta veya başka şekilde zorlama olayına gelince, fazla uzatmadan şunu söylemek istiyorum:
benim önceki reno9'da el frenini pek kullanmazdım. ehliyeti aloalı 16 sene olmuş, yokuşta kaldırma problemi de yaşamadığım için el freni kullanmayı, o dönemler, beceriksizlik olarak düşünürdüm.
bilen bilir, reno9'larda kalkışta veya kullanırken gaza yüklenince vites topuzu geriye doğru oynar. Aslında sadece vites topuzu değil, motor, şanzuman hepsi birlikte hareket edermiş. Yan duran motora yüklenildiğinde motordan kaynaklanan dönme momentini absorbe etmek için bir düzenek yapılmış. o düzenek şöyle bişey, motor şaseye 3 adet lastik takoz ile tutturulmuş. böylece motor ve şanzuman bir bütün olarak bu takozlar üzerinde esneyip dönme momentinin etkisini azaltabiliyor.
Neyse, vites topuzunun oynamaları baya bir artınca servise gittim. (yukarıdaki çalışma mantığını orada öğrendim) esnemekten lastik takozlardan bir tanesi yırtılmış, neredeyse kopmak üzere, motor bağlantısız kalmak üzere. "abi yokuşlarda el freni kullanıyor musun?" diye sordular. hayır dedim. "O zaman en azından dik yokuşlarda kullan yoksa değiştirdiğimiz bu takoz da kısa süre sonra yırtılır, yolda kalabilirsin!" dediler. reno9'larda durum buymuş.
O gün bu gündür alışkanlık edindim ve bu alışkanlığım yeni arabamda da devam ediyor; yokuş dikse el frenini çekerim, asla utanmam, erinmem. mesela ıhlamur'dan yıldız'a çıkarken dur-kalk yapmam gerekirse el freni çekerim.
yokuşta bir yerde normalin ötesinde baskıyı sıyırıp yakacak bir zorlama yapmadım, bundan kesinlikle eminim, hatta son kararım.


_____________________________



9771 Mesaj
6 Haziran 2006; 10:56:10 

dedikodu benim nacizane yorumum şu (dedektif değiliz ama suç kanıtı var ortada gibi)

Sekromeç denilen şey zaten dişlilerin biriine kolayca geçmesi için uygulanan sistem.Vites küçültürken olması normal .Bu sorunu ben imprezamda yaşadım ve debriyaj yükseklik ayarıyla oynayınca bu sorun düzeliyor.Ancak 65 km de debriyaj balatam bitti (araç dört çeker ve kulanım hataları da var ).Sonra oturdum düşümdüm eğer debriyaj kavrama noktasını değiştirmeseydim acaba daha uzun gider miydi diye.
Birinci varsayım;
Bence senin araçta dişli falan değişmedi sadece ayar yapıldı bu da vites geçme problemini çözdü ancak daha aşagıda kavrayan baskı balatan çabuk bitti.

İkinci varsayım;
Gerçekten dişli değişti ancak şanzıman indiği için tekrar takarken fabrikasyon gibi mükemmel yapamadılar ve debriyaj yüksekliğini değiştirdiler.Buda baskının erken bitmesine neden oldu.

Not: Tabii ki kavrama noktasının yerinin değiştirilmesi baskı balatanın ömrünü etkilemez.Ancak her söför belli bir kullanım tarzına sahiptir ve de bu yüzden yükseklik azalınca küçük de olsa kullanuım hataları olabiliyor buda sonuçta baskının ömrünü azaltıyor.En önemli neden sık debriyaja basmak olduğu için sehir içinde 40000 km ile sehir dışındaki 40000 aynı olmaz .Bunu unutmamak gerekir.




quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

şu senkromeç değişimine neden olan şey 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor olmasıydı. yani öyle her zaman değil, ara sıra yapıyordu ama sıfır arabada insanın içini cız ettirircesine bir cayırtı kopuyordu. hemen servise götürdüm. yok bişey, yağladık tuzladık, bir daha yapmaz ama siz debriyaja tam basın dediler. peki neden sadece 2. viteste oluyor sorusunun cevabını veremediler.
sorun geçmedi tabi, ben de nasılsa garantili diye kullanmaya devam ettim. seyrek yapıyor ama yapıyor. 10bin bakım gelince tekrar söyledim ama sorun ara sıra meydana geldiği için ustaya gösteremiyorum. 2. viteste ara sıra cartlama yapıyor diyorum. tamam bakarız dediler ve bakım sırasında birkaç vida gevşemiş onları sıktık, yağını değiştirdik, siz paspasa dikkat edin, debriyaja tam basın yapmaz dediler. tamam deyip paspası gözlerinin önünde çıkarıp bagaja attım ve gittim.
Sorun yine geçmedi ama bu ara kullana kullana sorunun dinamiklerini de keşfetmeye başladım. Öyle ki cartlaması için mutlaka 30-40 arası bir süratte olması gerekiyor ve vites değişiminin mutlaka 3'ten 2'ye doğru olması lazım. Bu iki şart aynı anda sağlandığında cartlama yapıyordu. 5'ten veya 4'ten yavaşlayıp 2'ye atınca yapmıyordu. sürat 30'dan az veya 40'tan fazla olduğunda 3'ten 2'ye alınsa bile yapmıyordu. zaten vites büyütürken kesinlikle yapmıyordu.
neyse, 20bin bakımda bu tarifi verdim, ustalar da cartlamayı kendileri gördüler ve sorun olduğunu nihayet kabul ettiler. bunun üzerine arabam 4 gün serviste yattı ve 2. vites senkromeçini değiştirdiler. (ya da belki hiç değiştirmediler.)

Şimdi senkromeçi gerçekten değiştirip değiştirmediklerini bilmiyorum. Yani bu işin uygulama kısmını bilmiyorum ama aklıma şöyle birşey geliyor; bu mümkün mü bilmiyorum: Belki de hiç senkromeç değiştirmediler onun yerine baskı ayarını gevşetmek suretiyle bu cartlamanın önüne geçtiler. Ama bu sayede ben debriyaja dokunmuyorken bile baskı sıkıca kavramayıp gevşek kalıyordu, ve böylece aracı her zorladığımda aslında gevşeklik nedeniyle balata sıyırıp duruyordum.

böyle bişey mümkün mü? böyle bir üçkağıt ve tembellik yapılmış olabilir mi?

Eğer böyle yaptılarsa baskı-balatanın erken bitmesi normal.

Baskı balatanın bittiğinden şüphem yok; çünkü artık kaçırmaya başladığını hissedebiliyordum. (çok miktarda şirket aracı kullandığımdan bitmiş balata ne demektir yakinen biliyorum. )



_____________________________




1694 Mesaj
6 Haziran 2006; 10:56:28 

Kafama takılan birşey daha var:
eğer bu balata spesifik bir olaydan dolayı yanmadıysa (böylesine zorlanmadığına eminim) yani 40 bin km boyunca kötü kullanımdan dolayı kademe kademe bitme noktasına geldiyse, o zaman 20bin'de senkromeç değişimi için söktüklerinde balatanın (yarı ömrünü bitirmiş derecede) aşırı aşınmış olduğunu gözlemlemiş olmaları ve beni araç kullanım alışkanlığımla ilgili uyarmış olmaları gerekmez miydi? yani 20bin km'de açtıklarında gözle görünür bariz bir aşınma ile karşılaşmış olmaları ve buna göre beni "Abi arabayı nasıl kullanıyorsun? balatayı çok hırpalamışsın, yakında biter bu. fazla zorlama." tarzında uyarmış olmaları gerekmez miydi?
yarı ömrünü tamamlamış bir baskı balatanın aşınması söküldüğü zaman usta tarafından çıplak gözle farkedilemez mi?

bunların hiçbiri bana söylenmediğine göre 20bin km'de senkromeç değişimi için söküldüğünde baskı balatanın tertemiz olduğunu ve dikkat çekici hiçbir aşınmasının olmadığını düşünüyorum.

O halde bu baskı balatanın başına ne geldiyse 20bin km'deki senkromeç değişimi sırasında veya sonrasında geldi demektir. Bu durumda aklıma iki seçenek geliyor. Aslında bir üçüncü seçenek de var ama, ben bu arabayı 20bin km düzgün kullandığıma göre (çünkü senkromeç değişiminde baskı balata sorunu rapor edilmedi) ve önceki arabamı da 124bin km düzgün kullandığıma göre (çünkü baskı 124binde değişmişti) kalan 20bin km'yi de düzgün kullanmışımdır (tümevarım yaklaşımı). o nedenle 3. seçeneğin üzerinde durmadan aklıma gelen diğer iki seçenekten bahsedeyim:
Birincisi, 20bin'deki senkromeç değişimi sırasında bilerek veya bilmeyerek benim baskı balatayı eski bir tanesiyle değiştirdiler ve o da ancak itinalı bir kullanımla 20bin km daha dayanabildi.
İkinci seçenek olarak da 20bin'deki senkromeç değişimi sırasında baskı grubunu takarken düzgün monte edemediler ve ben bu işçilik hatası yüzünden son 20bin km'yi sürekli balata sıyırarak gezdim ve nihayet balata bitti.
Birinci seçenek kötü niyete girer. Günahı boyunlarına, buraya bir soru işareti koyuyorum. Ama insanlık namına böyle bir seçeneğe de ihtimal vermek istemiyorum. böyle birşey olmamıştır diyorum.
Geriye kalıyor montaj sırasındaki işçilik hatası. 40binde balatayı bitirmiş olmanın asıl nedeni olsa olsa böyle birşeydir diye kendi kendime açıklama yapabiliyorum.

Böyle birşey mümkün müdür? hatalı montaj yüzünden balata çok erken bitmiş olabilir mi?

Yoksa çok utanç verici, çünkü, arabayı ciyak ciyak bağırtıp yerinden oynatamayan, balatayı sıyıran acemi bayanlar bile 40bin'den fazla kullanıyorlar. kendimi kötü hissettim, walla.


_____________________________



 
996 Mesaj
6 Haziran 2006; 11:04:07 

hER markada mutlaka malzeme hatası olan modeller oluyorrr. Size öylesi denk gelmiş araç garanti kapsamındaysa şarlayın alın hakkınızı bu km de debriyajmı bitermiş bu kullanımda


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


9771 Mesaj
6 Haziran 2006; 11:16:11 

dedikodu ikinci seçenek bence daha makul görünüyor.Balatanı söktüklerini sanmıyorum .Montaj hatası bazen hemen ortaya çıkmaz .Belli bir süre sonra debriyaj balatasında olduğu gibi görünebilir.

ben montaj veya debriyaj yüksekliği değişimi diyorum .Tabii sadece benim yorumum bu


_____________________________




6658 Mesaj
6 Haziran 2006; 11:36:41 

pm. attım
daha doğrusu bu mesajından önce pm ini gördüğüm için pm attmış bulundum.
quote:

Orjinalden alıntı: miraz.miraz






hacam benim de sana bi sorum war izninle

benim araba geçenlerde serilikte bi düşüş hissettirdi... basıyorum araba booooooo bio bağırıyo 1. viteste o dewir ve ses göre uçması lazım ama gitmiyo sanki hantallaştı araba
bende aldım serwise werdim dedim şikayetim bu adamlar baskı balata değişcez dedi... 1 hafta gün werdi yani 1 hafta sonra gel dedi... bende başka bi serwisten ertesi güne randawu aldım.neyse werdim arabayı yarın gel dediler ... ertesi gün gitiim dediler ki baskı balataya baktık bişe yok idare eder bende eee dedim dewam edin dedi... ama sorun aynen dewam ediyo araba hantallaştı basıyorum annnca bağırıyo gitmiyo napacam ya düşündüm mazot filitresinden olmasın yada turbodan yada baskı balata sizin fikriniz nedir SAYGILAR




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 6 Haziran 2006; 11:37:49 >


_____________________________




1694 Mesaj
6 Haziran 2006; 15:24:26 

Şu soruya hala cevap arıyorum:
Diyelim ki ben acemiyim ve sürekli olarak baskı balatayı yıpratıcı biçimde araç kullanıyorum. o zaman aracı aldığım günden balatanın bittiği 40bin km'ye kadar (kendi kullanım sitilim yanlış olduğu için) kademeli ve düzenli olarak balatayı yiyip bitirdim demektir, öyle değil mi?
Bu durumda servistekiler 20bin km'de şanzımanı indirdiklerinde yarı ömrüne kadar yenmiş-aşınmış bir balatayla karşılaşmış olmalılar, değil mi?

Peki yarı ömrüne kadar aşınmış bir balata gözle görüldüğünde kolayca farkedilebilir mi? yoksa balata tamamen bitene kadar ne denli aşınmış olduğu anlaşılamaz mı?

Benim tahminim, görüldüğünde aşırı aşınmış olduğu anlaşılabiliyor olmalı, çünkü fren balatalarında gözle muayenede aşınmış olduğu anlaşılabiliyor.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Şimdiden teşekkürler.


_____________________________



9771 Mesaj
6 Haziran 2006; 16:45:25 

baskı balatanın aşındığı kolayca anlaşılır bunu kendiniz de anlayabilirsiniz.Basit birşey .Ben daha önce söylemiştim, sen servis işini deş biraz.Her işin bir izi vardır. Nasıl boyalı olan yüzey anlaşılıyorsa , değişmiş baskı balata da anlaşılır, değişmiş dişli de.Eeğr işin içinde canbazlık varsa ,diğer servis sana söyler bunu .Siz yanlızca bu parça değişmi mi diye sorun yeter ustaya.


quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

Şu soruya hala cevap arıyorum:
Diyelim ki ben acemiyim ve sürekli olarak baskı balatayı yıpratıcı biçimde araç kullanıyorum. o zaman aracı aldığım günden balatanın bittiği 40bin km'ye kadar (kendi kullanım sitilim yanlış olduğu için) kademeli ve düzenli olarak balatayı yiyip bitirdim demektir, öyle değil mi?
Bu durumda servistekiler 20bin km'de şanzımanı indirdiklerinde yarı ömrüne kadar yenmiş-aşınmış bir balatayla karşılaşmış olmalılar, değil mi?

Peki yarı ömrüne kadar aşınmış bir balata gözle görüldüğünde kolayca farkedilebilir mi? yoksa balata tamamen bitene kadar ne denli aşınmış olduğu anlaşılamaz mı?

Benim tahminim, görüldüğünde aşırı aşınmış olduğu anlaşılabiliyor olmalı, çünkü fren balatalarında gözle muayenede aşınmış olduğu anlaşılabiliyor.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Şimdiden teşekkürler.



_____________________________




 
1513 Mesaj
6 Haziran 2006; 17:06:18 

stılo'yu bu genellemeye katma derim ben. 30.000 deyim ve debriyaj hala pamuk gibi. ama eski şahin'imde debriyaj teli değiştikten 15 gün sonra taş gibi oluyordu. birkaç kere bu şikayetle servise gitmiştim. garantiden değiştirmişlerdi. tekrar tekrar sertleşince vazgeçmiştim.

quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci
... özellikle fiat grubu belli bir süre sonra pedalı sertleşiyor.bunun yağlamasını yapmayınca belirli bi süre sonra pedaldan ayağını çekince pedal tam geri gelmiyor ve sanki ayağın üstündeymiş gibi aşınıyor...



debriyaj balatasının ömrü arabanın modeline göre de değişiyor olabilir. benim şahin'in 90.000 de değişmişti. sorduğumda şahin için iyi bile gitmişsin demişlerdi. ama 2. el aldığım arabalarımın tümünde 50.000 görmeden debriyaj baskı malesef değişmişti.


_____________________________



1694 Mesaj
8 Haziran 2006; 15:39:18 

baskı balatanın tam kavramıyor olması (veya başka bir aşındırıcı sorununun olması) yakıt tüketimini artırır mı?

Çünkü 20bindeki senkromeç değişiminden sonra ortalama yakıt tüketimim (yol koşulları, kullanıcı vs. hep aynıyken) 1,5 litre kadar artmıştı. yani senkromeç değişti araba fazla tüketmeye başladı.
senkromeç değişimine kadar ortalama 8 litre civarında tüketen arabamın tüketimi 9,5 litre civarına çıktı. geçen senenin tamamında tüketim ortalaması 9,6 litre (bütün kayıtlar mevcut).

Tüketim arttı diye defalarca servise götürdüm ve her seferinde de senkromeç değişimiyle birlikte tüketimin birden arttığını söyledim. şu şanzımanı bir daha kontrol edin, her ne sorun varsa bunun yüzünden ben fazla tüketiyorum dedim. Ama ısrarla motoru supap ayarlarını ve işletim sistemini vs. kontrol ettiler.

Her seferinde kendilerine ısrarla "siz yanlış ata oynuyorsunuz, motorla ilgili hiç bir şikayetim yok! siz şanzımanı elledikten sonra tüketim birden arttı; her ne olduysa çözümü o şanzımanın içinde. Orayı kontrol edin!" diyorum. bana ısrarla ordan tüketim artmaz deyip geçiştiriyorlar.

yeni baskı balata takıldığından beridir de ortalama tüketimi 10 litrenin altına düşürmekte zorlanıyorum. eskiden 8 litreydi tüketimim ve hiç özen göstermeden kullanıyordum. şimdi ise üzerine titreye titreye 10 litre. güzergah aynı.

o şanzıman grubunun içinde birşeyler yanlış gidiyor ya... ne olduğunu bilen de yok bulmaya niyeti olan da... tüketim hala yüksek ve bunun tek nedeni de şanzıman grubu. tüketim düzelmediğine göre şanzıman grubundaki sorun hala devam ediyor demektir. Bu sorun, 20bin km içinde balatayı bitirdiğine göre (20binden 40bine kadar) demek ki yeni takılan balata da korkarım 60bin civarında bitmiş olacak.

zorla arabayı sattıracaklar adama yaw.


_____________________________



171 Mesaj
8 Haziran 2006; 15:52:28 

İstatistiksel olarak sen gayet iyi bir şöförsün (bundan önceki renonda 120 bin balata gitmiş)
ve ilk 20.000'e kadar bu arabada da sorun çıkmamış.
Sorun kesinlikle (yakıt tüketimi de artmış) 20.000 de yapılan müdahaleden sonra başlamış.
Kuvvetle muhtemel servis montaj hatası yapmış ve hata yaptığını kabul etmek istemiyor
Aslında garantiden bütün parçaları değiştirebilirler ama karizma dağılır diye yapmıyorlar. Böyle servislere
Hepimiz insanız hata yapabiliriz di mi


_____________________________



 
1752 Mesaj
8 Haziran 2006; 15:59:31 

kullanmayı bilmezsen biter tabii.


_____________________________



 
1513 Mesaj
8 Haziran 2006; 18:15:00 

arttırır tabi.
quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

baskı balatanın tam kavramıyor olması (veya başka bir aşındırıcı sorununun olması) yakıt tüketimini artırır mı?



ben kendi başıma gelen servis hikayesini anlatayım. c.bağ fırat otoya arabamı verdikten ertesi sabahtan itibaren arabam zor çalışmaya başladı. servise gittim bu ne dedim. akün ölmüştür dediler. ya dedim aküm tam servise geldiği gün mü öldü? böyle rastlantı mı olur? olur dediler. ben servistekilerin akümü alıp yerine eski bir akü taktıklarına emin olarak akümü değiştirdim. sonra ertesi sabah yine aynı şey. bir türlü düzelmedi. bir gün bir müşterimde durumu anlatırken müşterimin elemanı "eski bir ustaymış." daha arabayı görmeden bu ustalığı çoktan bırakmış arkadaş durumu anladı. avans sıkıştırıyo dedi. durum akü ile alakasızmış. motor soğuk olduğu için yapıyormuş. tabii ki motor sıcakken yapmadığı için ben de akünün şarj olduğunu sanıyordum. bir el attı düzeltti.

olan sapasağlam mutlu aküme oldu.

ben daha düzgün bir servise rastlamadım. yeni arabamda avcılar otoyu tercih ettim. o da sinir etti beni. yine fırata gidecem galba.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinemre -- 8 Haziran 2006; 18:18:25 >


_____________________________



 
103 Mesaj
8 Haziran 2006; 22:43:07 

Sn. dedikodu,
öncelikle başınıza gelen talihsiz durum için "geçmiş olsun" diyorum... Bahsettiğiniz "cartlama" sorununun değişik bir versiyonu benim 2005 model ELANTRA aracımda da mevcut. Şöyle ki, sizinkinin tam tersi şekilde, benim aracımın şanzımanı vitesi 1'den 2'ye veya 2'den 3'e atarken ses yapıyor...
Bu sorunumu ilettiğim ve beraberce test sürüşü yaptığımız (gariptir o gün ben ve beraber teste çıktığımız iki usta aracı kullanmamıza rağmen hiç ses yapmadı ???) Tuzla Merkez Servis yetkilileri, olayın senkromeç dişlisinden kaynaklanıyor olabileceğini, eğer ilerlerse araç beş yıllık garanti süresini geçirmediği her zaman ücretsiz değiştirileceğini söylediler... Ben de yeni aracımın şanzımanını çok mecbur kalmayınca elletmemek için çıkan sese karşı iki değişik yöntem buldum ve oldukça işe yaradı;
1- 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken, yolun akış hızı uygunsa, 2500 devir civarına çıkıyorum, debriyaja basıyorum, 1-2 saniye bekliyorum, devir 2100-2200 civarına düşünce vitesi değiştiriyorum,
2- aynı işi eğer yol hızlı akıyor veya kalabalıksa bu sefer direkt olarak 3000 devire çıkıp aniden vitesi bir üste atarak yapıyorum...
Kendimce bulduğum bu iki yöntemle şimdilik ses olayını aştım gibi geliyor, ancak bu yaptıklarımın debriyaj balatasına etkilerini bilemiyorum açıkçası...
Eğer yakınsanız, sorununuz için Tuzla Merkez Servisine randevu alarak başvurmanızı önerebilirim, çünkü orası, bildiğim kadarı ile, diğer yetkili servislerin çözemediği işleri çözebiliyor...
Saygılarımla...


_____________________________



1694 Mesaj
12 Haziran 2006; 9:19:00 


quote:

Orjinalden alıntı: elantra

Sn. dedikodu,
öncelikle başınıza gelen talihsiz durum için "geçmiş olsun" diyorum... Bahsettiğiniz "cartlama" sorununun değişik bir versiyonu benim 2005 model ELANTRA aracımda da mevcut. Şöyle ki, sizinkinin tam tersi şekilde, benim aracımın şanzımanı vitesi 1'den 2'ye veya 2'den 3'e atarken ses yapıyor...
Bu sorunumu ilettiğim ve beraberce test sürüşü yaptığımız (gariptir o gün ben ve beraber teste çıktığımız iki usta aracı kullanmamıza rağmen hiç ses yapmadı ???) Tuzla Merkez Servis yetkilileri, olayın senkromeç dişlisinden kaynaklanıyor olabileceğini, eğer ilerlerse araç beş yıllık garanti süresini geçirmediği her zaman ücretsiz değiştirileceğini söylediler... Ben de yeni aracımın şanzımanını çok mecbur kalmayınca elletmemek için çıkan sese karşı iki değişik yöntem buldum ve oldukça işe yaradı;
1- 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken, yolun akış hızı uygunsa, 2500 devir civarına çıkıyorum, debriyaja basıyorum, 1-2 saniye bekliyorum, devir 2100-2200 civarına düşünce vitesi değiştiriyorum,
2- aynı işi eğer yol hızlı akıyor veya kalabalıksa bu sefer direkt olarak 3000 devire çıkıp aniden vitesi bir üste atarak yapıyorum...
Kendimce bulduğum bu iki yöntemle şimdilik ses olayını aştım gibi geliyor, ancak bu yaptıklarımın debriyaj balatasına etkilerini bilemiyorum açıkçası...
Eğer yakınsanız, sorununuz için Tuzla Merkez Servisine randevu alarak başvurmanızı önerebilirim, çünkü orası, bildiğim kadarı ile, diğer yetkili servislerin çözemediği işleri çözebiliyor...
Saygılarımla...



O zaman bu arabalarda sıklıkla şanzıman sorunu yaşanıyor diyebilir miyiz?
ben de benzeri bir çözüm bulmuştum; 3'ten 2'ye çekeceğim zaman önce 4'e sonra hemen 2'ye çekiyordum cartlamıyordu.
20bin bakımda durumdan bahsedince adamlar hemen değiştirelim yoksa şanzıman dağılır, yolda kalırsın dediler; mecburen değiştirin dedim.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Haziran 2006; 9:30:01 

40 binde bitmemesi lazım bu işin içinde bir dedikodu olmasın


not : kullanım kosullarına gore degişir. arabayı kotu kullandıysan 40 da degil 30 bitmesi bil normal


 
314 Mesaj
14 Haziran 2006; 22:31:59 

kullanmaya bağlı biter


_____________________________

2010 VW CC 1.8 TSİ,Şeker Beyazı 7 DSG


1589 Mesaj
15 Haziran 2006; 1:13:58 

arkadaşlar arkadaşın anlattığına göre kullanımda bir hata yok .. arabadamı var diyeceğim 40.000 e gelmiş kuzenımde var elentra 2005 model arabanın balatalarda tık yok yani.. peki sorun nerde ? budurumda çaresiz kalıyoruz..


_____________________________

The Ultimate Driving Machine





 
60 Mesaj
15 Haziran 2006; 10:45:02 

2004 Honda Civic Type R
20.000 km de baskı balata değişti...

Kullanıma göre ve balatanın yapısına göre ömrü değişir.
S2000'lerin bazıları fabrika çıkışı balatayı 5.000km de bitirebiliyorlar mesela.

Ama stock kullandığım eski aracımda 90.000 km'de değişmiştim.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Haziran 2006; 12:12:09 

2000 km deBASKI BALATASI BİTEN ARACTA GÖRDÜM DİGERLERİNE NAZARAN BUNUN NEDENİ KULLANIMLA ALAKALIDIR EGER ASIRI ZORLAMA YAPTIYSA BİTMESİ NORMALDİR

MESELA OTOPARKCILARDA BUNA BİR NEDEN OLARAK GÖSTERİLEBİLİR


 
60 Mesaj
15 Haziran 2006; 12:15:42 


quote:

Orjinalden alıntı: dgo2133

2000 km deBASKI BALATASI BİTEN ARACTA GÖRDÜM DİGERLERİNE NAZARAN BUNUN NEDENİ KULLANIMLA ALAKALIDIR EGER ASIRI ZORLAMA YAPTIYSA BİTMESİ NORMALDİR

MESELA OTOPARKCILARDA BUNA BİR NEDEN OLARAK GÖSTERİLEBİLİR

2000 km de otoparkçı baskı balatanı bitirdiyse o adamı alnından vur bence...


_____________________________



7830 Mesaj
15 Haziran 2006; 12:17:45 

Ben de 52bin küsürde aldığım 2. el aracın debriyajı epey yukarda kavrıyordu. Bikaç ay bu şekil sorun olmadan kullandım ama zamanla benim kullanımım sonucu daha da kötüleşti. Değiştirdim komple. Şu an çok daha iyi. Ben de daha iyi sürüyorum. Bu olay benden önceki sahiplerinin kullanımımıyla alakalıydı. Ben de arızanın büyümesine katkıda bulundum 10 ay içinde. Ancak şu an çok daha iyi. Bilmem anlatabildim mi?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


640 Mesaj
14 Temmuz 2006; 16:49:26 

@dedikodu,

aracla ilgili konuyu sonuca baglayabildiniz mi? Yoksa razi olup oluruna mi biraktiniz en son?

Ben de geçtigimiz haftalarda fiat tipo aracimin debriyaj setini degistirdim. Aracin performansinda artik hissedilir bir azalma ortaya cikmisti. Balata sokuldugunde artik bitmis oldugunu gorduk. Kaç km kullandigima gelince: 95 000 km ! Uzerindeki orijinal balata sadece 40 000 km dayanmisti. Ustelik bastan beri araci sehir içinde kendim kullaniyorum ve ilk sahibiyim. Kullanim tarzinin balata omrune etkisi olmasinin yaninda, malzeme kalitesinin de bir etken oldugunu unutmamaliyiz diye dusunuyorum. Acaba araclara fabrikasyon olarak gorece daha kisa omurlu balatalar mi takiliyor???


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


3665 Mesaj
15 Temmuz 2006; 9:33:30 

Yanlış kullanım+Hyundai bu sorunun cevabı (ama hyundainin payı ne kadar bilmem,belki de hiç yoktur.)


_____________________________



1787 Mesaj
15 Temmuz 2006; 9:46:29 

Yol aynı süren aynı.Acaba hyundai nin pedalı çok yumuşak geldi diye alışamadı mı?Renault dan sonra Hyındai biraz yumuşak kalır.Sanırsam elantra Hidrolik kavramalı bu sebeple çok yumuşak olabilir.Eğer hyundai böyleyse yazık ama sanmıyorum.


_____________________________

Pioneer DEH-1900--Pioneer TS-W310S4--Pioneer TS-S15--Pioneer GM-X602--XETEC Vector V200.4--Alpine SXE-6925S @ '92 Renault 11 TXE Flash


 
3472 Mesaj
15 Temmuz 2006; 13:04:57 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes

baskı balatanın erken değişmesinin sebepleri

1. sürekli aşırı zorlama ve yük altında çalışma
2. kullanım hataları (dikkatsiz kullanım)
3. baskı balatanın montaj hataları
4. kalitesiz (daha ucuz) baskı balata
5. Fabrikasyon hatalar / imalat hataları
6. Araca, uygun olmayan balatanın kullanılması (kronik sorun)


+1


_____________________________



 
1189 Mesaj
3 Kasım 2006; 16:44:08 

servisler genelde abi yeeaa bu balata bitmiş yeeaa baskıyıda değiştirmemiz lazım mantığıyla hareket ettikleri için çok normal balatayı değiştirmeleri eğer 140.000 de balata değiştirirseler nasıl ekmek yiyecekler 450 ytl imiş yuhh yani hiçbir zaman tamir yoluna da gitmez servisler değişecek aaabi tamiri mimkin değil..dışarıda bir ustaya gidilseydi eminim balata değişmezdi..kullanıcı aynı şartlar aynı..


_____________________________



591 Mesaj
3 Kasım 2006; 16:48:53 

Ben geçen sene yolda kalmış bir komuşumuzun 1999 model mit. Cold dizelini benim palio ile çekmiştim 4 KM kadar. Yokuşta çekerken baskı balatayı bozduk . bu bana büyük bir ders oldu. Yardım edelim derken baskı balata değiştirmek zorunda kaldık...