- x
TURBONUN BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR, BELİRTİLERİ NEDİR?
97 Cevap108254 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


274 Mesaj
19 Nisan 2006; 18:05:05 

arkadaşlar malum bayağı yeni dizel alan arkadaşlar var. bu motorların korkulu rüyası olan turbo bozulduğunda nasıl bir belirti oluyor? yani çekiştenmi düşüyor ? duman olayımı oluyor? diyelimki turbo dağ başında bozuldu o vaziyette bir müddet gitmek motorun diğer aksamlarına zarar verirmi yani 2000 ytl lik turbo masrafı 7000-10000 ytl lik masraflara çıkarmı? bu konuda bilgilenmemiz çok önemli diyorum.şahit olduğum bir olayı anlatayım. marka vermeyeceğim,otobanda giderken dizel otonun arkasından simsiyah bir duman çıkıyor ve araba orada kalıyor.(çeçme otobanında) sonra öğrendiğime göre önce 7000 ytl masraf çıkıyor, sonra 12000 ytl ye maloluyor.

bende bir dizel kullanıcısı olarak çok memnunum ama bu tür olaylar beni bayağı korkutuyor,onun için bu motorları çok iyi tanıyıp ona göre kullanalım diyorum ve açtığım topic konusunda bigisi olanların bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum....

gerçi daha turbo problemi yaşayan yoktur ama duyumlarınız vardır.sanki benim araç çekişten biraz düştü gibi ,servise göstereceğim...


_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


3442 Mesaj
19 Nisan 2006; 18:41:14 


quote:

Orjinalden alıntı: emekli1955

arkadaşlar malum bayağı yeni dizel alan arkadaşlar var. bu motorların korkulu rüyası olan turbo bozulduğunda nasıl bir belirti oluyor? yani çekiştenmi düşüyor ? duman olayımı oluyor? diyelimki turbo dağ başında bozuldu o vaziyette bir müddet gitmek motorun diğer aksamlarına zarar verirmi yani 2000 ytl lik turbo masrafı 7000-10000 ytl lik masraflara çıkarmı? bu konuda bilgilenmemiz çok önemli diyorum.şahit olduğum bir olayı anlatayım. marka vermeyeceğim,otobanda giderken dizel otonun arkasından simsiyah bir duman çıkıyor ve araba orada kalıyor.(çeçme otobanında) sonra öğrendiğime göre önce 7000 ytl masraf çıkıyor, sonra 12000 ytl ye maloluyor.

bende bir dizel kullanıcısı olarak çok memnunum ama bu tür olaylar beni bayağı korkutuyor,onun için bu motorları çok iyi tanıyıp ona göre kullanalım diyorum ve açtığım topic konusunda bigisi olanların bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum....

gerçi daha turbo problemi yaşayan yoktur ama duyumlarınız vardır.sanki benim araç çekişten biraz düştü gibi ,servise göstereceğim...




Naptın amca ya 10-000 ytlye komple sıfır motor alırsın o nasıl bi masrafmış öyle????


_____________________________



 
584 Mesaj
19 Nisan 2006; 19:07:18 

arkadaşım bizim arbanın turbosu bozuldu tam olarak turbo değil herhalde bi parçası o da herhalde boş viteste sonladığımdan olmuş olabilir servisten değişti.araçta siyah duman filan hiç fark yoktu ama çekiş düşüyodu bilg. uyarı veriyodu 80 i geçemiyodun ışık yanıyodu kökleyemiyon ama bi düzeldi :D araç a6 3.0TDi quattro


_____________________________



 
450 Mesaj
19 Nisan 2006; 19:29:48 

bizim arkadaşın arabanın aldığının ikinci haftası bozulmuş 120yi geçmemiş öyle anlaşılmış.


_____________________________



274 Mesaj
19 Nisan 2006; 20:36:12 

teşekkürler , demekki bayağı bir performans kaybı oluyor. yani anlaşılıyor ve bir müddet yani servise kadar gidilebiliyor. inşaallah başımıza gelmez....


_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


2199 Mesaj
19 Nisan 2006; 20:38:14 

zaten yenı aracların coğunda turbo götürüyor turbo bozuldugunda yarı yarıya düşüş olur bide turbo sesını duymazsın


_____________________________

corsa 1.7 dti REDaudio
head unit : Pioneer deh-80prs
processeur : Audison bitone
woofer&tw :Focal krx2
midrange :Audison voce 3.0
subwoofer :Re audio Re8 x2
tw amp:Audison sr2///////sub+midrange+woofer amp : Audison voce 5.1k
4way active system///////instagram: audison_dti


 
3189 Mesaj
19 Nisan 2006; 20:40:38 

12.000 YTL ye malolmuş?

Oha diyorum ya.. 12.000 YTL'ye ben araba alırım..


_____________________________



 
3485 Mesaj
19 Nisan 2006; 20:47:57 

çekişi çok fazla düşer anlamaman mümkün deyil

bozuk halde yol yapman araca bi zarar vermez sanırım bu abs devre dışı kaldığında frenlerinnormal olarak çalışması gibi bişey sadece turbonun getirdiyi ekstra güçten yararlanamazsın ama fazla yol yapabileceyini sanmıyorum motorun hacmine göre yokuşları bile çıkamama ihtimalin var

sadece turbo deyişim masrafı çok deyil bildiyim kadarıyla ama firmadan firmaya deyişecektir yinede en fazla 2000 ytl tutar gibime geliyor

ayrıca dizel motorlarda korkman gereken turbosu deyil pompasıdır kötü yakıt dolayısıyla çok kolay bozoulaiblir tamir ettirilmesi mümkün deyil bildiyim kadarıyla ve kendisi en kötü tahminim 5000 ytl civarıdır


bmw 320d geçen yaz antalya yolundayken henüz 50 küsürbin kilometrede motor yaktı servis bu motordan artık adam olmaz yeni motor sipariş etmemiz gerek dediyinde çıkarılan masraf yanlış hatırlamıyorsam 24.000 ytl idi

ayrıca gittiyi servis 2000 den sonraki dizel motorların ömürlerinin çok kısa ve çok sorunlu olduklarını arkadaşa söylemiş

ama orta sınıf bir aracın motor masrafı ne tutar bi tahminim yok ama bmw kadar tutmayacağı kesin



_____________________________



3035 Mesaj
19 Nisan 2006; 21:26:39 

quote:

Naptın amca ya 10-000 ytlye komple sıfır motor alırsın o nasıl bi masrafmış öyle????



olabilir. benmim aracın(focus tdci ghia cvt) şanzımanı garantiden değiştirdim. cvt şanzımanın liste fiyatı 13,500 ytl. sadece şanzıman


_____________________________

KATATONIA



274 Mesaj
19 Nisan 2006; 21:30:33 

zaten yeni motor takıldı, geçen yıl.........
quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci






Naptın amca ya 10-000 ytlye komple sıfır motor alırsın o nasıl bi masrafmış öyle????




_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


 
2787 Mesaj
19 Nisan 2006; 22:10:34 

hyundai H100 kamyonet turbo sürekli devrede bu yüzden girip çıkma yüzünden oluşabilecek arıza riskleri azalıyor...


_____________________________

skoda turkey / detailing turkey


2891 Mesaj
19 Nisan 2006; 22:39:35 

quote:

Orjinalden alıntı: mygokhan

hyundai H100 kamyonet turbo sürekli devrede bu yüzden girip çıkma yüzünden oluşabilecek arıza riskleri azalıyor...


Sadece senin kamyonetinin değil bütün araçların turboları devrededir. Kontağı çevirildiği anda turbo da çalışır. Sadece turbonun motora ve çekişe katkısı belli bir devirin üzerinde başlar ve arçata hissedilir bir çekiş, ivmelenme olur. Bu durum yanlış algılanarak turbo devrde, devrede değil gibi bir şehir efsanesine yol açmış durumda.

Turbonun devreye girmesi çıkması diye bir durum yoktur. Turbo herzaman devrededir.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
2787 Mesaj
19 Nisan 2006; 22:45:30 


quote:

Orjinalden alıntı: ihg70



Sadece senin kamyonetinin değil bütün araçların turboları devrededir. Kontağı çevirildiği anda turbo da çalışır. Sadece turbonun motora ve çekişe katkısı belli bir devirin üzerinde başlar ve arçata hissedilir bir çekiş, ivmelenme olur. Bu durum yanlış algılanarak turbo devrde, devrede değil gibi bir şehir efsanesine yol açmış durumda.

Turbonun devreye girmesi çıkması diye bir durum yoktur. Turbo herzaman devrededir.



öylemi ?bilmiyordum teşekkür ederim....biraz daha açarmısın bu olayı..nasıl oluyo mesela bu kamyonetteki turbo olayı...


_____________________________

skoda turkey / detailing turkey


2891 Mesaj
19 Nisan 2006; 23:00:27 

quote:

Orjinalden alıntı: mygokhan





öylemi ?bilmiyordum teşekkür ederim....biraz daha açarmısın bu olayı..nasıl oluyo mesela bu kamyonetteki turbo olayı...


Bu konuda buradaki arkadaşlardan biri çok detaylı açıklamıştı zaten, şimdi konu başlığını hatırlayamadım. Ama çok kısa özetlenecek olursak turbo iki şekilde çalışır:

1-Egzos gazları bir paneli döndürür ve turbo çalışması için gerekli hareketi buradan alır.
2-Turbo hareketi için gerekli gücü bir kayış veya zincir vasıtasıyla doğrudan motordan alır.

1. durum için turboya ekstradan bir güç harcanmaz ama turbonun verimli çalışması için egzos gazı miktarının yüksek olması gerekiyor bu da yüksek devir çevirmek demek. Bu niçin belli bir devirden sonra turbonun katkısının hissedildiğini (turbo devreye girdi yanılsaması) açıklıyor.

2. yöntemde turbo aracın gücünden biraz çalıyor ama sonra katkısyla bunu biraz telafi ediyor. Hyundai ve daha bri çok firma 1. yöntemi kullanıyor.

Turboda sıkıştırılan havanın soğutulması gerekir çünkü sıkıştırılan hava ısınır (basınç ve sıcaklık arasındaki ilişkiye dair temel kanun). Soğuk havanın yoğunluğu daha fazladır ve daha fazla oksijen içerir. daha fazla oksijen daha fazla yanma ve daha fazla itme sağlar. İşte bu havayı soğutma işleminede cooling denir. Bu işi yapan alete de intercooler denir.

en basit ve yalın izah böyle.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 19 Nisan 2006; 23:05:05 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


3442 Mesaj
20 Nisan 2006; 11:03:22 


quote:

Orjinalden alıntı: alysentr




olabilir. benmim aracın(focus tdci ghia cvt) şanzımanı garantiden değiştirdim. cvt şanzımanın liste fiyatı 13,500 ytl. sadece şanzıman



O pahalı olabilir ama motorun o kadar olması biraz garibime gitti...........Çıkma almak daha mantıklı sıfır motor yerine...................


_____________________________



3442 Mesaj
20 Nisan 2006; 11:10:15 


quote:

Orjinalden alıntı: emekli1955

zaten yeni motor takıldı, geçen yıl.........



Valla turbo arızasından sıfır mottor takıldığını ilk defa senden duyuyorum............


_____________________________



 
184 Mesaj
20 Nisan 2006; 11:44:07 

Turboyu bozmamak icin moturun yagina dikkat etmemiz gerekiyor.Turbo yagsiz kaldigi zaman bozulur.Arabalarin motorlari 7000 ile 9000 rpm cevirirken,turbonu pervanesi max 150.000 rpm cevirir.Bunun icin yaglama cok onemlidir.Yeni nesil dizellerde motoru durdurmadan mutlaka 5 ile 10 saniye arasinda beklememiz gerekir.Boylece turbo normal devirine inip yeterli yaglanmayi yapabilir.Eger motoru hemen kaptirsak,turbo yagsiz bir bicimde donmeye devam eder.ilgilenen icin citroen c3 c2,ford fiesta ve peugeot 206 nin kullandigi dizel motorlardaki turbonun markasi BorgWarner KP35 dir.

http://www.3k-warner.de/en/products/technology.asp

http://www.answers.com/topic/turbocharger



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakcal2 -- 20 Nisan 2006; 11:44:42 >


_____________________________

2013 VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline


274 Mesaj
20 Nisan 2006; 21:25:47 

arkadaşım ne çıkması, otosanda motor yoktu , haftalarca beklediler.dizel motorlar gerçekten çok pahalı ,servislere bir sor istersen.
bu olay turbodanmı kaynaklandı bilmiyorum . olay yolda giderken eksozdan simsiyah dumanların çıkıp aracın orada kalması .ve sonuç motor yenilendi....yani nedenini tam olarak bilmiyorum...
quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci





O pahalı olabilir ama motorun o kadar olması biraz garibime gitti...........Çıkma almak daha mantıklı sıfır motor yerine...................



_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


571 Mesaj
20 Nisan 2006; 23:41:33 


quote:

Orjinalden alıntı: ihg70



Bu konuda buradaki arkadaşlardan biri çok detaylı açıklamıştı zaten, şimdi konu başlığını hatırlayamadım. Ama çok kısa özetlenecek olursak turbo iki şekilde çalışır:

1-Egzos gazları bir paneli döndürür ve turbo çalışması için gerekli hareketi buradan alır.
2-Turbo hareketi için gerekli gücü bir kayış veya zincir vasıtasıyla doğrudan motordan alır.

1. durum için turboya ekstradan bir güç harcanmaz ama turbonun verimli çalışması için egzos gazı miktarının yüksek olması gerekiyor bu da yüksek devir çevirmek demek. Bu niçin belli bir devirden sonra turbonun katkısının hissedildiğini (turbo devreye girdi yanılsaması) açıklıyor.

2. yöntemde turbo aracın gücünden biraz çalıyor ama sonra katkısyla bunu biraz telafi ediyor. Hyundai ve daha bri çok firma 1. yöntemi kullanıyor.

Turboda sıkıştırılan havanın soğutulması gerekir çünkü sıkıştırılan hava ısınır (basınç ve sıcaklık arasındaki ilişkiye dair temel kanun). Soğuk havanın yoğunluğu daha fazladır ve daha fazla oksijen içerir. daha fazla oksijen daha fazla yanma ve daha fazla itme sağlar. İşte bu havayı soğutma işleminede cooling denir. Bu işi yapan alete de intercooler denir.

en basit ve yalın izah böyle.



Ağzınıza sağlık çok güzel açıklamışsınız, sadece bir ekleme

Turboyu örneğin 2000 devirde açıyor denilirken kastedilmek istenen turbo pallerinin gerekli basıncı üretebilmesi için ulaşmaları gereken yaklaşık 50.000 devire ulaştıkları motor devridir. Turbolar bu devire özel uygulamalar dışında takıldıkları motorun genel özelliklerine göre 1500 ile 3500 devir arasında ulaşırlar.


_____________________________

2013 Passat 1.6 tdi dsg


1558 Mesaj
20 Nisan 2006; 23:57:51 

Peki turbonun arıza yapmaması için neler yapmalıyız. Bu konu hakkında bilgisi olanlar yanıtlarsa sevinirim.

Turbo dizel aracı çok uzun süre aşırı devirli kullanınca turbo bozuluyor deniyor. Hatta bizim arkadaş sürekli redline civarında vites değiştirdiği için 6 ayda 2 defa Pejo 206HDİ arabasında turbo arızası yaptı. İlki garantiden 2.si kullanıcı hatası sayıldıgından cebinden çıktı.

Yani benim bildiklerim turbo arızalanmaması için araç uzun süre aşırı devirli kullanılmamalı ve stoplarken belli bir müddet turbonun soguması için beklenmeli diye biliyorum.(yanlışım varsa düzeltin.)

Peki birde turbonun soğutulmasında yağ çok önemli denilmiş yukarıda. Turboda motor yağıyla soğutuluyor ozaman heralde. Biz peki yarısentetik yerine tamsentetik motor yağı kullansak turbonun daha iyi soğutulmasına yardımcı olmuş olurmuyuz.

Yada şöyle sorayım, tam sentetik yağ kullanmak turbonun arızalanma ihtimalini azaltırmı?

Bir diger sorumda, MOTOR SILK BOR ON yağ katkısı turbo dizellerde de kullanılabilir deniyor, ben kullanmayı düşünüyorum ama kullanırsam turbonun selameti açısından faydasımı olur zararımı acaba?


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


2891 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:11:02 



Serkan, bildiğim kadarıyla ben açıklamaya çalışayım:

quote:

Turbo dizel aracı çok uzun süre aşırı devirli kullanınca turbo bozuluyor deniyor. Hatta bizim arkadaş sürekli redline civarında vites değiştirdiği için 6 ayda 2 defa Pejo 206HDİ arabasında turbo arızası yaptı.


Burada cevabı zaten vermişsin : redline! Kırmızı çizgi ikazdır, tehlike habercisidir. O kırmızı çizgiyi oraya "bu bölgeye girme, motora ve ve komponentlerine hasar verebilirsin" uyarısını yapmak için koyuyorlar. Uzak durusan sorunun olmaz.


Tam sentetik yağlar daha ince ve akışkan olduğundan yarı sentetiklere göre daha iyi yağlama yaparlar. Ama bölgesel sıcaklık koşullarını dikkate almak lazım çünkü tam sentetik yağlar soğuk iklim koşullarında daha faydalıdırlar. Aşırı sıcak havalarda olumsuz etkileri olabilir.

quote:

Bir diger sorumda, MOTOR SILK BOR ON yağ katkısı turbo dizellerde de kullanılabilir deniyor, ben kullanmayı düşünüyorum ama kullanırsam turbonun selameti açısından faydasımı olur zararımı acaba?


Motor silk yapısı itibari ile ısıyı absorbe eden (içine alan, hapseden) bir özelliğe sahip. Motorun hareret yapmasını engellemeye katkıda bulunduğu iddia ediliyor. Bu yönüyle turbo dahil motorun aşırı ısıdan zarar görecek tüm parçalarına faydalı olacağı söylenebilir.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


1558 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:19:30 

@ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


1921 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:32:11 

değerli forum sakinleri
üniversitede bu konuyla alakalı bir sunumum olmuştu,onu bulabilirsem slaytını upload edebilirim..
ya da word formatını bulabilirsem metni kopyalacağım..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1921 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:35:47 

bulmak zor olmadı..saklanası bilgiler olduğunu düşünüyorum..
ilgilerinize...




TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

 Kontrolsüz basınç hareketleri
 Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
 Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
 Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
 Turbo milinin kırılması
 Turbo westgate valf diyaframının patlaması
 Turbo salyangozunun çatlaması




-Kontrolsüz Basınç Hareketleri

 Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
 Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
 Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



-Yağ Kaçakları

 Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
 Motorda yağ eksilmesine yol açar.
 Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
 Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



-Aşırı Gürültü

 Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
 Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
 Tamiri 750-100ytl civarındadır.





-Aşırı Isınma

 Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
 Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
 Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
 Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
 Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
 Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
 Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


-Turbo Milinin Kırılması


 Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
 Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
 Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
 Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




-Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

 Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
 Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
 Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
 Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
 Tamiri 250-500ytl arasındadır.





-Turbo Salyangozunun Çatlaması

 Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
 Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
 Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


 Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
 Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
 Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
 En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
 Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
 Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
 Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
 Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
 Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.



Emre Kolukısa


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1558 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:37:32 

@emre :
çok yararlı bilgiler hakkaten, sagol


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


1921 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:37:49 

bu arada fiyatlar güncel değil..sadece karşılaştırma ve öngörü amaçlı önemi olduğunu düşünüyorum...


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


2891 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:38:16 

quote:

Orjinalden alıntı: Se®k@n

@ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.


Tam sentetik yağlar iyi değil diye anlam çıkarmamak gerekiyor. Bu yağların özelliği yarı sentetiklere göre daha ince ve akıcı olduklarından yanma odasına daha fazla sızarlar. Bu da yağ eksiltme anlamına gelir. Özellikle sıcak havalarda bu incelikleri, akıcılıkları daha da artacağından sıcak havalarda daha hızlı yağ eksiltmeye başlarsın.

Keza performanslı kullanımda da aynı şekilde yağ eksiltirsin.

Turboya katkısına gelince;
Yine ince ve akıcı olma özellikleri nedeniyle motor içinde sürtünmeyi azaltacağından motoru rahatlatır, verimi arttırır. Malum az sürtnme demek az yakıt demek, dolaysıyla az para harcamak demek. Ayrıca daha az aşınma ve daha uzun motor ömrü demek.

Aynı kaide turbo içinde geçerli. Sürtünmenin azalması demek turbo kanatçıklarının daha hızlı ve rahat dönemsi demek. Bu da verimli çalışan bir turbo anlamına geliyor.

Yoksa kimyasal anlamda motora ve turboya negatif bir etkisi söz konusu değil.

Daha çok soğuk hava şartları için uygun derken soğuk havalarda bile akıcılığıyla motor aşınmasını azalttığından soğuk iklimler için birebir demek istemiştim.

Sıcak havalardaki yaratacağı sorun hızlı yağ eksiltmesi doğrultusunda yağı kontrol etmeyi unutursan veya yağ değişimini geciktirisen yağın azalması sonucu motora ve turboya zarar verme ihtimalidir.
Yani sıcak havada veya iklimde tam sentetik kullanacaksan sık sık yağ kontrolü yapmak zorundasın, ihmale gelmez çünkü, pahallıya patlar sana.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 21 Nisan 2006; 1:50:33 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


2891 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:41:13 

@emre,
güzel ve faydalı bilgiler, teşekkürler.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


1921 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:44:12 

önemli değil.
böyle topikler olsun,
bildiklerimizi,önceki araştırmalarımızı paylaşalım..

punto mu iyi clio III mü topikleri ve 25000liram var ne alayım topiklerinden bıktık ya...


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1558 Mesaj
21 Nisan 2006; 1:50:32 

Çok faydalı bir topik olmuş hakkaten.

İkinizede teşekkürler arkadaşlar (emre, ihg70)


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


3682 Mesaj
21 Nisan 2006; 8:04:27 

Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.


_____________________________



274 Mesaj
21 Nisan 2006; 9:01:36 

emre . ve diğer arkadaşların , verdiğin bilgiler için teşekkür ederim....


_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


1921 Mesaj
21 Nisan 2006; 12:30:57 

quote:

Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.


turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
siz hissetmişsiziniz..

turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 21 Nisan 2006; 12:40:27 >


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


9649 Mesaj
21 Nisan 2006; 14:13:49 

emre
bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


_____________________________




 
524 Mesaj
21 Nisan 2006; 20:28:53 

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

emre
bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


diş hekimliğinde, el aletlerinde kullanılan rulmanların 380,000 rpm e kadar yapanı var. boyutları küçüktür yanlız, 5,6 mm çaplarındadırlar ...


_____________________________



215 Mesaj
21 Nisan 2006; 21:50:13 

valla bizde a4 1.9 TDI var araba suan 130 bindee 100 binde turbo yandı araba bikere kesinlikle çekişten düşüyor vee gösterge bareminde vana gibi bir işaret çıkıyor ama bu her arabada olacağını zannetmem ama çok kötü bişey turbonun yanması her 100 binde bir yanabilme ihtimali vaar
bu arada araç 2004 model ve 130 binde hatırlatırım


_____________________________

Msn Durumum ==>
‬‬‬۩[DH]‬‬‬۩


1921 Mesaj
22 Nisan 2006; 1:48:22 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

emre
bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


150,000e çıkması demek çok şiddetli bir gaz çıkışı demektir.
bu devirlere çıkarken rezonans oluşmasını nasıl engelleyebilirler onu bilemiyorum.

benim hatırladığım 20 000devirlere kadar çıkıyor.ama daha yukarı da mutlaka çıkan değerler vardır,bu dediğim maksümum değer değil,tdi gibi araçların ortalama yüksek değeri.

turbo kısaca bir tarafı türbin öbür tarafı kompresör işlevi göre iki çarkın aynı milde dönmesiyle çalışan bir sistemdir.
yine bir çalışmamdan alıntı yapacağım.

"Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Bu pervaneler göbekten bir mil ile kompresör pervanelerine bağlıdır... Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar."


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1921 Mesaj
22 Nisan 2006; 1:53:06 

0



güzel ,yukarıdaki anlatımı anlaşılır kılacak bir resim..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
450 Mesaj
22 Nisan 2006; 1:59:01 


quote:

Orjinalden alıntı: Tekstilciiii

valla bizde a4 1.9 TDI var araba suan 130 bindee 100 binde turbo yandı araba bikere kesinlikle çekişten düşüyor vee gösterge bareminde vana gibi bir işaret çıkıyor ama bu her arabada olacağını zannetmem ama çok kötü bişey turbonun yanması her 100 binde bir yanabilme ihtimali vaar
bu arada araç 2004 model ve 130 binde hatırlatırım

pardon hocam merak ettimde ne kadar`a maloldu yeni turbo taktırma.


_____________________________



3682 Mesaj
22 Nisan 2006; 11:05:45 


quote:

Orjinalden alıntı: emre.


turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
siz hissetmişsiziniz..

turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.



Hissetmemek mumkun mu? Benim arabanın birebir aynı motor Turbosuzu 150 beygir. Turbolusu 186 beygir. 35-36 beygirlik dusus direkt fark ediliyor! Ancak bir arkadas 100.000 de bozulma ihtimali var demis, katılmıyorum pek, benimki 200.000'de bozuldu, o da bir parcası... 750YTL masrafla tamir edildi.


_____________________________



3682 Mesaj
22 Nisan 2006; 11:10:28 

Bu arada Turbolu araclar nasıl kullanılmalı diye bir topic acilmis, ona ben burda devam edeyim. Simdi Benim arabada 2500 devirde Turbo devreye giriyor. O andan sonra araba cok guzel yakıyor!! (Arac benzinli) O yuzden sakin kullanımda 2500 devirde vites degistiriyorum, Turboyu devreye sokmuyorum.


_____________________________



1728 Mesaj
22 Nisan 2006; 11:15:47 

forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
-2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
diğerinin
-araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler


_____________________________

Ben Antepliyim Şahinim ağam
Mavzerim omuzuma yük
Ben yumruklarımla dövüşeceğim
Yumruklarım memleket kadar büyük


1558 Mesaj
22 Nisan 2006; 11:47:56 

quote:

Orjinalden alıntı: Ahmey

forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
-2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
diğerinin
-araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Bu sorunun cevabı aşagıdaki forumda cevaplanmıştı gerçi ama tekrar yazayım.
http://forum.donanimhab...612/mpage_1/key_/tm.htm

Arkadaşım her aracın max torku verdigi devir farklıdır. Yani tüm dizeller için bir genelleme yapılamaz.
ancan şunu söyleyeyim uzun yolda ekonomi yapmak istiyorsan 5.vitesde 90km civarında yol alman gerekir. (zaten son dişliyi 90km civarında max tork devrine gelecek şekilde ayarlıyorlar genelde.)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 22 Nisan 2006; 11:49:05 >


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


1921 Mesaj
22 Nisan 2006; 12:04:51 


quote:

Orjinalden alıntı: Ahmey

forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
-2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
diğerinin
-araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler



yukarıdaki açıklamaları öncelikle okuyunuz.

-http://forum.donanimhaber.com/m_6474612/mpage_2/tm.htm birinci sorunun cevabı burada var.

-2,soru ise bunun bir gerçeklik payı yoktur.
turbonun ömrünün uzatılması için tavsiyeler yukarıda verilmiştir..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
332 Mesaj
11 Mayıs 2007; 23:46:55 

slm
turbo arızaya benzer sorun bugun cıktı servıs gelecek bakalım. ınsallah turbo gıtmemıstır..malıyetı 2500 ytl mıs..
bir kontrol den gecip sonuc cıkacak..
arac bugun gaz<dan kesıldı rampada yarı yarıya dustu :(

bır bu sekıl aracla 90 km gıtsem agır agır zararı olurmu ?
normalde aracta hızdan baska degısıklık yok.gostergeler normal..
sadece gazdan kesıldı :




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frantic2 -- 12 Mayıs 2007; 9:09:05 >


_____________________________



1910 Mesaj
12 Mayıs 2007; 0:45:49 

quote:

Orjinalden alıntı: emre.

150,000e çıkması demek çok şiddetli bir gaz çıkışı demektir.
bu devirlere çıkarken rezonans oluşmasını nasıl engelleyebilirler onu bilemiyorum.





Hocam rezonans durumun tek zararı motorun haddinden daha fazla basınca maruz kalması ve güç patlamalarının olması değil mi?
Güç patlaması bence zevkli haller alabilir sadece insan omurgasına zarar verir..
Oluşan basıncın gerek duyulmadığı zamanlarda dışarı atılmasını sağlayan sistemler vardı sanırım.Ama biraz tuzluydu.Antilag ve tersiniri olan bi sistem vardı..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 12 Mayıs 2007; 0:46:54 >


_____________________________



 
332 Mesaj
12 Mayıs 2007; 2:02:59 

hıc gaz yemeyen araba ---ne dıyım arkadaslar su an bıraz once arızalı gıderıldı,
reno servıs bır araca gelmıs banada ugrayacaklarını soyledıler cunku bana yetkılı servıs 90 km uzakta..
1 saat once geldıler bu vakıtte bılgısyarı takıp arızayı buldular 2-3 testten sonra arıza bellı oldu turboya baglı olan captor okuyucu arızalı ımıs (kucuk bır parca ama arızalı olunca araba rampada hıc gıtmıyor)
degıstırdıler araba füze gıbı oldu yıne
bır an ıcın turbo gıttı dıye uzulmustum...>>>turbo borusuna baglı hava kaptoruymus arızalı olan parca..
450,00 ytl aldılar...turbo gıtseydı 2500 ytl miş...
ucuz kurtardık.
bu vakıtte servıs yapmaları ne dıyım super ..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frantic2 -- 12 Mayıs 2007; 9:08:17 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Mayıs 2007; 2:37:26 

yav acaba direk içten yanmalı pistonlu motor devrini kapatıp kompresör türbin olayınamı dönsek???

krank milini türbinden aldığın güçle çevirsen nasıl olur acaba.


ama muhakkak çalışılmıştır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Mayıs 2007; 7:11:10 

gerçekten güzel bilgiler ..
dizel aracım varken bu dertler beni kıvrandırmıştı ( kötü mazot )
dizel almaktan yinemi vazgeçsem acaba ..
güncel kalması ricası ile
turbo hortumu ile ilgili çok sorun yaşamıştım sonunda sebebi bulunmuştu ..
kaçak mazottan dolayı katalitik konvertörün tıkanması ve turboda aşırı basınç yükü
araba ne kadar basarsan bas 120 yi geçmiyordu bir depo mazotla 180 km gittiğimi biliyorum ..(dizel acemiliği ve bozuk turbo)
egzosun bakımıda da turbonun selameti açısından gerekli ..
sağlam bir turbo ve tertetmiz enjektörler kaliteli mazot güçlü bir motor olunca dizelin sesi muhteşem oluyor bu arada ..
ıslık çalarak hızlanan bir motor sesi bence bir boxer motor sesi kadar güzel

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Mayıs 2007; 7:19:39 

turbo arızalı ive egzos tıkalı iken mersinden ankara 4 depo belkide tam hatırlamıyorum 4 depodan fazla mazot ile gitmiştim .. çünkü ne kadarsan bas araba gitmiyor ..verdiğin her devir yanmamış mazot olarak egzosdan çıkıyor ..dönüşte bir depo mazotum gitmemişti ..

mademki turbo egzosdan besleniyor katalitik konvertörün temiz olması çok önemli .. katalitik monvertör iptali çok hoş birşey değil ama ben universal egzos taktırmıştım ..katalitik konvertör 2 milyar civarında maalesef ..

aslında diyeceğim şey şu ..

turbonuz bozuluyorsa veya randımanlı çalışmıyorsa veyahut bozulmuşsa bilin ki aracınızın diğer mekanik aksamıda çok iyi değildir veya SOS vermeye başlamıştır ..

aracın sadece turbosunu yaptırmak yetmez ..diğer mekanik aksamlarıda ciddi bir şekilde gözden geçirmekte fayda var ..derim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capitatoo33 -- 12 Mayıs 2007; 7:20:27 >


7954 Mesaj
12 Mayıs 2007; 10:15:41 

Araba çekmez turbo bozuksa


_____________________________

Badass Nova


2958 Mesaj
12 Mayıs 2007; 11:16:14 

Bir gece uzun süreli bir kullanımdan sonra unutum hemen kapatmıştım kontağı... O sırada hışşşş diye bir ses duydum..Genelde 1-2 dk. rolantide çalıştırırdım ilk defa kapatıp kontağı o sesi duydum. Anladım zaten turbonun dönmeye devam ettiğini.
Turbo nun dönmeye devam ettiği içerden anlaşılıyor..


_____________________________


...::: İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur :::...


 
332 Mesaj
12 Mayıs 2007; 11:18:00 

araba cekmıyor fakat her araba cekmedıgınde turbo arıza demek yanlıs..
dizel reno minibuste ılk defa dun basıma geldı ınsan ınanamıyor bos dık rampayı 90-100 km cıkan arac 50 km hızla cıkıyor gaz yemıyor vıtes yemıyor devamlı dusuyor turbo gıttı dıye ınanın acayıp uzuldum..
gece servıs geldı baktı kı turbo hortumuna baglı hava kaptoru arıza yapmıs kaptoru degıstırdıler arac yıne anında orjınal halıne dondu ..
cunku arac cekmemesı ıcın bırcok secenek var dedıler bılgısyar bagladılar hemen arıza gorundu..sorun duzeltıldı..
dolu 4 vıtesde 80 km ıle dık rampayı cıkan araca 40 km ıle 2 vıtesde cıkıyordu dun ıcın..
ınanın şok oluyor ınsan..
neysekı sorun gıderıldı ...


_____________________________



 
3 Mesaj
4 Ocak 2008; 21:24:55 

arkadaslar bende audi a4 1.9tdi 131 beygir araba var arabada cekisten düsme vaya duman atma falan yok yalniz araba 2200 devirde sanki bir hortum patlagi varmis gibi ses yapiyor biraz gaza bastigimda kesiliyor ben tubodan süpheleniyorum acaba dogrumu aractaki tüm hortumlari kontrol ettirdim hic birsey yok aracta güc kaybida yok otaban da 200 ila 220 km sürat yapiyor turbosu bozuk ola arac bu kadar sürat yaprmi iceriye asiri motor sesi alirmi yalniz 3. viteste


_____________________________

audi


11435 Mesaj
22 Ocak 2008; 22:47:12 

Verdikleri faydalı bilgilerden dolayı tüm arkadaşlara teşekkürler.


_____________________________



 
277 Mesaj
5 Mayıs 2009; 16:40:50 

Ocak ayında volvo s40 1.6d 2006'nın turbosu ilk kez yandı ve servis 3.500 YTL isteyince dışarıda 700 liraya yaptırdık. Turbo borusu tıkanık olduğu için ilk denemede 700'lük turbo yandı, 2.sini aldık etti 1400, 2 hafta sonra yeni aldığımız da yandı ve orjinal turbosunu 2000liraya taktırdık, 2,5 ay sürdük dün yine yandı. Usta her yerini kontrol etti ve asıl yanış nedeni antiochos'un da dediği gibi katalitik konvertör tıkanıklığı olduğu ortaya çıktı. Aldığımız turbonun parçaları orjinaliyle 700 liraya değişecekmiş, çekici masrafından, sinir stresten falan bahsetmiyorum. Kahrolsun dizel motor, araç satılıktır :)


_____________________________

anlergl


 
5 Mesaj
21 Ekim 2009; 3:44:43 

vw caddy kullananlar bilir. bende 2 kere turbo bozuldu. 2sinde de değişti. 2sinde de sorun aynı idi. hava tahriğini turbo tribüne ileten şaft kırılmıştı. her seferinde 1200 ile 1500 arasında bir rakam ödedim.

caddy için daha doğrusu vw nin motorları için kronikleşmiş bir sorundur. araba giderken anında devir düşer ve motor 2000 deviri bulmaz. vitese takıp gitmeniz cok zordur cunku motor rolantide bile zor çalışmaktadır. gaza bastıkca arkadan gri duman cıkar. ancak edindiğim tecrübeye göre (vw caddy için diyorum) turbo su koyacağı zaman uğultu geliyor. hava uğultusu sanki ıslık çalar gibi ve gittikce artıyor. bunu net duyuyorsunuz. araca karşı olan güvenimi o kadar tüketti ki uzun yol sırasında hangi dağ başında kalacağım diye düşünmekten arabadan soğudum. caddy miz var ne diyelim Allah başka dert vermesin.


_____________________________



 
42 Mesaj
11 Ekim 2010; 18:50:22