Şimdi Ara

Ford FOCUS - LPG'nin motora verdiği ilk ciddi zarar. (sübap yatakları oturmuş) :-(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
5
Favori
80.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımın Zetec motorlu, 16 sübaplı "2002 Ford FOCUS Sedan GHIA Automatic" (100hp) aracı şu anda 167 bin kilometrede. Tahminen 70-90 bin km aralığında bir yerlerde İtalyan Stefanelli sıralı LPG dönüşüm kiti takılmış. Araçta son 4-5 aydır titreme vardı. Titreme motor kaynalıydı. Geçen hafta ne olduysa oldu ve araç çok aşırı derecede titremeye başladı, yokuşlarda hiç çekmez oldu, aracı sanayiye götürdüğümüz son gün ise bir kaç kez sübapların zamansız açılıp kapanmasından kaynaklanan "pat-pat" sesi bile duyduk. Neyse; aracı İvedik Organizede işinin ehli bir ustaya götürdük. Normalde uzmanlık alanı Japon otomobiller. Elektronik aksamlı araçlardan iyi anladığı için onu tercih ettik.

    Aracı dükkanına götürür götürmez kaputu açtık, usta kısa bir süre motoru çalışırken dinledi ve ilk sorduğu soru şu oldu: "LPG dönüşümü yapıldıktan sonra bu aracın sübap yatakları hiç değiştirildi mi?"

    Biz hayır deyince: "Bu model FOCUS motorlarında sübap yatakları pik döküm olur. Benzinle çalışırken problem yok fakat LPG bu yatakların daha kısa sürede oturmasına neden olur. Bu yataklar oturmuş. Motor kapağı sökülüp çelik yataklarla değiştirilecek." dedi. Yatakların oturması her ne demekse...

    Allah'tan tanıdık biriydi de işçilik yönüyle bize fazla yüklenmedi. Araçta;

    - 16 tane sübap (16valf) değişti. Çünkü yataklarla birlikte sübaplar da gitmiş.
    - Orjinali pik döküm olan sübap yataklarının tamamı çelik yataklarla değişti.
    - Motor açılmışken triger kayışı, yağ-hava-polen filtreleri de değişti. Bujiler ve ateşleme bobini de değişti (bunlar ve bundan sonraki maddeler LPG dönüşümü ile ilgili değildi tabi).
    - Frene basınca ön fren disklerinden ıslık sesi gibi rahatsız edici bir bir ses geliyordu. Diskler tornalandı.
    - ABS sistemi araç bilgisayarına geri bildirim mi ne yapmıyormuş. Bu yüzden ABS lmbası yanıyordu. Bu sorun giderildi.



    Ford FOCUS motorunun sübap yataklarının LPG'ye dayanmaması ve diğer 300-350 TL'lik bakım-arıza kısmı toplamda başımıza 1200 TL masraf açtı. Ustanın iddiasına göre o sübap yatakları benzinde olsa rektefiye işlemine kadar dayanırmış. Bu konuyu bilginiz olsun diye açtım.

    Yarın bir gün sizlerin de başına gelebilir. Ya da LPG ile çok fazla kilometre yapmış ikinci el araç alırken bu olası masrafı da hesaba katarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇakırEfe -- 3 Mart 2011; 16:12:44 >







  • Şimdi biraz da gerçekleri yazalım;

    Öncelikle pigden subap olmaz. Focus'un egsoz subapları çelik, emme subapları alaşımdır.

    Tüm subapları çelikle değiştirmek yüksek ısıya karşı mukavemeti artırır.

    Ancak komple motor sâfi çelik dahi olsa araç fakir çalıştıktan sonra sonu bellidir ve aynıdır. Eğer aracınızın bu hale gelmesine sebep olan LPG'de fakir karışım sorununu çözmezseniz isterseniz motoru komple dökme çelik yaptırın, birşey değişmez, yine hararet yapar, yine subap yakarsınız. Sadece vâdesi uzar.

    Subaplarınız LPG montajı esnasında çeliklerle bile değişmiş olsaydı yine fakir karışımla aynı sorunu yaşardınız.

    Peki fakir karışım diyorsun da benim arabamda arıza lambası yanmıyordu, diyebilirsiniz. Focus 1'de karışım sebebiyle arıza lambası yanmaz. Aracın yakıt değerlerinin OBD ile takip edilmesi, en azından 10bin'de bir LPG filtre değişiminde kontrol edilmesi gerekir.

    Tüm focus sahipleri;

    Aracınızı LPG'de kullanıyorsanız endişe etmeyin. Düzgün karışımla hiçbir subap değişimine gerek kalmadan aracınızı 100binlerce km boyunca sorunsuz kullanabilirsiniz. Focus 2 sahipleri araçlarını kesinlikle arıza lambası yanarak kullanmasınlar. Arıza lambanız yanıyorsa bilin ki motora zarar veriyorsunuz. Focus 1 sahiplerinde zaten arıza lambası karışım sebebiyle yanmayacağı için onlar da en azından filtre değişimlerinde OBD cihazı ile araçlarının LFT değerlerine baktırsınlar. +%10'dan fazla değer görülüyorsa aracınız fakir çalışıyor demektir.

    Duyurulur.
  • Lpg den dolayı oluşan yüksek sıcaklıktan oluyor bu durumlar malesef. Hala daha 1.6-1.4 ford motorlarının böyle bir sorun yapmayacağını iddia eden montajcılar var, forumda da epey fazla. Avrupada orj. fabrika çıkışı lpg'li modellerde sübap yataklarında ustanızın yaptığı gibi bir modifikasyon mevcut durumda.
  • Uzun süre lpg li kullanılmış araç almak riskli hatta dizel arabadan daha riskli..Eğer alındıysa mutlaka aracın durumu iyi kontrol edilmeli özellikle lpg regülatörünün durumuna bakılmalı mümkünse değişilmelidir..
  • 100 bin km kullandım 8 bin tl kar ettim 1500 tl masraf açsa 6500 gene karım olacak
  • 1200 tl ile kurtarmışsınız.Dizel bir araç motor isteyince sadece turbonun fiyatı bu rakamın çok üstüne çıkar kaldıki motoru yaptırmak çok daha masraflı olur.80000' de takıldığını varsaysak 160000 km kadar km'de 10 kuruş kar ettirse 8000 lira kar etmişsiniz.1200 masraf çıkmış ki başka şeylerde var bu masrafın içerisinde.Taktırdığınız LPG kitinin ve diğer masrafların payınıda düşseniz , size ekonomik olarak katkı yaptığı ortada.Hele ki benzinin 4.15 tl olduğu bu dönemde LPG vazgeçilmez oldu.Uzun vadede motor yaptırmak bile göze alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    1200 tl ile kurtarmışsınız.Dizel bir araç motor isteyince sadece turbonun fiyatı bu rakamın çok üstüne çıkar kaldıki motoru yaptırmak çok daha masraflı olur.80000' de takıldığını varsaysak 160000 km kadar km'de 10 kuruş kar ettirse 8000 lira kar etmişsiniz.1200 masraf çıkmış ki başka şeylerde var bu masrafın içerisinde.Taktırdığınız LPG kitinin ve diğer masrafların payınıda düşseniz , size ekonomik olarak katkı yaptığı ortada.Hele ki benzinin 4.15 tl olduğu bu dönemde LPG vazgeçilmez oldu.Uzun vadede motor yaptırmak bile göze alınabilir.

    Aynı sorun eski Opel Astra aracımda da olmuştu yalnız ben yanlış montaj kurbanı olmuşum,30000km. sonra başıma geldi bu sübap erimesi olayı,bir kaç arıza ile birlikte 1000tl'ye bu sorunu çözmüştüm,yine de bu fiyatlarla LPG şart diyorum ve size katılıyorum.




  • Arkadaşınız aracı arıza lambası yanık olarak mı kullandı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tergen

    Arkadaşınız aracı arıza lambası yanık olarak mı kullandı?


    Son 8-10 gündür arıza lambası arada yanıp sönüyordu. ABS ile ilgili bir lamba da arada sırada yanıyordu.




    Bu arada; FORD KA araçlarda da belirli kilometre aralıklarında tüm sübapların değiştiğini öğrenmiştim. Bundan 4-5 yıl öncesi itibariyle böyleydi. LPG'nin yanma sıcaklığına dayanmıyorlarmış sanırım. Buna rağmen KA kullanıcıları ekonomik olduğu için sübap değiştirerek binmeye devam ediyorlardı. Belki de sonradan çelik sübap ya da titanyum sübap falan çıkmıştır.


    Ayrıca; aynı problem (yatak oturması) arkadaşıma ait "Kia Picanto 1.1" araçta da bir süredir var. Aracı 170 binde, 90 bin kilometredeyken LPG taktırmıştı. Son 2-3 aydır motoru tıpkı bizim diğer arkadaşın FORD FOCUS gibi titremeye başladı. Usta o araç için de "Gittiği yere kadar gidin. Yalnız 10-15 bin kilometre sonra sübap yatakları oturabilir ve masraf açar haberiniz olsun." demişti.




  • yüzbinlerce kilometre lpg ile yol yapmış araçlar var piyasada ben de lpg li megane 2 ile 100.000 kilometre lpgli renault 9 ile 180.000 km yol yaptım ikisindede motor kapağı bile açılmadı eğer lpgli her araçta bu sorunlar olsaydı forum bunları yazan insanlarla dolar taşardı sizin araç modelinize özel bir durum olabilir ve bence istisnai bir durum genelleme yapılamaz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pulpa -- 7 Mart 2011; 21:30:00 >
  • Evet, zaten o yüzden "Ford Focus 2002'lerde enjektör yataklarının pik döküm olmasından bu sorun yaşanıyor" demiştim. Diğer araçlarda aynı şey yaşanacak diye bir şart yok. Başka marka-model araç kullanıp LPG takıldıntan sonra 100 bin km'yi devirip aracının sübap yatakları oturmuş insanların da yüzde kaçı buraya üyedir ve kaç tanesinin ustası sorunun LPG kaynaklı olduğunu bilir orası da ayrı mesele...

    Burada amaç "bakın LPG bunu yapıyor, sakın LPG taktırmayın" demek değildir. Sadece; ikinci el araç alacakların bu hususu da hesaba katmaları ve pazarlıklarını ona göre yapmalarıdır. Ya da aracıyla bu kilomerelere yaklaşanlara ileride başlarına gelme ihtimali olan masrafa dikkatlerini çekmektir.
  • Şimdi biraz da gerçekleri yazalım;

    Öncelikle pigden subap olmaz. Focus'un egsoz subapları çelik, emme subapları alaşımdır.

    Tüm subapları çelikle değiştirmek yüksek ısıya karşı mukavemeti artırır.

    Ancak komple motor sâfi çelik dahi olsa araç fakir çalıştıktan sonra sonu bellidir ve aynıdır. Eğer aracınızın bu hale gelmesine sebep olan LPG'de fakir karışım sorununu çözmezseniz isterseniz motoru komple dökme çelik yaptırın, birşey değişmez, yine hararet yapar, yine subap yakarsınız. Sadece vâdesi uzar.

    Subaplarınız LPG montajı esnasında çeliklerle bile değişmiş olsaydı yine fakir karışımla aynı sorunu yaşardınız.

    Peki fakir karışım diyorsun da benim arabamda arıza lambası yanmıyordu, diyebilirsiniz. Focus 1'de karışım sebebiyle arıza lambası yanmaz. Aracın yakıt değerlerinin OBD ile takip edilmesi, en azından 10bin'de bir LPG filtre değişiminde kontrol edilmesi gerekir.

    Tüm focus sahipleri;

    Aracınızı LPG'de kullanıyorsanız endişe etmeyin. Düzgün karışımla hiçbir subap değişimine gerek kalmadan aracınızı 100binlerce km boyunca sorunsuz kullanabilirsiniz. Focus 2 sahipleri araçlarını kesinlikle arıza lambası yanarak kullanmasınlar. Arıza lambanız yanıyorsa bilin ki motora zarar veriyorsunuz. Focus 1 sahiplerinde zaten arıza lambası karışım sebebiyle yanmayacağı için onlar da en azından filtre değişimlerinde OBD cihazı ile araçlarının LFT değerlerine baktırsınlar. +%10'dan fazla değer görülüyorsa aracınız fakir çalışıyor demektir.

    Duyurulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Şimdi biraz da gerçekleri yazalım;

    Öncelikle pigden subap olmaz. Focus'un egsoz subapları çelik, emme subapları alaşımdır.

    Tüm subapları çelikle değiştirmek yüksek ısıya karşı mukavemeti artırır.

    Ancak komple motor sâfi çelik dahi olsa araç fakir çalıştıktan sonra sonu bellidir ve aynıdır. Eğer aracınızın bu hale gelmesine sebep olan LPG'de fakir karışım sorununu çözmezseniz isterseniz motoru komple dökme çelik yaptırın, birşey değişmez, yine hararet yapar, yine subap yakarsınız. Sadece vâdesi uzar.

    Subaplarınız LPG montajı esnasında çeliklerle bile değişmiş olsaydı yine fakir karışımla aynı sorunu yaşardınız.

    Peki fakir karışım diyorsun da benim arabamda arıza lambası yanmıyordu, diyebilirsiniz. Focus 1'de karışım sebebiyle arıza lambası yanmaz. Aracın yakıt değerlerinin OBD ile takip edilmesi, en azından 10bin'de bir LPG filtre değişiminde kontrol edilmesi gerekir.

    Tüm focus sahipleri;

    Aracınızı LPG'de kullanıyorsanız endişe etmeyin. Düzgün karışımla hiçbir subap değişimine gerek kalmadan aracınızı 100binlerce km boyunca sorunsuz kullanabilirsiniz. Focus 2 sahipleri araçlarını kesinlikle arıza lambası yanarak kullanmasınlar. Arıza lambanız yanıyorsa bilin ki motora zarar veriyorsunuz. Focus 1 sahiplerinde zaten arıza lambası karışım sebebiyle yanmayacağı için onlar da en azından filtre değişimlerinde OBD cihazı ile araçlarının LFT değerlerine baktırsınlar. +%10'dan fazla değer görülüyorsa aracınız fakir çalışıyor demektir.

    Duyurulur.



    bilginin önünde eğilmek lazım




  • Bu arada konuyu bir miktar daha aydınlatmakta fayda var.

    Şimdi öncelikle arkadaşın aracında son birkaç gün arıza lambası yanmış. Peki hani Focus 1'de karışımdan dolayı arıza lambası yanmıyordu diye sorarsanız;

    - Arkadaşın focus 1'inde arıza lambasının yanmasının sebebi karışım değil, hasarlı subap gaydlarından dolayı oluşan vuruntudan olabilir. Veya kapaktaki başkaca mekanik sorunlar arıza ikazını yakmış olabilir.

    Bir de 100binlerce km'dir hiçbir subap değişimi görmeden yol alan focus 1 ve 2'ler meselesi var. Neden bu araç? Neden onca dönüşüm yapılmış focus 1 ve 2 trafikte gerek özel gerekse taksi kullanımında 100binlerce km yol alırken bir sorun oluşmadı da neden bu araç gibi istisnai birkaç araçta böyle bir sorun görüldü?

    - Sebebinin karışım hatası olduğu ve focus 1'lerde karışım hatasının arıza ikazını(MIL status) devreye almadığından dolayı sorunun farkedilmediği ortada.

    Peki Focus 1 ve 2 ve hatta diğer hafif alaşım subaplı mazda3 ,mitsubishi lancer vs gibi araç sahipleri ne yapacak?

    Araçlarına düzgün karışımla güle güle binecekler. Kimse bu araçların subapları da çelik subaplı kadar dayanıklıdır demiyor. Ama karışım düzgün olduğu sürece sorun yaşamaları 100binlerce km'yi bulacaktır. Eğer olur da aracın ömrü buna müsaade ederse ve ileride bir subap sorunu yaşanırsa daha sert, ısıya daha dayanıklı hangi subap alternatifi varsa,(bu çelik olur, titanium olur, vs) bu subaplarla değiştirilir. Tabi ki hazır kapak açılmışken subaplarla birlikte subap gaydları(yatakları-yuvaları) da daha dayanıklıları ile değiştirilir. Bunun maliyeti de C segmenti hiçbir araba için 1000tl'yi geçmez.

    Sonuç; taktırın, düzgün ayarla binin, arıza lambası yaktırmayın, olur da uzun vadede sorun çıkarsa subapları değiştirirsiniz. Daha takılmadan veya yeni takılırken subap değiştirmenin veya hafif alaşım subaplı diye LPG dönüşümü yapmamanın bir anlamı yok.


    Hafif alaşımlı subaba sahip araç sürücüleri sıvı püskürtme sistemlerini beklemeli mi? Veya tercih etmeli mi?

    - Sıvı LPG püskürtme sistemleri herbir motor için ayrı ayrı tasarlanmaktadır. Hedef direkt enjeksiyonlu motorlardır. Manifolddan enjeksiyonlu motorlar için böyle bir uygulama olacağını sanmıyorum. Boşuna beklemeyin.

    Vialle LPI gibi(LPDi değil) manifolda kadar sıvı LPG gönderilen kitler tercih edilmeli mi?

    - Bunun kaydadeğer bir etki oluşturmayacağı aşikar. Çünkü LPG'nin regülatörde veya manifoldda buharlaşması birşeyi değiştirmez. Manifolddan içeriye LPG'yi sıvı da püskürtseniz daha subap açılmadan buharlaşacak ve yanma odasına buhar olarak girecektir. Çünkü bu sistemde de enjektörler benzin enjektörleri gibi manifolda gömülü değil manifolddan en az 15cm uzaklıkta konumlandırılır. Sıvı LPG sisteminin Vialle LPDi'da olduğu gibi benzin enjektörü kullanılmadığı sürece bir esprisi yok.


    Ekleyeyim, montajcı değilim. Bu sektöre girmeyi de hiçbir zaman düşünmedim. Hiçbir markadan bir çıkarım yok. Yazdıklarım tamamen tarafsız bir mühendis görüşüdür.

    Birçok konuya değinmeye çalıştım. Umarım açıklayıcı olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 9 Mart 2011; 23:00:40 >




  • Bende seyahatlerimde özellikle Ankarda LPG li birçok Ford taksi şöför ile sahbet ettim. Hepside LPG den çok memnunlardı ve kimse subaplardaki sorundan bahsetmedi.
    arkadaşların yaptığı km lerde az buz değil 300.000 km devirmiş araca bile denk geldim. Demek ki iyi bir kit ve güzel bir kalibrasyonla çok güzel sonuçlar alınıyor.
  • İyi marka lpg sistemi ve iyi ustanın yapacağı düzgün ayar ile subop sorunu yaşama ihtimalimiz yok denecek kadar az gibi görünüyor.
  • Bende geçen hafta bir 2004 ford focus alıcaktım azdaha, 330 bin kmde benzinli en ufak bi gariplik yok motorda sonra satamam diye almaktan vazgeçtim ford focus iyidir bence kullanımdan kaynaklı olabilir başlıktaki olay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Şimdi biraz da gerçekleri yazalım;

    Öncelikle pigden subap olmaz. Focus'un egsoz subapları çelik, emme subapları alaşımdır.
    ...................


    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Yalnız ben "sübaplar pig döküm" demedim hocam. Dökme demirden sübap olmayacağını ben de az çok tahmin edebilirim, ben sübap yatakları pig/pik dökümmüş demiştim.

    Zengin karışım ya da yanlış montaj konusunda haklı olabilirsiniz. Siz bahsedince hatırladım: Çünkü daha 4-5 ay önce araç üzerindeki STEFANELLI Lpg 'den kaynaklandığını düşündüğümüz bir arızadan dolayı ustaya gitmişti. Oradakiler ilginç bir şekilde bize "yanlış montaj yapılmış" dediler. Şimdi tam hatırlamıyorum ama sıcak su giriş ya da dönüş hortumlarından birinin üzerinde suyu iki yöne yönlendiren "T boru" olması gerekliymiş. Fakat montajda bu takılmamış. Adamlar o T boruyu 158-159 bin km civarında taktılar. Araç tamire gittiğinde de 166.500 civarındaydı sanırım. Yani o T boru ya da daha başka yanlış montajdan kaynaklı hatalar varsa iş işten geçtiğinde farkedildi denilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pertry

    Bende geçen hafta bir 2004 ford focus alıcaktım azdaha, 330 bin kmde benzinli en ufak bi gariplik yok motorda sonra satamam diye almaktan vazgeçtim ford focus iyidir bence kullanımdan kaynaklı olabilir başlıktaki olay.


    Bu kilometrelerdeki araç ekmeğini yemiştir. 150.000 kilometreye gelmemiş olanları tercih ederseniz daha masrafsız şekilde kullanabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    yüzbinlerce kilometre lpg ile yol yapmış araçlar var piyasada ben de lpg li megane 2 ile 100.000 kilometre lpgli renault 9 ile 180.000 km yol yaptım ikisindede motor kapağı bile açılmadı eğer lpgli her araçta bu sorunlar olsaydı forum bunları yazan insanlarla dolar taşardı sizin araç modelinize özel bir durum olabilir ve bence istisnai bir durum genelleme yapılamaz....


    Arkadaş da genelleme yapmıyor ki.Dikkat edin benim başıma geldi benzer belirtiler görürseniz aklınızda olsun diyor.

    Geçmiş olsun demek lazım,adam eleştirilecek bir şey dememiş.
  • Sonuç:Kaliteli bir kit ve iyi bir usta,sık sık bakım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.