Şimdi Ara

Debriyaj alt merkezi arızası ve debriyajsız vites değiştirme (YOLDA KALDIM ))

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
53.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gece 3.30 da fabrikadan çıkarak evime gidiyordumki debriyaj pedalı birden tak etti ve zemine yapıştı.

    İlk olarak aracı stop ettirdim ne yapsam kimi arasam diye düşünürken birden forumda izlediğim debriyajsız vites değiştirme videosu aklıma geldi ve uygulayayım dedim. Bu arada Bursa'yı bilendler bilir kaldığım nokta şükrü şankaya anadolu lisesinin tam önü.

    Araç çalışmaz iken vitesi 1 e taktım marş a bastım gıy gıy gıy ettikten sonra motor çalıştı ve 1. viteste başladım yoluma .

    NOT: Şunu belirteyim debriyajsız vites değiştirmek hem profesyonellik hemde büyük bir beceri istiyor.

    2. vitese geçirmek zorunda kaldım mecburen çünkü araba artık bağırmaktan vede hararek göstergesinin hızlı artışını görünce hemen vitesi boşa attım ve 2000 devirden düşmeye başlayınca motor vitesi 2. vitese geçirmek için zorlamaya başladım 6-7 saniye uğraştıktan sonra 1200 1000 devir arasında 2. vitese geçiş yaptım ve yoluma devam ettim. dikkaldırıma kadar gelip evimin önüne başarılı bir şekilde aracımı getirdim. karşı komşum araba ustası ve gece gece malesef küfrederek uyandı. ki ebnim ettiğim küfürlerin yanında onun ettiği küfürler ninni gibi kalır.

    indi baktı ve debriyaj alt merkezi bozulmuş dedi sabah bakarız dedik ve ikimizde küfür ede ede evlerimize girdik.

    sadece şunu söylemek istiyorum 2008 model arabanın debriyaj alt merkezi naısl olurda bozulur bunu anlamıyorum..

    araç 2008 fiat fiorino


    bu gece canımdan bezdim yani. o derecedeyim.

    vites geçirirken videoya çektim ancak aşırı küfür içerdiğinden dolayı burada yayınlayamıcam malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozn.Onl -- 16 Şubat 2013; 5:58:13 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Alt Merkezi Arızası ve Debriyajsız Vites Değiştirme

    Debriyaj alt merkezi, motor ile şanzıman arasında bulunan ve debriyaja güç ileten bir parçadır. Arızalanması durumunda, vites değiştirmede sorunlar yaşanabilir.

    Debriyaj Alt Merkezi Arızası Belirtileri

    • Debriyaj pedalına bastığında yumuşama veya boşluk hissi
    • Vites değiştirmede zorlanma veya gürültü
    • Debriyaj pedalına basıldığında araçta titreşim
    • Debriyaj merkezi patlaması (ani bir ses ve aracın hareket etmesiyle kendini gösterir)

    Debriyaj Alt Merkezi Bozulursa Ne Olur?

    Debriyaj alt merkezi bozulduğunda, debriyaj diskinin motordan ayrılmasını sağlayamayabilir. Bu da aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Viteslerin değişememesi
    • Aracın hareket etmesinde zorlanma
    • Debriyajın yanması

    Debriyaj Alt Merkezi Neden Bozulur?

    Debriyaj alt merkezlerinin bozulmasına neden olabilecek çeşitli faktörler şunlardır:

    • Aşırı kullanım veya yanlış kullanım
    • Hidrolik sistemdeki sıvı kaçakları
    • Debriyaj sisteminin aşınması ve yıpranması

    Debriyajsız Vites Değiştirme (Yolda Kaldım!)

    Debriyaj alt merkezi arızalandığında ve debriyajsız vites değiştirmek zorunda kaldığında şu adımları izleyebilirsin:

    • Aracı güvenli bir yere park et.
    • Motoru kapat.
    • Vites kutusunu rölanti konumuna getir.
    • Motoru çalıştır ve devir 1500-2000 rpm'ye yükselt.
    • Hızlı ve kararlı bir şekilde vitese tak.
    • Debriyaj pedalına basılmadan vites değiştirilmeye devam edilebilir.

    Bu yöntem, debriyaj alt merkezi arızalandığında geçici bir çözüm sunar. En kısa sürede bir oto tamircisine başvurarak arızanın tamir edilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fiat araclarin malesef en zayif yeri debriyaj sistemleri. Kuzenimin lineasinda 28 km de debriyaji kazik gibi oldugunu bilirim ondan sonrada dagisti zaten. Ayrica doblo ve fiorinolardada benzer debriyaj sorunu var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl


    Geçmiş olsun,videoyu PM atar mısın lütfen.Çok merak ettim nasıl oluyormuş.
  • Videoyu merak ettim :D
  • videoyu pm atarmisiniz acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhyegirdimkendimegeldim

    videoyu pm atarmisiniz acaba
    pm atarmısın ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkmavy

    pm atarmısın ?

    Alıntıları Göster
    Videoyu pm olarak bekliyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Videoyu pm olarak bekliyorum

    Alıntıları Göster
    Eski aracım olan Corsa'nın iki kere debriyaj teli koptu.
    Fakat öyle şanslıydım ki birisi evin önünde arabayı çalıştırırken, diğeri de 60km'lik yolun sonunda tam evin önüne gelmişken koptu.
    Başka yerlerde kopsa ne yapardım bilemiyorum artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    Eski aracım olan Corsa'nın iki kere debriyaj teli koptu.
    Fakat öyle şanslıydım ki birisi evin önünde arabayı çalıştırırken, diğeri de 60km'lik yolun sonunda tam evin önüne gelmişken koptu.
    Başka yerlerde kopsa ne yapardım bilemiyorum artık.

    Alıntıları Göster
    Araba teknolojisi ilerliyor ama hala düz vites araçların debriyaj sorunları aynı. 91 model aracında teli kopabiliyor 2009 modelinde teli kopuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Araba teknolojisi ilerliyor ama hala düz vites araçların debriyaj sorunları aynı. 91 model aracında teli kopabiliyor 2009 modelinde teli kopuyor.

    Alıntıları Göster
    Debriyaj teli değil mi bu. Alt merkezle alakası nedir anlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Debriyaj teli değil mi bu. Alt merkezle alakası nedir anlamadım

    İyi oku yazılanları yazmak için yazmayalım

    Hava almış alabilir ,

    Hidrolik yağına bak

    Paspasa bak blki oraya takıldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nobody knows

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Debriyaj teli değil mi bu. Alt merkezle alakası nedir anlamadım

    İyi oku yazılanları yazmak için yazmayalım

    Hava almış alabilir ,

    Hidrolik yağına bak

    Paspasa bak blki oraya takıldı

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [Caty]

    Geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozn.Onl -- 16 Şubat 2013; 13:32:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.

    Alıntıları Göster
    pm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.

    aynısını ustama söyledim nasıl ayarladın diye :)

    Karışma herşeyi bilirsen ben nasıl ekmek yicem dedi bende üstelemedim.

    baskı balatayı değiştirdikten sonra yukarıda kavramaya başlamıştı . Bende 2-3 gün önce gittim oda 5 dk da arabanın altına girdi bişiler yaptı çıktı tam istediğim gibi oldu.

    aklıma şu geliyor belkide benim araçta tel var telin mandalından ayar çekti.

    ama hidrolik ise nasıl ayarladı bilmiyorum.

    1-2 saate belli olucak bakalım telli mi yoksa hidrolik mi

    ben tellidir diye bekliyorum ama anlarız ne olduğunu yakında . bende yanına girip bakıcam birdaha başıma gelirse diye öğreneyim .

    yakında araba ustası olup çıkıcam zaten bu araba sayesinde .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.

    aynısını ustama söyledim nasıl ayarladın diye :)

    Karışma herşeyi bilirsen ben nasıl ekmek yicem dedi bende üstelemedim.

    baskı balatayı değiştirdikten sonra yukarıda kavramaya başlamıştı . Bende 2-3 gün önce gittim oda 5 dk da arabanın altına girdi bişiler yaptı çıktı tam istediğim gibi oldu.

    aklıma şu geliyor belkide benim araçta tel var telin mandalından ayar çekti.

    ama hidrolik ise nasıl ayarladı bilmiyorum.

    1-2 saate belli olucak bakalım telli mi yoksa hidrolik mi

    ben tellidir diye bekliyorum ama anlarız ne olduğunu yakında . bende yanına girip bakıcam birdaha başıma gelirse diye öğreneyim .

    yakında araba ustası olup çıkıcam zaten bu araba sayesinde .

    Valla öğrenirsen yazın Bursadayım dile benden ne dilersen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.

    aynısını ustama söyledim nasıl ayarladın diye :)

    Karışma herşeyi bilirsen ben nasıl ekmek yicem dedi bende üstelemedim.

    baskı balatayı değiştirdikten sonra yukarıda kavramaya başlamıştı . Bende 2-3 gün önce gittim oda 5 dk da arabanın altına girdi bişiler yaptı çıktı tam istediğim gibi oldu.

    aklıma şu geliyor belkide benim araçta tel var telin mandalından ayar çekti.

    ama hidrolik ise nasıl ayarladı bilmiyorum.

    1-2 saate belli olucak bakalım telli mi yoksa hidrolik mi

    ben tellidir diye bekliyorum ama anlarız ne olduğunu yakında . bende yanına girip bakıcam birdaha başıma gelirse diye öğreneyim .

    yakında araba ustası olup çıkıcam zaten bu araba sayesinde .

    Valla öğrenirsen yazın Bursadayım dile benden ne dilersen

    ayıp ettin buyur gel :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Geçmiş olsun Ozan. Hatırladığım kadarıyla senin arabanın km'si 100 bin civarlarındaydı eh artık normal.

    Bide uludağa çıkarken söylemedim ama vitesleri çok sert atıyorsun. Alt merkezin düşmanı debriyajdan ayağı çok hızlı çekmektir.

    hahaha :)

    Sorunun benden ziyade değilde geçen hafta kavrama noktasını ayarlatmıştım. Ondan sonra bir gariplik hissettim ama anlam verememiştim nedenii ortaya çıktı artık önemi yok birazdan parçalar alınıp değiştirilcek :)

    aslında 100 bine kadar dayanması gene iyi :) o yüzden üstelemiyorum artık ama gece yolda bırakması çıldırttı :)

    130 bini geçti ya benim araba bu arada

    kaldığım yer öyle sapa bir yer olmasaydı gene bu kadar sinirlenmezdim de gece 3.30 da işten çıkmışım zaten yorgunum benim beynin telide koptu sanırım

    Kavrama noktasını nasıl ayarlattın yahu hidrolik değilmi debriyaj? Bende Grande Punto aldım çok yukarıda kavrıyor 1 aydır alışamadım silkeletip duruyorum hidrolik diye ayarlayamayız dedi servis.

    aynısını ustama söyledim nasıl ayarladın diye :)

    Karışma herşeyi bilirsen ben nasıl ekmek yicem dedi bende üstelemedim.

    baskı balatayı değiştirdikten sonra yukarıda kavramaya başlamıştı . Bende 2-3 gün önce gittim oda 5 dk da arabanın altına girdi bişiler yaptı çıktı tam istediğim gibi oldu.

    aklıma şu geliyor belkide benim araçta tel var telin mandalından ayar çekti.

    ama hidrolik ise nasıl ayarladı bilmiyorum.

    1-2 saate belli olucak bakalım telli mi yoksa hidrolik mi

    ben tellidir diye bekliyorum ama anlarız ne olduğunu yakında . bende yanına girip bakıcam birdaha başıma gelirse diye öğreneyim .

    yakında araba ustası olup çıkıcam zaten bu araba sayesinde .

    Valla öğrenirsen yazın Bursadayım dile benden ne dilersen

    ayıp ettin buyur gel :D

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun...

    bir pm de ben alabilir miyim lütfen,merak ettim




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.