- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DSG (vites) ŞANZIMAN NEDİR ? AYRINTILI BİLGİ
58 Cevap84864 Görüntüleme8 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


86 Mesaj
2 Mart 2012; 11:50:03 

DSG : Dual Shift Gearbox : Çift Milli Vites Kutusu

DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman sistemidir. Normal manuel şanzımanlardan farklıiki tane debriyaj vardır. Çift debriyajdan birisi 1-3-5. vitesler için, diğeri ise 2-4-6. vitesler için kullanılır. Bunun sonucunda her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir.Yani vites geçişi yapacağınız zaman manuel performansını arada vites geçirirken yaşadığınız kayıp olmadan alabilirsiniz. Performans severler için iyi bir sistemdir.

Türkiye’de ilk kez Volkswagen tarafından sunulmuş, patenti de Volkswagen’e aittir.


0


1



DSG şanzıman kullanan Volkswagen grubu araçlar


Audi

* Audi TT
* Audi A1
* Audi A3
* Audi S3
* Audi A4 (B8)[7][12]
* Audi S4 (B8)[7][12]
* Audi A5
* Audi A7
* Audi A8 (D4)
* Audi Q5[7][12]

Bugatti

* Bugatti Veyron EB 16.4[6] (developed by Ricardo[20] rather than Borg Warner)

SEAT

* SEAT Ibiza
* SEAT León
* SEAT Altea
* SEAT Toledo
* SEAT Alhambra

Škoda

* Škoda Fabia
* Škoda Octavia
* Škoda Roomster
* Škoda Superb II
* Škoda Yeti

Volkswagen Passenger Cars

* Volkswagen Polo
* Volkswagen Golf, GTI, R32[2][6]
* Volkswagen Jetta & Bora
* Volkswagen Eos
* Volkswagen Touran[6] (not available in North America)
* Volkswagen New Beetle (not available in North America)
* Volkswagen New Beetle Convertible
* Volkswagen Passat and R36
* Volkswagen Passat CC
* Volkswagen Sharan
* Volkswagen New Scirocco (not available in North America)
* Volkswagen Tiguan 2011
* Volkswagen Caddy car-derrived van
* Volkswagen Transporter (T5) medium van[21]


İLGİLİ VİDEOLAR





TEST VİDEO




NOT : ALINTILARLA DERLENMİŞTİR !



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S35 -- 2 Mart 2012; 18:29:16 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


5482 Mesaj
2 Mart 2012; 11:54:02 

Oldukça faydalı bir konu olmuş, teşekkürler


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


7006 Mesaj
2 Mart 2012; 11:56:15 

Parası olan için güzel bir şanzıman.


_____________________________



6299 Mesaj
2 Mart 2012; 12:11:00 

nazar değmez ise, 19000 km dir, aracı her sürüşümde iyiki almışım diyorum...



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


1561 Mesaj
2 Mart 2012; 12:38:44 

Güzel konu ,Tesekkurler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

'12 Kia Rio CRDI Fancy İncelemesi
'06 Nissan Micra 1.2 Mood 3K
2014 YGS/LYS
Sonsuza kadar Del Sol...

BalıkesirSpor


 
1080 Mesaj
2 Mart 2012; 17:14:53 

Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?


_____________________________



86 Mesaj
2 Mart 2012; 17:47:55 

quote:

Orijinalden alıntı: B.Avcı

Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?

quote:

Orijinalden alıntı: enyeas

6 ileri dsg şanzıman ıslak tiptir. Daha yuksek torklara dayanır. Firmanın Dizel araçları için ideal şanzımanıdır.

7 ileri dsg kuru kavramadır. Daha düşük tork limit degeri vardır. Satıcı firma motorun tork degerlerini kafa kafaya karşılayacak kuru tip şanzımanı araçlarında kullandıgı için dizellerinde çabuk arıza yapar.
Benzinlilerde böyle bi durum olması dizele göre nadirdir.

dsg şanzımanlı dizel alınacaksa 6 ileri ıslak kavrama alınmalıdır. Satıcının 6 ileri dsg şanzımanlı binek aracı varmı bilmiyorum açıkcası.

6 ileri ıslak kavramanın maliyeti 7 ileri kuru kavramadan daha ucuzdur. Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey.


enyeas adlı üyeden



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1080 Mesaj
2 Mart 2012; 18:00:51 

quote:

Orijinalden alıntı: S35



enyeas adlı üyeden



Kardeş çok sağol hepsi net ve anlaşılır ama bi tezatlık var.

1-) 6 ileri ıslak tipin maliyeti daha düşük olmasına rağmen neden araçlarında kullanmıyor pek?
2-) 6 ileri ıslak tipin bakım masrafları daha yüksek olmasına rağmen neden kullanmıyorlar? Servis gelirlerini düşürüyorlar.


_____________________________



 
295 Mesaj
2 Mart 2012; 18:03:03 

"DSG şanzıman kullanan Wolkswogen grubu araçlar"

Wolkswogen

Wolkswogen

Wolkswogen

Wolkswogen


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


86 Mesaj
2 Mart 2012; 18:27:35 

quote:

Orijinalden alıntı: B.Avcı


Kardeş çok sağol hepsi net ve anlaşılır ama bi tezatlık var.

1-) 6 ileri ıslak tipin maliyeti daha düşük olmasına rağmen neden araçlarında kullanmıyor pek?
2-) 6 ileri ıslak tipin bakım masrafları daha yüksek olmasına rağmen neden kullanmıyorlar? Servis gelirlerini düşürüyorlar.

Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey. demiş bakımı zahmetli olduğu için olabilir yada ülkemizde bakımını yapmak için yeterli bayi yoktur kendilerine sormak lazım güzel soru


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


86 Mesaj
2 Mart 2012; 18:30:13 

quote:

Orijinalden alıntı: MJet

"DSG şanzıman kullanan Wolkswogen grubu araçlar"

Wolkswogen

Wolkswogen

Wolkswogen

Wolkswogen

Düzeltildi


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
18966 Mesaj
2 Mart 2012; 18:31:59 



_____________________________



 
295 Mesaj
2 Mart 2012; 18:32:40 

quote:

Orijinalden alıntı: S35


Düzeltildi



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4115 Mesaj
2 Mart 2012; 18:37:57 

alırken 5000 TL fark verilen
garanti süresi dışında bozulduğunda
16000 TL masraf çıkarılıp
iyiniyet kapsamında %30 u 5000 TL istenen
şanzıman olarak aklımda kalmış


_____________________________



6809 Mesaj
2 Mart 2012; 18:39:02 

ben mi yanlış duyuyorum yoksa f1 araçlarda 150ms hızında vites değişimi dsglerde 8ms diyorlar


yani f1 araçlarından hızlı vites değiştirdiğini iddaa ediyorlar..



donanım sitesi araba işine el atarsa olacağı budur,bildiğiniz işi yapın be kardeşim


_____________________________



 
555 Mesaj
2 Mart 2012; 18:42:03 

peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?


_____________________________



86 Mesaj
2 Mart 2012; 18:55:41 

quote:

Orijinalden alıntı: nyagiz

peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?

Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
555 Mesaj
2 Mart 2012; 18:56:59 

quote:

Orijinalden alıntı: S35


Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir

anladım biz alırız gelir bizde sorun çıkar :) tşkler


_____________________________



 
1138 Mesaj
2 Mart 2012; 19:03:42 

quote:

Orijinalden alıntı: S35


Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir

güzel konu, teknik olarak doyurucu.
Ama bu dsg kronik problemler kapsamında yukarıda adı geçen vw dısındaki birçok model marka sozkonusu, hatta veyron bile yaziyor.

Bu durumda kullanılan dsg sistemlerinin farklı dizayn, kalite ve revizyonda modelleri oldugu geliyor aklıma.

Yani neden vw modellerde dsg problem cıkarır ama audi skoda cıkarmaz?
Ya da audi ile vw 'de kullanılan sanzımanlar bire bir aynı mıdır? Teyit edilmiş midir bu bilgi?

Dsg hakkındaki sadece bu forumda degil tum dunyadaki yazismalar soguttu beni, yoksa uygun fiyata alman otomobili almak kim istemez?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 2 Mart 2012; 19:04:20 >


_____________________________



86 Mesaj
2 Mart 2012; 19:21:44 

quote:

Orijinalden alıntı: nicknick


güzel konu, teknik olarak doyurucu.
Ama bu dsg kronik problemler kapsamında yukarıda adı geçen vw dısındaki birçok model marka sozkonusu, hatta veyron bile yaziyor.

Bu durumda kullanılan dsg sistemlerinin farklı dizayn, kalite ve revizyonda modelleri oldugu geliyor aklıma.

Yani neden vw modellerde dsg problem cıkarır ama audi skoda cıkarmaz?
Ya da audi ile vw 'de kullanılan sanzımanlar bire bir aynı mıdır? Teyit edilmiş midir bu bilgi?

Dsg hakkındaki sadece bu forumda degil tum dunyadaki yazismalar soguttu beni, yoksa uygun fiyata alman otomobili almak kim istemez?

Bende araştırdım bu konuyu ama internetten öğrenilcek gibi değil yolum düşünce gidip öğrenicem ama bence kullanılan şanzımanlar her markada farklıdır hatta modelden modele bile fark edebilir . mesela vw nin ve mercedesin aynı sınıftaki dsg araçlarına bakarsak kafadan 10bin liralık bir fiyat farkı görürüz bunun yarısı markadan diyelim diğer yarısıda işçilik ve malzemedendir


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1138 Mesaj
2 Mart 2012; 19:38:39 

nihayet netleşti konu kafamda.

http://en.wikipedia.org...ual_clutch_transmission

anlasılan su ki bu konsept tork konvertoru ile manuel kuru kavramayı sentezlemiş + vites kademeleri arasında önceden hazırlanma yöntemiyle hızlı geçişe olanak veriyor. Fakat yukarıdaki linkin özeti Genel adı DCT olan bu konseptin babası 2. dunya savası zamanındaki birisi.

Vw dahil bütün markalar ilk dizaynın mantıgını temel alarak kendi sazımanlarını dizayn etmişler.
ne mercedes ne bmw ne ford ne de baskasının vw gruptaki kavramalarla bir ilgisi olmadığını da okumuş oldum.
Yada bu tip kavramanın sadece vw gruba has olmadığını, dsg lafı gündemde tutuluyor sürekli çünkü.

http://en.wikipedia.org..._7G-Tronic_transmission
bu sayfada bir kere bile vw grup adı geçmiyor.
yüksek tork/devir karakteri olan motorlarda ıslak DCT kullanıldığınıda yazıyor.

Forumdan son 2 günden edindiğim izlenim sanki bu konseptin sahibi vw grubuymuş ve çok yenilikçiymiş gibiydi, halbuki tarihçesi ortada ilk linkte açıkca görünüyor. 7 tronik kullandım, ilk vites ve devirden itibaren geçişler sarsıntısız ve çok sessiz bu arada belirteyim.


_____________________________



12838 Mesaj
2 Mart 2012; 19:48:45 

Güzel konu olmuş. :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


86 Mesaj
2 Mart 2012; 20:02:36 

quote:

Orijinalden alıntı: nicknick

nihayet netleşti konu kafamda.

http://en.wikipedia.org...ual_clutch_transmission

anlasılan su ki bu konsept tork konvertoru ile manuel kuru kavramayı sentezlemiş + vites kademeleri arasında önceden hazırlanma yöntemiyle hızlı geçişe olanak veriyor. Fakat yukarıdaki linkin özeti Genel adı DCT olan bu konseptin babası 2. dunya savası zamanındaki birisi.

Vw dahil bütün markalar ilk dizaynın mantıgını temel alarak kendi sazımanlarını dizayn etmişler.
ne mercedes ne bmw ne ford ne de baskasının vw gruptaki kavramalarla bir ilgisi olmadığını da okumuş oldum.
Yada bu tip kavramanın sadece vw gruba has olmadığını, dsg lafı gündemde tutuluyor sürekli çünkü.

http://en.wikipedia.org..._7G-Tronic_transmission
bu sayfada bir kere bile vw grup adı geçmiyor.
yüksek tork/devir karakteri olan motorlarda ıslak DCT kullanıldığınıda yazıyor.

Forumdan son 2 günden edindiğim izlenim sanki bu konseptin sahibi vw grubuymuş ve çok yenilikçiymiş gibiydi, halbuki tarihçesi ortada ilk linkte açıkca görünüyor. 7 tronik kullandım, ilk vites ve devirden itibaren geçişler sarsıntısız ve çok sessiz bu arada belirteyim.

İngilizcemin yettiği kadarıyla okudum bende bu şanzıman tipini vw üretti diye düşünüyordum . Bugün Renault EDC şanzımanı görünce bi hayli şaşırdım DSG ile aynı mantik diye fakat araştırmamıştım . Aydınlattığın için teşekkürler.
fakat şuda gerçek yazan kişiler çift kavramalı otomatik şanzımanı vw getirdi dememiş . sadece dsg şanzıman modelini vw getirmiş diyolar .

O zaman DSG şanzıman Volkswagen grubunun ( Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda,) kullandığı şanzıman ismi ve Diğer markalarında aynı özellikte farklı isimlerde çift kavramalı otomatik şanzıman sistemleri vardır.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2024 Mesaj
2 Mart 2012; 20:44:15 

quote:

Orijinalden alıntı: S35


İngilizcemin yettiği kadarıyla okudum bende bu şanzıman tipini vw üretti diye düşünüyordum . Bugün Renault EDC şanzımanı görünce bi hayli şaşırdım DSG ile aynı mantik diye fakat araştırmamıştım . Aydınlattığın için teşekkürler.
fakat şuda gerçek yazan kişiler çift kavramalı otomatik şanzımanı vw getirdi dememiş . sadece dsg şanzıman modelini vw getirmiş diyolar .

O zaman DSG şanzıman Volkswagen grubunun ( Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda,) kullandığı şanzıman ismi ve Diğer markalarında aynı özellikte farklı isimlerde çift kavramalı otomatik şanzıman sistemleri vardır.

Şurayı düzelteyim Lamborghini kullanmaz. :) Lamborghini'ye karışmaz bile.Geçen konu açtım cevaplayan olmadı kendim araştırdım.Lamborghini tamamen farklı bir üretici durumunda.Audi bünyesinde sadece.Sadece ortak parça kullanımı söz konusu buda maliyet hafifletmek amacıyla mesela Gallardo'nun kabini Audi ile çok benzerlik gösteriyordu fakat araçların mühendislikleri yine tamamen İtalyanlardadır.Yine üretim İtalyanların elinde çıkar.Yine Lamborghini DSG şanzıman değil Graziano Trasmissioni kullanır.Tek kavramadır 50 ms ' de vites değişir.Eğer öyle olsa Lamborghini İtalyan değil Alman olurdu. :)


_____________________________

07' Honda CBR 1000RR
91' Honda CRX!!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mart 2012; 20:47:19 

Birazdan dsg bombardimani baslar

Kuzenim kuzeninin bakkaldan alisveris yaptigi musterisinin patronun kizinin dsgli araci ariza yapmis 18.000 tl

Derler birazdan



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
1138 Mesaj
2 Mart 2012; 20:59:37 

:D , belkide dsg 'yi bu kadar fazla önemsemeniz neticesinde bu kadar evham yapıyorsunuz...

dsg 'nin sıfırdan ortaya yeni birşey koymadığını gördükten sonra wiki - DCT tabiki önemi de azaldı benim nazarımda. Alternatifsiz olmadığını, bu konsept içerisinde bir çok farklı marka ve grubun kendine has kavramaları olduğunu öğrendim, opsiyonlarım genişledi.

alana binene hayırlı olsun, ben sorunsuz tip kavrama üreten marka model illaki bulurum, sıkıntıya gelemiyorum ;)


_____________________________



2918 Mesaj
2 Mart 2012; 21:15:55 

250 nm kadar 7 ileri kuru
250 nm üzeri yaglı tip 6 ileri



_____________________________

micra>Civic>focus>PoloGTI>Getz


847 Mesaj
2 Mart 2012; 21:55:09 

DQ250 tipnumaralı 6 ileri dsg şanzıman mühendislik olarak Borg Warner'a aittir, VW grubuna exclusive olarak lisanslanmıştır. Ancak kavram olarak benzer sistemleri her üretici geliştirmekte. Bundan 2 yıl kadar önce internette Hyundai grubunun çift kavramalı şanzıman için patent başvurusunu okumuştum, sanırım bugünlerde piyasaya girmektedir (cehaletimi maruz görün, Hyundai ilgi ve bilgi alanım değil). Ayrıca F1 şanzıman nedir bir türlü çözemedim. Yalnızca bildiğim F1'de kavramanın tekli olmasının kural olduğu. Regülasyonlarda açık olarak yazar.


_____________________________

* 1.6 lt. ve altı dizel motorlar hamburger gibidir, yalnızca açlığınızı giderir.
* GUI is for kiddies, CLI is for real men! Türkçe: Grafik arayüz bebeler içindir, erkek adam komut satırı kullanır.
* It is amusing how Think Different became iSlave at some point.


16726 Mesaj
2 Mart 2012; 22:10:33 

quote:

Orijinalden alıntı: ilyus

250 nm kadar 7 ileri kuru
250 nm üzeri yaglı tip 6 ileri



aynı zamanda 7 ilerinin ıslak tip kullanılanlarıda var buda t5 için


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


1544 Mesaj
2 Mart 2012; 23:10:17 

MErcedes ve BMW`de neden yok bu sistem? veya farkli bir isim olarak mi geciyor?


_____________________________



86 Mesaj
2 Mart 2012; 23:35:54 

quote:

Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

MErcedes ve BMW`de neden yok bu sistem? veya farkli bir isim olarak mi geciyor?

2008 BMW M3'te DCT (Dual Clutch Transmission) sunulmuştur.
ama mercedes hakkında bilgim yok


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2229 Mesaj
2 Mart 2012; 23:49:46 

iyi de dsg volkswagene ait ama diğer markalarda yapıyor. Fordda da var bildiğim. onların ki nasıl acaba


_____________________________



163 Mesaj
3 Mart 2012; 0:32:33 

Çift kavrama şanzuman üreten firma listesi;

BMW
Chrysler
Fiat
Ferrari
Ford Motor Company ve Volvo
General Motors
Honda
Hyundai
Lotus
McLaren
Mercedes-Benz
Mitsubishi
Nissan
Peugeot ve Citroën
Porsche
VAG



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


10578 Mesaj
3 Mart 2012; 5:22:33 

quote:

Orijinalden alıntı: cihanair

Birazdan dsg bombardimani baslar

Kuzenim kuzeninin bakkaldan alisveris yaptigi musterisinin patronun kizinin dsgli araci ariza yapmis 18.000 tl

Derler birazdan

Abi artık seni örnek veriyorlar DSG mevzusu açıldığı zaman onu napcaz


_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 5:49:01 

DSG tam otomatik mi yoksa düz üzerine mi kurulu? #acil yardım bekliyorum#
http://forum.donanimhaber.com/m_36424620/tm.htm

DSG Çift Kavramalı Tam Otomatik Tiptronic vites kutusu Volkswagen ve Borg-Warner ortaklığı ile geliştirilen, en iyi tork konvertörlü tam otomatik şanzımandan daha hızlı ve daha verimli vites atan bir robotlaştırılmış/otomatikleştirilmiş 6-7-8 ileri vites kutusudur. Ayrıca normal +/- ile vites değiştirmeye de izin verir. Genelde tork konvertörlü otomatik şanzımanlar daha fazla yakıt tüketir ancak DSG şanzımanlar daha doğru zamanda ve daha hızlı vites değiştirdikleri için, volan dişlisindeki gücün bir kısmı tork konvertöründe kayıp olmadığından ve ihtiyacı olan robotlaştırma hareketini de mekatronik ünitesinden tedarik ettiğinden daha az yakıt tüketirler.

DSG vites kutusu tamamen konfor, tasarruf ve seri kullanım üzerine geliştirilmiştir. Kullananlar memnun olduklarını her defasında dile getirmekte, şahsen misafir edildiğim / yolculuk yaptığım DSG'li araçlarda en ufak bir vites değişim farkı hissetmedim.

Tavsiye ederim.

Taner Göde

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

VOLKSWAGEN tarafından BORG-WARNER ortaklığı ile geliştirilen DSG (Direct Shift Gearbox - Direkt Schalt Getriebe) ilk olarak 6 İLERİ YAĞLI ÇİFT KAVRAMALI olarak geliştirilmiş, daha sonra 7 İLERİ KURU ÇİFT KAVRAMALI olarak da üretilmeye başlanmıştır. Çok az sürtünme ve işletme kaybı olan bu otomatik vites kutularında POMPA-TÜRBİN (STATOR-ROTOR) (TORK KONVERTÖRÜ - WANDLERAUTOMATIK) olmadığından, normal vites kutular gibi ama elektronik kontrollü debriyaj bulunduğundan çok daha hızlı (anlık, Formula 1'den de hızlı) vites değiştirilebiliyor ve sanılan, düşünülen ve inanılanın tam aksine bu defa otomatik vites kutusu manüel vites kutusune göre DAHA AZ yakıt harcıyor.

Geleceğin bu vites kutularında olduğunu gören diğer markalar da başka vites kutusu üreticileri ile ortaklık yapmış, BMW de Alman GETRAG vites kutusu üreticisi ile Çift Kabramalı Vites Kutuları geliştirmiş ve üretime başlamıştır.

0

0
0

Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im "Alfa Romeo MiTo")
Ferrari – ? (ab Januar 2009, 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe im "Ferrari California")
Porsche – PDK (ab Juli 2008 im Porsche 911)
Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2.0L Turbodiesel)
Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) (Vorstellung Nov-2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
Volvo – Powershift (Markteinführung im Mai 2008 im Volvo C30, Volvo S40 und Volvo V50 in Kombination mit 2.0L-Turbodieselmotor)
LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
Ricardo Engineering [1]
Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG)
Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang DSG von VW)
Audi – S tronic
Seat – DSG
Škoda – DSG
Volkswagen – DSG (Markteinführung 2002, verschiedene Modelle)

bostonvolkswagen.blogspot.com/2008/02/tech-talk-dsg-transmission.html

The Direct-Shift Gearbox or DSG (Direkt-schalt getriebe) is an electronically controlled, twin-shaft dual-clutch manual gearbox, without a conventional clutch pedal, with full automatic, or semi-manual control. In simple terms, it is two separate manual gearboxes, contained within one housing, and working as one unit. It is designed by BorgWarner and initially licensed to Volkswagen Group (which owns the Volkswagen, Audi, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini, and Škoda brands). By using two clutches, fast shifts can be achieved, and the torque converter of a regular automatic transmission is eliminated. The DSG Transmission comes equipped on the 2008 Volkswagen GTI, GLI and Eos models.



quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Almanca Wikipedia'da gelmiş geçmiş tüm vites kutusu tipinin, otomatik/yarı-otomatik/manüel, ayrıntılı bilgileri var. Mükemmel, kusursuz vites kutusu henüz geliştirilmedi. CVT'ler bir ara "kurtarıcı" olarak görünse de tork sınırlaması nedeni ile yaygınlaşamadı ve alıcılardan beklenen talebi görmedi. Eğilim şu anda otomatikleştirilmiş (robotlaştırılmış) tek/çift kavramalı düz vites kutularına doğru. Bir yıl geçmiyor ki bir otomobil markası yeni bir ürün tanıtsın. Şu anda VW tarafından kendisi ve ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) tarafından da PORSCHE için geliştirilen 1. kuşak 6-DSG ve 2. kuşak 7-DSG vites kutuları teknoloji olarak çok ileride olup AUDI tarafından da değişik vites kutuları geliştirilmektedir. GETRAG da benzer bir vites kutusu geliştirmiştir.

Bei Volkswagen gibt es seit 2003 das 6-Gang-Direktschaltgetriebe (DSG) in Serie.

Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

* Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im Alfa Romeo MiTo)
* Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
o BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
o Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2,0-l-Turbodiesel)
o Ferrari – (ab Januar 2009, 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe im Ferrari California)
o Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
o Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission, Vorstellung November 2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
o Volvo – Powershift (Markteinführung Mai 2008 im C 30, S 40 und V 50 in Kombination mit dem 2,0-l-Turbodiesel)
* LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
* Ricardo Engineering [1]
o Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG seit 2005)
* Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
o Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang-DSG von VW)
o Audi – S tronic (bis Mitte 2005 unter der Bezeichnung DSG)
o Seat – DSG
o Škoda – DSG
o Volkswagen – DSG (6-Gang-DSG seit 2003, erhältlich für Motoren bis 350 Nm; 7-Gang-DSG seit 2007, erhältlich in verschiedenen Modellen vom Golf bis zum Passat sowie für alle TDI- und TSI-Motoren bis 250 Nm)
* ZF Friedrichshafen
o Porsche – PDK® (ab Juli 2008 im Porsche 911, ab Frühjahr 2009 im Cayman)



_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 5:50:16 

Meke arkadaşımdan...

quote:

Orijinalden alıntı: meke

DSG sahibi olarak cevap vereyim;

DSG klasik mekanik debriyaj ve vites dişlilerinin otomatikleştirilmesi sonucu üretilmiş ekodinamik bir otomatik Şanzımandır. Taner'in aktardığı gibi çift kavramalıdır ve tek sayılı vites dişlileri bir baskı balata, çift sayılı vitesler diğer bir baskı balata ile kontrol edilerek vitesler dişlilerde hazır bekletilmekte ve sadece baskı balata ayırma süretiyle vites değiştirebilmektedir.

Tabiki seri üretim olduğundan bazı üretim hataları yaşıyor olabilir, mesela ben 6 ileri versiyonunu kullanıyorum, dur kalk esnasında silkeleme yapması sebebiyle servis tarafından garantide mekatronik ünitesi değiştirildi, zaten çok iyi çalışırken iyice sessiz ve sarsıntısız hale getirildi.
Ama 7 ileri versiyonunda sesli çalışma şikayetleri görüyoruz, bunu da garanti kapsamında hallederler diye düşünüyorum.

Zamanında çevirisini yaptığım bir makaleyi alıntılıyorum;






_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 5:55:43 

DSG GERÇEKTE KAÇ PARA?
http://forum.donanimhaber.com/m_54948816/tm.htm

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Almanya'daki KASSEL şehrinde bulunan VOLKSWAGEN fabrikasında Almanlar DSG şanzımanları üretiyorlar.

Aşağıdaki fotoğrafta bir papaz üretilen bir DSG'yi (ya da onu üreten ve Alman olmadığı her haliden belli olan bir işçiyi) kutsuyor.

0


0


0




_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 6:01:14 

Dsg şanzıman ?
http://forum.donanimhaber.com/m_33748343/tm.htm

quote:


http://forum.donanimhab...1/key_//tm.htm#31290374
http://forum.donanimhab...1/key_//tm.htm#27863063

Sevgili arkadaşım,

DSG ile ilgili olarak VW topiğinde çok sayıda yazılarım ve açıklamalarım var. İstersen ARAMA fonksiyonunu kullanarak bulabilirsin. DSG çok kısa anlatımıyla ÇİFT KAVRAMALI bir vites kutusu olup

1. Kavrama = 1-3-5-(7)-(R)
2. Kavrama = 2-4-6

vitesleri için kullanılmakta, tork konvertörü (pompa/türbin - stator/rotor) bulunmamaktadır. 6 vitesli 1. Versiyonda ıslak kavrama/6 litre hidrolik yağı ve 7 vitesli 2. versiyonda da kuru kavrama/1,5 litre hidrolik yağ kullanılmaktadır. Kavramalar elektromekanik bir robot tarafından yönetilmekte, bir sonraki vitesler mekatronik ünitesi tarafından hıza ve gaza bağlı olarak bir üst veya bir alt olarak hazırda bekletilmektedir. Bu nedenle vites geçişleri milisaniye olarak gerçekleşmekte, hissedilmemektedir.

7-DSG ile ilgili paylaşımlarımdan birisi:

Almanya'da 2.050 € farkla satılıyor. 6-DSG ve 7-DSG vites kutuları Almanya'nın Kassel kentinde bulunan ve 150 milyon EURO'ya kurulan VW VİTES KUTUSU (VW GETRIEBEWERK KASSEL) FABRİKASINDA üretiliyor, 70 kilo ağırlığında ve 400 parçadan oluşuyor. Günde 750 adet 7-DSG ve 1.500 adet 6-DSG üretiliyor. Fazla talep olması durumunda hazır bekleyen 2. üretim hattı da devreye alınarak 1.500 adet 7-DSG üretilmesi de mümkün. Test çalışmalarında 7-DSG otomatik vites kutusu tam 2.000.000 kilometre yol aldı, sorunsuz!

Birkaç hafta içerisinde 7-DSG'li 1.4 TSI 122 HP PASSAT fiyatlarının Doğuş Otomotiv listesine gireceğinden eminim. Bu durumda 1.6 FSI Tiptronic modeller ortadan kalkacak.

http://www.volkswagenag.../01/the_7speed_dsg.html

Interessante Zahlen aus der DSG-Welt

• 0,4 Liter Kraftstoff können mit dem Golf TSI (122 PS) plus 7-Gang- DSG im Vergleich zum identisch motorisierten Pendant mit 6-Gang- Schaltgetriebe eingespart werden
• 1,7 Liter Öl arbeiten im 7-Gang-DSG
• 6 Modelle sind derzeit mit 7-Gang-DSG erhältlich
• 6,5 Liter Öl arbeiten im 6-Gang-DSG
• 70 Kilogramm wiegt das 7-Gang-DSG
• 93 Kilogramm wiegt das 6-Gang-DSG
• 105 PS leistet der aktuell „kleinste“ Volkswagen Motor mit DSG
• 140 Grad (maximal) heißes Öl umgibt das Steuerungsmodul (Mechatronik) des 6-Gang-DSG
• 226 Mitarbeiter arbeiten in der DSG-Fertigung
• 250 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 7-Gang-DSG kombiniert werden
• 300 PS leistet der aktuell „größte“ Volkswagen Motor mit DSG
• 350 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 6-Gang-DSG kombiniert werden
• 750 7-Gang-DSG werden bereits täglich im Getriebewerk Kassel produziert
• 1.500 6-Gang-DSG verlassen täglich das Getriebewerk Kassel
• 2003 wurde das erste 6-Gang-DSG eingeführt (im Golf R32)
• 2004 wurde das 6-Gang-DSG erstmals in Kombination mit einem Turbodiesel eingesetzt (im Golf TDI und Touran TDI mit 105 PS und 140 PS)
• 2004 wurde mit dem neuen Golf GTI das erst Mal ein TSI in Kombination mit DSG angeboten
• 2005 wurden die ersten Bugatti Veyron 16.4 mit DSG ausgeliefert
• 2007 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG in der Kompaktklasse vom Verkehrsclub Deutschland (VCD) bereits auf Rang zwei der Auto-Umweltliste geführt
• 2007 wurde der Golf GT Sport mit 170 PS starkem TSI plus 6-Gang- DSG in Barcelona als Technologie-Innovation des Jahres ausgezeichnet
• 2007 lief Ende des Jahres die Serienproduktion des 7-Gang-DSG an
• 2008 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG vom ADAC in der Kategorie „Innovation und Umwelt“ mit dem Award „Gelber Engel 2008“ ausgezeichnet
• 150.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde 2005 im Getriebewerk Kassel geknackt
• 400.000 Volkswagen mit DSG wurden 2007 weltweit verkauft
• 1.000.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde Ende 2007 im Getriebewerk Kassel geknackt
• 2.000.000 Testkilometer wurden mit dem 7-Gang-DSG im Rahmen der Entwicklung absolviert


http://resim.donanimhab...0750244/mpage_1//tm.htm

Sevgili Meke arkadaşımın çevirdiği bilgiler:

7 ileri DSG

Dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 ileri vites DSG şanzımanı, yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlar sağlıyor. Polo'dan Passat'a 250 NM torka kadarki tüm TDI ve TSI motorlara uygulanabilecek.
5 sene evvel VW ilk çift kavramalı 6 ileri vites DSG şanzımanını piyasaya sürdü. Aslen akıllı bir otomatik olan DSG, dünyada 6 milyondan fazla adette satıldı. Sadece 2007 ocak-kasım arasında 364.000 adet sevk edildi. Bu başarı şimdi diğer bir modelle devam edecek, dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 vites DSG şanzımanı. Pek çok araba üreticisi için konvansiyonel şanzımanları sorgulama zamanı geldi, çünkü yeni DSG, her şeyi standart düz vitesten daha iyi, daha çabuk ve daha ekonomik yapıyor.

Küçük motorlar için DSG
Yeni 7 ileri DSG, 250 Nm torka kadarki motorlar için uygun. İlk olarak Golf, Golf Plus ile sunulan bu şanzıman, yeni 122 BG'lik TSI ve en çok satan 105 BG'lik TDI ile satılıyor.

Yeni kuru kavrama verimi arttırıyor
DSG'nin en önemli özelliği çift kavramalı olması. 6 ileri DSG'nin kavramalarının yağ içinde çalışmasına nazaran yeni DSG'nin kavramaları kuru. Bu da DSG teknolojisi için dünyada bir ilk, çünkü bu sayede verim arttırılmış ve yakıt tüketimine katkı sağlanmış durumda.

Golf 122 BG TSI DSG şanzıman ile 5.9 lt/100 km sarfediyor.
Golf'ün yakıt ekonomisi ve sürüş performansına bakıldığında, düz vites ve 7 ileri DSG arasında farklar mevcut.
Öncelikle yeni 122 BG TSI tam bir ekonomi uzmanı. 6 ileri düz vites ile donatılan Golf, 6,3 lt/100 km sarfederken kendinden evvelki motorlardan - daha düşük güçte olanlardan bile - daha az yakıyor. Aynı golf 7 ileri DSG ile donatıldığında, 95 oktan kullanılmasına rağmen tüketim 5,9 lt'ye düşüyor. Aynı şekilde CO2 emisyonları da 149 g/km'den 139 g/km'ye azalıyor. Kısa zaman önceye kadar bu sınıfta ve bu güç bandındaki benzinli araçlarda böyle bir ekonomi hayal bile edilemezdi. Üstelik hayal bile edilemeyen bu tüketim miktarı, DSG şanzımanla %20 daha aşağıya çekiliyor.

DSG, %28 pazar payına sahip
7 ileri DSG ufak motorlara uygulanmaya başladığından dolayı, DSG pazar payında sıçrama olacak. 2007'nin son aylarında Golf satışlarında DSG payı %9 artmıştı, ki 7 ileri DSG satışları buna dahil değildir.
Golf Variant satışlarının %10'u DSG ile olmakta iken, Golf Plus modelinde ise DSG 2007'de %20 pay arttırdı.
Jetta %13 DSG payına sahip.
EOS %14 üzerinde DSG payına sahip.
2007'de satılan tüm Touran'ların %24'ü DSG şanzıman ile sevk edildi.
Yine 2007 de satılan tüm Passat'ların %22 si, Variant'ların %28'i DSG ile sevk edildi.

Seri üretime geçmeden 2 milyon km test edildi

Her iki DSG şanzıman da VW'nin Kassel'deki şanzıman fabrikasında üretiliyor. 7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor. Yeni DSG, fabrikadaki işçiler için eski bir arkadaş gibi, çünkü üretim hacmini arttırmış durumda.

Eylül 2005 tarihinde döküm kalıplarından ilk prototip çıktığından beri 60.000 saat dayanıklılık testi ve 2.000.000 km yol testinden geçirildikten sonra seri üretimine başlandı.

Pilot üretim Kassel'de Kasım 2007 de başladı. Kasımın son haftası yeni DSG seri imalata geçti. Günde 750 adet 7 ileri DSG üretimi yapılıyor ve bant 1500 adet/gün kapasiyete geçebilecek şekilde genişletilecek. Aynı anda aynı fabrikada 1500 adet/gün kapasitede 6 ileri DSG de üretiliyor.

DSG dünyasından ilginç sayılar

Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
Mevcutta 6 model araç, 7 ileri DSG ile sipariş edilebiliyor.(Almanya)
7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.
Fabrikada 226 işçi çalışıyor ve günde 1500 adet 6 ileri, 750 adet 7 ileri DSG imal ediliyor.
2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyuruldu.
2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa turbo dizel araçla duyuruldu.
2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf GTI (TSI) ile duyuruldu.
2005 yılında DSG ilk defa Bugatti Veyron 16.4 ile kullanıldı.
2005 yılında 150.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
2007 yılında 400.000 adet VW DSG ile satıldı.
2007 yılında 1.000.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
2007 yılında 2.000.000 km testi 7 ileri DSG ile tamamlandı.

Orijinalden alıntı: Taner Göde

DSG Çift Kavramalı Vites Kutusunun sıfır araca fabrika maliyeti 2.000 EURO'dur. DSG vites kutusu TORK KONVERTÖRLÜ bir vites kutusu DEĞİLDİR! DSG vites kutusunda yıldız dişli ve planet dişli olayı yoktur. DSG vites kutusunda debriyaj ve kavrama ayırma elektronik bir motor/robot tarafından yapılmakta, dişli/vites geçişleri mekatronik ünitesince gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle çalışma verimi tork konvertörlü araçlara göre daha yüksektir. Tiptronik (DSG olmayan) vites kutusunun DSG ile farkı TORK KONVERTÖRLÜ olmasıdır. Ancak DSG'nin karmaşık olması iki hususu beraberinde getirmektedir: ÇOK İYİ BAKIM YAPILMALI ve YAĞINA DİKKAT EDİLMELİDİR.

0


0


0


Aşağıdaki linkte bir PDF dosyası var. 6 ileri ve 7 ileri DSG vites kutularını resimleri ile birlikte karşılaştırıyorlar. Yazan Adem Ceylan ama vatandaş Almanca yazmış. Bence yine de bir bakın. Referanslar ve bilgiler eşsiz.

T.G.

http://www.mp.haw-hambu...rghiu/Labor/SKM/DSG.pdf

Orjinalden alıntı: Sobriquet

DSG pek çok açıdan tercih edilmeli. Vites geçişlerindeki konforu ve motor gücünün doğru biçimde tekerleklere iletildiğini, aracı dinler ve tepkileri takip ederseniz hissedebilirsiniz. Aşağıya DSG'nin avantajını çevre kirliliği açısından yakıt tüketimi değerleri ile kıyaslayan bir tablo veriyorum. Siz kıyaslayın!

0


Unutmadan TSI motoru da tercih etmelisiniz. Performans anlamında tatmin edici olacaktır. Tabii TDI yeni common rail ise işte o zaman işler karışır. Tercih zorlaşır. TDI Pump Dose ise tercih etmezdim. Motor çeşitli aşamalarda sorunlar çıkarabilen hassas bir motor. Zaten VW'de stratejik olarak motorlarını TSI + TDI (common rail) olarak belirlemiş görünüyor.

TSI + DSG ---> VW'nin performanstan ödün vermeden az yakıt tüketmek için kurduğu en iyi kombinasyon!
Yalnız hangi kombinasyonlarda gelecek bu ikili 2009 model olarak işte onu iyi anlamak lazım. VW belki güzellik yapar da DSG ile güzel farklı farklı kombinasyonlar yapar TSI'ın tüm motorlarına...


0


0


_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 6:06:55 

dsg şanzıman hakkında bir soru
http://forum.donanimhaber.com/m_31290374/tm.htm

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

0


DSG vites kutusunda çok gelişmiş mekatronik kontrol ünitesi var, hemen şanzımanın önünde, üzerinde bobin çıkıntılarının olduğu bir parça (metalik muhafazası yok). Bu mekatronik kontrol ünitesine motorun dakikada devri, gaz pedalı pozisyonu, araç hızı, fren pedalı durumu, cruise control sinyali, araç yükü, hızlanma/frenlenme katsayısı gibi sayısız veri giriyor. Mekatronik ünite bu verileri değerlendirip hızlanmada daima sırayla en uygun vitesi seçiyor ve doğal olarak bir ÜST VİTESİ hazır tutuyor.

Tamamen GAZ PEDALI POZİSYONU önceliğinin tanındığı bu sistemde HIZLANIRKEN maksimuma kadar ÜST VİTES, YAVAŞLARKEN de minimuma kadar ALT VİTES devreye alınmak için hazır halde bekletiliyor.

Aklının karıştığı doğru, fakat DSG vites kutusunun HUYUNU ÇÖZENLER (gaz pedalı ile ne yapmak istediğinizi anlatabiliyorsunuz) bunu en asgariye indiriyor. Alman forumlarında TDI motorlara bağlı DSG vites kutusunun "Denksekunde" dedikleri "Düşünme Saniyesi" sorunu yıllardır tartışılıyor ve geçen yılın ortasında çıkan en son sürüm yazılımla bu sorunların çözüldüğü belirtiliyor.

Tek dezavantajı hazırda örnek olarak bir ÜST vites beklerken siz frene basıp aracı yavaşlatır ve ondan sonra tekrar gaza basarsanız DSG de mecburen bekletilen ÜST vites yerine bir ALT vites seçmek ve sondan sonra yine bir ÜST vitese geçmek zorunda.

Bundan başka bir sorun yok(tu) ve genel olarak kullanıcılar memnun. Sadece alışma sorunu yaşayanların daha önceki araçlarında tork konvertörlü otomatik (klasik) vites kutusu kullandıkları tespit edilmiş, demek ki kişisel alışkanlık uyumu sorunu var.

Taner Göde


_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 6:13:56 

tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark?
http://forum.donanimhaber.com/m_30264487/tm.htm

quote:

Orijinalden alıntı: terapist70

Tiptronik şanzımanlar tam otomatiktir..DSG ise yarı-otomatiktir..farkı ne derseniz tam otomatikte motordan gelen hareketi aktaran organ "tork konvektörü" adı verilen bir aparattır..Çalışan bir vantilatörün karşısına pasif durumda başka bir pervane koyarsanız onu döndürür ( ama aynı şiddette değil)..Burda hava yerine yağ kullanılır..Vites geçişleri sarsıntısız olur fakat hem performans kaybı hem de yakıt tüketimi düze göre daha fazladır..Yarı-otomatiklerde ise normal düz viteslerdeki gibi vites dişlileri vardır fakat sol ayak ve sağ elimizin yaptığı vites değiştirme işini bir robot yapmaktadır..O nedenle "robotize" şanzıman da denir..Vites geçişleri belirgin olarak sarsıntılıdır fakat yakıt tüketimleri düz vites ayarındadır..Vites geçişlerinin sarsıntılı ve yavaş olması, zaman zamanda robotize aygıtın vites seçimlerindeki hatası nedeniyle performans kaybı fazladır..DSG'nin diğer yarı-otomatiklerden üstün yanı ise "çift kavrama " kullanmasıdır...1,3 ve 5. vitesleri biri 2, 4, 6 ve geri vitesi de diğer kavrama yürütmektedir..Bellei bir viteste giderken diğer kavrama bir üst ve bir alt vites için hazır beklemektedir..Bu nedenle vites geçişleri tam otomatikliler kadar sarsıntısız olur, performans ve yakıt tüketimi ise düz vites düzeyinde olur..


_____________________________



 
18966 Mesaj
3 Mart 2012; 6:25:14 

Beklenen Konu: 7-Gang DSG
http://forum.donanimhab...315/mpage_1/key_/tm.htm

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Alman GOOGLE'a girip (www.google.de) "DSG Getriebe Probleme" (DSG Şanzıman Sorunları) yazdığınızda 242.000 sonuç çıkıyor. En önemli sonuç DSG serisinin bir kısmının arızalı üretilmesi (malzeme sorunu) ve sırf Almanya'da 2.500 adet DSG'nin geri çağrılması. Tabi Türkiye'de "geri çağrılma" çok kötü bir reklam olarak addedildiği için otomobil şirketleri, bilhassa da Doğuş Otomotiv

- Geri çağırma organizasyonuna para vermeyelim...
- Arıza yapınca nasıl olsa servise geliyor, gerek yok.
- Araçlar arızalı üretildi dersek kimseye satamayız...

gibi kıraathane ile kahvehane muhabbeti ve kurumsal vurdumduymaz davranışlar sergilediği için bunu bize söylemez. PASSAT forumunda bizler VW'nin Rückrufaktion (Geri Çağırma Organizasyonu) sayfasını bularak şasi numaralarını girip araçların bu proğrama dahil olup olmadığına baktık ve bazı arkadaşların DSG vites kutusuna yeni yazılım yüklenmesi gerektiği sonucuna ulaştık.

6 Kasım 2009 VW Geri Çağırma Organizasyonu "DSG Sorunları" ancak 7-DSG değil 6-DSG, toplam 2.500 araç fakat tüm dünyada 57.000 adet otomobil kontrol için geri çağrılacak.

http://www.focus.de/aut...ang-dsg_aid_451838.html

DQ 200 = 7 ileri çift kavramalı kuru
DQ 250 = 6 ileri çift kavramalı ıslak
DQ 500 = 7 ileri çift kavramalı ıslak

6 DSG iç yapısı.

0

0

0

0

0

0

0



_____________________________



 
1424 Mesaj
3 Mart 2012; 10:06:48 

Son günlerin en popüler konusu DSG ...


_____________________________

2012 Passat TDİ DSG Comfortline

"Nefret Ettiğimiz İşlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz. Bizler Tarihin Ortanca Çocuklarıyız. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bi Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.."


3838 Mesaj
4 Haziran 2012; 23:18:04 

Guzl konu, son nesil dsg sanzimanlarla ilgili yorumlarinizi bekliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

TRABZONSPOR


3102 Mesaj
4 Haziran 2012; 23:32:58 

Şimdiye kadar en ufak bir sorun yaşamadım,memnunum, daha iyisi yapılana kadar da kesinlikle tercih ederim.

(zaten dsg kullanmayanın şikayet ettiği bir üründür)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi günerkanat -- 4 Haziran 2012; 23:34:03 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Haziran 2012; 23:35:03 


quote:

Orijinalden alıntı: günerkanat

Şimdiye kadar en ufak bir sorun yaşamadım,memnunum, daha iyisi yapılana kadar da kesinlikle tercih ederim.

(zaten dsg kullanmayanın şikayet ettiği bir üründür)

Sorun yasamama ragmen bende suan en iyisi dsg diyorum

Powershif kullanmama ragmen



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


3102 Mesaj
4 Haziran 2012; 23:39:48 


quote:

Orijinalden alıntı: cihanair



Sorun yasamama ragmen bende suan en iyisi dsg diyorum

Powershif kullanmama ragmen

Manuel şanzıman kullananda sorun yaşıyor, bir sürü para döküyor. Şimdi hiç olmassa konfor+sürüş zevki+yakıt ekonomisi var. 50-60 bin km de bir gerekiyorsa verir ücretini değişirim kavramayı ne olacak.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Haziran 2012; 23:43:01 


quote:

Orijinalden alıntı: günerkanat



Manuel şanzıman kullananda sorun yaşıyor, bir sürü para döküyor. Şimdi hiç olmassa konfor+sürüş zevki+yakıt ekonomisi var. 50-60 bin km de bir gerekiyorsa verir ücretini değişirim kavramayı ne olacak.

Suanda 3000 tl kavrama ama ilerdi mutlaka ucuzlar

Bugun 1000 tl bir baski balata



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


 
199 Mesaj
4 Ocak 2013; 9:48:45 

iyi günler abicim dsg şanszıman ile ilgili bilgi almak istiyordum .. şimdi bu debriyaj falan filan deniyliyor bu araç otomatik mi ayak debriyajı var mı yoksa ?


_____________________________



 
6 Mesaj
10 Mart 2013; 18:39:00 


quote:

Orijinalden alıntı: ilyus

250 nm kadar 7 ileri kuru
250 nm üzeri yaglı tip 6 ileri



Tiguan 1.4 TSI 240 NM AT - dsg kuru



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
86 Mesaj
30 Haziran 2013; 0:33:16 

Arkadaşlar, 1., 2. ve 3. nesil DSG şanzımanlar arasındaki farklar nedir? Bilenler varsa cevaplayabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler


_____________________________



10929 Mesaj
30 Haziran 2013; 0:37:49