Şimdi Ara

VW :: DSG şanzıman ::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
50.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vw ait bu şansımanın ne gibi bir avantajı olabilir. Bilen arkadaşlar varsa ve anlatırsa sevinirim.

    Bir de arabaların test verilerinde mesala 0-100 km hızlanma veya ara hızlanma değerleri düz vites araçlar

    için verildiği halde otomatik vitesli araçlar için verilmiyor. fakat dikkatimi çekti, DSG li araçlar için bu

    değerler veriliyor. Bir nedeni olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 20 Ekim 2006; 9:33:47 >



  • evet bende aslında dsg şanzıman tam olarak nedir merak ediyorum bilen biri cevap verirse sevinirim
  • DSG şanzıman sistemi BMW M3 de kullanılan SMG sistemi ile aynı prensible çalışır.

    Çift kavramalı debriyaj sistemi 32bit lik işlemcilerle Vites değiştirme işlemi Direksiyondan veya Değiştirme mekanizmasından +/- seçildiğinde saniyenin 0.08 de araçta bulunan beyine komut vererek Vites değiştirme esnasındaki kaybı minimum a indirir.

    Bu sistemin getirisi Saliselerle ölçülen seri vites değişimi + performans vaad etmektedir.

    Golf Gti düz vites 0-100 7.2 saniyede hızlanırken Opsiyon listesindeki DSG şanzıman ile 6.8 saniye de çıkmaktadır.Bu aradaki Salise Beyinin insandan daha çabuk vites değiştirme kabiliyetidir

     VW  :: DSG şanzıman ::

     VW  :: DSG şanzıman ::

     VW  :: DSG şanzıman ::

     VW  :: DSG şanzıman ::

     VW  :: DSG şanzıman ::




  • @infinite

    cok tesekkürler verdiğin bilgiler için,baya iyi bi sistem oldugu gercekten belli oluyor.ama zamanında smg sanzıman için bazı olumsuz seyler duymustum arıza yapmaları ile ilgili,sanırım öle bi durumda oldukca yüklü bi fatura karsımıza cıkarr
  • peki infinite kardeş seni yakalamışken bende bir soru sorayım..

    benim araç focus cvt

    prensip olarak dsg ve audidedki multitronic ile aynı deniyor. doğrumudur
  • johnny3254

    DSG ve SMG şanzımandaki Arızalar sonuçta Beyin kontrollü ve Devreler işletim sistemi söz konusu fakat çok sağlıklı ve sağlam sistem oldukları kanıtlandı ki M3 de senelerdir Kullanılan SMG şanzıman şuan SMG II olarak Karşımıza çıkmakta (tepkime süresi çok daha kısa M3 CSL de 0-100 4.6sn kadar çekilebildi bu da başarısını gösteriyo)

    alysentr

    CVT şanzımanın Çalışma prensibi Multitronic ile aynıdır ama DSG ile FARKLIDIR...

    çünkü DSG ve SMG diye adlandırdığımız sistemler normal Debriyajlı sistemler bu sistemde Debriyaja araç beyin kontrolu vasıtası ile bizim yerimize saniyenin binde 8 i daha hızlı davranarak değiştiriyor.

    mesela bu sistem Easytronic olarak MMT olarak binek araçlarda görmekteyiz ama bu sistem Normal vites değişiminden daha uzun sürüyor ve maliyeti çok düşük ve performans iddası yok..!!!

    CVT şanzıman ise basit mantıklı Sonsuz Kasnak şeklinde hareket eden mekanizma diyebiliriz.Multitronic Tiptronic te CVT şanzımanı bölümlere ayırarak vites e müdahale etmek mümkün CVT şanzımanda 7 ileri ye kadar (honda Jazz) görmekteyiz.




  • Benim bildiğim sanırım değil.

    Çünkü 1.6 tdci düz ile cvt arasında hızlanma değerleri açısından fark var.Yani performans biraz daha düşük

    düzz vitese oranla.

    İnfinite arkadaş bu DSG şansımanda çift kavrama olduğu doğru mu?

    Benim anladığım otomatik vitesin tek handikabı olan performansda düşüklüğü DSG şansıman önlüyor ve düz vites performansı veriyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mmt şanzıman
    2 ay önce açıldı
    Astra şanzıman?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • DSG şanzımanda Çift kavrama vardır en alttaki resime bakacak olursak oradaki Çift Kavramayı görebilmekteyiz ve en üst şemada Kupplung 1 Kupplung 2 şeklinde gösteriliyor

    DSG şanızmandaki sistem ZAten düz vites...!!!

    sadece Debriyaja müdahale aracın beyni tarafından Çok etkili bir şekilde değiştiriyor yani DÜZ vitesten daha etkili değiştiriyor

    bu çift kavrama ve yüksek bitli işlemcilerle sağlanıyor yani günümüz teknolojisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 7 Mayıs 2006; 22:43:55 >




  • dsg şanzımanda iki tane kavrama var. bir tanesi tek viteslere (1,3,5) bakıyor diğeri çift viteslere (2,4,6). örneğin 3. viteste seyir halindesiniz. çift viteslere bakan kardeş arabanın devrine göre 2 veya 4 e geçip beklemede kalıyor. araç kıvama geldiğinde ise aktif duruma geliyor. bu nedenle de vites değiştirme süresi klasik otomatiklere göre daha kısa sürüyor. buna bağlı olarak da aracın performansı artıyor.

    cvt ile karşılaştırıldığında + ları ve - leri var. cvt çok fazla beygir üretmeyen, yakıtı ekonomik kullanması istenen araçlar için ideal çünkü 1,2,3 vs diye olay yok. alt ve üst vites oranı sınırları içinde herhangi bir yerde olabilirsiniz. Bu da sonsuz sayıda vites oranı sağlıyor. zaten cvt de bunun kısaltması: Continuously Variable Transmission. (Sürekli Değişken Şanzıman) bunun en büyük faydası aracı sürekli optimum devirde tutarak performansını arttırması. fakat cvt yüksek beygir güçlerinde kullanılamıyor. sebebini bilmiyorum fakat cvt sisteminin yüksek beygir güçlerindeki strese yapısı itibariyle dayanamayışı olabilir.




  • peki bu DSG neden benzinlilerde kullanılmıyor?? bakıyorum skoda,vw in sitesine hep DSG ler dizellerle veriliyor,diğerlerinde Tiptronic yazıyor
  • DSG şanzıman Golf GTi da var mesela hatta 2002 kasa Gti da DSG I ve şuan ki DSG II olarak anlandırılıyor...!!!

    benzinli modellerde tabiki kullanılıyor...!!!

    VW golf GTi
    VW PheatoN....gibi sitesine bakarsan birçok modelinde ayrıntılı açıklaması var..!!! tiptronic vites bildiğimiz otomatik vites DSG ile alakası yok...

  • quote:

    Orjinalden alıntı: seek and destroy

    peki bu DSG neden benzinlilerde kullanılmıyor?? bakıyorum skoda,vw in sitesine hep DSG ler dizellerle veriliyor,diğerlerinde Tiptronic yazıyor


    abi bence bu sistem tamamen performans ve tasarruf gözönünde bulundurularak üretilmiş. e zaten diesel tasarruf demek, tasarrufu daha da aşağıya çekmek için, yine diesellerde performans (hızlanma ...) nispeten yavaş olduğu için bu uzun süreyi biraz olsun azaltmak için tercih ediliyor olabilir.
  • yok hocam biliyorum DSG ile tiptronic vitesin aynı olmadığını

    yani eleştiri anlamında söyledim ben bunu birazda

    pheaton,golf gti bunlar herkesin sahip olamayacağı araçlar

    ama ne bileyim skoda octavia yada jetta da neden tiptronic kullanılıyo da DSG kullanmıyo benzinlilerde


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    DSG şanzıman Golf GTi da var mesela hatta 2002 kasa Gti da DSG I ve şuan ki DSG II olarak anlandırılıyor...!!!

    benzinli modellerde tabiki kullanılıyor...!!!

    VW golf GTi
    VW PheatoN....gibi sitesine bakarsan birçok modelinde ayrıntılı açıklaması var..!!! tiptronic vites bildiğimiz otomatik vites DSG ile alakası yok...






  • bunun sebebi ortada ...!!!

    çünkü ileri teknoloji ve maliyet meselesi..!!!

    DSG şanzıman teknolojisi ucuzlar ve bu vites sistemini 1.2 hacimindeki motorlarda ve ucuz versiyonlarda görmek mümkün olacaktır

    DSG şanzımanlı ve düz vites Golf Gti fiyat farkı yaklaşık 7bin ytl...!!!! bu da teknolojinin ne kadar pahalı olduğunu gösteriyor...!!!
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Benim otomatik şanzımanlarla ilgili aklıma takılan bir soru var. Otomatik vitesler manuel viteslere göre daha yavaş hızlanıyor.

    Peki tiptronik şanzımanlı araçlarda manuel modda manuel viteslere yakın hızlanmalar yapılabilir mi?
  • quote:


    Benim otomatik şanzımanlarla ilgili aklıma takılan bir soru var. Otomatik vitesler manuel viteslere göre daha yavaş hızlanıyor.

    Peki tiptronik şanzımanlı araçlarda manuel modda manuel viteslere yakın hızlanmalar yapılabilir mi?


    Hızlanabilir tabi tiptronik şanzımanı geliştiren porsche dur zaten.
  • Teşekkürler Hokkabaz. O zaman tek çekincem de ortadan kalktı, gönül rahatlığıyla tiptronik şanzımana sahip bir araba alabilirim.
  • Ya Caddy'lere de koydular bu harika DSG şanzımanlardan.


    Keşke biz alırken de olsaydı bundan
  • DSG – Daha keskin vites değişimleri sağlayamazsınız

    Bu sene birçok Golf seçeneği ile Golf’ün model yelpazesi genişliyor. Örneğin 105 hp ve 140 hp’lik 1.9 ve 2.0 TDI modelleri artık dünyanın en keskin otomatik vites değişimlerini sağlayan DSG şanzımanla donatılıyor. DSG (Direct Shift Gearbox) şanzıman ile vites geçişleri diğer otomatik şanzımanlardan daha hızlı, ekonomik ve sportif. DSG şanzıman bağımlılık yaratabilir. DSG şanzıman manuel viteslerin çeviklik ve ekonomik özellikleriyle otomatik şanzımanların rahatlığını birleştiriyor.

    DSG şanzıman kullanan var mı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.