Şimdi Ara

Emniyetli ve İleri sürücülük teknikleri ve ilk yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
8
Favori
14.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilenlerden rica ediyorum;
    Önden çekişli, arkadan itişli, ve 4 çeker arabaların dinamikleri hakkında bilgi verebilirmisiniz.
    Bu araçların önden ve arkadan kayma durumlarında nasıl kontra verilir?
    Drift, yanlama nasıl yapılır? Arkadan itişli ve 4 çeker araçların driftlerinde toplamak için nasıl kontra verilir?
    Çift ayak:gaz-fren nasıl yapılır? Aracı kaydırırken nasıl kullanılır?

    Paylaşanlara teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cornell2 -- 30 Mayıs 2006; 1:07:09 >



  • quote:

    Orjinalden alıntı: cornell2

    Bilenlerden rica ediyorum;
    Önden çekişli, arkadan itişli, ve 4 çeker arabaların dinamikleri hakkında bilgi verebilirmisiniz.
    Bu araçların önden ve arkadan kayma durumlarında nasıl kontra verilir?
    Drift, yanlama nasıl yapılır? Arkadan itişli ve 4 çeker araçların driftlerinde toplamak için nasıl kontra verilir?
    Çift ayak:gaz-fren nasıl yapılır? Aracı kaydırırken nasıl kullanılır?
    İmpreza STİ ve EVO sürekli drifte meyilli araçlarmıdır?. Hızlı viraj alımlarında sürekli arkalarını bırakırlarmı?
    vs... vs...
    Paylaşanlara teşekkürler.



    Bunalrı burada yazarımda kullanabilirmisin bilemem..örneğin bu çift ayak dediğin bizimse sol ayak freni dediğimiz tekniği türkiyede tam hakkıyla sayılı pilot uyguluyor ve şahsen benim de tam hakkıyla öğrenmem 3 senemi ve sayısız takım lastik balata ve fern diskimi aldı..yani öyle anlatmayla yapılacak bişey değil sürekli çalışıcaksın...bunlar çok zor işler gerçekten pro olmak istiyosan bu konuda.........


    ilk olarak. hızlı ve akrobasik kullanım için kendine bi çekiş sistemi belirle onda uzmanlaş..yoksa üçü bir arada olursa üçündede iyi olamazsın...........örneğin ben sadece önden çekiş üzerine araştırma ve çalışma yapıyorum ve ilk aracımdan şimdiki aracıma tüm kullandığım araçlarım önden çeker....İlk önce buna karar ver sonra açıklayım neyin nasıl yapacağını...............




  • bir ara bunların bir haftalık kursları var die çıkmıştı televizyonlar da. onlar hala var mı? ben ehliyetimi alınca gideceğim diordum ehliyetimi aldım. internetten araştırdım ama bulamamıştım. ankarada olanı varsa daha ii olur ama istanbul da olanı varsa onunda telefonunu ve adresini yazabilir misiniz? okullar kapanmak üzere nasılsa tatil de boş geçmemiş olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    bir ara bunların bir haftalık kursları var die çıkmıştı televizyonlar da. onlar hala var mı? ben ehliyetimi alınca gideceğim diordum ehliyetimi aldım. internetten araştırdım ama bulamamıştım. ankarada olanı varsa daha ii olur ama istanbul da olanı varsa onunda telefonunu ve adresini yazabilir misiniz? okullar kapanmak üzere nasılsa tatil de boş geçmemiş olur



    Ankarada vardı.Autodrom un renault kullanıcıları için yaptığı.



    0216-394-42-42 burayı ara hala varmı bilgi al............yerini varsa tarif ediyim..........Bunun dışında yine istanbulda bu telefondan ulaşırsın bide izmirde var.........
  • quote:

    ilk olarak. hızlı ve akrobasik kullanım için kendine bi çekiş sistemi belirle onda uzmanlaş..yoksa üçü bir arada olursa üçündede iyi olamazsın...........örneğin ben sadece önden çekiş üzerine araştırma ve çalışma yapıyorum ve ilk aracımdan şimdiki aracıma tüm kullandığım araçlarım önden çeker....İlk önce buna karar ver sonra açıklayım neyin nasıl yapacağını...............

    Esas olarak sürekli 4 çeker sistemlerinin dinamiklerini merak ediyorum. Ama önden çekişli ve arkadan itişli sistemleride burada paylaşırsan memnun olurum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cornell2

    quote:

    ilk olarak. hızlı ve akrobasik kullanım için kendine bi çekiş sistemi belirle onda uzmanlaş..yoksa üçü bir arada olursa üçündede iyi olamazsın...........örneğin ben sadece önden çekiş üzerine araştırma ve çalışma yapıyorum ve ilk aracımdan şimdiki aracıma tüm kullandığım araçlarım önden çeker....İlk önce buna karar ver sonra açıklayım neyin nasıl yapacağını...............

    Esas olarak sürekli 4 çeker sistemlerinin dinamiklerini merak ediyorum. Ama önden çekişli ve arkadan itişli sistemleride burada paylaşırsan memnun olurum



    Şu an fazla zamanım yok olmazsa yarın daha detaylı yazarım ama özetle;


    önden çeker.bu sistemin avantajlarını sıralarsak motor önde olan araçlarda şaft denen parça olmadığından mekanik kayıp az olur ve araç motor gücünü tekerlere daha iyi aktarır..... ayrıca rampa çıkışlarında ağırlık merkezi arkaya kaydığından ön tekerlerdeki yük miktarı azalacağından bu tekerlerin dönüşü daha rahat olur..


    kullanımına gelirsek.....akrobatik kullanım için bence en uygunu bu.Çünki el freniyle arka tekerleri gazlada ön tekerleri ayrı ayrı kontrol edebilirsin ve özellikle yanlayarak yol almak ve sol ayak freni kullanmak istiyosan en iyi çekiş sistemi budur........Örneğin sol ayak frenini anlatıyım....


    Bu yarış kullanımıda geçerli olan tekniklerdir......90 dereceye kadar olan virajlar bu teknikle bunun üstündeki virajlarda el freniyle dönülür..el fgrenine bugün girmiyorum

    sol ayak frenini özetlersek.bundaki amaç ön tekerlerin çekişte kalmasını sağlayarak yola hız kesme olayını fazlalştırmadan devam etmek ve frene bastığında arka tekerlerin kilitlenmesini sağlayarak bi nevi el freniyle dönüyo gibi dönmek yani aracın yönünü hız kesmeden bi anda değişrtirmekte diyebiliriz. Bunların yapım tekniklerinide yarın yazarım..........

    Önden çekerin eksileri ani kalkışta patiye kalması ve virajlarda gaza basarsan kafadan savrulması.......
    bu durumda ayağını gazdan çekiceksin yetmezse direksiyonu kayma yönüne doğru bırakıcaksın ve araç ne çeker olursa olsunkesinlikle frene basmıyacaksın.....

    Bu benim tezim.Önden çekişte araç senin kontrolündedir....sen onun arkasındasındır ve dediklerini yapar yani seni çeker.


    Arkadan itiş:
    Bunu avantajı kalkış sırasında ağırlık merkezinin arkaya gelmesiyle patinajın biraz daha az görülmesidir... fakat motor önde olan araçlarda mekanik kayıplar çok fazladır...........yanlamada bu çekiş sistemini tek geçerim. virajlarda yanlatmak önden çekişten dfaha kolaydır.............ve sıfıra yatması durumunda en dar açıyı uzman birisi yaparsa arkadan itiş çizer.........


    virajda savurmaya gelinirse...eğer gaza basarak girersen bunda arkadan savurma görülür..bu durumda becerebilirsen ya gazı aynı tutup direksiyonu virajın dış açısına çevirip yanlayarak çıkıcaksın yada gazı bırakıp yine kafayı aynı teknikle toplayıp yola devam ediceksin.yine frene basman hatadır.........

    Buda benim tezim arkadan itişte sen arabanın kontrolündesindir yaptığı harekete göre davranman lazımdır çünki bu sefer araba senin arkandadır ve seni itiyodur.......

    Dört çeker


    mekanik güç kaybı en fazla olan çekiş sistemi budur.Çünki motor dört tekeri birden çevirmek zorunda kalır.. artıları özellikle ani kalkışta patinaj olayı çok az olur rampa iniş çıkış karateristiği sürekli sabittir...örneğin arkadan itiş bi araçla geri geri rampada kalkarken patinaja kalabilirsin veya önden çekerde düz kalkarken ama bu sistemde bunlar kolay yaşanmaz......


    virajda savurmya gelince....ne allahın hikmetiyse olyunlarda falan arkadan itişten fazla arka atıyor ama gerçekte böyle değil.Arkası ağırlık olmadığından ve bazı araçlarda güç dağılımının fazlası arkada olduğundan arkayı daha fazla atar ama önüde bi o kadar savurur.........Savurma durumunda gaza basıp devam edeyim dersen dış açı savrulacağından yoldan çıkarsın mecburen gazı bırakıp arkadan itiş gibi kafayı viraj eğimine uyduracaksın ve bundada kesinlikle frene basmayacaksın.......


    sıfıra yatmasıne gelince uzmanı çok güzel çevirir önlerin içe çekmesini arkaların dışa atmasını sağlayarak dar bi açıyla sıfıra yatarsın ancak bunu yapabilen çok azdır..genelde ön ve arkalar dış açı yaptığından sıfıra yatmada pek dar bi açı sergileyemez....................


    Bundaki tezimde: en berbatı akrobasi için budur....senmi arabanın kontrolündesindir arabamı senin kontrolündedir belli değildir.................


    kullanım tekniklerini dediğim gibi yarın yazıyım çünki en az ve basit şekilde açıklaması bu-ki artık kullanım tekniklerinin uzunluğunuda sen düşün.....................




  • saolasın aydınlat bizi Fiatçı
  • Fiatci kardeş sağolasın, yarın devamını bekliyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    bir ara bunların bir haftalık kursları var die çıkmıştı televizyonlar da. onlar hala var mı? ben ehliyetimi alınca gideceğim diordum ehliyetimi aldım. internetten araştırdım ama bulamamıştım. ankarada olanı varsa daha ii olur ama istanbul da olanı varsa onunda telefonunu ve adresini yazabilir misiniz? okullar kapanmak üzere nasılsa tatil de boş geçmemiş olur



    Ankarada vardı.Autodrom un renault kullanıcıları için yaptığı.



    0216-394-42-42 burayı ara hala varmı bilgi al............yerini varsa tarif ediyim..........Bunun dışında yine istanbulda bu telefondan ulaşırsın bide izmirde var.........

    teşekkür ederim en kısa zamanda arayacağım sonucu buraya da yazarım belki faydalanmak isteyen başka arkadaşlar da vardır.




  • demir bükey vardı bi ara ileri sürüş diyince aklıma geldi şimdi hiç görünmüyo
  • Evet beyler yarına kalmadı arkadaşlar sattığından dolayı canım sıkıldı ve geldim.artık parça parça yazarız....

    HERŞEYDEN ÖNCE BELİRTMEK İSTİYORUM BUNLARI SAKIN TRFİKTE KULLANMAYIN BEN BAZEN BOŞ YOLLARDA KULLANIYORUM ANCAK TÜRKİYE GİBİ Bİ ÜLKEDE NE DİĞER SÜRÜCÜLERE NEDE YOLLARA GÜVEN OLUR .....AYRICA DİĞER SÜRÜCÜLERİ VE YAYALARI KORKUTMAK AMAÇLIDA DEĞİLDİR.....


    ilk önce isterseniz el freni ile dönüşlerden başlayalım..Çekiş sistemleri kabaca tamam heralde.... el freni ile dönüşler önden arkadan veya dört çeker hepsi için geçerli.mantığı nedir?
    eğer aracınızın el freni arka lastiklere kumanda ediyosa yani arka lastikleri kilitliyosa-ki %90 böyledir dönüş sırasında el freniyle arka tekerleri kilitleyerek arkanın savrulmasıyla aracın yönünü aniden ve sert bi biçimde değişmekBunu yapacarken ilk olarak
    -yapılacak yerde çukur,tümsek,yol ek parçaları vs olmayacak.eğer bunlardan birisi olur ve düşerseniz sonuçları pek iyi olmuyor.aracı devirmeye kadar gider......

    EL FRENİ ÇEKİLİRKEN EL FRENİ KİLİT DÜĞMESİ MUTLAKA VE MUTLAKA BASILI OLMALI VE KESİNLİKLE EL FRENİ CART DİYE ÇEKİLİP KİLİTLENMEMELİDİR...AKSI HALDE HERHANGİ Bİ TEHLİKE DURUMUNDA EL FRENİNİ İNDİRMENİZ İÇİN GEÇEN SÜRE KAZAYA VEYA DAHA BÜYÜK OLAYLARA NEDEN OLUR.....

    Gelelim kullanıma.ilk kez yapacaksanız toprak boş bi yer bulun ve burada ilk olarak 30 km hızda giderken dediğim gibi bi anda direksiyonu SOLA kırarken el frenini çekin.araç eğer el freni iyi tutuyorsa arkayı savuracaktır.......bunu bi kaç kez tekrarlayın ve sonra aynı işlemi sağa dönerken yapın.....bunuda bi kaç kez tekrarlayın ve hızınızı biraz arttırıp yine ilk soldan başlayıp çalışın sonra yine sağ.......bakın özellikle bu sağ sol olayına uyun.sola dönerken arka savurtmak daha kolaydır bunu kendinizde göreceksiniz........


    bunu yaptıktan sonra aracı çevirirken yine 30 kmde el freninin çekili kalma süresiyle savurma arasındaki ilişkiyi bulun bunun içinde ilk dönüşte hemen çekip bırakın öbüründe biraz daha uzun süreli çekili tutun öbüründe daha uzun......bununda mantığını böyle anlarsınız.bundan sonra;

    Artık hızlı gidişlerde ani dönüşler yapmaya başlayıp yola devam etme zamanı... bunun için aracı bire alın ve 30 a çıkın kendinize toprakta bi yol çizin ve o yoldaki virajdan el freniyule dönmeye çelışın bunun için birde bastınız 30 a çıktınız viraja girerken debriyaja basın araç birde hala el freni süresi mantığını kapmış olduğunuzdan uygun çekili kalma vaktini ayarlayın ve direksiyonu kırırken çekin aracın bunu istediğiniz yöne gelmek üzereyken indirin ve gaza basıp debriyajı bırakıp direksiyonu toplayıp yola devam edim...............
    buna ek eğer aracınız önden çekerse bu dönüş sırasında debriyaja basmadan gaza basmanız durumunda araç daha rahat savrulur ve hızı diğer çekiş sistemlerine göre kesilmez...



    Bunuda yaptıktan sonra sıra asvaltta. bu işlemleri en başından asvaltta tekrarlayın.bu işi öğrenmek bi haftada olmaz ancak unutmak bi haftada olur.........aracınızı boyutlarını frenlerin sağlamlığını iyi tanımanız, kendinize güvenmeniz ve sabırlı olmanız şart...........


    Sol ayak freni:
    bu sistem el freninin daha gelişmişi daha ince ayar yapılabilirliğiyle daha avantajlıdır ancak hakkıyla yapmak çok çok zordur.üç senedir çalışıyorum daha tam hakkını veremedim-ki her gün neredeyse bi defada olsa yaparım artık zorluğunu siz düşünün............



    Bundaki mantık önden çeker ve bazı dört çeker araçlarda kısacası viraja girerken hem gaza hem frene basılarak ön tekerlerin dönmeye devam etmesi arkaların ise kilitlenerek arkayı savurmasıdır... gaza fazla basarsanız arka savurma azalır frene basarsanız artar...........


    bununda kullanımını özetlersek:

    İlk önce sol ayağınızı frene basmaya alıştırmanız lazım ve bunu en az bir hafta tekrarlamanız lazım.boş bi yere gidin ve 30 km ye çıkıp aracı boşa atıp sol ayağınızla düzgün bi şekilde yavaşlatıp durdurum.. her seferinde 10 km hızı arttırın.......100 e geldiğinizde ve aracı artık sağ ayanızla durduruyomuş gibi sol ayağınızla durduruyor veya yavaşlatıyosanız bu işe başlayabilirsiniz...

    gelelim kullanımına


    Bunun için yine boş bir yer buluyoruz toprak.burada 1 e alın ve 30 km ye çıkın yine ççizdiğimiz virajda dönüşe başlarken bu sefer sağ ayağımız gaza basılı durumda sol ayağımızlada frene basarak arkayı savurtmaya başlayın....Yanlız bu arka frenleri güçsüz olan araçlarda olmayabilir haberiniz olsun...ayrıca ilk denemelerdede başarısızlıkla sonuçlanabilir......... sonra hızı sırasıyla 40 ve 50 km ye çıkarın........ arkayı istediğiniz gibi savurtup freni bıraktığınızda istediğiniz yöne dönebiliyosanız ve freni bırakınca düz bi şekilde devam ediyosanız sorun yoktur................



    bunu toprakta TAMAMEN ÖĞRENENE KADAR YAPIN ASVALTA SONRA GEÇİN....Burada fazla uzun şeyler yazamayacağım o ayarı tutturmak için ya yanınızda olup göstermem lazım yada kendinizin deneme yanılmayla bulmanız lazım...............Ama dediklerimi yapabilirseniz bu işide başardınız demektir...................


    ayrıca bu tekniği arkadan itiş araçlarda kullanmayın hiç bir işe yaramaz...............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 15 Mayıs 2006; 20:36:00 >




  • Güzel ve anlaşılabilir bir yazı. Anlayan ve bilinçli insanlarda işe yarayacağı kanısındayım. Teşekkürler.
  • Gelelim devamına...


    bu bölüm standart kullanıcılarında işine yarayabilir...


    Savrulma durumunda yapılacaklar:



    Bunun açıklaması biraz detaylı buna geçmeden altın kuralı veriyorum;

    ARAÇ KULLANIRKEN SOĞUK KANLI OLUN HER AN Bİ KAZA OLACAKMIŞ GİBİ DİKKAT EDİN VE KARŞIDAKİ SÜRÜCÜNÜN KÖR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN....BÜTÜN HATALARI SİZ TOLERE EDİNTÜRKİYE ŞARTLARINDA TRAFİKTE GÜVENLİ GİDİŞİN KENDİMCE ALTIN KURALI BU...

    Gelelim savrulma durumunda yapılacaklara ilk önce savrulma nedir?

    savrulma aracın kafadan,arkadan veya komple virajlarda virajın dışına doğru kaymasıdır.. bundan kurtulmanın en güzel yolu böyle bir soruna bulaşmamaktır..bu nasıl sağlanır.....yolu bilseniz ve akşam eve dönerken sabah geçtiğininz bi viraj dahi olsa açılmış yeni çukur veya mıcır olacağını düşünerek ve ilk kez giriyomuş gibi dikkatli girin.altın kurallar

    -Viraja giriş hızınızı iyi ayarlayın ve viraja girmeden yavaşlama işlemini bitirin ve ayağınızı frenden çekin..
    -Viraj dönüşü sırasında KESİNLİKLE NE GAZA NEDE FRENE BASIN(İniş çıkışlar ve düşük hızlar hariç)
    fren kullanılacaksa çok yavaş kullanılmalı gaz verilecekse yavaş verilmelidir...
    viraj çıkışından sonra hızlanmaya başlayın.....


    savrulma anında:


    Eğer aracınız gaza basmanızdan dolayı savruluyosa;
    gazı bırakın ve direksiyonu virajın dış kısmına doğru hafifçe bırakın veya çevirin ve aracın kendi kendine yavaşlamasını bekleyin eğer çok hızlıysanız yandaki korkuluk duvar.vb malzemelere aracın yanını sürterek durun frene basma durumunda direksiyon hakimiyeti abs dahi olsa gidebilir......Kafadan bu nesnelere vurmaktansa yandan girmek daha mantıklıdır.............




    Böyle parça parça yazarım ben hepsini bi arada yazamam.artık arkası yarın şeklinde okursunuz....




  • 3 yıldır günde bi kere denememe rağmen daha ustalaşamadım demişsin merak ettim pistte mi yaşıyosun

    teşekkürler zahmet edip anlatmışsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etez

    3 yıldır günde bi kere denememe rağmen daha ustalaşamadım demişsin merak ettim pistte mi yaşıyosun

    teşekkürler zahmet edip anlatmışsın



    Zamanında onuda yaptık ama şimdi sadece o makinaları yarışa hazırlıyorum.......
  • Böyle güzel oluyor ara ara dizi gibi. Böyle olsun sağolun tekrar teşekkürler.
  • quote:

    eğer çok hızlıysanız yandaki korkuluk duvar.vb malzemelere aracın yanını sürterek durun frene basma durumunda direksiyon hakimiyeti abs dahi olsa gidebilir......Kafadan bu nesnelere vurmaktansa yandan girmek daha mantıklıdır.............


    Hocam yanda korkuluk veya duvar yoksa ne yapmalıyız? Araç önden çekişli ve kısa bir araba olsun, arka tarafını bıraktığını düşünelim. Bu durumda ne yapmamız gerekiyor?

    Daha önce başıma geldiği için soruyorum.

    Cevapların için çok sağol.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    quote:

    eğer çok hızlıysanız yandaki korkuluk duvar.vb malzemelere aracın yanını sürterek durun frene basma durumunda direksiyon hakimiyeti abs dahi olsa gidebilir......Kafadan bu nesnelere vurmaktansa yandan girmek daha mantıklıdır.............


    Hocam yanda korkuluk veya duvar yoksa ne yapmalıyız? Araç önden çekişli ve kısa bir araba olsun, arka tarafını bıraktığını düşünelim. Bu durumda ne yapmamız gerekiyor?

    Daha önce başıma geldiği için soruyorum.

    Cevapların için çok sağol.



    Arkayı bırakıyosa yapacağın şey;



    gazı bıraktın direksiyonu kayma yönüne doğru çevirdin fakat yeterli olmadı o zaman tavsiyem ya aracı yan olarak devirerek çıkmaya çalış,eğer yan taraf müsaitse uç düz kalmaya çalış yada iki seçeneğin var ama bunları yapmak o an için çok zor;


    Birinci seçenek araç arkayı savururken gaza asılıp direksiyonu dışa doğru kırıp aracın yanlayarak çıkmasını sağlayacaksın


    ikinci seçenek(bu çok riskli ilk seçenekten bile daha zor) araç savurdu direksiyonu hafif dışa doğru bıraktın ve yolun son çizgisine gelmeden arka teker yoldan çıkmadan tekrar içe kırıcaksın bu ara savurma iyica artacak biraz içe geçince tekrar aynı şekilde dışa doğru kırıcaksın yine fazla hızlısın yine aynı teknik zaten bu arada iyice yavaşlarsın ancak bu iki teknik için hem aracınızın iyi olması lazım özellikle ilk teknik için güçlü bi motor ikinci teknik içinse dengeli bir araç...................


    Dediğim gibi en güzeli bu riskleri almamak ama alırsanız ve o an için artık toplama şansım yok derseniz yapacağınız şey aracın pert olmasını umursamadan kendi canınızı kurtaracak şekilde darbe almak......yada çok zorda olsa bu teknikler.........




  • Bu viral olayı baya karışık anlaşılan..madem hızlı giriyosunuz bari tekniğinide anlatalım.
    arkadaşlar f1 de falan görmüşsünüzdür virajı dönerken en dıştan başlayıp virajın ortasında en içe geçip viraj çıkışındada en sondan çıkıyolar.......doğru teknik budur........bunu oradan izlerseniz dahada iyi anlarsınız.Bundada önemli olan viraj girişinde direksiyon kıracağın noktayı öyle bi ayarlayacaksınki bi manevrada araç düz bi çizgiyle virajın tam ortasında virajın iç kısmına girecek ve çıkıştada en dış kısmından çıkacak...........Bu baya bi çalışma gerektiriyor.......mantık kısacası bu........ancak bizim türkiye yollarında kullanmanızı tavsiye etmem.çünki virajlar içe eğimli olur normalde bizim ülkemizde sağolsunlar devrilelimde hastaneye servise kazandıralım diye dışa eğimli.........yani risk sürekli var bunu unutmayın..................







    EN ÖNEMLİ KONU OLAN FRENLERE GELELİM:


    Arkadaşlar eskilerin bi lafı vardır en iyi şöför en çok kmde fren balatası değişen şöfördür diye.... bundaki mantık riske girmeyen şöför en iyi şöfördür mantığıdır.......olduki girdiniz.


    ilk olarak fren sisteminizi ve lastiklerinizi sürekli bakımlı ve iyi durumda tutun...çünki hızlanmayı herkes yapar gaza basarsın motor hızlandırır ancak durmayı herkes yapamaz durmayı kendiniz yaparsınız....bu yüzden bu sistemlerin bakımlı olması şart....nedir bu bakımlar?


    Fren balatasını diskini ve kampanasını belirtilen kmlerde ve hatta çok fren kullanıyosanız dahada erken kontrol ettirin....MUTLAKA VE MUTLAKA ORJİNAL PARÇA KULLANIN......VE kimse üstüne düşmesede belirtilen aralıklarda mutlaka fren hidroliğinizi değişin.özellikle nem oranı fazla olan bölgelerde daha sık değiştirin.....

    Bide el freni ayarı.Bunun düşüklüğü genelde fren sistemi üzerinde etki eder....normal sıkılığında olmasında fayda var...

    lastik içinse belirtilen minimum diş derinliğini sakın geçmeyin ve havalarını her uzunyol öncesi veya haftada bir mutlaka kontrol ettirin.Bu sayede hem olası bi patlağı öğrenip sonradan sıkıntı çekmezsiniz hemde fren yol tutş ve yakıt tasarrufu konusunda avantajlı olrsunuz....





    gelelim fren kullanımına.arkadaşlar çoğu araçta fren motorla beraber çalışır ve vakum yaratır.... bu vakum motor devri arttıkça artar...şimdi buradan geleceğim nokta;


    Rampa inişlerinde tasarruf amaçlı boşa alıpta frene direk yüklenmeyin.Zaten bu şekilde tasarruf edilip edilmeyeceğini tartıştık......ha ikincisi sizden bişey denemenizi istiyorum bi yokuş inerken aracı boşa alın ve frene bi miktar basın bu arad hangi vitesteyseniz ona alın ve frende ayağınızı sabit tutarak debriyajdan ayağınızı çekin ve fren pedalındaki yumuşamayı görün zaten ne demek istediğimi anlayacaksımız....

    Rampa inişlerinde freni fazla ısıtmamak için en mantıklısı viteste inmek ve gerektiğinde frene basmaktır bu sayede hem ani bi durumda fren sisteminiz daha soğuk olur hem balatalarınızın ömrü uzar......



    Ani fren durumunda;


    abs siz araçlar.....bu araçlarda tekerlerin kilitleemesi demek hem fren mesafesinin uzaması hem direksiyoon hakimiyetinin kaybolması hemde tekerlerin tek taraflı aşınıp ses yapması demek...bunu engellemek için


    İlk önce bunu boş bi yolda çalışın.toprak asvalt mıcır ıslak,buzlu tüm zeminlerde...... örneğin 60 a çıkın ve aracı çizdiğiniz bi noktada kızaklatmaya başlayın ve durduğunuz yeri işaretleyin sonra aynı yerde fren pedalı kilitlenme noktasına gelmeden önceki yere kadar basın ve tekerleri kilitlemeden durmaya çalışın.....Bu ilk bi kaç seferde kızaklama süresini aşacak ama zamanla azalacaktır...Bu işlemi yaptıktan sonra...engelden kaçma tekniğine gelin..


    yola bi bidon koyun ve kendinize bi fren noktası belirleyin yanlı bu noktada frene basınca o engele çarpmadan durmanız imkansız olsun...sonra fren noktasında frene basın ve engele çok az kala freni bırakıp direksiyonla engele vurmadan kaçın ve sonra tekrar frenle durun..........

    Pompalama tekniğinin bi, benzeri ancak pompalama kadar zaman kaybı olmaz...

    Bunlar tekrarlandıkça daha iyi anlaşılır.........



    abs li araçlarda;


    Bu arçalrın özelliği kızaklama anında aracın frenlerini basıp bırakıp tekerin tam olarak kilitlenmesini engellmektir.......Bundaki amaç ise ani bi tehlike durumunda direksiyon hakimiyetini sürücüye kazandırmaktır... daha az mesafede durur diye bi söylenti vardır ve testler çıkarırlar ancak özellikle kaygan zeminde fren mesafesini arttırdığıda görülmüş bişeydir;


    Kullanımına gelirsek Yine bundada mantık aynı ancak asvalt zeminde direk asılmanızda çoğu araçta erken durduruyor ama durdurmuyosa yapacağınız;


    Bu araçlarda kızaklama noktası abs nin devreye girip pedalın titrediği noktadır...Mantık yine aynı özellikle ıslak zeminde bu noktaya çok az kala tekerleri kilitlemeden dönüş hızını keserek durmaktır.


    Buzlu zeminde ise bu ayarı tuttturmak neredeyse inkansızdır bunun için Fren pedalına sonuna kadar basmak en mantıklısıdır........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 16 Mayıs 2006; 13:13:59 >




  • Hocam ben 2. seçeneği denedim ama bu seferde araba tam ters yöne döndü. İlk seçeneği kullanabileceğim bir araba değildi kulladığım 1.4HDi Pug 307 idi. Araba pert olmadı ama direkten döndü.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.